Moderator: Arcturus

Svar
Brukeravatar
DAGGAD

Nye spillere 2014

Legg inn av DAGGAD » man okt 28, 2013 09:43:30

Her tenker jeg at vi diskuterer hvem vi kunne tenke oss å se i de vakre oransje fargene neste sesong.
Jønsson er helt klar på at han er blitt lovet nye spillere og det er i grunn logisk at vi vil ha en viss utskiftning til neste år. Fuhre, Aarøy er vel de sikreste på vei ut. Skagestad er en annen som vi etter mine meninger ikke burde re-signere.

Men så var det inn da. Jeg har ikke tenkt fryktelig mye på det, men en spiller jeg har sinnsykt sansen for og som jeg tror ville blitt en storhit i Aafk er nesten fortapte Hønefoss kant Riku Riski. Med Phillips på venstreback og Riku på venstre midtbane så er det bare å sette en stor grønn hake på venstrekanten.
En fantastisk spiller som viste sine beste sider mot oss i hjemmekampen på CLS der han løp fra det som var.
Aafk - gjør noe med seg selv

Brehme

Re: Nye spillere 2014

Legg inn av Brehme » man okt 28, 2013 09:51:01

Jeg ser for meg at vi må forsterke sentralt på midtbanen, Zaidoun er naturligvis ikke med videre.
Latifu bør hentes permanent, også må vi ha inn en ny midtstopper. Forsvaret har vært vår akkileshæl i år.
Også må vi ha en offensiv ving.

Noen som har en oppdatert liste over spillere ut? Er redd for at denne er ganske lang, hvis vi tar med spillere som ikke har forlenget kontrakten og spiller på lån ut sesongen.

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » man okt 28, 2013 09:58:10

Aarøy vil jeg gjerne ha med videre... han kan godt få en sesong til....

Fuhre, Skagestad er nok ganske sikkert ute neste sesong, Latifu vil jeg gjerne ha med videre.. usikker på Nordvik, Myklebust og Stewart noen har lengre kontrakter og må isåfall løses fra disse, Nordvik er vel den jeg tror har størst sjangse for å bli, Myklebust burde bli lånt ut til en 1 divisjonsklubb og få mer spilletid, det kan kanskje være riktig for ham....

Riski er spennende og jeg husker ham fra CLS og det var godt nok til at jeg sier ja takk...

sindre2

Legg inn av sindre2 » man okt 28, 2013 11:41:08

Jønsson spekulerer vel i Alanzinho? Hadde vært kjekt!

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » man okt 28, 2013 11:52:06

sindre2 skrev:Jønsson spekulerer vel i Alanzinho? Hadde vært kjekt!

Ja takk.. ;)

The Patriot

Legg inn av The Patriot » man okt 28, 2013 11:53:44

sindre2 skrev:Jønsson spekulerer vel i Alanzinho? Hadde vært kjekt!
Både og. Hvem skal ut? Ulvestad, Barrantes, Orry og Carlsen/Phillips er i dag de selskrevne. Må i så tilfelle være Phillips eller Carlsen som går ut. Phillips viser gamle takter om dagen, løper opp og ned utrettelig, er en pain in the ass for motstanderen i begge ender av banen, men er mye skadeplaget. Carlsen hadde de fleste avskrevet, men denne sesongen har han blomstret. Imponerer med gode innlegg og cornere/dødballer som er meget presise, og arbeider alltid godt. Phillips er den letteste å ofre pga skadene og hyppige kort, men Carlsen føler jeg har gjort seg fortjent til å spille. Knallgod moral, har ikke klaget et sekund, kun stått på og vunnet tilbake plassen på laget med knallhard jobbing og innsats.

Alanzinho er en klassespiller, selv om han trolig har tapt seg litt. Men jeg finner ikke fortjent plass til han på laget med mindre Ulvestad forsvinner.

Brukeravatar
einherjer83

Legg inn av einherjer83 » man okt 28, 2013 12:45:18

Brehme skrev:Jeg ser for meg at vi må forsterke sentralt på midtbanen, Zaidoun er naturligvis ikke med videre.
Latifu bør hentes permanent, også må vi ha inn en ny midtstopper. Forsvaret har vært vår akkileshæl i år.
Også må vi ha en offensiv ving.

Noen som har en oppdatert liste over spillere ut? Er redd for at denne er ganske lang, hvis vi tar med spillere som ikke har forlenget kontrakten og spiller på lån ut sesongen.
Jeg er en av de som har god tro på Oddbjørn Lie. En er ikke kaptein på kamma om en er en "pub-spiller". Håper og tror han blir en solid tilvekst :)
The Patriot skrev:
sindre2 skrev: Carlsen hadde de fleste avskrevet, men denne sesongen har han blomstret. Imponerer med gode innlegg og cornere/dødballer som er meget presise, og arbeider alltid godt. Phillips er den letteste å ofre pga skadene og hyppige kort, men Carlsen føler jeg har gjort seg fortjent til å spille. Knallgod moral, har ikke klaget et sekund, kun stått på og vunnet tilbake plassen på laget med knallhard jobbing og innsats.
carlsen har virkelig gjort seg fortjent til den nye kontrakten. Var skeptisk i lang tid over det som regnet som håpløse pasningsfeil og kortsanking, men han er blitt en av våre aller viktigste spillere etter mitt syn. Han er beviset på at en kan virkelig kjempe seg tilbake i toppslag etter en sportslig nedtur. Han imponerer meg mer og mer for hver kamp som går!
Ikke engang tornekrattet liker dialekten sin!

Saerdna

Legg inn av Saerdna » tir okt 29, 2013 00:32:13

Akkurat nå har vi følgende "klar" for neste sesong (av dei som har bidratt en del i år):

Keeper; Lie og Staw
Forsvar: Ygg, Lie, Tollås, Arnefjord, Matland
Midtbane: Orry, Carlsen, Ulvestad, Barrantes, Martinussen.
Angrep: Hamedallah, Phillips, Stewart, Leke, Myklebust,

Følgende har utgåande kontrakt / ferdig lån: Grytebust, Nordvik, Latifu, Skagestad, Zaidoun, Fuhre og Aarøy.

La oss for humoren late som om vi har en nogon lunde skadefri stall neste år, og dermed må "handle" spillere utifrå det - samstundes så forsvinner ingen med kontrakter nå i vinter.

Men kvar trenger vi spillere?

Sjølv med Grytebust ut så er keeperplassen god nok. Det blir tull å skulle hente inn enda en etablert keeper ilag med Lie og Staw - dei er neppe så veldig lavtlønna.

Forsvaret dog, må heilt klart styrkast, eller i det minste få litt bredde, her har vi og 3 på utgåande kontrakt. Nordvik er en spiller eg liker, men vi kan ikkje ha spillere somer så mykje skadet som han er. Skagestad har vist at han er ein ok spiller, ei såkalla "squad-spiller", dog heilt poenglaust å sprenge banken for å beholde han - klarer ikkje bestemme meg for kva vi skal gjøre med han, heilt ok om han blir for ei moderat lønn, ok spiller som sjeldan er skadet. Latifu.. Han skal signeres, det bør ikkje betviles - meiner på at vi her har opsjon på kjøp og ingen bør være i tvil om det er en spiller vi skal signere. Med både Ygg og Latifu på backen så har vi to svært offansive og talentfulle backer å velge i. Sum i forsvar er Latifu inn, da står vi på 6 spillere - noko som i teorien bør holde, men vil ha inn ein spiller som kan spille både midtstopper og venstreback, gjerne en ung.

Midtbana kjem litt ann på formasjon, dog er vi skadefri her så er det ikkje nødvendigvis her vi må se etter nye spillere først. Zaidoun er einaste på utgåande kontrakt, vil på ein måte beholde han, har likt det eg har sett - men vi kan ikkje ha ein spiller som ikkje kan spiller kamper der han må fly.. Vi har ambisjoner om Europa.. Skal han gjøre til øst-europa om vi kjem dit? Nei, med mindre han blir "klarert for å fly" så får han bare sette seg i bilen heim. Om nokon skal hentast inn på midtbana kjem veldig ann på kva formasjon JJ vil spille. Men det er nok ikkje utenkelig at vi henter inn ein midtbanespiller ala' Zaidoun - dog så bør Martinussen være klar for å bidra enda meir neste år (har gjort store steg i år!).

I Angrep.... Med alle skadefrie .. Trenger vi ingen i mine øyner... Leke og Hamedallah er nokon av dei beste spissene i TL, Stewart er god - lukter dog litt Herrera av han, glimter til nå og da - men stort sett skadet. Philips... Ja...... God når han tar seg tid til å møte opp og spille kamp. Fuhre er nok ferdig nå, har lenge vist at han kan ha noe i seg, men alt for ustabil og katastrofalt lavt bunnivå, har nok godt av eit skifte. Aarøy, for gammel? Ja se bare på Årst, Johnnsen og Rushfeldt. Heller han enn Fuhre, men trur det skal mykje til om Aarøy får enda ei ny kontrakt, dog ikkje meg imot om det er ei relativ lav lønn.

Summert opp, så kjem det litt ann på kva formasjon JJ vil spille og det er viktig å hente spillere til systemet vi har nå og ikkje hente spillere for å endre system:

Ut: Fuhre, Skagestad (heller mot å sende han ut), Grytebust, Nordvik og Zaidoun. (+ Aarøy?) Myklebust bør på lån om han blir fit for fight.
Inn: Latifu, Midtstopper/venstreback, muligens en ving og en midtbanespiller.

Prioritet
1. Ny og lengre kontrakt med Tollås, Ulvestad, Leke og Kenta.
2. Latifu
3. Midtstopper/Venstreback
4. Midtbanespiller
5. Ving

Berusov

Legg inn av Berusov » tir okt 29, 2013 00:38:06

Jeg ønsker ikke med Grytebust videre, la han gjerne drømme om Barcelona og Real Madrid, vi har Lie og Staw som er minst like gode.

Brehme

Legg inn av Brehme » tir okt 29, 2013 08:40:52

Saerdna skrev:Prioritet
2. Latifu
4. Midtbanespiller
5. Ving
Enig i denne listen.

Angående keeperplassen, så tar jeg det for gitt at SG forlenger kontrakten og at han er vår førstekeeper også i 2014. Han har i hele år messet om at klubben må vise at de har ambisjoner, og med MB, JJ og en topplassering i serien så kan jeg ikke se at Aafk har innfridd på alle områder i år. SG vil fremstå uheldig om han velger å gå fra klubben nå. Når det gjelder alternativene på keeperplassen, så har både Staw og Lie mye å bevise i TL før jeg blir beroliget over nivået deres.

lhmr

Legg inn av lhmr » tir okt 29, 2013 14:36:10

Saerdna skrev:Prioritet
2. Latifu
4. Midtbanespiller
5. Ving
Helt enig med listen. Når det gjelder ny midtstopper så går kontrakten til Bjørdal ut etter sesongen og jeg mener man skal strekke seg langt for å hente han. Jeg tror ikke det er realistisk, men hvis Aalesund hadde hentet en landslagsstopper til AaFK tror jeg det absolutt kunne bidratt til å minske de defensive problemene. Angående ving så går kontrakten til Thorsteinsson ut etter sesongen og det er en meget spennende kantspiller som har hatt en bra sesong med 5 mål og 6 målgivende pasninger for et bunnlag.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tor okt 31, 2013 15:47:52

Ifølge Sumpen leter Hoff og Aabrekk primært etter Bosmannspillere av typen defensiv midtbanespiller og rask kantspiller.

http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 400559.snd

Hvilke slike finnes i Noreg for tida, mon tro?

Runeviking

Legg inn av Runeviking » tor okt 31, 2013 16:34:07

Alanzinho er vel kantspiller? Eller er det indreløper/offensiv midt?

Saerdna

Legg inn av Saerdna » fre nov 01, 2013 00:35:57

Bosmannspillere, ja kvifor kjøpe når ein kan få?

Ifølge nettavisenså er der en del bosmannspillere i TL i år, dog svært begrenset utvalg av spillere som kan føre oss til nye høyder. Om ein følger den lista så er det stort sett bare Bjørdal eg virkelig vil ha, og til ein viss grad Bangura - men vi har nok folk som ikkje møter opp på trening. Ellers er det stortsett spilere, som i mine augo, hadde vore stallfyll, det er vel dog neppe usansynlig at Aafk følger tradisjon tro og spør tidligere Aafk spillere - i dette tilfellet Mathisen. Lite spennande av Bosmannspillere i addeco, så det blir vel nokon frå ein annen nasjon.

Lillehammer

Legg inn av Lillehammer » fre nov 01, 2013 02:59:31

Saerdna skrev:Bosmannspillere, ja kvifor kjøpe når ein kan få?
Det har jo funka greit for Godset i år...

Saerdna

Legg inn av Saerdna » fre nov 01, 2013 08:13:39

Godset sine sentrale spillere har vel strengt talt komt på lån?

Brehme

Legg inn av Brehme » fre nov 01, 2013 09:15:15

Håper det gjøres en skikkelig innsats for å heve nivået til de juniorene som ligger og vaker under A-laget. Martinussen har vist at han kan levere i TL, og bør fortsette å få mye spilletid. Han fremstår som en "Ulvestad-light" og er først og fremst veldig ballsikker og gjør få feil med ballen i beina. Håper de andre som har vært innom i år får en fair sjanse, slik at ikke vi sløser bort spilletid på "leiesoldater" som ikke er interessert i å utvikle klubben i årene fremover.

trippelf

Legg inn av trippelf » fre nov 01, 2013 12:44:52

Nå må det være lettere å få gode spillere til klubben enn tidligere. med JJ på plass og flere gode sentrale spillere på lengre kontrakter, er Aafk en medaljekandidat neste år.

Bjørdal hadde vært en forsterkning for klubben.
Drømmer om å se Parr igjen på venstrebacken. Umulig tja, men mangel på spilletid i CP kan kanskje friste JP tilbake?
Enten resignerer Sten, eller så må vi hente en spennende keeper. Steve Clark er jo ledig? Spennende keeper/ type.
Kommer Morrison tilbake, eller var det bare en lynvisitt? Uansett en kanonspiller, når han er frisk og på G. Nå oppfyller jo også det sporstlige ambisjonene til JM. Kanskje vi kan få se en ny og spennende JM etter sykdommen?
En god allsidig og målfarlig kantspiller hadde også gjort susen, som Helland, Olsen e.l

Blir en spennende vinter

Turam

Legg inn av Turam » fre nov 01, 2013 18:08:52

Ser at Alexander Mathisen står på den bosman-lista

Må da vere et greit alternativ om vi ser etter en kantspiller
Utvilsomt bedre enn Fuhre om han holder seg skadefri

Løfserøven

Legg inn av Løfserøven » fre nov 01, 2013 21:50:47

trippelf skrev:Nå må det være lettere å få gode spillere til klubben enn tidligere. med JJ på plass og flere gode sentrale spillere på lengre kontrakter, er Aafk en medaljekandidat neste år.

Bjørdal hadde vært en forsterkning for klubben.
Drømmer om å se Parr igjen på venstrebacken. Umulig tja, men mangel på spilletid i CP kan kanskje friste JP tilbake?
Enten resignerer Sten, eller så må vi hente en spennende keeper. Steve Clark er jo ledig? Spennende keeper/ type.
Kommer Morrison tilbake, eller var det bare en lynvisitt? Uansett en kanonspiller, når han er frisk og på G. Nå oppfyller jo også det sporstlige ambisjonene til JM. Kanskje vi kan få se en ny og spennende JM etter sykdommen?
En god allsidig og målfarlig kantspiller hadde også gjort susen, som Helland, Olsen e.l

Blir en spennende vinter

Bjørdal inn hadde vert en en kanonsignering men det du sier om Parr ville vært FANTASTISK om det kunne skjedd. En fantastisk god spiller med et hæææærlig driv oppetter venstresida, han er hvertfall velkommen tilbake og skulle han treffe på Anders Lindegård må an gjerne ta han med også :):):)

Binge

Legg inn av Binge » fre nov 01, 2013 22:08:29

Edruelighet folkens! Edruelighet.. Med signeringen av Hamdallah, resignering av Barrantes, Leke, Orry, Carlsen og forhåpentligvis en rekke flere har lønnsbudsjettet økt betraktelig. Kan aldri tenke meg at klubben har råd til å signere mer enn maks 1 spiller av en viss størrelse og denne vil nok rimelig sikkert være av typen defensiv midtbanespiller. Snakk om Bjørdal, Parr o.l. er feberfantasier og lite annet. AaFK kommer tross alt til å gå med dundrende underskudd i 2013...

Løfserøven

Legg inn av Løfserøven » fre nov 01, 2013 22:20:11

Binge skrev:Edruelighet folkens! Edruelighet.. Med signeringen av Hamdallah, resignering av Barrantes, Leke, Orry, Carlsen og forhåpentligvis en rekke flere har lønnsbudsjettet økt betraktelig. Kan aldri tenke meg at klubben har råd til å signere mer enn maks 1 spiller av en viss størrelse og denne vil nok rimelig sikkert være av typen defensiv midtbanespiller. Snakk om Bjørdal, Parr o.l. er feberfantasier og lite annet. AaFK kommer tross alt til å gå med dundrende underskudd i 2013...

[highlight=#NaNffff]Har tatt meg ei velfortjent boks med lesk i kveld og formen er meget Edrulig kjære Binge[/highlight]:D[highlight=#NaNffff]men og DRØMME, det er heilt gratis. En viktig ting utenom og bygge klubb, det er og få opp engasjement til oss supporterene, det er derfor en kan håpe på at Dem spillerene som det refereres til kommer innom klubben. Toppklubber bygges Stein for Stein, slik jeg ser det holder vi på og sette opp en meget solid grunnmur nå[/highlight]:)[highlight=#NaNffff] Ha en heidundrandes aften alle AaFK venner.[/highlight]

Binge

Legg inn av Binge » fre nov 01, 2013 22:27:09

Løfserøven skrev:
Binge skrev:Edruelighet folkens! Edruelighet.. Med signeringen av Hamdallah, resignering av Barrantes, Leke, Orry, Carlsen og forhåpentligvis en rekke flere har lønnsbudsjettet økt betraktelig. Kan aldri tenke meg at klubben har råd til å signere mer enn maks 1 spiller av en viss størrelse og denne vil nok rimelig sikkert være av typen defensiv midtbanespiller. Snakk om Bjørdal, Parr o.l. er feberfantasier og lite annet. AaFK kommer tross alt til å gå med dundrende underskudd i 2013...

[highlight=#NaNffff]Har tatt meg ei velfortjent boks med lesk i kveld og formen er meget Edrulig kjære Binge[/highlight]:D[highlight=#NaNffff]men og DRØMME, det er heilt gratis. En viktig ting utenom og bygge klubb, det er og få opp engasjement til oss supporterene, det er derfor en kan håpe på at Dem spillerene som det refereres til kommer innom klubben. Toppklubber bygges Stein for Stein, slik jeg ser det holder vi på og sette opp en meget solid grunnmur nå[/highlight]:)[highlight=#NaNffff] Ha en heidundrandes aften alle AaFK venner.[/highlight]

Hvorfor håpe når faktum er at klubben pdd driver på et kostnadsnivå som betyr oppimot tosifret millioner i minus uten en plassering blant topp4 og suksess i cupen? AaFK er per 2013 ikke levedyktig uten tilførsel av penger fra snille onkler. Det er vel og bra at man presser sitronen, men å skulle påføre lønnsbudsjettet ytterligere noen millioner i ekstra kostnader ville vært galemathias deluxe. La oss heller være en smule realistisk og sette pris på det vi har; et lag kapabelt til å kjempe om edelt metall om skadeproblematikken forsvinner, samtidig som man forsterker et par posisjoner gjennom kloke, men ikke så alt for dyre bosman-signeringer. Skal ikke nekte noen å drømme, men når en eventuell realisering av drømmen i praksis ville satt krokfot på klubbens eksistensgrunnlag så ser jeg ikke helt nytteverdien.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » fre nov 01, 2013 22:35:01

Huff disse realistene... :cry:
Du har selvsagt helt redd Binge. På den andre siden så tror jeg nok investorene har lyst å gjøre en happening av 2014 jubileet.
Men klubbens ve og vel på sikt er helt klart det viktigste. Og som Binge sier så ser det allerede veldig veldig bra ut. De viktigste er med, og med de som må gå så sier det seg selv at noe nytt må inn. Ok at de er bosmanspillere eller talenter, men tingen er at om vi treffer med disse så ser fremtiden vanvittig lys ut ! :)

cumshot

Legg inn av cumshot » lør nov 02, 2013 00:41:56

Barrantes
Orry
Ulvestad
Tollås
Leke
Hamed Allah

Spillere som kan selges for mellom 15 og 5 mill.

Skal ikke se bort ifra at minst en av disse blir solgt i år, poenget med satsingen må være videresalg også.

tomsing

Legg inn av tomsing » søn nov 03, 2013 14:21:33

Hjelvik i Sumpen skriver på Twitter nå at AaFK er i ferd med å signere en finsk landslagsspiller. Kommer sak om dette på smp.no snart.

Caspers

Legg inn av Caspers » søn nov 03, 2013 14:29:17

Kan godt være.. satt ved siden av 2 finner på oslo flyet i går, virket kjent men kunne ikke sette fingern på hvem det var. I tillegg var hoffen på kjøretur til fjellstua i dag med folk...

AbbySC

Legg inn av AbbySC » søn nov 03, 2013 14:34:50

AbbySC

Legg inn av AbbySC » søn nov 03, 2013 14:54:21

Ifølge YouTube skyter han iallefall hardt

http://www.youtube.com/watch?v=cpmhHURl5Vg

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » søn nov 03, 2013 15:14:40

Burde de ikke vente med å signere spillere til ut i mars/april eller deromkring? :?

Svar