Moderator: Arcturus

Svar
gaddag

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av gaddag » tor aug 22, 2019 19:41:30

Å ikke forlenge med Bohinen etter spill og resulater denne sesongen ville vært galskap.
Jeg har vært svært kritisk til ham men det han har fått til i år er bare utmerket, rett og slett.

Gratulerer til både klubb og trener !

lhmr

Legg inn av lhmr » søn aug 25, 2019 13:02:52

Har vært meget skeptisk til Bohinen og er fortsatt litt redd for at vi blir vel defensive i ES neste år. Men å ikke forlenge etter prestasjonen i år vil være et hån mot Bohinen og det å være trener som yrke. Ett tap (selvfølgelig den kampen jeg var på) på 19 serierunder og cupkamper mot Molde og Rosenborg er en helt enorm prestasjon.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » søn aug 25, 2019 16:57:00

Det Lars trenger nå for at vi skal bli skikkelig fornøyd med han er en klasse defensiv midtbanespiller med store ferdigheter i å styre offensivt spill gjennom fremmadrettede smarte pasninger.

Da hadde underholdningsverdien blitt større, og i kamper der vi dominerer så kunne vi fått festresultater.

Nå er det litt kjedelig, men det er ikke nødvendigvis Bohinens feil. I år har vi bedret oss defensivt og slepper ikke lenger inn mål i kampenes første fase, noe vi gjorde i tre sesonger på rad.

Bohinens posession-spill trenger en glimrende ballfordeler for å bli underholdende.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » søn aug 25, 2019 16:59:56

gad[u skrev:[/u]dag post_id=527832 time=1566495690 user_id=10422]
Å ikke forlenge med Bohinen etter spill og resulater denne sesongen ville vært galskap.
Jeg har vært svært kritisk til ham men det han har fått til i år er bare utmerket, rett og slett.

Gratulerer til både klubb og trener !
Uenig.
LB feilet i fjor og han er ikke i mål enda. dvs. opprykk. Hvis jeg som direktør skulle skrevet ny kontrakt på dette tidspunkt, skulle den innholdt klausul om at det er oppsigelse hvis det ikke blir opprykk i år.
Regner med at AaFK ledelsen er oppegående, som undertegnede, og har det med i kontrakten... :?:
Alt annet er inkompetanse & galskap, og berettiger avskjedigelse av direktør hvis så i k k e er tilfelle, og vi ikke rykker opp!

Ps. la merke til intervjuet i Sandnes på lørdag, hvor LB skyldte på tynn spillerstall for grunn til ikke opprykk i fjor....
Bare bekrefter min mistanke om at'n i k k e er rett mann. Man skylder ikke på slikt.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » søn aug 25, 2019 17:11:09

Det har han jo rett i. Var ikke god matching på trening i pre-season, Hoff ble solgt men ikke erstattet, og underveis i sesongen var det så vidt vi hadde lag å stille med. Årets stall er jo mye bredere.

Filer

Legg inn av Filer » man aug 26, 2019 00:21:01

Undertegnede har vært meget kritisk til LB. Må likevel innse at resultatene så langt denne sesongen har gjort positive inntrykk. Der er ting å påpeke. Det vil der alltid være. Jeg frykter ikke at vi misser opprykk i år, men ser at der er ting som må gjøres for ytterligere å forsterke laget for å klare å holde seg i ES når den tid kommer.
Av de tingene som må bli bedre er spillelogistikk. Ikke alle kjøpene av spillere har virker godt gjennomtenkte i mitt hode.
Gi flere unge, lokale spillere fra egen stall mer tid på banen og dyrke de frem til stabile ES-spillere og som ønsker å bidra i Aafk.
Hvorfor fungerer ikke Agdestein og Fridjonsson på samme måte som i fjor. Dette må analyseres og løses. Synes ikke laget presterer bra nok på topp.

Når det gjelder fjoråret, er jeg faktisk glad for at det ikke ble opprykk slik som sesongen utartet. Er redd for at laget hadde lagt på bunn i ES og blitt dumpet tilbake til OBOS. Så la vi tro på at prosjektet til LB trenger to sesonger på å hente seg inn igjen. Husk at han tok over et lag med en lang historie i negativ utvikling etter at Rekdalbråket startet.

La oss støtte opp den positive utviklingen og flowen vi er inne i. LB har fått ny kontrakt. Og han er verdig å få den. Det fører ingen vei å fortsette å lage hakkemat av historikken, men gi han en ny sjangse og så kan vi vente med å hakke løs igjen dersom ting ikke går som forventet.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » man aug 26, 2019 08:15:40

Veldig enig i det du skriver, Filer. Særlig om å gi Bohinen en ny sjanse. Han har skjerpet seg noe voldsomt siden i fjor. Spillet er til tider underholdende, selv om entusiasmen må bedres noen hakk. Det kommer med tid. Vi kan ikke forvente tikitakaspill hver kamp heller, men noe spruddel må vi kunne få servert.

På meg virker det som at bortekampen mot Jerv i vår ble en vekker for Bohinen. Han skulle overraske ved å ligge lavt (!). Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne for å beskrive hvor dårlig den kampplanen var, men det virker som at Bohinen så seg litt i speilet etter denne fadesen, og skrinla deler av kampplanene sine. De som ikke har noe å gjøre i dagens lys.

Jeg er positiv til fremtiden og neste sesong. Særlig når vi får Izunna tilbake i godt slag en gang utpå sommeren/høsten...

Brehme

Legg inn av Brehme » man aug 26, 2019 08:44:23

Even beinløs skrev:
søn aug 25, 2019 16:59:56
... Hvis jeg som direktør skulle ...
Da hadde LB fått fyken for lenge siden, og Aafk hadde fortsatt famlet i Aabrekk-land.
Jeg gir deg en 4`er på troll-terningen. Ikke fordi du er spesielt original eller morsom, men du skal ha for å være konsekvent :)

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man aug 26, 2019 11:10:43

rogerlima skrev:
man aug 26, 2019 08:15:40
På meg virker det som at bortekampen mot Jerv i vår ble en vekker for Bohinen. Han skulle overraske ved å ligge lavt (!). Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne for å beskrive hvor dårlig den kampplanen var, men det virker som at Bohinen så seg litt i speilet etter denne fadesen, og skrinla deler av kampplanene sine. De som ikke har noe å gjøre i dagens lys.
En mann som kan evaluere seg selv og sine egne avgjørelser, og justere seg, er gull verdt.
Jeg har også ytret kritikk mot LB; det har gått mest på stahet og formasjon. Men hvis han viser at han er åpen for å justere seg der det trengs, uten at man nødvendigvis skal snu opp-ned på alt, så er jeg også åpen for å justere kritikken.
Akkurat nå er resultatene upåklagelige. Men det kan hende pipa får en annen lyd hvis det snur ned - og det vil jo alltid komme en dårligere periode. Håper det blir bra med kontinuitet, og at LB makter å etablere oss stabilt på øvre halvdel av eliteserietabellen.

Filer

Legg inn av Filer » man aug 26, 2019 22:18:51

Brehme skrev:
man aug 26, 2019 08:44:23
Even beinløs skrev:
søn aug 25, 2019 16:59:56
... Hvis jeg som direktør skulle ...
Da hadde LB fått fyken for lenge siden
Tror nok heller at direktør Beinløs hadde fått fyken lenge før LB hadde blitt avsatt :D

Galiat

Legg inn av Galiat » tir aug 27, 2019 07:21:14

Formasjonen må jo være genial altså smart ,bare KFUM har skåra mer en Aafk.Men dem har jo sluppet inn en drøss med mål,Mens Aafk har sluppet in 15 mål på 19 kamper soleklart minst i 1 div.Med litt justering neste år bruke litt oftere 3-4-3 Så kan det bli enda bedre,Aafk slo jo Molde 4-0 med 3-4-3 Og spilte 1-1borte mot Rosenborg med 3-5-2,Så vi har vel ingen grunn til og klage på formasjonen til Bohinen ,det fungerte ikke så godt i fjor men alt tar jo tid for og lære når det er helt nytt for laget

Slogen

Legg inn av Slogen » tir okt 08, 2019 10:56:52

Svea i VG intervjuer Bohinen.

Greit nok intervju - men AaFK nevnes jo knapt... :oops:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/WbWLv ... tent=row-2

Her er jo litt da:

– Klubbens mål neste sesong er at vi holder oss. Så er planen at vi skal være topp seks innen de fire neste årene. Jeg har kontrakt ut 2021, og går klubben i riktig retning så er det ikke umulig at det blir flere sesonger her, sier Bohinen.

motorthor

Legg inn av motorthor » tir okt 08, 2019 19:14:13

Galiat skrev:
tir aug 27, 2019 07:21:14
Formasjonen må jo være genial altså smart ,bare KFUM har skåra mer en Aafk.Men dem har jo sluppet inn en drøss med mål,Mens Aafk har sluppet in 15 mål på 19 kamper soleklart minst i 1 div.Med litt justering neste år bruke litt oftere 3-4-3 Så kan det bli enda bedre,Aafk slo jo Molde 4-0 med 3-4-3 Og spilte 1-1borte mot Rosenborg med 3-5-2,Så vi har vel ingen grunn til og klage på formasjonen til Bohinen ,det fungerte ikke så godt i fjor men alt tar jo tid for og lære når det er helt nytt for laget
Slogen skrev:
tir okt 08, 2019 10:56:52
Svea i VG intervjuer Bohinen.

Greit nok intervju - men AaFK nevnes jo knapt... :oops:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/WbWLv ... tent=row-2

Her er jo litt da:

– Klubbens mål neste sesong er at vi holder oss. Så er planen at vi skal være topp seks innen de fire neste årene. Jeg har kontrakt ut 2021, og går klubben i riktig retning så er det ikke umulig at det blir flere sesonger her, sier Bohinen.
Skulle ønske at han sa at det e full fokus på Aafk, og at alt anna e uinteressant foreløpig..

Øggen

Legg inn av Øggen » tir okt 08, 2019 22:43:49

Hallo da gutta. Alle skjønna jo at han sei han vil til VIF. Bohinen ensa vel at Deila snart får sparken.
Så akkurat her, med det utsagnet, e han vel på lik linje med sin forhatte disippel Pape Guèye. Han vil videre.
Som nevnt over, hadde ej heller sett at han hadde fullt fokus på Aafk. Men for all del, drømme kan alle, men fullt fokus må en ha uansett.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » ons okt 09, 2019 07:56:29

Alle kan ha ambisjoner. Bohinen er helt ok han. Behagelig å ha en god trener i laget. Fint om han blir noen år. Ingen krise om han stikker.
Hvis han får AaFK etablert i eliteserien, så tror jeg nok han har mulighet på større jobber.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons okt 09, 2019 21:48:16

Drømmen er å spille for en annen klubb sier en Aafk spiller. Gi meg en skikkelig trener og bedre lagkamerater så skal jeg vise jeg er god nok til å vinne titler.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons okt 09, 2019 21:51:55

Både trenere, spillere og klubb skal ha ambisjoner. Ikke noe galt i det.

Galiat

Legg inn av Galiat » lør okt 12, 2019 15:57:30

Det er vel ingen som har hatt bedre fokus en bohine,at han sier at han en dag vil trene Vålerenga,tar ikke fokuset bort fra åres sesong.

Filer

Legg inn av Filer » lør okt 12, 2019 16:09:13

Krå Myra skrev:
ons okt 09, 2019 21:48:16
Drømmen er å spille for en annen klubb sier en Aafk spiller. Gi meg en skikkelig trener og bedre lagkamerater så skal jeg vise jeg er god nok til å vinne titler.
Slike ytringer synes jeg lite om. Om det er hentet fra et intervju, eller kan dokumenteres at det er hold i utsagnet, er det greit. Vis for all del kilden uttalelsen er hentet fra og hvem denne denne Aafk-spilleren er. Slik som innlegget fremstår, vil jeg betrakte det som løssluppen sladder. Det kan vi klare oss godt uten.

Prellen

Legg inn av Prellen » lør okt 12, 2019 19:04:05

Filer skrev:
lør okt 12, 2019 16:09:13
Krå Myra skrev:
ons okt 09, 2019 21:48:16
Slike ytringer synes jeg lite om. Om det er hentet fra et intervju, eller kan dokumenteres at det er hold i utsagnet, er det greit. Vis for all del kilden uttalelsen er hentet fra og hvem denne denne Aafk-spilleren er. Slik som innlegget fremstår, vil jeg betrakte det som løssluppen sladder. Det kan vi klare oss godt uten.
Vet det er lørdagskvelden, men bruk huet så skjønner du kanskje hva han mener :p

Svar