Svar
Even beinløs

Kunstgress årsak til ringere fotballkvalitet?- Nederland vil forby!

Legg inn av Even beinløs » lør jun 02, 2018 12:57:37

Nederland, et av verdens beste fotball nasjon... var!

I dag har de rast nedover på rankinglista, og i dag er de på 19 plass. Ikke noen dårlig plassering, sett med våre øyne, men når man er vant il å ligge blant de 5 beste, ja sogar som klar # 2, reageres det.
:!: Kunstgresset får skylden kan du lese mer om i vedlegget.

Skynder meg å legge til at dette minner meg sterkt om Norge og introduksjonen av kunstgressbaner.

Husker med stor glede våre fotball bragder på 90-tallet ute i verden, - FØR vi begynte med kunstgress.
Og vips, .. vi har, som Nederland, sunket som en sten på verdens rankingen!

Interessant.
Er kunstgress årsaken til at vi er blitt dårligere mot internasjonal fotball?
Ja selv her hjemme, mot serie-lag, klages det over elendig kvalitet......
Var det ikke årsaken til å få kunstgress, at vi skulle bli bedre da?

Dette skjønner jeg ikke! :!: :?:

https://www.nrk.no/sport/nederland-gir- ... 1.14066172
Sist redigert av Even beinløs den lør jun 02, 2018 15:06:10, redigert 1 gang totalt.

Krå Myra

Re: Kunstgress årsak til ringere fotballkvalitet?- Nederland vil forby!

Legg inn av Krå Myra » lør jun 02, 2018 13:03:01

Det kan være bedre for gartnernasjonen Nederland men ikke for vinterlandet Norge.

For oss gir kunstgress anledning til å bli bedreen en må bruke anledningen. Det er nok 10 faktorer som er viktigere enn kampunderlaget.

Har enda ikke lest noen gode argument for at kunstgress ikke er bra. Kun dårlig synsing.

Om en prater om ballbinger og denslags så blir det litt annerledes. Motstand gir utvikling aå humpete gresstuer er bedre enn kunstgress de 3.000 timene en utvikler grunnleggende motorikk.

jast

Legg inn av jast » lør jun 02, 2018 13:40:07

Når kommende generasjon regjerer på a-landslaget kommer alle til å skryte av kunstgresset . Ser veldig lovende ut nå. Mest ødeleggende for norsk fotball er Nils Johan Semb. Kunstgress er fremtiden.

Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » lør jun 02, 2018 15:08:47

Krå Myra skrev:
lør jun 02, 2018 13:03:01
Det kan være bedre for gartnernasjonen Nederland men ikke for vinterlandet Norge.

For oss gir kunstgress anledning til å bli bedreen en må bruke anledningen. Det er nok 10 faktorer som er viktigere enn kampunderlaget.

Har enda ikke lest noen gode argument for at kunstgress ikke er bra. Kun dårlig synsing.

Om en prater om ballbinger og denslags så blir det litt annerledes. Motstand gir utvikling aå humpete gresstuer er bedre enn kunstgress de 3.000 timene en utvikler grunnleggende motorikk.
Jeg begriper ikke logikken i ditt svar.

Jeg referer til gull alder på 90 tallet.
Da vi spilte på gress, i vinterlandet Norge.
Da vi spilte jevnt med de store
Da vi slo de store.
:!: Så kom plasten ,og og vi , bevislig ,har sunket som en sten på rankingen.
Ja en over her skylder på Semb
Hvor blind skal man være?

Du begrunner ikke din påstand selv til tross at vi har sunket på verndensranking.

Imponerended å se hollendere ha kraft, serlvransakelse til å se(!), innrømme og gjøre noe med hva som er problemet = PLAST!
:!: Og ikke bare skylde på alder og Semb

weasel

Legg inn av weasel » lør jun 02, 2018 16:39:11

Dette orker jeg ikke å involvere meg særlig i, men at kunstgress har skylden for at norge synker på rankingen og gjør det dårlig ute i verden, er ikke veldig sannsynlig.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør jun 02, 2018 17:06:35

jast skrev:
lør jun 02, 2018 13:40:07
Når kommende generasjon regjerer på a-landslaget kommer alle til å skryte av kunstgresset . Ser veldig lovende ut nå. Mest ødeleggende for norsk fotball er Nils Johan Semb. Kunstgress er fremtiden.
Nils Johan Semb. Helt utrolig at han har fått 40 mill i lønn for å ta Norge fra topp 5 til 50 på Fofa rankingen. Et skrekkens eksempel på fotballbyråkrater uten visjon og egne idéer. Han har kun høstet fruktene av å være "enig" med Egil Olsen. Om noen kan fortelle om en eneste idé han har bidratt med så blir jeg overrasket.
Sist redigert av Krå Myra den lør jun 02, 2018 18:30:12, redigert 1 gang totalt.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør jun 02, 2018 18:29:45

@Beinlaus: Korrelasjon medfører ikke kausalitet. Fotball er veldig vanskelig og komplisert når det gjelder å finne kausalitet, så uten en viss bevissthet så lurer en seg selv.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør jun 02, 2018 19:43:47

Blir dekket skiftet snart på CL. Sist var vel i 2012, og det er over anbefalt tid. Noen forbedringer bruker det å bli for hver gang.

Svar