Guru

Kamptråd 12 - Aalesund vs Ull/Kisa - Søndag 10.juni 1800

Legg inn av Guru » tor jun 07, 2018 10:53:22

Treningselleveren i går var dårlig nytt for alle som vil ha flest mulig unge lokale spelarar på bana. Ingen bombe at Anders Waagan var ute. Som det sto i Sunnmørsposten etter kampen i helga: Han fekk ikkje muligheten til å bruke nokon av dei sterke sidene. Han spelte seg ikkje ut, men det ville uansett ha vore ein overraskelse om han hadde fått starte igjen. Sondre Fet har fått mykje tillit sentralt så langt i år, uten å løfte seg til nye nivå. Ingen bombe at han ikkje er førstevalg der når troppen nærmer seg skadefri. Meir overraskende at Jørgen Hatlehol var ute. Han har imponert i år og gjort veldig mykje bra. Men det har lugga litt i det siste. Og det er kanskje på sin plass å gi Robert Sandnes med ekte venstrefot ein sjanse på plassen. Men om det er Hatlehol eller Arnarson som er det naturlige førtevalget på høgresida er eit opent spørsmål.

ALie
Ramsteijn Nattestad OLie
Arnarson Thrandarson Carlsen Nenass Sandnes
Agdestein Fridjonsson

Slik ser den fulle oppstillinga ut, og den er ikkje særlig kontroversiell. Vi er berre glade for å ha tilbake Thrandy og Agde, alle vil ha dei rett inn. Omenås, Gueye, Hatlehol, Fet, Waagan og Solnørdal. Det er nesten nok innbyttarar frå A-stallen åleine. PLuss på Breivik frå B-lista, så har vi ein midtstopper og. Mangler berre Gretarsson, Riise og Meade på å vere fulltallige.

Mot HamKam - etter Viking-kampen - var det eit lite oppsving på tribuna. No er den resultatinduserte entusiasmen blåst vekk. Vi dett nok ned under 5000 igjen. Men vi som er der får gi spelerane vår fulle støtte og hjelpe dei tilbake på rett spor. Det er forresten forbausende lite tyn til spelerane etter dei dårlige resultata i det siste. Det er treneren som har fått det meste pga ein veldig forsiktig inngang til kampane. "Spare krefter i 1.omgang." Det kan vere lurt det. Men neppe særlig artig for verken spelarar eller tilskodarar. Når vi i tillegg ender med å tape ein kamp vi ikkje skal tape, så er det komplett flause. Føler meg trygg på at vi ikkje får sjå den der igjen. Såpass tillit har eg til Mr.Bohinen.

Ull/Kisa er nok eit lag eg har begrensa kunnskaper om. Det er eit lag som har dukka opp i opp i nest øvste dei siste sesongane. Dei debuterte der i 2012, var ein snartur ned i 2015. Og dei har til dels prestert imponerende. I fjor kapra dei siste kvalikplassen, men tapte mot Mjøndalen etter ein egentlig ganske god kamp. Dei har alt i alt starta godt i år, og har sterke resultat å vise til. Dei har vunne 2-0 mot både Sogndal (heime) og Mjøndalen (borte). Kun Viking har klart å slå dei av dei forventa topplaga. 5-4, den kampen ja.

Dei har ingen superkjente navn. Kristoffer Normann Hansen fekk ikkje kontrakt hos oss i vinter. Eric Kitolano har vore lovende i Odd nokre sesongar. William Kurtovic har spelt fleire sesongar under Bohinen i Sandefjord. Andreas Aalbu er eit navn eg kjenner. Morten Sundli har mange år i Mjøndalen med eit mellomspel i Sarpsborg. Nicolay Solberg var innom Lillestrøm. Navn som ikkje er heilt ukjente blant fotballnerdane, men ukjente for dei store massene. Om det er dei eller andre som står fram? Ikkje veit eg. Men det går an å lese statistikk. Av 22 mål er det Ole Andreas Nesset (6), Nicolay Solberg (6) og Kristoffer Normann Hansen (5) som lager dei fleste. Alle har 2-3 målgivende. Eric Kitolano topper forresten den lista med 4, medan høgrebacken Mats Andre Kaland også har respektable 3.

Dessuten speler dei i gule drakter.
Nokon veit bedre enn andre

aafk abu

Re: Kamptråd 12 - Aalesund vs Ull/Kisa - Søndag 10.juni 1800

Legg inn av aafk abu » tor jun 07, 2018 11:26:50

Mye kritikk med rette til Bohinen i det siste. Men en må virkelig spørre seg om ambisjonsnivået til enkelte spillere. Her får Waagan og Fet sjansen på hver sin kant i første omgang mot et bunnlag. Vi spiller 3-4-3, en ultra defensiv formasjon med til enhver tid 7 mann i forsvar. Ok at Waagan og Fet hadde fått beskjed om å jage ball når motstander har den, men du må jo være såpass godt trent at du klarer noe når du selv har ballen også. Waagan og Fet hadde en oppgave i offensivt spill, utfordre og passere motstander og komme til innlegg. Ingen av disse utfordret en eneste gang i den første omgangen. De kunne gjort det fullstendig fritt og uten risiko fordi hele laget låg bak ballen. Det var bortimot katastrofe det Waagan og Fet leverte. Igjen er det tilbake til det at en ikke helt skjønner sin rolle i laget.

Når du blir satt opp i en posisjon, la oss si keeper. Og treneren gir deg beskjed om å sette spillet raskt i gang ved å spille langt ut mot kant. Da forutsetter treneren at du alikevel ivaretar dine oppgaver som keeper, feks fanger ballen før den går i mål feks. På meg virker det som om Aafk sliter med at en del spillere blir helt overfokusert på de oppgavene de får "I TILLEGG TIL" de oppgavene som forventes i lys av posisjon på bana. Vi har sett i flere kamper spillere som glemmer at de er midtbanespillere. Vi ser mot Nest/Sotra kantspillere som glemmer at de er kantspillere. Dette må Bohinen ta tak i og få en løsning på. De spillerne som er frikjent er Fridjonson, Agdestein, Nattestad, Gretarson, Ramsteijn, O.Lie, Sandnes, Nenass og Thrandarson. Dessverre har vi jo vært belemret med skader på mange av disse. Da kan det ikke være slik at de som kommer inn eller har andre plasser blir helt parallysert av trenernes eventuell "TILLEGGSOPPGAVER".

Også til slutt Carlsen, oppriktig talt, mot Nest/Sotra så fikk du ballen flere ganger med en halv bane ledig foran deg. Kun dommeren var i den sentrale midtbanen mellom deg og Nest/Sotra sin forsvars 3er. Herregud, uansett hva Bohinen har gitt deg av taktiske disposisjoner så må du jo ta med deg ballen inn i dette enorme rommet. Man blir jo ikke helt blokkert heller da fordi treneren sier du skal holde ballen i laget. Går faktisk ann å holde ballen i laget på motstanders banehalvdel også. Begynte faktisk å lure på om Carlsen gjentatte ganger misoppfattet dommeren som en av motstanderens spillere, fordi dommeren hadde svart drakt og Nest/Sotra mørke grønne eller noe sånt.

Det er faktisk så små enkle ting som Aafk må rette på. Skjønner bare ikke hva som skjer med disse spillerne som blir helt parallysert. De sender jo bare et signal om at de overhodet ikke har ambisjoner som spillere og ikke har noe i et lag som Aafk å gjøre.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tor jun 07, 2018 11:26:50

Mye kritikk med rette til Bohinen i det siste. Men en må virkelig spørre seg om ambisjonsnivået til enkelte spillere. Her får Waagan og Fet sjansen på hver sin kant i første omgang mot et bunnlag. Vi spiller 3-4-3, en ultra defensiv formasjon med til enhver tid 7 mann i forsvar. Ok at Waagan og Fet hadde fått beskjed om å jage ball når motstander har den, men du må jo være såpass godt trent at du klarer noe når du selv har ballen også. Waagan og Fet hadde en oppgave i offensivt spill, utfordre og passere motstander og komme til innlegg. Ingen av disse utfordret en eneste gang i den første omgangen. De kunne gjort det fullstendig fritt og uten risiko fordi hele laget låg bak ballen. Det var bortimot katastrofe det Waagan og Fet leverte. Igjen er det tilbake til det at en ikke helt skjønner sin rolle i laget.

Når du blir satt opp i en posisjon, la oss si keeper. Og treneren gir deg beskjed om å sette spillet raskt i gang ved å spille langt ut mot kant. Da forutsetter treneren at du alikevel ivaretar dine oppgaver som keeper, feks fanger ballen før den går i mål feks. På meg virker det som om Aafk sliter med at en del spillere blir helt overfokusert på de oppgavene de får "I TILLEGG TIL" de oppgavene som forventes i lys av posisjon på bana. Vi har sett i flere kamper spillere som glemmer at de er midtbanespillere. Vi ser mot Nest/Sotra kantspillere som glemmer at de er kantspillere. Dette må Bohinen ta tak i og få en løsning på. De spillerne som er frikjent er Fridjonson, Agdestein, Nattestad, Gretarson, Ramsteijn, O.Lie, Sandnes, Nenass og Thrandarson. Dessverre har vi jo vært belemret med skader på mange av disse. Da kan det ikke være slik at de som kommer inn eller har andre plasser blir helt parallysert av trenernes eventuell "TILLEGGSOPPGAVER".

Også til slutt Carlsen, oppriktig talt, mot Nest/Sotra så fikk du ballen flere ganger med en halv bane ledig foran deg. Kun dommeren var i den sentrale midtbanen mellom deg og Nest/Sotra sin forsvars 3er. Herregud, uansett hva Bohinen har gitt deg av taktiske disposisjoner så må du jo ta med deg ballen inn i dette enorme rommet. Man blir jo ikke helt blokkert heller da fordi treneren sier du skal holde ballen i laget. Går faktisk ann å holde ballen i laget på motstanders banehalvdel også. Begynte faktisk å lure på om Carlsen gjentatte ganger misoppfattet dommeren som en av motstanderens spillere, fordi dommeren hadde svart drakt og Nest/Sotra mørke grønne eller noe sånt.

Det er faktisk så små enkle ting som Aafk må rette på. Skjønner bare ikke hva som skjer med disse spillerne som blir helt parallysert. De sender jo bare et signal om at de overhodet ikke har ambisjoner som spillere og ikke har noe i et lag som Aafk å gjøre.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » tor jun 07, 2018 12:31:57

Carlsen spiller såpass statisk at jeg gjerne ser noen andre i posisjonen. Det blir mye statisk gjentagelse blottet for kreativitet og blikk for bedre løsningsvalg.

Det er godt mulig at det er flanker og indreløpere som ikke byr seg tydelig nok frem som pasningsalternativ, men da må Carlsen bli bedre i å observere og ha blikk for mulighetene. Vite hvor de andre er på vei, før han får ballen. Ikke kun følge "grunnspillet" fra posisjonstreningen men også se og ta andre muligheter.

Noen foreslo Thrandarson sentralt. Har lyst å se det prøvd.

Ull/Kisa blir tøft, men vi har hatt flaksen imot oss i to-tre kamper nå. Om alle vil nok fremover så snur det, og vi forsvarer plassen på toppen av tabellen også om Viking vinner sin hengekamp.

Tror Sandnes vil prege venstresiden mer enn Hatlehol, og at Thrandarson og Agdestein fremfor Waagan og Fet gjør en veldig stor forskjell, som også vil gjøre Nenass, Carlsen og Fridjonson bedre.

Tror på 10-5 i sjanser, 6-3 i avslutninger på mål og heldige 3-1 til oss.

Forventede sentrale spillere:

- Fridjonson og Agdestein som dynamisk duo som jobber godt sammen, stresser forsvaret, og omsetter sjanser i mål.

- Thrandarson som fortsetter som sist og skaper muligheter for Agdestein og Fridjonson.

- Nenass som hever seg fra forrige kamp og tar for seg på midtbanen igjen, og gjør Thrandarson god.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » fre jun 08, 2018 08:56:47

Jeg har sett et par kamper med Ull/Kisa i år, sist mot Tromsdalen.

Da var de veldig gode i 1. omgang. Et spillende og offensivt lag som kom til sjanse etter sjanse. Ledet vel 3-0 etter første omgang, og det kunne ha vært mye mer. Så senket de seg kvalitetsmessig i andre omgang, og Tromsdalen fikk dem nesten på gaffelen med to reduseringer, før de kontret inn 4-2.

Hvis vi har like litt energi i spillet vårt som i det siste, så er jeg redd dette blir vel så tøft som både Hamkam og Nest/Sotra. Her er det vi som må ta tak og kjøre kampen, for da mistenker jeg at Ull/Kisa ikke er like gode.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre jun 08, 2018 13:47:43

Ull/Kisa advarte jeg mot allerede før seriestart. De kommer til å være med i kampen om kvalikplass helt til slutten. Kanskje til og med topp 3.
Dette blir kanskje den vanskeligste kampen fordi de er mye bedre enn man tenker om dette laget.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » fre jun 08, 2018 14:03:30

Har gløsa på noen kamper av Ull/Kisa jeg og, og de er absolutt (enda) ett type ballbesittende lag som kan trives i overkant mye på CLS, mot et potensielt lavtpressende AaFK. Den tidligere Mjøndalen-stopperen Sundli er den store forsvarssjefen deres, og kan bli noe å bryne seg på for Holmbert. Forventer 35% ballinnehav, håper laget porsjonerer energien bedre enn sist, og at vi vinner kampen i begge boksene. Får vi inn Thrandarsson fra start så kan det være avgjørende det.

Guru

Legg inn av Guru » fre jun 08, 2018 14:16:52

Ull/Kisa er definitivt ei tøffare utfordring enn Nest-Sotra, HamKam og Strømmen. Ikkje dermed sagt at den er for tøff. Det er opp til oss sjølve å løfte oss og gjere jobben. Det vi har vist i dei nevnte kampane har rett og slett vore for dårlig. Eg er fortsatt overbevist om at vi kan mykje bedre. Blod, svette, tårer og evner, så er vi der vi skal. Vi leder med 4 poeng. Fortsatt ingen krise. Eit enslig tap mot Ull/Kisa er isolert sett heller ikkje nok til å vere krise. Men i sum: Seier eller krise!!
Nokon veit bedre enn andre

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » fre jun 08, 2018 14:51:43

Tviler litt på motivasjonen til flesteparten av spillerne. Hva vil de oppnå ved opprykk? Kanskje noe høyere lønn for de få som er gode nok til ES. Resten blir kanskje sendt på dør, og det er ikke mye å anstrenge seg for.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre jun 08, 2018 19:54:02

Motivasjonen må være at
1) De som bidrar godt til opprykk, får anledning til å vise seg fram i eliteserien. Det kan føre til muligheter i større klubber senere. I motsatt fall, kan man like gjerne sette seg på skolebenken og begynne med noe annet.
2) Det er jobben din som fotballspiller med kontrakt å yte så godt du kan, hver jævla gang. Vis yrkesstolthet, blø for drakta, eller drit og dra.
3) De som er glad i klubben, vil vel bidra til å gjøre den bedre.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre jun 08, 2018 20:55:08

Fotballspillere er sosiale konkurransemennesker. Motivasjonen er å konkurrere og vinne sammen med andre. Penger og annet betyr lite.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » fre jun 08, 2018 21:25:49

Joda, i en ideell verden har dere gode poeng. Men det er mange middelhavsfarere på dagens AaFK som sikkert innser at de egentlig er der de hører hjemme. Og at de nå har det relativt bra , også økonomisk. Så hvorfor skal de da sage over grenen de sitter på ved å gå inn i en høyst usikker tilværelse ved oppprykk?

kazzi

Legg inn av kazzi » fre jun 08, 2018 22:09:52

På tide med en oppreisning nå. Tross alt 3 uker siden sist.... sa brura😂 Fra spøk til alvor! Det er flere som har skrevet at aafk har hatt flyt med 7-2-0 i statistikk før 2 tap på rad. Jeg er delvis enig, av den årsak at jeg har sett gjennom samtlige 11 aafk kamper før skriveriet nå. Sogndal kampen, uavgjort og Ok. Levanger, ingenting å si på at vi vant, Florø, klar seier, Tromsdalen, resultatet stemmer ikke overens men fortjent! Kongsvinger, oppskriftsmessig utført, Mjøndalen, stang inn, Åsane, heldige. VIKING WHO? Strømmen, flaks med u, Ham-Kam- rett å slett fortjent tap, nest Sotra ikke bra nok. Oppsummert, 3 kamper hvor vi vant 2 og fikk 1 U så hadde vi flyt. Men det gjenstår 8 kamper hvor det faktisk var et lag som var bedre eller dårligere, og det var oss!! Tar gjerne 8/11 ut sesongen, det blir opprykk hver dag i uka!

Så, tilbake til kampen! Vi har 2 tap på rad, det må snus NÅ! Alle lag har en dupp i en sesong. Fordelen er posisjonen vi jobbet oss til før duppen kom, nemlig på topp! Er det noe vi ikke ser igjen i år som i fjor, så er det at vi faller igjennom etter vår sessongen. Liker å tro at ledelsen er klok av skade og VET at spillere må inn. Om tørken kommer mot ull kisa er jeg ikke sikker på, men at vi ender topp 2 er jeg 100% sikkert på. Har allerede meldt oss inn i ES 2019, og det står jeg for! Tipper 3-2 på søndag i en hektisk, dramatisk og innholdsrik kamp med 1 rødt kort til ull kisa!

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre jun 08, 2018 23:11:08

Hehe. Hvorfor rødt kort? De topper fair play i OBOS.

Her 4-2 kampen mot Tromsdalen. De kombinerer fint i det offensive spillet: http://a409f0db9bbc80f1a106278761e40554 ... 5_576p.mp4

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre jun 08, 2018 23:44:02

Nettopp derfor kanskje, Krå Myra. Når kjerringa skal snus, så betyr det store endringer.
AaFK tilbake på vinnersporet, og Ull/Kisa rødt kort for å bli frustrert og forbanna.
Lov å håpe iaf :)

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør jun 09, 2018 01:34:12

Aafk har egentleg ikkje spela så ovebevisande det meste av sesongen, sjølv om det i mange kamper har vore stang inn, og poeng ut av dette. Dei har vore late, umotiverte og kjedlige dei 2 siste kampane, og eg trur faktisk dette ikkje vil snu no mot Ull Kisa. Laget har ikkje den rette innstilling, veit ikkje kva dette kjem av, kan dei, som det blir hevda i kommentar lenger oppe, vere at dei er nøgd her dei no er med si gode lønn, og ikkje vil sage av greina som dei sit på?
Om dei tenker tanken på dette, senker dei seg 10-15 % i innsats, og det er nok til at dei taper. Eg meiner desverre at dei ikkje er så gode som mange påstår. Kjem det et tap til på søndag, må vel dei fleste vere samde i at dette nermer seg ei eller anna krise for klubben. Eller er dette berre tøv? Søndag vil vi få et av svara, er ikkje overraska om det også denne gangen blir tap. Beklager!

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør jun 09, 2018 08:33:54

Realistisk sett har ikke klubben råd til å skifte ut mer enn de ytterst få svakeste ved et eventuelt opprykk uansett. Resten vil få vist seg fram i Eliteserien.
Men klart, man skåner seg for tøffere konkurranse ved å bli i OBOS. Bare at man skyter seg selv i foten på sikt. Klubben kan fort gå konk, hvis det blir for mange år i OBOS. Om ikke de har fått tuppen i ræva innen da, blir de i hvert fall ledige- kanskje noe fortjent.

Jeg nekter å tro at spillerne bevisst eller ubevisst saboterer for et opprykk ved å ikke yte maks, fordi de da tror at de slipper å løpe fortere neste år. Bohinen har vel allerede snakka om dette med vinnerkultur.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør jun 09, 2018 09:44:43

Nei, jeg vil ikke påstå at halve laget består av muldvarper 8-)
Men siden penger er blitt så dominerende, og kontraktstider så korte ser jeg heller ikke at klubbfølelsen for spillerne er så veldig viktig.
De aller fleste setter seg selv og sin fremtid foran klubben vil jeg tro.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør jun 09, 2018 09:50:38

Aafks problem er at spillere har høyere ambisjoner enn klubben gir rom til å nå. Alle vil høyere opp og på enda bedre lag.

Meningsløs diskusjon.

Blant yngre spillere er heller problemet urealistisk høye ambisjoner. De vil være "proffer" som 22-åringer når de ikke har talent nok det før de er 25.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » lør jun 09, 2018 10:05:39

Om noen spillere "saboterer" for å holde AaFK i Obos sager de gjerne ikke av greina de sitter på men hele jævla treet. Slik jeg ser det så gambler klubben på direkte opprykk. Skulle ikke det skje så er jeg svært redd for konsekvensene.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør jun 09, 2018 11:09:38

Det er like sannsynlig at Aafk signerer Leke, Hamdallah og Barrantes som at spillere "saboterer"

Har ikke vi en kamp å diskutere i stedet?

Agdestein bør være bra på hugget nå etter hat-trick med påfølgende pause, og Fridjonson får nok også en boost med makkeren på plass og elstra press om å vinne.

Tror på spissene våre i denne kampen etter en periode med laber effektivitet.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » lør jun 09, 2018 20:31:57

Det falt tydeligvis ikke i god jord å diskutere andre aspekter enn lagoppstillinger og andre trivielle saker. Man blir litt lei av det også uke etter uke og år etter år. Resultatet på denne kampen samt været blir hva det blir samme hvordan en diskuterer det på forhånd

Arcturus

Legg inn av Arcturus » lør jun 09, 2018 20:57:06

Bare det at temaet kommer opp, at man mistror spillerne for å ikke ønske opprykk, sier litt om hvor misfornøyd vi er med innsatsen i de to siste kampene. Temaet er relevant i denne kamptråden, mener jeg, fordi vi håper å slippe å se mer av den slabbedaskingen i dette oppgjøret. Forhåpentligvis vil spillerne og trenerne være like indignerte som tl007 og jeg, og ha litt fokus på å levere innsats :)

Øggen

Legg inn av Øggen » lør jun 09, 2018 21:40:07

Misfornøyd eller ikkje, innsatsen MÅ iallefall være på topp søndag. Sogndal slo viking og e naturligvis sugen på opprykk dei også.
Treng vel ikkje sei meir........

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » lør jun 09, 2018 22:06:38

tl007 skrev:
lør jun 09, 2018 20:31:57
Det falt tydeligvis ikke i god jord å diskutere andre aspekter enn lagoppstillinger og andre trivielle saker. Man blir litt lei av det også uke etter uke og år etter år. Resultatet på denne kampen samt været blir hva det blir samme hvordan en diskuterer det på forhånd
Fotnote: "Andre aspekter" er i denne sammenheng antagelsen om at flesteparten av spillerne på AaFK er redde for å rykke opp fordi de da står i fare for å få fyken, siden de selv vet at de ikke er gode nok for eliteserienivået.

God kamp! :mrgreen:

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » lør jun 09, 2018 22:57:21

Morsomt at det spekuleres om motivasjonen til en tynn skadeutsatt tropp som leder ligaen. Det må være strekkskadene da som er utslag av dårlig motivasjon. En tar i litt ekstra og pådrar seg strekk for å sleppe opprykk... :-P

Leedsfan

Legg inn av Leedsfan » lør jun 09, 2018 23:00:07

Vi er desverre avhengig av å ha vår beste ellever på bana for å prestere sjøl i OBOS! Kor mange av dei som er god nok til neste nivå kan diskuterast men drit i det no gjeld det å vinne kampane før ferien så tar vi det derifra! Heia Aafk 😁

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jun 10, 2018 00:10:31

Sjølvsagt er det viktig å diskutere spillestil og formasjoner. MEN, ... det må da også vere råd å pensle innom dette med motivasjon, engasjement og vilje til å springe i en kamp? Eg vil påstå at desse 3 momenta var totalt fråverande i dei 2 siste kampane, og da taper en fotballkamper. Dette er det og gjort forsøk på, og konklusjonen på dette er at DET LAGET SOM SPRING TOTALT FLEST METER I EN FOTBALLKAMP, oftast vinn sin kamp. Basta!!!! I begge kampane til Aafk mot Ham Kam og Nest Sotra, verka det som desse to laga hadde blitt gjort oppmerksom på dette. Dei kjempa på kvar en ball, sprang til krampa tok dei, og gav jernet. Noe som var totalt fraverande i Aafk. Dette var nok medverkande til at 6 poeng rauk ut i svarte natta. I morra vil dei nok tape enda en kamp, OM DEI IKKJE FORSTÅR AT DEI MÅ GI JERNET. Poeng blir desverre ikkje delt ut i garderoba før kampstart, poenga går alltid til det laget som mest fortjerner dei. Slik er det alltid!! Derfor er det nok like viktig å diskutere dette som spillestil, lagoppstilling etc., og uten innsats er det likgyldig med spillestil, lagoppstilling etc. Forventer et Aafk lag i morra, SOM SPRING TIL KRAMPA TAR DEI, da har dei nok en større sjangse til seier. God kamp!!!

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » søn jun 10, 2018 07:15:58

Krå Myra skrev:
lør jun 09, 2018 22:57:21
Morsomt at det spekuleres om motivasjonen til en tynn skadeutsatt tropp som leder ligaen. Det må være strekkskadene da som er utslag av dårlig motivasjon. En tar i litt ekstra og pådrar seg strekk for å sleppe opprykk... :-P
Det er vel sannsynlig at mange av strekkene kommer fordi de er for dårlig trent. Det er vanskelig å bli imponert av treningsmengden til disse spillerne når en ser hvor mye mange individuelle idrettsutøvere legger ned i trening. Det er greit at fotballspillere blir utsatt for spark av og til, men det er ikke det som er hovedårsaken til de fleste skadene.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn jun 10, 2018 13:12:27

Krå Myra, mulig det er du som har tatt over som moderator her inne og alle skal skrive som du vil. Må huske på nå at dette ikke er ditt forum og din lekegrind uansett. Noen kan nok få en følelse av det. Opprett tråder og skriv hva pokker du vil men ikke belær andre hva som skal skrives. Motivasjon er helt legitimt å ta opp her inne. At noen sveiper innom sabotasje beskriver jo bare hvor ille det har vært de 2 siste kampene. Om vi fortsetter som de 2 siste så skal jeg love at vi ikke blir liggende på topp i mer enn en kamp til.

Svar