Svar
Guru

Siste innspurt for Bjørn Helge

Legg inn av Guru » man jul 23, 2018 16:54:39

http://www.aafk.no/nyheter/ingen-forlen ... v-kontrakt

Då er det ein sak på framsida om at Bjørn Helge og AaFK er enige om å ikkje forlenge kontrakta som går ut etter denne sesongen. Dermed har han 15 kampar att av karriera (på dette nivået i alle fall), og er innstilt på å gi jernet. Det står ingenting om at avslutninga er etter initiativ frå den eine eller andre parten.

Uansett: Ein hyllest til Bjørn Helge for at den har gjort for oss dei siste sesongane og for det han har fått til andre plassar opp gjennom åra. Så håper eg at han får til ei skikkelig avslutning på sesongen og karriera. Og at det ikkje stopper der. Han er allereie inne på trenersida på G14-kretslaget. Det er ei spennende og god utfordring allereie. Regner med at det berre er begynnelsen på fortsettelsen.

:-)
Nokon veit bedre enn andre

Arcturus

Re: Siste innspurt for Bjørn Helge

Legg inn av Arcturus » man jul 23, 2018 17:22:31

Bjørn Helge Riise vant min respekt og mitt fotballhjerte da han viste seg som den voksne i det mangeårige dramaet mellom ham og Aafk. Han ble med ett byens store sønn. Den dagen da BHR og Henrik Hoff begravde stridsøksen, kunne vi AaFK-supporterne endelig ønske Riise-familien hjertelig velkommen hjem til Ålesund, AaFK og med alt det innebærer.
Frem til da hadde jeg aldri trodd det skulle bli noen forsoning, og jeg var innstilt på at vi måtte leve med den evige skittkastingen mellom Ålesund/AaFK og Riise. Så plutselig ble de venner igjen. Ene og alene fordi Bjørn-Helge tenke "ja, faen, koffor ikke?"

Forsoningen banet også vei for at storebror kunne komme hjem og avslutte karrieren sin på hjemmebane. Dessverre ville media det annerledes, og var for mye i håret på ham til at det ble levelig. Men selv ikke idiotene i SMP og Dagbladet kunne ødelegge den nyvunnede freden mellom fam. Riise og Ålesund by.

Etter Bjørn Helge kom hjem, har han blitt tatt godt imot av supporterne. Han har som alltid gått foran med et godt eksempel, og spilt med hjertet uttapå drakta. BHR har levert varene til de grader utpå bana, han har stått frem som en bauta i laget, som kaptein og som et fremragende eksempel til etterfølgelse av yngre spillere.

Bjørn Helge er en av oss. Ingen tvil.

Jeg håper han blir i byen og fortsetter å sette sitt preg på sunnmørsfotballen, selv om han nå ikke skal spille mer på toppnivå.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man jul 23, 2018 18:05:07

Bra skrevet Arcturus. Amen!
Og vil legge til at jeg håper BHR med tiden også finner glede i å gå langrenn ved siden av fotballinteressen slik vi andre gamlinger gjør. I langrenn-sporet blir en aldri for gammel. Bare mer ensporet og sta :lol:

Sulalenning

Legg inn av Sulalenning » man jul 23, 2018 18:59:19

Det er vel fortsatt muligheter for forlengelse om han skulle levere resten av sesongen og holder seg skadefri. Eg håper han fortsetter i ei trenerstilling/spillerutviklerstilling i klubben den dagen han legger opp.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » man jul 23, 2018 20:04:23

Bjørn Helge svarer diplomatisk når Sunnmørsposten graver i saken. Han sier at de har kommet til enighet, men det skinner gjennom at han kunne ønske seg å fortsette. Også villig til å gå ned i lønn. Han sier også at han uansett vil fortsette som spiller, for han er skadefri og motivert.

John Arne derimot fyrer som vanlig fra hofta på Twitter og levner ingen tvil om hva han synes om AaFK og avgjørelsen.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man jul 23, 2018 20:54:14

Det er helt klart kombinasjonen av høy lønn,at han er/har vært skaderammet og alderen som gjør at de vegrer seg for forlengelse. Men i andre klubber har ofte ettårskontrakter vært løsningen.
Det viktigste er vel at en kommer seg ut av sirkuset uten skader en kan bli plaget av resten av livet?

aafk abu

Legg inn av aafk abu » man jul 23, 2018 21:38:00

En ryggskada 35åring er ikke en god kombinasjon. Riise har ikke vært i nærheten av sitt normale nivå etter ryggskaden. Jeg tror det hadde tjent BHR vel å begynne en trenerkarriere nå. Ved å begynne så tidlig vil han jo få veldig mange fine år til å bli en topp trener. Hva med å gjøre som andre før han å gå ned en divisjon eller 2 og prøve seg som spillende trener. Høres fornuftig ut for meg. Lederne i Aafk har først og fremst ansvar for klubben, og en ryggskade er ikke det samme som en hvilken som helst annen skade. Sjansen for videre skadeavbrekk for Riise er overhengende og da blir risikoen for stor. Når Aafk har så liten stall så er frafall svært uheldig rent sportslig.

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » man jul 23, 2018 21:48:01

Enig. Sjansen for å slite med skader resten av livet øker dramatisk med alderen og slitasjen. Syns også både Wæhler, Kippe og Gamsten burde si stopp.
Selv om det kan virke tomt og meningsløst en liten periode etterpå.

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » man jul 23, 2018 22:54:34

Kan da umulig komme som en stor overraskelse for noen dette..inkludert BHR selv (og ikke minst JAR!!!) :(

Tusen takk Bjørn-Helge for disse siste årene...DU ER STOR...som spiller og som menneske!
Tusen takk for dine gode egenskaper - jeg håper AaFK vil nyte godt av deg også i tida framover, om enn ikkje på bana!

Brehme

Legg inn av Brehme » man jul 23, 2018 23:09:58

Greit at man får en avklaring nå. Mtp skadesituasjonen de siste årene, så er det ikke realistisk at han kan bidra mere på toppnivå. For Aafk’s del betyr det at man frigir en betydelig del av lønnsutgiftene.

Takk for innsatsen på og utenfor banen :)

1aafk

Legg inn av 1aafk » tir jul 24, 2018 00:31:11

Synd at det enda slik, men realitetane er vel slik, vil eg tru. Uansett, BHR er, og har vore, en kjernekar både på bana og i miljøet rundt klubben. Om BHR sjølv ønsker dette, må en respekterer det, men om han likevel ønsker spille et år til, og leverer ut dette året, burde han nok få et år til, da med litt lavere lønn. Uansett, han har vore en bauta for klubben. Takk BHR, du har gjort masse godt for klubben og fortjener en stor takk for dette.

weasel

Legg inn av weasel » tir jul 24, 2018 01:04:14

Det var synd dette, men med tanke på skadesituasjonen... Jeg har bare godt å si om Bjørn Helge Riise, en kjempekar, som alltid har gjort sitt ytterste for laget, som har vært en skikkelig ambassadør for byen og klubben, en som vi er stolt over å ha på laget. Han har noen kamper igjen da, håper på en god exit . Han havner i allefall på "the wall of fame".

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » tir jul 24, 2018 12:30:20

Bjørn Helge har hatt en lang og innholdsrik karriere og håper han er på bana når vi avgjør opprykk til eliteserien og kan ta imot applausen i sin siste kamp.

Han er nok for dyr, for skadeutsatt, og for gammel til at en kan prioritere å bruke penger en ikke har på han.

Selv om han halverer lønnen så vil han koste mer enn en god 20-åring vi trenger og vil satse på.

Jeg hadde ønsket at han kunne bruke 2017 som viktig bidragsyter til opprykk som kunne kvalifisert til et år til, men ved halvspilt sesong så har han 156 av 1350 minutt, i 2017 1164 av 2700 minutt og i 2016, 2093 av 2700 minutt.

For Bohinen så har Riise liten verdi, og med Matilla på feltet som en potensiell god signering så må penger prioriteres.

Håper Bjørn Helge får avsluttet med stil og at han faktisk kan lykkes som trener på et eller annet nivå etter karrieren.

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jul 25, 2018 09:39:10

Bjørn går nok til Brattvåg i dette overgangsvinduet ,han får lite spilletid i Aafk også når han er skadefri.og dem tilbyr han nok en 2 års kontrakt .og dem trenger jo en slik spiller som han.og han kan ta trener utdannelse.samtidlig som han får bo i ålesund.Så kommer et godt tilbud fra Brattvåg,der han samtidlig kan satse på trener utdannelse.så er han nok snart Brattvåg spiller

Brehme

Legg inn av Brehme » ons jul 25, 2018 10:15:59

Det er helt urealistisk Galiat. BHR tjener veldig bra i Aafk, og han vil nok beholde den lønna så lenge han kan.Tipper han har nærmere 2 mill i Aafk. Brattvåg kan kanskje tilby noen hundre tusen, litt mere om han tar på seg treneroppdrag for de yngre lagene med tilsvarende økt arbeidsbelastning.

Jeg tipper han enten blir ansatt i trenerapparatet til Aafk, eller en annen lokal klubb.

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jul 25, 2018 11:38:49

Er vel bare 5 månader igjen han lønnes av Aafk,så han taper noen 100 tusen.og tilbyd dem han 3 års kontrakt der han er spillende hjelpe trener.og får utdanna seg til trener.og loves at han etter 3 år tar over som hoved trener til en klubb som satser.Så har han nok råd til og tape noen 100 tusen.Han har jo vært proff i mange år,så penger bør ikke være det som betyr alt for han no.Han må jo tenke på fremtiden også

Svar