jast

Takk for innsatsen Bjørn Helge Riise

Legg inn av jast » ons aug 15, 2018 21:09:01

Synd at du gir deg :( Lykke til videre og takk for innsatsen.

http://www.aafk.no/nyheter/riise-forlater-aafk

gaddag

Re: Takk for innsatsen Bjørn Helge Riise

Legg inn av gaddag » ons aug 15, 2018 21:15:37

Oi...den var ikke ventet..

Uansett hva som ligger bak så skal Bjørn Helge ha tusen takk for tiden han hadde her. Synd han ikke kom mye tidligere. En herlig innstilling og innsats for vårt felles kjære Aafk.

Hjertelig til lykke videre i karrieren !!

Galiat

Legg inn av Galiat » ons aug 15, 2018 21:16:14

Han går nok til Brattvåg som jeg skrev her på forumet for 4 uke siden.Men takk for god innsats i mange år og lykke til i brattvågen

Brukeravatar
Fantomet_Vika

Legg inn av Fantomet_Vika » ons aug 15, 2018 21:55:17

Det er virkelig imponerende det Bjørn Helge har bidratt med i og for Aafk. Han har virkelig hatt hjerte i klubben og bidratt til å fremstille Aafk på en god måte.

Jeg har stor respekt for BHR og Aafks måte å begrave stridsøksen på. Verken Ålesund som by, Aafk som klubb og brødrene Riise var tjent med konflikten mellom partene. Lykke til videre Bjørn Helge, du vil bli savnet.

Galiat

Legg inn av Galiat » ons aug 15, 2018 22:04:43

Ser sogndal vil ha han håper ikke han gjør sogndal for god

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons aug 15, 2018 22:10:47

Utrolig synd at det ender slik, for denne gang! Dukker vel opp igjen i klubben i en annen rolle, på et senere tidspunkt

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons aug 15, 2018 22:16:51

Ja vi får bare se om han klarer å holde seg skadefri. Det er bare å takke for følget, men pr nå hadde ikke BHR noe å tilføre AaFK-laget. Godt for klubben å slippe de høye lønsutgiftene de hadde på han.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons aug 15, 2018 22:18:23

Synd Riise går allerede nå og ikke får gleden av opprykket og den festen som det siste i Aafk.

Kjernekar.

Lykke til videre.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons aug 15, 2018 22:21:49

Eurosport melder at han er aktuell for Sogndal. Da kan han få det opprykket uansett Krå Myra... ;)

gaddag

Legg inn av gaddag » ons aug 15, 2018 23:18:30

Og der var han Sogndal spiller!

weasel

Legg inn av weasel » ons aug 15, 2018 23:28:44

Var overrasket da han kom og ble overrasket når han dro .. takk for denne gang, det var fint å ha seg på laget, B H R . håper det går godt i Sogndal.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » tor aug 16, 2018 00:14:05

gaddag skrev:
ons aug 15, 2018 22:21:49
Eurosport melder at han er aktuell for Sogndal. Da kan han få det opprykket uansett Krå Myra... ;)
Syns litt synd på Eirik Bakke som nå får JARiise på Twitter på kjøpet...

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » tor aug 16, 2018 01:32:40

Takk for innsatsen for AaFK BHR!!!

On and off the pitch...du har vært stor...RAUS!!!
Tusen takk for dine bidrag, også personlig...du er en av heltene på gutterommene her i hus!

Ser absolutt ingen...INGEN...grunn til å ønske deg lykke til i Sogndal...der er du en motstander, en konkurrent...slik er foppallen...og om noen forstår hva jeg mener med det så er det du!

Hils Eirik og si at du har mobbet fans med Leeds-jakker på...

Guru

Legg inn av Guru » tor aug 16, 2018 08:30:38

Tusen takk for innsatsen, Bjørn Helge!!!

Det har vore ei glede å ha deg her frå du kom til du reiste. Som speler, person og profil. Og fredsmegler, som nokon nevner. I så måte godt at alle tilsynelatende skilles som gode venner.

På ein måte er det litt trist at det ender som det gjer. Skader, ute av laget, kontrakt som ikkje blir forlenga og ein brå overgang til ein konkurrent litt bak oss på tabellen. Samtidig er det vakkert, slik det skal vere. Ikkje noko egosentrisk fokus om å gi seg på topp. Heller lojalt - ovanfor klubben og seg sjølv - tyne alt ut av kroppen og seg sjølv. Vere på laget så lenge det er bruk for deg, så fortsette til neste stopp.

Om det er skadene, fotballen eller økonomien som gjorde at kontrakta ikkje blei forlenga veit eg ikkje. Eg veit heller ikkje om det var riktig av klubben. Men eg er heilt sikker på at det ville ha vore feil for deg å vere meir på benken enn på bana. Kanskje ville du ha hatt meir å by på enn den traurige våren har vist. I garderoba, på treningsfeltet og i media; definitivt. Men det er ikkje nok. Det er no du har sjansen å spele fotball på høgt nivå, resten blir ikkje for seint med det første.

Håpet er at du kjem heim når du avslutter som speler. Det regner eg med. At du blir i fotballen i byen. På kretslaget og i ungdomsarbeidet. A-lagstrener i ein av naboklubbane. Og før eller seinare i ein viktig posisjon i Aalesund. Det er sånn det skal vere.

At det blir Sogndal og opprykksstrid mot oss? Det var først eit lite stikk. Men eg forstår det godt. Når du har valget mellom opprykksstrid der og innbytterbenk her - og foretrekker det siste - ville det ha vore illojalt og dårlig gjort av klubben å nekte deg det. Ønsker deg alt godt der. I den grad eg bryr meg om andre lag, så fekk eg ein meir positiv følelse for Sogndal.

Så får vi sørge for å gjere jobben sjølve. Unngå marerittscenariet. At Sogndal og nokon andre dytter oss ned frå topp 2. Og at Castro og Kongsvinger slår oss ut av kvaliken....
Nokon veit bedre enn andre

Brehme

Legg inn av Brehme » tor aug 16, 2018 09:05:01

Lykke til videre!

Jeg trodde han kom til å fullføre kontrakten ut sesongen, så dette var en overraskelse. Med kun to kamper denne sesongen, og generelt mye skader de siste sesongene, så er det på en måte greit at man avslutter kontrakten nå.

Sony

Legg inn av Sony » tor aug 16, 2018 09:45:07

Synd at skadene satte en stopper for videre spill i AaFK.

Takk for hyggelige samtaler!

Håper du og familien fortsatt kan bo i området og at du fortsetter med tankene dine rundt fotball og trenerkarriere!
AaFK etablerer seg i TL

aafk abu

Legg inn av aafk abu » tor aug 16, 2018 12:22:48

Synd med alle skadene siste 1,5 årene. Ville nok sagt at BHR burde bli i Aafk som trener i utvikl avd, men BHR mener tydeligvis han har mer å gi på bana.

Dessverre så ble kampen mot Bergsøy BHRs avskilting som en viktig spiller for Aafk. En kamp han helt garantert ikke burde spilt.

Det blir interessant å se om BHR kan gjøre en forskjell i Sogndal.

AbbySC

Legg inn av AbbySC » fre aug 17, 2018 14:29:41

Synd at avskjeden ble så brå. Det gjør det vanskeligere for klubben å gi ham en verdig avskjed.

Nå er det full fyr i familien Riise på sosiale medier. Både lillesøster og storebror gir AaFK det glatte lag for måten Bjørn-Helge ble behandlet på. Mener klubben setter hele forsoningen med Riise-familien i fare.

Det hjelper ikke så mye at Bjørn-Helge fremstår diplomatisk og klokt når de løse kanonene rundt ham lesser ut av seg alt som tydeligvis blir omtalt internt i slekta.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » fre aug 17, 2018 14:40:42

Så da er vel spørsmålet, på hvilken måte ble BHR behandlet? Nå følger jeg ikke storebror Riise på sosiale medier hverken her eller der så jeg vet ikke hva han har skrevet. Men jeg skjønte det kom til å bli styr når BHR skulle slutte i AaFK, nærmest uansett grunn.

Etter JAR's mening så spiller vel landets beste spiller nå for tiden i Sogndal. Det er på dette tankenivået det ligger hos han.
Sist redigert av F.I.L. den fre aug 17, 2018 14:41:48, redigert 1 gang totalt.

88charlie

Legg inn av 88charlie » fre aug 17, 2018 14:41:06

Styr i media igjen..

Leser man mellom linjene så har det tydeligvis foregått ting bak kulissene.

Fotballen generelt, og Aafk spesielt, har tydeligvis fortsatt en lang vei å gå når det gjelder behandling av ansatte.

Alt er selvfølgelig enklere med romslige budsjetter men man må kunne behandle folk skikkelig uansett.

Bakteppet er tydeligvis alderen og skadene til BHR og at Bohinen ikke ser en plass til han på laget han bygger for fremtiden. Han ønsker sannsynligvis å fokusere på de yngre i stedet.

Fair enough og Bohinens avgjørelse. For så vidt noe jeg kan respektere at han bestemmer uten videre seremoni eller forklaring.

Men......det må gå an å behandle spilleren skikkelig, selv når ting blir kleint

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » fre aug 17, 2018 14:51:00

AaFK er en fotballklubb som ikke kan drives etter snillisme. Det må gå an å si i fra til BHR at han ikke er med i fremtidsplanene til AaFK uten at man skal kalle det dårlig behandling.

Bohinen har helt rett, noe jeg selv har hevdet her inne. BHR, skadestatistikk og alder tatt i betraktning, har ingenting å tilføre AaFK rent sportslig.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre aug 17, 2018 15:01:22

BHR har fått sine to bonusår. Burde satset på å være spillende trener nå et par sesonger. Etter 33 har han ikke prestert.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » fre aug 17, 2018 15:27:11

Faller på sin egen urimelighet kritikken fra søskenene til BHR. At du som 35 årig spiller med de siste 1,5 år mer eller mindre skadet er overrasket over at klubben ikke forlenger er fullstendig urimelig. Riise familien må snart forstå at Aafk ikke er til for bare dem. Aafk skylder dem ikke mer enn det de skylder andre som har eller har hatt noe med klubben å gjøre, og det er et klubben drives profesjonelt og med et langsiktig perspektiv.

88charlie

Legg inn av 88charlie » fre aug 17, 2018 15:40:39

aafk abu skrev:Riise familien må snart forstå at Aafk ikke er til for bare dem. Aafk skylder dem ikke mer enn det de skylder andre som har eller har hatt noe med klubben å gjøre, og det er et klubben drives profesjonelt og med et langsiktig perspektiv.
Det var jo et veldig saklig innlegg...

Hvor fremkommer det ytringer som underbygger de påstandene du kommer med?

Jeg har bare lest saker som hinter om en frustrasjon mellom BHR og Bohinen. Relativt vanlig arbeidskonflikt om jeg får bemerke. Ser ingen antydninger noe som helst sted som tilsier at dette er en forlengelse av den gamle konflikten mellom Riisefamilien og AaFK.

Første del av innlegget ditt (ikke sitert her) var bra. Fokuser på den biten i stedet.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre aug 17, 2018 15:45:08

Bjørn Helge Riise er den type spiller og menneske vi ønsker flere av og velkommen tilbake i klubben senere når han skal bygge en trenerkarriere. Kjekk kar.

Desverre har han en bror som lager støy og som ikke styrker Bjørn Helge, men heller bidrar til urealistiske forventninger og støy for lillebroren.

Som feks når Riise var halvskadet og måtte spille i ulike posisjoner under Trond Fredriksen, noe som endte med angrep på Trond.

Nå er JARiise igang igjen og ender vel opp med som Eirik Bakkes problem til slutt:
Grattis til min lillebror med ny klubb. Nå får du sjansen til å vise hva du er laget av. Hvor sterk du er. Den best trente.Stolt av deg!
@sogndalfotball
dere har fått en utrolig god fotballspiller,men et enda bedre menneske. Dette blir bra! Gleder meg til å se kamp på Fosshaugane
Overrasket over hva ⁦
@Lars_Bohinen
⁩ ?? En spiller du fra dag 1 ikke ville bruke. Daværende kaptein som du ikke pratet med. Ikke ville ha med videre. Tok fra kapteinsbindet uten å ta en samtale først. Er det overraskende da? Hvor skulle han da gå?

Brehme

Legg inn av Brehme » fre aug 17, 2018 15:55:03

Har vi ikke enda en statue vi kan skifte navn på? :D

Neida, synd at enkelte er så til de grader konfliktsøkende. Ut ifra de siste seongene BHR har hatt i Aafk, så ser jeg ingen argumenter for at han skulle ha fått mere spilletid, annetledes behandling eller hyllet han på noen som helst måte.

Vi har mange andre spillere som har gitt mere i og for Aafk som har fått mye mindre honnør for innsatsen enn BHR.

aafk abu

Legg inn av aafk abu » fre aug 17, 2018 16:00:36

Feks Orry...

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » fre aug 17, 2018 16:15:43

-Hvor ellers?, sier JAR.

Er ikke han fotballagent da og kunne gjort broren en tjeneste? Eller var JAR agenten ;-)

AbbySC

Legg inn av AbbySC » fre aug 17, 2018 16:24:23

Denne gangen har også lillesøster skrevet følgende på FB (gjengitt i media):

"Min bror!
Som står fjellstøtt selv i et bedritent uvær!
Jeg håper at Aafk som klubb klarer å takke denne spilleren for hva han har oppnådd i Ålesund. Hvis de ikke klarer det så vil alt arbeid Bjørn Helge har lagt ned for å forsone to parter være forgjeves.
Jeg er stolt av deg Bjørni! Det har vært tøft å stå på sidelinjen i dette uten å kunne gjøre noe.
Fotball kan noen ganger være er skittent spill og spillere blir brukt som bønder i ett sjakkspill.
Jeg håper din neste klubb, hvor enn det måtte være, behandler deg med den respekten du fortjener!
Min bror, min helt og mitt forbilde"

Nå slår Lars Bohinen tilbake mot kritikken fra Riise-familien:

https://www.smp.no/100Sport/fotball/Boh ... 9996b.html

Orange

Legg inn av Orange » fre aug 17, 2018 16:35:53

Godt sagt av Bohinen.

Ønsker uansett Bjørn Helge lykke til i Sogndal.

Svar