Svar
Arcturus

Holdning til toppidrett

Legg inn av Arcturus » søn sep 02, 2018 17:03:24

Spillernes holdninger står virkelig til stryk om dagen. Hva er det egentlig som er problemet?
Tenk å kaste bort en slik fin mulighet til å vinne ligaen, på dårlig innsats.
Carlsen kan avvise det så mye han vil i smp, men gutta har et alvorlig holdningsproblem. Innsats og fokus er ikke der det skal være, og det er ganske lenge siden det var det. Jeg nekter å la treneren få skylda nok en gang; det er spillergruppa som er problemet. Manglende innsatsvilje over hele fjøla.
For en suppegjeng!

Denne spillerstallen er i ferd med å miste min støtte. De bør -alle som en- vurdere om de har noe på en fotballbane å gjøre, eller om det er på tide å finne seg en annen jobb. Jeg vil i den forbindelsen minne om at så jævlig dårlig holdning, yrkesstolthet og innsatsvilje vil føre til avskjedigelse i de aller fleste normale jobber.

88charlie

Re: Holdning til toppidrett

Legg inn av 88charlie » søn sep 02, 2018 22:09:08

Arcturus skrev:Spillernes holdninger står virkelig til stryk om dagen. Hva er det egentlig som er problemet?
Tenk å kaste bort en slik fin mulighet til å vinne ligaen, på dårlig innsats.
Carlsen kan avvise det så mye han vil i smp, men gutta har et alvorlig holdningsproblem. Innsats og fokus er ikke der det skal være, og det er ganske lenge siden det var det. Jeg nekter å la treneren få skylda nok en gang; det er spillergruppa som er problemet. Manglende innsatsvilje over hele fjøla.
For en suppegjeng!

Denne spillerstallen er i ferd med å miste min støtte. De bør -alle som en- vurdere om de har noe på en fotballbane å gjøre, eller om det er på tide å finne seg en annen jobb. Jeg vil i den forbindelsen minne om at så jævlig dårlig holdning, yrkesstolthet og innsatsvilje vil føre til avskjedigelse i de aller fleste normale jobber.
Ikke for å svartmale men jeg deler dine tanker. Svært mange ganger siden nedturen med Harald Håndbrekk begynte, har jeg lurt på om enkelte spillere rett og slett har vært på fylla kvelden før. Enten det eller at de er hodestups forelsket, noe som enhver gutt i 19-25 års alderen vil slite med å kontrollere.

Det er nettopp toppidrettskulturen som har vært nevnt hver gang en eller annen fotballpappa har sendt sønnen til en annen klubb enn AaFK. Kanskje er det noe i det.

Vi vet fra Bohinens tester at det står dårlig til med det fysiske og det spørs om ikke sesongen er for kort og tett til at det er mulig å korrigere ting kraftig nok undervegs.

Det interessante her er at publikumsoppslutningen ikke står i stil med resultatene og det kan jo tenkes at mange rett og slett ser det som befinner seg bak tallene og rett og slett ikke har trua. Ingen liker å se gutter som ikke utnytter talentene sine eller kommet avskrudd på kamp.

UllensakerKisa spilte i alle fall med en guts og intensitet som hjemmepublikumet garantert likte.

1aafk

Re: Holdning til toppidrett

Legg inn av 1aafk » man sep 03, 2018 09:14:01

Støtter dette fullt ut, har egentleg messa om dette gjennom heile sesongen, at poenga er der, ok, men ser en bak poenga, har Aafk en "suppegjeng" med meget dårlige holdninger til det som dei er betalt for, nemmelig å spille fotball. Det verkar på meg som om at dei inbiller seg at dei er for gode til OBOS ligaen, og kan berre spasere seg gjennom sesongen å få utbetalt poenga i garderoba FØR kampane. Men slik er det sjølvsagt ikkje. Dei viser i enkelte kamper at potensialet er der, men dette er det lite hjelp i når giddaløysa råder i dei fleste kamper. Vil påstå at med den rette holdniga og jobbing til tusen, så hadde nok dette vore på langt avgjort allerede og Aafk var nesten klar for eliteserien neste år. Men slik er det desverre ikkje. Andre lag har forstått dette, og veit at det laget som jobber mest og spring mest, oftast vinn kampane sine. Dette er det faktisk forskning på som støtter under min påstand her. Aafk har et tøfft program att, møter manga av sine opprykkskonkurrenter, og eg trur faktisk at dette vil gå galt på alle måtar. Trur desverre ikkje at Aafk spelar i eliten neste år, og det kan faktisk vere det samme, dei har ikkje noe der å gjere. Eg er dritlei heile graia, om dei gadd flytte på ræva og verkeleg jobbe, ja, da var det greitt med et tap. Men med ei slik holdning som råder i laget, er det IKKJE greitt med tap. Publikum er ikkje dumme, dei greier å sjå bak poenga og ser kva som egentleg skjer. Håper laget bruker pausen godt, håper og at det blir hardkjør kvar dag med hard trrening, det treng dei verkeleg. Bør ikkje få fri en eneste dag, spør du meg..................

Svar