Moderator: Arcturus

gaddag

Hvordan lokke folk tilbake på tribunene ?

Legg inn av gaddag » man sep 02, 2019 10:10:22

Aafk storspiller med morsom fotball og masse mål. Men trenden på oppmøte på CLS av oss sunnmøringer er bekymringsverdig og til dels flau.

Hvorfor skjer dette ?
Hva kan gjøres for å snu det ?

Selv tror jeg ikke det hjelper stort med underholdning i pausa og slike tiltak. Aafk må tydeligvis ut til folket på en eller annen måte og formidle den veldige optimismen og gode stemningen som er i klubb og blant oss supportere for tiden.

Innspill ?

Binge

Re: Hvordan lokke folk tilbake på tribunene ?

Legg inn av Binge » man sep 02, 2019 10:57:56

Man må bare håpe at det er slitasjen ved å ha vært to år i obos som gjør at folk flest overhodet ikke lar seg affisere av godt spill og glitrende resultater i bakgårdsligaen. Det i seg selv er alarmerende, for det betyr at det er alle andre grunner enn selve laget som får folk til å komme, utover den lille kjernen som kommer uansett. Over 10 000 i re-debuten til Riise for noen år siden viste at det er/har vært mulig inntil relativt nylig å lokke store folkemasser til CLS, men hvordan man per 2019 og den nærmeste tiden fremover skal kunne håpe på å se lignende tall er beyond me.

Fordømt synd at publikum ikke responderer bedre for etter mitt syn har AaFK aldri vært i nærheten av å være så profesjonelt drevet og alt fra styreleder til daglig leder og ned til trenerteamet gjør en fabelaktig jobb med relativt sett begrensede midler.
Sist redigert av Binge den man sep 02, 2019 11:07:46, redigert 1 gang totalt.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man sep 02, 2019 11:00:23

Bra Gaddag. Enten er været for fint, for stygt, konfirmasjon, hytta, oppstart av PL you name it.

Nå er det vel litt sånn at spenninga er over mtp opprykk. I går var det vel ca 3.700 tilskuere hvis jeg husker noenlunde rett. Altså, tross godspill og alt det der, så er det faktisk fortsatt en nedadgående kurve vedr publikumsoppslutning.

Jeg er ikke i tvil om at litt av nøkkelen ligger i å få ut produktet på en positiv måte. Farg byen oransje og blå noen dager før kamp. Prøv å få opp trykket og stemningen. Potensiale ligger helt sikkert på det dobbelte, 7.000 - 8.000. Men en ting er sikkert... Blir det ny cupfinale, ja da våkner alle. Da er det ALLE på kamp.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man sep 02, 2019 11:19:35

Binge skrev:
man sep 02, 2019 10:57:56
Man må bare håpe at det er slitasjen ved å ha vært to år i obos som gjør at folk flest overhodet ikke lar seg affisere av godt spill og glitrende resultater i bakgårdsligaen. Det i seg selv er alarmerende, for det betyr at det er alle andre grunner enn selve laget som får folk til å komme, utover den lille kjernen som kommer uansett. Over 10 000 i re-debuten til Riise for noen år siden viste at det er/har vært mulig inntil relativt nylig å lokke store folkemasser til CLS, men hvordan man per 2019 og den nærmeste tiden fremover skal kunne håpe på å se lignende tall er beyond me.

Fordømt synd at publikum ikke responderer bedre for etter mitt syn har AaFK aldri vært i nærheten av å være så profesjonelt drevet og alt fra styreleder til daglig leder og ned til trenerteamet gjør en fabelaktig jobb med relativt sett begrensede midler.
100% enig. Jeg river meg i håret over det samme. Tror rett og slett folk ble for drittlei tidligere, og dessuten er nyhetens interesse (at AaFK er gode nok for eliteserien) ikke lenger noe nytt.

JacobScreek

Legg inn av JacobScreek » man sep 02, 2019 13:58:04

7-8000 tilskuere på CLS kampdag høres riktig ut...og noen flere når det er toppkamper som mot MFK, RBK osv...
Lista må legges der...og potensialet er utvilsomt til stede - for ti år siden var der omtrent full stadion hver kamp, altså over ti tusen.

Fotballen som leveres nå er bra nok...

Mangler vi profiler?
Er en kampdag på CLS for dyrt for en familie?
Kan kioskprisene justeres ned?
Må spillerne mer "ut-på-bøgda" igjen og holde kurs og/eller gjennomføre treningsøkter for lokale aldersbestemte lag?
Mer organisert markedsføring ute i distriktene?

Personlig tror jeg at den store stygge ulven heter TV...for kampene blir nok sett av nesten 10 000 fortsatt..
Finner man ut hvordan man får folket ut av godstolen og inn på stadion igjen så finner man nøkkelen...tror jeg...

gaddag

Legg inn av gaddag » man sep 02, 2019 14:07:54

Jeg tror også dette er et selvforsterkende fenomen. Kommer det flere på et kamper og de ser hvor gøy det er med fulle tribuner så vil de gjerne tilbake.
La oss derfor håpe at Viking kampen kan være en slik. Det kan dryppe noe mer på OBOS kampene da.

Aafk skal forøvrig ha ros for å takke de som faktisk kommer istedet over å klage over tomme seter på stadion.

Brehme

Legg inn av Brehme » man sep 02, 2019 15:20:19

En del av "problemet" er utvidelsen av Eliteserien i 2009, og lag som Hønefoss, SandnesUlf, Sandefjord og Sarpsborg. Det blir for mange kamper mot lag og spillere som de fleste tilskuerne ikke har noe som helst forhold til. Hadde vi hatt kamper jevnt mot RBK, VIF, molde, Brann og Viking, så ville det kommet flere folk. Bare bortesupporterne kan man jo telle på ei hånd gjennom en hel Obos-sesong.

Når det er sagt, så har man lykkes med alt man ville lykkes med ifm utvidelsen, og vi bør være fornøyde med det. Men vi mistet sirkuset og at klubbene kastet penger rundt seg som fulle sjømenn. Ikke at det var spesielt bærekraftig ... Virkeligheten suger :D

Og så må man bygge en kultur om at alle skal ha muligheten til å komme på kamp, og ikke kun se på tilskuerne som en inntjeningsmulighet der man "justerer" prisene foran hver sesong. Hadde Aafk hatt en slik strategi fra dag 1 på CLS, så tror jeg frafallet ville vært mindre. Dessverre hadde vi tidenes luksusproblem med 10 000 i snitt, og da er det ikke annet å vente enn at ledelsen gikk rundt med dollartegn i øynene.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man sep 02, 2019 15:25:12

Jeg tror ikke prisen er viktigste faktor lenger. Den er lav nok til at de fleste har råd.
Men massesuggesjonen som ligger i "forventning om fest og god stemning" er nok viktigere. Den gode opplevelsen, samholdet rundt laget vårt.
Det er denne stemningen vi må prøve å få igjen.

Brukeravatar
Bent

Legg inn av Bent » man sep 02, 2019 18:12:15

Ramme rundt kampen, få folk til å ha forventninger, konkurranser på stadion, en mer jovial profil, før kampen show, mer gamle helter, avis skriveri med posetivt fortegn, mer circus. Eufori! Næringslivet må med, del ut tomme seter konkurranse, la de eldre og trengende få gratis biletter, kjøp to og få fire biletter. Kjøpte du bilett sist får du 25% rabatt på den kommende. Dro du på borte kamp får du 50% rabatt på neste hjemme. Status å komme på kamp.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » man sep 02, 2019 21:12:32

Bent skrev:
man sep 02, 2019 18:12:15
Ramme rundt kampen, få folk til å ha forventninger, konkurranser på stadion, en mer jovial profil, før kampen show, mer gamle helter, avis skriveri med posetivt fortegn, mer circus. Eufori! Næringslivet må med, del ut tomme seter konkurranse, la de eldre og trengende få gratis biletter, kjøp to og få fire biletter. Kjøpte du bilett sist får du 25% rabatt på den kommende. Dro du på borte kamp får du 50% rabatt på neste hjemme. Status å komme på kamp.
Mye bra her Bent. Antar at klubben har hatt lignende ideer. Spørsmålet er hvorfor lite eller ingenting er implementert.

faani

Legg inn av faani » man sep 02, 2019 21:19:12

No er jo ikkje dette nokke som er eit spesielt AaFK-fenomen. "Alle" kan jo no få med seg ein OBOS-kamp eller Eliteseriekamp, foran ein skjerm/TV. Satte nordmenn foretrekk å plassere rumpa si i TV-stolen, enn på ein tribuneplass.
Sjølv bur eg i Bergen og har begrensa mulegheit til å sjå kampen fra tribuna. Men det er jo kjekkare å sjå kampen saman med andre AaFK-supp, f.eks på ein pub. (som vi stort sett får ordna/avtalt med Fotballpuben). Fordi fotball er og ei sosial greie! (og denne greia vil jo sjølvsagt bli større med ein køppfinale, og ES neste år ;-) )
Ei betraktning, utan eit konkret svar. ;-)

brandade

Legg inn av brandade » man sep 02, 2019 21:53:55

Tror vi må stikke fingeren i jorda (bana) For Aafk begynte nedturen før nedrykk og store utskiftninger fra spillere (profiler), trenere, skakkjørt økonomi etc. Klubbeb måtte restruktureres fra ledelse til spillere. Dette tar tid, les omstilling i næringslivet! Dette gjøres ikke over natten. Nå er fundamentet på plass vi har en god ledelse og spillerstall som er god og bred ( uten store navn pr nå). Vi er suverene i Obos, og rykker etter alle solemerker opp og nye dører åpner seg med økte inntekter, flere tilskuere, større profiler etc. Vi må være så ærlige uten forkleinelse for noen at det svinger mere av RBK, MFK, Brann, Enga enn Nest Sotra, Jerv, Skeid, KFUM. Føler meg trygg på betydlig vekst i både oppslutning til neste sesong!!. Underregnede har hatt sesongkort fra vi rykket opp første gang men dessverre falt også min interesse for noen år siden og sesongkort ble droppet. Har vært på en og annen kamp gjennom sesongen. Tror mange som meg kjenner seg igjen her, men vi VIL komme tilbake. Husker når hurtigbåten fra Hareid til Ålesund var fullt av supportere som skulle på kamp, sist jeg dro på kamp for to uker siden var der nesten ingen. Sikkert samme tendens for hele omland til Ålesund?
Aafk er tross alt SUNNMØRES STOLTHET? Keep on the good work!

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » man sep 02, 2019 22:02:47

Aafk har ute en spørreundersøkelse nå. Spørsmålene de stiller tyder på at den ansvarlige forstår lite av fotballpublikummet.

De kommer med engasjement, og når engasjementet er stort nok så kommer enda flere pga det som kalles bandwagon-effekt.

Kkubben kommuniserer på en måte som ikke skaper engasjement!

Caspers

Legg inn av Caspers » man sep 02, 2019 23:14:35

Dette er en tråd som virkelig er interessant.

Googlet litt og fant tilsvarende diskusjon her på forumet i 2017, var da også snakk om en spørreundersøkelse. Er denne i 2019 sendt ut til medlemmer/utvalgte, eller ligger den ute for offentligheten?

Skulle gjerne sett resultatene fra tidligere og hvorvidt det er fulgt opp fra klubbens side.

Klubben er jo en bedrift, og har selvfølgelig interesse av mest mulig besøkende til hver kamp for størst mulig billettinntekter. I tillegg er jo alt av spillerlogistikk med kjøp/salg, inntekter fra tv-avtaler, sponsorer etc er med på å få hjula til å gå rundt.
Generelt så virker det som den nye ledelsen ting har styrt skuta på rett kurs rent økonomisk, på tross av dårlig oppmøte og dermed manglende billettinntekter.

Mitt spørsmål er om den økonomiske stabiliteten som nå er på plass, har blitt en hvilepute som hindrer tiltak for å øke publikumsantallet?

Har ofte fundert på hva som er grunnen til denne dalende kurven, og selvfølgelig er det elementer som nevnes over, som er avgjørende.

Av egen oppfatning så er mine grunner, følgende:

1. Spill i OBOS er mindre underholdende enn Eliteserien. (Dårligere lag, dårligere spillere, dårligere nivå, ergo kjedeligere fotball)

2. En årrekke med skuffelser. (Siste års dårlige plasseringer, i tillegg til tidlige cup-exiter, støy rundt spillere som vil vekk fra klubben etc)

3. Manglende underholdende spillerprofiler (ikke bare gode spillere, men spillere som byr på seg selv og virkelig bryr seg om klubben og byen - ta f.eks Lindegaard som omfavnet byen og folka her, virkelig byr på seg selv. For en publikumsfavoritt!) Dette tar meg til neste punkt:

4. Klubbens ansikt utad. (Det er altfor dårlig mediedekning av klubben internt. Jeg savner mer intervjuer av spillere og at klubben viser hva som skjer. Det holder rett og slett ikke for en supporter å kun se 90 minutter fotball! Ja det er noe dekning av garderobe og kampforberedelser, men jeg vil se mer - gi meg abonnement på webcam fra stadion, gi meg gummigranulat fra CLS i posten hver uke! Nyhetsbrev med nyheter om klubben sa du? Det er jo bare oppsummering av gamle nyheter jeg har allerede lest! Gi meg noe juicy stuff! Members only info please! Kjenner jeg blir engasjert nå...)

5. Supporterkulturen. Ok, la meg være den første til å si at den er lang og god og all ære være de som kamp etter kamp, drar til CLS og ikke minst på bortekamper for å støtte laget. MEN... i mine øyner, så er Stormen forbundet med +50 år gamle halvdrita syngende tanter og onkler. Thats a fact - tilogmed TV produksjonen fokuserer på dette! Jeg blir så utrolig flau på bortekamper, når det synges i Torbjørn Egner nivå "Vi e stormen i fra Ål'sund". Altså kom igjeeeen! Det største lyspunktet i senere tid er Ålesund Support, som er energiske, lager skikkelig supporterstøy og dunker på under kampen. Sånt liker jeg, og sånt blir det liv av! Få flere sanger og rop med trøkk, få opp TIFO produksjonen - start innsamling, her støtter jeg!

Support og fotball er for alle: barn, voksne, unge og gamle - men her må vi skape en kjerne, en HARD kjerne som virkelig er hjertet i enten Stormen eller Ålesund Support eller 12 mann, eller whatever! Vi må ville at folk skal tørre å rope og synge på hele stadion, vi må gjøre det kult å være supporter, ikke bare en som ser på!

Z-feltet skulle vært umulig å få plass på - det skulle vært så attraktivt at du måtte omtrent rett med fødselsattest og loddbok fra Kråmyra.

Mitt største ønske er at vi får en oransje vegg på stadion. Et party hver kamp, en 90 minutters syngende og glødende mur!

6. Det var alt for nå.

Bilde

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

gaddag

Legg inn av gaddag » tir sep 03, 2019 09:15:10

Mye bra her fra alle !

Når det gjelder Stomens profil så har selvfølgelig de lidd litt samme skjebne som klubben noen år tilbake med å vokse seg litt gammeldagse. Det er helt klart vi trenger masse freshe unge sjeler i supportergjengen på Z. De er viktige !!
Om det er Ålesund support som tar over stafettpinnen spiller ingen rolle for meg. Men jeg har alltid syntes at Aafk burde sette av en god pott i budsjettet for å støtte supporterne med midler som gjør at de kan lage liv og røre.

Caspers

Legg inn av Caspers » tir sep 03, 2019 09:25:57

gaddag skrev:Men jeg har alltid syntes at Aafk burde sette av en god pott i budsjettet for å støtte supporterne med midler som gjør at de kan lage liv og røre.
Enig!!

Binge

Legg inn av Binge » tir sep 03, 2019 12:08:04

Bor man i utkanten av Ålesund blir det fort et dagsprosjekt å dra på kamp. Da sier det seg selv at det ikke skal veldig dalende interesse til før man heller prioriterer andre ting på en fridag. Har selv gode bekjente som drar fra Volda til stort alle hjemmekamper og det er ikke tvil om at det krever vesentlig mer enn fra undertegnede som setter seg i bilen tre kvarter før kampstart.

Når Bodø-Glimt kan ligge på toppen av eliteserien og fortsatt ikke evner å få det til å koke på tribunen så sier det alt om hvor vanskelig det er å få sofatilvendte potensielle tilskuere til å strømme til stadion. Man må rett og slett skape massesuggesjon slik Normark evnet i sin tid, men oppskriften for å oppnå dette eksisterer ikke. En cupfinale til senhøsten og påfølgende opprykk med positive resultater til neste sesong vil forhåpentligvis kunne gi et realt dytt i riktig retning.

Caspers

Legg inn av Caspers » tir sep 03, 2019 12:17:03

Har ikke nevnt billettpris tidligere, men oppfattes det som dyrt å dra på kamp?

Ser at det har vært bundlet familepakker i tillegg til VIP med middag etc, men er det prisen som holder folk hjemme?

Skulle gjerne hatt mer som skjer i forkant av kamp, slik at det i tillegg til kamp vil være et tilbud for de som kommer fra f.eks Volda. Middagsvorspiel for med fordelsaktige priser til de med billett/sesongkort?

Er jeg helt på jordet rent Sunnmørsmessig?

Binge

Legg inn av Binge » tir sep 03, 2019 13:11:47

Caspers skrev:
tir sep 03, 2019 12:17:03
Har ikke nevnt billettpris tidligere, men oppfattes det som dyrt å dra på kamp?

Ser at det har vært bundlet familepakker i tillegg til VIP med middag etc, men er det prisen som holder folk hjemme?

Skulle gjerne hatt mer som skjer i forkant av kamp, slik at det i tillegg til kamp vil være et tilbud for de som kommer fra f.eks Volda. Middagsvorspiel for med fordelsaktige priser til de med billett/sesongkort?

Er jeg helt på jordet rent Sunnmørsmessig?

Mitt inntrykk er hvert fall at AaFK har blitt vesentlig flinkere til å prisdifferensiere billettene kontra tidligere og kan vel egentlig ikke tenke meg at det er der skoen trykker, selv om det for noen vil fremstå av økonomiske grunner som alt for dyrt nesten uansett. Middagsvorspiel til de med billett/sesongkort kunne soleklart vært en god ide dersom det er kapasitet på VIP`en til dette, samtidig som et slikt tilbud fort kunne utvannet VIP-konseptet som tross alt bringer gode penger inn i klubbkassen.

jast

Legg inn av jast » tir sep 03, 2019 16:46:05

Jeg er på alle hjemmekampene, men jeg tror problemet er TV. for ca en 100 lapp pr.mnd. får du sett alt fra eliteserien og Obos på TV.

Caspers

Legg inn av Caspers » tir sep 03, 2019 17:09:20

jast skrev:Jeg er på alle hjemmekampene, men jeg tror problemet er TV. for ca en 100 lapp pr.mnd. får du sett alt fra eliteserien og Obos på TV.
Men er det ikke da opplevelsen av å være på stadion både før, under og etter som er problemet?

Tenker at dersom man har mulighet - i forhold til avstand, pris og tid - så må det å dra på kamp, på stadion, trumfe det å se kampen på TV.

Hvis opplevelsen på stadion ikke er bra, kan man likesågodt være hjemme og se på TV, eller ikke se i det hele tatt.

Her er jo hele kjernen til problemet. HVORFOR kommer ikke folk TIL stadion?! Hvis du spør hvem man heier på - dersom man følger med på fotball, så tror jeg vi lett kunne fylt CLS.

Hadde man bare hatt fasiten...

Derfor synes jeg det hadde vært utrolig informativt å se denne undersøkelsen. Faktisk, så burde alle som var på stadion når vi omtrent spilte for fulle hus i Tippeligaen, bli spurt og kommet med svar på hvorfor man ikke finner det interessant lengre.

Noe for Sunnmørsposten?

88charlie

Legg inn av 88charlie » ons sep 04, 2019 07:49:17

Jeg har skrevet det før og skriver det igjen:

Vi må rett og slett slutte med søndagskamper og folk må gi slipp på det nærmest religiøse forholdet til at kampene MÅ starte kl 1800 den dagen.

Lørdagskamper er vesentlig bedre av en hel mengde grunner. For typiske småbarnsfamilier, som kanskje også har litt avstand til stadion, så slipper man å komme hjem sent på kvelden søndagen før en ny skoleuke. Undertegnede er VELDIG der. Man kan også kombinere bydag med fotball der familien feks splitter opp slik at de som ikke liker fotball fortsetter shoppingen.

For bortesupporterne blir det vesentlig enklere å sy sammen en langweekend pga flere flybilletter eller at det blir mer praktisk å kjøre etter/før jobb. Kan også kombineres med et familieopplegg som over.

Så må KrF’erne snu seg vekk! ALLE vet at en lørdagskamp med en pubrunde i forkant gir vesentlig bedre stemning på stadion og det trekker flere folk som kanskje bare vil være med for å ha det hyggelig med kompisene.

Jeg tror nettopp dette med drikkingen er eneste grunnen til at en puritansk gjeng i fotballnorge hele tiden presser på for å unngå lørdager.

Jeg skal nærmest garantere at en full runde lørdag kl 15-17 ‘ish kommer til løfte fotballen både økonomisk og sportslig.

Ferdig snakket!

Arcturus

Legg inn av Arcturus » ons sep 04, 2019 08:03:59

Jeg skal nærmest garantere at en full runde lørdag kl 15-17 ‘ish kommer til løfte fotballen både økonomisk og sportslig.
Dette vil krasje med Premier League. Og jeg antar at det er derfor de ikke kjører på det. Konkurransen derfra blir for sterk, og vi risikerer å miste mye publikum pga det.

Det er farlig å anta, men jeg må nesten anta at NFF har foretatt markedsmålinger om hvorvidt det lønner seg å legge hovedrunden til samme tidspunkt som Premier League, eller ikke.
Men hvis ikke slike målinger er gjort, så hadde det absolutt vært et interessant eksperiment.
Jeg personlig bryr meg mer om AaFK enn om Premier League, og som småbarnsfamilie er helt klart tidlig lørdag ettermiddag bedre enn sen søndag ettermiddag/kveld. Men jeg er ikke like sikker på om det stemmer for flertallet av potensielt publikum.

AaFK og ikke Åfk

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » ons sep 04, 2019 09:00:27

88charlie skrev:
ons sep 04, 2019 07:49:17

Ferdig snakket!
Skjønner poengene dine godt, men direkte konkurranse med PL unngås av en grunn.
Samtlige kamper i de to siste rundene spilles i år lørdag 15:30 (samtidig som PL). Vår tredje siste kamp, hjemme mot Start går lørdag 18:30. Vi får se da om dine synspunkter stemmer. Årets "største" hjemmekamper i serien og "perfekt" kamptidspunkt, er opprykket sikret, eller har vi avgjort det for lengst?

Det selges jevnt med billetter til Vikingkampen om tre veker, men salgstakten må opp!! Få i gang noe på sosiale medier AaFK. Opprett arrangement, høstens viktigste kamp nærmar seg!

Caspers

Legg inn av Caspers » ons sep 04, 2019 09:05:52

AaFK og ikke Åfk skrev:
88charlie skrev:
ons sep 04, 2019 07:49:17

Ferdig snakket!
Få i gang noe på sosiale medier AaFK. Opprett arrangement, høstens viktigste kamp nærmar seg!
Hør hør!

jast

Legg inn av jast » ons sep 04, 2019 09:26:14

Aril Riise og Terje Sporsheim bør spørres om de kan stille opp på en motivasjons reklame "alle til CLS nå skal opprykket sikres" f.eks. Altså noen kjente fjes som fyrer opp stemningen.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » ons sep 04, 2019 12:13:28

Se på cupkampen mot Viking, som blir årets høydepunkt så langt. Hvordan har Aafk kommunisert for å skape engasjement rundt den?

- Hva har publikumsansvarlug kommunisert i egne kanaler og i medier? Svar: Ingen ting
- Hva har daglig leder Geir Steinar Vik kommunisert i egne kanaler og media? Svar: Ingen ting
- Hva har styreleder Jan Petter Hagen kommunisert i egne kanaler og i media? Svar: Ingen ting
- Hva har medieansvarlig kommunisert i egne kanaler og i media? Svar: Ingen ting
- Hva har trener Lars Bohinen kommunisert i egne kanaler og i media? Svar: Ingen ting.

Hva har Aafk kommunisert da? Dette. En slapp info det tar 5 minutt å lage som en ikke oppnår noe som helst med. http://www.aafk.no/nyheter/nar-spilles- ... mot-viking

Dette er en villet politikk og den slår feil. Under Geir Steinar Vik så har en fokus på intern kommunikasjon og at kommunikasjon med omverdenen skal være styrt og restriktiv. Resultatet er at en ikke lenger jobber med å engasjere, og Aafk publikummet faller fra.

Resultatet er tross sportslig suksess med kun hjemmeseire så har en mistet 20% av publikummet, dårligst i toppfotballen, også i år, som året før. Når Aafks representanter blir spurt om publikum så svares det med noe svada om at det er bra, byens størrelse tatt i betraktning. Men det er jo bare et selvbedrag og en løgn. Sannheten er at det er krise, dagens regime har mistet publikummet, benekter det, og tar fra seg selv evnen til nødvendig selvkritikk og endring, slik en kan begynne å jobbe seriøst med å få publikum tilbake.
Sist redigert av Krå Myra den ons sep 04, 2019 12:47:26, redigert 1 gang totalt.

Caspers

Legg inn av Caspers » ons sep 04, 2019 12:18:44

Krå Myra skrev:Se på cupkampen mot Viking, som blir årets høydepunkt så langt. Hvordan har Aafk kommunisert for å skape engasjement rundt den?

- Hva har publikumsansvarlug kommunisert i egne kanaler og i medier? Svar: Ingen ting
- Hva har daglig leder Geir Steinar Vik kommunisert i egne kanaler og media? Svar: Ingen ting
- Hva har styreleder Jan Petter Hagen kommunisert i egne kanaler og i media? Svar: Ingen ting
- Hva har medieansvarlig kommunisert i egne kanaler og i media? Svar: Ingen ting
- Hva har trener Lars Bohinen kommunisert i egne kanaler og i media? Svar: Ingen ting.

Hva har Aafk kommunisert da? Dette. En slapp info det tar 5 minutt å lage som en ikke oppnår noe som helst med. http://www.aafk.no/nyheter/nar-spilles- ... mot-viking

Dette er en villet politikk og den slår feil. Under Geir Steinar Vik så har en fokus på intern kommunikasjon og at kommunikasjon med omverdenen skal være styrt og restriktiv. Resultatet er at en ikke lenger jobber med å engasjere, og Aafk publikummet faller fra.
Ja her har du kanskje noe av svaret...

En "invitasjon" 1 uke før holder ikke... Her må man være tidligere på bana () for å få opp interessa!

Aafk, can you hear us??

jast

Legg inn av jast » ons sep 04, 2019 12:45:44

Jeg forstår at AaFK ikke hauser opp Viking kampen. Serien og opprykk har 1.prioritet. derfor blir det feil å legge for mye fokus på cupen og ta fokus bort fra seien før opprykket er 100 % sikkert.

Caspers

Legg inn av Caspers » ons sep 04, 2019 12:48:21

jast skrev:Jeg forstår at AaFK ikke hauser opp Viking kampen. Serien og opprykk har 1.prioritet. derfor blir det feil å legge for mye fokus på cupen og ta fokus bort fra seien før opprykket er 100 % sikkert.
What???

Greit nok at serien er vårt vann og brød - men cupen er jo selve folkefesten! Det er jo her uforglemmelige øyeblikk skapes.

Dessverre totalt uenig i dette.

En cupfinale med oransje fest er nettopp det vi trenger etter flere år med nedadgående kurve.

Svar