Moderator: Arcturus

Svar
Galiat

Vi må få frem gløden og spille humøret

Legg inn av Galiat » lør mai 07, 2005 18:42:51

Jeg husker tilbake til 2002 da vi vant 4-2 mot Tromsø,Aafk gikk i anngrep med mange spillera på en gang.Og humøret var på topp fra 1 til siste minutt,selv om vi ga fra oss en sikker 2-0 ledelse.Så kom vi tilbake og vant 4-2,akurat denne gølden har jeg savna på Aafk i år,uten om borte mot Rosenborg.

Der jeg syntes innsatsen var på topp,så har laget virke uten tæl når baklengs målet har kommet.Det må Aafk ta frem i kampen i morgen,Aafk må tørre og tape for og vinne.Og ikke minst Aafk må bruke hele bredden på bana,og ikke slå for mye langt.Det er i periodene der Aafk har spilt langs bakken,at Aafk har hatt sine beste perioder.

Slik som vi spilte fra 10 til 40 minutt mot Odd,da var vi meget gode.Så minn oppskrift på hvordan Aafk skal vinne i morgen er veldig enkel,

1 Legg fra dere frykten for og tape hjemme
2 ta fram gnisten dere hadde i 2002 sesongen
3 bruk kunstgress bana på den rette måten,ikke bare lange balla opp mot spissene
4 kom runt på kantene og legg inn forann mål,det har dere gjort alt for lite så langt i år'
5 og ikke minst bruk farta som finnes i laget
6 løft laget høyere opp på bana vi spiller på hjemme bane,og Tromsø er ikke så gode.At dem skal få lov til og styre kampen
7 Gjør Normark smør blid i morgen kl 1950
8 Lykke til vi støtter dere i medgang og motgang

aafkmania

Legg inn av aafkmania » lør mai 07, 2005 18:59:04

Mener det også av og til mangler litt glød i Stormen også, spesielt om vi ligger under. Vi synger, men den siste lille trøkken mangler.
Nå har jeg riktignok kun vært på hjemmekampene i år, og Stormen synger, men det er ikke før laget vårt scorer at vi får det fantastiske trøkket som vi fikk f. eks på Odd- kampen!
Vi burde få med HELE feltet på synginga, ikke bare midten!
Men for all del, Stormen gjør en kjempejobb, og det håper jeg fortsetter! :D

Zico

Legg inn av Zico » lør mai 07, 2005 21:23:55

Jeg har observert Aalesund noe perifert de siste 3 sesongene, dvs. at jeg har i hovedsak sett lagets kamper i Oslo-området. Det mest påfallende i stort sett alle kampene jeg har sett, er den manglende entusiasme og spilleglede som preger laget. Hver gang jeg ser en kamp virker det som det ligger noe tamt og uførløst i laget, som om man ikke har tro på seg selv og det man driver med. Det ser ut som om spillerne er for låst i et veldig rigid taktisk spillemønster, og at personlig initiativ og kreativitet ikke oppmuntres. Da blir spillerne redusert til brikker på et sjakkbrett, og det blir veldig kjedelig å se på.

Skal Aalesund overleve i årets eliteserie må det være tillatt å være kreativ, og bryte mønsteret en gang i mellom. Alle spillerne må slippe prestasjonsangsten og gi jernet!

Brukeravatar
Paul Mariner

Legg inn av Paul Mariner » lør mai 07, 2005 21:29:29

ta fram gnisten dere hadde i 2002 sesongen

Veldig enig med deg her, Galiat.

Aafk må tørre å tape for og vinne

Og her

Lykke til vi støtter dere i medgang og motgang

Og selvsagt her :)

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » lør mai 07, 2005 22:36:31

Veldig godt innlegg Galiat ! Vi kan diskutere spillere og spillmønster opp og ned i mente, men du er nok i kjernen av problemet her.
Det er helt riktig at man må tøre å tape for å kunne vinne som du og Zico (!) sier her.
Det samme må som sitter på tribunen. Defor vil vi se angrepsbølger og spillere som som tar ansvar ute på den vakre banen vår i morgen. Og skulle det gå gale etter et helhjertet forsøk så la gå. Men da har vi i alle fall forsøkt !! :)

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » lør mai 07, 2005 22:42:18

Vældig bra innlegg galiat !
Du overrasker stadig, men jeg har en liten mistanke om at du ikke er alene om dette flotte innlegget ?
:)

e_cantona

Legg inn av e_cantona » lør mai 07, 2005 22:46:06

Du overrasker stadig, men jeg har en liten mistanke om at du ikke er alene om dette flotte innlegget ?

Meget bra Galiat.
På tide at vi supportere også klarer å ta tap på en skikkelig måte, og hjelpe spillerne så godt vi kan fra tribunen.

Stort mer kan vi ikke gjøre, lover hvertfall å gjøre mitt! :)

Ståle

Legg inn av Ståle » søn mai 08, 2005 00:53:22

Endelig!!! Tusen takk Galiat!! Måtte [b] m4nutd[/b] og co lese dette og gni seg i pannebåndet, og tenke : "fuck..."

Galiat

Legg inn av Galiat » søn mai 08, 2005 01:42:24

Har nok prata om dette problemt med mange ja,og det skal ikke så mye til for og løse problemt.Alt ligger til rette for og lykkes,masse tilskuera på kampene.

Stor støtte av stormen både borte og hjemme,og dyktige trenere og mange gode spillera.Jeg tror dem rett og slett må gi faen i morgen,og slippe seg helt løs.Så kan vi få en artig og spennende kveld,med mange mål flest til hjemme laget

jenta

Legg inn av jenta » søn mai 08, 2005 02:12:24

Enig både her og der;)
Gleder meg!

AaFK - 001

Legg inn av AaFK - 001 » søn mai 08, 2005 02:19:14

9. AaFK bør ansette Galiat som hjelpetrener jo før jo bedre!:D

Svar