Moderator: Arcturus

Svar
Suppegjøken

Fredrik Bjørck

Legg inn av Suppegjøken » man feb 08, 2010 01:59:38

Og jeg fatter for pokker ikke hvorfor du blåser deg slik opp for en slik fillesak!!
Jeg har kanskje ikke så mye imot løgnen, men jeg kan ikke fordra unøyaktigheter.

Jeg blåser meg ikke opp faani, men liker ikke slike tåpelige bortforklaringer.
Noe er galt nåd de skjuler sannheten på denne måten.

Homer...

vet du ikke at faani støtter administrasjonen og Styret i AaFK uansett da?
Ikke vet jeg hvorfor, men sånn er han bare

Galiat

Fredrik Bjørck

Legg inn av Galiat » man feb 08, 2010 02:12:44

tror dere skal være glad dere ikke jobber på cls,for da måtta dere helt sikkert på kontoret vær dag.Hoff sa at det ikke var meningen,at spilleren skulle skrive under den dagen.Og det sa han nok fordi han ikke ville si noe om usikkerheten på den testen,og det var nok bra at han ikke sa det.

Han burda nok latt være og sakt noen ting,men når han først sa det.Så er det ingen ting og klage  over,lyge gjør vi alle sammen av og til.Ingen av dere fremstår som noen engla heller tvert imot,så kast første steinen dere som ikke gjør feil.litt løgn en gang i blant er bare bra for sjela.

Det viktigaste er at Aafk fulgte legenes råd,så får det andre gå på litt domskap.Som vi alle sammen har i ny og ned

faani

Fredrik Bjørck

Legg inn av faani » man feb 08, 2010 08:46:59

A.S.

Fredrik Bjørck

Legg inn av A.S. » man feb 08, 2010 09:32:42

ja, dette påpekte jeg i ett innlegg tidligere, men er dette virkelig noe å bråke slik over?

Det er jo det eneste vi kan bråke over. Bjørcksaken ble jo håndtert korrekt.

:)

Jeg har også skrevet at løgnen setter vi på kontoen for tankeløshet

Det høres fornuftig ut !

magicafratryll

Fredrik Bjørck

Legg inn av magicafratryll » ons feb 10, 2010 23:06:20

Hvorfor det er lurt å stole på den medisinske testen:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6986891

packman

Fredrik Bjørck

Legg inn av packman » ons feb 10, 2010 23:11:29

Jepp, det vet vi alle..

Men hvorfor da ikke bare si det som det var... I steden for aa lyve aa lage saa utrolig mye unodvendig styr og misnoye rundt klubben... Det er fortsatt problemet i saken, ikke at han der pasienten fra sverige strauk paa testen...

tredo

Fredrik Bjørck

Legg inn av tredo » tor feb 11, 2010 10:05:53

Hei! Det er ikke noe problem "i denne saken" lenger!

Så nå må dere "brønnpissere" slutte med denne patetiske kritiseringen av HH. Jeg har følgt med han i flere år og jeg mener faktisk at dersom det er noen som virkelig blør for klubben, så er det han - også i denne "saken" (som nå er avsluttet).

Det er som regel forskjell på hva en i intervju sier og hva som skrives (avhengig av f.eks skribenten si tolking av ytringen til HH) - og det er ikke alltid like lett foran et kamera å formulere seg presist om hva som skjer i øyeblikket, når man samtidig må ta hensyn til både spillers og klubbens ulike agendaer (les; rettigheter og plikter).

Derfor er det pinlig å lese hva og hvordan mange ytrer seg, på områder de tydligvis knapt har erfaring fra.

Vis nå litt positivisme og kom heller med saklig (både negativ og positiv) kritikk - og ikke minst; prøv samtidig å komme med konstruktive forslag til beste for både adm., trenerteam og lag. 

Brukeravatar
DAGGAD

Fredrik Bjørck

Legg inn av DAGGAD » tor feb 11, 2010 11:57:05

Så nå må dere "brønnpissere" slutte med denne patetiske kritiseringen av HH. Jeg har følgt med han i flere år og jeg mener faktisk at dersom det er noen som virkelig blør for klubben, så er det han - også i denne "saken" (som nå er avsluttet).

Da kan jeg på barnslig vis kalle deg en "rumpeslikker"...?

Det er vel ikke mange som betviler at HH blør for klubben, og at han gjør så godt han kan.
Men er dette godt nok for en klubb som i 2011 har satt seg som mål å være blandt topp 3-6 i Norge ?
Hvorfor klarer Aafk selv ikke i et kjøpers marked å skaffe de nødvendige forsterkninger. Dette har jo vi sett så alt for mange ganger før ?

HH er leder i en klubb som har et enormt engasjement. Det kan være både kjekt og mindre greit til tider vil jeg tro. Men han er lederen som en må adressere om det er noe vi synes er galt. Selv om det ikke er han personlig som ikke har gjort jobben sin, så er han ansvarlig.

Men å lyge direkte inn i kamera og til journalister er uansett ikke fair play.

teigen

Fredrik Bjørck

Legg inn av teigen » tor feb 11, 2010 12:09:16

drit i bjørk !hadde han ikke tid å vente på resultatet av den medisinske testen,va de uproft og bra han ikke kom hit

tredo

Fredrik Bjørck

Legg inn av tredo » tor feb 11, 2010 12:56:54

Takk for bekreftelse DAGGAD. Jeg beklager at jeg brukte ordet "brønnpisser", da det tydligvis ga deg "frihet" til å bruke ord som du er mere fortrolig med - og som understreker saklighetsnivået.
La så det vere.

Poenget mitt er at det ikke gavner klubben at en til stadighet prøver rette baker for smed (noe du faktisk bekrefter ved; "Selv om det ikke er han personlig som ikke har gjort jobben sin, så er han ansvarlig.").
Hva vet du om hvilke opplysninger HH satt inne med - og som han kunne offentliggjøre på det angjeldende tidspunkt?

Igjen; bruk energien på positiv kritikk, gi slipp på bagateller og godta at verden ikke alltid er slik skapt som en selv skulle ønske. Engasjement er svært subjektivt og lar seg ikke diktere av andre, men for å holde på den goodwill'en som ÅFK har skaffet seg, er det viktig å vise storsinn enkelte ganger og ihvertfall ikke undergrave innenfra.

vnaal

Fredrik Bjørck

Legg inn av vnaal » tor feb 11, 2010 14:45:22

Takk for bekreftelse DAGGAD. Jeg beklager at jeg brukte ordet "brønnpisser", da det tydligvis ga deg "frihet" til å bruke ord som du er mere fortrolig med - og som understreker saklighetsnivået.
La så det vere.

Poenget mitt er at det ikke gavner klubben at en til stadighet prøver rette baker for smed (noe du faktisk bekrefter ved; "Selv om det ikke er han personlig som ikke har gjort jobben sin, så er han ansvarlig.").
Hva vet du om hvilke opplysninger HH satt inne med - og som han kunne offentliggjøre på det angjeldende tidspunkt?

Igjen; bruk energien på positiv kritikk, gi slipp på bagateller og godta at verden ikke alltid er slik skapt som en selv skulle ønske. Engasjement er svært subjektivt og lar seg ikke diktere av andre, men for å holde på den goodwill'en som ÅFK har skaffet seg, er det viktig å vise storsinn enkelte ganger og ihvertfall ikke undergrave innenfra.

Saklighetsnivået her på forumet gikk ned mange hakk når du koblet deg opp. Det var jo du som brukte usakelige ord her, og Daggad senket seg ned på dit barnslige nivå.

Forumet er for positiv kritikk og negativ kritikk!! "Gi slipp på bagateller og godta verden at verden ikke alltid.............." Herregud!!!

Det er sikkert noen i 11-tiden på søndagen som vil være interessert i å høre på våset dit, men som sagt: dette er et diskusjonsforum ikke et bønnemøte.

Brukeravatar
DAGGAD

Fredrik Bjørck

Legg inn av DAGGAD » tor feb 11, 2010 15:37:13

La så det vere.

Del 1 hopper vi glatt over. Jeg liker ikke slike betegnelser heller, og ville bare statuere. Men som du sier så lar vi det være.

Del 2: Hvem skal vi engntlig kunne kritisere i Aafk når ting ikke gjøres, eller det gjøres feil etter våre meninger ? (som jo er en vesentlig del av vitsen med SC)

Del 3: Det skal være etter min mening en balanse mellom positiv og negativ kritikk. Om alt er bra så kan en bare smile å la humla suse, men det vil det sjeldent være. Merk også at kritikken mot Hoff går veldig mye på at han ikke klarer å holde det han lover vedr spillerkjøp.
Hadde dette forumet og andre kanaler vært utelukkende positive så hadde klubben sakte sovnet vekk.

Som jeg ellers skrev så er sikkert jobben som leder i en profilert klubb som Aafk, sikkert en drøm og dans på roser når ting går bra. Men sikkert ikke alltid like kjekk når det blåser rundt klubben. Men det er faktisk det den går ut på. ..

Guru

Fredrik Bjørck

Legg inn av Guru » tor feb 11, 2010 20:39:12

Eg minnes at dette gjekk som ein sak i media i fjor ein gong.  Men sidan kunnskap er kjedelig velger eg heller ein meir fengende intro:

Eg har funne ut kvifor Tromsø kan ta sjansen på å tilby millionlønn til ein spelar utan å ta ein medisinsk sjekk.  Dei risikerer nemlig ikkje anna enn signerings og overgangspengane.  Dersom han skader seg, gå dei fri.  Tromsø har nemlig innført praksisen at spelarar som er skada kun får dei sjukepengane som NAV sender over.  Det betyr ingen lønnsutgifter for TIL, og ei inntekt på 421 000 for den skada speleren.  Tipper Björck blir overraska når han oppdager det.

Dei andre eliteklubbane sender også spelarane sine til NAV når dei er skada.  Men dei topper i alle fall NAV sine penger slik at dei  får den lønna dei har i kontrakta si.

NISO gjekk ut i forbindelse med denne saken og sa at dei ikkje kunne anbefale medlemmane sine å skrive kontrakt med Tromsø på grunn av dette.  Noko som ikkje har hatt nokon voldsom effekt...

vnaal

Fredrik Bjørck

Legg inn av vnaal » tor feb 11, 2010 21:35:25

Og så var vel vi ferdig med Fredrik Bjørck eller??????

Bjørck var jeg ferdig med for mange innlegg siden, og det er heller ikke han det skrives om her lenger. Når det kommer ytrere som kaller andre som ikke har samme mening for "brønnpissere", for så å beskylde andre for å være usakelige, da blir det bare for dumt. Jeg skrev hva jeg mente om det, og nå konsentrerer jeg meg om andre tråder.

Homer

Fredrik Bjørck

Legg inn av Homer » fre feb 12, 2010 01:24:23

Derfor er det pinlig å lese hva og hvordan mange ytrer seg, på områder de tydligvis knapt har erfaring fra.

Det vet vel du alt om tredo?

At du skal tro på bare halvparten av det som står i avisene vet alle og i tillegg bør en dele den halvparten som er korrekt i to for å fjerne missforståelser, men selv når det er gjort så er det vanskelig å bortforklare utalelsene som ikke en gang kunne missforstås av en journalist. 

Hold korta tett til brystet og ta hensyn til alle parter er korrekt, men ikke lyg uten grunn. 

Her er noe muffens i denne saken og jeg aner ikke hva det er.

At AaFK ikke ansatte Bjørck er jeg helt enig i og jeg har litt dårlig samvittighet for mine uttalelser om Hoffen løy for å skåne Bjørck av en eller annen grunn.

Jeg har sansen for Hoffen, liker fyren godt og beundrer hans engasjement, men han er ikke unik i arbeidslivet. Det er mange av oss som jobber mye mer og tar mindre ferie.

Del 1 hopper vi glatt over. Jeg liker ikke slike betegnelser heller

Kjerringer

Bjørck? Har han vært diskutert?

Bjørck var jeg ferdig med for mange innlegg siden, og det er heller ikke han det skrives om her lenger

Og slik går no dagan.

Ha en strålende helg.

tredo

Fredrik Bjørck

Legg inn av tredo » fre feb 12, 2010 10:28:27

Bare for å ha det på det rene hva vi snakker om, så har jeg funnet frem noen fortolkninger på uttrykk som tydeligvis har falt noen tungt for brystet – og som av noen vert brukt (uten å vite hva de betyr?):
”Brønnpisser; er en som på fordulgt (fordulgt (ɔ: hemmelig, fordekt) hat) måte ”forgifter” et miljø: eks. politiske brønnpissere”.
Jeg brukte denne karakteristikken om alle de som anonymt kritiserer noe som ingen av oss har førstehåndskunnskap om og som ikkje synest ha evne til å gi seg, til tross for forsikringer frå de ansvarlige, nå i sesongoppkjøringen tar fokuset frå det som virkelig betyr noe.
”Rumpeslikker; finnes ikke i norsk rettskriving, men tror det her menes spyttslikker(?), som betyr smisk, en slesk person. (slesk -t; smiskende; falskt innsmigrende: han er slesk/et sleskt smil) Synonymer: falsk, glatt, glatt-tunget, krypende, servil, sleip, åleglatt”.
Unnskyld meg, men kan ikkje se at jeg fortjener en slik karakteristikk – noe de som kjenner meg gjennom et langt liv både i lokal, nasjonal og til dels internasjonal sportslig og akademisk sammenheng, kan skrive under på.
Så vil jeg bare si at jeg personlig ikke vert støtt av karakteristikker, da jeg gjennom mitt over sekstiårige liv har hatt og fortsatt har som profesjon i ulike (akademiske og sportslige) miljø å arbeide med disputt, diskurs og debatt.
Derfor er det interessant å møte ytringer fra personer som har et oppriktig engasjement for klubben som de elsker ”over alt” og som hevder at de både er saklige og debatterer til beste for samme klubben. Da må det da vere lov til både å peke på hva en mener er skadelig for klubben i denne sammenhengen – og samtidig dersom en mener det, etterlyse mer konstruktiv (positiv) debatt.
”Saklighetsnivået her på forumet gikk ned mange hakk når du koblet deg opp. Det var jo du som brukte usakelige ord her, og Daggad senket seg ned på dit barnslige nivå.
Forumet er for positiv kritikk og negativ kritikk!! "Gi slipp på bagateller og godta verden at verden ikke alltid.............." Herregud!!!
Det er sikkert noen i 11-tiden på søndagen som vil være interessert i å høre på våset dit, men som sagt: dette er et diskusjonsforum ikke et bønnemøte”. (vnaal)
Du store min …! Her var det logikk du – for ikke å snakke om saklighet . Vet du hva du skriver om?
Jeg har også merket meg at det til stadighet er noen spesielle nick som fremhever seg gjennom bombastiske utsagn, der de på forhånd synes ha skaffet seg garanti for at de er enig med og har støtte fra ”dem som har noe med det å gjøre” og som synes vere de uformelle ”lederne” i forumet. Og – den slags handling vert til vanlig betegnet som servilitet (se forklaring overfor).
Beklager, men jeg vil nok fortsatt somme tider både provosere og svare på tilsvarende når jeg har tid – og jeg håper at yndlingslaget mitt (AaFK), forhåpentligvis i lang tid fremover under KR’s suverene ledelse (coaching), i den kommende sesongen også vil nå nye høyder og gi meg mange gleder. Dette, selv om jeg både må tåle og godta at de somme tider også gir meg skuffelser .

Så - god helg til hvem som helst!

Brukeravatar
DAGGAD

Fredrik Bjørck

Legg inn av DAGGAD » fre feb 12, 2010 11:03:16

Hei igjen Tredo.

At en brønnpisser er en som forgifter et miljø sier seg selv. At du da mener at vi forgifter Aafk eller SC sitt miljø reagerer da jeg på med å kalle deg en rumpeslikker. Dette er ikke en spyttslikker, men en som sier eller gjør hva som helst for en annen. Les: Hoff
Men det var selvfølgelig ironisk ment, og som sagt en bevisst barnslig tilbakemelding på din egen formuleringsdumskap i debatten.. ;)

Jeg vet ikke hvor lang erfaring du har her på SC. Men om man bruker mye tid her så lærer man veldig mange brukere å kjenne.
Man vet da hvem som kun sprer vas, hvem som kun er seriøse og gjennomtenkte, og hvem som er begge deler. Det siste er vel de fleste av oss.
Og det er gjerne slik at om noen man har hatt stor glede av å diskutere med og har respekt for, oppbygd over tid, er under angrep. Så tar man ofte disse personene i forsvar når det stormer. Dette gjør man ikke om til "ledere" men det er rett og slett læring på grunnlag av erfaringer. Noe som er helt normalt here, there and everywhere, som Beatles synger.

Når noen da med svært få tidligere innlegg kommer med bombastiske uttalelser om SC generelt, og brukerne av forumet. Så må man regne med en storm tilbake. Dette er vanlig i alle miljø, ikke bare på et anonymt forum.

Fortsett å skriv det du mener Tredo, og skriv ofte. Det er disse forskjellige meningene og måten vi formidler de på som gjør SC til et virilt senter for kaos og morro ! :D

Homer

Fredrik Bjørck

Legg inn av Homer » fre feb 12, 2010 12:19:25

Beklager, men jeg vil nok fortsatt somme tider både provosere og svare på tilsvarende når jeg har tid

Glimrende tredo, DEG liker jeg.

Gary Knoke

Fredrik Bjørck

Legg inn av Gary Knoke » fre feb 12, 2010 13:04:04

Eg synast at dette RETT OG SLETT blir for DUMT!!!

Skjerpings....

Dokke gjer meg sinnsykt låååååk!

vnaal

Fredrik Bjørck

Legg inn av vnaal » fre feb 12, 2010 14:50:41

Sitat:
Du store min …! Her var det logikk du – for ikke å snakke om saklighet . Vet du hva du skriver om?

Jeg er fullt klar over hva jeg skriver om. La vi få det helt klart her: Hvem var det som skrev det første "lavnivå" innlegget her?? Var det ikke du som skrev om alle som ikke var enig med H.H at de var brønnpissere??
Forventer du at du kan skrive"piss" og vi andre må skrive  saklig tilbake til deg.

Jeg ser det at alle som skriver noe mot deg er usakelige og du kryddrer det med å få "meg i dette tilfellet" til å virke dum med  og andre nedrakkinger på hvor lite logikk og saklighet jeg skriver. Jeg må si at du har en veldig nedlatende holdning mot andre. Det kan virke på meg som om du tror at siden du er 60 år, skal ha rett til å "se ned på" oss andre her inne? 

sitat.
Unnskyld meg, men kan ikkje se at jeg fortjener en slik karakteristikk – noe de som kjenner meg gjennom et langt liv både i lokal, nasjonal og til dels internasjonal sportslig og akademisk sammenheng, kan skrive under på.

Men du mener at vi fortjener slike karakteristikker. Kjenner du oss så godt at du kan si at vi fortjener det?

Sitat.
Jeg brukte denne karakteristikken om alle de som anonymt kritiserer noe som ingen av oss har førstehåndskunnskap om og som ikkje synest ha evne til å gi seg, til tross for forsikringer frå de ansvarlige, nå i sesongoppkjøringen tar fokuset frå det som virkelig betyr noe.
sitat slutt

Dette er et anonymt diskusjonsforum, og her har folk rett til å skrive sine meninger uten å bli kalt evneveike eller brønnpissere eller andre nedsettende ord du kan finne. 

Jeg har helt sikkert skrevet usakelige innlegg her inne, men du startet dine innegg her med et usakelig brak, og da blir det bare mere pinlig for deg å prøve å skyve usakelighetene over på andre. her.  

Sitat.
Beklager, men jeg vil nok fortsatt somme tider både provosere og svare på tilsvarende når jeg har tid – og jeg håper at yndlingslaget mitt (AaFK), forhåpentligvis i lang tid fremover under KR’s suverene ledelse (coaching), i den kommende sesongen også vil nå nye høyder og gi meg mange gleder. Dette, selv om jeg både må tåle og godta at de somme tider også gir meg skuffelser .
Sitat slutt.

Det er det dette forumet handler om, og jeg skal nok ha(og ser frem til) diskusjoner med deg om diverse saker om Aafk, og da forhåpentligvis på et saklig nivå fra alle parter.

teigen

Fredrik Bjørck

Legg inn av teigen » fre feb 12, 2010 14:53:24

Bjørck var jeg ferdig med for mange innlegg siden, og det er heller ikke han det skrives om her lenger. Når det kommer ytrere som kaller andre som ikke har samme mening for "brønnpissere", for så å beskylde andre for å være usakelige, da blir det bare for dumt. Jeg skrev hva jeg mente om det, og nå konsentrerer jeg meg om andre tråder.
de virka ikke sånn

Suppegjøken

Fredrik Bjørck

Legg inn av Suppegjøken » fre feb 12, 2010 15:16:10

Bare for å ha det på det rene hva vi snakker om, så har jeg funnet frem noen fortolkninger på uttrykk som tydeligvis har falt noen tungt for brystet – og som av noen vert brukt (uten å vite hva de betyr?):
”Brønnpisser; er en som på fordulgt (fordulgt (ɔ: hemmelig, fordekt) hat) måte ”forgifter” et miljø: eks. politiske brønnpissere”.
”Rumpeslikker; finnes ikke i norsk rettskriving, men tror det her menes spyttslikker(?), som betyr smisk, en slesk person. (slesk -t; smiskende; falskt innsmigrende: han er slesk/et sleskt smil) Synonymer: falsk, glatt, glatt-tunget, krypende, servil, sleip, åleglatt”.
Så vil jeg bare si at jeg personlig ikke vert støtt av karakteristikker, da jeg gjennom mitt over sekstiårige liv har hatt og fortsatt har som profesjon i ulike (akademiske og sportslige) miljø å arbeide med disputt, diskurs og debatt.
Derfor er det interessant å møte ytringer fra personer som har et oppriktig engasjement for klubben som de elsker ”over alt” og som hevder at de både er saklige og debatterer til beste for samme klubben. Da må det da vere lov til både å peke på hva en mener er skadelig for klubben i denne sammenhengen – og samtidig dersom en mener det, etterlyse mer konstruktiv (positiv) debatt.
”Saklighetsnivået her på forumet gikk ned mange hakk når du koblet deg opp. Det var jo du som brukte usakelige ord her, og Daggad senket seg ned på dit barnslige nivå.
Det er sikkert noen i 11-tiden på søndagen som vil være interessert i å høre på våset dit, men som sagt: dette er et diskusjonsforum ikke et bønnemøte”. (vnaal)
Jeg har også merket meg at det til stadighet er noen spesielle nick som fremhever seg gjennom bombastiske utsagn, der de på forhånd synes ha skaffet seg garanti for at de er enig med og har støtte fra ”dem som har noe med det å gjøre” og som synes vere de uformelle ”lederne” i forumet. Og – den slags handling vert til vanlig betegnet som servilitet (se forklaring overfor).

Så - god helg til hvem som helst!

hahahaha..
Strålende
God helg til deg med!

vnaal

Fredrik Bjørck

Legg inn av vnaal » fre feb 12, 2010 16:09:05

de virka ikke sånn

Ble ett til gitt, men nå er jeg ferdig.

AbbySC

Fredrik Bjørck

Legg inn av AbbySC » fre feb 12, 2010 19:30:44

Vet ikke om denne tråden handler så mye om Fredrik Bjørck lenger, men han scorte akkurat et pussig selvmål i sin debut for Tromsø.

packman

Fredrik Bjørck

Legg inn av packman » fre feb 12, 2010 20:24:49

Tafatt involvering ja.

vindaloo06

Fredrik Bjørck

Legg inn av vindaloo06 » fre feb 12, 2010 20:35:51

75    Stor sjanse for Tromsø! Der hadde Björck muligheten til å rette opp selvmålet sitt, men svensken bommer på headingen fra fem meters hold.

A.S.

Fredrik Bjørck

Legg inn av A.S. » fre feb 12, 2010 20:36:18

Vet ikke om denne tråden handler så mye om Fredrik Bjørck lenger, men han scorte akkurat et pussig selvmål i sin debut for Tromsø.

Det liker vi! :)

Brukeravatar
Sjefolainen

Fredrik Bjørck

Legg inn av Sjefolainen » fre feb 12, 2010 21:02:16

Som om jeg skulle skrevet det selv. Men akk...På SC hjelper det ikke med den slags skussmål

AbbySC

Fredrik Bjørck

Legg inn av AbbySC » fre feb 12, 2010 21:25:06

75    Stor sjanse for Tromsø! Der hadde Björck muligheten til å rette opp selvmålet sitt, men svensken bommer på headingen fra fem meters hold.

Men ellers spilte han en solid kamp den drøye timen jeg så på, og dette ble flere ganger påpekt av kampens kommentator.

Svar