Moderator: Arcturus

Svar
lura

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av lura » tir nov 27, 2012 13:55:09

Jeg er redd for at både Morrison og Barrantes kommer til å forlate klubben nå.

Dette er vel spillere som ville ha Rekdal ut. Da rimer det ikke helt det du sier.

Den spillleren som kommer til å følge KR er: nr 23 i den avsluttede sesongen.

JacobScreek

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av JacobScreek » tir nov 27, 2012 14:02:04

Dette er vel spillere som ville ha Rekdal ut. Da rimer det ikke helt det du sier.

Det tror jeg også...og muligens nr.4 og nr.13...

Brukeravatar
Alexi

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Alexi » tir nov 27, 2012 14:32:32

Dette var en time av livet jeg aldri får tilbake. Fy faen så mye piss det er mulig å svare på spørsmål. Ikke ETT konkret svar på et eneste spørsmål ang. grunnen til selve sparkingen fra Tennfjord og Hoff, med unntak av to svar fra Arnefjord.

Sykt, sykt, sykt skuffa. Fy faen.

kalleK

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av kalleK » tir nov 27, 2012 14:49:03

Pressekonferansen var et lavmål !
Men forventet ikke mer av disse herrene Hoff og Tennfjord - pinlig!!
Utrolig flaut å være Aafk-supporter i dag !
Heia Hødd og SIF !

faani

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av faani » tir nov 27, 2012 15:45:43

Heia Hødd og SIF !
Sier det meste.

fingern

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av fingern » tir nov 27, 2012 15:49:43

Det kan godt hende at det er andre som også må gå og jeg mener man må ha en gjennomgang av hele organisasjonene for  renke opp og få inn litt nytt blod.

Likevell mener jeg sparkingen av Rekdal er helt korekt og kom ikke et sekund for sent. Han har virekt giddalaus go umotivert i hele høst. Skjelt ut og nærmst håna egne spillere i media, brukt media for å kritisere og slenge drit om stret og administrasjonen. Noe kanskje berettiget. Men media skal IKKE brukest til slikt.

Ser mange både her og i andre fora sier at Rekdal er en profesjonel trener. For meg fremstår han som det stikk motsatte. Hadde han vært proffejonell hadde han knyttet til seg et trenerteam som kompenserte for hans svake sider og brukt disse ressurspersonene aktivit, han hadde ikke brukt media på den måten han har gjort med å henge ut andre. I tillegg har han opptrådd som en liten sytpeis så fort noen prøvde seg med noen stikk tilbake. Men la det være sagt. Kjetil har en enorm vinnervilje, men er nok en litt for dårlig taper. Han er nok også dyktig på linja før og under kamp, men ellers fremstår ham som en svak og dårlig trener/ leder med til dels store mangler.

De siste mneden har det nesten virket som Kjetil Rekdal har gjort sitt
ytterste for å få sparken og skal ikke forundre meg om han allerede i et par måneder har vært på jakt etter nye arbeidsoppgaver. Dette blir dog bare spekulasjoner.

Alt i alt er jeg fornøyd med at Reka er ute av Aafk, nå får vi bare håpe at man klarer å finne rett person til å føre Aalesunds stolthet videre. Håper det blir en trenre med klare tanker om hvordan fotball skal spilles. Med hurtige kombinasjoner langs bakker i et kalrt deffinert offensvt system. Aldri mer Post og Aarøy.

Play4yourclub

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Play4yourclub » tir nov 27, 2012 16:02:42

Det kan godt hende at det er andre som også må gå og jeg mener man må ha en gjennomgang av hele organisasjonene for  renke opp og få inn litt nytt blod.

Likevell mener jeg sparkingen av Rekdal er helt korekt og kom ikke et sekund for sent. Han har virekt giddalaus go umotivert i hele høst. Skjelt ut og nærmst håna egne spillere i media, brukt media for å kritisere og slenge drit om stret og administrasjonen. Noe kanskje berettiget. Men media skal IKKE brukest til slikt.

Ser mange både her og i andre fora sier at Rekdal er en profesjonel trener. For meg fremstår han som det stikk motsatte. Hadde han vært proffejonell hadde han knyttet til seg et trenerteam som kompenserte for hans svake sider og brukt disse ressurspersonene aktivit, han hadde ikke brukt media på den måten han har gjort med å henge ut andre. I tillegg har han opptrådd som en liten sytpeis så fort noen prøvde seg med noen stikk tilbake. Men la det være sagt. Kjetil har en enorm vinnervilje, men er nok en litt for dårlig taper. Han er nok også dyktig på linja før og under kamp, men ellers fremstår ham som en svak og dårlig trener/ leder med til dels store mangler.

De siste mneden har det nesten virket som Kjetil Rekdal har gjort sitt
ytterste for å få sparken og skal ikke forundre meg om han allerede i et par måneder har vært på jakt etter nye arbeidsoppgaver. Dette blir dog bare spekulasjoner.

Alt i alt er jeg fornøyd med at Reka er ute av Aafk, nå får vi bare håpe at man klarer å finne rett person til å føre Aalesunds stolthet videre. Håper det blir en trenre med klare tanker om hvordan fotball skal spilles. Med hurtige kombinasjoner langs bakker i et kalrt deffinert offensvt system. Aldri mer Post og Aarøy. enig

Gjerde

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Gjerde » tir nov 27, 2012 16:17:18

Alt i alt er jeg fornøyd med at Reka er ute av Aafk, nå får vi bare håpe at man klarer å finne rett person til å føre Aalesunds stolthet videre. Håper det blir en trenre med klare tanker om hvordan fotball skal spilles. Med hurtige kombinasjoner langs bakker i et kalrt deffinert offensvt system. Aldri mer Post og Aarøy. enig

Og hvem i alle dager skal skaffe deg disse raske tekniske spillerne? Har noen som helst i AaFK-systemet vist noen som heslt evne til å anskaffe denne typen angripere? Det hjelper VELDIG lite med rett person på trenerbenken, når apparatet rundt ikke virker. Hør på Ronny Deila, jada Godset skal fortsatt spille flott fotball og kjempe i toppen, men først og fremst skal Godset fortsette å bygge klubb. Når bygde AaFK klubb sist? Samme gjengen, samme unnskyldningene og samme inkompetansen som i 2002.

F.I.L.

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av F.I.L. » tir nov 27, 2012 16:21:09

Heia Hødd og SIF !

Da har aldri vært noen AaFK supporter uansett!

Mara Donna

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Mara Donna » tir nov 27, 2012 16:22:48

I de fleste klubber er det assistent treneren som leder og har ansvar for treningsarbeidet. Hovedtreneren har en mer administrativstilling. Står kun å observerer treningene. Kent Bergersen er altså den som i første rekke må stå til ansvar for hovedkritikken fra spillerne. Så da er det jo glimrende at han får fortsette.

Orange

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Orange » tir nov 27, 2012 16:35:03

Dette er vel ikke helt rett. Etter hva jeg forstår så mener spillerne at Kent Bergersen er dyktig på treningsfeltet, i motsetning til Rekdal.

Binge

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Binge » tir nov 27, 2012 16:41:11

I de fleste klubber er det assistent treneren som leder og har ansvar for treningsarbeidet. Hovedtreneren har en mer administrativstilling. Står kun å observerer treningene. Kent Bergersen er altså den som i første rekke må stå til ansvar for hovedkritikken fra spillerne. Så da er det jo glimrende at han får fortsette.assistenttreneren er jo intet mindre enn hovedtrenerens forlengede arm. Blir fullstendig ansvarfraskrivelse å skyve ansvaret for treningsopplegget over på assistenten. Bare det at Rekdal har nektet å utføre fysiske tester forteller en hel del om at noe har skurret.

Brukeravatar
Bent

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Bent » tir nov 27, 2012 16:43:50

Reagerer litt på at Rekdal hat brukt 30 millioner i spillerkjøp? Er det noen som kan nevne hvilke spillere og til hvilke priser disse ble kjøpt inn for. Er denne prisen inkludert lønninger i inntil 4 år, om så er jo dette mindre en hva konkurrenter i samme prestasjonsnivå har brukt i perioden.

AbbySC

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av AbbySC » tir nov 27, 2012 16:47:41

Fra Sunnmørsposten:

Fra hjemmet sitt har han fått seg med at majoriteten av
supporterne uttrykker sin støtte overfor ham.

– Det synes jeg er veldig hyggelig. Jeg setter stor pris på det,
sier Rekdal.

Han kommer samtidig med en oppfordring til alle supporterne som nå truer med
å ikke fornye sesongkortene sine.

– Jeg vil oppfordre disse til å støtte klubben. Det er klubben som er
viktigst. Trenere kommer og går, men AaFK skal alltid bestå, sier Rekdal.

Binge

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Binge » tir nov 27, 2012 16:52:01

Fra Sunnmørsposten:

Fra hjemmet sitt har han fått seg med at majoriteten av
supporterne uttrykker sin støtte overfor ham.

– Det synes jeg er veldig hyggelig. Jeg setter stor pris på det,
sier Rekdal.

Han kommer samtidig med en oppfordring til alle supporterne som nå truer med

viktigst. Trenere kommer og går, men AaFK skal alltid bestå, sier Rekdal.
Stor kudos til Rekdal for måten han har fremstått på så langt. Eksempel til etterfølgelse!

AaFK og ikke Åfk

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » tir nov 27, 2012 17:02:08

Sunnmørsposten ute med ny sak: 

http://fotball.smp.no/eliteserien/article259207.ece

E sir bare:
"Kjetil Rekdal" KLAPP KLAPP KLAPP "Kjetil Rekdal" KLAPP KLAPP KLAPP!!

Two Ton Predator

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Two Ton Predator » tir nov 27, 2012 17:31:06

Noen som etter å ha sett pressekonferansen og lest alle landets aviser egentlig vet hvorfor Rekdal fikk fyken?

Og hvorfor ble ikke andres stillinger enn Rekdals evaluert?

Two Ton Predator

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Two Ton Predator » tir nov 27, 2012 17:32:29

Og hva er det Galiat vet og ikke vet om saken? Tror han at han vet noe, eller vet han det på en måte, vet han det på liksom, eller?

Garrincha

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Garrincha » tir nov 27, 2012 17:45:18

Rødt kort til Dagbladet og AaFK

http://artofliving.side2blogg.no/?p=828

Homer

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Homer » tir nov 27, 2012 17:46:06

Det sies at styret ikke er ferdig med evalueringen.

Nå er jeg dritt lei hele saken og finner heller på noe moro å gjøre.

Jeg kan jo rotfylle en tann uten bedøvelse, rive av en negl eller knipe av en hemoroide og alle tre hendelser ville vært bedre enn oppsigelsen av Rekdal.

Ha en god kveld.

Binge

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Binge » tir nov 27, 2012 17:46:37

Noen som etter å ha sett pressekonferansen og lest alle landets aviser egentlig vet hvorfor Rekdal fikk fyken?

Det var vel egentlig naivt av "oss" å tro at vi skulle bli servert noe som ligner på grunnen. Hadde Rekdal følt at hans gode navn og rykte i tilstrekkelig grad hadde blitt dratt ned i søla, ville han kjempet mot klubben med nebb og klør.  Ved å nærmest holde kjeft, har heller ikke Rekdal noen grunn til å skyte tilbake mot klubben.  I det lange løp en vinnvinn situasjon for begge parter.

Brukeravatar
grrowl

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av grrowl » tir nov 27, 2012 17:57:44

Aftenposten: " Rekdal kommer samtidig med en oppfordring til alle supporterne som nå truer med

viktigst. Trenere kommer og går, men AaFK skal alltid bestå, sier Rekdal."

Verdt å legge merke til. Og bra gjort av Tollås å gå ut og backe Rekdal.

(Edit: ups. allerede nevnt. My bad.)

aafklover

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av aafklover » tir nov 27, 2012 18:08:35

Aftenposten: " Rekdal kommer samtidig med en oppfordring til alle supporterne som nå truer med

viktigst. Trenere kommer og går, men AaFK skal alltid bestå, sier Rekdal."

Verdt å legge merke til. Og bra gjort av Tollås å gå ut og backe Rekdal.

(Edit: ups. allerede nevnt. My bad.)

All kred til Tollås. Dette beviser vel bare at hele spillergruppa IKKE står bak sparkingen slik som klubben har hevdet.

fingern

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av fingern » tir nov 27, 2012 18:14:26

Og hvem i alle dager skal skaffe deg disse raske tekniske spillerne? Har noen som helst i AaFK-systemet vist noen som heslt evne til å anskaffe denne typen angripere? Det hjelper VELDIG lite med rett person på trenerbenken, når apparatet rundt ikke virker. Hør på Ronny Deila, jada Godset skal fortsatt spille flott fotball og kjempe i toppen, men først og fremst skal Godset fortsette å bygge klubb. Når bygde AaFK klubb sist? Samme gjengen, samme unnskyldningene og samme inkompetansen som i 2002.

Tja, man har da allerrede Barrants, Leke, Stewart og Philipps. Om unge her Ulvestad klarer noen steg til neste sesong er jo han en meget god midtbanenmann. I tillegg er jo Orry Larsen, Honningsvåg og Mykelbust også spillere som fint kan takle en slk spillestil. Men man må ha e trener med en klar filosofi og som vet hva han vil ha.. Se til naboen i nord. Mostrøm er ikke den mest teknike spilleren, men er svært viktig og har vært meget god for Molde i år.

Det Aalesund trenger er en skikkelig opprensing i spillerstall og inn med de rette spillertypene. Dette betyr bla at dette ikke er plass til vereken en Post eller Aarøy. Carlen må ut, Rørvik m ut (for my skadet), Skagestad må brukes der han hører hjem. I forsvar. I tillegg trengs det en skikkelig vurdering av spillere som Matland, Fuhre mfl.

fingern

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av fingern » tir nov 27, 2012 18:17:40

All kred til Tollås. Dette beviser vel bare at hele spillergruppa IKKE står bak sparkingen slik som klubben har hevdet.

Spillerne står bak. Ikke alle var missfornøyde, men flertallet var det. De som da fortsatt ikke var missfornøyde med Rekdal valgte likevell å stille seg bak den avgjørelsen. Demokratti kalles det.

Likevell er det ok og fair ovenfor Reka at man får vite at ikke alle i spillergruppa satt med samme følelsen, men velger likevell å støtte viljen til flertallet.

lura

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av lura » tir nov 27, 2012 18:31:08

Det tror jeg også...og muligens nr.4 og nr.13...

Håper ikke alle, men vet jo at faren til 23 er god venn m KR  og  som far, så sønn...

Homer

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av Homer » tir nov 27, 2012 19:03:37

Sitat Tennfjord om supporternes reaksjon.
- Det er beklagelig om de føler det slik, og det har jeg forståelse for at det gjør. Men de kjenner ikke totalbildet.

Nei, vi kjenner ikke til at Rekdal var kravstor mens enkelte spillere og AaFK ansatte bare daffet rundt i treningstøy og ble sur når "I" forlangte innsats.

Er det rart Rekdal ble tuppet i ræva?

AaFK minner meg om et eller annet, men jeg kommer ikke på hva.
Hmmmm, der kom det. 

"HELLAS".
Lav innsats, elendig styring, korte arbeidsdager, lange ferier, dårlig økonomi og tidlig pensjon. En sikker vei mot stupet.

Det er ikke lenge til vi spiller våre hjemmekamper på Nørvebana i lavere divisjoner.

Fytte katta så sur jeg er.

JacobScreek

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av JacobScreek » tir nov 27, 2012 19:16:15

Bra homer...meget bra...

Det som gnager meg er denne hersens evalueringa...
Organisert av hvem?
Fullført av hvem?
Analysert av hvem?

Og sutringa til Hoff om personangrep?

Jeg tror at alt dette er Hoff sitt verk, både medieflyginga til grinete spillere, evalueringsprossessen, styrevedtak, rot omkring kontrakter m.m. Muligens ikke helt på egenhånd vel og merke...også den godeste Henrik har vel en mann over seg...

enra

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av enra » tir nov 27, 2012 19:23:17

Reagerer litt på at Rekdal hat brukt 30 millioner i spillerkjøp? Er det noen som kan nevne hvilke spillere og til hvilke priser disse ble kjøpt inn for. Er denne prisen inkludert lønninger i inntil 4 år, om så er jo dette mindre en hva konkurrenter i samme prestasjonsnivå har brukt i perioden.

Hvis dette tallet stemmer er det skremmende hvor lite vi har fått for pengene.
Jeg kommer på 3 spillere som har hevet laget mye i denne periden, det er: Anders Lindegård,Barentes og Morrison, resten som er kommet er middelmådiheter eller helt misslyket og det er faktisk ganske mange.

sunmøring

Rekdal fikk sparken!

Legg inn av sunmøring » tir nov 27, 2012 19:25:31

Einaste styret har fått ut av pressekonferansen er at det blir mange teorier om ka som er grunnen til at Reka fekk sparken.Og da skal eg kome med min teori eg trur det er Hovedsponsor Sparebanken Møre  som har gitt beskjed til styret at dei vil trekke seg som sponsor fordi det er så mye negativitet rundt han reka no i høst.Men det dei ikkje tenker på er at ÅFK no blir en veldig anonym klubb uten overskrifter i pressa.Ser at Skuseth foreslår at han Åge Hareide kan ta over så må eg lure på ka slags agenda Skuseth har men han har no klart det han var ute etter å få fjern Reka.men eg har hatt en fin dag eg har sagt opp sesongkorta mine og sagt opp abonnmentet med sumpen,så neste år er eg 10.000kr. rikere.så no står berre igjen å sei opp kontoene i Sparebanken Møre.

Svar