Moderator: Arcturus

Brukeravatar
Nick Name

Re: Selge ein spiss?

Legg inn av Nick Name » tor des 05, 2013 21:38:09

RBK har noe dansk vrakgods de vil bli kvitt. Om RBK betaler han lønnskompensasjon for å gå ned i lønn, så kunne vi kanskje overta han vederlagsfritt :lol:

Om vi skulle selge en av spissene våre altså.

cupmester 2002

Legg inn av cupmester 2002 » fre des 06, 2013 01:43:24

Det som bekymrer meg like mye som at en av spissene skal selges er at Mathisen i det hele tatt har vært opp til vurdering å hente tilbake til klubben. Det er for meg skremmende. Det viser at vi desverre ikke er kommet så mye lengre enn vi var sist han spilte for oss. Greit nok scoret han noen mål etter nedfallsfrukt fra Aarøy og det skal han ha at han har nese for mål. Men for guds skyld en må da også ha andre kvaliteter. Mathisen er like veik i duellene som en middels lilleputtspiller. Vi må kunne komme opp med noe bedre enn det. Banguera er en type spiller vi trenger og Riski er god, men det er vel strengt tatt ikke i hans posisjon vi trenger spillere med mindre Barrantes fortsetter som han gjøre i høst. Etter han skrev ny kontrakt har jo han vært helt ute av det

[email protected]@@@

Legg inn av [email protected]@@@ » lør des 07, 2013 06:45:56

La oss anta at 1 av spissene blir solgt og vi får inn xx antall kroner.
Vi forventer da at HH har klart et spiss alternativ som blir hentet som erstatning og da snakker vi ikke en avdanka bosmann spiller. Stoler på at HH har en ny klar på blokka som signerer 2 dager etter vi har solgt.

aafk_myra

Legg inn av aafk_myra » tir des 10, 2013 20:48:04

SELG AARØY!! FORT!!!!

kongressman

Legg inn av kongressman » ons des 11, 2013 10:07:12

[email protected]@@@ skrev:Stoler på at HH har en ny klar på blokka som signerer 2 dager etter vi har solgt.
Du tror det?!?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: TOFS!!!

Guru

Legg inn av Guru » ons des 11, 2013 10:10:21

I Abderrazak Hamed Allah, Leke James og Fredrik Ulvestad har vi tre uferdige diamantar. "Penger i banken," som Hoff omtrent kalla dei. Ingenting er lettare å selge enn spissar som scorer mål, og det fine er at vi har treårskontrakt med begge. Vi er verre stilt med Ulvestad. Eittårskontrakt og midtbanespeler.

Diamanter skal slipast. Vi kan gjere jobben, eller andre kan.

Over tid er vi avhengige av å cashe inn på desse spelarane, for å kunne jobbe videre med klubben. Så spørsmålet handler mest av alt om timing.

Spørsmål 1: Kor mykje pengar får vi for salg no?
Spørsmål 2: Har vi råd til å takke nei?
Spørsmål 3: Har vi råd til å takke ja?

1 veit vi ikkje svaret på. På 2 er det "ja, inntil videre". 3 seier "tja, det vil definitivt svekke oss på kort sikt".

Altså; Vi må selge, men ikkje nødvendigvis endå.

Risikoen ved å ikkje selge er først og fremst skader. Deretter ein dårlig sesong for laget generelt og dei aktuelle spelerane spesielt. Og at dersom vi kjem i ein pressa økonomisk sesong kan vi bli nødt til å selge for mindre enn vi har lyst. Oppsida er at dei vil bidra betydelig sportslig i 2014, at dei fortsatt har lange kontrakter om eit år og at gode prestajonar kan auke prisen ytterligare.

Velsignelsen vår er at vi har to attraktive spissar. Det gjer oss mindre sårbare for farene. Så lenge ein av dei presterer, så har vi framleis eit godt salgsobjekt. To muligheter er nesten dobbelt så godt som ein.

Fredrik Ulvestad er ein sak for seg sjølv. PRi 1 er sjølvsagt å få han til å forlenge kontrakta. Om han absolutt ikkje vil, så vil eitkvart "nei takk" vere ei rein sportslig investering som vi ikkje får att økonomisk.

Økonomien må ikkje settast over styr. Eg innbiller meg at vi har råd til å vente. Snakker vi 40-50 mill for ein speler med umiddelbar betaling, så må eg nok revurdere. Men det gjer vi neppe.
Nokon veit bedre enn andre

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » ons des 11, 2013 13:57:32

Alt over 20mill så er det rett ut døra...dette er virkelighet, ikke urealistiske drømmer om 40-50mill. ;)
Aafk - gjør noe med seg selv

The Patriot

Legg inn av The Patriot » ons des 11, 2013 15:42:15

Det spørs helt på klubben som melder din interesse. Gode keepere og spisser vokser ikke på trær. Lindegaard ble en gullgruve (for investorne), det samme kan Leke og Hamdallah bli. Nå vet ikkje jeg hvor stor del av kaka som går til investorene der, men Leke ble vel kjøpt av en pool? Hamdallah vet jeg ikke

AaFK og ikke Åfk

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » ons des 11, 2013 16:04:18

The Patriot skrev:Lindegaard ble en gullgruve (for investorne), det samme kan Leke og Hamdallah bli. Nå vet ikkje jeg hvor stor del av kaka som går til investorene der, men Leke ble vel kjøpt av en pool? Hamdallah vet jeg ikke
Leke var på kanten på om han fikk kontrakt eller ikke på grunnlag av det han presterte på prøvespillet, og kostet neppe mer en noen hundre tusen. Altså absolutt ingen pool og nær 100% av det vi selger han for går rett i lomma. Hamdallah derimot er hentet ved god hjelp av en pool, og bare småpenger vill havne i AaFK med det første!

The Patriot

Selge ein spiss?

Legg inn av The Patriot » ons des 11, 2013 19:04:42

Kostet ikke Leke noen mill da? Husker kanskje helt feil uansett, gode keepere og spisser er 'sjeldne', og kan fort bli solgt for flere titalls millioner

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » ons des 11, 2013 23:04:19

Slik jeg har forstått det så er Leke 100% Aafk spiller. Om da ikke Aafk har puttet han inn i en pool for å få investorer inn med penger. Det er mulig.
Hamdallah eies vel nesten bare av investorer vil jeg tro. Men det er også viktig at disse investeringene betaler noe tilbake.

[email protected]@@@

Legg inn av [email protected]@@@ » tor des 12, 2013 09:04:27

Ja, vi bør lære av en så god klubb som Atletico Madrid. I flere år har de hentet inn spisser som er videresolgt med fortjeneste.
Unge spisser vil tiltrekkes av oss hvis de ser at dette er et godt springbrett videre inn i større klubber i utlandet.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor des 12, 2013 09:15:42

Den største utgiftsposten i klubben er overgangssummer og lønninger, og der kommer poolen inn i bildet. Da er det ok at det er poolen som sitter igjen med fortjenesten siden det er de som sørger for nye spillere inn. Jeg vil tro at gevinsten ved salget av Lindegaard utgjorde en stor del av kostnadene ved å hente Hamed Allah. Hadde klubben fått alle pengene fra Lindegaard, så ville mere gått til "melk og brød" ...

De som er med i poolen er med fordi de støtter Aafk og ønsker alt det beste for klubben. Jeg tviler på at det er noen som er med utelukkende for å stikke av med overskuddet.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » fre des 13, 2013 08:57:16

Det skjer fortsatt ting på casa colorline:
http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 408011.snd

Brosund

Legg inn av Brosund » fre des 13, 2013 12:39:10

Herregud!!!
Her har AaFK brukt flere år på å skaffe en god spiss. Når han endelig er her så er det eneste vi leser hvorvidt han skal selges og hvor mange kroner han er verdt.

Hva er galt med folk????

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » fre des 13, 2013 14:07:08

Hva er galt med den moderne fotballen mener du vel.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » fre des 13, 2013 14:27:29

Vi skal være glad om vi kan få inn spillere, utvikle de og så tjene penger for de. For hver gang dette skjer blir Aafk en klubb som flere og flere vil komme til. Jeg vil heller selge de nå og så bruke vinteren på erstatter(e), enn å selge om sommeren og skape kaos.
Jeg er sikker på vi begge ønsker det beste for Aafk men ser det på forskjellig måte.

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » fre des 13, 2013 14:37:38

Det er kanskje å banne i tangokjerka, men kommer det et superbud på Hamed-Allah, så selg. Jeg er mer redd for å miste Leke som jeg mener har flere dimensjoner som spiller, både humørmessig, defensivt og til dels offensivt.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » fre des 13, 2013 15:41:50

Blaudis skrev:Det er kanskje å banne i tangokjerka, men kommer det et superbud på Hamed-Allah, så selg. Jeg er mer redd for å miste Leke som jeg mener har flere dimensjoner som spiller, både humørmessig, defensivt og til dels offensivt.

Nei jeg er helt enig med deg. Men så er nok Leke den som kan gi mest penger direkte i Aafk kassa..

Brosund

Legg inn av Brosund » fre des 13, 2013 18:08:55

Noen snakker om penger, andre snakker om mål.
Hørte aldri slikt tøv fra RBK da de fant Rade Prica
AaFK er fotballklubb, ikke et tradingfirma.
Det hjelper lite å skryte av god økonomi når tribunene er tomme og laget havner på 10. plass

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » fre des 13, 2013 19:35:05

Det går ikke an å ha mål uten penger Brosund. Og det er pengesterke krefter som gjør at Aafk er der de er i dag, om ikke hadde vi vært i adecco enda. Så om deres penger kan kreere nye penger som igjen kan investeres og gjøre klubben mer avhengig av dette så er det det aller beste for oss på tribunene også til slutt.
Du og noen andre synes å ha enorme krav til hvordan klubben skal formidle midlene sine uten at deres del i potten har en på langt nær like stor effekt på klubbøkonomien som de store.
Og jo, Aafk skal og må være et tradingfirma. Skal vi bare betale ut de dårlige investeringene (i denne sammenhengen spillere), og beholde de gode så går det galt til slutt, så enkelt er det.

Jeg fatter og forstår ikke at dette ikke er enkelt å forstå..Aafk har ikke råd til å sitte med spillere som er verd kanskje 15-30mill. Slik er det med mange mange klubber, Ajax er jo et strålende eksempel på et nivå over vårt. Atletico Madrid det samme som nevnt over.
I Norge har vi RBK som viser motsatte tendenser. Kjøper dyrt men får lite igjen på overgangsmarkedet. Molde har kjøpt og solgt veldig lurt.

lhmr

Legg inn av lhmr » fre des 13, 2013 21:55:13

DAGGAD skrev:Ajax er jo et strålende eksempel på et nivå over vårt.
Er på trenerkurs med Ajax nå. Har et fantastisk gjennomarbeidet opplegg allerede fra 7-8 år og oppover. Aalesund bør virkelig utnytte samarbeidet de har med Ajax!

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » lør des 14, 2013 14:05:15

Brosund skrev: Hørte aldri slikt tøv fra RBK da de fant Rade Prica
Kanskje fordi videresalgspotensialet på en 30-åring (Prica) er dårligere enn for en 22-åring (Hamed Allah)...

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » lør des 14, 2013 17:43:22

Da har Børven signert for Twente, og VIF sitter igjen med 5-6 millioner. http://www.tv2.no/a/5155005#.UqyIF02A3IU

Sittard-Aalesunds

Legg inn av Sittard-Aalesunds » lør des 14, 2013 21:36:40

Borven to Twente, I think he isn't good enough. Eikrem was the best player of the Tippeligaen and he is sitting on the bench at Heereveen now.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » søn des 15, 2013 00:11:53

Dere som ikke vil selge for under 40-50 mill bør tenke litt på denne Børven overgangen... ;)

Binge

Legg inn av Binge » søn des 15, 2013 01:57:11

DAGGAD skrev:Dere som ikke vil selge for under 40-50 mill bør tenke litt på denne Børven overgangen... ;)
You dont say. Folk med ekstreme meninger tar feil, i alle mulige tilfeller. Men! Børven er uvesentlig i denne sammenheng. En spiller som er god dersom han blir foret med skåringsmuligheter, men som er hjelpesløs ellers. AaFK bør hverken tyne appelsinen eller selge på billigsalg. Men! personlig har jeg null peiling på hvor det realistiske nivået ligger. Blir dog meget skuffet om et salg på 15 mill eller mindre blir gjennomført - uavhengig av hva. Både hva Leke og Hamdallah angår.

A.S.

Legg inn av A.S. » søn des 15, 2013 08:51:34

[highlight=#NaNffff]Etter det TV 2 Sporten erfarer vil Vålerenga totalt kunne tjene mellom fem og seks millioner kroner ved salget av 22-åringen.[/highlight]
[highlight=#NaNffff]
[/highlight]
[highlight=#NaNffff]De betalte vel rundt 4 mill for børven, noe som jo tyder på at han blir solgt for rundt 10 mill.[/highlight]
[highlight=#NaNffff]
[/highlight]
[highlight=#NaNffff]Hamed Allah mener jeg er verdt tre ganger så mye som børven! Han har ett mye større potensial, og er p.d.d. en mye bedre spiss! Leke James er også en bedre spiss med større potensial spør du meg! [/highlight]
[highlight=#NaNffff]
[/highlight]
[highlight=#NaNffff]En plass mellom 20 og 30 mill og prosenter av videresalg bør man kunne få...[/highlight]

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » søn des 15, 2013 11:40:33

Uvesentlig er det vel ikke Binge men selvsagt kan vi ikke sammenligne direkte.
Men jeg er helt enig med deg i at under 15mill er for lite nå til at et salg vil umiddelbart friste.

Drømmen min er et kjempetilbud på Hamdallah og at vi beholder Leke.. 8-)

Runeviking

Legg inn av Runeviking » søn des 15, 2013 12:25:58

DAGGAD skrev: Drømmen min er et kjempetilbud på Hamdallah og at vi beholder Leke.. 8-)

Det er forskjell på et bud og tilbud. Et kjempetilbud på Hamdallah vil være at vi selger ham for to millioner kroner og det vil vi vel ikke? :)

Svar