Moderator: Arcturus

Svar
Guru

TV-avtale 2017-19 på trappene

Legg inn av Guru » tir des 01, 2015 11:55:20

http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 648169.snd

I dag er det frist for å legge inn bud på å sende norsk fotball tre sesongar framover. Spekulasjonane i artikkelen over er at budgiverane er TV2 og Discovery (TVNorge, Max). Sistnevnte prøver visstnok også å få NRK med på laget.

Spekulasjon nr.2 er at forrige treårsavtale kosta ca 1,4 mrd, medan denne kan havne på ca 1. I så fall bikker vi toppen etter ein over ti år lang opptur. (Skam, skam, skam over dei som inngjekk den forrige TV-avtalen. Lang historie som dei fleste kjenner.)
La oss ta eit lite regnetykke:
minus 400 mill
fordelt på 3 år blir 133 mill.
tipper 70% til eliteserieklubbana (tatt ut av lufta), altså 80 mill
Det blir ein reduksjon på i størrelseorden 5 mill per klubb per år

Om ikkje blodbad, så blir det i alle fall litt blodsøl. Når krybba er tom, bitest hestane. Det er lettare å fordele nye millionar enn nye reduksjonar. Klubbane vil miste minst mulig, forbundet vil miste minst mulilg, dei store klubbane vil miste minst mulig. Det blir garantert krangel. Alle klubbar vil få mindre TV-penger enn i dag, men nokre vil tole det bedre. Dei som har stor andel av inntektene frå andre kilder har sjølvsagt ein fordel. Men den største fordelen er dei som ikkje har dyre forpliktelser (spelerkontrakter) som strekker seg inn i 2017. Dess tidlegare enn tar hensyn til inntektsreduksjonen, dess lettare blir overgangen. Det høyres lett ut, men er litt verre når ein er midt i spelerforhandlingane komande vinter.

Økonomi er økonomi.
No handler det om å få ein best mulig avtale.
Det er veldig lett å ensidig fokusere på summen nederst på arket. På det den vinnende TV-kanalen er villig til å betale. Så får det heller vere at vi selger sjel, bestemor og barnas framtid i same slengen. Penger er viktig, ingen tvil i det. Men verden varer lenger enn tre år. Det kjem nye korsveier (vilket denne korsveien beviser i lys av forrige). Og det finns folk som følger eliteserielaga med meir enn eit halvt auge på ein tilfeldig TV-skjerm.

Først ein innrømmelse. Eg bryr meg om mykje. Veit og forstår kanskje til og med litt. Men verken bryr meg eller veit stort om kanalane si inntjening. Det får andre ta seg av. Dei kan fort ha heilt andre prioriteringer enn meg, noko historia viser. I tilfella der vi er uenige gir eg meg rett. Eg har det lange perspektivet på fotballen og klubben min. Dei har det kortsiktige på inntjening og posisjonering i forhold til andre kanaler.

1-1-6.
Denne tallkombinasjonen har blitt etablert. Det er ikkje eit i overkant optimistisk lag i 9er-serien, men ein beskrivelse av korleis runda bør spelast. 1 kamp laurdag, 1 hovedkamp søndag (kl.20) og 6 kampar søndag klokka 18. Personlig kunne eg ha spart meg for laurdagskampen. Hovedpoenget er å samle runda. Er det noko verden har nok av, så er det fotball. Det er alltid ein kamp å sjå. Dei siste åra har kampane blitt strødd stadig tynnare utover stadig lengre tid. Fredag, laurdag, søndag, mandag. Det er bortimot ei lita fotballtragedie at det kun blir spelt 3 kampar søndag 18.00 for tida. Kva er poenget? At det alltid skal vere mulig å sjå norsk fotball? Den egentlige konkurrenten er utenlandsk fotball, engelsk spesielt. Eg ser ingen grunn til å prøve å konkurrere heile langhelga. Men søndag klokka 18 skal vere vår. Då er det eliteserie!!
TV-konkurranse er ein ting. Langt viktigare er hensynet til tilhengerane. Stadig varierende kamptidspunkt - sjølv om det blir bestemt fleire veker på førehand - er i beste fall irriterende. Vi her inne følger med. Vi får med oss tidspunkta. Av og til blir det ein krasj. Synd, ingen krise. Men for fryktelig mange andre; interesserte, men ikkje dediserte, er dette drepen på kampgåinga. Dei får rett og slett knapt med seg kamptidspunkta. Forbindelsen til heimekampen er mykje svakare, dei går mykje sjeldnare på kamp. Ingen bevis, men eg er hellig overbevist om at dette er ein viktig del av grunnen til publikumsnedgangen.

Sjølv har eg dei siste sesongane stort sett hatt eit nettabonnement på norsk fotball. Men faktum er at det er svært lite eg er interessert i å sjå. I alle fall som eg er villig til å betale for. Ikkje Aalesund sine heimekampar. Dei ser eg på stadion. Ikkje kampar mellom andre lag. Joda, eg liker å kikke innom når eg først har tilgang. Men det skjer bortimot aldri at eg har 7 kvarter å sette av til to andre lag, og eg er i alle fall ikkje villig til å betale ei krone for det. Det absolutt einaste eg er interessert i å betale for er Aalesund sine heimekampar. Dessverre er det umulig å få det som eg ønsker. Dei to kampane per månad eg ønsker meg blir putta inn i stadig større pakker. Det var ikkje grenser for kva TV2/sumo/cmore ville gi meg for kun 349 per måned. Alle kamper i eliteserien, all fotball i verden bortsett frå engelsk, filmkanaler og filmtjeneste som visstnok var 1,3 millionar bedre enn Netflix. Den reelle verdien for meg var ca 2 bortekampar for AaFK + ingenting. 175 kroner per bortekamp. Langt meir enn eg betaler (med familiesesongkortet) for å sjå heimekampane. Det høyrer rett og slett ingen plass heime. Derfor hoppa eg heilt av då TV2 flytta kampane over i sine mastadontpakker i sommer. Dei siste bortekampane måtte eg klare meg uten. Vondt, men det blir en vane. (Ein annan uheldig effekt av å kjøpe eit abonnement er at du dermed også betaler for heimekampane til laget ditt. Då blir terskelen lav for å sitte heime i sofaen heller enn å gå på stadion.)
Eg forstår at å selge billige bortekamppakker ikkje er noko TV-kanalane ønsker. Men litt ber eg om likevel. Lag eit tilbud på dette, som kun klubbane kan selge. Og dei kan utelukkende selge dei til sesongkorthalderane. Det vil gi ein lykkelig kombinasjon av folk på stadion og folk i sofaen. I alle fall eit skritt i rett retning.

Så her er prioriteringslista.
1.Kamptidspunkt. 1-1-6.
2.Bortekamper på TV for sesongkorthalderane.
3.God tilgjengelighet på TV for allmuen (kampar utanom betal-TV).
4.Tallet nederst på arket.

Leita etter ein tidlegare tråd om temaet. Og der fant eg ein eg starta for over 10 år sidan!! Den var nesten blitt eit historisk dokument. La oss gjere som Donald og kalle det "gammal klassiker til glede for nye lesere":
viewtopic.php?f=3&t=4423&p=52708&hilit=avtale#p52708
Nokon veit bedre enn andre

Abderrazak Matzerath

Re: TV-avtale 2017-19 på trappene

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir des 01, 2015 16:21:46

Forslaget fra Norsk Toppfotball har, -mot enhver forventing, åpning for 1-6-1 kampoppsett:

http://www.sporten.com/mening/slik-fore ... ttighetene

Det gir jo grunnlag for forsiktig optimisme, men her gjelder det å "stå på krava", som de sa i gamle dager.

Om runden legges om til 1-6-1 kan det legge grunnlag for å gjenoppbygge supporternes lojalitet og tilhørighetsføleøse til klubber og liga, framfor å være melkekyr for tv-kanalane.

gaddag

Legg inn av gaddag » tir des 01, 2015 19:49:22

Jeg er av de som faktisk liker at kampene er spredd utover, og det er viktig å få med seg at det er mange som meg også.
Det viktigste som jeg ser det er at de setter opp kampene i god tid slik at besøkende kan planlegge tidlig.

At rettighetshaverne skal selge en pakke med bare bortekamper for sesongkortinnehavere er litt naivt å tro Guru..de betaler blod for denne avtalen og må gjøre alt de kan for å gå i pluss.

Guru

Legg inn av Guru » ons des 02, 2015 12:20:09

gaddag skrev:At rettighetshaverne skal selge en pakke med bare bortekamper for sesongkortinnehavere er litt naivt å tro Guru..de betaler blod for denne avtalen og må gjøre alt de kan for å gå i pluss.
Mulig det er naivt. Men eg liker tanken. Den er absolutt verdt å tenke for alle partar, så får ein konkludere til slutt.

Det er ikkje 100% gitt at det er eit tapsprosjekt for TV-kanalen heller. Kor mange sesongkortholdarar finns det i elitesereien? 5000 i snitt per klubb (optimistisk?) gir 80 000. Kor mange abonnenter kjøper kampane? Kor stor overlapp er det mellom dei to gruppene? Kor mange nye deltidsabonnenter vil ei slik ordning gi? Kor mange reduserer abonnementet dei allereie har kjøpt? For 100 kroner kampen er det god inntjening i det og. Det er eit regnestykke, riktignok med mange usikre.

Utanom TV-økonomien:
Eit slikt forslag vil ganske sikkert føre til fleire selde sesongkort, og dermed fleire folk på tribunene. Om vi snakker om 10 eller 100 eller 1000 på CLS kan eg berre gjette på. Det vil og vere eit supportervennlig tiltak, og litt goodwill er alltid verdt å ta med seg for dei fleste.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » ons des 02, 2015 14:48:26

For første gang på ....10 år? Så hadde jeg heller ikke noe abonnement på tippeligaen denne sesongen rett og slett fordi jeg ikke er villig til å betale så mye for å se Aafks bortekamper. For en del år siden da tippeligaen var på sitt mest populære og jeg var student på en annen kant av landet hadde jeg abonnement med VG. Tror det kostet 150 kr pr mnd den gang (jo da produksjonen var kanskje enklere), men enda viktigere var det at du med enkelhet kunne starte og stoppe abonnementet slik at du kunne klare deg med å ha abonnement 6-7 måneder i året. Nå så er det dyrere hvis du ikke binder deg for 12 måneder og i tillegg må abonnementet sies opp MINST (ikke en dag mindre) en måned før det skal stoppes.

En stund siden jeg så denne dokumentaren om skisporten som ble sent på NRK en gang, men husker at jeg bet meg spesielt merke i en del som handler om hvordan skiskyting har blitt en større publikumsidrett enn langrenn i Europa. Burde være relevant for fotballen også.

PS. Fikk likevel sett de fleste bortekampene da naboen som tilfeldigvis også er opphavet til min bedre halvdel har de nødvendige TV-kanaler

Guru

Legg inn av Guru » ons des 02, 2015 22:34:39

Nick Name skrev:... rett og slett fordi jeg ikke er villig til å betale så mye for å se Aafks bortekamper.
Det er eit par grunnar til at eg lenge har vurdert å slutte med abonnement og til slutt gjorde det i sommer. Den viktigaste er følelsen av at nokon prøver å lure meg. Eg ønsker å sjå 15 kampar i løpet av året, men det er umulig å få. I tillegg må eg kjøpe lassevis av ting som heilt klart hadde vore verdt noko dersom eg var interessert. Det er eg ikkje. Ingen liker å bli bondefanga.

Som ein følge av det same har det blitt stadig tydeligare at det koster meir å sjå bortekampane på TV enn det koster å sjå heimekampane på stadion. Det er berre så feil som det kan få blitt.

Det er ikkje det at eg mangler betalingsvilje. Sist vinter kjøpte eg enkeltkampar med AaFK. Treningskamper på La Manga, med dårlig bilde og knapt nok lyd. 50 kroner? 100? Husker ikkje, men det var Aalesund-kamp, og det ville eg sjå. Det treng ikkje vere noko tapsprosjekt å selge enkeltkampar til meg.

Om ein TV-kanal vil spele på lag med meg, så er eg med. Prøver dei å lure meg til å gjere ting eg ikkje vil, så blir dei fienden. Det handler om å finne løysinger som passer for alle parter.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre des 04, 2015 05:33:33

Det er blitt for dyrt ja, og derfor kan man streame fra diverse nettsider de kampene man ikke har mulighet til å se på stadion.
Dersom de lager pakker som er mer spisset mot tippeligaen, som fungerer på tvers av TV-dekoder og nettsider, og som ikke koster over 200 kr/mnd, så vil jeg kjøpe produktet. Men til 349? glem det!

Jeg tror litt på forbrukermakten, og dette med å "si fra" ved å la være å kjøpe, når ting blir for dyrt. Jeg ønsker med dette å bidra til at regnestykket, som summerer totalinntektene, blir høyere dersom de senker prisene for hver enkelt, slik at de da får inn flere abonnenter. Dette er egentlig simple revenue-beregninger for blårussen som sitter foran excel-arket, og regner på inntektsmaksimering.
Jo flere som setter seg en "maks-grense" for hva de vil betale, jo bedre vil denne effekten være...

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » tor des 10, 2015 12:01:55

[highlight=#fde9eb]De norske fotballrettighetene fra 2017 og de seks neste årene er kjøpt av Discovery, som har med seg VG på laget [/highlight]
[highlight=#fde9eb]
[/highlight]

Link

Spennende

Guru

Legg inn av Guru » tor des 10, 2015 12:24:25

http://www.nrk.no/kultur/tv-2-mister-fo ... 1.12697245

TVNorge inn i staden for TV2. Heilt klart eit hakk ned på stigen når det gjeld truverdighet som fotballkanal. Men som dei seier; Det handler om å forme framtidige vaner. Klarer ikkje å bli superentusiastisk, men får gi dei sjansen. Å vere fotballflaggskipet til TV2 rauk vel då dei kjøpte Premier League. I praksis då NFF selde rettigheitene sist gong.

6 av 8 kampar på søndag, deriblant 5 samtidig. Det er i alle fall eit viktig skritt i rett retning. Det som betyr mest for meg er heilt klart livet på stadion. Der kan TV spele inn både positivt og negativt. Positivt ved å skape blest og interesse. Negativt ved å skape uforutsigbarhet. No ser det altså ut til at den negative faktoren blir redusert. Spenninga ligg i kor mykje dei får til på den positive.

Er det lagt fram noko tall?

Brehme

Legg inn av Brehme » tor des 10, 2015 13:29:04

Jeg ser lite negativt med at rettighetene havner der. Måten MAX har håndtert landskampene på har vært en fryd. De har skikkelig stuidosending med fotballfaglig kompetanse og bruker tid før og etter kamp på analyser.

TV2 har dessverre vært for opptatt av "klikkhoring" og sensasjonspreg. Dommeravgjørelser og "eksperter" som skal overgå hverandre i morsomheter og å sette ting på spissen har gjort at et program som f.eks. Fotballkveld er ødelagt. Et program som i utgangspunktet viste mål fra runden, har blitt bare svada. De som har ønsket å se høydepunkter fra en Aafk-kamp, har knapt nok fått sett målene før du blir sendt videre til en "breddekamp" fra 4.div på Gjøvik. Intervjuer og situasjoner er det bare å glemme å få sett. Er vi heldige så får vi sett Mathisen eller Årst fortelle en morsomhet eller viser noe på gulvet i studio. Nå når de har mistet rettighetene etter neste sesong, så regner jeg med TL blir nedprioritert i alle nyhetssendinger, og alle sendinger fra kampene blir senket til et minimum, slik de gjorde sist de mistet TL.

Jeg tolker dette som at kampene blir vist på TVNorge, Max og Eurosport Norge, og at VG-TV Eurosport sender alt på nett.

jast

Legg inn av jast » tor des 10, 2015 15:23:48

Derby Lørdag hørtes bra ut. Det er i iallefall bedre med borte kamp mot molde en Lørdag enn Torsdag eller Søndag kl 20.Men det gjenstår jo å se hva de mener med begrepet derby-Lørdag.

sindre2

Legg inn av sindre2 » tor des 10, 2015 22:57:15

Liker godt sendingene til C-more jeg da, men er positiv til denne avtalen!
TV2 tapte seg litt etter at Drillo kom inn som ekspertkommentator etter min mening...

Håper inderlig at Fotballkveld (eller lignende) fortsetter, gjerne til et tidspunkt som gjør at man rekker å komme seg hjem før det er ferdig!

fingern

Legg inn av fingern » fre des 11, 2015 21:51:28

Guru skrev:http://www.nrk.no/kultur/tv-2-mister-fo ... 1.12697245

TVNorge inn i staden for TV2. Heilt klart eit hakk ned på stigen når det gjeld truverdighet som fotballkanal. Men som dei seier; Det handler om å forme framtidige vaner. Klarer ikkje å bli superentusiastisk, men får gi dei sjansen. Å vere fotballflaggskipet til TV2 rauk vel då dei kjøpte Premier League. I praksis då NFF selde rettigheitene sist gong.

6 av 8 kampar på søndag, deriblant 5 samtidig. Det er i alle fall eit viktig skritt i rett retning. Det som betyr mest for meg er heilt klart livet på stadion. Der kan TV spele inn både positivt og negativt. Positivt ved å skape blest og interesse. Negativt ved å skape uforutsigbarhet. No ser det altså ut til at den negative faktoren blir redusert. Spenninga ligg i kor mykje dei får til på den positive.

Er det lagt fram noko tall?
Et steg ned i troverdighet? Hva er det du har røyka. Du finner da knapt en kanal med mindre troverdighet enn TV2. De gir i grunn blanke i TL. Alt som teller er seertall. Nå er det ikke TVNorge, men Eurosport som skal sende og det med Discoverey i ryggen. Jeg er meget positiv men de må selvsagt levere. Discoverey med TVN, Max og Eurosport har jo virkelig satset på sport i det siste og det kommer nok mere.

Noe annet som er svært positivt er at vi forhåpentlig vis slippe Jesper Mathisen, Dos Santos og gjengen...

fingern

Legg inn av fingern » fre des 11, 2015 21:54:19

sindre2 skrev:
Håper inderlig at Fotballkveld (eller lignende) fortsetter, gjerne til et tidspunkt som gjør at man rekker å komme seg hjem før det er ferdig!
Ut fra det lille jeg har lest og hørt forstår jeg det slik at Discoverey har sikret seg alle retter. Det vil også si at det er de som vil ha "magasinet" før/ under/ etter kampene, men ikke ta dette for helt god fisk ;)

Guru

Legg inn av Guru » tir jan 21, 2020 08:28:53

No nærmer det seg det årlige trøbbelet for TV-avtalen.

Discovery krangler nok ein gong med distributørane, utan at eg har noko aning om kven som har rett.

Eigentlig burde NRK hatt rettigheitene. Bortsett frå at det ikkje er sikkert at dei ville gitt det nok oppmerksomhet. Neppe så mykje penger som vi måtte ønske. Men det hadde i alle fall blitt tilgjengelig for alle.

Får satse på TV2. Aller helst i kombinasjon med at dei mister Premier League. Det er nok det beste realistiske alternativet. Akkurat sånn vi hadde det, før pampane dumma seg ut som berre pampar kan.

AaFK og ikke Åfk

Legg inn av AaFK og ikke Åfk » tir jan 21, 2020 11:21:19

Discovery har rettighetene til å vise Eliteserien og Obos i tre sesonger til (2020-2022), denne saken bygger vel på at hver enkelt TV-distributør (Get, Canal Digital, Riks TV, osv) må betale Discovery for å få lov til å sende ES og Obos til sine kunder, blir de ikke enig blir skjermene svarte. Den praktiske løsningen for oss vil da være Eurosport Player (eller dplay).

Synes selv at Discovery gjør en veldig god jobb, spesielt med tanke på at man får tilgang herligheten for 590 kr i året på Eurosport Player, noe som er lommerusk ift Sumo som koster 449 pr mnd uten å få sett alle kampene en gang.

Tradisjonen tro så bytter vel rettighetene eier fra 2023-sesongen, selv håper jeg de får fortsette.

Guru

Legg inn av Guru » tir jan 21, 2020 13:42:58

Joda, Discovery gjer ein heilt grei jobb. Antar eg. Har kun sett obosliga dei siste par sesongane, og eg antar at dei har eit litt høgare nivå på eliteseriesendingane. Heilt fair pris og, forresten.

Problemet deira er at dei stort sett er der for menigheten. Det er kun dei som allerie er interesserte som ser på. TV er i liten grad ein rekrutteringsarena for interesse. Muligens berre mumlende mimring til minnenes tid, men det var ein gong då alle TV-sjåerane fekk stadige påminnelser om nye spennende serierunder. Slik er det ikkje no.

Men, når fotballfolket klager på plassen sin i media, då er det ikkje mange som kan vere fornøgde.

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » tir jan 21, 2020 14:40:22

Og blir det svarte skjermer så kan vi jo alltids gå på stadion og se laget vårt.

Guru

Legg inn av Guru » tir jan 21, 2020 15:08:47

Blaudis skrev:
tir jan 21, 2020 14:40:22
Og blir det svarte skjermer så kan vi jo alltids gå på stadion og se laget vårt.
Førstevalget.
Alltid. Uansett.

Øggen

Legg inn av Øggen » ons jan 22, 2020 09:16:54

E vel ikkje å stikke under en stol, at bedre og billigere tv tjenesta he "litt" av skylda for nedgangen i antall folk på stadion.
Så spørsmålet blir vel ka som e mest å hente på🤔

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » ons jan 22, 2020 16:17:51

Dessverre er jeg super pessimist vedr. fotball interessens fremtid. :roll:

For meg begynte det rundt begynnelsen på 90- tallet at jeg begynte å reflektere over HVA POKKER ER DET SOM SKJER :?:
Da studerte jeg i Stavanger og lot meg sjarmere av det pur unge Viking FK ( da et lag med 10 spisser (ja selv Keeper Bø hadde spilt spiss), som var omskolert til diverse posisjoner, gjøre furore mot alt og alle, også RBK), bli slukt av Fotballforbundet med først slue Omdahl så katastrofen Flattum .
Viking suppeoterene hadde gigantiske plakater på hver hjemme kamp, hvor de karakterisert fotballpresident Flattum som:
- ''quisling av fotball Norge''
- Flattum og NFF solgte sjelen til norsk fotball til reklamen

Ikke nok med det.
SIF's Thorodd Presberg, forhv. 70 tall stjerne og tanksenter på SIF, deretter eliteserie dommer, trekker seg ut av alt vedr. elite fotball i protest mot NFF og Omdahl / Flattum reklame avtaler.

:arrow: Resten er historie.

Jeg kom hjem igjen etter studiene og satt, retter klorte meg fast i skråningen på Kråmyra for å se på Laget.. og ventet med bekymring på reklamens makt gjøre seg gjelden for oss også...
Og som den pessimist jeg er, så ble jeg og Laget for innhentet av reklamens makt, også for AaFK.

- AVSKYR kamper på fredag ,lørdag og mandager.
- ELSKER søndags kamper.

- Har sluttet å reise på bortekamper, hvis de ikke er på en søndag.
- Må innrømme at det Guru med flere her på tråden sier, av og til blri jeg sittende hjemme for å se på TV kontra gå på Color Line.
Fordi jeg er oppgitt. Spesielt når NFF de siste har avsluttet serie lenge etter cupfinalen, som liksom skulle være årets siste kamp + startet sesongen,.. før Holmenkollrennet var avviklet!
HVA POKKER :?: :ugeek:

Guru

Legg inn av Guru » tor feb 06, 2020 10:31:45

Og der var det klart: TV2 mister Premier League.

Riktignok skal dei fortsette å vise i to og eit halvt år til, men det blir litt som ein trener på oppsigelse. Dei må legge planer.

For min del er dette gode nyheter. Premier League kan vere spennende og interessant. Kan la meg engasjere under kamp. Men det rører meg ikkje lenger enn som så. Pauseunderholdning når ikkje Aalesund speler kamp. Aalesund - og eliteserien - er uomtvistelig øvste prioritet.

Utan Premier League må TV2 finne på noko anna. Og då er eliteserien faktisk det mest openbare valget. Haaland/Tyskland og Ødegaard/Spania er sjølvsagt hot akkurat no, men trur ikkje det finns noko djupare og breiare interesse i Norge for desse. Den dagen spelerane flytter, så er interessa vekk. Så då blir spørsmålet: Skal TV2 prøve å kome seg inn igjen på norsk? Det er sjølvsagt litt gammalt grums etter at dei fekk ein overraskende fot i ræva av NFF/NTF sist, men det glatter dei fort over. Om det skjer, så kan vi nok ein gong få opphausing av norsk fotball med påfølgende auka interesse. Neppe like sterkt som sist. TV-kvardagen er trass alt ikkje det den ein gong var. Men uansett har TV2 større gjennomslagskraft enn TV3/viaplay.

Så vi får sjå kva som skjer. Både med norsk og engelsk. To og eit halvt år på utgående kontrakt. Det blir nok ikkje like heilhjerta på slutten. Då vil kortsiktig melking få meir fokus enn merkevarebygging på vegne av PL. Kanskje eitt eller anna triks mot slutten? P4 si avskjedsgave då dei mista konsesjonen til Kanal24 er legendarisk.

Når går TV-avtalen ut for eliteserien?

jast

Legg inn av jast » tor feb 06, 2020 11:07:59

Den Avtalen varer ut 2022, men det er noen forhandlinger akkurat nå mellom forskjellige kanaler. Se mer i linken under.

https://www.nettavisen.no/okonomi/elite ... 09525.html

Svar