Moderator: Arcturus

Svar
rogerlima

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av rogerlima » søn jul 26, 2020 14:56:41

Jeg er for så vidt helt enig i forslagene over her om firerlinje bake, men jeg vil også si at til Bohinens forsvar så er vi blitt utmanøvrert av individuelle brølere særlig i de siste kampene, men også hele sesongen så langt.

Så ja takk til formasjonsendring og ny filosofi (fra Bohinen eller noen andre), men disse personlige feilene kommer som troll i eske, og hverken 443 eller 442 kunne ha unngått disse. Dette er vanskelig noe LB kan lastes for slik jeg vurderer det.

vevat

Legg inn av vevat » man jul 27, 2020 11:18:27

Det er jo tydelig at Lars Bohinen ikke har klart å skape et Tippeligalag ut av Aafk. Han har vel heller ikke noe spesielt å vise til som trener. Jeg hadde litt trua på Lars, men der tok jeg feil. Dette handler også om total kompetanse. Dette i fra styre, sportslig leder, trener team osv. Spillerlogestikk, spillertyper, unge egne talent. Her har det ansvarlige bommet, for prestasjonene ute på banen viser dette.
Vi var suverene på antall poeng i OBOS-ligaen i 2019. Det var mye stang inn, men om en så på kvaliteten i selve spillet, så var ikke dette så suverent som en vil ha det til. I år er vi desidert dårligste laget i Tippeligaen, også sammenligna med Sandefjord og Start. En kan da lure på hva en har fordrevet tiden med gjennom vinteren og våren. Corona ja, men den har også andre måtte ta hensyn til, og er ingen unnskyldning. Mitt hjerte blør for Aafk, og det er kanskje på tide å ta farvel Lars Bohinen.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tir jul 28, 2020 09:01:48

Er det ingen moralsk grense for Bohinen?
Er man virkelig så selvsentrert at selv en klubb ligger under hans ego. Hvis så, er dette narsissisme.... :ugeek:
(Glem ikke hvem som er hans sjef. Han er IKKE(!) uten skyld i denne misere)

Trener Norling, AIK, svensk seriemester 2018, gikk frivillig igår etter 6 strake stor tap.
Noe er galt, jeg er åpenbart ikke rette mann for klubben lengre, Jeg tenker på å redde klubben fra nedrykk, ved å gå!

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... rdig-i-aik

For en mann!
For en personlighet, .. en sunn personlighet!

Norling slet i Brann før dette og måtte forlate klubben etter 1,5 år.
Tydeligvis har denne erfaring gitt han visdom på det personlige plan.

olav60

Legg inn av olav60 » tir jul 28, 2020 12:28:24

Vanskelig sak dette. Går ut fra at styret og sportslig leder er for feige til å ta en avgjørelse. Så de må ha spillernes samtykke før de gjør noe
Og ..i tilfelle det er enighet om å terminere kontrakten bør en ha en erstatter klar også
Er ikke overbevist om at det er Bohinen som er det største problemet, men en bør vel vurdere et skifte hvis det blir tap i morgen

Superfly

Legg inn av Superfly » tir jul 28, 2020 17:06:55

Tap i morgen og Bohinen er ferdig i klubben. Må innrømme at jeg hadde stor tro på han da han kom til klubben. Men under hans ledelse har laget fremstått som tungt og uforløst, med liten evne til rask omstilling fra forsvar til angrep og motsatt. Altså moderne fotball som kjennetegner gode lag. Hva så med Melland... En ting som er sikkert er at etter at han (gjelder forsåvidt også GSV) tok over jobben som sportslig leder, så har det vært en nedadgående trend med nedrykk, manglende opprykk og nå trolig nedrykk igjen. Vanskelig å si hvilken rolle han har hatt i dette, men jeg reagerer ihvertfall på spillerlogistikken. Hvor de har kjøpt spillere som for meg har fremstått middelmådige når jeg har sett de på youtube.

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » tir jul 28, 2020 17:11:45

Superfly skrev:Tap i morgen og Bohinen er ferdig i klubben. Må innrømme at jeg hadde stor tro på han da han kom til klubben. Men under hans ledelse har laget fremstått som tungt og uforløst, med liten evne til rask omstilling fra forsvar til angrep og motsatt. Altså moderne fotball som kjennetegner gode lag. Hva så med Melland... En ting som er sikkert er at etter at han (gjelder forsåvidt også GSV) tok over jobben som sportslig leder, så har det vært en nedadgående trend med nedrykk, manglende opprykk og nå trolig nedrykk igjen. Vanskelig å si hvilken rolle han har hatt i dette, men jeg reagerer ihvertfall på spillerlogistikken. Hvor de har kjøpt spillere som for meg har fremstått middelmådige når jeg har sett de på youtube.
Har vel aldri forstått koffor Melis fekk den jobben. Reidar Vågnes burde fått den

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

optimist1

Legg inn av optimist1 » ons jul 29, 2020 00:50:24

olav60 skrev:Vanskelig sak dette. Går ut fra at styret og sportslig leder er for feige til å ta en avgjørelse. Så de må ha spillernes samtykke før de gjør noe
Og ..i tilfelle det er enighet om å terminere kontrakten bør en ha en erstatter klar også
Er ikke overbevist om at det er Bohinen som er det største problemet, men en bør vel vurdere et skifte hvis det blir tap i morgen
Kåre (Bruttern) Ingebrigtsen er vel ledig på marknaden...?

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk

cumshot

Legg inn av cumshot » ons jul 29, 2020 12:39:29

Lejon87 skrev:
tir jul 28, 2020 17:11:45
Superfly skrev:Tap i morgen og Bohinen er ferdig i klubben. Må innrømme at jeg hadde stor tro på han da han kom til klubben. Men under hans ledelse har laget fremstått som tungt og uforløst, med liten evne til rask omstilling fra forsvar til angrep og motsatt. Altså moderne fotball som kjennetegner gode lag. Hva så med Melland... En ting som er sikkert er at etter at han (gjelder forsåvidt også GSV) tok over jobben som sportslig leder, så har det vært en nedadgående trend med nedrykk, manglende opprykk og nå trolig nedrykk igjen. Vanskelig å si hvilken rolle han har hatt i dette, men jeg reagerer ihvertfall på spillerlogistikken. Hvor de har kjøpt spillere som for meg har fremstått middelmådige når jeg har sett de på youtube.
Har vel aldri forstått koffor Melis fekk den jobben. Reidar Vågnes burde fått den

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk
Den forrige organisasjonen ville ikkje bruke Vågnes, dagens organisasjon har brukt han og Guye var en av fruktene han kom med.

Sannsynligheita for at Bohinen trekker seg eller må gå midt i sessongen er lik null, fordi der er mange å fordele ansvaret på; spelarar som svikter, skader, økonomi kan ikke velge frå ønsket nivå, Permiteringar i viktig treningsperiode, forvaltning av stallen, Fet som går til BG, ikkje tilskuerar på kampane pga korona Etc....

Dette er en forferdelig cocktail, noko kan nokon skuldast for andre er årsaka pga for lite inntekter og noko pga korona.

Guru

Legg inn av Guru » ons jul 29, 2020 12:42:59

Her er forresten ei ganske langt og ganske bra intervju med Lars Bohinen. Frå klubbens eigen kanal, aafk.no. Får forklart litt korleis han tenker.
Nokon veit bedre enn andre

rogerlima

Legg inn av rogerlima » ons jul 29, 2020 13:19:57

Absolutt interessant lesing, selv om han om formasjonen ikke sier noe annet enn at «kritikerne av 3-backslinje forstår ikke systemet». Det er jo litt synd. Jeg skulle gjerne likt å vite hvor han har hentet inspirasjonen sin fra. Når selv de fleste italienske lag har gått bort fra denne, så virker det på meg noe merkelig at vi i Ålesund skal ta den i bruk. Så gjerne et nytt intervju med sjefen om dette:)

motor_II

Legg inn av motor_II » ons jul 29, 2020 17:59:27

rogerlima skrev:
ons jul 29, 2020 13:19:57
Absolutt interessant lesing, selv om han om formasjonen ikke sier noe annet enn at «kritikerne av 3-backslinje forstår ikke systemet». Det er jo litt synd. Jeg skulle gjerne likt å vite hvor han har hentet inspirasjonen sin fra. Når selv de fleste italienske lag har gått bort fra denne, så virker det på meg noe merkelig at vi i Ålesund skal ta den i bruk. Så gjerne et nytt intervju med sjefen om dette:)
Det e jo en førnærmelse av alle supportera! ALLE forstår tanken bad den førdømte 3/5 backlinja, at vi klarte å rykke opp med den trenern her e jo pga at han hadde tippeligabudsjett å rutte med, og har aldeles ingenting med formasjonen å gjør!

gaddag

Legg inn av gaddag » søn aug 02, 2020 19:18:42

Nok er nok. Bohinen og Melland har vist de ikke mestrer dette nivået.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » søn aug 02, 2020 19:20:03

Ja no får det være nok !

Brukeravatar
R2D2

Legg inn av R2D2 » søn aug 02, 2020 19:34:09

Nick Name skrev:
søn aug 02, 2020 19:20:03
Ja no får det være nok !
Dette er så tragisk.
På tide styret forstår hvilken vei dette går..
In a world full of United´s, City´s and Rovers, there´s only One Hotspur.

vevat

Legg inn av vevat » søn aug 02, 2020 19:41:48

Nå er det nok Lars. Du har ikke klart å få Aafk tilbake til Tippeligaen med en kvalitet som er både klubb, spillere og supportere verdig. Nå forstår jeg Kjetil Rekdal som nekta å bli pissa på. Som supporter blir vi pissa på hver dag, og det kan vi ikke akseptere. Vi blir ledd av, og fornedra av andre. Nå må du enten gå av selv, eller så må styre vise handlekraft. Vi må få inn andre krefter som kan ta oss vidre, og det kan se ut som vi må begynne med grunnmuren.

Sony

Legg inn av Sony » søn aug 02, 2020 20:08:20

AaFK etablerer seg i TL

Arcturus

Legg inn av Arcturus » søn aug 02, 2020 20:10:05

Nå har til og med jeg fått nok. Bohinen får ikke styr på dette. Han må byttes ut. There. It's said.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » søn aug 02, 2020 20:13:54

Klubben er amatør fra a-å. De eneste som er hel ved er de frivillige. Vennligst invester noen kroner i å lære av klubber med vinnervilje og smart spillerlogistikk. Tips: fergebilletten til Mordor koster ikke allverdens. De er rene Einsteiner der oppe sammenlignet med måten vi driver klubb på.

Og se til å skaffe en trener med angrepsfilosofi og vilje. Bohinen er for puslete. «Supporterene skjønner ikke 3-5-2». Hah. Takk og farvel.

ellingen

Legg inn av ellingen » søn aug 02, 2020 20:22:41

4.4.2 Skiri og Gidlund rimelig løsning

Orange

Legg inn av Orange » søn aug 02, 2020 20:27:17

Klubben trenger en forandring.

motor_II

Legg inn av motor_II » søn aug 02, 2020 20:29:59

ellingen skrev:
søn aug 02, 2020 20:22:41
4.4.2 Skiri og Gidlund rimelig løsning
Vi kan starte der, ja!

E vel svært vanskelig å få henta en trener til å ta over det vraket her.

Bohinen, ha et snev av ære og trekk deg, takk.

vevat

Legg inn av vevat » søn aug 02, 2020 21:55:13

Om Bohinen leder neste kamp, så er det noen som er plaget av beslutningsvegring. Nå må vi bare ha en forandring, og på lengre sikt ansette en trener som har en CV som viser til tidligere resultater. Hent Kjetil Rekdal om han vil, ihvertfall ut denne sesongen.

(o_O)

Legg inn av (o_O) » søn aug 02, 2020 21:57:38

Kjetil Rekdal brente vel det meste som finnes av bruer sist han var her?

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

vevat

Legg inn av vevat » søn aug 02, 2020 22:03:45

Trur dei bruene han brente, er nok ikke i Aafk systemet i dag. Det var vel motsatt. Det var noen som brente bruer til Kjetil.

jast

Legg inn av jast » søn aug 02, 2020 22:27:09

Økonomien er dårlig det skjønner jeg, men alt er bedre enn å fortsette med den sære stapeisen nå. Aarøy og Skiri kan ta over tror ikke det hadde blitt så dyrt bortsett fra lønna til LB.Eller hva med Frode Fagermo ? alt bedre enn LB. Ikke noe å tape sportslig uansett nå, men kanskje siste sjanse til endring.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » søn aug 02, 2020 22:29:40

Bedriften skriker etter nye impulser. Bohinen er en 3-årig blindvei så langt. Men av en eller annen grunn virker det som om spillerne står sammen med treneren. Jeg mistenker at det kun er den offisielle holdningen de kommuniserer utad...

motor_II

Legg inn av motor_II » søn aug 02, 2020 22:46:32

Tror en del av LBs problem e at han meina fotballteori e veien te suksess, virka ikkje som at han forstår det at å motivere spillerane og få ut det beste av dei e minst like viktig. Enten det ellers så klare han det rett og slett ikkje, da e det nærliggende å tro at han har mista garderoba (som enkelte har hevda før).

Spillerane må jo ha mista troa no, det ser ihvertfall slik ut på bana. Uten nytt blod så veit vi alle ka vei det her går. Hvis vi ikkje har råa te å sparke han no, så kan han få jobben med å trene juniorane (forhåpentligvis midlertidig, så dei ikkje rykke ned). E e ihvertfall for å hente trener innad først, fordi det hasta så sinnsykt, så ser vi det ann, avhengig av suksess.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn aug 02, 2020 23:09:24

Registrerer at stadig flere og flere av debatantane på SC no innser at tida til LB i Aafk bør avsluttes. Dette har eg messa om i over 1.5 år no, og no bør nok tida til LB vere slutt. Greitt at vi vann kampen mot Start, men måten vi vann på, var ikkje bra. For meg er også den kampen et tap, og derfor har vi enno ikkje vunne en einaste kamp denne sesongen. Verdensrekord i baklangsmål seier berre sitt. Får LB sitte 14 dager til, er vi nok godt utfor stupet, og kan berre starte forbredelsane for OBOS, med det økonomiske tapet som da kjem for klubben. Trist som f..., men dette er nok dei hadre realitetane. LB har bygd ned laget dei siste 1.5 året, no kan han ikkje få gjere meir skade. Synd Lars, men slik er livet når en ikkje lykkes i det en sysler med. Ps. Såg på gjespen din før kampstart i dag at du også er lei heile greia.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn aug 02, 2020 23:10:22

Jeg visste det var ei stor tabbe å forlenge kontrakta til Bohinen. Jeg ville ha han ut allerede høsten -18. Mange her inne som absolutt ikke var enig i dette. Mange hylla også Bohinen etter rekordåret i fjor.

Vi skulle sagt farvel etter fjoråret. Jeg har sett faresignalene lenge iallefall.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn aug 02, 2020 23:12:07

Ja det har vært du og jeg 1aafk som jeg kan huske.

Svar