Moderator: Arcturus

Svar
jast

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av jast » lør jan 04, 2020 11:06:22

Nei, ingen ting å frykte. Lars forlater ikke skuta nå. 100 % sikker på det :)

Galiat

Legg inn av Galiat » lør jan 04, 2020 17:26:53

Tror ikke han går fra gull til gråstein,Aafk med et par klasse forsterkninger vil kjempe blant topp 4 i år

Adler

Legg inn av Adler » søn jan 05, 2020 00:49:06

Har en veldig ekkel følelse på at Vålerenga kommer til å gå langt i å prøve å få Bohinen til klubben. I tillegg har han selv uttalt at han virkelig ønsker å trene Enga. Samtidig tviler jeg på at han forlater skuta nå, hele stallen vår er bygd opp etter hans ideologi så det ville vært katastrofalt for vår del... Nysgjerrig på hva som står i kontrakten hans

Binge

Legg inn av Binge » søn jan 05, 2020 13:22:32

Adler skrev:
søn jan 05, 2020 00:49:06
Har en veldig ekkel følelse på at Vålerenga kommer til å gå langt i å prøve å få Bohinen til klubben. I tillegg har han selv uttalt at han virkelig ønsker å trene Enga. Samtidig tviler jeg på at han forlater skuta nå, hele stallen vår er bygd opp etter hans ideologi så det ville vært katastrofalt for vår del... Nysgjerrig på hva som står i kontrakten hans
Klausuler er ikke lov i norsk fotball. Partene kan selvsagt ha en muntlig gentleman agreement, men dett er dett. Bohinen VET garantert at det er ekstremt viktig for hans ry som trener å endelig bevise at han evner å lykkes i eliteserien. Det minst smarte på nåværende tidspunkt ville vært å ta over kaosklubben Enga når han endelig kan ta ut fruktene av å ha bygd stein for stein i Aalesund. Tror uansett at det må et ultimatium fra Bohinen for at Melland & co skal slippe ham på nåværende tidspunkt og blir sjokkert om Bohinen er så desperat. Dette går seg nok fint til.

Adler

Legg inn av Adler » søn jan 05, 2020 14:13:33

Binge skrev:
søn jan 05, 2020 13:22:32
Adler skrev:
søn jan 05, 2020 00:49:06
Klausuler er ikke lov i norsk fotball. Partene kan selvsagt ha en muntlig gentleman agreement, men dett er dett. Bohinen VET garantert at det er ekstremt viktig for hans ry som trener å endelig bevise at han evner å lykkes i eliteserien. Det minst smarte på nåværende tidspunkt ville vært å ta over kaosklubben Enga når han endelig kan ta ut fruktene av å ha bygd stein for stein i Aalesund. Tror uansett at det må et ultimatium fra Bohinen for at Melland & co skal slippe ham på nåværende tidspunkt og blir sjokkert om Bohinen er så desperat. Dette går seg nok fint til.
Gode poeng!

trippelf

Legg inn av trippelf » søn jan 05, 2020 19:24:39

Rekdal uttaler seg i Dagsavisen ang den nye treneren i VIF. Blir i allefall dyrt for VIF, om noe en mager trøst!

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » søn jan 05, 2020 19:43:56

men, den nye trener i VIF får muligheten til å bygge opp et lag etter sin trener filosofi... er det ikke det Bohinen har her også?
Det var et år for tidlig for Bohinen, så vi får se.....
Lojalitet til andre enn seg selv er sjelden vare i fotball.

Den siste jeg opplevde var spilleren J. Parr som forlenget kontrakt med oss, rett før overgang. Kun for at AaFK skulle få noen ekstra slanter ved overgangen.
Som sagt, sjelden vare å være rakrygget og hedersmann i denne sporten. dessverre.

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 06, 2020 05:55:30

Tvila på at Vålerenga har råd til og forandre stallen sin til og spille 3-5-2.Det brukte Aafk 2 år på og få en 3-5-2 stall,Aafk har allerede bedre stall en Vålerenga.Så Bohinen har fått en stall som passer inn slik han vil spille.og han får nok 2 mann til.Som vil styrke stallen enda mer,og begynne på nytt med vif.Er ingen fordel verken for vif eller Bohinen.Så kjansen for at han blir tror jeg er stor,han får kjansen til det han aldri fikk i Sandefjord.Der stoppa alt opp på grunn av økonomien, Vålerenga har heller ikke god økonomi.Dem har ny stadion som ikke har gitt dem et løft,tilskuer svikten har aldri vært større.Så selv om Aafk sliter med for lite tilskuere så har vi tross alt vært i obos ligaen.Det er alt som tyder på at tilskuer tallet er på vei opp igjen og jeg tror nok Bohinen vil være med og gjøre Aafk til et bedre lag i år.og forlate alt han har bygget opp.Så dom tror jeg han ikke er,ser mange på vgd tror Bohinen velger vif.Vi får nok svarer rask,og Skiri blir nok hoved trener i Aafk da
2 laget spiller også 3-5-2.og fikk gode resutat i fjor høst.Men jeg håper lars sier nei til vif og bygger videre på et godt Aafk lag som blir enda bedre i år.Dem 2 nye ser spennende ut,og flere kan komme dem neste ukene

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 06, 2020 06:13:44

Vålerenga har så lite penger at dem før jul sa dem ville satse på yngre spillera.Bare det bør være nok til at Bohinen takker nei, da får han ikke forme laget sitt slik han vil.

lhmr

Legg inn av lhmr » man jan 06, 2020 15:49:41

Helt overbevist om at Bohinen forsvinner. Har selv tidligere uttalt at han har et sterkt ønske om å trene Vålerenga en gang og da tror jeg ikke han lar denne muligheten gå fra seg. Selvfølgelig veldig kjipt med tanke på den sesongen han har lagt bak seg i AaFK, men samtidig er en av mine største bekymringer for årets sesong med Bohinen at vi skal fremstå veldig kyniske og defensive. Om Bohinen skulle forsvinne (noe jeg ikke ønsker) håper jeg vi får inn en litt mer offensiv trener.

kazzi

Legg inn av kazzi » man jan 06, 2020 16:53:13

kazzi skrev:
lør jan 04, 2020 10:16:18
Nyheten har vært ute i 12 timer. Deila ryktes til New York og på slutten 2019 uttalte Lars at det var 2 klubber han mer enn gjerne kunne tenke seg å lede. grunn til bekymring nå? Har en liten klump i magan...
Urgh.... og der var deila klar. Hva nå!?

Binge

Legg inn av Binge » man jan 06, 2020 17:46:08

lhmr skrev:
man jan 06, 2020 15:49:41
Helt overbevist om at Bohinen forsvinner. Har selv tidligere uttalt at han har et sterkt ønske om å trene Vålerenga en gang og da tror jeg ikke han lar denne muligheten gå fra seg. Selvfølgelig veldig kjipt med tanke på den sesongen han har lagt bak seg i AaFK, men samtidig er en av mine største bekymringer for årets sesong med Bohinen at vi skal fremstå veldig kyniske og defensive. Om Bohinen skulle forsvinne (noe jeg ikke ønsker) håper jeg vi får inn en litt mer offensiv trener.
Alt handler om timing i fotball. Kan aldri tenke meg at Bohinen går til Vålerenga på et tidspunkt av karrieren hvor et feilskjær vil kunne få store konsekvenser. Bohinen trenger først og fremst å bygge videre på momentumet fra i fjor, bevise for alt og alle at han også mestrer eliteserien. I Vålerenga vil sjansen være tilstede for nedrykk om han skal ta over en stall som først må tilpasses 3-5-2, noe som fort krever 2-3 overgangsvinduer.

Selvsagt har Bohinen lyst til å trene Vålerenga, men tidspunktet må være riktig. Noe som det er milevis unna per 06.01.2020.

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 06, 2020 18:15:10

Ser at dagbladet også tror at Bohinen er perfekt for Vålerenga,håper han er smartere en det

Øggen

Legg inn av Øggen » man jan 06, 2020 20:59:26

Utdrag frå VG idag:

"Den tidligere VIF-spilleren svarer imidlertid slik når VG spør:

– Jeg er trener i AaFK! "

Håpe det blir slik også. Som nevnt over, alt handla om timing, og å avslutte sitt prosjekt i AAFK no ville vere idiotisk.
Men, ej kan tenke meg at han kanskje prata med Enga, og at dei organisera en interimstrener denne sesongen, og at han ryke for oss neste år.

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 06, 2020 21:10:08

Er en som skrev til meg at Bohinen har vært i møte med vif i kveld og takka nei.og at det kommer en spiss og keeper snart.Men om det er sant vet jeg ikke

Binge

Legg inn av Binge » man jan 06, 2020 21:15:39

Galiat skrev:
man jan 06, 2020 21:10:08
Er en som skrev til meg at Bohinen har vært i møte med vif i kveld og takka nei.og at det kommer en spiss og keeper snart.Men om det er sant vet jeg ikke
Høres merkelig ut at Bohinen er i møte med VIF så tidlig i prosessen. Et nei krever intet møte.

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 06, 2020 21:31:26

Kan jo si ja til og ta en prat også si nei

Han selv skriver dette på nette
Siste feriedag, og bra er det. Slitsomt med ferie. Endelig fotball igjen.

@AalesundsFK

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 06, 2020 21:34:45

Når han har ferie i Oslo og reiser hjem i dag så kan det være lurt og snakke med vif før han reiser til Ålesund.Vif har nok vist en stund at dem er uten trener snart og oppkjøringa begynner snart så dem kan nok ikke bruke lang tid på og finne seg en ny trener.

Bale

Legg inn av Bale » man jan 06, 2020 22:27:44

Det vil koste gryn å løse ut LB, om så skulle skje....hvem kan ta over Aafk på så kort varsel? Den eneste jeg kan tenke meg er Brann sin trener...han bor tross alt i Volda.
Men jeg er redd at LB er tapt

Binge

Legg inn av Binge » man jan 06, 2020 22:38:07

Bale skrev:
man jan 06, 2020 22:27:44
Det vil koste gryn å løse ut LB, om så skulle skje....hvem kan ta over Aafk på så kort varsel? Den eneste jeg kan tenke meg er Brann sin trener...han bor tross alt i Volda.
Men jeg er redd at LB er tapt
Bohinen kan i worst case bare si opp kontrakten og gå ut oppsigelsestiden, som antakeligvis er 6 måneder.

Vålerenga endte i fjor 5 poeng unna nedrykk. Skifte av system uten mye tid til å få inn nye spillere tilpasset 3-5-2 lukter potensielt nedrykk i 2020. Høres ut som en fryktelig dårlig deal kontra AaFK.

Guru

Legg inn av Guru » man jan 06, 2020 23:16:15

Her er saken Dagsavisen hadde om Bohinen og VIF i oktober.

Jeg har et brennende ønske om å trene Vålerenga, på et eller annet tidspunkt. Det handler mest av alt om timing - for begge parter, sier Bohinen til VG.

Ærlig sak. Alle har sin klubb, og Vålerenga er Bohinen sin. Dersom han får tilbudet, så går eg ut frå at han handler heilt rasjonelt. Også kjent som kynisk.

Timing, altså. Vålerenga treng trener no. For dei er det perfekt timing.

Korleis er det for Bohinen?

Ein ting er at han er bunden av ei toårskontrakt. Det er ei hake, men neppe nokon showstopper. Det handler i så fall om ønske, vilje og penger. Vålerenga har ikkje i overflod av sorten, men dersom Trøim vil trø til så har han musklene dei treng.

Veit ikkje kor viktig økonomien er for Bohinen personlig. Han tjener godt i Aalesund. Med hjelp kan Vålerenga overby.

Men ved kun å fokusere på dette trur eg vi undervurder treneren vår. Han er to år inne i prosjekt Aalesund. Etter eit år der valsa gjennom 1.divisjon slik ingen har valsa der før, så er vi klare til å storme inn i eliten. Det har han lyst å vere med på! Han har forma laget i sitt bilde, og kan no finpusse detaljane. Leite etter dei små tinga som løfter oss nye hakk. Og håpet om resultat lever, allereie i år.

Utfordringa i Vålerenga er ei heilt anna. Der må han begynne der han var då han kom til oss. Uten tryggheten ved å kunne bruke 1.divisjon til å bygge. Med presset om å levere frå dag 1. Er vi ærlige, så var vi mykje mindre begeistra for fotballen til laget vårt for eit år sidan. No har dei omvendt oss med spel og resultat, i serie og cup. Ei spennende utfordring som tenner han, heilt klart. Men det er eit steg to år tilbake. Og det tar frå han muligheten til å bygge videre på det han har starta.

Bohinen forlot Sandefjord og eliteserien for å ta over oss. Eg vil tru det var fordi han såg større muligheter her enn der. Heller rykke opp med oss enn ned med dei. Korleis er vurderinga no?

Timingen er delvis rett for Bohinen. Han er hot når Vålerenga treng ny mann. Men han har ikkje lyst å slutte hos oss. Eg trur han er kynisk nok til å bli. Satse på suksess hos oss. Håpe ag muligheten kjem tilbake i Vålerenga. Det gjer den omtrent annakvart år.
Nokon veit bedre enn andre

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 07, 2020 00:06:45

Mitt tips er at det kommer rask frem at han har takka nei,også kommer det en ny keeper og en god spiss som vil overraske oss.også kommer det et par forsterkninger til.også er det 2 eller 3 som ikke forsetter fordi dem har fått spille for lite.Treneren blir nok han og laget blir styrka, også kan Vålerenga forsette og rote slik dem har gjort i mange år no

Guru

Legg inn av Guru » tir jan 07, 2020 09:29:07

Galiat skrev:
tir jan 07, 2020 00:06:45
...og en god spiss som vil overraske oss....
Ryktebørs og private kilder? Dette må vi ta med oss inn i den andre tråden!!
Sist redigert av Guru den tir jan 07, 2020 11:07:57, redigert 1 gang totalt.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 07, 2020 09:58:06

Har vi en rykte tråd ?

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir jan 07, 2020 11:17:47

Galiat skrev:
tir jan 07, 2020 09:58:06
Har vi en rykte tråd ?
Guru mener nok Stallen 2020-tråden Galiat.. :-)

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir jan 07, 2020 13:37:23

Kan noen som har Smp+ fortelle hva Bohinen sier om videre fremtid i Aafk? Artikkelen ble nylig lagt ut.
Er det fortsatt et håp om at vi får beholde han? :-)

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » tir jan 07, 2020 13:41:04

SandMan65 skrev:Kan noen som har Smp+ fortelle hva Bohinen sier om videre fremtid i Aafk? Artikkelen ble nylig lagt ut.
– Intet å prate om. Jeg er AaFK-trener, skriver Bohinen i en SMS til Sunnmørsposten.

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir jan 07, 2020 13:44:16

Blaudis skrev:
tir jan 07, 2020 13:41:04
SandMan65 skrev:Kan noen som har Smp+ fortelle hva Bohinen sier om videre fremtid i Aafk? Artikkelen ble nylig lagt ut.
– Intet å prate om. Jeg er AaFK-trener, skriver Bohinen i en SMS til Sunnmørsposten.
Thanks Blaudis. :D

Kryptisk, men puster litt letta ut for ei stund.. :-)

Guru

Legg inn av Guru » tir jan 07, 2020 14:05:35

Enkelte er bekymra for at Bohinen vil vere kynisk og vil forlate AaFK for å forfølge draumen i Vålerenga.

Første gong eg har høyrt at det er kynisk å forfølge draumen. Vanligvis er det romantikarar som gjer slikt...

MyckeMus

Legg inn av MyckeMus » tir jan 07, 2020 17:46:23

Kan det vere klausul i kontakta? Om td Enga kjem på banen? "Tidspunktet må vere rett for begge partar" har Bohinen sagt om Enga. Spørsmålet er meir om det kjem fleire sjansar på mange år. Bohinen er garantert freista. Eg trur det er snakk om kor hardt Aafk vil halde fast. Ei kontrakt er ei kontrakt, men er der ein bakdør-klausul må vi snart sjå oss omkring etter ny trenar.

Svar