Moderator: Arcturus

Svar
Vatnebygder

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av Vatnebygder » fre jul 17, 2020 16:02:28

Når trener Lars Bohinen går ut i media og henger ut seks av spillerne, så synes jeg at han har tråkket over en grense som klubben ikke kan tolerere. Tidligere i sesongen har andre spillere fått de samme tilbakemeldingene i media. Dette er ikke greit, dette bør tas intern på trening når spillerstallen er samlet.
Muligens det er frustrasjon fra hovedtrenerens side, men hva gjør det med selvtilliten til de seks? Er ikke akkurat uthenging i media de trenger.
Og hvordan reagerer sportslig leder på dette, så langt er det stille fra den kanten.
Er Sunnmøres stolthet på vei til å slå sprekker?

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » fre jul 17, 2020 20:32:27

Adjøss Bohinen...
Du var fenomenal på Viking, N. Forest og landslaget... som spiller!

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør jul 18, 2020 01:03:19

Vatnebygder skrev:
fre jul 17, 2020 16:02:28
Når trener Lars Bohinen går ut i media og henger ut seks av spillerne, så synes jeg at han har tråkket over en grense som klubben ikke kan tolerere. Tidligere i sesongen har andre spillere fått de samme tilbakemeldingene i media. Dette er ikke greit, dette bør tas intern på trening når spillerstallen er samlet.
Muligens det er frustrasjon fra hovedtrenerens side, men hva gjør det med selvtilliten til de seks? Er ikke akkurat uthenging i media de trenger.
Og hvordan reagerer sportslig leder på dette, så langt er det stille fra den kanten.
Er Sunnmøres stolthet på vei til å slå sprekker?
Gidd ikkje meir, MITT INNLEGG FORVANNT SOM DUGG FOR SOLEN...................NOEN SOM ER I LEDTOG MED LB, SIDEN DET ER EG SOM PRØVDE MED ET INNLEGG?? KAN DE NO FÅ ORDEN PÅ DETTE?

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » lør jul 18, 2020 09:29:21

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » lør jul 18, 2020 10:27:46

For ordens skyld, hva i all verden har LB prestert? Han kom fra et smålag han hadde begrenset suksess med, han har rykket opp på andre forsøk med et etablert eliteserielag fra en i norsk målestokk småstor by med derliggende budsjett — og faller gjennom nå og legger da skylda på alle andre enn ham selv? Jeg gidder ikke engang si hva som bør skje, det bør være selvsagt.

motor_II

Legg inn av motor_II » lør jul 18, 2020 12:23:02

En vinnerskalle som Rekdal e det vi trenge.
Han har prata litt dritt etter at han forlot oss,
men e profesjonell nok te å gjør en topp jobb.

Ring Rekdal!

jast

Legg inn av jast » lør jul 18, 2020 12:36:33

Enig, ut med Lars inn med Kjetil. Men dessverre så tror jeg ikke klubben har økonomien som trengs .

sindre2

Legg inn av sindre2 » lør jul 18, 2020 15:54:11

motor_II skrev:
lør jul 18, 2020 12:23:02
En vinnerskalle som Rekdal e det vi trenge.
Han har prata litt dritt etter at han forlot oss,
men e profesjonell nok te å gjør en topp jobb.

Ring Rekdal!
Og den "dritten" gikk mot folk som stort sett er ute av klubbsystemet i dag. Reka ønskes velkommen, det trengs!

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » lør jul 18, 2020 16:37:34

Må dere slutte med det Rekdal maset, han vil ikke lykkes en gang til, Nordlie er den treneren vi bør sikte oss inn mot, han kan lykkes.

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk

1aafk

Legg inn av 1aafk » lør jul 18, 2020 18:20:55

jast skrev:
lør jul 18, 2020 12:36:33
Enig, ut med Lars inn med Kjetil. Men dessverre så tror jeg ikke klubben har økonomien som trengs .
Har klubben verkeleg råd til å rykke ned i OBOS, det e fali det.......... og megakostbart, da kan dei bli verande lenge der nede.... og det taper klubben masse pæng på...........Ring Kjetil, som eg har messa om i over 1.5 år no..............

Orange

Legg inn av Orange » søn jul 19, 2020 09:15:15

Finnes bedre trenere enn Rekdal der ute.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » søn jul 19, 2020 16:15:20

Har overhodet ikke tro på Kjetil Rekdal som trener mer. Han passer ikke som trener i den norske/nordiske modellen der man forventer at trenere stiller opp på treninger. Dette er ikke KR sterkeste side for å si det mildt.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jul 19, 2020 18:17:21

F.I.L. skrev:
søn jul 19, 2020 16:15:20
Har overhodet ikke tro på Kjetil Rekdal som trener mer. Han passer ikke som trener i den norske/nordiske modellen der man forventer at trenere stiller opp på treninger. Dette er ikke KR sterkeste side for å si det mildt.
Denne gongen er eg nok uenig i det du skriv, meiner bestemt at KR kunne gjort en god jobb med Aafk.

cumshot

Legg inn av cumshot » søn jul 19, 2020 19:21:53

Formasjonen Bohinen vil bruke med tre stoppere er for tynt.

Hvorfor gjøre det så avansert og vanskelig?

Vi trenger ny trener dette systemet her har vært tynn tynn suppe i år alt virker usikkert

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » søn jul 19, 2020 19:55:32

Nå er jeg spent. Hvem er det sin feil denne gangen da, Lars?

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jul 19, 2020 19:59:28

Uansett korleis du ser på dette, det er nok LB si skuld at vi ligg der vi ligg. 3 - tre - poeng på 9 kamper, MINUS!!!! 18 MÅL !!!!. Kven har skuld om ei stor bedrift går på dunken? Er det ikkje konsernsjefen som sit med det øverste ansvaret? Slik også med Aafk's trenerteam med LB i førersetet. No er avstanden oppover faretruande stor, og OBOS VINKER I DET FJERNE. No må styret vise at dei "ikkje er kjerringer", og sette inn noen som kan ta tak, med LB som fortsatt trener, vil dette ikkje gå............Drømte om KR i natt, trur eg er sanndrøymd, så får vi sjå....... Det meste er bedre enn det vi har i dag.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » søn jul 19, 2020 20:00:36

Godt intervju med OLie nå. Han mener gruppa står samla sammen med trenerteamet. Fint å høre egentlig. Men det må
være ubegripelig frustrerende for dem å mislykkes så fullstendig som de har gjort hittil.

Og så er det fullstendig utilgivelig av LB å misbruke byttene slik han gjør det i dag og har gjort det helt siden han kom til klubben.

motor_II

Legg inn av motor_II » søn jul 19, 2020 20:11:36

Vær så vennelig og dra LB, laget e ferdig ødelagt, du kan ta deg en velfortjent ferie.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn jul 19, 2020 23:12:57

rogerlima skrev:
søn jul 19, 2020 20:00:36
Godt intervju med OLie nå. Han mener gruppa står samla sammen med trenerteamet. Fint å høre egentlig. Men det må
være ubegripelig frustrerende for dem å mislykkes så fullstendig som de har gjort hittil.
Alt Oddbjørn Lie sa om full tillit til alle tre trenerne ville overrasket meg stort om han som lagets kaptein hadde uttalt seg annerledes.
Hva som er realiteten i spillergruppa er en annen sak.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » søn jul 19, 2020 23:20:05

Vatnebygder skrev:
søn jul 19, 2020 23:12:57
rogerlima skrev:
søn jul 19, 2020 20:00:36
Alt Oddbjørn Lie sa om full tillit til alle tre trenerne ville overrasket meg stort om han som lagets kaptein hadde uttalt seg annerledes.
Hva som er realiteten i spillergruppa er en annen sak.
Det kan godt hende. Jeg vet ikke hva som er best for klubben nå: en samla gjeng som snur skuta og karrer seg til en ståplass (maks potensial), eller ei delt spillergruppe, trenersparking, og ny start.

Jeg har fulgt Izunna på instagram siden han spilte god fotball i fjor og han har alltid posta oppløftende og stolte ting om laget, men det slutta han med forrige måned. Han har nok gått lei av tilværelsen her tenker jeg, og han er neppe alene om det.

Guru

Legg inn av Guru » man jul 20, 2020 13:51:06

Ekspertane ser det.
Klubben ser det.
Tilhengarane ser det.
Trenerane ser det.
Til og med eg ser det:

No er det heilt naturlig å vurdere om treneren skal få fortsette.

Konklusjonen er ikkje like opplagt. Det er opp til klubben - Hagen, Melis, Vik, Eid etc - å ta ei beslutning. Spørsmålet er enkelt, svaret vanskelig. Er det meir sannsynlig å klare å berge plassen med eit nytt trenerteam enn med dagens?

Vi kan starte med knallharde fakta.
9 kampar. 0 sigrar. 3 uavgjorte. 6 tap. 29 baklengs. 3 tap på rad. Skandaletap mot Sandefjord med kniven på strupa. Ynkelig tap mot Mjøndalen før det hadde tatt skikkelig fyr. Ingen egentlige pluss blant resultata i dei 7 andre kampane.

Så litt mjukare fakta.
Sjansestatistikker, avslutningsstatistikker, ballbesittelse etc. Dei finns der ute, og dei tegner eit litt anna bilde. Eg går ut frå at "forventa innslepte mål" er langt lavare enn "faktisk innslepte mål", utan at eg har sett talla. I kampbilda er vi ikkje på langt nær så underlegne som resultata tilseier.

Synsing som er så openbar at det omtrent er fakta.
- Vi har eit spelermateriale som bør ha alle muligheter til å klare jobben. Også med dagens utgangspunkt.
- Forsvarsspelet vårt er til å måpe av. Greitt nok at det er vanskelig å skåre på lag som forsvarer seg perfekt, men det er ei anna planet enn den vi er på. Ein gjennomgang av dei 29 måla vil kunne vise kor mange baklengs som er heilt latterlige. Som vi definitivt burde ha unngått.

Det er altså meir eller mindre faktagunnlaget.

Korleis er statusen inne på stadion? Drar alle i same retning? Nokon påstår at Bohinen har mista garderoba. Det er ingen bombe at "nokon påstår det". Dersom dei har gode kilder er det alvorlig. Dersom dei berre har dikta det opp - og det vil nokon gjere - så er det støy. Oddbjørn Lie sa etter kampen i går at alle står saman. Nok ein gong; Det ville ha vore bortimot utenkelig at han sa noko anna. Kanskje meiner han det frå botnen av hjertet sitt, kanskje seier han berre det han må seie. Inne på stadion veit dei. Vi gjer ikkje.

Kva kan ein ny trener gjere? Litt og mykje. Ny formasjon, nye prioriteringer, nye valg av spelarar, ny psykologi. Men det er akkurat den same troppen og akkurat dei same skadeproblema. Det er eit grep vi berre får gjort ein gong, og vi veit ikkje om det nytter.

Kva andre trenarar er tilgjengelige? Her tenker eg i dei same banene som alle andre. Det er naturlig å starte internt i klubben. Skiri, Aarøy, Eid, Gidlund. Dei vil nok steppe inn på kort sikt og bli vurdert på lang sikt. Kjetil Rekdal er eit kjent navn. Det slutta dårlig sist, men det er ikkje mange att i styre og administrasjon sidan den gong. Med ein god samtale er det ikkje umulig. Vi har henta fleire tidligare Rosenborg-trenarar, og Eirik Horneland er openbart flink. Heilt sikkert på lista. Tom Nordlie blir alltid nevnt. Trond Fredriksen vil bli diskutert. Ian Burchnell var nylig ferdig i Østersund. Andrea Loberto er neppe aktuell. Tipper han er ein del av pakkeløysinga med Bohinen. Så er sjølvsagt alle dei mindre kjente navna som kjem med mindre bagasje, på godt og vondt.

Litt fleire faktum:
Det er kort veg oppover. 5 lag ligg frå 5-8 poeng. To sigrar på rad er alt som trengs for å vere heilt med igjen. Sarpsborg har 10 poeng på dei 4 siste etter å starta med 5 strake tap. 2 sigrar på rad, så enkelt og så vanskelig. Kvifor skal vi plutselig få til det? Bohinen sikta før sesongen på 36 poeng som han rekna som heilt trygt (vilket det definitivt er). Vi må ta 1,57 poeng i snitt resten av kampane for å klare det. Det er ein prestasjon som ville gitt oss 47 poeng om vi klarte det gjennom heile sesongen. Mulig, men svært krevende. Sikter vi på 30 ligg vi også godt an, sjølv om det enkelte år har vore for lite. Vi har sjølve rekorden, direkte nedrykk på 32. Skal vi nå 30 må vi ta 1,28 per kamp, som ville gitt 39 over heile sesongen. 8-3-10 dei siste 21 gir oss 30 poeng. 10-3-8 gir oss 36.

Det er 6 kampar att til vi er halvveis. Dersom vi ikkje kjem i gang i løpet av den perioda, så er det heilt urealistisk at vi klarer jobben. Programmet er ikkje verst. Vi har heimekampar mot 3 av dei 5 laga like over oss. Bortekampar mot 3 lenger oppe på tabellen.
laurdag 25.juli: Odd (b)
Onsdag 29.juli: Start (h)
Søndag 2.august: Sarpsborg (b)
Søndag 9.august: Viking (h)
Søndag 16.august: Rosenborg (b)
Laurdag 22.august: Haugesund (h)

Alt frå 0 til 18 poeng - bortsett frå 17 - er mulig.

Om vi skal sparke eller beholde er eit svært vanskelig spørsmål. Eg er glad det ikkje er min jobb. Eg er trass alt ein lojal romantiker som trur vi klarer å ordne det som er vanskelig. Men om vi for eksempel skulle sparke trenerane i ettermiddag... Når er ein ny klar? Vil det gi oss fordeler eller ulemper inn i kampprogrammet dei komande vekene?
Nokon veit bedre enn andre

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » man jul 20, 2020 17:09:58

Dette sier AaFK sin styreleder om Bohinens stilling:
– Stillingen hans har ikke vært diskutert. Det er ikke et tema, sier styreleder Jan Petter Hagen til Sunnmørsposten.

motor_II

Legg inn av motor_II » man jul 20, 2020 21:23:25

Vatnebygder skrev:
man jul 20, 2020 17:09:58
Dette sier AaFK sin styreleder om Bohinens stilling:
– Stillingen hans har ikke vært diskutert. Det er ikke et tema, sier styreleder Jan Petter Hagen til Sunnmørsposten.
Ser ut te at Fagermo har fredningsrettighet over trenerfallitt, må vente te minst 3 tap te før det kan diskuteres trenerbytte meina han...

olav60

Legg inn av olav60 » man jul 20, 2020 21:50:11

Klubben har rotet bort millioner gjennom tidene på trenerskifter
Det er ingen god løsning. Der det har vært suksess har trenerne blitt værende i årevis
Trenerne følger omlag samme treningsregime i alle klubbene.
Personlige gnissninger bør løses og ikke betales bort
Det er etter hvert blitt slik at trenerne spekulerer i å få sparken for å få millioner kastet etter seg når de får reisepass

motor_II

Legg inn av motor_II » man jul 20, 2020 21:54:59

Da må vi jo gjør det superbra no som han e her for tredje sesongen, bra at det vises på uttelling.

olav60

Legg inn av olav60 » tir jul 21, 2020 09:17:09

Ja, vi gjør det superbra. Et under at AaFK er i Eliteserien slik klubben har vært styrt . Det skal Bohinen ha en stor del av æren for

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 09:45:23

Blir litt merkelig å si at vi gjør det superbra når vi er midt i en krisetilstand klubben. Bohinen skal ha en stor del av "æren" for at vi nettopp er i denne situasjonen. Han har fått hentet spillere og burde hatt lang nok tid på seg til å forme laget.

Er det så forbanna komplisert det han styrer med, at det tar år og dag å lære spillere system og taktikk, så må noe endres. Nå har tydeligvis spillergruppa sammen med trenerteamet blitt enig om å fortsette i samme sporet. Jeg tviler sterkt på at hele spillergruppa kan være enig i dette. Slår ring rundt LB der altså. Jeg tviler også sterkt på at samtlige spillere står sammen i den ringen.

Utad må de nok være enig.

olav60

Legg inn av olav60 » tir jul 21, 2020 11:32:40

Vel , det ble opprykk til årets sesong , Og jeg synes ikke spillerstallen er så mye å skryte av. De aller fleste har OBOS-standard
Hvorfor hentet de Orry Larsen f.eks? For gammelt vennskaps skyld.
Hvis ikke Fridjonsson er i slag er laget stort sett en grå masse .
Ingen spillere med løpskraft. Den som hadde det reiste til B/G
Noen halvveis avdankede spillere fra Bergensområdet
Midtbane uten driv
Keepere som ikke har nivået inne
Noen andre de fikk mer eller mindre gratis
Resten skadeplaget
Osv
Sist redigert av olav60 den tir jul 21, 2020 11:55:54, redigert 1 gang totalt.

Superfly

Legg inn av Superfly » tir jul 21, 2020 11:47:52

Vi er på papiret ihvertfall jevngode med Start, Sandefjord, Haugesund, Strømsgodset og Mjøndalen. Et lite knepp opp i prestasjon, og vi vil kunne passere et par av disse lagene. Men vi kan ikke sitte stille i båten, og tro at dette "kneppet" kommer av seg selv. Her har Styret et ansvar - noe må skje NÅ! Ser for meg 3 alternativ:
1. Styrke stallen øyeblikkelig
2. Sparke treneren
3. 1 + 2
Blir vi hektet av (snakker her om et rom på > 5 poeng opp til ståplass) så er slaget tapt.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 11:59:49

Da er spørsmålet Olav, hvem har ansvaret for at disse spillerne er i AaFK? Og hvorfor forsvant Fet til B/G? Joda, han ville bort av egen fri vilje, men han fikk jo knapt spille i fjor. Klart han vil bort når han ikke får spilletid. Hvem sitt ansvar var det?

Svar