Moderator: Arcturus

Svar
olav60

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av olav60 » tir jul 21, 2020 12:02:21

Har AaFK et styre så er de ganske anonyme, og har interessene et helt annet sted tydeligvis
CEO og sportsjef går i kamuflasjedrakt antagelig
Sponsorene knepper lommeboka sammen
Ikke enkelt dette?

olav60

Legg inn av olav60 » tir jul 21, 2020 12:09:19

Bohinen er langt fra feilfri. Har egentlig ikke hatt så stor sans for ham. Men han har sine gode sider utvilsomt
Spørsmålet er da hvilke alternativer en har?

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 17:02:48

Helt klart, enkelt er det ikke. Men se feks. på B/G som et eksempel på en klubb med lavere budsjett enn AaFK. De har sportslig kjempesuksess. De kjøper smart. De kjøper spillere som passer inn. Det er dette jeg savner med AaFK. Vi kjøper inn spillere i hytt og pine uten at man nødvendigvis vet så mye om de spillerne vi henter.

B/G så feks potensialet i Fet, noe Bohinen ikke kunne sett. Sportssjefen i AaFK går tydeligvis rundt som en nikkedukke som ikke tør å si fra om noen ting. Iallefall kan det virke slik utad. Har vi hørt han uttale seg offentlig i denne mørke perioden for klubben?

platini

Legg inn av platini » tir jul 21, 2020 18:11:20

Kometen Jens P Hauge på Glimt (på veg til Belgia) var her på utlån og fikk prøve seg under Bohinen med noen ballberøringer og innhopp 4-5 min før slutt, passet sikkert ikke inn i systemet. Utlånet av Fet foran sesongen er også en kjempefadese med vårt utgangspunkt foran denne sesongen, men kjempeflott for han sjøl. AaFK taper nok en del tilreisende fra Sykkylven også, tilhørighet er viktig i vårt lille land.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 20:28:39

Helt riktig Platini, jeg hadde også han i tankene når jeg skreiv mitt forrige innlegg, men det kom ikke på trykk. Bohinen prioriterte å bruke den komplett udugelige Kroaten i stedet for. Passet vel bedre inn i systemet han da??

olav60

Legg inn av olav60 » tir jul 21, 2020 20:40:50

B/G har et helt annet apparat for å utvikle spillerne enn AaFK , og det får de betalt for

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 20:50:58

Med et lavere budsjett...

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 20:54:26

Vi har nok av folk ansatt i klubben som burde være kapable til å drive en bra utvikling. Problemet er bare at det sitter jævlig langt inne å benytte seg av talentene i klubben. Det er mye mer gjevt å bruke innkjøpte spillere.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 21:03:16

Et lite poeng er også når Bohinen først bestemmer seg for å bruke talentene, så skal omtrent alle innpå bana samtidig. Det blir bare helt feil og urettferdig for ungguttene.

olav60

Legg inn av olav60 » tir jul 21, 2020 21:15:27

Det er mye ukultur i AaFK, og slik blir det når rike onkler får legge premissene. Det er ikke tålmodighet og kultur nok i klubben

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » tir jul 21, 2020 22:50:07

Akkurat dette har ingenting med noe annet en trenerteamet å gjøre. De bestemmer hvilke spillere som er på bana. Hvis de ikke bestemmer dette selv så har de absolutt ingenting der å gjøre. Bohinen har aldri godtatt at andre tar ut laget. Det sier seg selv.

olav60

Legg inn av olav60 » ons jul 22, 2020 07:57:49

Dette er ikke bare et spøsmål om hvilke spillere som skal på banen. Trenerteamet vet mye bedre enn du hvem som passer i den aktuelle kampen
Det kunne blitt enda verre med andre. Hørte ikke så mye syting i fjor når de vant omtrent alt
Spillerne generelt er dessverre ikke gode nok for Eliteserien. Det er små marginer

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jul 22, 2020 11:07:04

Det er jo ingen grunn til å syte når man omtrent vinner alt. Men jeg har vært sterkt kritisk til LB sine disponeringer, system og taktikk helt fra første sesongen. Vi vant det meste i fjor, men bak en god del av resultatene skjulte det seg mange bedrøvlige kamper.

Jeg var kritisk til fornyelsen av LB, men å drive å flagge dette her inne etter poengrekorden i OBOS ville ikke tatt seg ut. Jeg tenkte ok, la no han få en sjanse.

olav60

Legg inn av olav60 » ons jul 22, 2020 12:51:57

Bohinen er slett ikke min favoritt-trener heller. Men en kan ikke underslå at han besitter urolig mye fotballkunnskap
Det samme gjør Lombardo. Så jeg synes ikke at vi skal være for kritiske som ser det meste fra utsiden
Jeg er ganske sikker på at hvis vi diskuterte dette med trenerteamet så ville vi fått en fornuftig forklaring på disposisjonene
Når det gjelder spillerkjøp så tror jeg kanskje at trenerne ikke fikk akkurat de spillerne de var på jakt etter på grunn av stram økonomi
Skal en vær ærlig så er der bare 3-4 spiller som er gode nok for ES
At Corona -situasjon hindret en skikkelig oppkjøring gjør selvsagt sitt. Her kom vel økonomien inn regner jeg med.
jeg kan tenke meg at Bohinen har lagt lista noe høyt når det gjelder spilleforståelse hos spillerne. Det er ikke alltid lett å gjøre det en er blitt foreskrevet og enige om i kampens hete

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jul 22, 2020 13:04:59

At Bohinens posisjon blir diskutert nå er helt naturlig.
Men det er mange grunner til at jeg synes de bør fortsette fremover og jobbe seg ut av knipa.
Den viktigste er økonomi. Jeg tror ikke vi har råd å bytte nå rett og slett. Når Aafk måtte sende vekk Sondre for å få Haugen inn forteller det sitt.
Så synes jeg faktisk ikke vi ser så heilgale ut utpå der. Mye bra spill og vi er klart blitt bedre i banespillet. Problemet er forsvaret vårt først og fremst, de henger ikke sammen. Men vi er også litt tannløse i den andre enden av banen.

jast

Legg inn av jast » ons jul 22, 2020 14:21:55

gaddag skrev:
ons jul 22, 2020 13:04:59
At Bohinens posisjon blir diskutert nå er helt naturlig.
Men det er mange grunner til at jeg synes de bør fortsette fremover og jobbe seg ut av knipa.
Den viktigste er økonomi. Jeg tror ikke vi har råd å bytte nå rett og slett. Når Aafk måtte sende vekk Sondre for å få Haugen inn forteller det sitt.
Så synes jeg faktisk ikke vi ser så heilgale ut utpå der. Mye bra spill og vi er klart blitt bedre i banespillet. Problemet er forsvaret vårt først og fremst, de henger ikke sammen. Men vi er også litt tannløse i den andre enden av banen.
Ja, forsvaret. Derfor jeg mener det er tryggere med 4 forsvarere. Men er redd Bohinen ikke vil det,fordi da taper filosofien hans. AaFK har ikke spillerne til hans system. Og han vil heller ned i obos enn å legge om dessverre.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jul 22, 2020 15:01:24

Hadde jeg tatt over i dag ville jeg utvilsomt satset på 4-3-3.
Det er langt enklere enn dette 3-5-2 systemet slik jeg ser det.
Laget SKRIKER etter defensiv trygghet. Hvorfor ikke starte der Lars..?
En kan alltids gå tilbake når en ligger bedre ann..

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons jul 22, 2020 16:36:41

Olav, hvis det bare er 3-4 spillere som holder eliteseriestandard så er det bare å si takk for seg allerede nå. Saken er jo den at vi stort sett spiller jevnt mot de lagene vi har møtt. Det er det defensive som er totalt på bærtur.

Det er her spillerne ikke holder ES-nivå. Jeg mener at det er tull å hevde at bare 3-4 spillere holder nivået.

Coach7

Legg inn av Coach7 » ons jul 22, 2020 17:46:05

Hva hjelper det med 4-3-3 eller 4-4-2, om ikke midtbanen gjør jobben sin defensivt? Omstillingsevnen til våre midtbane spillere er for pinlig svak, ikke bare til å komme seg på rett side av ballen defensivt, men også til å bli med i angrep raskt! Samtidig som det er flest balltap på midtbanen, som setter forsvarer i utfordringer unødvendig - pga som jeg skrev, midtbanen kommer ikke raskt nok tilbake selv om det er dei som gjør feil.
Sist kamp så var det ikke noen mål som kom pga formasjon-egentlig. Første mål 2 spillere går i samme duell, altså personlig feil og null kommunikasjon. Andre målet var det Castro som slo ei håpløs feilpasning, slik at en fjortis hadde ristet på hodet...igjen en personlig feil som Stabæk utnyttet med å slå ei fantastisk pasning, som åpnet opp en motorvei. Tredje målet var soleklar straffe og kan ikke skyldes på formasjon, bare dårlig valg.
Blir altfor lett å bare skylde på formasjon og tru at alt blir så mye bedre om vi kjører en ny. Folk innpå her er jo heller ikke enige om hvilken formasjon som er best for laget...så hvem skal vi stole på har mest rett innpå sc ang formasjon?

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jul 22, 2020 21:01:53

Enig i det Coach7. Formasjon spiller egentlig veldig liten rolle.
Men det som kan ses utpå der er at spillerne ikke samhandler godt i de rollene de skal ha. Og er man usikker så kommer feilene raskere.
Jeg tenker at en formasjonsendring med fire bak vil kunne forenkle de defensive oppgavene.

cumshot

Legg inn av cumshot » ons jul 22, 2020 22:44:06

Eg tykkjer at laget er prega av altfor mange personlege feil i forsvar som fører til baklengsmål.
Forsvararane blir enkelt og greit utspelt og står igjen som hovudlause kyllingar imens motstandarane enkelt plasserar ballen i nota.
Utruleg mange situasjonar der ballen skal klarerast blir ballen spelt rett i føtene på motstandarlaget (Grønner kan og klarere det såg vi i fjor, kvifor er dei ikkje skikkelig kyniske der i år og skyt ballen dit peparen gror????)

Også på midtbana mykje horrible feilpasningar, ufattelig naivt.

Trur ny trenar er det beste på sikt for systemet virker svært rigid også er det katastrofalt at spelarar som; Vebjørn Hoff, Aron Thrandarson, Sondre Fet m.fl. forsvinn frå klubben. Aron kan eg forstå men dette er snakk om svært gode og lokale spelarar.

Spelarane som er kjøpt inn er så som så, Sætre, Olavsson, Klinkenberg ja mange spelarar som ikke er god nok om en skal halda seg i ligaen og mange av dei har inga erfaring frå Tippeligaen

1aafk

Legg inn av 1aafk » ons jul 22, 2020 22:52:27

F.I.L. skrev:
tir jul 21, 2020 11:59:49
Da er spørsmålet Olav, hvem har ansvaret for at disse spillerne er i AaFK? Og hvorfor forsvant Fet til B/G? Joda, han ville bort av egen fri vilje, men han fikk jo knapt spille i fjor. Klart han vil bort når han ikke får spilletid. Hvem sitt ansvar var det?
Når det gjeld Fet, er dette sjølvsagt LB sitt ansvar, Fet hadde ikkje LB på si side. Berre LB kan klandres for den situasjonen klubbeb er i no. Med tap om 2 dager, er nok løpet kjørt, blir avstanden opp til sikker plass for stor, greier dei ikkje ta dette att. OBOS neste folkens, noe som fra mi side har blitt proklamert over lenger tid. Trisst som f....

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tor jul 23, 2020 18:44:59

Orker ikke mer...
Alt er T R I S T

Brukeravatar
Bent

Legg inn av Bent » fre jul 24, 2020 02:21:36

Si nå at Aafk taper neste kamp og LB får sparken, hvem tar over? Skiri og Årøy?

En formasjonsendring er nesten umulig med den toppsammensetningen som det er i dag.

Hva med spillerne? er LB taktikk for avansert for de? tydeligvis så er det veldig lett å spille seg igjennom midtbanen og da forsvaret, Hva kan og burde gjøres?

Jeg tror at det er for lite defensive gener i laget tror og LB har prøvd å finne de rette spillerne, jeg tror at det er spillerne som svikter taktisk, de løper mye feil, rare balltap og forsvaret som ikke er satt sammen til å bli et førsteforsvar takler oppgaven. Tror det heller ikke løpes smart nok.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » fre jul 24, 2020 07:47:03

Ja nei, jeg vet snart ikke. Husker spesielt en situasjon fra kampen mot B/G der en B/G spiller fører ballen på egen halvdel ut mot høyresiden. AaFK prøver å komme ut i press med 4 FIRE spillere. Midtbana har vi tømt fullstendig. Altså 4 spillere ut i slapt press på B/G banehalvdel, det er jo nesten halve laget! Glimt-spilleren får en takknemlig oppgave med å slå en pasning sentralt inn på banen der det bare er gule spillere helt alene. Deretter gikk det kjapt før B/G scoret.

Man kan jo undres hva tankegangen til AaFK spillerne er i en slik situasjon. På tv går det en reklame som omtaler personer som "pengedum". Det som skjer under denne situasjonen kan vi kalle for "fotballdum". Helt ubegripelig at profesjonelle fotballspillere får seg til å gjøre en slik manøver. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne at man gjør sånne feil på dette nivået.

For ikke å prate om markeringsjobben innenfor egen 16-meter. Det er ikke unntakene jeg prater om, men rett og slett normalen. Skremmende rett og slett.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre jul 24, 2020 13:46:51

Jøss, sportssjefen er i media:

Den sportslige lederen har hovedansvaret for spillerlogistikken og er overordnet trener Lars Bohinen. Melland innrømmer at han ikke hadde sett for seg at klubben skulle være nederst på tabellen uten seier etter ni serierunder.

– Vi har definitivt alle sett for oss at vi sto bedre rustet enn hva det har vist seg nå etter ni kamper, sier Melland.

– Finnes det en forklaring på hvorfor dere ikke var godt nok rustet?

– Ja, det gjør det, og det jobber vi med kontinuerlig.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » fre jul 24, 2020 14:02:56

Vatnebygder skrev:
fre jul 24, 2020 13:46:51
Jøss, sportssjefen er i media:
– Finnes det en forklaring på hvorfor dere ikke var godt nok rustet?
– Ja, det gjør det, og det jobber vi med kontinuerlig.
Ikke noe konkret.
Kun svada og journalister like elendig som AaFK er nå om dagene.
Hvorfor ikke følge opp med : '' hva jobber du og dere med kontinuerlig'' :?:

Sportssjef skulle ihvertfall vert situasjon voksen, og skjønt at dette var en elendig journalist og han vil ikke se bra ut i avisen, og forklart konkret!
Men neida,Sportssjefen vet ikke .. er min ærbødige påstand, for hadde han vist, ville han sagt det!
Bombesikkert

Dette gir meg ''flashback'' fra vårt første nedrykk fra eliten for mange år siden, hvor ''hoffnarren'' blir intervjuet på TV2 om; '' hva nå Hoff?''.. hvor Hoff svarer: ''vi skal bite tennene samme og gjøre alt vi kan''
Ikke noe konkret der heller og Melis er av samme miljø oppdragelse, dvs. ikke vinnerskalle.
Bratseth i RBK ble intervjuet etterpå på TV2 om hvorfor RBK ikke vant serien, og han ramset opp masser av konkrete tiltak de ville jobbe med over vinteren for å stå bedre rustet neste sesong!

AaFK miljøet fostrer ikke vinnerskaller!
Vi må finne dem utenfor, og den siste var Reka og Barrantes & Co.

Og si meg. hva lærer de på ''journalist skolen'', hvis'n i det hele tatt har vert innenfor de 4 vegger der?
Å være PK - politisk korrekt?
Idiot!

Jeg er jekla sur nå om dagene :!:
Sist redigert av Even beinløs den fre jul 24, 2020 14:05:38, redigert 1 gang totalt.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » fre jul 24, 2020 14:05:37

Sa han noe om hva han mener forklaringen er da?
Ble det spurt om det?
At det finnes en forklaring sier jo fint lite.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » fre jul 24, 2020 14:54:39

Abderrazak Matzerath skrev:
fre jul 24, 2020 14:05:37
Sa han noe om hva han mener forklaringen er da?
Ble det spurt om det?
At det finnes en forklaring sier jo fint lite.
– Hva er din jobb når det kommer til å få ting til og snu?

– Det blir å legge forholdene til rette for trenerteamet og spillergruppa, være en støttespiller og sparringpartner, samtidig som vi ivaretar de kort- og langsiktige mål og strategiene våre. Spillerlogistikk er en viktig del av det, svarer Melland.

Brukeravatar
R2D2

Legg inn av R2D2 » søn jul 26, 2020 10:18:19

gaddag skrev:
ons jul 22, 2020 15:01:24
Hadde jeg tatt over i dag ville jeg utvilsomt satset på 4-3-3.
Det er langt enklere enn dette 3-5-2 systemet slik jeg ser det.
Laget SKRIKER etter defensiv trygghet. Hvorfor ikke starte der Lars..?
En kan alltids gå tilbake når en ligger bedre ann..
Ja, begynn for all del med noe enkelt, det blir bare rot med 5 i forsvar, blir så oppgitt av dette fiksfakseriet
In a world full of United´s, City´s and Rovers, there´s only One Hotspur.

Svar