Moderator: Arcturus

Svar
motorthor

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av motorthor » man aug 24, 2020 23:43:50

Trenerbytteeffekten: HamKam hadde 3 poeng på dei 9 første kampane i OBOS ligaen, no har dei tatt 4 poeng på dei to siste kampane. E syntes det va et rart valg av Reka og gå dit, men fra å ligge laaaangt bak så e dei no bare 3 poeng fra 12 plassen.

1aafk

Legg inn av 1aafk » man aug 24, 2020 23:50:02

motorthor skrev:
man aug 24, 2020 23:43:50
Trenerbytteeffekten: HamKam hadde 3 poeng på dei 9 første kampane i OBOS ligaen, no har dei tatt 4 poeng på dei to siste kampane. E syntes det va et rart valg av Reka og gå dit, men fra å ligge laaaangt bak så e dei no bare 3 poeng fra 12 plassen.
Ja, eg har framsnakka KR i over et år no, meiner han hadde vore den rette for Aafk. Men dei aller fleste her på forumet meiner noe anna, og det er ok for meg. Trur at han fikser det for Hamkam, at han har meir å fare med som trener, skulle no vere klart. Vi får sjå korleis han greier seg framover i Hamkam. Ønsker han i alle fall lykke til, han er den treneren i Norge som har gitt meg dei største og beste opplevelsane.

cumshot

Legg inn av cumshot » tir aug 25, 2020 00:10:05

Reka er den eneste treneren som har ført AaFK til suksess noen gang, suverent overlegen der.

Udiskutabelt beste lag noensinne og ressursene var nok «all time high» også!

weasel

Legg inn av weasel » tir aug 25, 2020 09:56:21

[/quote]

Ja, eg har framsnakka KR i over et år no, meiner han hadde vore den rette for Aafk. han er den treneren i Norge som har gitt meg dei største og beste opplevelsane.
[/quote]

Ja, sammen med Nordmark i opprykksesongen 2003. Tror også Reka kunne vært mannen for oss nå. Men lite sannsynlig når han er helt fersk i annen klubb.

88charlie

Legg inn av 88charlie » tir aug 25, 2020 10:10:35

weasel skrev:
Ja, eg har framsnakka KR i over et år no, meiner han hadde vore den rette for Aafk. han er den treneren i Norge som har gitt meg dei største og beste opplevelsane.
[/quote]

Ja, sammen med Nordmark i opprykksesongen 2003. Tror også Reka kunne vært mannen for oss nå. Men lite sannsynlig når han er helt fersk i annen klubb.[/quote]
Drit i Reka. Det var etter sigende konkrete forhold som gjorde at han mistet jobben. Kan ikke se at han har forandret seg i så måte.

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor aug 27, 2020 11:36:37

88charlie skrev:
tir aug 25, 2020 10:10:35
weasel skrev:
Ja, sammen med Nordmark i opprykksesongen 2003. Tror også Reka kunne vært mannen for oss nå. Men lite sannsynlig når han er helt fersk i annen klubb.[/quote]
Drit i Reka. Det var etter sigende konkrete forhold som gjorde at han mistet jobben. Kan ikke se at han har forandret seg i så måte.
[/quote]

OK, om du veit at Reka ikkje har "forandra seg i så måte", får vere ditt syn. Uansett er eg veldig uenig med deg, og nok også med mange andre, mem uansett, løpet er no kjørt, og så får vi sjå kva som skjer.

Orange

Legg inn av Orange » søn sep 06, 2020 11:43:54

https://www.nettavisen.no/sport/lars-bo ... 14484.html

- Vi hadde et veldig godt balansert lag og spillere som kunne gjøre ting på egenhånd i 2019. Spillere som Pape Habib Gueye og Aron Thrandarson, vi hadde nøkkelspillere tilgjengelig stort sett hele tiden og når vi ikke hadde det så var vi flinke til å skaffe nye, forklarer Bohinen om den suverene opprykksesongen.

- Jeg har alltid sagt at kjøper du OBOS-spillere så får du et OBOS-lag. Ikke til forkleinelse for noen, men Simen Bolkan Nordli kom fra OBOS-ligaen og var veldig bra for HamKam. Vi hentet en midtstopper fra Finland og finsk toppdivisjon er OBOS-nivå. Vi hentet en hollender fra nivå to i Nederland som var fri.

- Der var vi ikke tydelige nok, jeg var heller ikke tydelig nok på at jeg mente at laget vi startet sesongen med var dårligere enn det vi hadde i fjor. Vi har en daglig leder som mente at laget vi hadde var bedre enn det vi hadde i fjor. Jeg og Andrea (assistentrener red.anm) mente at det var dårligere. Da begynner vi å miste det litt, fortsetter en ærlig Bohinen.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » søn sep 06, 2020 14:20:57

Orange skrev:
søn sep 06, 2020 11:43:54
https://www.nettavisen.no/sport/lars-bo ... 14484.html

- Der var vi ikke tydelige nok, jeg var heller ikke tydelig nok på at jeg mente at laget vi startet sesongen med var dårligere enn det vi hadde i fjor. Vi har en daglig leder som mente at laget vi hadde var bedre enn det vi hadde i fjor. Jeg og Andrea (assistentrener red.anm) mente at det var dårligere. Da begynner vi å miste det litt, fortsetter en ærlig Bohinen.
Jeg begynner også å miste det litt om daglig leder ikke skjønner laget er svekka uten Gueye og Thrandarsson... :?

"- Vi snakket om å hente Gustav Valsvik fra Rosenborg og kikket på det nivået, fordi vi trodde vi skulle få mer økonomi enn det som ble realiteten til slutt. Vi så på spillere på en helt annen hylle enn det vi endte på til slutt.

Spillerne Aalesund til slutt fikk tak i mener Bohinen var typer med potensial, men de holdt etter trenerens oppfatning ikke mer enn OBOS-kvalitet per dags dato."

Men Fet holder vel mer enn OBOS-kvalitet? :shock:

Sviktende økonomi, spillerlogistikk og kommunikasjon pluss elendig pre-season, toppa med dårlig forsvarsspill. Interessant å høre Bohinens tanker, men man blir vel ikke mer trygg på at skuta nå er på rett kjøl.

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn sep 06, 2020 15:06:31

Jeg synes Lars Bohinen oppsummerer veldig greit, og det er vanskelig å være uenig.

Programleder Lia skyter inn en observasjon om klubbdrift og målsetninger i fotballen.

- Jeg registrerer at Aalesund i likhet med flere andre klubber har et styre med veldig lite sportslig bakgrunn. Forventes det at man skal trylle her mtp målsetning og realisme?

- Spillerlogistikken er selvfølgelig det som er viktig oppi dette her, som jeg tror jeg kanskje ikke var tydelig nok på foran årets sesong. Det er forventingsavklaringen, at vi har samme syn på ting og at jeg er tydelig på hva jeg tenker og mener. Så må klubben gjerne ha en målsetning om at vi skal bli topp seks i løpet av tre år, men i år handler det på mange måter om å holde seg, svarer han.

- Der var vi ikke tydelige nok, jeg var heller ikke tydelig nok på at jeg mente at laget vi startet sesongen med var dårligere enn det vi hadde i fjor. Vi har en daglig leder som mente at laget vi hadde var bedre enn det vi hadde i fjor. Jeg og Andrea (assistentrener red.anm) mente at det var dårligere.

- Jeg mener jeg har bedre forutsetninger for å mene om styrkene i laget i år sammenlignet med i fjor, enn det mange andre har, også daglig leder, som kommer fra turistnæringen.

Superfly

Legg inn av Superfly » søn sep 06, 2020 16:06:27

Då såg Bohinen det samme som meg (og noen flere her på forumet) at laget var svekket i forhold til forrige sesong. Greit å få den bekrefta. Men hvorfor blander Vik seg inn og mener noe om spillerstallen !!! Og hva mente, Melland... Tipper han var på "parti" med Vik.

Superfly

Legg inn av Superfly » søn sep 06, 2020 16:15:53

Superfly skrev:
søn sep 06, 2020 16:06:27
Då såg Bohinen det samme som meg (og noen flere her på forumet) at laget var svekket i forhold til forrige sesong. Greit å få den bekrefta. Men hvorfor blander Vik seg inn og mener noe om spillerstallen !!! Og hva mente, Melland... Tipper han var på "parti" med Vik. Og hven sto bak alle bomkjøpa ? Det virker jo som Bohinen fraskriver seg ansvaret for det!

jast

Legg inn av jast » søn sep 06, 2020 18:12:56

Regner med at hadde Bohinen sagt nei til å sende Fet nordover for å få inn floppen Haugen så hadde Fet blitt. En gigant tabbe, for Fet kommer nok kanskje aldri tilbake. Jeg har vært irritert hver gang han ikke starta. Fet burde starta samtlige kamper de siste 2 åra. LAN er sikkert god nok til å få det til, men da må AaFK ha en ledelse som skjønner hva som gjelder.og klarer å følge opp trenerens ønsker.

olav60

Legg inn av olav60 » søn sep 06, 2020 18:27:54

Det er vel ikke tvil om at Bohinen sier det slik det er. Men det er egentlig ikke noe nytt han kommer meg. De fleste har vel forstått at slik var/er det. Bortsett fra de som har fått for seg at Bohinen var roten til alt vondt.
Jeg vet ikke om Vik har funnet på selv at laget er bedre enn i fjor. I så fall burde han helst holdt kjeft. Men jeg har en mistanke om at han og Meland mer eller mindre er løpegutter for ÅFAS og styret, og at de var nødt til å sette snevre økonomisk rammer for spillerkjøp
Det er greit nok det, men da kan en ikke stille trenerne til ansvar for kollapsen.
At Styret og ÅFAS har lite elle ingen kompetanse sportslig er ikke noe nytt i AaFK, men det er en stor svakhet når en ikke kan bøte på dette ved hjelp av penger
Fotball er et fag på linje med f.eks Turistnæring og Klippfisk. Så en får ofte se at ordtaket ' Skomaker bli ved din lest' har mye for seg :cry:

motorthor

Legg inn av motorthor » man sep 07, 2020 00:44:13

"svekka uten Gueye" sei Bohinen, som nærmest sparka han på dør. At han reiste når han aldri fikk feedback på om når han skulle bli satsa på, eller om han nåkken sinne ville bli det, det va ganske naturlig.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man sep 07, 2020 10:49:52

Bohinen har selvsagt mye rett i det han sier. At Vik og Melland er løpegutter kan det ikke herske noen tvil om. Men hvorfor var ikke Bohinen tydelig? Greit å komme med dette i ettertid. Han burde satt et ultimatim. Om ikke jeg får viljen min sånn og sånn går jeg av som trener.

Men neida, han klamret seg fast med nebb og klør. Han hadde ALDRI gått frivillig. Hvorfor? Han hadde en godt betalt jobb!

Når det gjelder Fet, så var det tydelig at dette var en spiller han ikke ønsket å satse på. Her må Bohinen selv ta 99% av skylden. Også med situasjonen rundt Guaye, og for å ikke glemme Vebjørn Hoff.

motorthor

Legg inn av motorthor » man sep 07, 2020 11:46:30

Bohinen e ikkje i stand te å sjå talent. Etter at opprykket va sikra så nekta han fremdeles dei beste juniorane spilletid og verdiful trening på det nivået. Dette va idioti. Når han først ga dem tsjangsen i eliteserien, etter trykk fra supporterane, så satt han inn alle på en gang med håp om at dei skulle feile for at han skulle bli erklært riktig. Men dei gjorde det godt og det viste se at dei va bedre enn mange middelmådige spillera han har henta. Fyren har `bygd ned` laget i 2,5 år! Han sa te ledelsen at han ikkje hadde bruk for fet! (hemmelig, ikkje sei det te nåkken). Nyttige idiota for han i podcast og nettavisa, no ska historia omskrives a`la LB!

Galiat

Legg inn av Galiat » man sep 07, 2020 23:38:31

Dagens trener kommer til og satse enda mindre på talent , han ga en brann talent kjansen på 5,5 år.og han er en av brann sin beste spiller i år.Så vist du er missfornøyd med Lars så blir du veldig skuffa over dagens trener

Svar