Moderator: Arcturus

Svar
olav60

Re: Stallen 2020

Legg inn av olav60 » fre des 11, 2020 20:47:34

Man får skjelden en ledelse, enten det er styret eller daglig ledelse,til å få tak i noen som har bedre kompetanse eller har et bedre navn enn dem selv
Vel og merke inn i egne rekker- i dette tilfelle styre og daglig ledelse
For da blir de selv satt i skyggen
Jfr. Solbakkens uttalelse om Rekdal. Solbakken var livredd for at Rekdal ville tatt over styringen

Så da kan en tenke seg at AaFK er kommet inn i en negativ spiral, for det personlige EGO er mye større enn klubben dessvere
Men det skulle ikke være noe problem for styret å ansetter en ny CEO eller Sportslig leder
På samme måte som at Generalforsamlingen kan ansette et nytt styre. Men er det noen som vil mobilisere som det så fint heter?
PS
Jeg hadde en matte-lærer fra Oslo for lenge,lenge siden som også definerte et annet problem: -Den dagen Sunnmøringer begynte å sammarbeide skulle han sette et kryss i taket !

Galiat

Legg inn av Galiat » fre des 11, 2020 22:20:55

Er nok talent i Aafk men dem få spille mye,slik Hoff fikk da han gikk til Odd og Fet da han gikk til Bodøglimt

Galiat

Legg inn av Galiat » fre des 11, 2020 22:23:38

Så når treneren sier at mange ikke får bli med neste år,så håper jeg at dem store talenta som er i Aafk får spille mye og på rett plass.Da blir nok laget mye bedre neste år,og det er også bra for økonomien.

Fidelito

Legg inn av Fidelito » lør des 12, 2020 07:16:13

Hvilke talenter snakker vi om ? Isak og Karlsbakk, muligens Enock. Må han inn 6-7 nye spillere og ut med søpla som ikke har fungert i år( og de er mange ) Hvis vi skal tilbake til Tippeligaen trenger vi først og fremst nye spillere. Kommer ikke til å rykke opp bare med talentene

Væren

Legg inn av Væren » lør des 12, 2020 10:07:43

Ut med søpla,sier mye om fotballforståelse din fidelito :roll: :roll:

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » lør des 12, 2020 10:16:48

Vi må nok ha litt realistiske forventninga. Økonomien er skakkjørt, så vi har nok ikkje råd til alt for mykje

Sent fra min SM-G986B via Tapatalk

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » lør des 12, 2020 14:07:27

Væren skrev:
lør des 12, 2020 10:07:43
Ut med søpla,sier mye om fotballforståelse din fidelito :roll: :roll:
Væren: Du har posta TO innlegg her nå, og begge disse er latterlige personangrep på fidelito!!
Hvis du kun er et nett-troll som plukker deg ut enkelte offer kan du pelle deg til h..... vekk herfra!

fidelito er en som bidrar med vettuge innlegg, men som selvfølgelig er litt negativt ladet av og til akkurat nå.
Men han er ikke aleine om dette slik sesongen har blitt, og han fortjener ikke å bli hakka på av deg fordi han er skuffa, frustrert, og prøver å sette fingeren på alt som har gått gale i år!

Hvis du selv ikke tåler å se realiteten med den HISTORISK dårlige sesongen i øynene, anbefaler jeg deg å finne deg en annen plass å frekventere, for HER kommer det mye mer eder og galle fremover, og ikke bare fra fidelito som du har plukka deg ut!

Vi som er de mest negative her for tiden, er faktisk de samme som jubler høyest, og hyller laget mest når det fortjenes og går bra!
Vi ELSKER klubben vår og derfor blir frustrasjonen ekstra stor når vi selv mener vi ser hva som har gått galt, og vil sette fingeren på dette her inne.
Du kan godt kalle det å være negativ, men jeg kaller det å være ærlig realist!
Vi er BLODFANS, og vi engasjerer oss REALISTISK i tykt og tynt!
Akkurat nå er det TYNT! Faktisk SYLTYNT!

Hvis du selv er så positiv til årets sesong utfordrer jeg deg heller til å poste dette i egen post, og ramse opp alt det positive med velbegrunnede analyse. Eller du kan ta en tur på stadion og massere Melland og kompani på ryggen og hylle de for den gode jobben de har gjort i år!

Slutt i allefall å hakke på fidelito for at han er negativ i disse HISTORISK DÅRLIGE TIDER, og prøv heller å godta at det faktisk er slik situasjonen er for øyeblikket.

Væren

Legg inn av Væren » lør des 12, 2020 15:56:13

Jeg også er blodfan av aafk.Er også helt enig i at sesongen er horribel og at ledelsen ikke har gjordt jobben dei skal gjøre.Er ikke noe netttroll langt der i fra.Folk må få lov p være frustrert,engasjert og oppgitt,men det er måten det blir skreve på jeg reagerer.Ut med søppla er får meg et hån mot spillerene som er vel så frustrerte som vi supportere er.er ordlyden og det jeg mener ikke er så sakelig og smakelig,er flere en filelito som kan omformulere seg .Ellers så ønsker vi det samme at laget skal reise seg ,prestere og at det kommer noen fler som kan forsterke laget.Har trua på at neste år vil bli bra.⚽️😊

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » lør des 12, 2020 17:16:32

Væren skrev:
lør des 12, 2020 15:56:13
Jeg også er blodfan av aafk.Er også helt enig i at sesongen er horribel og at ledelsen ikke har gjordt jobben dei skal gjøre.Er ikke noe netttroll langt der i fra.Folk må få lov p være frustrert,engasjert og oppgitt,men det er måten det blir skreve på jeg reagerer.Ut med søppla er får meg et hån mot spillerene som er vel så frustrerte som vi supportere er.er ordlyden og det jeg mener ikke er så sakelig og smakelig,er flere en filelito som kan omformulere seg .Ellers så ønsker vi det samme at laget skal reise seg ,prestere og at det kommer noen fler som kan forsterke laget.Har trua på at neste år vil bli bra.⚽️😊
Ja det er jo slik at når krybba er tom så biter hestene..
Er enig at det er mye negativitet og frustrasjon innpå her nå, og ikke lett å finne noe positivt.
Men ledelsen har selv satt seg i denne situasjonen, og bør nå tåle å få "høre" det.
De har selvfølgelig gjort alt i beste mening.
Det er lett å nå sitte å si at det og det burde vært gjort annerledes, men ingenting av slike innrømmelser kommer fra ledelsen selv. De skylder fortsatt kun på coronasituasjonen, så langt.

Jeg var på folkemøtet i sommer og stilte flere kritiske spørsmål, men syns jeg fikk til dels swadasvar tilbake.
Fra Melland ble det meste tåkeprat uten innrømmelser, og jeg satt igjen like vis etter svar.
Vik er en person som egentlig er lett å like, med store visjoner og en god "selger".
Men "varen" Vik skulle levere etter møtet har enda ikke kommet. Situasjonen har etter dette møtet faktisk bare blitt MYE VÆRRE!
Overgangsvinduet var på dette tidspunktet fortsatt åpent, og LAN hadde vel da vært her i noen få kamper.
Med de RETTE grepene på dette tidspunktet kunne helt sikkert plassen i år være sikret!

Vik hauset opp LAN som den store redningsmannen, de rette spillerne i LAN`s filosofi SKULLE inn allerede i dette vinduet, og plassen SKULLE berges! Han trengte bare noen kamper til for å "sette" laget etter hans geniale filosofi og komme inn på vinnersporet. Resten er historie!
Etter dette møtet har vi da altså stadig satt nye rekorder på ALLE områder når det gjelder å mislykkes!

Men nå er snart Aafk`s mest begredelige sesong NOENSINNE snart over, og den er bare å glemme raskest mulig, uten at vi innpå her skal kappe hodene av hverandre i rein frustrasjon.

jeg er VELDIG spent på evalueringa etter denne sesongen, og hvem som skal foreta den overhodet.

JEG for min del skal gjøre det ytterste for å prøve å være litt mer positiv, og prøve å se mot neste sesong med positive øyne.

Vi som er innpå her får i allefall prøve å holde en fin tone mot hverandre, selv om frustrasjon og sinne river i kroppen pga Aafk`s fall.

GOD JUL: :D

Væren

Legg inn av Væren » lør des 12, 2020 17:56:52

Helt enig i det du skriver👍Jeg var ikke på møte,er heller ikke fra området.skulle vel egentlig heie på oboslaget fra mitt område,men Aafk gjør noe med en.Har vært stor fan i mange år.God jul😊

Galiat

Legg inn av Galiat » søn des 13, 2020 00:52:44

Det er ikke problem og finne talenter i Aafk,men dem må gå til Odd og glimt for og få spille.Neste år er det bedre vi bruker talenta vi har selv,så vil Aafk bli mye bedre neste sesong

olav60

Legg inn av olav60 » søn des 13, 2020 14:34:28

Nuvel, jeg tror ikke en kan regne med at Nilssen vil bruke så mange unge talenter i førstelleveren
Han vil sikkert bruke stort sett samme laget i hver kamp
Profesjonelle trenere uten tilhørighet i klubben tenker først på seg selv og egen CV, og prøve å karre til seg flest mylig poeng
Og det siste er mer eller mindre nødvendig for å klare opprykk

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » søn des 13, 2020 15:28:13

Galiat skrev:
søn des 13, 2020 00:52:44
Det er ikke problem og finne talenter i Aafk,men dem må gå til Odd og glimt for og få spille.Neste år er det bedre vi bruker talenta vi har selv,så vil Aafk bli mye bedre neste sesong
Hvilke talenter snakker du om Galiat?
Pr. i dag har vi disse "unge" spillerne i troppen, og vi kan vel selvfølgelig fortsatt kalle de TALENTER:

Enock: 21 år
Tafjord: 24 år
Jørgensen (lån): 22 år
Bizoza: 22 år
Ødven: 19 år
Nordli: 22 år
Maata: 20 år
Karlsbakk: 21 år
Fiskerstrand: 21 år
Diaw: ? år

Alle disse spillerne er vel det vi kan kalle "unge" talenter som vil blomstre videre med mye spilletid og den rette oppfølginga.
Jeg er helt enig i at ALLE disse trenger mest mulig kamperfaring nå i OBOS neste sesong.
Mange av disse har vel egentlig allerede fått mye spilletid i årets sesong, uten at de har klart å utgjøre den HELT store forskjellen.
Men vi kan ikke spille med alle disse samtidig på bana i kamp etter kamp, eller KAN vi det??

For at et ungt talent skal utvikle seg videre er det viktig at de har erfarne medspillere rundt seg, og lære av disse i kampsituasjoner og på trening.

Det som nå blir ekstremt viktig for klubben, er å treffe 100% på nye ERFARNE spillere inn til neste år, som da danner grunnstammen på laget og filosofien til LAN. Jeg vil påstå at det er DISSE spillerne som tildels har sviktet i år.

Hva som gror BAK de talentene vi allerede har i klubben har jeg dessverre ikke helt oversikt over, bortsett fra sønnen til Melland.
Pga coronasituasjonen har det jo ikke blitt mye kamperfaring og synlighet på 2. laget i årets sesong, så jeg er ikke helt sikker på hvor mange uslipte diamanter vi har der.
Tidligere sesonger har jeg alltid fått med meg 2. lagskampene, men er som sagt ikke helt oppdatert i år.

Oppfordrer de som har bedre oversikt til å poste eventuelle navn på disse håpefulle så det går an å følge disse litt nøye gjennom neste sesong. :D
Sist redigert av SandMan65 den søn des 13, 2020 20:41:49, redigert 1 gang totalt.

Galiat

Legg inn av Galiat » søn des 13, 2020 15:49:44

Markus har jo vist mye bra han har 2 mål og i forhold til spilte minutter så er han jo toppscorer i Aafk,ellers så er det ikke lett og vite hvem som blir gode uten at dem får spille mye nok.Aafk leide jo en spiss fra bodøglimt i høsten 2018 hvor spiller han no?.Når castro og mange av dem andre som skulle vise hvor god dem var i år svikta,så vil ikke dem unge klubben har være dårligere neste år heller tvertimot

Galiat

Legg inn av Galiat » søn des 13, 2020 15:55:31

Ser dere på dem unge spillerne som glimt hadde i 2016 da dem rykka ned til obosligaen og ser samme spillerne i dag.Så er det 8 av dem som har blitt veldig gode i 2019 og 2020 hvorfor har dem blitt gode ? Fordi dem spiller på 2 lager til glimt eller fordi dem ble satsa på ? Også er det viktig og bruke dem på rett plass.og ikke gjør som Aafk har gjort med hoff og Fet og bruke dem som en potet.Da blir dem aldri gode

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » søn des 13, 2020 17:14:37

Jeg er helt enig med deg Galiat!

F.eks et ungt talent som storspiller for 2. laget som spiss i 4-4-2 gjennom hele sesongen, blir tatt opp i A-laget som spiller 3-5-2, og blir brukt som en potet på midtbana i ny og ne!

Jeg kaller ikke dette produktiv utvikling av unge talenter.
Hvorfor ikke rendyrke 2. laget og talentene i samme spillesystem og roller som de da hopper rett inn i når de rykker opp til A-laget?
Jeg mener det beste og viktigste en klubb bør gjøre, er å drille de unge talentene på 2. laget i samme spilleroller og spillemønster som A-laget bruker.
Når vi driller talentene i de posisjonene de trives og er best i får vi til slutt spillere med ekstrem spisskompetanse på alle plasser.

Jeg vet ikke i hvilken grad 2. laget er samkjørt opp mot A-laget når det gjelder dette, og hvor vi ligger på skalaen når det gjelder RIKTIG talentutvikling i forhold til andre klubber i inn og utland?

Jeg vet vi for noen år tilbake fikk et verdifullt tilbud fra Ajax (tror jeg det var) som gikk på gjensidig samarbeid om talentutvikling, men har ikke hørt noe mer om dette..

Jeg innbiller meg at dette strandet pga økonomi (gjerrighet), og at ledelsen vet best selv, og at ingen kan komme her å lære oss noe.. i beste Sunnmørsånd.. akkurat slik ledelsen har gjort i år..

....Og alle vet jo hvordan det har gått...

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » søn des 13, 2020 17:24:18

SandMan65 skrev:Jeg er helt enig med deg Galiat!

F.eks et ungt talent som storspiller for 2. laget som spiss i 4-4-2 gjennom hele sesongen, blir tatt opp i A-laget som spiller 3-5-2, og blir brukt som en potet på midtbana i ny og ne!

Jeg kaller ikke dette produktiv utvikling av unge talenter.
Hvorfor ikke rendyrke 2. laget og talentene i samme spillesystem og roller som de da hopper rett inn i når de rykker opp til A-laget?
Jeg mener det beste og viktigste en klubb bør gjøre, er å drille de unge talentene på 2. laget i samme spilleroller og spillemønster som A-laget bruker.
Når vi driller talentene i de posisjonene de trives og er best i får vi til slutt spillere med ekstrem spisskompetanse på alle plasser.

Jeg vet ikke i hvilken grad 2. laget er samkjørt opp mot A-laget når det gjelder dette, og hvor vi ligger på skalaen når det gjelder RIKTIG talentutvikling i forhold til andre klubber i inn og utland?

Jeg vet vi for noen år tilbake fikk et verdifullt tilbud fra Ajax (tror jeg det var) som gikk på gjensidig samarbeid om talentutvikling, men har ikke hørt noe mer om dette..

Jeg innbiller meg at dette strandet pga økonomi (gjerrighet), og at ledelsen vet best selv, og at ingen kan komme her å lære oss noe.. i beste Sunnmørsånd.. akkurat slik ledelsen har gjort i år..

....Og alle vet jo hvordan det har gått...
Ja, var snakk om Ajax når vi hadde han nederlandske assistenttrenaren.
Har også vore snakk om Benfica på eit tidspunkt

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » søn des 13, 2020 20:40:27

Det hadde vært artig å visst hvorfor et slikt talentutviklingsprosjekt ikke har blitt gjennomført!
Et slikt prosjekt hadde jo vært vært helt genialt oppi mitt hode, og økonomisk måtte jo dette bare å vært å se på som en gullkantet investering.

olav60

Legg inn av olav60 » søn des 13, 2020 20:52:21

Ja, en ville fått uvurderlige innpulser ved slike samarbeid
Personlig tror jeg mer på Barca, siden Vik har studert klubben
De snakker ennå om ' el gerente de turismo' der nede :)

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » søn des 13, 2020 21:48:16

Hva med Aleksander Melgalvis (31) og Simen Rafn (28) på Lillestrøm?
Enten en av de eller begge to?
De er jo vandt til å spille sammen og er det noe vi trenger så er det noen med erfaring og pondus i forsvarsrekka!
Og hva med å prøve å få tilbake Tollås Nation, selv om han sikkert ikke vil spille i OBOS neste sesong.
Klarer vi å forlenge med Karamoko, få inn Tollås Nation som stopper nr 2, og Melgalvis som høyreback og Rafn som venstreback.
Dette tror jeg hadde blitt en back-firer som hadde funka godt! :D
Melgalvis hadde jo en knallbra sesong for LSK for 2 år siden, og tildels bra i fjor selv om de rykka ned.
Hvordan sesongen hans har vært i år, og hvorfor han ikke har fått ny kontrakt vet jeg ikke, men 31 år er da ikke så ille for en forsvarsspiller..
Vet heller ikke så mye om Rafn, bortsett fra at han var rimelig god og populær i Fredrikstad før han gikk til LSK i 2017.
Fredrikstadsupportene ønsker/håper han tilbake igjen nå, så det tyder jo på at han er en habil spiller.

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » man des 14, 2020 12:57:57

"Tobias Brogaard, born in 10 of Mars 1994 (26 years old), 1,89 m, 79 kg... A very interesting goalkeeper with a lot of potential who can undoubtedly play at the highest level.

This last season of Tobias was absolutely fascinating where he had the best mark in the 2nd Danish Division, at the service of Frem, regarding the number of goals conceded. He only conceded 9 goals in 12 games played.

With Tobias Brogaard, the Frem team finished in 1 place in group 1 of the 2 Danish Division.

A quality goalkeeper."

Verdt å sjekke ut?

olav60

Legg inn av olav60 » man des 14, 2020 17:27:48

Har dere tenkt å gå Melland i næringen?
Jeg ser for meg at han vil ha seg frabedt slik utidig innblanding i saker som hører inn under hans departement :shock:

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » man des 14, 2020 17:51:33

olav60 skrev:
man des 14, 2020 17:27:48
Har dere tenkt å gå Melland i næringen?
Jeg ser for meg at han vil ha seg frabedt slik utidig innblanding i saker som hører inn under hans departement :shock:
Hehehe, her gjelder det å legge inn så mange tips som mulig.. mistenker det er på slike sider han plukker spillere.. eller vi kan kle oss ut som en agentnisse å sende han ei ønskeliste til jul.. ;)

Lejon87

Legg inn av Lejon87 » man des 14, 2020 19:32:23

Han har jo bevist at han treng hjelp til det

Realist1

Legg inn av Realist1 » man des 14, 2020 21:08:13

Kvifor vart det slik at LSK fikk med seg dei fleste når dei måtte ned i OBOS og Aafk mistet vesentlige spillere i sesongen og no mange som ikkje vil være med?
Nærliggende å tru det er fordi spillerene ikkje har tru på ett kort opphold i OBOS.
Kva må til for at spillere supportere og næringsliv skal ha tru på Aafk?
Dette er noko ledelsen og styre må finne ut raskt

olav60

Legg inn av olav60 » man des 14, 2020 22:15:20

Litt synd at Karamoko ikke vil bli med ned, men det er forståelig. Jeg kan tenke meg at lønnstilbudet ikke ligger høyt
Da reiser de heller til en jalla-klub der betalingen er mye høyere

Galiat

Legg inn av Galiat » man des 14, 2020 22:24:12

Dem fleste som forsvinner gjør det fordi dem ikke er gode nok.Aafk har tatt 11 poeng så at mange forsvinner er bra,LSK sitt lag er heller ikke gode nok,mange av dei dem har må nok vekk no.LSK rykka opp fordi det var mange dårlige lag i obosligaen ikke fordi dem var gode

Galiat

Legg inn av Galiat » man des 14, 2020 22:28:15

Lsk tok 57 poeng 9 uavgjorte og 5 tap normalt hadde det ikke holdt til opprykk.Det er jo 22 poeng mindre en Aafk tok i fjor veldig dårlig det.

Fidelito

Legg inn av Fidelito » man des 14, 2020 23:33:13

Jaja, nå har Aafk begynt å selge unna spillere, sikkert riktig det. Men skal de fortsette trenden fra tidligere år med å vente med å erstatte de helt opp mot sesongstart så går det gale igjen. De sparer seg til fant. Nye spillere må inn i januar, senest februar.

olav60

Legg inn av olav60 » tir des 15, 2020 18:31:07

Ser at AaFK er interessert i Erlend Hustad. Og det er sikkert behov for litt pondus i de fremre rekker etter at Fridjonsson reiste
Det er klart at når han konkurrerer med Bamba så blir det smått stell i Brann
Mulig at han kan passe sammen med Haugen der Haugen inntar mer en vingrolle

Svar