Moderator: Arcturus

olav60

Re: 10 - Odd vs Aalesund - Laurdag 25.juli 1800

Legg inn av olav60 » søn jul 26, 2020 15:34:06

AsE987 skrev:
søn jul 26, 2020 11:04:43
olav60 skrev:
lør jul 25, 2020 23:19:55
Taper Start i morgen og vi slår dem den 29. er vi straks forbi dem. Sandefjord bør heller ikke vinne mot Mjøndalen
Da ser det straks lysere ut . Mye kan skje på 20 kamper. Tror AaFK klarer å karre til seg en kvalifiseringsplass i det minste
Men det var vel ikke det en så for seg etter mye positivt i fjor
P.S
Vil forøvrig håpe det går bra med Lauritsen. Det så fælt ut
Om de taper, om de andre vinner, og OM vi vinner selv. Og selv da er vi ikke noe tryggere på tabellen. Bekmørkt.

Jaja. Skjønner det var god innsats i går. Det er bra.
Jeg fulgte med på vglive. Corner til Odd. Mål: Odd scorer selvmål! Liveoppdateringen meldte faktisk først at aafk gikk opp i 3-2. I noen sekunder var jeg helt lamslått og trodde ikke det jeg leste. Så forsvant målet, og litt etter var det selvmål aafk. Selv live-tjenester vil oss vondt!
Hva mener du? For å ha mulighet til å overleve må en naturlig nok holde minst 2 lag bak seg når en setter sluttstrek
Slik dette har startet må overlevelse være målet. The survival of the worst-hvis det er noe som heter det

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn jul 26, 2020 16:04:08

Hederlig innsats teller ingen ting i denne bransjen, det er poengene og plasseringen på tabellen som gjør.
Tre utilgivelige personlige feil i første omgang ødelagte kampen for AaFK. To straffer og rødt kort (to gule på 82 sekunder) gjorde dessverre sitt til at poengene ble igjen i Skien. At laget måtte spille med 10 mann i hele andre omgang mot ett angripende Odd-lag gjorde nok sitt til at det ble null poeng også i denne kampen, selv om det ble ett selvmål som ble det avgjørende.
3 poeng etter 10 kamper viser at AaFK er ett bunnlag, og at den første seier lar vente på seg gjør det nok ikke lettere for trenerteamet og spillergruppa. Det er rett og slett ikke godt nok på dette nivået.

gaddag

Legg inn av gaddag » søn jul 26, 2020 17:30:43

Vi må prestere som et midt på treet lag resten av sesongen for å kunne overleve. Det er faktum.
Alt for dårlig ja, soleklart.
Men jeg tror det å vinne en kamp vil kunne snu på mye.

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jul 26, 2020 21:59:34

Vil berre gratulere Bodø Glimt med 10 strake seiere, MED SONDRE FET PÅ LAGET. Han har vore vurdert for svak for Aafk, men har spela SAMTLIGE kamper for Glimt, forstå det den som kan. Eg er mektig stolt på Sondre sine vegne, kjekt at han lukkes, sjølv om dette ikkje var i Aafk. Lukke til vidre, Sondre, eg heier på deg..............

1aafk

Legg inn av 1aafk » søn jul 26, 2020 22:00:47

gaddag skrev:
søn jul 26, 2020 17:30:43
Vi må prestere som et midt på treet lag resten av sesongen for å kunne overleve. Det er faktum.
Alt for dårlig ja, soleklart.
Men jeg tror det å vinne en kamp vil kunne snu på mye.
Beklager å ta dette en gang til, men OBOS blir nok det mest trulege neste sesong...........

Bale

Legg inn av Bale » søn jul 26, 2020 22:07:36

Sondre var ikke god nok for laget......Hauge på utlån fra BG var knapt på banen.

I år storspiller begge to for BG....Hauge blir nok proff i utlandet snart....

Hva sier dette om Aafk og LB....de er ikke flinke med sine spillere. Frykter at hele laget kan smuldre opp i neste års OBOS

1aafk

Legg inn av 1aafk » man jul 27, 2020 00:33:55

Bale skrev:
søn jul 26, 2020 22:07:36
Sondre var ikke god nok for laget......Hauge på utlån fra BG var knapt på banen.

Hva sier dette om Aafk og LB....de er ikke flinke med sine spillere. Frykter at hele laget kan smuldre opp i neste års OBOS
Ser for meg det skrekksenarioet at Aafk rykker ned i OBOS, det er det all sansynlighet for. Ser også for meg at laget da smuldrer opp, som du skriv, og derfor blir det en blytung affære å greie halde seg i OBOS. Trur faktisk det da er realistisk med et vidare nedrykk, og dei fleste som no spelar på Aafk blir historie. Trisst, synd at dette skjedde. Men slik går det, fra en toppklubb under KR, til noe syltynt skvip under LB. PS, DETTE BLE BORTE, MEN HELDIGVIS BLE DET KOPIERT..................

rogerlima

Legg inn av rogerlima » man jul 27, 2020 00:51:43

Bale skrev:
søn jul 26, 2020 22:07:36

Helt enig! Klubbens misbruk av unge spillere de seneste årene har vært en skandale og kommer til å bli vår undergang.

Guru

Legg inn av Guru » man jul 27, 2020 11:48:12

Eit bittert tap.

Delvis fordi vi på mange måter klarte å løyse forsvarsproblema våre, men samtidig fant nye måtar å gi vekk mål på. To heilt unødvendige straffer og eit unødvendig sjølvmål. Men aller mest ei idiotisk utvisning frå ein idiot. Han slepp å spele neste kamp. Syns godt han kan få sleppe eit par til.

Det mest er sagt. Tenkte berre å ta nokre ord om dømminga. Kai Erik Steen er ikkje favoritten vår. Tvert imot er han den vi liker aller minst, og bevisa tyder på at følelsen er gjensidig. Eg skylder nedrykket i 2017 og cupexiten i fjor på heilt openbare feil han gjorde. Men i går var han ikkje verst. Straffa Gretarsson laga var heilt soleklar, og det var også begge korta til Olafsson. Det er sjølvsagt eit faktum at dommerane ikkje alltid dømmer på slikt, men det er feil i dei andre tilfella. Når du tar tak i motspelerane - slik som i desse i desse situasjonane - så har du ingen rett til å klage.

Men det er eit par andre situasjonar som eg syns er interessante. Den eine er straffa Kongshavn laga, sett opp mot straffa Haugen ikkje fekk. På mange måtar er situasjonane svært like. I begge tilfella er angriperen først på ballen, før dei blir feid overende av keeper/forsvarer. Rett og slett for seint ute. I begge tilfella må speleren ut med skade, sjølv om alvorlighetsgraden er ulik. Det er ein liten forskjell. Haugen fekk til ei avslutning, medan Lauritzen sparka ballen vekk frå mål, og kunne i beste fall ha nådd den heilt ute ved linja. LIke sannsynlig ville den ha gått til kast. Eg er ikkje uenig i at det var ein forseelse mot Lauritzen. Men eg har vanskelig å sjå at det ikkje også var det mot Haugen. Han blei lagt i bakken av ein forsvarer som var altfor sein. Tur til og med det var dobbeltreff. Tok eine ankelen og og andre kneet. Ikkje ein svart-kvitt-situasjon, men svært interessant.

Den andre situasjonen eg tenker på er då Odd skulle ha hatt ei utvisning, kort tid etter oss. Det blir stadig sagt at ein skal slå hardt ned på albogebruk. Faktum er - basert på dømminga i årets elitserie - at det er heilt greitt å klinke ned motspelarar med albogar. Når det gjekld hands er spelerane allt id ansvarlige for kvar dei har hendene sine. Om ballen treff dei, så er det straffe. Greitt nok. Men om ein hopper opp med albogen høgt, så er det visst eit hendelig uhell om ein treff ein motspeler. Det har skjedd mange gongar i kampane våre i år. Mot oss og med oss. I går var det Joshua Kitolano som gjorde det mot ein av våre. Kort tid etter at vi blei 10. Dommeren såg det, uten tvil. Han var svært tett i situasjonen, og dømte frispark til oss. Men virka aldri å vurdere noko kort, sjølv om både gult og raudt er aktuelt for slikt. Sidan Kitolano allereie hadde gult, så er det kun av akademisk interesse kva farge han skulle ha valgt.

Det var dagens nysgjerrige blikk på dommerprestasjonen. Ikkje openbare feil frå Hr.Steen, meir eit spørsmål til dei generelle vurderingane til heile dommerstanden. Vilken side av streken var desse forseelsane på.

Til slutt tapte vi. Surt. Men gutane sto på som heltar. Klarer vi å fortsette med det, så er vi ferdig med den tyngste delen av sesongen.
Nokon veit bedre enn andre

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » man jul 27, 2020 12:04:47

Guru skrev:
man jul 27, 2020 11:48:12
Den andre situasjonen eg tenker på er då Odd skulle ha hatt ei utvisning, kort tid etter oss. Det blir stadig sagt at ein skal slå hardt ned på albogebruk. Faktum er - basert på dømminga i årets elitserie - at det er heilt greitt å klinke ned motspelarar med albogar. Når det gjekld hands er spelerane allt id ansvarlige for kvar dei har hendene sine. Om ballen treff dei, så er det straffe. Greitt nok. Men om ein hopper opp med albogen høgt, så er det visst eit hendelig uhell om ein treff ein motspeler. Det har skjedd mange gongar i kampane våre i år. Mot oss og med oss. I går var det Joshua Kitolano som gjorde det mot ein av våre. Kort tid etter at vi blei 10. Dommeren såg det, uten tvil. Han var svært tett i situasjonen, og dømte frispark til oss. Men virka aldri å vurdere noko kort, sjølv om både gult og raudt er aktuelt for slikt. Sidan Kitolano allereie hadde gult, så er det kun av akademisk interesse kva farge han skulle ha valgt.
La merke til denne episoden under kampen selv. Kanskje dommeren tenkte at han ikke kunne gi gult til Kitolano siden han allerede hadde fått gult? :lol: :oops: Skadepotensialet i en albue er i alle fall hakket verre enn i en trøyeholding...

Apropos straffesituasjonen med Haugen så hadde kanskje Haugen fått straffe om han holdt igjen skuddet, venta til Odd-spilleren kom susende, også slengt seg som ei filledukke innover i feltet...noe å ta med seg videre i fair-play-ens ånd. Thrandarsson gikk ned som Titanic titt og ofte, men av og til hadde jo noen sparka hull i skroget og.
1aafk skrev:
man jul 27, 2020 00:33:55
Trur faktisk det da er realistisk med et vidare nedrykk, og dei fleste som no spelar på Aafk blir historie. Trisst, synd at dette skjedde. Men slik går det, fra en toppklubb under KR, til noe syltynt skvip under LB. PS, DETTE BLE BORTE, MEN HELDIGVIS BLE DET KOPIERT..................
Bra vi ikke har rykt ned fra eliteserien en gang enda da.
Får håpe Bohinen trykte ctrl-c i fjor høst, så 3-poengerne kan gjøre comeback som et bortkommet innlegg på SC.
Sist redigert av Abderrazak Matzerath den man jul 27, 2020 14:37:53, redigert 1 gang totalt.

Stein

Legg inn av Stein » man jul 27, 2020 12:57:04

Det gikk som vi fryktet mot Odd.

Synes noen betraktninger har fått for lite plass:

1. Kongshamn laget et fullstendig unødvendig straffespark og virket noe "slepphendt"
Ellers synes jeg han var meget god. Kan ikke forstå Smp som gir han 3 på børsen, ei heller VG, som gir han 4.
2. Dommer Steen ga Odd to riktig idømte straffespark og et riktig rødt kort til AaFK, og var således solid.
Om annuleringen av Odds scoring like før selvmålet var riktig, kan absolutt diskuteres. Men det var linjedommerens vurdering.
Det jeg reagerer på er at vi har sett Steen dømme lignende situasjoner før.
a) Holding og sabotering av spill av TIL spiller med allerede gult kort mot AaFK i 2017 ga helt feil ikke det andre gule og dermed rødt.
Var klarere en Olofssons to gule.
b) Dømte rødt kort til AaFK like etterpå etter filming av TIL spiller - AaFK tapte med et mål i en kamp der uavgjort ville ha berget plassen.
c) Dømte ikke straffespark til AaFK i kvartfinalen mot Viking i 2019 enda det var en soleklar felling - ville trolig gitt AaFK semifinale (og finale) plass.
c) Dømte ikke straffespark til Haugen mot Odd, som ble felt og skadet ganske likt det som skapte Odds andre straffespark.
d) Overså farlig slag med albue av Odd spiller som hadde gult kort, rett etter AaFKs utvisning.
Alt tatt i betraktning er dette veldig inkonsekvent, og dessverre alltid i AaFKs disfavør.

Det kan jo være tilfeldig.

jast

Legg inn av jast » man jul 27, 2020 13:37:32

Det jeg har tenkt om dommer Steen etter general tabben mot Viking er at han er redd det skal bli oppfattet som han prøver å gjøre det godt igjen etter vikingkampen.Derfor er han ekstra streng mot AaFK. Det røde kortet var greit, men han kunne kommet med en kraftig pekefinger på det andre gule.. Straffene var også greie men han kunne oversett 1 av dem. Og det gule kortet gretarsson fikk burde han ha droppa. Håper jeg får oppleve fullsatt cls med dommer Steen da skal han få høre hva vi mener om han.

Svar