Moderator: Arcturus

Aalesunderen

Re: Ledelsen så langt

Legg inn av Aalesunderen » tir aug 25, 2020 11:51:50

Abderrazak Matzerath skrev:
tir aug 25, 2020 11:45:46
Var ikke ment som den store ledelseskritikken, og skjønner jo de har viktigere ting å gjøre, men det føyer seg inn i rekken av manglende åpenhet.

Dette var den nærmeste tråden jeg fant for min "kundeklage" på "produktet" som leveres, for å bruke en terminologi som ledelsen forstår. Regner med det ikke er Vik eller Tenketanken AaFK som oppdaterer om guttelagets uavgjortkamp, eller hvem som blir ny G16-assistent. Det tar 2 min uten kaffepause midtveis, kan utføres av hvem som helst som også klarer å skifte en lyspære.
Nå må du gi deg! Kan ikke forvente at de lyser ut stilling til noen som kan skifte lyspære også!

Klubben har nok økonomiske utfordringer!

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir sep 15, 2020 13:24:38

Ledelsen maner til engasjement fra alle som bryr seg om vårt kjære Aafk, og bedyrer samtidig åpenhet og klare visjoner fra deres egen del.

VI er nå mer enn engasjerte!
Vi er faktisk FLY FORBANNA!!

Vi kan ikke utrette annet enn å piske laget til innsats fra tribuna, støtte laget i tykt og tynt, og betale for kampbilletter, supporterutstyr osv i år etter år!

VI leverer i kamp etter kamp!

Nå er det på tide DERE leverer!
Nå er vi DESPERATE, og krever handling fra DERE!!

VI kan ikke annet enn å mane laget til innsats fra tribuna, men det hjelper ikke!
Laget fortsetter bare å tape!

Det er kun handling fra DERE som nå kan snu dette!

Nå er vi lei av fjonge ord og høye visjoner!
Vi krever HANDLING!!

De uttalelsene fra ledelsen sålangt er selvfølgeligheter som selv en halvbrisen supporter kunne kommet med, bare pakka inn i fjonge formuleringer!

Jeg har aldri opplevd en mer innadvent, usynlig og tiltaksløs ledelse noengang i min tid som Aafk-supporter.

Dette oppgulpet jeg nå kommer med MÅTTE bare komme, og jeg er ikke alene om å mene dette!
ALLE jeg snakker med mener det samme, og vi er mange.. VELDIG mange..
De fleste jeg snakker med gidder ikke lenger engasjere seg, de har gitt opp og sier det ikke nytter..
Men det har ikke jeg!
Derfor blåser jeg nå ut all over the place!

Når engasjementet til supporterne blir kvelt og kneblet av en arrogant, handlingslammet og usynlig ledelse er klubben på totalt feil spor!

VI amatørene på tribuna ser det!
Andre såkalte fotballeksperter ser det!
Motstanderene på bana ser det!
ALLE ser det!

Unntatt DERE!!

Laget trenger sårt forsterkninger!
Gjør noe med det, NÅ!!

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tir sep 15, 2020 13:39:41

Klubben har nok ikke mulighet til å bytte halve A-laget med nye, bedre spillere, slik at vi kan håpe på å holde plassen.
Så jeg tenker vi kan gå rett på å budsjettere ut fra OBOS med COVID-tilstander. Det er så dårlig økonomi i fotballen for tida (ikke bare AaFK) at det er mer nærliggende å slanke administrasjonen, enn å ha råd til nye spillere.
Hvis vi jobber ut fra at nedrykket omtrent er uunngåelig, så er det smartere å begynne å bygge OBOS-laget 2021allerede nå, enn å blåse masse kroner på et tafatt håp om å klore seg fast.
Tango-poolen er esset i ermet, men den er vel ikke fryktelig stor den heller lenger..

Jeg tror at hovedforskjellen på B/G og oss sitter i hodet på spillerne, og ikke egentlig i de fysiske evnene. Så det AaFK trenger mest av alt er å få bygget en positiv mestrings- og vinnerkultur, mye mer enn vi trenger nye spillere. Så det er kanskje en bedre investering å bruke pengene på mentale trenere og utvikling...?

Det er mange på dette forumet som i årevis har lagt merke til at "alle blir dårligere eller stagnerer i AaFK". Det er så mange spillere som har blomstret etter at de kom bort fra oss, eller som har sluttet å blomstre etter en tid hos oss. Fet er bare siste eksempelet på en årelang rekke med "slike".
Jeg er 100% sikker på at det er her skoen trykker

Matematisk kan lagets prestasjoner over tid modelleres som et produkt av følgende faktorer:
-Spillernes Individuelle evner
-Kjemi mellom spillerne og mellom spillerne-trenerteam.
-Klubbens utviklingskompetanse
-Trenernes lagbyggerkompetanse
-Lagets vinnermentalitet og kultur.
-Faktoriser deretter inn en liten verdi på tilfeldigheter, som stang ut/inn (ballen er rund).

Herb Kelleher har bygget opp det som anses av mange som verdens mest suksessrike flyselskap (South West) og han sier følgende:
"The business of business is people"
Og
"If you aint got culture, you aint got shit"

https://youtu.be/oxTFA1kh1m8

olav60

Legg inn av olav60 » tir sep 15, 2020 15:52:06

Under forutsetning av at Holmbert er i stand til å spille og blir sesongen ut så syns jeg klubben burde gjøre et helhjertet forsøk på å berge plassen.
Det er slett ikke umulig å passere Start og Mjøndalen
En solid forsvarspiller og en drivende god midtbanespiller ut sesongen kan faktisk være nok. Da kan Castro plasseres lenger fram på banen og støtte Holmbert mer enn i dag
Og en kan få luket ut mer av tabbene i forsvaret
Næringslivet på Sunnmøre bør kjenne sin besøkelsestid. Det er ikke alle som er skadeskutt av Corona
Men en må leie spillere av bra kvalitet slik at de kan heve de andre på laget også
En skikkelig dugnad må til . Rykker en ned en gang til blir det sparekniven en gang til, og da forsvinner siste rest av interesse også.

motorthor

Legg inn av motorthor » ons sep 16, 2020 04:10:30

SandMan65 skrev:
tir sep 15, 2020 13:24:38

Vi er faktisk FLY FORBANNA!!

Når engasjementet til supporterne blir kvelt og kneblet av en arrogant, handlingslammet og usynlig ledelse er klubben på totalt feil spor!
Ja! Vi e fly forbanna!

Svar