Moderator: Arcturus

Svar
olav60

Re: Ledelsen så langt

Legg inn av olav60 » søn nov 29, 2020 16:09:45

Det som trolig kan redde klubben er at når det nå kommer vaksiner mot Corona så blir folk så opprømte at de går mann av huse, og at de bedriftene som har klart seg gjennom krisen blir mer spandable.
Spørsmålet er hvem som skal skape entusiasme rundt klubben? Den Sunnmørske folkesjelen er ikke lett å begeistre, særlig ikke etter at AaFK har hatt sin storhetstid uten at en klarte å ta høyde for at det ville komme dårlige år ved å legge til side penger

rogerlima

Legg inn av rogerlima » søn nov 29, 2020 23:19:27

Superfly skrev:
søn nov 29, 2020 15:40:09
Fotballekspert J Jonsson var kritisk til spillerlogistikken i gårsdagens forballsending. Mente at stallen var svekket både før sesongstart og gjennom sesongen!! Det jeg forøvrig kommer til å husk best fra sesongen er to uttalser fra ledelsen. Melland om sommervinduet: "Synes vi landet fint". Styreleder om situasjonen i klubben: "Kan ikke se at vi kunne ha gjort noe bedre" :)
For ikke å glemme Mellands famøse «Vi gleder oss til Fet kommer tilbake fra låneoppholdet!» Haha det er komikveld året rundt på CLS.

Krå Myra

Legg inn av Krå Myra » tir des 01, 2020 19:28:32

Fidelito skrev:
tor nov 19, 2020 08:04:28
Tenk om oss hadde hatt et nødaafk og en nødledelse😗🤣
Nødledelse ja. Hvordan får en dagens regime i karantene tro?

Eller er de i karantene allerede siden en aldri hører noe fra dem?

Galiat

Legg inn av Galiat » tir des 01, 2020 21:46:18

Jeg var inne og leste forumet til glimt høsten 2016 etter dem tapte 1-0 mot Aafk og rykka ned.Dem hadde ikke penger og rykka ned,og dem hadde masse unge talenter som ikke var gode nok,Akurat som Aafk altså,Aafk må nok gjøre som glimt,og gi dem unge tid og bli gode nok.Da bør Aafk kunne klare det samme,og det vil nok være bra for økonomien også

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons des 02, 2020 15:23:35

Vi bør klare det samme, Galiat? Med de som styrer og steller i AaFK i dag så kommer vi ikke til å være i nærheten av noe som ligner på B/G. Husk at de på ingen måte er båret fram av unge talent heller. De har nok av utlendinger på dette laget + mange fra andre steder i Norge.

Hvis vi tror at de unge talentene vi har i klubben i dag skal gjøre underverker så må vi tro om igjen. Jeg kan egentlig ikke se at vi har så mange fantastiske talent i klubben heller. Noen er ok, men på ingen måte bedre enn de bør være på den alderen.

Vi er helt avhengig av å få nye spillere til klubben ellers rykker vi ikke opp men ned.

Steinar6503

Legg inn av Steinar6503 » ons des 02, 2020 16:29:26

F.I.L. skrev:
ons des 02, 2020 15:23:35
Hvis vi tror at de unge talentene vi har i klubben i dag skal gjøre underverker så må vi tro om igjen. Jeg kan egentlig ikke se at vi har så mange fantastiske talent i klubben heller. Noen er ok, men på ingen måte bedre enn de bør være på den alderen.
Dette virker som det er ditt fagfelt, hvem er talentene som er ok? Hvilken alder er de i? Når mener du de burde ta steget og hvem sammenligner du de med ?

motorthor

Legg inn av motorthor » ons des 02, 2020 16:48:29

F.I.L. skrev:
ons des 02, 2020 15:23:35
Med de som styrer og steller i AaFK i dag så kommer vi ikke til å være i nærheten av noe som ligner på B/G.
Da må vi starte med å tuppe dei på ræva ut!

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons des 02, 2020 17:56:38

Steinar, jeg ser ikke noen fantastiske talent i den gjengen som pr dags dato er en del av a-laget til AaFK. Kanskje Määtä kan bli noe mer enn en god eliteseriespiller.

Alle eliteserie og OBOSklubbene har talenter i sine staller. Jeg kan ikke se at AaFK har noen flere talent enn noen av de andre klubbene vi skal kjempe mot. I såfall, hvor er disse? Hvor er 16-17 åringene som banker på døra til A-laget? Som spiller jevnt på aldersbestemte landslag?

Jeg klarer ikke se noen ny Ulvestad, Bjørdal, Hoff eller Fet for den saks skyld i AaFK for øyeblikket. I såfall tror jeg vi må vente lenge.

Men litt av poenget mitt er at vi kan ikke sette inn de yngste å tro at vi skal rykke opp på direkten.

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » ons des 02, 2020 17:58:25

Og en ting til, skulle noen bli gode så vil de bort fra klubben så fort som mulig. Det har den nære historien vist.

Realist1

Legg inn av Realist1 » tor des 03, 2020 17:52:52

....d he vore fristande lenge og no blir d- håper ej ...og ikkje lenger.
Noko må gjerast Nytt styre og nye koster

Superfly

Legg inn av Superfly » lør des 05, 2020 20:13:11

I dagens Smp krever Andreas Lie knalltøff evaluering av årets sesong. Han har ellers tro på at de som sitter i ledelsen kan gjøre en god jobb til neste år (hva ellers kan han si). Hvis ledelsen skal evaluere seg selv, så blir dette en ny bortkastet avaluering sier no jeg !! For øvrig er jeg svært skuffet over Sunnmørsposten, når det gjelder å sette et kritisk lys på klubben. Må si jeg savner Helge Skuseth. Klubben må ha verdens snilleste lokalpresse (og Supportere).

olav60

Legg inn av olav60 » lør des 05, 2020 21:36:00

Magne Hoseth setter også fingeren på problemet AaFK har fått med sitt 3 back-system
Det er ikke noe spesielt galt med systemet , men spillerne har ikke hatt evne eller vilje til å forflytte seg raskt nok alt etter som det bølger fram og tilbake. Det er enkelt sagt for krevende, i hvert fall hvis en ikke har raske nok spillere i de aktuelle posisjonene

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » ons des 09, 2020 20:41:53

Det er rett og slett hårreisende at en fotballklubb skal forfalle på så kort tid uten at ledelse og styret kan sette fingeren på hva som har gått galt!
Det vitner om TOTAL inkompetanse på høyt plan!
Akkurat DER er klubben best i Eliteserien!

Jeg kan ikke se annen løsning nå enn at hele ledelsen må byttes ut, og at de nå må innrømme at de har feila på ALLE områder!
Hvis ikke dette skjer kan de slå seg på brystet og innkassere tittelen for Eliteseriens beste i arroganse, i tillegg til inkompetansen!

Finn dere et lag på fotballmanager å leike med i stede for!!!!

weasel

Legg inn av weasel » ons des 09, 2020 21:07:54

Tallene taler et tydelig språk . Bytt ut heile ledelsen.

Realist1

Legg inn av Realist1 » tor des 10, 2020 10:50:32

Her virker det som det er null entusiasme i ledelsen.
Det påvirker heile klubben.For oss som er gla i klubben så
handler det ikkje så mykje om at det har vorte gjort store feil som har fått alvorlige konsekvenser for resultater oppnådd i år.
En evaluering må gjerast kvar dag i ledelsen. Det må også synest at en er engasjert og vil finne løysinger.
Det må synest for publikum og for alle som bidrar økonomisk for at dette skal best mulig.
Vi har slik eg ser det eit handlingslamma styre og en ledelse som venter- venter på at sesongen er over så en kan evaluere- merkelig
Så kan en seie at det har vore gjort mange grep men når det ikkje blir informert om det har det liten verdi spesielt når det ikkje har gitt resultat.Fotball er sirkus i Aafk er det langt ifra sirkustistander.

Fidelito

Legg inn av Fidelito » tor des 10, 2020 17:21:35

Skift ut hele ledelsen+styre. Tidenes fiasko sesong må få konsekvenser.

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tor des 10, 2020 18:29:38

Hva med å gi LAN ALL makt og TOTAL styringsrett når det gjelder valg av nye spiller inn til neste sesong?
Det er tross alt kun han som har den fotballfaglige kompetansen av de som sitter i de styrende posisjoner.

Og hvor er forresten Vågnes midt oppi dette her?
Har han fortsatt noen funksjon lenger i klubben?
Det var vel han som fant Pape for oss, og har vel kanskje hatt en finger med i spillet når det gjelder Diaw??

På folkemøtet som var i sommer var et av mine spørsmål til Melland:
Har vi noen i klubben som for tiden har en speiderrolle, og hvis svaret er nei, hvorfor ikke??
Jeg spurte samtidig om hvorfor ikke arbeidet med å sondere spillerjakten allerede var påbegynt i god tid før vinduet åpnet, slik at prosessen med overganger kunne starte med en gang vinduet åpnet, spesielt med tanke på hvor desperate vi allerede på det tidspunktet var når det gjaldt tabellplasseringa.

Svaret fra Melland var: Nei, vi har ingen speider i klubben for øyeblikket, og vi anser dette som helt unødvendig. Vi har fullstendig oversikt over markedet på tilgjengelige spillere til enhver tid, og blir neddynget av e-poster fra agenter som promoterer sine tilgjengelige spiller hele tiden!

Dette vil med andre ord si at HAN fra sitt kontor på Colorline fint kunne gjøre denne jobben selv, uten noe annet nettverk enn det som kommer fra agenter og kanskje noen googlesøk.

Han sa samtidig at de da pr. dags dato jobbet konkret opp mot enkelte ønskede spillere inn, og at det snarlig kom til å komme nye inn, i allefall 1, kanskje 2, og med litt "flaks" 3 når vinduet åpnet.

Resultatet ble som alle vet Jørgensen!
Kallevåg fra Lillestrøm ble forsøkt hentet i desperasjon utpå formiddagen siste dagen av vinduet, og gikk i dass pga papir-rot fra Melland sin side!

Når vinduet stengte uttalte Melland stolt: JEG SYNS VI LANDA FINT I DETTE OVERGANGSVINDUET JEG!!

Dessuten tror jeg faktisk Kallevåg hadde blitt nok et bomkjøp om han hadde lykkes med overgangen!
Hvor mange mål har han scoret for Lillestrøm i Obos denne sesongen? 5 mål er fasit, og han er vel heller ikke å regne som fast plass på laget som midtbanespiller/spiss!

Så når sommervinduet åpnet, lå vi i bunnen av tabellen, hadde blitt rundspilt av samtlige lag, tapt omtrent alle kampene med kalas-siffere, og DESPERAT trengte at noen tok noen smarte grep for å snu den negative trenden, endte vi opp med en middelmådig, urutinert back på billigsalg!

Og ca en måned etterpå uttaler ledelsen at de ikke ser NOE de kunne gjort annerledes for at situasjonen kunne vært annerledes, bortsett fra at de skyldte coronasituasjonen!

Så når det gjelder nye spillere inn til neste sesong ser jeg MEGET mørkt på hva som kommer inn hvis Melland skal finne disse foran pc`n på kontoret uten noe som ligner på en "speider"

SAY NO MORE!!

Realist1

Legg inn av Realist1 » tor des 10, 2020 18:50:02

Det er det som er problemet og som gjer meg fortvila.Vi gjer alle feil men når en ikkje ser eller vil sjå feila - da blir ikkje mulig å rette det opp heller.
Det er det som er trist fordi evnen er der ikkje til å innsjå sine begrensninger.
Eg håper virkelig eg tar feil men frykter personer som aldri innrømmer det slik som styre og ledelsen i denne klubb som har eller burde sett etter kamp nr 2 at her må vi ta grep og kommunisere og vise at en er ydmyk men ikkje denne gjengen nei

Fidelito

Legg inn av Fidelito » tor des 10, 2020 21:56:29

Enig. Alle ser at spiller logistikken har vært elendig i år. Ny kost må inn her hvis håp om eliteserie 22/23

rogerlima

Legg inn av rogerlima » tor des 10, 2020 23:03:10

SandMan65 skrev:
tor des 10, 2020 18:29:38

Har vi noen i klubben som for tiden har en speiderrolle, og hvis svaret er nei, hvorfor ikke??
Jeg spurte samtidig om hvorfor ikke arbeidet med å sondere spillerjakten allerede var påbegynt i god tid før vinduet åpnet, slik at prosessen med overganger kunne starte med en gang vinduet åpnet, spesielt med tanke på hvor desperate vi allerede på det tidspunktet var når det gjaldt tabellplasseringa.

Svaret fra Melland var: Nei, vi har ingen speider i klubben for øyeblikket, og vi anser dette som helt unødvendig. Vi har fullstendig oversikt over markedet på tilgjengelige spillere til enhver tid, og blir neddynget av e-poster fra agenter som promoterer sine tilgjengelige spiller hele tiden!
Wow. Ord blir fattige for hvor amatørmessig driftet klubben er. Det er helt utrolig hvor egoistisk Melland er som setter egen vinnikg foran klubb og supportere.

Du jobber ikke i en butikk, Melland! Folk bryr seg faktisk om klubben! Skjerp deg!

Fidelito

Legg inn av Fidelito » tor des 10, 2020 23:28:23

Ikke ett eneste spiller innkjøp i år har hevet klubben. Snarere tvertimot senket laget. De spillerne som er kjøpt inn har nada holdninger. Selv en spiller som Haugen som klubben har siklet etter i lang tid har vist absolutt ingenting. Melland bruk kompetansen din på et annet område

Brukeravatar
Bent

Legg inn av Bent » fre des 11, 2020 04:04:31

Tror og håper NAV Ålesund kommer til å ha mye pågang i tiden fremover...

Realist1

Legg inn av Realist1 » fre des 11, 2020 21:42:17

Ivar Morten Normark har jeg nevnt tidligere.Når han var trener i Aafk var det entusiasme i Aafk.Opprydning i Hødd har han også på CV.
Kanskje styreleder i Aafk.
Andre’ Nevstad som sportssjef.Hadde mange gode signeringer i Hødd.
Daglig leder :En med fotballentusiasme over 10 år og med hjerte i Aafk

jast

Legg inn av jast » lør des 12, 2020 13:48:26

Hauge feber i Milano er oversikten til VG i dag. Og her var han ikke god nok. Jeg blir så frustrert og oppgitt over hvordan denne ledelsen og bohinen har ødelagt klubben med sin inkompetanse. DET MÅ DA SKJE NOE NÅ. Helt stille fra de som styrer.

cumshot

Legg inn av cumshot » lør des 12, 2020 15:05:13

rogerlima skrev:
tor des 10, 2020 23:03:10
SandMan65 skrev:
tor des 10, 2020 18:29:38

Wow. Ord blir fattige for hvor amatørmessig driftet klubben er. Det er helt utrolig hvor egoistisk Melland er som setter egen vinnikg foran klubb og supportere.

Du jobber ikke i en butikk, Melland! Folk bryr seg faktisk om klubben! Skjerp deg!

Egen vinning Melland ?

Dette må du utdype, skjønner ikke hva du mener

jast

Legg inn av jast » lør des 12, 2020 15:35:41

Egen vinning, Jeg er helt enig. Melland synes det viktigste er at han har jobben selv om han ikke duger. Han setter seg selv foran klubben.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » lør des 12, 2020 16:20:14

jast skrev:
lør des 12, 2020 15:35:41
Egen vinning, Jeg er helt enig. Melland synes det viktigste er at han har jobben selv om han ikke duger. Han setter seg selv foran klubben.
Det jast sa. «Egen vinning» kan fort bety korrupsjon. Men her er IKKE det tilfellet. Melland er en flott fyr han, og en som har stått på for klubben. Men han evner tydeligvis ikke å se sine egne begrensninger, og velger heller å heve lønn enn å si fra seg en jobb han er fullstendig inkompetent til.

motorthor

Legg inn av motorthor » lør des 12, 2020 20:22:02

rogerlima skrev:
lør des 12, 2020 16:20:14
jast skrev:
lør des 12, 2020 15:35:41
Det jast sa. «Egen vinning» kan fort bety korrupsjon. Men her er IKKE det tilfellet. Melland er en flott fyr han, og en som har stått på for klubben. Men han evner tydeligvis ikke å se sine egne begrensninger, og velger heller å heve lønn enn å si fra seg en jobb han er fullstendig inkompetent til.
Sporslig leder tjene vel 2-3 ganga så mykkje som en fysioterapeut, e tror også at det spilla inn her.

Realist1

Legg inn av Realist1 » lør des 12, 2020 20:45:36

Det er styret som ansetter og avsetter ansatte i ledelsen tenker eg.
Håper berre at vi får skuta Aafk på rett kurs no i løpet av desember.
For å få den på rett kurs må dei som styrer Aafk ta en ransakelse -sjå seg sjølv i speilet.Innsjå at kursen er feil- at vi ledelsen ikkje har og neppe er istand til å få det til slik det blir bra igjen.
Alle i ledelsen som sjøl finne ut no at dette klarer vi ikkje - dei fortener ros og støtte.
Håpe virkelig dette skjer for det er der skoen trykker no.
Om vi ser på spillere kvar for seg so er det godt mulig mange av dei som forlater klubben vil få det til andre plasser.Kanskje er det for mange «like» spillere ?
Slik det er no kan det ikkje fortsette.Ønsker dagen styre og ledelse alt godt men dei må fratre sine nåværende stillinger.

Fidelito

Legg inn av Fidelito » lør des 12, 2020 22:20:50

Aldri i Tippeligaens historie har vi vel sett et lag bli så rundspilt og ydmyket som årets Aafk lag. Vil ta lang tid å bygge opp selvtilliten til spillerne, men mange forsvinner vel ut portene på CLS. Hva skjer med ledelse
Og styret. Antageligvis ingenting

Svar