Moderator: Arcturus

Svar
Bale

Hva nå Aafk

Legg inn av Bale » fre jan 15, 2021 16:34:28

TL 2020 er historie og endte med brak for Aafk....rett ned i OBOS. Det er vel over helgen at Aafk samler de av spillerne som fortsatt er i klubben, alt tyder på at mange juniorspillere "midlertidig" blir tatt opp i A stallen. Siden i sommer har alle sett at neste stopp blir OBOS.....og da har kubben hatt 6 mnd på seg å finsikte nye spillere inn. Er så tilfelle.....spør du meg er svaret nei.

Klubben trenger følgende spillere inn:
1. Ny keeper, Lie kan maks være reserve
2. En ny erfaren midtstopper...Forren kan være rett mann
3. Midtbanen styrkes med to (2) spillere
4. Angrepet styrkes med en erfaren spiss
5. Felles for nevnte spillere er at de må holde TL nivå

Pr dato har Aafk signert en amerikansk keeper som heller vil bli FBI agent samt en lovende junior. Dette minner om fjoråret, alle andre klubber hentet spiller som holdt TL nivå....Aafk fylte opp stallen med middels OBOS spiller. Sondre Fet holdt ikke mål og ble topp spiller bor BG. Hauge var i Aafk 2019 på utlån, var ikke god nok og ble sendt hjem, spiller i dag for Milan

Den eller de som har ansvaret for spiller logistikken bør se seg i speilet og vurder sin posisjon. Reidar Vågnes har hentet meget gode spille til Molde og Aafk, hvor er han i dag?

Jeg er meget skeptisk til kommende sesong, iflg Nilsen skal laget omtrent trene/løpe seg ihjel. Kan en gjøre noe sånt over natten når en har juniorer/yngre spillere i troppen som kanskje ikke vil tåle et voldsomt harkjør.

Til slutt, når får vi vite når troppen er fulltallig?

Fidelito

Re: Hva nå Aafk

Legg inn av Fidelito » fre jan 15, 2021 21:34:37

Nedover reisen har begynt. Jaggu har dei vært treige med innkjøp før, årets treighet slår alle rekorder. Sitter sikkert i møter på CLS for å finne ut av ting. Noen må gå? eller blir det omrokkeringer og spill for galleriet. Tipper samme kasusene fortsetter å skeivkjøre klubben

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » lør jan 16, 2021 13:18:02

Bale skrev:
fre jan 15, 2021 16:34:28
Siden i sommer har alle sett at neste stopp blir OBOS.....og da har kubben hatt 6 mnd på seg å finsikte nye spillere inn. Er så tilfelle.....spør du meg er svaret nei
Dette punktet reagerer jeg også på.
Alle i ledelsen med et snev av realistiske briller burde se at nedrykket ville komme allerede da LAN tok over elendigheta!
Det første LAN sa da han kom, var at han skulle bygge nytt lag til neste sesong, og det lå allerede da i korta at han tenkte på at dette kom til å bli i OBOS. (ref. folkemøtet i sommer)
Han sa at han da kom til å forme et "nytt" ungt lag i hans geniale 4-3-3 system.

Hvorfor har da ikke denne jobben med potensielle nye spillere/talenter inn startet for LENGE siden, og i alle fall tidlig i vinter da nedrykket allerede var et faktum?

Unge fremadstormende talenter fra lavere divisjoner finns det mange av, men de er vel allerede i dialog med andre klubber som er litt raskere på avtrekkeren, og har et snev av beslutningsevne!

På denne måten kunne eventuelle bud på feks. Castro, Bizoza og Bolkan Nordli tett inn mot seriestart vært lettere å erstatte raskt med pengene vi da hadde fått ved salg av disse.
Jeg tenker da på gode nye spillere med erfaring på øverste hylle, som erstatter direkte de av disse som forsvinner nå.
Eventuelt kan vi gamble på at vi gjør det greit uten disse før sommervinduet, bruke vårparten til å finsikte markedet/behovet i LAN`s nye system, og handle fra øverste hylle i sommervinduet, gjerne med litt av det vi har i Tangopoolen.
VIPPS, så har vi tatt en B/G.. Hvor vanskelig kan det være??

På den andre siden kan det vel ikke komme som en overraskelse på ledelsen at det kan komme bud på disse nå, og at disse må erstattes enten nå eller i sommervinduet som kommer.
Dessuten har vel minst 2 av de sagt at de absolutt ikke vil spille Obos neste sesong, og spillere som selv har vært med på sende oss ned, og ikke vil bidra med jobben opp igjen, er vel ikke noe å satse på!! :x

olav60

Legg inn av olav60 » lør jan 16, 2021 19:03:08

Ja, marerittet er at Bolkan Nordli, Castro og Bizoza forsvinner rett før vinduet stenger, og da er det for sent å få tak i erstatninger på en rimelig grei måte
Det bør settes en D-dag i god tid for disse spilerne når de skal være ute av klubben . Hvis de ikke er solgt og forsvunnet innen fristen må de bli her enten de vil eller ei

1aafk

Legg inn av 1aafk » man feb 08, 2021 18:09:16

Er det verkeleg noe som har trua, eg berre undrar.............Sjølv misste eg trua for 8 månader siden, og trur fortsatt på et nedrykk, så får vi sjå kva som skjer. Lykke til, hugs på at ingenting kjem rekande på ei fjøl.................

Svar