Moderator: Arcturus

Svar
Brukeravatar
Even beinløs

Re: Hovedtrener Lars Bohinen så langt...

Legg inn av Even beinløs » tir jan 07, 2020 19:44:40

magefølelsen sier: Han går....
Og jeg er likeglad
Har aldri hatt sans for personen Bohinen. Masse skurrer ...

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 07, 2020 20:15:31

Slutter Bohinen så må vi ansette Skiri,han bruker jo samme formasjon på 2 laget 3-5-2.kan ikke ha en ny trener som tenker helt annerledes,viktig og bygge videre på det dem gjorde i fjor.Jeg håper fremdeles at Bohinen er smart,men samtidig så tenker han nok penger som alle andre.

Guru

Legg inn av Guru » tir jan 07, 2020 21:53:37

Og der begynte vi å diskutere erstatter. Litt vel tidlig. For kvifor i alle dagar skulle treneren vår finne på å reise? Først må han i alle fall få tilbudet. Så må han takke ja til det. Ingen av delane er opplagt.

Samtidig må klubben til eikvar tid vere forberedt. Kjenne markedet. Både for spelarar og trenarar. Dagens stall begynner å bli optimalisert til Bohinen sin fotball - trebackslinja især - og vi er nødt til å fortsette på den linja. Amund Skiri er nevnt, og han vil heilt naturlig ta over. I alle fall midlertidig. Så må vi ikkje gløyme Andrea Loberto. Han har trass alt ein separat avtale med klubben. Sjølv om han og Bohinen har jobba saman fleire plassar, så treng det ikkje alltid vere slik.

Men utanfor klubben. Kor mange trebackstrenarar har vi på høgt nivå i Norge? Marci Sifuentes i Sandefjord er ein. Der er det visst også krangel og dårlig stemning, så det er ikkje sikker han trener dei komande sesong. Andre? Vi møtte vel fleire slike lag i obos, utan at eg heilt husker kven. Men det er ein kar til. Som har vunne seriegull med ein liten klubb i utlandet. Som kom til Norge med umiddelbar suksess med trebackslinja. Som presterte omtrent best i landet eit heilt år, før kvardagen blei svart. Og han til slutt rykka ned nylig. Simo Valakari, frå helt til syndebukk i Tromsø Han fekk ikkje sparken, men det var visstnok fordi dei ikkje hadde råd. Dersom nokon vil hente han, så er nok det svært realistisk. Om han er rett mann? Uvisst. Men han høyrer med på lista.

Men berre som backup. Det er Lars Bohinen som er vår mann. Det skal mykje vilje, uvilje og kompensasjon til for å endre på det.
Nokon veit bedre enn andre

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 07, 2020 22:15:41

Ser jo ut som Ole blir ledig snart dem blir jo leika med av det 3 beste laget i England.Men jeg både håper og tror vi får beholde treneren,det er veldig lite sannsynlig at han går til Vif no

gaddag

Legg inn av gaddag » ons jan 08, 2020 20:56:10

Ærlig talt Galiat. Skal Bohinen forlate oss så skal vi har ny trener som er like god eller bedre enn den vi mistet !
La nå Ole få smile seg til nedrykk i fred der borte i England.

Bohinen er her nå og jeg tror han blir. Vi er en spennende klubb igjen !
Men bare for å synse så synes jeg som Guru sier at Valakari virker som en fin type. Treneren til Ranheim er jo også en kar som har fått mye ut av lite.
Og der er mange trenere om en ser utenfor landegrensene. Skiri er jeg rett og slett ikke klar for etter Trond-gate. Vil ha en som kan sparkes uten dårlig samvittighet !! :D

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jan 08, 2020 23:13:47

Vi må ha en som spiller 3-5-2 Eller 3-4-3 som vi kommer til og spille mye i år.Men Bohinen blir nok i Aafk,det med Ole var litt fleip.mitt lag i England vinner jo hele tiden,så for min del kan jo ole bli der han er no.Han gjør jo en god jobb for vi som liker Liverpool.Men viktigst er jo Aafk og vi vil overraske positiv håper jeg,med et par forsterkning til inn pluss keeper.Så blir sesongen veldig god

gaddag

Legg inn av gaddag » tor jan 09, 2020 09:07:01

Skjønte fleipen med Ollie Galiat og dro den bare litt videre. Jeg er Leeds men det Liverpool har gjort nå de siste sesongene er bare dødsimponerende.
Vi vant Obos nesten uten motstand. Liverpool gjør det samme i PL !

Galiat

Legg inn av Galiat » fre jan 17, 2020 20:41:45

https://www.dagbladet.no/sport/verken-j ... e/72036914

Kansje rett trener for Aafk om Bohinen overtar vif?

Øggen

Legg inn av Øggen » lør jan 18, 2020 00:11:18

Galiat skrev:
fre jan 17, 2020 20:41:45
https://www.dagbladet.no/sport/verken-j ... e/72036914

Kansje rett trener for Aafk om Bohinen overtar vif?
Seriøst?? Om det e klovn vi vil ha, så kan vi like godt hente keiko Nordli...
Men for all del.
Blir faktisk meget skuffa om Bohinen svikta oss no, og håpe inderlig han blir ett år til iallefall.

weasel

Legg inn av weasel » søn jan 19, 2020 16:33:27

Haha, ukens dummeste.... seriøst, Riise som Aafk trener? Måtte bli på guttelaget det.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » søn jan 19, 2020 19:42:33

Veldig voksent intervju med ham i hvert fall. Han uttaler seg veldig bra og ydmykt, til en forandring. Jeg tenker at J.A. Riise nok vil ha godt av noen år som trener med mindre press i lavere divisjoner. Men han skal nok ganske raskt høyere enn 3. Divisjon, og kanskje etterhvert vil han være klar for eliteserien.
Men ikke nå. Det er for tidlig.
Han er dog alltid hjertelig velkommen til å komme inn i AaFK-systemet. Og hvis Bohinen forsvinner, håper jeg Skiri tar over, og at Riise kan ta jobben som Skiri har nå.
Ser egentlig for meg at begge brødrene kan ha en fremtid i AaFK. Man kan si mye om dem, men begge er disiplinerte vinnere, som hater å tape, og går all-in for det de driver med.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » søn jan 19, 2020 21:10:21

''Skiri ta over'' skriver du Arcturus

Nei, nei & atter nei.
Innavl har vi prøvd, og har du glemt Trond F. & '' Kalle - Kaos''? Hvordan det gikk, har du glemt det?

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man jan 20, 2020 21:31:45

Haha nei jeg har ikke glemt Trond. Jeg syntes Trond gjorde en veldig god figur, og vil faktisk ikke legge skylden for nedrykket på ham. Jeg var imot å sparke ham hele tiden. Jeg likte det Trond dreiv på med, tilnærmingen hans, og filosofien hans. Jeg tror han var på rett spor hele tiden. Men spillerne svikta den høsten. Vi gikk fra å kjempe om medalje på våren til å rykke ned på høsten.

Så ja, jeg husker godt Trond. Og at han nødvendigvis var ferdig i det øyeblikket han møtte litt motgang, for temaet "manglende erfaring" ville alltid bli holdt opp mot ham ved første tegn på problemer. Jeg synes ikke han fikk en fair sjanse, og at sparkingen av ham var urettferdig.

En av grunnene til at Lars Bohinen tilsynelatende har "snudd skuta" - vi ser ut til å være et bedre lag nå enn da vi rykket ned - er bl.a en nyfunnet entusiasme blant sponsorer pga nyere tendenser fra ledelsen, som har gitt klubben økt handlingsrom. Skal ikke snakke ned Bohinen, for pr i dag er jeg veldig fornøyd med ham. Han er inne på noe som kan bli veldig bra.
Men den nyfunnede entusiasmen blir tilbakevirkende urettferdig for Trond, for han fikk aldri mulighet til å jobbe i et slikt miljø. Så vi fikk aldri egentlig se hva han duger til.

Jeg tror dessuten at Skiri pr i dag er enda bedre rustet enn det Trond var den gang da.

Men så lenge Bohinen blir, støtter jeg status quo på det der.
Hvis Bohinen går, tror jeg Skiri kunne blitt bra.
Kong Amund som tok Åndalsnes ut av Romsdalen og flyttet det inn i Sunnmøre.

Galiat

Legg inn av Galiat » man jan 20, 2020 23:14:24

Trond trente et meget bra 1 div lag i fjor,men han fikk veldig dårlige resutat med dem i fjor.Så vist han er en god trener,så burde laget kjempe om topp 6.

Filer

Legg inn av Filer » tir jan 28, 2020 12:21:29

La oss håpe Morten P i Dagbladet har rett
"AALESUND-TRENER LARS BOHINEN var en av de første som ble linket til jobben på Valle. Han skal ifølge mine kilder ha vært i samtaler med klubbdirektør Erik Espeseth, styreleder Thomas Baardseng og sportsdirektør Jørgen Ingebrigtsen.

Etter å ha vurdert klubbens potensial og konkurransedyktighet, skal Bohinen ha valgt å avslutte samtalene".
Link: https://www.dagbladet.no/sport/venter-p ... a/72073251

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 28, 2020 22:04:39

Bohinen går jo ut i smp i kveld og sier Aafk mangler 3 kvalitet spillera og at dem må komme rask Så det stemmer nok at han har takka nei til.vif,vist ikke hadde han ikke brydd seg om at Aafk mangla 3 kvalitet spillera i stallen

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » tir jan 28, 2020 22:31:01

Jasså, mangler 3 kvalitetspillere siste uka i januar :?:

har jeg hørt slik tale før?
Ja, dette er hakk i plata, for disse 3 kommer aldri, de har hatt tid siden tidlig sist høst.... og nå, siste uka i januar kommer ''avsløringen''
Helleduss'n :oops:

Galiat

Legg inn av Galiat » ons jan 29, 2020 06:20:42

Bohinen pleier og få det som han vil,han fikk dem han ville ha i fjor og får nok dem han vil ha i år også.overgangsvinduet stenger 1 april.og sesongen begynner først i april.Så det er ingen grunn til og være så sikker som du er her

Coach7

Legg inn av Coach7 » ons jan 29, 2020 09:16:02

Helleduss'n???
Et av hovedvinduene stenger på fredag, erfaringsmessig så er det vanskelig å signere spillere i Norge før det lukkes. "Mange har en drøm om profflivet i store ligaer, og da holder dei dørene åpen så lenge som mulig...
Er evig optimist og trur spillere kommer i løpet av tidlig februar.

Guru

Legg inn av Guru » ons jan 29, 2020 09:38:59

Even beinløs skrev:
tir jan 28, 2020 22:31:01
Jasså, mangler 3 kvalitetspillere siste uka i januar :?:

har jeg hørt slik tale før?
Ja, dette er hakk i plata, for disse 3 kommer aldri, de har hatt tid siden tidlig sist høst.... og nå, siste uka i januar kommer ''avsløringen''
Helleduss'n :oops:
Har du lest heile saken? Pluss-sak, så det er ikkje alle som har gjort det. Innholdet er adskillig mindre dramatisk enn overskrifta. Kan for eksempel dra fram følgende Bohinen-sitat: "Vi er kommet godt i gang og er foran skjema i forhold til det vi var på samme tid i fjor, men vi skulle hatt på plass tre spillere til."
For ikkje å snakke om dette: "Det er alltid slik at man gjerne vil ha ting på plass tidlig, men så er det veldig sjeldent man får det."

Vil også anbefale Sunnmørsposten sin ferskaste podkast. Melland er gjest, trur den var spelt inn cirka mandag. Han var veldig tydelig på at 2-3, kanskje 4, spelarar kjem inn. Trur også han antyda at nokon var rett rundt hjørnet, men der husker eg ikkje heilt kor tydelig han var. Ingen bombe, men eliteserien, obos, Island, Nederland, Belgia og Senegal var nevnt som område der vi har godt nettverk og oversikt.

Filer

Legg inn av Filer » ons jan 29, 2020 16:37:52

Guru skrev:
ons jan 29, 2020 09:38:59
Trur også han antyda at nokon var rett rundt hjørnet, men der husker eg ikkje heilt kor tydelig han var.
Fra podcasten:
Melland: "Det vil overraske meg mye om det ikke kjem inn en to-tre, kanskje fire spillere til før vinduet stenger".

Skuseth savner flere "signaturspillere"
Melland svarer: "... det ligg litt i korta at vi søker litt mer etablerte spillere nå i de siste brikkene inn mot sesongen"

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » ons jan 29, 2020 20:02:06

Takk for tilbakemelding, Guru ;)

Gla' for at det forslitte Hoffuttrykket '' har flere navn på blokka'' ikke blir brukt mer.
Av prinsipielle grunner, har jeg ikke abonnement på vår lokale globalist propaganda makkverk, Sumpen, og ser ikke såkalte +nyheter.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre jan 31, 2020 16:26:01

Fagermo tar over VIF. Så da er vi berga en stund til :)

https://direkte.vg.no/fotball/videos/191735?wide

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn jul 05, 2020 17:21:03

Kan være greit å tenke litt over hva som sies også fra en hovedtrener på ett herrelag:

https://www.nettavisen.no/sport/lars-bo ... rJnihSCpGM

jast

Legg inn av jast » søn jul 05, 2020 17:29:20

Sondre B. Fet starter sin 6 kamp på rad for serielederen. Synes det er utrolig at han har fått så lite spille tid i AaFK.

rogerlima

Legg inn av rogerlima » søn jul 05, 2020 17:57:54

Vatnebygder skrev:
søn jul 05, 2020 17:21:03
Kan være greit å tenke litt over hva som sies også fra en hovedtrener på ett herrelag:

https://www.nettavisen.no/sport/lars-bo ... rJnihSCpGM
Ikke mer politikk her inne nå. La oss heller diskutere Bohinen sine taktiske disposisjoner.

Som innlegget over her påpeker: Sondre Fet er ikke god nok for Bohinen. Det er fordi at for Bohinen er system viktigere enn enkeltspillere. Og det er ikke en dum ting. Men noen ganger en enkeltspillere viktige for å bryte opp et system så rigid at ddt ikke evner å tilpasse seg mottrekk.

Guru

Legg inn av Guru » søn jul 05, 2020 17:59:29

jast skrev:
søn jul 05, 2020 17:29:20
Sondre B. Fet starter sin 6 kamp på rad for serielederen. Synes det er utrolig at han har fått så lite spille tid i AaFK.
Eg syns også at Sondre Fet burde ha fått meir speletid i fjor enn han fekk.

Samtidig er det det med å passe i rollen. I Glimt er han hånd-i-hanske-indreløper. Det er lett å tru at han er laga for rollen og rollen for han.

I 3-5-2 som vi spelte i fjor er han litt vanskeligare å plassere. Indreløper er sjølvsagt favorittplassen der og, men med to spisser og ingen kanter foran er det ein litt anna rolle. Han konkurrerte også med Castro og Thrandarson om plassane, og sagt på den måten er det plutselig ikkje så enkelt.

Han kunne også vere ein av dei to på topp. Kjapp, arbeidsom og målfarlig, men eit litt utypisk valg opp mot Fridjonsson, Agdestein, Pape og Castro.

Plassen som låg ledig for han var kanten. I konkurranse med Hatlehol, George, Olafsson og Meade. Kanskje litt vanskelig å få utnytta dei offensive eigenskapane til fulle, men eg trur han har alt i seg til å bli skikkelig god der.

No er han lånt ut til Glimt. Dersom han og dei trivs med det, så blir han verende der og vi får en ukjent slump penger inn på kontoen.

Håpet er at han har ein god sesong i Glimt og vil kome heim neste år. Skal det skje, så må han nok forstå st han blir satsa på i ein fast posisjon. Før har han kunna vore ein benk åleine. For øyeblikket speler vi 3-4-3. Eg ser for meg at han er hånd-i-hanske for ein av dei offensive kantane der og. Og samtidig svært kapabel til å ta ein av dei defensive.

jast

Legg inn av jast » søn jul 05, 2020 19:02:56

Jeg husker bare at det irriterte meg hver gang han ikke stod i start oppstillinga. Og mener at med tillit så hadde han tilpasset seg den rollen han hadde fått. En tabbe av AaFK å la han gå, selv om vi fikk Haugen.

Prellen

Legg inn av Prellen » søn jul 05, 2020 20:07:35

Spark Bohinen, ansett Rekdal.

olav60

Legg inn av olav60 » man jul 06, 2020 19:45:31

Jeg tror ikke AaFK har økonomi til hverken å skifte trener eller å få tak i nye av høyere kvalitet
Jeg tror alt står og faller med Fridjonsson om det blir nedrykk eller ståplass
I hvert fall så lenge forsvaret lekker som en sil.

Det ligger vel an til 15 p slik det ser ut nå :cry:

Svar