Moderator: Arcturus

Svar
Binge

600 i odds på at Aalesund vinne tippeligaen

Legg inn av Binge » fre nov 08, 2002 12:01:54

centrebet.com:

Competitor Odds

ROSENBORG
1.50
MOLDE
4.00
VIKING
9.00
STABÆK
10.00
LYN
15.00
ODD GRENLAND
18.00
VÅLERENGA
30.00
LILLESTRØM
30.00
TROMSØ
50.00
BRANN
50.00
SOGNDAL
100.00
BODØ/GLIMT
150.00
AALESUND
600.00
BRYNE
800.00

og en forskjell i odds på 550 mellom AaFK og Tromsø..... :rolleyes:

Oskar Matzerath

Legg inn av Oskar Matzerath » fre nov 08, 2002 12:19:32

Mye penger å tjene neste år altså!
Registrerer for øvrig at de har satt Brann til kun 50 i odds, noe som jo er humor på et høyt nivå... de må ha glemt en null eller to?

Broilern

Legg inn av Broilern » fre nov 08, 2002 13:39:55

Hvis e skulle ha såtte oddsen hadde an vært 1,15 på AaFK...:)

AaFK Seriemester 2003 - Vinner Champions League 2004/2005.
Hva er oddsen på det mon tro... :D

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

volsen

Legg inn av volsen » fre nov 08, 2002 15:17:14

/me setter en tusing på att Aafk vinner :D

draffen

Legg inn av draffen » fre nov 08, 2002 15:41:59

steik.. den gavepakken.. :D åsså 50 i odds på Tromsø da!! D e jo heilt latterlig!

Heia Aalesund!

cupmester 2002

Legg inn av cupmester 2002 » fre nov 08, 2002 16:08:45

Tabellen blir som følger neste år

Rosenborg
Molde
Odd
Viking
Lillestrøm
Stabæck
Lyn
Vålerengen
ÅLESUND
Sogndal
Tromsø
Bodø/Glimt
Brann
Bryne

Tror vi skal være fornøyd med en slik debut i Tippeligaen. Muligens tar vi Vålerengen i tillegg.

volsen

Legg inn av volsen » fre nov 08, 2002 17:07:26

Rosenborg vinenr ikke, tror de havner ett stykke ned på tabellen. e tippa 5.

Broilern

Legg inn av Broilern » fre nov 08, 2002 17:45:41

Broilern's tips :

1. Rosenborg
2. Viking
3. Stabæk
4. Odd
5. Molde
6. Lillestrøm
7. Lyn
8. Tromsø
9. Brann
10. Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !
11. Vålerenga
12. Bryne
13. Bodø/Glimt
14. Sogndal

VI KLARER OSS FØRSTE SESONGEN PÅ VEI MOT:

[b] ABSOLUTT VERDENSHERREDØMME[/b]

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

goliat

Legg inn av goliat » fre nov 08, 2002 23:35:54

mitt tips 1 molde 2 rosenborg 3 stabek 4 viking 5 odd 6 lyn 7 lillestrøm 8 aalesund 9 vif 10 sogndal 11 bryne 12 bodøglimt 13 tromsø brann.og jeg føler meg sikker på at aalesund overlever med glans.at tromsø er bedre en oss er direkte latterlig.vi tok jo 38 poeng på siste 15 serikampa.5 mer en tromsø.og vi hadde 9 bedre i målforkjell.hjemme skåra vi 54 mål.d er 16 mer en tromsø.så jeg sier bare vi rula mens tromsø spilla som at dem hvar på fylla.

GamleErik

Legg inn av GamleErik » lør nov 09, 2002 14:21:12

Du Goliat, du Goliat. Unner du ikke Brann en egen plass på tabellen eller har du bare glemt å sette 14. foran oss?

Jeg orker ikke å sette opp mitt tabeltips på det nåværende tidspunkt men regner med at Brann kommer til å havne en plass midt på tabellen (6-10). Årets sesong har vært dårlig av flere grunner. Mye kan tilskrives at man mistet 2 nøkkelspillere og benkesliter Karadas (som har blomstret i ettertid) samt at laget aldri har blitt helt samspillt med nyanskaffelser fra tredje hylle i andre halvdel av sesongen. Det kommer nok til å svinge neste sesong også, men laget blir antageligvis bedre samspillt og vi har en lovende juniorstall med flere spillere som kommer nærmere en A-lags plass (Erik Mjelde som fikk sin første kamp fra start mot Sandefjord er bare en av mange lovende). I tillegg blir det sikkert et par nye spillere før seriestart som hever kvaliteten eller i det minste bredden på stallen. Jeg tror ikke at det er så stor fare for at noen kjøper flere av stjernene våre før neste sesong, muligens med unntak av Knarvik som dro til øyriket for å trene, så alt i alt tror jeg vi får en betraktelig bedre sesong neste år.

Bare dere får bygget ferdig Color Line stadionet deres så skal dere få oppleve flust av fotballkultur når BST, Klanen og Kanari kommer på besøk neste år. (Kråmyra er ikke bygget for å håndtere disse gruppene).

Jeg tar turen til AaFK - Brann med 99,9% sikkerhet

Du seier som sant at vi taper iblant...
Ka bryr du oss med? Vi e best fordet!

http://80.202.101.22

Kjetil

Legg inn av Kjetil » lør nov 09, 2002 19:50:34

Banka noen Sandefjordsupportere i det siste, GamleErik?
Siden lederen fikk grisebank (knust to tenner) når Brann vant, skulle jeg gjerne likt å visst hva som hadde skjedd om Sandefjord hadde vunnet. Balltre? Nakkeskudd?

Esp-1

Legg inn av Esp-1 » lør nov 09, 2002 20:28:31

GamleErik: Nå som dere såvidt fikk sikra dere eliteseriespill enda et år til, er det ikke på tide å heve standarden på tifoene deres litt? Jeg må bare si det, det er og blir patetisk å stille opp folk som tinnsoldater med to bluss hver forran Store Stå. Og ikke nok med det, dere gjør det jo om og om igjen. Blir fort kjedelig, og det er med på å sette en lav standard for tifo generelt her til lands.

GamleErik

Legg inn av GamleErik » lør nov 09, 2002 21:11:37

Banka noen Sandefjordsupportere i det siste, GamleErik?
Siden lederen fikk grisebank (knust to tenner) når Brann vant, skulle jeg gjerne likt å visst hva som hadde skjedd om Sandefjord hadde vunnet. Balltre? Nakkeskudd?

Til Kjetil:

Er du en åndsamøbe? Å komme et slikt insinuerende, bortimot injurierende, spørsmål hører ikke noensteds hjemme.

Jeg og 99,9% av alle som regnes som Brann-tilhengere er lovlydige og oppegående personer som tar avstand fra vold. Jeg var ikke vitne til hva som skjedde med Blåhvalenes leder, som forøvrig er en hyggelig fyr (snakket en del med ham i Sandefjord) så jeg må forholde meg til det lille media har skrevet om saken. Det går der frem at de som utførte ugjerningen er tidligere medlemmer av BST som allerede var ekskluderte og at Brann-supportere grep inn og forhindret at Blåhvalene ble mer skadet enn de faktisk ble.

"Fotball er følelser, slipp dem fri." Men gjør det på tribunen. Det er få steder i Norge hvor det er mer følelser i sving rundt et fotball-lag enn det som er tilfellet i Bergen. Alle er ikke like oppegående på kamp-dag og flere er påvirket av alkohol. Enkelte klikker av og til, men de blir eksluderte og nektet inngang på fotballkampene såfremt man kan identifisere dem. Egentlig er det utrolig at det ikke blir mer fotball-relatert bråk når man ser hvordan enkelte personer oppfører seg. Når Brann har tapt en kamp så er det flust av tullinger som flirer deg rett opp i trynet og mobber deg. En slik oppførsel i forbindelse med en vanlig fuktig kveld på byen ville med overveiende sannsynlighet føre til en god del blodsøl.

Ellers refereres det stadig til disse Casual-gutta. I forumet deres tas det faktisk avstand fra det som skjedde i helgen med sparking av en som ligger nede. "Æreskodeksen" deres er visstnok å bare sloss med likesinnede fra andre steder.

Ingen er tjent med disse Casual-guttene men å identifisere og deretter få dem fjernet er tydeligvis ikke så lett som alle skal ha det til.

Kjetil: Dersom du har et snev av verdighet i deg forventer jeg en unnskyldning for de frekke kommentarene dine.

GamleErik

Legg inn av GamleErik » lør nov 09, 2002 21:26:04

GamleErik: Nå som dere såvidt fikk sikra dere eliteseriespill enda et år til, er det ikke på tide å heve standarden på tifoene deres litt? Jeg må bare si det, det er og blir patetisk å stille opp folk som tinnsoldater med to bluss hver forran Store Stå. Og ikke nok med det, dere gjør det jo om og om igjen. Blir fort kjedelig, og det er med på å sette en lav standard for tifo generelt her til lands.

Det er flere som klager på mangel på fantasi hos BST-tifo.
Jeg kan jo forsøke meg med en "I just work here" siden jeg stort sett tar bildene og hjelper til litt med utlegging av plakater når vi har "koreografi" men det ville nesten være litt feigt.

Det har stort sett vært flaggborg og blussing som har vært på menyen i år, men vi hadde også fyllt Hansa-svingen og sitte-tribunen bak store stå med plakater en gang i år. Det er ikke til å nekte for at ting har gått generellt litt tungt for både Brann og Brann Supporter Team i år. Som evig optimist satser jeg på at vi får samlet oss gjennom vinterhalvåret og kommer sterkt tilbake neste år.

Esp-1

Legg inn av Esp-1 » lør nov 09, 2002 23:58:22

Ikke så dårlig den mosaikken, men det skulle bare mangle egenlig. Hansa-tribunen er jo som skapt for mosaikk. Den har den riktige høyden og bredden, samt at det ikke er noen "hull" som ødelegger. På Ullevaal f.eks er det jo flere innganger på midten av tribunen. Så det er vel ikke så vanskelig å legge ut.

Men det er jo de blussene jeg reagerer på. Det har blitt ganske mye likt, og det er ikke det jeg foretrekker.

Vi i EngaTifo har laget en del bra effekter i år. Da tenker jeg først og frems på overheadflagg og store banner. Men desverre har ikke helheten blitt så bra alltid. Eksempelvis nå på cupfinalen. Vi hadde et stort overheadflagg på midten, samt to mindre på sidene. I tillegg hadde vi 16 stripes mellom og på sidene. Disse fungerte ikke så bra pga at mange at med flagg, så de ble ikke dradd helt ut. Det ene av de små overheadflaggene var heller ikke godt nok festet, så det ble mye rot. Jævla synd, for elementene var utrolig bra, og tanken var også det.

Esp-1

Legg inn av Esp-1 » søn nov 10, 2002 00:29:44

Bildet sier vel sitt?

GamleErik

Legg inn av GamleErik » søn nov 10, 2002 01:49:11

Bildet sier nok en del

Et klassisk eksempel på bane-storming. Men er det Barten eller er det Casuals? Jeg la faktisk ikke merke til banestormingen på stadion så det ble formodentlig tatt hånd om ganske raskt. Har opplevd verre banestorming av briskeby-banden.

Men tilbake til TIFO. Hansa-tribunen er ideell til mosaikk. Store stå er ideell til ukontrollert blussing. Blussing må gjøres i ordnede former. Dermed suger store stå stort sett til TIFO. Bruker vi flagg skygger det for grinebiterne på sittetribunen. Bannere, OH-flagg etc blir fort pinglete i og med at tribunen er så smal. Stripes har også vært prøvd i år men det så rett og slett dumt ut.

Det snakkes om å plassere den syngende gjengen på nedre del av Hansa'en neste sesong. Det vil gjøre det mye enklere å få arrangert tifo. 99-sesongen ble også tilbragt i Hansa, men da oppe i et av hjørnene og det førte til et betydelig oppbrud i miljøet. Flere ble ikke med på flyttingen og da vi flyttet tilbake et år senere ble en del igjen på sitteplass. Nå får vi se hva flyttingen vil medføre.

I samme slengen har enkelte (deriblant meg) tatt til orde for å få bedre segregering av hjemme og bortetilhengerne etter en del ubehagelige opptrinn for eksempel i kampen mot Sogndal hjemme. En tanke er å plassere rubbel og bit av bortetilhengerne på felt S, alternativt sette de med borte-SYMPATIER der og plassere de tilreisende "syngende" på en del av store stå om vi skulle flytte oss til Hansa-svingen. Vi får se hva vi kommer frem til i samarbeid med SK Brann. Da jeg ikke er med i styret vet jeg ikke helt hvor langt man er kommet i diskusjonene eller om de i det hele tatt har begynt.

Ballonger er noe av det eneste vi kan ha på store stå =)

Kjetil

Legg inn av Kjetil » søn nov 10, 2002 15:58:03

Innlegget ovenfor var vel egentlig kun for å provosere, men jeg kan godt være litt saklig;

Jeg bor i Bergen selv og vet inderlig godt at de fleste Brann-supportere er kjekke folk og det kun er fåtall som driver med faenskap.

Utsagnet mitt kom vel egentlig av en generell frustrasjon etter det Frøken Nordtveit hosta opp med før Sandefjordkampen. "Vi anbefaler ikke Sandefjordpublikummet til å ta turen til byen hvis de vinner, da risikerer de kanskje å få bank". Og jaggu skjedde ikke det, selv om de tapte. Virker som hun bruker mer krefter på å advare bortesupporterene istendefor å ta tak i sine egne rekker. Nordtveit og resten av BST tar selvfølgelig avstand fra alle typer vold. Men slike utsagn som hun kom med i forkant av kampen, kan misforståes. Av og til bør ordene veies med gullvekt. Særlig av en leder.
Poenget er at slike utsagn får oss utenfor Brannmiljøet automatisk til å identifisere Supporterklubben med de handlingene som skjedde. Og ja det er fryktelig trist. Det bør ikke bli slik at folk som ikke heier på Brann, holder seg unna stadion i redsel for å bli lemlestet.

Selvfølgelig var ikke spørsmålet ment alvorlig og personlig fra min side, men jeg er sikker på at det er folk som kunne stilt det i ramme alvor. For ikke alle er like opplyste.

Jeg kommer til å stille på Brann stadion i Oransje og Blått neste sesong. Det går forhåpentligvis helt fint.
Også håper vi at BST i tett samarbeid med Politiet får stoppet galskapen engang for alle.

Siterer forøvrig fra et reflektert innlegg på www.skbrann.org
Jeg synes det er merkelig hvordan den økende volden i forbindelse med Branns hjemmekamper tilsynelatende stadig slipper unna dagsorden i Bergen. Brann er den eneste klubben i Norge som blir forbundet med systematisk publikumsbråk og vold mot motstandernes supportere. Tar ikke Branns ledelse i samarbeid med byens forvaltning skikkelig tak i dette nå, vil det trolig om kort tid eksplodere i hendene deres og bli en stor skam for Brann og Bergen som by. Her er det sikkert mye klokskap å hente i historien om den positive kulturen som etterhvert har vokst frem blant Vålerengas supportere.

Tar også dette med en klype salt; VIF og Strømsgodset har vel også Casuals-miljø. Dog ikke så fremtredende som det som dessverre har blomstret opp i Brann.

Jeg vet vel litt om injurier, og kan fortelle deg at terskelen ligger ganske høyt på et forum som dette. Dessuten er et spørsmål formulert på denne måten ikke engang i nærheten av hva straffebestemmelsen krever.

Esp-1

Legg inn av Esp-1 » søn nov 10, 2002 17:46:46

GamleErik: Det er nok Casualsgjengen på bildet der. Det er jo tatt fra hjemmesiden deres, der de forøvrig prøver å vise folk og fe at de er noen tøffinger. Men hvorfor dette med Barten? Er ikke de hyggelige folk de da? Har hørt mye positivt om dem fra Enga hold. For et par år siden hadde jo de og Alle Rettigheter en del sammenkomster, der de møtte hverandre i kamp, og da snakker jeg om fotballkamp hvis noen måtte lure. Ellers er det vel Totto Mjelde som har blitt rikskjendis i det siste. Han har jo et genialt program på radio, Pyro. Og han har vært en del ganger i aksjon på Lydverket.

Kjetil

Legg inn av Kjetil » søn nov 10, 2002 17:52:25

Til Esp-1

Sitat fra Casualssiden;

Registrerer at BA skriver om CL. Vi vil på det sterkeste avvise at vi har tilknytting til "Barten". Å knytte dem opp mot oss fordi de ikke går i supportereffekter er et billig poeng fra journalisten. Personen som er avbildet da en haug med bergensere stormet banen er heller ikke en av "oss".

Esp-1

Legg inn av Esp-1 » søn nov 10, 2002 18:11:18

Har sett det. Men på meg virker det som om folk tror at Barten er casuals de også. Og det har jeg vanskelig for å forstå, etter de inntrykkene jeg har fått av gutta i Barten.

volsen

Legg inn av volsen » man nov 11, 2002 12:32:34

E har hatt mange gode stunder foran datamaskinen med å lese på casuals forumet :D

Utrolig hvor mye pjatt det er mulig å skrive på ett forum :)

Svar