Moderator: Arcturus

Svar
Rollon

Slutt å raser juniorfotballen på sunnmøre

Legg inn av Rollon » fre nov 08, 2002 16:04:12

Nå er vi småklubber rundt om på sunnmøre lei av at Aafk stjeler ALLE talentene som finnes rundt om i Kretsen. Det hadde vært greit om dere bare hadde grafset til dere de aller beste, men når dere skal ha de beste pluss de nest beste går det for langt. Jeg fikk konstatert fra deres sportslige leder, Reidar Vågnes, at dette skulle det bli en slutt på, men den gang ei. Åfk skal ha 2 jr. lag neste sesong.. Hvorfor? Slik at de små klubbene rundt ikke skal få stille juniorlag i det heile tatt.. For å ta et eksempel: 3 av de beste juniorspillerne til rollon er på vei til Aafk, og Rollon sitter igjen med et halvspist juniorlag. Aafk hadde vært mye bedre tjent med å bare hente inn de aller beste, og heller la juniorlagene på sunmøre virkelig kjempe mot hverandre, ikke bare ha ett lag som til en hver tid er suverene. Virkelig på tide å tenke nytt!!
Hilsen Rollonildsjel!

geggen

Legg inn av geggen » fre nov 08, 2002 16:16:28

rollon:skjerp deg!har du ikke bedre vett enn det der,så kan du la være å komme med dine meninger!

Aale

Legg inn av Aale » fre nov 08, 2002 16:29:26

Forstår da d at enkelte kan føle seg litt snytt, men hverken Aafk eller juniorspillerane sjøl e bedre tjent me at dei e spredt en her og en der [i] "for å kjempe mot hverandre"[/i] . Talenta utvikla se nok best i lag, for ikkje å snakke om ka for en trener dei får fra neste sesong!

Binge

Legg inn av Binge » fre nov 08, 2002 16:29:40

pussig... traff på onklern tilfeldgvis her en dag, han er dypt engasjert i herd sitt guttelag i og med at sønnen er spiller på laget.
Snodig må e si... at versjonen han ga er så total motsatt av den du gir uttrykk for her.

I og med at guttelaget til herd var ballgutter under sandefjord kampen, var det en god del prat AaFK og herd i mellom om hvordan de best mulig kan ivareta alle talentene som finnes på dette guttelaget. Det han Reidar Vågnes da ga klar tale om var at det beste vil være at de fleste, om ikke alle faktisk fortsetter i herd.. hvertfall et par år til.

Så begynte ballen å rulle. treneren som har fulgt dette laget de siste 9 årene, altså siden de startet... hadde signalisert at han ville gi seg, men har latt seg friste til å fortsette. Og som hjelpetrener har de fått inn en tidligere elitespiller på Start. husker ikke navnet

Samtlige spillera, så vidt meg bekjent, kommer til å fortsette på herd. Alt er ikke svart/hvitt her i byen heller

Binge

Legg inn av Binge » fre nov 08, 2002 16:50:00

men totalt enig rent prinsipielt

AaFK skadeskyter seg sjøl sinnsykt om dem aktiv går inn og henter nye talenter i så stor grad at spissinga helt i toppen mellom klubbane forsvinner

Men tror/håper han Reidar Vågnes er dreven nok på talentutvikling til å unngå ei sånn blemme

goliat

Legg inn av goliat » lør nov 09, 2002 20:12:16

jeg tror d er spillerene som vil til aafk og d forstår jeg godt.kjenner selv til onge spillere som bare går og venter på og bli gammle nokk til og melde overgang til aafk.foreldrene har selv spilt i aafk når dem hvar små.så ikke ta fra dem drømmene deres.d er jo derfor dem trener en masse hvær dag.dem siste åra har aafk sammarbeida en masse med småklubbene,og blitt skrytt opp i skyene for d gode sammarbeide.selvsakt har d også kommet aafk til gode.så jeg håper sammarbeide kan forsette i samme sporet.da kan vi få en topp klubb i byen i mange år fremover,som kommer alle til gode også småklubber som rollon og herd.som gjør en god og viktig jobb for byen våres.vi er mange aafk tilhengera som også elska rollon og herd og motsatt.hilse en aafk tilhenger som ikke er medgang suporter.selv når vi tapte 6-1 mot sif for 3 år siden støtta jeg laget.slik skal d også hvære mener jeg,

goliat

Legg inn av goliat » søn nov 10, 2002 21:54:02

mine skrive feil bryr jeg meg i grunn ingen ting om,har klart alle måla i livet mitt so langt.har drømme jobben på sykehuset som gartner.selv om hele parkvesenet søkte på jobben.har tattb fagbrev som gartner,selv om jeg skriver mye feil.og jeg tippa at jeg hvar en av få som tippa opprykk til aafk i april.har dokke hvært inne på side 337 på tv2.så har dokke sett at jeg har sakt at vi rykker opp.heter selvakt goliat der også.så jeg er i grunn stolt av meg selv i disse tider.selv kong olav hvar jo ikke god til og skrive.men hvar ingen dårlig konge for d.men jeg vet om mange som skrive prikk fritt men er en dust.kjenner du deg igjen du over meg?ønker deg god bedring og husk og tøm bosset mitt når du kommer med bossbilen i morgen.

goliat

Legg inn av goliat » søn nov 10, 2002 22:06:39

ps hvem har sakt alle?finnes en masse talenta som ikke har melt overgang til aafk.men at dem beste velger sunnmøres beste klubb er jo helt naturlig og fint,dem vil jo bli bedre og da må dem velge aafk.som også er flink til og viderutvikle dem.aafk vil jo ikke nekte gode talent til og melde overgang til klubben.tror du dem drømmer om og spille for rollon?nei selvsakt ikke d er aafk som er drømmen deres.

Broilern

Legg inn av Broilern » søn nov 10, 2002 22:43:10

d er aafk som er drømmen deres

Selvfølgelig.... :)

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

TiT4N

Legg inn av TiT4N » man nov 11, 2002 10:03:01

kjære goliat : synd med dysleksien, men hvis du får god oppfølging og står på nå fremover så er det kanskje et ørlite håp om at du også kan lære deg å skrive rett en dag. Og til den tosken som kaller seg Aale. Gratulerer du er herved kåret til årets dust. Det er tåpelig å tro at nivået på talenter blir bedre hvis man henter alle til AaFK. Det fører jo til totalt mangel på bredde i juniorfotballen.

ÆRLIGTALT!!!! SKJERP DEG FOR FAEN! FAEN FOR EN TAPER!
Vi vil MYE heller ha en som elsker det sosiale med fotballen, slik som Goliat... enn en dritt som deg! Hva faen har du med om han ikke skriver rett da?? Klarte du ikke forstå det?? Da synes jeg du burde gå tilbake til skolebenken..

Goliat: Ikke bry deg om den forbanna taperen som kaller seg yttis3...

salt

Legg inn av salt » man nov 11, 2002 11:41:57

Aafk sitt juniorlag skal ikke møte motstand i andre lokale juniorlag som Rollon og andrebydelslag, tøff motstand skal dem møte f. eks i jet turneringa. Sist Aafk hadde to juniorlag endte de med nm-gull i 1991, og de e viktig at de e konkurranse om plassane på juniorlaget, dessuten e de vanskelig å plukke ut kem som kommer til å slå gjennom på a-laget. Derfor må flest mulig få skikkelig trening på høyest mulig nivå.

DFAa (Dysletikere for Aafk)

goliat

Legg inn av goliat » man nov 11, 2002 23:04:05

jeg er i grunn vant med og få negavtive kommitara når d gjelder rett skrivinga mi,men syntes andre ting er vikktigere.har enda ikke fått en klage på rett skrivinga mi på jobben.og jeg har mye papir arbeid på jobben.men aafk har jeg fulgt tett i over 20 år,og d har vennene og søskene mine også.så d har blitt mange herlige stunder i år.får håpe vi klarer og beholde normark lenge.for han har virkelig peiling,vil påstå at han er norges beste trener.for ingen andre kunna gjort en bedre jobb en han.vil avslutte med heie aaaaaaalesund vi rula

Rollon

Legg inn av Rollon » ons nov 13, 2002 21:11:30

Den klubben i norge som tar mest hensyn til klubbene rundt er Rosenborg. De bistår klubbene rundt med trenere og penger, slik at konkurransen i Trøndelag skal bli bedre, og dermed ale frem flest mulig talent som kommer til Rosenborg når de er gode nok. Hvorfor har ikke Rosenborg 2 juniorlag? Fordi alle vil spille for Rosenborg, og da blir det ikke fler gode spillere i klubbene rundt, og dermed ikke noe konkurranse. Nå syntes jeg Aalesund burde bruke litt sunn fornuft, og ikke hele tiden ha den arrogante holdningen å være best på alle nivå hele tiden. Tenk heller litt mer på A-laget, så kanskje det dukker opp flere talenter i årene fremover.

Goliat: Lær deg å skriv

goliat

Legg inn av goliat » ons nov 13, 2002 23:44:35

med din holdning til andre så når du neppe noen høye mål strekker meg altig høyere jeg.no er målet og få formanns stillinga som gartner på sykehuset.har jo nådd og bli nest kjef der .så no nerma jeg meg målet.ellers tren a jeg 5 ganga uka på 3t,har faktisk rodd 2,5 milligjoner meter siden mai i fjor.men jeg skal trene enda mer fra i januar neste år.så mål har jeg,men no ser jeg også fram til aalesund sin første sesong i elite div,har stor tro på laget,og d burde du også yttis.vist ikke burde du skifte navn,får også håpe at aafk og dem mindre klubbene blir enig,for aafk trenger dem mindre klubbene.for og forsette framgangen

Aale

Legg inn av Aale » tor nov 14, 2002 00:18:49

Yttis3:
Og til den tosken som kaller seg Aale. Gratulerer du er herved kåret til årets dust.
Herlig, heilt herlig . . . . .

Korfor så sur, bitter og inneslutta?
E har da vel aldri sagt at [b] alle[/b] skal spille for Aafk.

Og ellers;
her rankes folk etter fotballhjerte og ikkje skriveferdigheta.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
koz fra årets dust
--------------------------------------------------------------------------------------------------

hvads

Legg inn av hvads » tor nov 14, 2002 01:58:04

Til alle som er uenig i aalesunds juniorpolitikk:::::: No må dåkke faen med ta å slutte å være så jævla misunnelige........ Ellers får dåkke skaffe dåkke en ny hobby............

Rasta

Legg inn av Rasta » tor nov 14, 2002 03:13:50

Den klubben i norge som tar mest hensyn til klubbene rundt er Rosenborg. De bistår klubbene rundt med trenere og penger, slik at konkurransen i Trøndelag skal bli bedre, og dermed ale frem flest mulig talent som kommer til Rosenborg når de er gode nok.
Heh?? Har du fulgt med trønderfotballen i det siste?? Ikke et eneste lag over 2. divisjon og de i 2. div. går konk hele gjengen. Et av de største problemen er at Rosenborg får all oppmerksomhet i media, og dermed blir det ikke lukrativt å sponse Strindheim eller andre klubber på det nivået. Det finnes kun et lag for trønderne, og det blir de mindre klubbene sin bane. Husker da Strindheim var i eliten for en 5-6 år siden. i underkant av 1000 tilskuere på kampene, mens Rbk samler 13-14 000 i snitt. Og dette går jo på samme problematikken som med Aafk. En region som trøndelag med totalt 3-400 000 innbyggere burde ha mer enn ett lag i de to øverste divisjonene!

geggen

Legg inn av geggen » tor nov 14, 2002 13:34:35

yttis:din forbanna idiot-skikkelse!du har så alvorlige problem oppe i hodet ditt,at du må rakke ned på folk pga. de ikke skriver korrekt!stapp meiningene dine opp der sola alldri skinner,og la vi slippe å se dissa
tabu-innlegga dine her mer!kom deg ut på høddvoll!
du har sikkert problemer hjemme/jobb,og lar det gå utover andre!

salt

Legg inn av salt » tor nov 14, 2002 14:35:32

Kor mange spillera har Rosenborg fostra opp gjennom sitt juniorlag siste åra?
Dem har et elendig system som ikke funka!!
Alle seriøse klubba vil ha spillera inn under sine vinger så tidlig som mulig, men man kan selfølgelig velge andre løsninger når dette passer, slik som tydeligvis er tilfelle når det gjelder Herd.

Rollon

Legg inn av Rollon » tor nov 14, 2002 15:17:48

Rosenborg og klubbene rundt i trøndelag produserer mange talenter, men enten er de ikke gode nok for RBK eller så er klubbene rundt for dårlig drevet. Et godt eksempel er Øyvind Storflor, ikke god nok for RBK, men en skikkelig hit i Moss...

salt

Legg inn av salt » tor nov 14, 2002 16:48:15

Og Moss e en skikkelig hit?

Rasta

Legg inn av Rasta » fre nov 15, 2002 11:51:02

Og Moss e en skikkelig hit?
Haha, ja ikke sant...

ZENGA

Legg inn av ZENGA » fre nov 15, 2002 12:35:55

Slutt å irriter dere på på "yttis3"....!!!!han er bare en syk liten jævel som er ute etter akkurat den oppmerksomheten han får!!...jeg vet hvem personen er!!....han er en overvektig,venneløs og tottal usosial person som aldri har hatt kontakt med noe iddretsmiljø eller det mottsate kjønn..så det er ikke rart han er "desperat"!!!!:-)

salt

Legg inn av salt » fre nov 15, 2002 13:41:32

Han e sikkert bitter for Aafk lot mannen i hannes våte drømma: Yttis gå, og selv om han no e tilbake vil han ikke bli å se i sine lange slanke bein i en romslig shorts eller stilongs....

Svar