Moderator: Arcturus

Bybrua2

Takk for besøket - Velkommen tilbake!

Legg inn av Bybrua2 » man okt 09, 2006 10:15:10

Jeg ønsker med dette å takke for at dere var med på å skape fotballfest i Drammen i helgen som var. Til tross for stor rivalisering, og mye på spill, så foregikk det hele uten de store tumultene...

Jeg vet at dere satte spor etter dere i Drammen, og at mange synes dere var en artig gjeng. Noen ble kanskje skuffet over innsatsen deres på tribunen, men alt i alt var dere en positiv opplevelse.

Håper dere opplevde Drammen som en fin by, og at dere sitter igjen med gode minner fra kampen og turen, selv om det ikke ble seier.

Jeg håper, og tror, at dere stiller med MINST like mange i 2007, når vi møtes i Eliteserien!

Bybrua

gamlebryn

Legg inn av gamlebryn » man okt 09, 2006 10:43:31

Heisann Bybrua! regner med du er en oppegående Godsetsupporter. Virker slik siden du takker for besøket. Faktisk en sjelden tråd der jeg ikkje ser drittslenging av en Godsetsupporter!.. uansett så er jeg faktisk ikkje sikker på om jeg kommer til og ta ture til Drammen og Marienlyst neste år. Har noen kompisser som reiste nedover på Fredagen. Og de har aldri fått slengt så mye dritt opp i trynet før av bortesupportere! makan til velkomst og ikkje minst oppførsel av voksne folk! greit nokk at det er snakk om Fotballsupportere og rivalisering! men det må jo for F..N gå and og oppføre seg. Det er det verste tilfellet av velkomst jeg har hørt om på lang lang tid!.

http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133,1206&lang=1&board=15&forum=21&topic=277140

vist du ser på noen av inleggene her, så ser du at der også var andre som ikkje var helt fornøyd med helgen i drammen.

Raven

Legg inn av Raven » man okt 09, 2006 11:39:22

Håper dere opplevde Drammen som en fin by, og at dere sitter igjen med gode minner fra kampen og turen, selv om det ikke ble seier.
Det er du i såfall den eneste Drammenseren til å mene, og da blir det ikke sånn da. Makan til ugjestmildhet skal man lete lenge etter.
Vi hadde en grei tur til tross for byen og supporterne der, men noen retur er neppe på ønskelisten.

Bybrua2

Legg inn av Bybrua2 » man okt 09, 2006 12:56:02

Unskyld meg, men hvis dere forventer å bli tatt imot som konger i en by hvor dere kommer som BORTEsupportere, så tror jeg dere må stikke fingern i jorda.

Fotball er rivalisering, og det skaper stort engasjement. Jeg tror de fleste fotballsupporterne ute i verden (inkludert Norge), håper på en stemningsfylt opplevelse når de reiser på bortekamp. De ØNSKER engasjement hos hjemmefansen, og forventer ikke å bli klappet på skulderen, og takket for at de faktisk gidder å ta turen til byen.

Slik jeg leser deres reaksjoner, så er dere faktisk forrundret over at folk i Drammen faktisk holder med Strømsgodset, og ikke Aafk. Jeg observerte mange av dere på torget før kampen, og dere så ut til å storkose dere, dere så ut tl å trives under kampen (selv om jeg er klar over at klokkesvingen holder lav standard), og dere så ut til å ha ordnet dere med et godt opphold (hotell etc).

Når jeg leser reaksjonene deres derimot, så forstår jeg at dere ikkke setter pris på byer/lag hvor engasjementet for hjemmelaget er større enn at dere ikke blir mottatt som konger.

Reality check Aalesund, reality check...

Bybrua2

Legg inn av Bybrua2 » man okt 09, 2006 13:10:02

Ok, men da foreslår jeg at dere ikke kommer igjen da.

Jeg trodde dere hadde en ok tur, slik virket det på meg når jeg observerte dere på søndagen, men jeg skjønner jo at jeg tar feil.

Evt kan jeg jo skrive hva jeg tenker; nemlig at dere er UTROLIG dårlige tapere...

Istapp

Legg inn av Istapp » man okt 09, 2006 13:48:42

er helt enig.. har reist land og strand rundt men drammen tar kaka..
Var der sammen med dama som er Start-supporter for noen år siden og vi hadde samme opplevelsen.. Nesten vanskelig å komme seg helskinnet gjennom kvelden..

I ettertid har jeg alltid hatt en møkkete følelse bare av navnet Drammen og jeg er sjeleglad for at E18 går over Drammen og at jeg slipper å stoppe der i det hele tatt..

ZigZag

Legg inn av ZigZag » man okt 09, 2006 13:57:28

Jeg tror jaggu vi (AaFK) vant.
AaFK- SIF 3-1
SIF-AaFK 3-2
Seier AaFK 5-4 SIF

Supportere CLS
Stormen ca10000 - Unionen ca500?
Supportere Gamle Gress
Unionen ca6000 - Stormen ca2000?
ikke sikker på dei korrekte antallet- noen andre som kan rette på det?
Seier Stormen 12000 - Unionen 6500

Tribuneliv CLS
Stormen 90min - Unionen 0min
Tribuneliv Gamle Gress
2 ganga hørte jeg Stormen- 7 ganga hørte e Unionen
(så på TV2, skuffende liv fra begge supportergjenger.)
Seier Stormen pga CLS

Seieren går til AaFK

Jessica Fletcher's

Legg inn av Jessica Fletcher's » man okt 09, 2006 14:15:21

Jeg tror jaggu vi (AaFK) vant.
AaFK- SIF 3-1
SIF-AaFK 3-2
Seier AaFK 5-4 SIF

Supportere CLS
Stormen ca10000 - Unionen ca500?
Supportere Gamle Gress
Unionen ca6000 - Stormen ca2000?
ikke sikker på dei korrekte antallet- noen andre som kan rette på det?
Seier Stormen 12000 - Unionen 6500

Tribuneliv CLS
Stormen 90min - Unionen 0min
Tribuneliv Gamle Gress
2 ganga hørte jeg Stormen- 7 ganga hørte e Unionen
(så på TV2, skuffende liv fra begge supportergjenger.)
Seier Stormen pga CLS

Seieren går til AaFK

Er det kvalikkamper vi spiller..?

Uansett, jeg hadde en kongehelg. Jeg så ingen godsetfolk som plagde aafk-fansen (bortsett fra med sang av supportersanger), og jeg satt personlig et par timer utover natta på Unique og prata med noen av dere. Uenige i det meste, men likevel hyggelig. At enkelte har opplevd drittslenging osv ser jeg ikke bort ifra, men det er jo også kun dere som kommer inn her og forteller om det. Hvor er de som hadde en flott helg? Hvorfor kommer ikke de hit og skriver? Jeg snakka med flere som syns Drammen var en flott by, og som ble positivt overrasket over "oss". De mente godsetsupportere var hyggeligere enn først antatt. Tar likevel avstand hvis folk oppførte seg som idioter. Men søppel finnes i alle leire!

InnerCityCrew

Legg inn av InnerCityCrew » man okt 09, 2006 14:20:04

Unskyld meg, men hvis dere forventer å bli tatt imot som konger i en by hvor dere kommer som BORTEsupportere, så tror jeg dere må stikke fingern i jorda.

Fotball er rivalisering, og det skaper stort engasjement. Jeg tror de fleste fotballsupporterne ute i verden (inkludert Norge), håper på en stemningsfylt opplevelse når de reiser på bortekamp. De ØNSKER engasjement hos hjemmefansen, og forventer ikke å bli klappet på skulderen, og takket for at de faktisk gidder å ta turen til byen.

Slik jeg leser deres reaksjoner, så er dere faktisk forrundret over at folk i Drammen faktisk holder med Strømsgodset, og ikke Aafk. Jeg observerte mange av dere på torget før kampen, og dere så ut til å storkose dere, dere så ut tl å trives under kampen (selv om jeg er klar over at klokkesvingen holder lav standard), og dere så ut til å ha ordnet dere med et godt opphold (hotell etc).

Når jeg leser reaksjonene deres derimot, så forstår jeg at dere ikkke setter pris på byer/lag hvor engasjementet for hjemmelaget er større enn at dere ikke blir mottatt som konger.

Reality check Aalesund, reality check...

Alle skal være venner med alle. Slik er mentaliteten i stormen. De hater tilogmed ikke molde, bare på liksom....

jairzinho

Legg inn av jairzinho » man okt 09, 2006 14:45:34

jeg håper dere hadde en fin helg i drammen. jeg så aldri noe bråk eller kvalm mellom supportere.

velkommen tilbake neste år.

[b] Følelsesladet comeback[/b]

Strømsgodset er tilbake i Eliteserien!

http://www.alltidfotball.no/?module=articles&id=2137&tournament=2

marrern

Legg inn av marrern » man okt 09, 2006 15:18:18

Ærlig talt folkens. Hva er det egentlig dere innbiller dere. At vi skal stå ved kommunegrensa til Lier å klappe dere inn til byen. Så vidt jeg vet er alle 1700 like hele, ingen har blitt slått ned, ingen har blitt ranet, noen få har kanskje fått slengt ei melding i trynet; LEV MED DET. Dere fikk ølet deres, dere kom inn på stadion alle som en. Dere fikk en spennende kamp.

Kom ikke her med den holdningen om at dere er så jævla mye bedre enn oss, for det er dere ikke. Jepp, vi har sorte får vi, som de aller aller fleste andre. Jeg snakka med hyggelige Ålesund-folk på lørdag, og jeg snakka med ufyselige Ålesundfolk på lørdag. Neste år kommer Klanen, Fugla, osv osv. Vedder høyrehånda mi på at de ikke syter så jævlig som mange av dere har gjort!

Istapp

Legg inn av Istapp » man okt 09, 2006 15:43:28

Alle fra drammen kan si hva de vil, men inntrykket av en drammenstur sitter ikroppen uansett.. Bare lær av det folkens og skygg unna spøkelsesbyen ved en senere anledning..

Godset spiller fin fotball men med unntak av det er det ikke mye å glede seg over i buskerud's steinrøys..

La oss heve oss over smålighetene og kose oss på neste bortekamp..

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 09, 2006 15:50:23

det vat da voldsomt, jeg personlig hadde en kjempetur(borsett fra resultatet da, jeg traff på en hel masse drammensere som skulle "fyre" men fant ut at hvis man svarte på fyringa med en porsjon humor og ikke begynte å "fyre tilbake så fantes det faktisk en hel masse oppegående og greie drammens folk, men når unionen har en leder som aktivt går ut og sier at stormen ikke er velkommen så har det nok en effekt det også, men ifølge onkel p så har det ikke vært en eneste slåsskamp denne helgen, men at 16 lokale helter havnet i fyllearresten er nok vanlig både i drammen og ålesund;) men kålhaud og tomflasker finner man overalt alikevel;) uansett om man er i ålesund eller drammen, beste måten å møte idioters svanesang er å ikke synke til samme nivå, men heller gjøre en innsats for å få de personene til å innse at man faktisk er en ok person selv om han er kledd i oransj
Når det gjelder synginga til stormen så er jeg helt enig med bybrua, den rett og slett ræva, men når flesteparten av de som var i drammen er folk som normalt sett ikke står på stormen feltet og i tillegg prøver så hardt de kan å tømme drammen for alkohol på kampdag så må det gå slik det gikk, Blir steike forbanna når folk setter i gang sanger som de ikke engang kan, men som scnævler i vei mest i utide,
hadde helst sett at folk gjorde fra seg festinga dagen før kamp.
unionen sin synging var bra, men det var ikke lett å få med seg hva de sang på de fleste sangene,mulig det har noe med hvordan stadion er bygd,
har hørt et rykte om at dere hadde mikfrofon foran unionen og stormen hadde ingen, men vet ikke om dette stemmer.
men 3-2 i drammen er et resultat jeg kan leve med selv om det hadde vært digg med tre poeng, men da har vi ihevrtfall delt poengene broderlig denne sesongen;)

jo faktisk marren det var en av våre folk som faktisk ble ranet av en gjeng godset kledd i drakta deres ,men de var så høflige at han fikk beholde mobilen sin ,og du har helt sikkert rett i at en god del av de som var i drammen sikkert hadde greid å irritere på seg gråstein , tilogmed jeg har blitt en smule provosert og forbanna over oppførselen til enkelte mytroll og plastikk fans som kun reiser på bortetur for å drikke mest mulig hele helga , men dette er folk som du ikke ser på stormen feltet på en vanlig hjemmekamp og også en stor del folk som bor i oslo som ikke engasjerer seg i stormen til vanlig og kan kun en brøkdel av sangene , trist men sant,
så til neste år er dere like velkommen til ålesund,selv om ikke vi var velkommne i drammen, og i dag er vel de flotte oransje bannererne til magasinet oppe å går, så kan dere irritere dere over det ei stund heheh, eller snakker vi 100% boikott av magasinet?? ha en strålende uke bybrua og marren , så snakkes vi til neste år;)))

ytrehøyre

Legg inn av ytrehøyre » man okt 09, 2006 15:51:10

Alle vet at Drammen består av åndsvake narkovrak med hockeysveis og bart,et hull i asfalten like ved vår hovudstad.
Dem skulle fått premie pga av sin stygge by og stygge stadion.
Hva fan tror dere at dere er? Jeg ønsker at der rykker ned der dere hører hjemme med gammlehjemmet deres og den ufordragelige arrtrynet av en trener,klipp dere og gå ut på det åpne marked å få sponset dere tannreguleringer og gebissfør dere menger dere med normale folk.

Bybrua2

Legg inn av Bybrua2 » man okt 09, 2006 15:56:27

er helt enig.. har reist land og strand rundt men drammen tar kaka..
Var der sammen med dama som er Start-supporter for noen år siden og vi hadde samme opplevelsen.. Nesten vanskelig å komme seg helskinnet gjennom kvelden..

Start - supporterne som var her for noen år siden fortjener ingen ros. De kastet mynter på "vanlige" folk på sittetribunen (han som satt to seter bortenfor meg måtte forlate stadion med kutt i hodet), og er noe av det mest patetiske og stakkarslige jeg har opplevd på Marienlyst (både verbalt og fysisk)...

Litt dårlig argumentasjon mao..

Istapp

Legg inn av Istapp » man okt 09, 2006 15:59:56

dama lurer på om ho kan få igjen den mynten?

Wotan

Legg inn av Wotan » man okt 09, 2006 16:03:23

Jeg løste billett på toget til Drammen.

Når jeg gikk av toget så trodde jeg at jeg var i Pakistan. Muslimer på hvert gatehjørne.

Bor det nordmenn i Drammen? Eller heter det Drammistan nå? Det er kanskje sharialov som er på tapetet i bystyret snart?

Man kan jo lure.

Alexan

Legg inn av Alexan » man okt 09, 2006 16:05:01

Alle skal være venner med alle. Slik er mentaliteten i stormen. De hater tilogmed ikke molde, bare på liksom....

Og Rollon tapte. 4 neste ja ja nedover det går også neste år ;)

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 09, 2006 16:15:50

og rollon løk, jo jeg HATER molde og mange med meg, kjekt at du skjærer alle over en kam, er det ikke det som du sier at alle gjør med rollon fans?

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » man okt 09, 2006 16:29:58

Det vil forundre meg mye at de som laget den verste kvalmen var Unionister. Jeg tror heller at denne store happeningen i Drammen denne helgen fikk mange dårlige elementer til å skulle ta del i supporterkulturen til Godset. Håper det basert på rapportene derifra.

Nå er helgen over. Ingen ble fysisk skadd, men det virker heller ikke som at det ble knyttet særlige bånd mellom supportergrupperingene. Unionen får ta en gjennomgang om de ønsker dette selv. Jeg hører så mye rart fra folk herfra som var der at jeg ville i alle fall ha prøvd å gjøre noen forbedringer ihht til bortefansen hadde jeg vært i deres sko.

Uansett så ønskes dere velkommen til Ålesund neste år til TL spill og tribunerevansj. Det var også kjekt å se at du tok kontakt med noen av våre Marrern ! Dette viser at du er en som ikke bare vil gjemme deg bak et nick. :)

marrern

Legg inn av marrern » man okt 09, 2006 16:38:05

ha en strålende uke bybrua og marren , så snakkes vi til neste år;)))

right back at ya :-)

Ante valente

Legg inn av Ante valente » man okt 09, 2006 19:05:20

innser at det ikke er alle som er enig med meg her, men jeg hadde iallefall en kjempetur til Drammen,,,,hvis vi ser bort fra selve resultatet i fotballkampen da :p
traff bare hyggelige Unionister å slapp heldigvis noen form for bråk. Eneste "situasjonen" jeg kom opp/med i, er "duetten" utenfor Unique på lørdagskvelden,,,,å den var i grunn bare moro...

koz og klemz fra en som muligens må trappe ned på lykkepilleforbruket før neste sesong ;)

Herminator

Legg inn av Herminator » man okt 09, 2006 19:35:31

Når Aafk supporterne måtte ha politi eskorte tilbake til hotellet på natta så sier det vel litt? Dette har vi aldri opplevd før.

Personlig så prøvde jeg å oppholde meg mest mulig sammen med mine egne. Tragisk att vi ikke skal kunne samles i forbrødring på en og samme pub. Hvis dere har den mentaliteten i Drammen att bortesupporterne skal slenges dritt til sjikaneres osv osv, så spørs det nok hvor mange bortesupportere som gidder å ta turen til marienlys.

Jeg kommer ikke til å reise til drammen igjen, selv om byen deres var mye penere enn hva jeg trodde. Dere hadde jo faktisk ett flott torg og sangen deres "gamle gress" var også flott. Den hadde jeg ikke hørt før, men virkelig sjel i.

Men like fullt så har vi i Ålesund tradisjon i å ønske bortesupportere velkommen til Ålesund, og Color Line Stadion. Vi synes det er kjekt å møte nye folk og samles dagen før kamp. Vi synes det er kjekt å feste sammen med nye folk og forbrødres før kamp. Vi synes det er kjekt å hate hverandre under kamp. Og vi synes det er kjekt å bli venner igjen etter kamp. Derfor synes vi det er merkelig å ikke få lov til å ha det kjekt sammen med dere. Jeg tolker det dithen att dere har for dårlig kontroll over egne supportere og att det derfor er for å unngå å lage bråk. Så er det kanskje ikke så dumt likevel.

Vi ønsker alltid bortesupporterne velkommen til puben vår og den pub de måtte ønske å besøke. Vi har ikke sørstats mentalogi, der "whites is not allowed". I Ålesund er alle velkommen, til og med dere.

Så håper jeg vi ses igjen i tippeligaen 2007, selv om jeg etter denne helga mye heller skulle ønske det var Bryne eller Glimt som ble med opp.

skansen

Legg inn av skansen » man okt 09, 2006 20:22:21

Jeg, har litt blandet intrykk av Drammensfolket (Supporterene). Noen og kansje de aller fleste var veldig greie.
Men det skal sies at jeg har vel ikke vært i en fotballby med så mange "drittslengere".
Ok, "drittslengere" finner du i alle fotballbyer, men det var vel ny rekord i Drammen.
Dårlig tapere..?? Nei vi har [b] KUN[/b] oss selv å skylde for tapet. Ikke dommeren, og heller ikke et glittrende spill av SIF.
Det var altfor mange personlige feil hos Aafk. Først da [b] Kabba og Lasse Olsen[/b] kom inn på banen lignet det på et lag.
Noen med såkalt "klippekort" ødela forferdelig mye for oss. Men den saken er en oppgave for trenerene våre.
[b] Håper de lærte. Og at de ikke deler ut "klippekort" til disse som hele høstsesongen har slitt med personlige feil.[/b]

morty

Legg inn av morty » man okt 09, 2006 20:24:53

Nå er helgen over. Ingen ble fysisk skadd, men det virker heller ikke som at det ble knyttet særlige bånd mellom supportergrupperingene. Unionen får ta en gjennomgang om de ønsker dette selv. Jeg hører så mye rart fra folk herfra som var der at jeg ville i alle fall ha prøvd å gjøre noen forbedringer ihht til bortefansen hadde jeg vært i deres sko.

Hva klager folk på? At hjemmelagets supportere ik tar imot gjestende lags supportere med åpne armer og samarbeid??
Da vil en moldenser minne ålesundereren på at han må gi i seg selv. Ordtaket om han som ser splinten i andres øyne og ikke bjelken i sitt eget er treffende her. Dobbeltmoralens høyborg.
Etter det jeg kan huske svarte moldenseren den bryske,avvisende og nedlatende adferden med suppe o.a. og åpne armer da ålesunderen skulle gjeste Rosenes by.
Man viste gjestmilhet,overbærenhet og forstod vel de primitive beveggrunnene kumulert over tiår som lå(ligger?) dypt begravet i ålesunderens sinn :)

Eric Adams

Legg inn av Eric Adams » man okt 09, 2006 20:32:37

Etter det jeg kan huske svarte moldenseren den bryske,avvisende og nedlatende adferden med suppe o.a. og åpne armer da ålesunderen skulle gjeste Rosenes by.

Og var kanskje ikke den suppen ment som et spark til den gjerrige og kjipe Sunnmøringen?

Suppa var god den, og jeg var sulten, men det manglet ikke på kommentarer som gikk på mytene om Sunnmøringen, men det bidro bare til å holde liv i sannhetene om at romsdalingen er sur, misfornøyd og sjalu.

Eric Adams

Legg inn av Eric Adams » man okt 09, 2006 20:34:46

Vi ønsker alltid bortesupporterne velkommen til puben vår og den pub de måtte ønske å besøke. Vi har ikke sørstats mentalogi, der "whites is not allowed". I Ålesund er alle velkommen, til og med dere.

Snakk for deg selv. I stand my ground!

morty

Legg inn av morty » man okt 09, 2006 20:52:27

Og var kanskje ikke den suppen ment som et spark til den gjerrige og kjipe Sunnmøringen?

Suppa var god den, og jeg var sulten, men det manglet ikke på kommentarer som gikk på mytene om Sunnmøringen, men det bidro bare til å holde liv i sannhetene om at romsdalingen er sur, misfornøyd og sjalu.

På seg sjøl kjenner en andre best sier ordtaket E.A. ;)
HAR EGENTLIG IK TALL PÅ ALLE HATMELDINGAN rettet mot romsdalen som er levert av deg de to siste åra under to nick,.Minne alikevel på at det hele er vittig med alle ulike utfall du har. Det blir oppfattet med humring og medfølelse...
p.s. Er det ikke bedre at du klipper alle UR registrerte biler istedenfor å pepre de med stein ;) ;) ;) Og om du vil vaske bilen i Molde for å bli kvitt all møkka på "riktig" side av Moldefjorden er det jo en fare for at du står i fare for å legge igjen kronasje???
Suppen og invitasjonen til Sportspubben 1911 var en gest til ålesunderen om at moldenseren vil ha det kjekt og hygge seg i trivelig lag med andre fotballinteresserte. t.o.m. om du tilfeldigvis er en ålesunder. Mange romsdalinger koste seg over symbolikken m gratis suppe og ryktene går om at det var slik en suksess at det skal igjentaes til neste år. FOR Aalesund og Molde er begge eliteserielag neste år. Kjenner det på gikta :)

InnerCityCrew

Legg inn av InnerCityCrew » man okt 09, 2006 20:55:28

så spørs det nok hvor mange bortesupportere som gidder å ta turen til marienlys.

Trodde fotballsupportere reiste på bortekamper for å se og støtte sitt eget lag jeg. Hvis du ønsker å bli tatt godt imot kan du ta deg en tur på Hellandheimen!

Stormen er kanskje de eneste supporterne i hele verden som tror fotballkamper er et møtested for å få seg nye venner.

Eric Adams

Legg inn av Eric Adams » man okt 09, 2006 21:02:13

Sportspubben 1911

Følte ikke meg helt som Hedersgjesten der nei... Da var det buing og sjenert latter med frykt i som møtte meg og to andre...

Men som flere og flere nevner; I Drammen så sliter de med oppførselen.

Og når det gjelder hvem og hva vi tar imot her i byen, så står ikke jeg å deler ut klemmer og godord. Jeg gir folk fingeren hvis de ikke har på seg rett drakt, og hvis de på toppen av det hele glemmer at de er på audiens i Ålesund, Norges peneste by, så må det være lov å minne de på at de bare er gjester.

Svar