Moderator: Arcturus

Svar
skansen

Dede reist hjem.!

Legg inn av skansen » fre apr 06, 2007 00:53:11

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139899

Brukeravatar
Alexi

Dede reist hjem.!

Legg inn av Alexi » fre apr 06, 2007 00:56:43

Sier de noe om NÅR han reiser? Eller når han muligens kan være klar? Eller om han i det hele tatt blir spilleklar dette halvåret?

Niks. Takk for elendig info, AaFK. Håpløst. Hva skal vi med hjemmeside?

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:01:35

Dette er krise for oss. Dette var den saken vår nye styreleder skulle vise oss at hun hadde kontroll. Hun skulle sette sitt stempel, men han snudde i døren for hans far er dårlig.

Snakk om antiklimaks. Dette er ikke lenger bare pinlig. Dette er slapt, og udugelig. Jeg finner meg ikke ikke i det lenger.

Aafk fortjener bedre.

Heia Aafk!!

skansen

Dede reist hjem.!

Legg inn av skansen » fre apr 06, 2007 01:06:26

http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/05/497060.html

Så har Dagbladet også bekreftet det.

Fotball

Dede reist hjem.!

Legg inn av Fotball » fre apr 06, 2007 01:12:55

Sumpen igår:

[b] - Det føles godt å være tilbake, sier en heller lite snakkelysten Dedé til Sunnmørsposten. [/b]

[b] Han er topp motivert for å begynne på igjen å spille fotball, sier Leif Haagensen.[/b]

Sumpen idag:
[b] Dede Anderson returnerer til Rio så snart som mulig. [/b]

Her er det faen med noe som ikke stemmer... Haagensen som etter hva som blir sagt snakker spansk og vært sammen med Dede i 2 uker sier han er toppmotivert den ene dagen, for så å lese at han reiser hjem igjen.

Forstå det den som vil....

Skywalker

Dede reist hjem.!

Legg inn av Skywalker » fre apr 06, 2007 01:16:54

Jaja...der stakk målscoreren vår igjen.
Uansett ingen poeng å ha Dede her når fokuset hans er på andre siden av kloden. Det er hverken vi, han eller klubben tjent med. Tvilsomt at han hadde prestert tilstrekkelig i den situasjonen han ville vært i med familien og hans syke far i Brasil.

Nå får vi klare oss uten en stund til. Jeg tviler egentlig på at Dede noengang trekker tangotrøya over hodet igjen...

1527

Dede reist hjem.!

Legg inn av 1527 » fre apr 06, 2007 01:19:31

UFFADÅ!!!!!!!
Hadde sinnsyke forventninger til denne sesongen her, men det her stakk kjepper i hjula. FY F*'#!!!!!!! Trodde virkelig dette sirkuset var over. MEN nå er det bare å se fremover å støtte gutta som har kommet til klubben og dei som har slitt i heile vinter for å lage ett helvettes show for oss i sommer!!!!!! HEIA AAFK!!!!!!!!!

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:20:58

Han er topp motivert for å begynne på igjen å spille fotball, sier Leif Haagensen.

Lei Leif Haagensen.

Galiat

Dede reist hjem.!

Legg inn av Galiat » fre apr 06, 2007 01:22:34

LKa han få være hos faren den lille stunda han har igjen og leve,og så får vi satse på at han er tilbake til høst sesongen.Ingen vits og holde igjen en som ikke vil

TiT4N

Dede reist hjem.!

Legg inn av TiT4N » fre apr 06, 2007 01:25:04

AaFK = bananrepublikk

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:28:44

Ingen vits og holde igjen en som ikke vil

Jo det er det. Spesielt hvis man har respekt for hvor lønnen kommer fra og at også andre kan få syke foreldre, men ikke oppføre seg slik.

For du mener vel ikke at alle som får sykdom i slekta skal kunne melde seg ut på denne måten i fremtiden? Da kan det bli tynt i perioder.

nemo_

Dede reist hjem.!

Legg inn av nemo_ » fre apr 06, 2007 01:34:06

jeg har selv hatt kolleger som har fått alvorlig sykdom i nærmeste familie. noen av dem var sykemeldt i mange mnd. ingen som reagerte negtivt på det på min arbeidsplass i allfall

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:39:30

Hva snakker du om? For det første får du fortelle hvilket yrke du har, og for det andre får du fortelle hvor lenge de var vekke.

Det er nemlig mulig at du ikke jobber i en jobb hvor 11000 pluss en imbesil administrasjon klarer seg uten deg helt greit, men i vårt tilfelle er det ikke så greit.

nemo_

Dede reist hjem.!

Legg inn av nemo_ » fre apr 06, 2007 01:42:49

Hva snakker du om? For det første får du fortelle hvilket yrke du har, og for det andre får du fortelle hvor lenge de var vekke.

Det er nemlig mulig at du ikke jobber i en jobb hvor 11000 pluss en imbesil administrasjon klarer seg uten deg helt greit, men i vårt tilfelle er det ikke så greit.

det høres ikke ut som du har så lang erfaring fra arbeidslivet iallfall

Brukeravatar
Amadeus

Dede reist hjem.!

Legg inn av Amadeus » fre apr 06, 2007 01:46:49

At du kan trekke på skuldrene å gå videre i livet om foreldrene dine dør er ikke det samme som at alle andre kan gjøre det Linda, noen er mer knyttet til sine foreldre og spesielt der nede er det jo en helt annen kultur med sammhold i familien osv...hadde en mor som var syk for litt siden, det påvirket meg en del da...og han er yngre og faren er sikkert yngre også så jeg skjønner godt at man sliter psykisk med sånt..kjenner mange som har slitt i lange perioder etter å ha mistet foreldre så dette mener jeg er helt ok grunn....dette vil klubben tjene på tror jeg, tenk hvordan vi hadde blitt fremstilt om vi kuttet alle bånd om noe sånt skjedde?
Da hadde vi vært kyniske og lite omtenksom og kald...nei tror at om situasjonen er som den blir sagt så er dette beste løsningen:)

Fotballglede

Dede reist hjem.!

Legg inn av Fotballglede » fre apr 06, 2007 01:48:01

Jo det er det. Spesielt hvis man har respekt for hvor lønnen kommer fra og at også andre kan få syke foreldre, men ikke oppføre seg slik.

For du mener vel ikke at alle som får sykdom i slekta skal kunne melde seg ut på denne måten i fremtiden? Da kan det bli tynt i perioder.

Det er andre ting som krever respekt også, linda.
Er mannen så psysisk nedbrutt som det sies, har han ikke så mye å bidra med på det sportslige plan.
Lønn eller ikke lønn - penger eller ikke penger.
Etter å ha blitt informert om tingens tilstand, har klubben tatt en klok evgjørelse.

Hadde de valgt å holde ham her mot sin vilje, kan jeg levende se for meg avisoverskriftene.

Slik det nå er vil fotballnorge se med sympati både på Dede og AaFK.

Jeg er klar over at det blir lite poeng av "sympati", men realistisk sett så hadde det neppe blitt poeng med Dede i Ålesund uansett - slik stoga er.

SATTOSK REV

Dede reist hjem.!

Legg inn av SATTOSK REV » fre apr 06, 2007 01:50:34

Nå er det på tide at linda og andre holder kjeft. Ikke engang fjortiser og andre idioter kan råde over andres psykologiske situasjon. Er klar over at det finnes mange enkle personligheter her inne på SC. Men for FAEN, skjerp dere. Det vi er opptatt av er fotball....underholdning og en god porsjon selvfølelse. FÅ NÅ FOR I HÆLVETE LITT FØLELESE FOR ANDRE ENN DERE SELV OG DALENPØLSENE PÅ COLORLINE STADION. Jeg er flau over å lese innlegg som skal dømme andre uten å ha den ringeste peiling på hva bakgrunnen er. Håper Linda og andre fordømmende ytrere holder seg til helvete vekk fra stadion det neste året, og at Bingsa er et bedre alternativ for Deres medmenneskesyn.

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:50:50

Helt utrolig at du kan være så blåøyd amadeus.

Han har vært borte siden siste seriekamp forrige sesong med en unnskyldning og det er hans far. Nå er det visstnok mora også.

Hans jobb er her. I Ålesund. Ingen og jeg gjentar ingen har en arbeidsgiver som gir fri i ett år for å være hjemme hos en syk mor eller far. Ingen.

SvenO

Dede reist hjem.!

Legg inn av SvenO » fre apr 06, 2007 01:52:03

Du burde slutte å skjemme ut deg selv linda..

frodo

Dede reist hjem.!

Legg inn av frodo » fre apr 06, 2007 01:54:46

Helt utrolig barnslig at flere på forumet ikke skjønner at det finnes viktigere ting her i livet. Dersom dere i samme situasjon heller ville vært på andre siden av kloden og spilt fotball kamper i stedet for å følge opp deres egen mor/far... da bør dere gå i dere selv.

Dersom klubben og dede selv har konkludert med at dette er det beste, så bør man respektere det, og heller ønske dede og hans familie alt det beste.

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:54:55

Ok.

Her kreves det ett eksempel.

Ronaldo på Manchester United mistet sin far denne sesongen.

Han fikk 2 uker.

Tjoho

Dede reist hjem.!

Legg inn av Tjoho » fre apr 06, 2007 01:55:08

Veldig trist hvis faren er så syk altså, men det var kanskje en idè å gidde å ta kontakt med arbeidsgiveren sin før overgangsvinduet lukket seg.

Fy flate, det er et eller annet som ikke stemmer her. Og Aafk får svi.

Dette er bare håpløst av ledelsen, å la ting gå så langt uten å gripe inn. Å få et halvt år og kanskje lenger fri fra jobb med lønn fordi faren din er døende er det INGEN som får. Hverken i Brasil eller Norge.

Mange som har drete på draget her. Unnskyld uttrykket.

Jeg er enig med Linda. Tragisk med sykdom og død i familien. Men hvis du da ikke er i stand til å jobbe over så lang tid får du få deg en jobb i nærheten, og ikke lure godtroende fjols her oppe i Nisselandet til å brødfø deg.

1951

Dede reist hjem.!

Legg inn av 1951 » fre apr 06, 2007 01:56:26

Hva er det med denne Hågensen som har tilbragt dagevis sammen med Dede?
"Han skal trene idag og imorgen og fredag og lørdag skal Dede være med på fellestreningene sammen med resten av laget "???

Hvorfor i allverden har ikke klubben sporet Dede opp tidligere , noe som ville gitt det samme "svaret ", men med mulighet til å hente inn en erstatning (hvorfor i all verden vrengte ikke noen lommene og fikk Memelli eller Sundgot til AaFK når klubben hadde løpende kontakt med Hågensen ?)... Forstå det den som kan , 1951 forstår det iallfall ikke !

Tenk på den vedvarende usikkerheten dette har skapt i spillergruppa helt siden januar måned !!!

Derfor skulle det vært svært interessant å fått vite hva som VIRKELIG HAR HENDT i denne saken ...!

Resultatet kan godt bli et "unødvendig" nedrykk og da må noen stilles til ANSVAR ! IKKE ?

Når det har blitt en "vane" å avspise menigmann og supportere (og spillere?) med korte pressemeldinger , lenge i etterkant av hendingene , sier det seg sjøl at tilliten til klubbledelsen i AaFK mildt sagt er frynsete - Iallfall gjelder dette 1951 !

Spørsmål : Har AaFK noen som helst mulighet til å få dispensasjon (den som brukes når f.eks. et lag får uforutsatte skader i en lagdel?) til å hente inn en vikar til Dedes situasjon avklares ?
Antakelig ikke ...

Til slutt : La oss gi våre tilstedeværende spillere -som er her- all den støtten de fortjener , de har taklet denne saken på en imponerende måte !

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 01:58:13

Du burde slutte å skjemme ut deg selv linda..

Med hva?

SATTOSK REV

Dede reist hjem.!

Legg inn av SATTOSK REV » fre apr 06, 2007 01:58:36

Hans jobb er her. I Ålesund. Ingen og jeg gjentar ingen har en arbeidsgiver som gir fri i ett år for å være hjemme hos en syk mor eller far. Ingen.

Vær så snill å gå å legg deg Linda. Det er en dag i morra også. Jeg skammer meg på dine vegne, for du aner ikke hva du prater om. Å gi permisjon pga familiesituasjon er like vanlig som svangerskapspermisjon.........GOD NATT LINDA, DET TRENGER DU.

Brukeravatar
Amadeus

Dede reist hjem.!

Legg inn av Amadeus » fre apr 06, 2007 01:59:23

Til slutt : La oss gi våre tilstedeværende spillere -som er her- all den støtten de fortjener , de har taklet denne saken på en imponerende måte !

STØTTES!!!!

The Patriot

Dede reist hjem.!

Legg inn av The Patriot » fre apr 06, 2007 02:00:28

Gidder ikke å sitere alle som kritiserer han etter denne nyheten kom ut, men kritikken som har kommet er ren idioti. Tenk dere om i to sekunder! Aafk gjør noe stort her, de viser at de bryr seg om spillerne personlig, ikke kun når det gjelder det sportslige. Det sier seg selv at Dedé må være hos faren din når situasjonen er sånn som den er i følge den siste nyheten i smp. Det kommer ikke kun Dedé til gode heller, Aafk vil også vinne på dette. De får tilbake en Dedé som har fått høyere respekt for klubben, blir ekstra lojal, og ikke minst motivert. Kan ikke si jeg håper faren blir værre, vi får håpe at faren blir bedre så fort som mulig! Lykke til Dedé, gleder meg til du kommer tilbake! Og super jobb Standal, respekt!

SATTOSK REV

Dede reist hjem.!

Legg inn av SATTOSK REV » fre apr 06, 2007 02:02:35

Tenk på den vedvarende usikkerheten dette har skapt i spillergruppa helt siden januar måned !!!

Tror nok usikkerheten har vært større her inne på SC enn hva den har vært i spillergruppa. Møt opp med stemmebånd som faen på mandag, så slår vi Start..............2 mål av Lasse, et at Jokke og et i mot.

H A L L E L U J A

linda

Dede reist hjem.!

Legg inn av linda » fre apr 06, 2007 02:06:59

Vær så snill å gå å legg deg Linda. Det er en dag i morra også. Jeg skammer meg på dine vegne, for du aner ikke hva du prater om. Å gi permisjon pga familiesituasjon er like vanlig som svangerskapspermisjon.........GOD NATT LINDA, DET TRENGER DU.

I mange måneder? Ikke der jeg har jobbet. Og ihvertfall ikke profesjonelle fotballspillere som opptrer og lever 6 måneder i året.

Du er kanskje villig til å bli lurt, men jeg tar meg altså den friheten til å stille visse spørsmål. Dette stinker hefra til copacobana. Vet du at at noen er syk eller går du bare ut fra det?

Jeg for min del ser at vi er uten vår beste spiss til seriestart. Fordi han er på sykebesøk.

Unnskyld meg, men jeg er ikke vant med sånt vås.

The Patriot

Dede reist hjem.!

Legg inn av The Patriot » fre apr 06, 2007 02:07:34

Siterer fra den forrige Dedé tråden.
- Vi har ikke noe ønske om å holde Dede i Ålesund slik tilstanden er. Vi vil naturlig nok holde en tett dialog med Dede, og ønsker ham og hans familie det beste i en vanskelig tid, sier Hole Standal.
Til dette svarte linda:
Hva er dette for slags prat? Helt utrolig!! Han er ansatt i Aafk, og han har å gjøre den jobben han er kjøpt for å gjøre. Man skulle nesten tro at i Brasil var der sterkere bånd mellom far og sønn enn vi er vant med når man leser sånt tull. Han burde fått valget, Aafk eller Rio.
Forstår du ikke at du driter deg loddrett ut, Linda?
Hvor er menfølelsen i det innlegget der, eier du medfølelse i det hele tatt? Og det du skriver med at det virker som det er sterkere bånd mellom far og sønn i Brasil, det stemmer faktisk. Men den setningen sier en annen ting også, den forteller at hvis du hadde fått valget mellom å jobbe og å sitte hos faren din som lå for døden, så hadde du valgt jobben din. Skam deg, forkastelig innlegg, og det er ikke det eneste forkastlige du har skrevet i kveld!

Svar