Moderator: Arcturus

Svar
Sony

Kamptråd Strømsgodset - Aafk

Legg inn av Sony » man mai 14, 2007 17:08:20

Neste kamp
7. serierunde
16. mai kl. 18.00
Strømsgodset - AaFK

....føler sterkt behov for å åpne denne tråden nå da den nærmer seg med STORMskritt;-)

...blir flagget på halv stang 17.mai....?

Vi møter et lag som soler seg i glansen etter seier på Lerkendal.....

Håper de svever høyt og faller tungt;-)

Skal vi gå for 3 eller 1 poeng?

tomsing

Legg inn av tomsing » man mai 14, 2007 17:15:07

Det er vel ikke noe sålangt denne sesongen som tyder på at vi kan ta 3 poeng, eller?

Sony

Legg inn av Sony » man mai 14, 2007 17:18:54

Det er vel ikke noe sålangt denne sesongen som tyder på at vi kan ta 3 poeng, eller?

.....neivel. Men husk at den som intet våger, intet vinner;-)

F.I.L.

Legg inn av F.I.L. » man mai 14, 2007 17:33:06

Klart vi må gå for 3 poeng :)

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man mai 14, 2007 17:35:28

Godset har forvaltet ressursene siden opprykket mye mye bedre enn en viss AaFK-administrasjon.
Toppen av kransekaka når Ohr gikk til godset framfor AaFK, som tross alt sannsynligvis hadde gått med på å la ham fortsette å bo i Molde.
Peter Kovacs, tippeligaens styggeste spiller må det demmes opp for. Han er stor, kraftig og kriger hardt i lufta. Forsvaret vårt får litt å jobbe med der.
Foreslår at AaFK spiller med solide midtstoppere.

Godset for øyeblikket er et bedre lag enn Aalesund, men det er alltid noe i dette med å "sveve høyt" etter en seier på lerkendal. Der kan det fort bli magaplask, om de tror at de skal valse over AaFK enkelt.

forøvrig bør Perry begynne å forstå at Lasse og Austnes er KANT-spillere.

Jeg forstår godt at Perry ikke liker 4-4-2 når han makter å ødelegge verdens mest anerkjente fotballformasjon på den måten han gjorde mot Lyn.

Jokke må ut på kanten, Sett heller inn Ørsal som makker for Parr, dersom Aarøy fortsatt er ute.

Midtbanen i en 4-4-2-formasjon er like mye FØRSTEFORSVARERE som offensive igangsettere. Kantspillerne i en "offensiv" 4-4-2 KAN og BØR være løpsvillige, utfordringsvillige og raske. Disse skal være med fram og "fylle opp boksa" i angrep.
De to sentrale bør helst være noe mer defensive.
Jeg foreslår følgende midtbane, fra venstre:

Austnes - Skiri - Kihlberg - Olsen (Merk at vingene skal være offensive).

Slik Aalesund spiller om dagen, viser vi at vi har stort potensiale. Vi kan utrette mye, om vi bare får til å vri spillet inn i vår egen rytme.

Den store hemmeligheten ligger i midtbanens løpskapasitet og villighet. Midtbanen er som sagt de første forsvarerne, De må jobbe aggressivt for å vinne ballen allerede FØR det andre laget har kommet seg ut av egen banehalvdel. Videre må de jobbe "hjem" under press, og jobbe fremover når vi vinner ballen. Midtbanen må ha en vanvittig løpskapasitet og kondisjon. Greier vi å få til dette, kan vi slå ethvert lag i ligaen.

Når vi vinner tilbake ballen i egen 16-meter, må midtbanen få fart på ræva og innfinne seg ASAP ZULU på motstanders banehalvdel. Da blir det kort vei til motsatt 16-meter, og plutselig veldig mange i angrep.

Når vi mister ballen, må vi jobbe aggressivt for å vinne tilbake, og løpe "hjem" for å forhindre målsjanser imot.

AaFK: Utfordringen er satt.. JOBBE JOBBE JOBBE! OVEEEEE!!

Brukeravatar
Sjefolainen

Legg inn av Sjefolainen » man mai 14, 2007 17:52:21

Å gå for noe annet enn 3 poeng ser jeg på som skandaløst!
Tror dette kan være det perfekte tidspukt å møte Godset på...Høyt oppe etter seieren i barteby. Vi går ut i buldozerstil og overrasker dem og henter hjem årets første 3 poenger.
Da blir det en fryd for AaFK spillerene å gå i 17.mai tog:D
Forresten...Kommer alle utlendingene våres til å stille opp i toget???

3035

Legg inn av 3035 » man mai 14, 2007 17:53:07

Lykke til. Har stor tro på hjemmeseier til oss, men man vet aldri.
Virker ikke som om godsetsupportere undervurderer dere. Håper det samme gjelder spillerne. Dessverre har vi endel skader nå, men det skal holde.

Men hvor mange blir dere?

Sony

Legg inn av Sony » man mai 14, 2007 17:55:29

QUOTE] Forresten...Kommer alle utlendingene våres til å stille opp i toget???

....i så fall blir togets navn: ColorLine;-)[

[Aafk]Christian

Legg inn av [Aafk]Christian » man mai 14, 2007 18:20:12

fantastisk godt innlegg av arcturus, som har skjønnt hvilke spillertyper vi sitter på, og hvordan vi (dessverre) under disse omstendighetene bør spille fotball.

førøvrig må det understrekes nok en gang at vi mangler en ren spisstype, uavhengig om dede kommer tilbake eller ikke.

drammenser

Legg inn av drammenser » man mai 14, 2007 19:21:19

Sorry AaFK-ere. Men dere blir sendt hjem som slakt. Dette er en kamp Godset ikke kan tape.
Eneste muligheten for poeng er om dere spiller som mot Lyn. Alle mann i forsvar. Og håpe på det beste fremover...
Men som sagt. Dere har ikke sjans i havet. Dette blir som å møte et adeccolag.
Greier dere poeng på Marienlyst så skal jeg ikke vise meg mer på denne nettsiden mer. Avtale!

Brukeravatar
Sjefolainen

Legg inn av Sjefolainen » man mai 14, 2007 19:32:43

Greier dere poeng på Marienlyst så skal jeg ikke vise meg mer på denne nettsiden mer. Avtale!

Det skal bli en befrielse å sleppe ha deg her:P

3035

Legg inn av 3035 » man mai 14, 2007 19:33:26

Hvorfor skal de ikke kunne vinne?

Vi skaper ikke mange sjansene selv. I tillegg er forvaret vårt av et sånt kaliber at de ikke trenger spisser for å score.

Vi har skaffet Odd og lillestrøm mål pga tabber.
Pluss at det glepper totalt flere ganger.

Ålesund er et TL lag til det rykker ned. Sånn arrogant holdning er bare flaut. Begge lag spiller for å holde seg i TL. Vi kan fint rykke ned og AaFK holde seg.

Rafo

Legg inn av Rafo » man mai 14, 2007 19:58:06

Edruelig av 3035. Blir spennende dette. Et kjempepluss for AaFK at Godsets bestemann er ute. Men selvsagt meget leit for han selv.

Har troa på at det snur i denne kampen. Knepen seier, etter relativt jevnt spill. 1 - 2. Altså, AaFK vinner.

Akka

Legg inn av Akka » man mai 14, 2007 20:15:04

Jeg synes Aafk har spilt alt for mye på høyresiden som er den antatt svakeste siden. Jeg mener personlig at Austnes kan brukes mer på venstrekanten, spesielt på CLS. Men jeg mener at midtbanespillerne Skiri og Kihlberg må bli flinkere til å vri spillet og ikke spille ballen opp i samme "hølet" en gang til. Da må motstanderen springe mer og man får større rom å boltre seg i.

Jeg har spesielt lagt merke til det når Fjørtoft og Ørsal spiller samtidig. Da blir det mye småspill som fører til balltap og kontring imot.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man mai 14, 2007 21:20:43

Et meget godt eksempel på den undervurderingen fra Drammensernes side som kanskje kan ende med at vi faktisk GREIER å ta poeng.
For det du kjære drammenser ikke må glemme midt oppi alt er at i eliteserien kan alle slå alle, og det er rett og slett om å gjøre å ha flest mulig "gode dager" i løpet av sesongen.
LSK og Brann stiller foreløpig i en klasse for seg.
Men ellers kan alle slå alle, selv godset, og til og med Aalesund..

laban

Legg inn av laban » man mai 14, 2007 22:13:44

Dette er en kamp jeg håper og tror Godset ikke tar for lett på, jeg har hørt både Deila og Fagermo være veldig klare på at dette er en viktigere kamp enn den vi spilte mot RBK i går.

Et sultent AaFK-lag som ikke skyr noen midler for å trygge hjem 1 eller 3 poeng kombinert med et skadeskutt Godset som er nødt til å styre kampen kan bety trøbbel.
Samtidig registrerer jeg at Perry må være den overlegent beste de-motivatoren i norsk fotball (jf. intervju efter gårsdagens kamp), så dette med "sultent" tar jeg likevel høyde for kan være feil.

Ønsker dere velkommen til Drammen samt lykke til med kampen under forutsetning av at dere ikke legger 10 mann i forsvar gjennom hele kampen.

andyandy

Legg inn av andyandy » man mai 14, 2007 22:29:53

Samtidig registrerer jeg at Perry må være den overlegent beste de-motivatoren i norsk fotball
Tja, han får da Adin til å bli sinna og det gjør han, forhåpentligvis, mer tent til neste kamp slik at han går ut for å bevise at han EIER 16-meteren til AaFK.

Adin sa at på en skala fra 1 til 10 har han en selvtillit på (forrige uke). Hadde den vært mye lavere ville nok ikke Perry sagt dette, men han håper/antar nok at dette vil heller heve Brown...

Sorry AaFK-ere. Men dere blir sendt hjem som slakt. Dette er en kamp Godset ikke kan tape.
Sjekk tabellen. Er det noen som må vinne nå så er det AaFK. Godset ligger midt på tabellen og har derfor ikke så mye å engste seg for som AaFK. I tillegg til å kanskje føle seg litt ovenfor etter å ha slått selveste Barteborg? ;)

Og, tilslutt, Godset begynner vel å få en lit lan skadelist (Sikkert bedre for AaFK om Espen "Kløna" Johnsen hadde vært spilleklar :P)

Scheie

Legg inn av Scheie » man mai 14, 2007 22:44:28

Denne kampen må simpelten Aafk vinne.
Ett poeng monner ingenting. Hvis Aafk skal få et tosifret antall poeng etter vårsesongen som de må ha for å ha en realistisk mulighet til å klare seg så må denne kampen vinnes.
Er det sannsynlig ?
Nei, men nå må snart Aafk spille en god kamp og hvorfor ikke nå ?
Såvidt jeg vet så er Godsets bestemann ute med skade.

Snartkampigjen

Legg inn av Snartkampigjen » tir mai 15, 2007 00:26:52

! ... skrev Drammenser

til dere i Stormen som skal til Drammen:
Husk å ta en tur innom dette senteret midt i byen som alltid flagger for Aafk. Ta gjerne med et flagg derfra også ..he, he.

skansen

Legg inn av skansen » tir mai 15, 2007 00:57:13

Det med hvem som vinner eller taper bryr jeg meg ikke så mye om.
En ting er i alle fall sikkert, mer motbydlige supportere enn i Drammen skal du lete lenge etter. Legg deg det på minne "Drammenser".
Jeg kommer ikke til å sette mine ben i Drammen!!

vindaloo06

Legg inn av vindaloo06 » tir mai 15, 2007 01:10:48

Men hvor mange blir dere?

Vi blir kun 4 personer denne gangen. ;)

AaFK vinner forøvrig greit 1-2 og neduren for Godset starter for fullt !
:D

Roger73

Legg inn av Roger73 » tir mai 15, 2007 01:30:30

Men spiller Brown? Han tråkket over ganske kraftig mot Lyn.

aafklover

Legg inn av aafklover » tir mai 15, 2007 01:41:19

Skal vi gå for 3 eller 1 poeng?

Vi skal alltid gå for 3 poeng! ;)

Jessica Fletcher's

Legg inn av Jessica Fletcher's » tir mai 15, 2007 02:04:45

Jeg kommer ikke til å sette mine ben i Drammen!!

Flott! Blir en fryd å slippe å se deg her hos oss.

Alle dere andre er hjertelig velkommene! Hadde flere fine samtaler med noen av dere forrige høst. Alle sa de ble tatt imot bedre enn de trodde, og hadde hatt en fin helg.

Kampen er jeg mildt sagt nervøs for, men jeg tror ikke Godset tror det blir så fryktelig lett. Vi har fått en bedre start enn dere, men en eller annen gang vinner jo dere også. Satser på det ikke blir på onsdag.

Lykke til

PS: slenger med sannsynlig lagoppstilling.

-----------------Adam Larsen-------------------
Andersen---Aas---Deila---Fazlagic
Nyan------------Huusko----------George
Ohr--------------Kovacs---------Åse Lunde

Arcturus

Legg inn av Arcturus » tir mai 15, 2007 03:31:13

Alle sa de ble tatt imot bedre enn de trodde, og hadde hatt en fin helg.
Jepp, alle unntatt de som ble utsatt for trusler om vold, diverse langfingre, og de som ble kasta flasker etter (bl.a. undertegnede).

Dere har dere selv å takke for et allerede frynsete rykte i supporternorge.

Etter den gang boikotter jeg Drammen, sammens med en haug andre som ellers ville reist på kamp. Vi blir å finne foran en skjerm hjemme i ålebyen.

mmvi

Legg inn av mmvi » tir mai 15, 2007 03:39:59

-----------------Adam Larsen-------------------
Andersen---Aas---Deila---Fazlagic
Nyan------------Huusko----------George
Ohr--------------Kovacs---------Åse Lunde

Brown
Bahoken - Halli - Skiri - Kibebe
Ørsal - Fredriksen - Kihlberg - Nylund
Aarøy - Austnes

Rafo

Legg inn av Rafo » tir mai 15, 2007 04:01:25

----------------Brown------------------

Gus - Kibebe - Halli - Nylund

Lasse/Trond - Kaos - Kihlberg - Skiri

-----------Lasse/Aarøy - Jokke-----

Men mot godset, hadde det vært spennende med:

-----------------Brown-----------------

Gus - Kibebe - Halli - Nylund

----Kaos - Kihlberg - Skiri-------

Lasse/Aarøy - Lasse/Ørsal - Jokke

sønsteby

Legg inn av sønsteby » tir mai 15, 2007 10:50:02

Skal vi tro statistikken, så vinner AaFK. Radioen kunne i dag nemlig melde at lagene som slår Rosenborg på Lerkendal, nesten uten unntak taper i påfølgende serierunde.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tir mai 15, 2007 10:54:11

Brown
Bahoken - Kibebe - Halli - Nylund
Holm - Fredriksen - Skiri - Kaos - Kihlberg
Austnes

marrern

Legg inn av marrern » tir mai 15, 2007 11:41:12

Dere har dere selv å takke for et allerede frynsete rykte i supporternorge.

I "supporternorge" er feil. I Ålesund kan hende, men resten av Norge stiller seg uforstående til dette. Sytehuer ...

http://www.godsetunionen.com/index.php?mod=one&id=15374&PHPSESSID=e8bf5d784b9697b76a5fcb78407207ce

Svar