Moderator: Arcturus

Svar
noname

Berit Riise-saken

Legg inn av noname » fre jan 10, 2003 11:57:55

Jeg har et avslappet forhold til fotball generelt, og Aafk spesielt.
Har lest en del av meldingene på Speakers corner etter "sex-avsløringene" på TV2, og det er utrolig mye usaklig som skrives. Det virker som om alle Aafk-supportere tar for gitt at Ivar Morten Normark og alle andre i Aafk-ledelsen snakker sant, og at "kjerringa" (som er en av de finere karakteristikkene som blir brukt om Berit Riise...) bare snakker tull. En sak har som oftest (minst) to sider, så også denne. Jeg kjenner ikke hverken Normark eller Riise, og har ingen forutsetninger for å påstå verken det ene eller andre. Men Normark innrømmer jo at han har kommet med "morsomheter" av seksuell karakter om B.Riise, men dette blir bare avfeid som uskyldig moro. Jeg tror imidlertid ikke at slik mannssjåvinistisk humor blir oppfattet så "uskyldig" av en kvinne, og sikkert spesielt ikke B.Riise, som er en dame med bein i nesa, samme hva man måtte mene om henne. Og jeg hadde heller ikke sansen for Normarks flåsete kommentar på TV2 om at B.Riise "ikke var så heldig" at han hadde gjort seksuelle tilnærmelser overfor henne, og forsatte,"If you wanna make love to my body, you gotta make love to my brain, og det gjør definitivt ikke Berit Riise..." Dette blir for dumt!
Jeg betviler ikke at Berit Riise kan ha vært en "hard nøtt" å forhandle med for Aafk, men jeg tror nok at grunnproblemet med henne for Aafk sin del, er at hun er en kvinne, og sikkert opptrer litt for tøft i et mannsdominert miljø... ( Vil bare poengtere at jeg er mann selv...)
Og å opphøye Normark til "Gud" som enkelte gjør, viser jo at enkelte totalt har mistet bakkekontakten etter Aafks opprykk.
Man må kunne bevare litt saklighet her, og unngå bruk av kvinnediskriminerende ord og uttrykk.

Ellers ønsker jeg Aafk lykke til i eliteserien, og håper at Aafk og Bjørn-Helge/Berit Riise kan komme til enighet i denne saken. Og ang. pengekravet til Aafk, så ser det ut til at det er uberettiget...

Ratata

Berit Riise-saken

Legg inn av Ratata » fre jan 10, 2003 12:27:54

"Og ang. pengekravet til Aafk, så ser det ut til at det er uberettiget..."

Hm. Jeg er av stikk motsatt oppfatning.

salt

Berit Riise-saken

Legg inn av salt » fre jan 10, 2003 12:37:59

Pengekravet er helt klart berettiget i følge FIFA/UEFA/NFF's regler, at disse reglene er grusomme/patetiske/latterlige er noe helt annet.

EgilG

Berit Riise-saken

Legg inn av EgilG » fre jan 10, 2003 12:47:21

Jeg er til dels enig med deg, men jeg når du forsøker å virke objektiv for deretter vinkle deg inn på Rises parti syns jeg det er på tide å "arrestere" deg!
Normark har jo utalt seg om at han har sagt dette til henne men understreker at dette var en spøk. Hvorfor skal vi ikke tro på dette ?
Rise har her ikke argumentert noe som helst som kan ivektlegge påstanden som slagkraftig!
Intil det er bevist skal en person ansees som "uskyldig" Det er det fine med det å bo i Norge, i rettsalen som i sammfunnet ellers
Når du nevner at kravet er uberettiget, så er du vel en av alle andre som utaler deg uten å vite hva dette dreier seg om!! Du bør kanskje sette deg inn i loven før du utaler deg ? Klubber har krav på kompensasjon for unge spillere som går til andre klubber ifølge reglene som i dag er gjeldene! Om dette er feil kan diskuteres men at Aafk gjør noe galt er feil å si.
Man kan heller si at Aafk gjør hele fotballnorge en "bjørnetjeneste" ved å la dette gå så langt. Nå kan vi kanskje være så heldig at denne saken kommer for retten og at denne "idiotiske" loven bli fjernet
At Normark får gudestatus av supportere for å føre Aafk til Eliteserien er vel ikke rart ?

olufen

Berit Riise-saken

Legg inn av olufen » fre jan 10, 2003 13:08:03

....da betyr det at Grønnerød i NFF tar feil når det hevdes at Aalesund ikke her krav på kompensasjon.

Aalesunds goodwill blant sponsoer er verdt mer enn eks.1,3 mill. Hvis Alesund torpederer denne overgangen med et evt. komp.krav vil det bety MYE negativ omtale og fokus og dermed redusert sponsorinntekter. Her må ledelsen tenke taktisk! Jeg synes jeg ser spor av lite profesjonalitet fra ledelsen i klubben. Det er ikke barre B. Riise som gjør feil. Klubben har like mye skyld i bråket om overgangen (holder her de andre utalelser utenfor).

volsen

Berit Riise-saken

Legg inn av volsen » fre jan 10, 2003 13:17:34

Men Aafk har da ikke krevd noe penger. De sa de ville se på saken. Og hvis de ikke har krav på noe penger så godtar de helt sikkert det.

Svar