Moderator: Arcturus

Svar
Tante

Stormen som stilnet - eller- Hvordan knuse to brennende fotballhjerter ?

Legg inn av Tante » man okt 08, 2007 19:09:31

Først vil jeg begynne med å si unnskyld til Gromgutane våres for ?supporten? vi ga dere på Nadderud i går. Den var laber, dårlig og direkte pinlig, men tro det eller ei, vi gjorde faktisk så godt vi kunne.

Dette innlegget gjelder våre såkalte ?MEDSUPPORTERE? som jeg virkelig håper ikke tilhører Stormen. Så alle mine venner i Stormen, Stormen Oslo, Bergen, Trondheim, Bodø, Treungen, USA?.. ja overalt dere ildsjeler er ? dette gjelder IKKE dere!!! :)

Derimot gjelder det mangen av dere som var på Nadderud i går. Her kommer hele storyen, men OBS! Den er lang.

1. Episode ? Hyggelige ?supportere?

Det er en vakker ettermiddag på Bekkestua. Høstsola skinte over den vakre Bærumsbygda. Vi var noen glade, forventningsfulle og (over)spente og smånervøse supportere som var på Onkel Blaa - puben til Stabæksupporterne. Vi koste oss med kanskje sesongens siste utepils og stemningen var god. Ingen som gjorde skam på verken seg selv eller andre. Kun kjekke gutter og jenter. Vi snakket selvfølgelig om 3 poeng, men alle hadde vel i bakhodet: ?De rykker stadig nedover i køen?. ?.

Høyt sa vi til hverandre: I dag må vi VIRKELIG trø til på stadion, Vi må være 12. 13. og 14. mann: Vi må synge fletta av Stabæksupporterne ? de er tross alt flere enn oss og på hjemmebane, Aarøy starter på benken, noen er glade andre småforbanna for det osv, osv, slik praten normalt går før kampstart.

Så dro vi til stadion i tog og fortsatt var det synging. Vi var en liten klack, kanskje10-12 stk som tok ansvar for synginga, Som alltid sto vi fremst med flagga, klare til dyst!

Oppvarminga sammen med Gromgutane begynte. Vi sang til laget og jeg tror vi sang til hver eneste spiller (unnskyld hvis noen ble glemt). Til og med dommerne sang og ?smisket? vi med.
Noen få av oss hoiet og heiet og tullet kanskje ?litt? mer og høyere enn de andre, men det er faktisk jobben vår på kamp.

Prøve å få opp humør og stemning til alle på tribunen. Gjør man det blir man selvsagt eksponert og synlig, men dette er jo et eget valg og veldig moro.

Dere som kommer på stadion og ser en gjeng mennesker med flagg, må da vel skjønne at flaggene skal brukes til å flagge med. Tror dåkke kanskje vi skal opptre med sportsgymnastikk i pausen??? (Ja koffor ikkje det, forresten? Hadde vært meg et syn :p )

Fløyta gikk og vi veivet med flagg og sang og sang og sang. En dame , noe eldre enn meg fysisk (ca 130 år i hodet sitt) sa småsurt og lettere nedlatende: ?Unnskyld, men kan De ta ned flagget ? kampen har begynt?. ?Oi, unnskyld, selvfølgelig! Med engang, frue?, sa jeg og tok ned flagget mitt, men fortsatte seff å stå og synge som før. Hvis blikk hadde kunnet drepe, hadde jeg nok vært død en 17-18 ganger, og hun var den snille?

Tålmodige prøvde vi og resten av klacken å få med alle som var på tribunen. Totalt var det kanskje en 3-400 på Bortesupportertribunen )og kanskje 50-60 sang med. ? Fole kjekt å se den ?entusiasmen? som råder når det? Store Stygge Kvalikplasspøkelset? driver over hodene våre.

?Skal dere stå der og bråke HEILE kampen???! Kankje dåkke være rolige??? Sett dåkke ned da for f**n - E har betalt 160 kroner for å se dinne kampen ? ro dåkke, Sitt ned! Hold kjeft da, for f**n. Følg med kampen da, He****es drittkjerringer?? . Dette kommer fra såkalt ?Dannede mennesker? ? og de fleste uten et snev av vakre tangofarger på.

Mesteparten av denne sjarmerende tiltalen var myntet på Sissel ? leder Stormen Oslo, og meg, Inger-Beate - leder Stormen Bergen. Vi ser oppgitt på hverandre, kniser litt, og bare på tull begynner vi å hysje på folk rundt oss og kommer med noen kommentarer ? mulig en smule sarkasme, men ikke noe slemt, ei heller banning og skjellsord?..
Koffor i alle dager setter dere dere der da??? Har dåkke vært på Gromstadion eller sett oss på TV, må dere da, i himmelens navn, vite at Stormen STÅR OG SYNGER i 90 minutter + tilleggstid!!!
Så nøtrale som dåkke er kledd kunne dåkke ha kjøpt plassa på langsida!!!
Falt det i god jord?? Følg med i 2. episode!

2. Episode ? I pausen

I pausen er stillingen 2-2 og vi biter litt negler ? ?ditte kan jo gå bra?. ja,ja dem henta se inn igjen. 1 poeng e bedre 0.

Da henvender en litt eldre kar seg til Sissel på en meget trasig og belærende måte: Må du være så spydig og frekk? Hun prøver på en saklig måte å svare, men han fortsetter, verdensmestersupporteren.

Jeg hører han sier og blander meg inn, og ER spydig, for mannen er så frekk at du tror ikke egne ører. Han fortsetter i samme belærende, nedlatende duren og jeg føler meg plutselig hensatt på rektors kontor med beskjeden. ?Den slags oppførsel vil nok føre til nedsatt ordens- og oppførselskarakter, lille venn!?. Mye dill frem og tilbake hvor vi prøver å forklare mannen på saklig vis. over til den saklige måten. Ung ?mann rundt de tredve sier til meg med hat i blikket. ?Du irritera me Jæ***g di forbanna?F***e, Ja me og, sa en annen like sjarmerende ung mann. Det var ganske mange som hørte på og mange som kniste og godtet seg på vår bekostning. En 4-5 stykker til bruker ord som ikke egner på trykk.

Vår belærer påstår han er medlem i Stormen og er på mange kamper og er aktiv, men ingen har sett han før. Han foreslår at vi alle setter oss ned også klapper vi og synger litt ?Hvis det ?skjer noe?. Og da kan vi få lov å bruke flaggene våre. Hipp hurra? Ditte blir kampen sin med fole kaule!!
Dessuten ? her kommer et av de bedre argumenta han bruker: HYSJ ? DÅKKE FORSTYRRA SPILLERANE ? DEI MISTA KONSENTRASJONEN AV DITTE BRÅKET OG SKRIKINGA DÅKKES!! DÅKKE IRRITERA DEM.

Unnskyld Perry og Stula!!! Vi hadde ikkje peiling på at vi ødela for dåkke. Det er våres skyld hvis vi rykke ned Unnskyldunnskyldunnskyld ? Vi skal aldri gjøre det mer.-10-tusen kniva i hjertet hvis det skjer igjen!!!

2. omgang begynner. Sissel og jeg kapitulerer. Er grådig forbanna og vi bestemmer oss for å demonstrere. Så vi setter oss ned og gjør som mannen sier. Vi er stille og passer på at de som er rundt oss er stille, og hysjer på de som prøver seg på noe. Vi har da betalt 160,- kr for å se dinne kampen!! Trikkebillett og greier. Er da sunnmøring som skal ha valuta for pengane.

Det går 5 minutter der vi er musestille og hva skjer? Jo: STORMEN STILNER!! Et og annet rop, eller pip som jeg kaller det, lyder spredt på tribunen.

Men så etter ca 5 minutter til, blir det ganske enkelt helt stille og våre venner i den harde kjerne og som fortsatt prøver og få opp stemningen, stilner.

Faen og, demonstrasjonen vår VIRKER, korsen skal ditte gå, mumler Sissel? Stakkars, stakkars Gromgutane mine, snufser jeg og er nesten på gråten :(.

Vi hørte etterpå at det var stilt i 35 minutter og da var det 4-2?..

Jeg er skuffet og sint og det er grusomt dødskjedelig Å SITTE stum og stille under en kamp.
Det er 3-2 og gutta sliter. Vi fortsetter vår lille demonstrasjon, men vi lider og hjertet blør for Gromisane våres. Jeg orker ikke sitte der mer og sier : Kom, vi går, dette orker jeg ikke se på. Og vi gjorde det.

Da blei det rabalder og engasjement da! ?Judas, en ekte supporter går faen me ikkje før kampen e slutt!. Di forbanna middelaldrende medgangssupporterhore, falske dritt, you name it. Flere godord fikk vi dessverre ikke med oss gjennom spissrotgangen ut av stadion.
Koselig, ikke sant?

Som sagt. Vi leder henholdsvis Stormen Oslo og Bergen. De to største supporteravdelingene utenfor Ålesund, som representerer en ca 800 ? 1000 AaFK-supportere i de 2 byene.

Vi bruker "noen" timer, kroner, innsats og engasjement i dette vervet, som for øvrig er gratisarbeid og som går utover tiden vi kunne ha brukt på familie, kjærester og andre venner (Det finnes faktisk noen raringer vi kjenner og liker som ikke er interessert i AaFK? ;)) Men hva gjør vi ikke for å hjelpe vårt kjære AaFK?? ? som har gjort noe med oss.
Hver og en av spillerne, er som en liten sommerflørt å tenke tilbake på en dyster høstkveld når serien er over og det er leeeenge til seriestart.
Laget blir den store kjærligheten som vi stuller og steller rundt er litt forbanna på, men bare fordi vi er glad i dåkke.
Dere som ikke har opplevd denne ?kjærligheten? skjønner seff ikke døyten av hva vi prater om, "Ho må være rapende gal ho derre". Tro dere meg. Muligens er jeg gal og over snittet interesser i dette vakre spillet, Men tro meg,dere går virkelig glipp av noen fantastiske opplevelser.

Så: Takk til dere som var med og delte disse vakre ord med Sissel og meg. Vi satte veldig stor pris på det og følte oss virkelig satt pris på.

Så stor pris, at dere 10-20 det gjelder, klarte å slukke brannen i to hardt bankende fotballhjerter. Hjerter som brenner, brenner for Aalesund!!
Vi setter så stor pris på det , at vi sier fra oss alle verv i Stormen. Ta gjerne over den som vil. Det VAR kjempekjekt så lenge det varte!

Heldigvis er det 14 dager til neste kamp som er storkampen AaFK ? Brann på Gromstadion der jeg har sesongkort . Forhåpentligvis er skrubbsårene fra i går bare små arr. Jeg velger å se kampen på fotballpub i Bergen sammen med tjommiene mine der ? kledd i Tangotrøya, STOLT, ORANSJE OG BLAA. Om jeg er den eneste oransje, skal jeg synge - HØYT!!

Takk for oppmerksomheten til dere som gadd å lese hele! Det kommer fra hjertet!!

Brennende fotball hilsen fra
Sissel Birkeland og Inger-Beate Brune

cantinflas

Legg inn av cantinflas » man okt 08, 2007 19:18:11

tja, det er en måte å se det på. Muligens drikke litt mindre neste gang. Mange drar på kamp for å se Aafk spille og ikke som en unnskylding for å drikke seg dritings. Det er jo mange som tar med seg barna sine på kamp. De ønsker nok ikke at relativt godt voksne go fulle damer skal falle og trakke på de.

Dere er jo tross alt med i styret i Stormen og dermed Stormen sine representanter. Tenk over hvordan andre oppfatter dere....

Sony

Legg inn av Sony » man okt 08, 2007 19:26:53

Det gjør meg svært trist å lese hva dere opplevde på Nadderud:( Må innrømme at jeg sa til min sidemann: "Hvor blir det av Stormen?"

.......trist at dere må oppleve noe så nedverdigende som å bli avvist av "egne" supportere....men slik er livet! I stedet for klapp og ros får dere smekk og ris:(

Jeg regner med at dere ikke er klar for å nullstille, men likefullt er det det eneste som er riktig i en sådann stund!

Regner med at dere skjønner hvor viktig dere er for Aafk og uten dere stopper klubben opp!!!

.....skulle virkelig ønske jeg sto sammen med dere på Nadderud!!!

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 19:31:05

håper du noterte deg navnet til disse "menneskerne" hvis disse er medlemmer i stormen bør de kaster på hodet og ræva ut av stormen og aldri sette sine bein på stormen feltet igjen, Her bør styret i stormen iverksette tiltak pronto.

trodde ikke det du skriver var mulig, men tydeligvis er det personer som bør steines herfra og til evigheten-

dette var trist å høre inger beate og sissel

100000 % STØTTE TIL DERE BEGGE.

PS: hadde e vær på kampen , så er det godt mulig at e hadde blitt arrestert for grisebank av idioter.

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 19:33:45

og cantiflas , hvis du mener at det er ille å synge å bruke flagga på kamp kan du brenne en hvis plass. faen så mye idioteer det finns i verden.

eLLe

Legg inn av eLLe » man okt 08, 2007 19:39:41

Jaaada,hørt an før!!! det e veldi lett å skylde på at folk drikke,men e va der sjøl,klinkende edru og hørte mye kritikk!
Kan ikke si anna enn at e : på en skala fra en til ti:støtta Tante en go hundrer!!for makan til idiotisk oppførsel på folka(ja e gidde ikke kalle dokke supportera engang...) rundt e faktisk sjokkerende....!!!
Men i motsetning til mine stakkars utsatte,klarte e å vende det andre kinn til,etter å fått mi utblåsning.. men dog da kun som en SITT STILLE OG HOLD KJEFT aksjon... og du kan tro det va JÆVLIG!!!! det å se guttane ute på bana og se dem slite uten nokke som helst form for støtte på tribuna,va grusomt.... e tør påstå at hadde vi kanskje gitt litt lyd så kunne vi kanskje klart å hjelpe dei ut av 4-2situasjonen?? føltes jaffal ut som vi klarte det litt på dei foregående måla....
Guttane sjøl sir jo at dem sette kjempepris på all støtta dei får,og kanskje dei faktisk demonstrerte mot oss,da det kun va 2 spillera,Jokke og Lasse som kom bort og takka for kampen....dem hørte ikke oss... for alt dei visste va vi gått hjem,for "Stormen" vakje det et knyst av...e venta i det lengste,i håp om at dei skulle komme bort,men som andt sistemann av tribuna så måtte e gå me bøyd nakke... e va SKUFFA,FORBANNA og SJOKKERT av egne tilhengera!!!!

E har ikke tenkt å trekke me,for e skal ha vekk dinna mentaliteten til dissa idiotane som kommer og oppføre se slik på kamp!!!!!!Finn dokke et anna felt og stå på!!!!!

Elisabeth Lervaag ,
Styremedlem StormenOslo

Sony

Legg inn av Sony » man okt 08, 2007 19:40:30

@cantinflas:(

"tja, det er en måte å se det på. Muligens drikke litt mindre neste gang. Mange drar på kamp for å se Aafk spille og ikke som en unnskylding for å drikke seg dritings. Det er jo mange som tar med seg barna sine på kamp. De ønsker nok ikke at relativt godt voksne go fulle damer skal falle og trakke på de."

Jeg valgte å ikke stå sammen med stormen nettopp fordi jeg var sammen med barn........... Hvor dum går det an å bli??

Levi

Legg inn av Levi » man okt 08, 2007 19:47:10

Dere må da innrømme at cantinflas har et aldri så lite poeng? Hvem ønsker vel drita fulle folk som ramler på barn?

Katt

Legg inn av Katt » man okt 08, 2007 19:47:49

Jeg håper også at dere ikke lar dette affektere dere. Dersom folk ikke vet at bortesupporter-tribunen er dominert av supportere i drakt, med flagg, med engasjement og med høylytte rop - så er det faktisk deres eget problem. Dersom de vil sitte i "sivil" og holde fullstendig kjeft gjennom hele kampen, så bør de bestille billetter på en av langsidene.

Jeg kan til en viss grad forstå tankegangen deres. Dersom de selv ikke er engasjert nok til å stille i lagets farger engang, så er det jo naturlig at de reagerer når folk "bråker og vifter med flagg" foran dem. Likevel er det fullstendig uholdbart og latterlig at de behandler sine medsupportere på denne måten, og tro for guds skyld ikke at dette er meningene hos den jevne ikke-syngende supporter! Ut fra oppførselen så får jeg inntrykk av at dere har oppført dere som kan forventes på den tribunen dere var på - og at de var feilplassert bør de faktisk ta på egen kappe.

Jeg er selv en ikke-synger, men jeg setter stor pris på at det finnes andre som lager liv og viser sin støtte til laget på denne måten. Så vær så snill - ikke la denne opplevelsen ødelegge gleden ved å være brennende engasjert supporter!

Tante

Legg inn av Tante » man okt 08, 2007 19:49:15

Tja sånn kan man også se det. Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Jeg var ikke drita. Tok tre pils på Onkel Blaa, hvis verden vil vite det.

1 stk underTottenhamkampen, som jeg forøvrig ikke klarte og konsentrere meg om fordi jeg var mer nervøs og opprømt enn jeg normalt er, før kamp. Så jeg gikk ut og snakket og tøyset med andre. 2 stk til ble det ute før vi gikk på stadion. Dette foregikk mellom klokken 15 og 17 dvs 1 pils i timen, ikke spesielt mye når man drikker sakte. Deretter gikk vi på stadion og der inntar hvertfall ikke jeg noe som ligner på alkohol.

Jeg kan synge og hoie og være klovn uten å være drita, jeg. Har heldigvis såpass med sjøltillit og er så trygg på meg selv at jeg ikke er flau for å være klovn. Det er en av fordelene med å bli voksen... ;)

Men jeg ble forbanna og provosert og syns ikke det er rett å bruke slike skjellsord mot noen som helst. Spesielt ikke de som skal være av dine egne. Selv om noen syns jeg er en rapende gal og oppfører meg teit, så gir det dem ingen rett til å kalle meg "di forbanna middelaldrene medgangssupporterhore". Syns du det er greit, sier det vel mere om din oppdragelse enn min. Du kjenner meg ikke noe særlig, gjør du vel? :)

Saerdna

Legg inn av Saerdna » man okt 08, 2007 19:53:35

Var der selv med barn. Og med barn sitter jeg ikkje med stormen, ikkje vondt meint eller noe :) (Får ikkje lov av kona :P)

Men visst jeg er der aleine ville jeg stått i Stormen, syntest dere gjør en glimrende jobb. Og er glad for at jeg ikkje stod i stormen, hadde jeg hørt dette hadde jeg nok gjort ting som ikkje passer seg foran barne øyner.

Synest det er bra at noen engasjerer seg og synger og lager litt liv på kamp, Jeg er nok ikkje av dem som synger høyest det kan jeg si, men prøver å henge med på noen få sanger.

Visst noen av de idiotene som klaget på dere i går leser dette så :

Dere kan tenke der en kamp, 10 000 folk på cls, ingen Maskot, ingen lov å prate eller synge. Knyst stille. DET HADDE VERT KJEDELIGT DET

Det hører med til fotball-kamp å vere litt inpulsiv, å gjøre ting som man ikkje gjør hver dag( Synge gaule kjefte på dommera, og til og med danse) Det er det fotball er, fotball gjør noe med deg :)

Katt

Legg inn av Katt » man okt 08, 2007 19:55:03

Jeg er enig i at dersom det var mye alkohol inne i bildet så blir situasjonen en litt annen - men fortsatt er det først og fremst et spørsmål om hvor det faktisk er man sitter. Hos de aller fleste av tippeligalagene kan man vel strengt tatt forvente at bortesupporterne har samlet seg på fotballpub for å lade opp til kampen?

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 19:55:17

synes du godt kan sende innlegget ditt til sumpen så får resten av ålesund hvor "fantastiske " alle aafk supporterne er, kjenne e koka innvendig når e leste innlegget ditt, ps: du fikk ikke med deg noen navn vel?

Tante

Legg inn av Tante » man okt 08, 2007 19:55:50

Dere må da innrømme at cantinflas har et aldri så lite poeng? Hvem ønsker vel drita fulle folk som ramler på barn?

Det var da vel ingen som var sørpefulle og ramlet på barn!!!! Kor i himmelens navn tar dåkke det i fra?? Det var svært LITE fyll, faktisk så jeg ingen som var rava rundt og tråkket på barn. Milde himmel!

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 19:58:02

synsing kalles det tante, og sjekke fakta er ikke så viktig,. besserwissere.

Tante

Legg inn av Tante » man okt 08, 2007 19:58:05

synes du godt kan sende innlegget ditt til sumpen så får resten av ålesund hvor "fantastiske " alle aafk supporterne er, kjenne e koka innvendig når e leste innlegget ditt, ps: du fikk ikke med deg noen navn vel?

Er inne på tanken, ja. Fikk dessverre ikke med meg noen navn. Dette var folk jeg ALDRI har sett på kamp eller i noen aafk sammenheng.

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 19:59:38

han enen var ikke liten/ skalla og kraftig vel?

Levi

Legg inn av Levi » man okt 08, 2007 20:02:53

Det var da vel ingen som var sørpefulle og ramlet på barn!!!! Kor i himmelens navn tar dåkke det i fra?? Det var svært LITE fyll, faktisk så jeg ingen som var rava rundt og tråkket på barn. Milde himmel!

Det første tegnet på misforståelser er når man begynner å hisse seg opp og ikke tolker hva som er skrevet slik man burde.
Jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvordan ting artet seg. Men snakker man mer på generell basis, har man selv lagt merke til at noen er litt fullere enn hva man burde være, også med barn i nærheten.

Til slutt: hvor hentet du ideen at jeg påsto noen var sørpe fulle og ramlet på barn fra?

-Ultras-

Legg inn av -Ultras- » man okt 08, 2007 20:05:58

Hørte ikke Stormen en eneste gang på TV.. Hørtes ut som dere hadde en kjip opplevelse. Nå var ikke jeg på kampen så jeg vet ikke om dere var overstadig beruset eller hva, det høres uansett ut som folk gikk langt over streken.

Jeg kan forstå en ting, flagging UNDER kamp syntes jeg personlig er en uting og utrolig irriterende.

Jeg var som sagt ikke på Stabæk kampen, men opplevde mye av det samme på Brann stadion. Der var det ingen ukvemsord å høre, men hele feltet bar preg av at folk hadde mest lyst å sitte ned å holde kjeft. Frustrende for de 10-20 syngesjelne som hadde møtt opp.

Konklusjonen er vel at neste person som lirer ut av seg at AaFK har Norges beste supportere burde plasseres i gapestokk.

Tante

Legg inn av Tante » man okt 08, 2007 20:06:18

synsing kalles det tante, og sjekke fakta er ikke så viktig,. besserwissere.

Kem/ka referer er du til her, kokken1? Er det jeg som er besserwisseren? I såfall, hvilke fakta er det som ikke er sjekket?

Levi

Legg inn av Levi » man okt 08, 2007 20:07:50

Men selvfølgelig; Skal dere stå der og bråke HEILE kampen???! Kankje dåkke være rolige??? Sett dåkke ned da for f**n - E har betalt 160 kroner for å se dinne kampen ? ro dåkke, Sitt ned! Hold kjeft da, for f**n. Følg med kampen da, He****es drittkjerringer?? . Dette kommer fra såkalt ?Dannede mennesker? ? og de fleste uten et snev av vakre tangofarger på.
Dette tar all verdens kaker. Tror jeg ville reagert på samme måte som Tante om jeg hadde blitt tilsnakket slik.

Alexan

Legg inn av Alexan » man okt 08, 2007 20:10:36

Dere har min fulle støtte Tante, er man på tur så er man på tur. Men problemet ligger nok i at det er for mange " medgangssuportere i blandt oss og de har vel strengt tatt et annet syn på fotball stemning en hva vi andre har. Synd men sant :(

faani

Legg inn av faani » man okt 08, 2007 20:11:04

TRIST blir jeg av å lese dette. :(

Takk for at du skrev dette likevel, Inger-Beate. Og takk og til Sissel, for at dere begge 2 prøvde.

Vet disse jævla tribuneturistene hvor mye tid og engasjement Inger-Beate, Sissel og andre som prøver å holde oppe liv og engasjement rundt om AaFK i Bergen, Oslo, Stavanger, på borteturer, og ellers, faktisk virkelig legger ned?
Og til dåkke FORBANNA MANNSJÅVENISTER av noen liksomsupportere: [b] Dåkke har lufta ut tankene, og det lukter vondt! [/b] Dere trenger virkelig å gå en runde med dåkke sjøl!

Brukeravatar
Sjefolainen

Legg inn av Sjefolainen » man okt 08, 2007 20:32:03

Ai ai ai...Triste greier. Nesten som jeg ønsket jeg var der!!!!
Idioter finner man overalt...Men hvorfor skal de rote seg inn på et stormenfelt???
Slike folk burde vært satt i gapestokk på rådhusplassen.

SYNG OG VÆR GLAD!!!

alizm0

Legg inn av alizm0 » man okt 08, 2007 20:35:07

Forstår dere, men denne "stille protesten" forstod jeg lite av. Springskalle og fysisk omplassering på folk som ikke høre hjemme på syngefeltet er eneste utvei hadde jeg vært i den situasjonen.

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man okt 08, 2007 20:35:42

Tante, jeg var selv på Nadderud og så oppførselen til disse "supporterne" mot dere.
Jeg ønsker at du skriver dette innlegget til Sumpen, så kan de trykke det som leserinnlegg eller noe.
Du og Sissel har min fulle støtte 100%.
Forøvrig bør folk ta å forstå at dersom de går til "bortesupporter-tribuna" så er det faktisk der STORMEN er, og der folk KOMMER TIL å rope, skrike, synge og hoie.
Det er alt for mange av de som bare sitter og er stille på denne tribuna, og de må forstå at det er DEM som har gått feil, ikke vi som roper, skriker eller hoier.

Forøvrig var den høyttaleren på den tribuna alt for høyt stilt. Det var faktisk rent provoserende høy lyd av den, og i tillegg skurret den. Jeg så flere som holdt seg for ørene når speaker spilte "mål-melodien" til Stabæk, eller annonserte mål i andre kamper.

Sony

Legg inn av Sony » man okt 08, 2007 20:36:19

SYNG OG VÆR GLAD!!!

....for hver dag som går,
så skal du se hvor mange venner du får:)

Keep up the good work Tante&Co:)

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 20:36:42

Kem/ka referer er du til her, kokken1? Er det jeg som er besserwisseren? I såfall, hvilke fakta er det som ikke er sjekket?

nei nei og atter nei, du er en ressurs for stormen og aafk som jeg aldri kunne tenkt meg uten, selv om vi er litt uenige av og til på forumet, jeg tenkte mer på de som sitter å synser " å hun måtte sikkert være drita osv osv, jeg blir rett trist langt inn i hjerterota når jeg hører hvordan endel av de som "liksom" skal støtte aafk oppfører seg, og du er så lang ifra så det går an havne i den kategorien, Disse "menneskene som du refererr til burde vært rulla i bensin og fyrt opp med et bluss eller to, vi har jo enkelte slike på s feltet også som heller kaffe på de aktive i flaggborgen.
de folka der kan holde seg til helvete vekke fra både stormen feltet og cls generelt, de burde jo egentlig vært hjemme å sett kampen på tv hvis de ikke takler folk som lager stemmning.

FAEN SÅ JEG HATER ALLE DERE SOM "LIKSOM " STØTTER AAFK, BRENN: DETTE ER IKKE TIL ALLE SOM GJØR EN INNSATS FOR STORMEN OG AAFK.

PS: hvis noen har bilder av disse individene så legg de gjerne ut slik at alle vet hvem som bør få noe jævlig med pes hvis de skulle dukke opp på neste bortetur eller på stormen feltet. ja til offentlig gapestokk!!!

Kennedy

Legg inn av Kennedy » man okt 08, 2007 20:42:03

Irriterer meg ofte selv over en del Stormen-aktiviteter som overdreven flagging og velger derfor å ordne meg plass et stykke unna hver gang jeg er på bortekamp. At noen trakk frem og brukte slike pubertale adjektiv som Tante her fikk overøst seg, er hinsides det som bør forventes fra voksne mennesker, og nesten litt vanskelig å tro uten å ha vært der.

Vil forøvrig påpeke at kokken1 gjerne kan jekke ned blodtilførselen til hjerna noen hakk. Slik han fremstår i denne tråden, ser det ut til han blir drevet av de samme mekanismene (eller mangelen på dem) som de som dreit ut av kjeften på Nadderud i går.

kokken1

Legg inn av kokken1 » man okt 08, 2007 20:50:16

Vil forøvrig påpeke at kokken1 gjerne kan jekke ned blodtilførselen til hjerna noen hakk. Slik han fremstår i denne tråden, ser det ut til han blir drevet av de samme mekanismene (eller mangelen på dem) som de som dreit ut av kjeften på Nadderud i går.

hvis du sammenligner meg med de personene som kveler alt som heter stemmning så kan du stikke på innfartsveien og leke med en semitrailer eller to, men det synes som du mener at slike folk skal godtaes på stormen tribuna , dette strider mot ALLE forsøk på å få til god supporterkultur i ålesund. At det koker i nøtta etter å ha lest tante sitt innlegg er vel ikke så forbanna rart eller???

forundrer meg også litt over holdningen til ultras, vi kan jo sikkert bare drite i å lage flagg/tifo så får du også se heile innmarsjen osv. rriterer meg ofte selv over en del Stormen-aktiviteter som overdreven flagging og velger derfor å ordne meg plass et stykke unna hver gang jeg er på bortekamp. A

se til helvete å få deg en plass langt oppe på hovedtribuna neste gang du er på borte/ hjemme kamp , faen til folk.

Svar