Moderator: Arcturus

goliat

Bann-Haugesund 2-2 Aalesund-Haugesund 7-0 hvem rula?

Legg inn av goliat » lør jan 25, 2003 21:26:20

I dag slet Brann seg til "-2 mot Hauesund menst vi har slått dem 7-0 7-0 og 3-1 dem 3 siste kampene.Raufoss slo Stabæk 1-0 Lsk tapte mot Sandefjord et lag vi slo 5-1 Vif slo så vitt Strømsgodet 2-1 et lag vi slo 4-0.Hva er det vi frykter i grunn?.Vet det er treningskamper men det du gjør på trening gjør du i kamp heter det,dem fleste skal få slite og få mål mot os.Alt i fjor hvar vi gode det,og i år blir vi enda bedre tror jeg.Jeg tror vi skal bli en stor overraskelse dene sesongen også,og at vi skal ende mitt på tabellen.Kansje enda bedre også,Sier bare Aalesund rula,trenger jeg og si mer?

K man

Legg inn av K man » lør jan 25, 2003 23:27:54

Tror ikke vi ska tro at d blir plankekjør ditte her. E jo ikke umulig at TL laga prøve å eksprimentera litt unge talent å sånn. E jo ikke vits i å kjøre første ellveren mot anntatt svakere 1.div lag, litt av vitsen me treningskamp blir jo vekke da. Ekke vits i å bekrefte at man slår dei å dei me 7-0 i år oxo...

goliat

Legg inn av goliat » søn jan 26, 2003 00:03:09

Teste spillera tror jeg alle laga gjør også 1 div laga,Aafk brukte jo 7 spillera som normalt ikke spilla fast mot Hødd og vant 1-0 for det.Stammen i et Tippeliga lag burde alle holde topp 1 div nivå.Plankekjøring blir det selvsakt ikke,men heller ikke sikkert at det blir for tøft heller,med den treneren og bredden i laget er alt mulig også i tippeligaen.

Kongen av Bergen

Legg inn av Kongen av Bergen » søn jan 26, 2003 00:26:07

HALLO i luken.. fotball er ikke matematikk......... nei, dåkkar i ålesund har gått av en sesong i tl.. en ting e no sikkert og det er at dere er på vei til å gå i fellen som mangen andre lag har gjort før.. og no håper eg dåkkar rykker rett ned igjen.. norsk fotball har ikke bruk for slike møkkaklubber som dere.. ka i helvete som får dåkkar til å tro at dere skal vinne tl første året????????? dere burde gjerne vært litt mer ydmyk.. men igår fikk vi også bevist at lyn har fått en kanontrener som dere ålesundere er så jævla overbevist over.. lyn-hønefoss 2-3 sier vel det meste og no sier teitur akkurat det samme som vi har hørt i bergen før: vi trenger en spiss.. han kommer til å kjøpe 10 drittspisser til lyn også.. ja dere i ålesund er rett og slett genial.. dere e så overbevist om at teitur e en kanon trener.. haha.. dere har drete på drage hele gjengen.. teitur e og kommer alltid til å være en dritt... utenom i ålesund, der e han selve jesus kristus...hehehehehehe.... MÅTTE DERE RYKKE NED OG SPILLE MOT ALTA........ HAHA

K man

Legg inn av K man » søn jan 26, 2003 00:30:15

Du må ikke misforstå me, e tror at vi klare oss me klar margin. Bare virka som mange e et par hakk får høyt oppe. Vi e jo trossalt førstereis...

K man

Legg inn av K man » søn jan 26, 2003 00:35:11

D e som du sir; man må være litt ydmyk å...

goliat

Legg inn av goliat » søn jan 26, 2003 00:59:33

No virka det ikke som at Brann har fått noe god trener heller? eller er dere fornøyd med 2-2 i dag mot Haugesund?.som har mista 5 av dem beste spillerene sine fra i fjor,og da hvar dem jo dritdårlige.Hvorfor skulle ikke vi ha stor tro på laget våres?.Vi har jo flere seira en tap mot Tipeliga lag dem 2 siste åra.Det er et utrykk som heter,det du gjør på trening gjør du også i kamp.Det hvar jo nettopp det Aafk gjorde i fjor.Vi spilte 1-1 mot Sogndal 2-2 mot Brann vant 2-0 mot Bodøglimt og slo Molde 2-1.Og når sesongen starta ble vi bare bedre og bedre,tok utolige 38 poeng på dem siste 15 kampene.Og slo Sogndal 5-0 i cuppen spilte 1-1 mot Brann vant kjannse stattestikken 7-4 og 7-6 på straffe.No har vi starta med og slå Lsk 2-1 og kommer til og slå mange flere gode lag.Sier bare en ting jeg vi rula

Kongen av Bergen

Legg inn av Kongen av Bergen » søn jan 26, 2003 01:27:26

ja, du får si ka du ve.. tror du og dere har godt av å spille toppfotball og se hva det innebærer... hva dere gjorde i 1.div er historie.. husk at brann fikk sølv med teitur og seongen etter holdt han på å rykke ned med samme laget og det var før han mistet kvisvik, helstad, sviker-azar, svante.. må også si at det er lov å ha tro på laget og at det vil bli et godt lag, men det er langt fra å ha et godt lag enn å vinne serien.. tror at både brann og ålesund kommer til å kjempe midt på tabellen, men da må dere slutte å se på hva som skjedde i fjord.. som eggen sier: det er ikke noe som blir så fort historie som en fotballkamp.. og det er ganske riktig det.. og selv om dere har flere seire en tap mot tl-lagene de siste 2 årene har jo ikk noe med hva som skjer i år å gjøre.. brann vinner ikke serien i år fordi de gjorde det i 1963...se fremover og vær optimistiske, det er vi i bergen og tror de ska vinne, men vi hvet samtidig at de ikke gjør det.. og det bør dere innrømme, at dere tror egentlig de vil være i nedrykksstriden/mid på tabellen og ikke i toppen, selv om dere håper det...
heia brann...

Speakeren

Legg inn av Speakeren » søn jan 26, 2003 02:21:00

Goliat: Husk på at det bare er treningskamper ennå. Spillerne er stinne i kroppen av grunntreninga. Klubbene letter sikkert ikke på tung treninga og doser før om en måned eller to.
Brann kan bli farlige utover med mange sulte junior Norgesmestere i stallen.

goliat

Legg inn av goliat » søn jan 26, 2003 02:45:13

Brann kan nokk bli gode men det kan vi også bli,vet ikke om noen her som har sakt at Aafk skal bli serimester.Det d handla om er jo og overleve tippeligaen.Tror Aafk vil bli favoritt til og rykke ned blant såkalte ekspertene,men at dem, tar feil.Er enig i at det er for seint og gå tilbake til 1963 men hvem gjør det da?,og se tilbake på 2 stabile år med gode resutater,syntes jeg er lurt.Det er jo mange seira som gir laget selvtillit, og ha selvtillit er jo viktig i fotball.Det er forkjell på og tro vi skal markere os i tippeligean kongen av bergen,en og tro vi skal vinne tippeligaen.For det tror ingen.

Speakeren

Legg inn av Speakeren » søn jan 26, 2003 04:46:29

Jaja Goliat det er lov å håpe, og jeg skulle ønske du får rett.
Kan jo nevne at det er kun 2 ganger tidligere et nyopprykka lag har blitt seriemester og det er: 1967 Rosenborg og 1987 Moss, så det er på tide, hvis vi ifølge statistikken ikke er 4 år for tidlig ute da.

kilde:
http://home.online.no/~eoedegaa/index.htm

Brukeravatar
Bent

Legg inn av Bent » søn jan 26, 2003 15:53:27

Til KONGEN AV BERGEN !!!

Du måkke glemme at vi e sunnmøringa og ikke minst demmagutta vi vet ikke hvordan motgang er ; ) ingen som tror at lille aafk kommer til å knuse alle laga i tl. (for det har jo ingen gjørt før) men jeg og mange med meg ser et lag som er meget godt sammensatt for uten tempoet og greier de å gjøre noe med det i år så tror jeg at det kan bli atter en jubelsesong for sunnmøringene. Og jo vi trenger et serkt lag i nordvest, det er et sterkt befolket ommråde mange talenter som ikke har hatt noe sikkelig utstillings vindu før (det at HØDD har prestert tidligere må vi takke for men et tippeliga lag i en by som Ålesund skaper større trygghet både for sponsorer investorer og ikke minst publikum Aafk vil antat være på topp fem lista når det gjelder publikum i år. jeg tror Aafk er kommet for å bli.....

Brann Kongen

Legg inn av Brann Kongen » søn jan 26, 2003 20:26:53

For å si det rett ut bryr trenignskampene meg lite, de sier ingenting. Blir glad hvis Brann vinner slik som mot Sogndal, men 2-2 mot Haugesund betyr ingenting for sesongen som kommer. Tror heller at aafk kampen i april dvs. treningskampen gir en aldri så liten pekepinn, men ikke mer.

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » søn jan 26, 2003 20:39:46

Er helt enig med deg Brann-kongen.
Tap eller seier så tidlig i pre-season sier jo absolutt ingenting. Tviler på spillerne gir like mye som det dem gjør i en serie/cup kamp. Det er da det teller. Nå tester de vel ut spillere, mens i mars/april begynner de vel å sammenkjøre den 11-ern som virker mest sannsynlig.

FAntasy

Legg inn av FAntasy » søn jan 26, 2003 21:22:14

Enig Noggy.. men det er også da vi begynner å vinne ALT! :P

[b] |__AaFK mot ABSOLUTT VERDENSHERREDØMME!__|---Þ[/b]
[b] __O_________________________________O_________[/b] Jeg er en AaFK-tilhenger....

geggen

Legg inn av geggen » man jan 27, 2003 10:50:49

kjære "kongen av bergen"!!!!!!!!!!!!!!!!du er så jævla stor i dinna kjeften din!lær deg først å bli kvitt talefeila dine fra tåkebyen,så kan vi ta oss en prrrrrat!i det ene øyeblikket så er du hyggelig med de du diskuterer her inne,men i neste øyeblikk så har du et ordbruk som passer for en liten DRITUNGE!hadde e ikkje visst bedre,skulle e ha trodd at du var ei sur kjerring som måtte få ut pms'n på oss her inne på forumet!du er og blir en stor LOOOOOOSER!!!!!!!!!!!!!!!!ajø fra MEG til DEG!

Loony

Legg inn av Loony » man jan 27, 2003 11:26:59

ja, du får si ka du ve.. tror du og dere har godt av å spille toppfotball og se hva det innebærer...

Nå vil jo ikke jeg sitte her og påstå at Brann spilte toppfotball i fjor akkurat.

Men å feire berginga av plassen som om dere hadde vunnet Champions Leage, det skal dere ha.

Vet ikke hvem som er høy på pæra her jeg..
Tror selvfølgelig ikke at Aafk kommer til å vinne hele TL, de som tror det, bør stikke fingeren i jorda, MEN jeg tror at Aafk kommer til å gjøre en god sesong, og at vi ikke er noen større outsidere enn Brann når sesongen sparkes igang.

Som sagt, Brann gjorde IKKE en god sesong ifjor, og Aafk har sikkert like mye og stille opp med som de røde fra Bergen..

Kessler

Legg inn av Kessler » man jan 27, 2003 12:51:39

xxxx da, for en språkbruk. Hadde xxxxx sett dette så hadde det blitt husarrest! :D :D :D :D

geggen

Legg inn av geggen » man jan 27, 2003 13:13:14

talla:gi faen å bruk navn!en gang til,og du blir lagt ut!:-)
(et lite HINT til hr.Ekeberg om litte granne kontroll!!!!!!!!!!)

Kongen av Bergen

Legg inn av Kongen av Bergen » man jan 27, 2003 15:18:58

no geggen ska du få høre... no må du je faen me å føre denne diskusjonen ned på et like lavt nivå som fotballklubben deres... det må være lov å være hyggelig mot de som er hyggelig mot meg, men eg gidder ikkje være hyggeli med folk som sammenligner en treningskamp i januar og det som vil hende i sesongen.. og for å snakke om talefeil??????? kor mangen av de ordene dåkkars finner vi i en ordbok???? bergensk e i hvertfall en dialekt.. ålesundsdialekten høres ut som om den er satt sammen av en same, en østlending og en stavangerfyr.. rett og slett helt JÆVLI.... så bare bli værende på det gudsforlatte stedet deres og kos dere med fam. riise og alt faenskap dere har der oppe...

Bergen: 250000innbyggere(400000 med småkommunene rundt)
Ålesund: Ikkje faen om dåkkar har mer innbyggere en ka som e på stadion på en fin dag)

Bergen til eg dør, bergen til eg dør... DET E SIKKERT, DET E SIKKERT BERGEN TIL EG DØR.....

FY FAEN FOR EN BY VI BOR I... INGENTING KAN MÅLE SEG MOT NORDENS PATADIS, BERGEN

Kjetil

Legg inn av Kjetil » man jan 27, 2003 15:31:46

FY FAEN FOR EN BY VI BOR I

Bor i Bergen selv jeg. Fin by, sant nok. Men har du sett ut av vinduet? Regnvær fra Saurons dal. Da er det bra pyton å bo i Bergen.
Vent til AaFK kommer på besøk. De tar med seg både godvær og godspill. De syv fjell kommer til å lyse opp atter en gang!

[i] -La Revancha Del Tango-[/i]

Brann Kongen

Legg inn av Brann Kongen » man jan 27, 2003 15:40:59

Mens vi var inne på været. Her er det fortiden opphold, blå himmel på enkelte steder og 5-6 varme grader. Greit vær for jJanuar det.
Tror faktisk ikke det er så my bedre oppe i fiske været deres. Om ikke dårligere så heller ikke bedre. Dette var bare litt usaklig, tul fra min side siden vi var inne på været.

No kom faen meg SOLEN her og. Blir blendet!!!!!

Kjetil

Legg inn av Kjetil » man jan 27, 2003 16:06:26

Går du på syre eller?

Titter ut av vinduet akkurat nå, og det flyter gamle kjerringer forbi Dokken bortover mot Nøstet. Skal rafte ned til kinoen etterpå. (ekstremsport) Bra kino, det skal dere ha. Men det er jo fordi det ikke går an å være ute før i april.

I snitt har Ålesund ca. 140 dager med regnvær i året, Bergen har 260.

Men Bergen er en kul by det. Seinsommeren i fjor var digg. Bade på Verftet etter bytur i midten av september :) Nabo fornøyd.

[i] -La Revancha Del Tango-[/i]

Loony

Legg inn av Loony » man jan 27, 2003 16:08:40

faen, venter dere på jobb tilbud fra Storm Weather senter begge to eller?

*ser ut* - blå himmel......så lenge det varer...

Kjetil

Legg inn av Kjetil » man jan 27, 2003 16:13:04

Storm Weather senter

Mehe. Hadde ikke vært meg imot. Hey you. Care for a drink? Rooooaarr.....

Brukeravatar
speak.

Legg inn av speak. » man jan 27, 2003 16:18:21

FY FAEN FOR EN BY VI BOR I... INGENTING KAN MÅLE SEG MOT NORDENS PATADIS, BERGEN

Det er en liten ting jeg lurer på; hva er PATADIS !!!!

Speak.

Kessler

Legg inn av Kessler » man jan 27, 2003 16:36:23

Faen da tulleide, e drive å blir sensurert i hytt og gevær! :D

Ditte her e jo uholdbart. :D :D :D :D :D

Tror nesten at Ekeberg har noe personlig i mot meg, snilleste gutten i storbyen! :D :D :D

Sunn_møring_fra_Åleby

Legg inn av Sunn_møring_fra_Åleby » man jan 27, 2003 17:25:02

....................../´¯/).......
....................,/¯../........
.................../..../ ........
............./´¯/'...'/´¯¯'?
....
........../'/.../..../......./¨¯\
........('(...´...´.... ¯~/'...'.)
.........\.................'...../
..........\................ _.?´
............\..............( ....
..............\.............\....

FAntasy

Legg inn av FAntasy » man jan 27, 2003 20:58:45

Heh.. har ikke noe spesiellt mot bergen jeg, men noe paradis er det laaaangt ifra! Samboeren min kommer fra bergen og hun kan også bekrefte at det ikke er noe paradis..

Bergen ble btw for en mnd siden målt til den mest forurensende byen i Europa, og om DET er paradis skal jeg skifte mening.....

At det bor 250.000 mennesker i en by eller 50.000 er urelevant, det er også noe som heter størrelse og areal.. Spjelkavik, som er en del av Ålesund kommune, var for noen år tilbake norges største tettsted..

At dialekten vår er stygg er din mening, flesteparten liker vel best den dialekten man selv har. Vi klarer iallefall å uttale både vår by og deres by korrekt, noe dere ikke klarer selv siden dere ikke har normal R i dialekten. (Uppercut! :D)

Uansett så blir det bare vissvass å diskutere dette, bergen er en bra by, har greie mennesker og har et lag som bør være i eliten. Men å påstå at brann er bedre enn AaFK i år og omvendt, blir spekulasjoner før kampene er ferdigspilt.

I og med at brann var elendige i fjor bør de enkelt og greit prestere bedre, mye bedre, noe jeg er usikker på skjer..
AaFK er ny i elitegamet og trenger forsåvidt bare å komme til kvalikplass og vinne for at vi kan juble og være fornøyd.

Når det er sagt har jeg et veddemål på gang med broren til samboeren hvor vi har satset en tusenlapp på at AaFK kommer forran brann på tabellen og visa versa ved serieslutt. Lite penger, men spenningen blir større :)
(Dessuten har han ikke mer å tape :P)

(Ble jo nesten en stil dette!)

[b] |__AaFK__|---Þ[/b]
[b] __O___O_________[/b] Jeg er en Aafk-tilhenger....

geggen

Legg inn av geggen » man jan 27, 2003 21:01:45

kongen av bergen:dette blir d siste fra meg til deg:JEG liker fotball,DU liker å være tøff bak et tastatur!JEG snakker om fotball,DU snakker om folketall!JEG snakker om ålesund fk.,DU snakker om BYEN DU BOR I.............du er garrantert en slik datanerd som sitter i time inn og time ut og rakker ned på andre,slik at du med hevet hode kan reise hjem till kjerringa di å få "smekk på pung"!!!!!!!!!samma for meg,men du er&blir MIN S T O R E TAAAAAAPER!!!!!............
over og ut fra meg til deg!

Svar