Moderator: Arcturus

Svar
Emtee

Underforum m.m.

Legg inn av Emtee » lør mai 03, 2008 18:05:39

Hei alle sammen.

Først og fremt, beklager om dette har vært oppe til diskusjonfør; men:
Som en som har vært vant med forum for mange andre formål i mange år må jeg påstå at dette forumet bør pusses opp litt. Gå over til f.eks PHP3 og opp lage et mer strukturert forum, pluss støtte for hvor man har fått nye poster siden sist man var innom. m.m.

Underkategorier kan være:
Meldinger fra forum-staben
Nyheter
AaFK Generelt
Kamptråder
Spillerdiskusjoner
Aafk i media
Turer til bortekamper
Off Topic - for posting av all mulig morro og generelt pisspreik :)

Og evt annet fornuftig. Dette vil gjøre at man får et mer oversiktlig forum på nær sagt alle måter.
Se f.eks
http://www.djforum.no
http://www.tt-forums.net
http://ao.rr-guild.com
http://www.aalesund-gatebilklubb.no/forum
http:// m.fl

Hilsen Thomas

Kalas

Underforum m.m.

Legg inn av Kalas » lør mai 03, 2008 18:14:34

Hei. Ja dette har vært tatt opp før, og det har stort sett blitt nevnt det meste som du nevner her.

Det med underkategorier har vært foreslått, men de fleste her tror at forumets aktivitet da vil falle.
Opplegget med en side der alt postes på gir følelsen av aktivitet. Det er alfa omega for at SC skal være norges mest aktive fotballforum for et enkelt klubblag.

Og siden du er så vant og erfaren med forumer så er det rart du ikke fant ut hvordan man lager linker her. Det er nemlig svært enkelt. :P

Brukeravatar
Tottsy

Underforum m.m.

Legg inn av Tottsy » lør mai 03, 2008 18:19:36

Jeg er fullt for dette forslaget. Personlig liker jeg ryddige forum hvor det er enkelt å finne frem til det man leter etter, og med underkategorier er dette mulig. Weekendtråden og alt det der andre off-topic greiene passer seg som sagt under et Off-topic board. Dette fungerer bare man gir det litt tid. Er medlem av flere forumer som er bygd opp på denne måten, og aktiviteten er aldeles ikke lav.

Brukeravatar
DAGGAD

Underforum m.m.

Legg inn av DAGGAD » lør mai 03, 2008 18:26:30

Jeg er fullt for dette forslaget. Det er jeg også. Og for de som er redde for at de må hoppe fra kategori til kategori så kan jeg berolige med at de har en "se nye innlegg" funksjon som viser de nyeste trådene fra hver kategori samlet. Omtrent som idag. :)

Emtee

Underforum m.m.

Legg inn av Emtee » lør mai 03, 2008 18:31:37

Og siden du er så vant og erfaren med forumer så er det rart du ikke fant ut hvordan man lager linker her. Det er nemlig svært enkelt. :P

Vel ... mye mulig det, men med et "skikkelig" forumskript burde alle http://<--baserte setninger blitt automatisk laget om til linker. :p på normale forum blir dette gjort, og om det er en SKIKKELIG lang link, f.eks en youtube-link eller tilsvarende der det blir 2 linjer, og man kan da bruke {url=http://et.eller.annet}Dritkul video{/url} (med firkant og ikke hakeparantes slik at det skal synes).

Og jeg tror desuten også at det hadde tiltrukket seg enda mer folk og aktivitet om det var ryddigere. Det er mange ganger jeg har hatt lyst å skrive inn her, men det blir tidvis uoversiktlig, og nye tråder haver fort langt ned på lista.

Og en ting til, stormen-forumet kunne hatt eget underforum med underforum om du sjønner. Nå har jeg ikke vært på stormensidene og sett etter hvordan de har oppsett der, men man kan også med god forumsoftware ha grupper. Slik at de som er medlem av stormen kan melde seg inn i stormen-gruppa, og de vil da få tilgang til mer stormenstoff enn "oss vanlige dødlige". (kan f.eks være slik at de må oppgi fult navn og medlemsnr i stormen, og dette sjekkes opp mot hverandre)

Og uansett. Følelsen av aktivitet er ikke noe mindre med underforum, for man får opp et eget "nye uleste meldinger"-ikoner der det er nettopp det, og da får man også et visst spennings-element fra man klikker til sida dukker opp.

Christian

Underforum m.m.

Legg inn av Christian » lør mai 03, 2008 18:33:58

Forumet trenger definitivt en oppussing ja!
Tror forumet blir mer aktivt om det blir lettere å navigere seg frem og finne diskusjonene man leter etter!

VIKING991

Underforum m.m.

Legg inn av VIKING991 » lør mai 03, 2008 19:02:46

....... det blir lettere å navigere seg frem og finne diskusjonene man leter etter!

Og få tilbak søk felt........da kan vi finne tråd som er alle rede startet med topic vi trenges

Raven

Underforum m.m.

Legg inn av Raven » lør mai 03, 2008 21:30:51

Underkategorier kan være:
Meldinger fra forum-staben
Nyheter
AaFK Generelt
Kamptråder
Spillerdiskusjoner
Aafk i media
Turer til bortekamper
Off Topic - for posting av all mulig morro og generelt pisspreik :)
Dette er jo fler kategorier enn antall tråder det er lov å opprette.
Og med de sensur-reglene vi har medfører jo dette kun én enslig tråd per kategori.

Og hvorfor kategorier? Hvorfor nå, når det knapt er noe aktivitet igjen her? Det vil vel mest sannsynlig dempe aktiviteten enda mer..

Emtee

Underforum m.m.

Legg inn av Emtee » fre mai 09, 2008 23:43:48

det er nå gått en uke siden jeg la inn dette innlegget, og det er allerede kommet på side tre. det sier vel det meste om at jeg kommer med ganske gode poenger. det er omtrendt håpløst å følge med her. Kom med underforum! Nå! ;)

SvenO

Underforum m.m.

Legg inn av SvenO » fre mai 09, 2008 23:55:40

Jeg hater underforum for å si det på den måten. De forumene du lister opp er søppel i mine øyner, hadde ikke orket å engasjere meg på SC om det hadde et slikt oppsett.

Skulle det vært noe underforum på SC så er eneste kategorien isåfall en for utenomsportslig diskusjon.

Greit nok med underkategorier skal man ha et forum som dekker alt fra politikk, fluefiske, golf, fotball, alpint, leirdueskyting, musikk, bil og AaFK...

SC handler om AaFK og fotball, la trådene flyte fritt sammen i et herlig stort fellesforum.

Emtee

Underforum m.m.

Legg inn av Emtee » lør mai 10, 2008 00:17:01

eller fordi at det etter en dag hadde innlegget havnet på side to, og jeg tror få gidder å bla seg til side to for å se om det er sjedd noe spesielt, og mitt innlegg kom rett i forkant av lyn-kampen, og det kom en god del tråder i etterkant av lynkampen...

kokken1

Underforum m.m.

Legg inn av kokken1 » lør mai 10, 2008 01:33:36

det er nå gått en uke siden jeg la inn dette innlegget, og det er allerede kommet på side tre. det sier vel det meste om at jeg kommer med ganske gode poenger. det er omtrendt håpløst å følge med her. Kom med underforum! Nå!
= totalt uintresant tråd.

Emtee

Underforum m.m.

Legg inn av Emtee » lør mai 10, 2008 01:58:20

siden usakligheten råder for vel jeg også bli det
*usakligmodus*

da må jeg bare beklage at jeg prøver å gjøre hverdagene enklere for de som har lyst å følge med her.

BEKLAGER! :)

Skal fortsette å gå på kamper og heie på laget, men tror ikke det blir stort mer aktivitet her inne fra min sidem, og selv om jeg ikke har den helt store postcounten, så har jeg lest det meste her inne i sikkert 2 år, men er lei av å måtte gå inn HVER dag for å ikke potensielt gå glipp av noe.

*/usakligmodus*

Player

Underforum m.m.

Legg inn av Player » lør mai 10, 2008 02:05:47

= totalt uintresant tråd.

Da kan du drite i å skrive her kokken!

ItTakes11toTango

Underforum m.m.

Legg inn av ItTakes11toTango » lør mai 10, 2008 02:18:09

SC handler om AaFK og fotball, la trådene flyte fritt sammen i et herlig stort fellesforum.

Enig!

Det blir på en måte litt mer spennende, og litt mer tabloid på denne måten. Og det er en bra ting, for da klikker man inn på det som interesserer en mest - akkurat slik som f.eks. på VG Nett.

Hadde her vært underkategorier, så hadde det blitt døll kjedelig.

MEN, man er avhengig av å slippe disse forbanna samletrådene om dette skal fungere i praksis! Samletråder er jo egentlig ulv i fåreklær (Les forumkategori med ull).

Gode tråder med riktig tematittel vil bli både lest og diskutert i. Dårlige tråder er det bare å drite i, så forsvinner de av seg selv.

Semper fidelis

Underforum m.m.

Legg inn av Semper fidelis » lør mai 10, 2008 10:09:11

Kom med underforum! Nå! ;)

Støttes!

kokken1

Underforum m.m.

Legg inn av kokken1 » lør mai 10, 2008 16:54:31

Da kan du drite i å skrive her kokken!
skal forsøke men er ikke så lett;)

Player

Underforum m.m.

Legg inn av Player » lør mai 10, 2008 18:25:00

skal forsøke men er ikke så lett

Er nok litt engasjert i temaet du og da;-)

Svar