Moderator: Arcturus

Svar
Brukeravatar
Bent

VG

Legg inn av Bent » man jun 10, 2002 14:46:14

Les kem det e som gir ternings kastet da!!!

En Jæ** tulling.... har ikke peiling på det å kommentere han tror att alle lag skal sammenlingnes med RBK i hver kamp. man må jo ta i betraktning av att det er 1, div og skal man ha samme skalaen i hele serien så må jo man ha folk som ser på forballen og ikke leser refferatene og så gjør seg opp en mening der ut....... Jeg er ikke så særlig glad i han derre der Hunstad karen....... (slik jeg ser på dei andre som skriver referat så er jo det folk som er litt farga av hjemme laget.Det er ikke han,DET skal Han ha... :)

Andreas

VG

Legg inn av Andreas » tir jun 11, 2002 19:32:42

Dagbladet e bra :)

Per Rich Hunstad

VG

Legg inn av Per Rich Hunstad » ons jun 12, 2002 16:25:13

Det er alltid moro med meninger - noen trenger svar, mens andre kan stå ubesvart. Det er også hyggelig at folket følger med i de ulike mediaer - og også meget hyggelig at det er meninger om et som skrives.
Tango 2 og Bent har denne uke ytret noen ord om undertegnede etter Skeid-kampen. La meg derfor fatte meg i korthet (til dere begge);
PKT 1. Tango 2 og Bent: Dere er virkelig modige. Slenger ut en mening konkret om meg (som det selvfølgelig er helt fritt frem for å gjøre). MEN dere burde da være såpass tøffe at dere står frem med fullt navn - ikke bare som noen bleke anonyme skygger.
PKT 2: Følg bedre med. Dere skriver at alle AaFKs hjemmekamper har fått terningkast 3. FEIL. På syv kamper er det gitt følgende trenigkast: 2 kamper: 4, 3kmaper: 3 og 2 kamper: 2.
PKT 3: Hvem har sagt at jeg innbiller meg å ha sp god greie på fotball. Takk likevel for komplimentet. La meg imidlertid forklare noe om poenggivningen: Terningkast for kamp og spiller er ikke helt identisk. For kampen gies terningkast for underholdningen fra begge lag. 3 gir et signal om en god kamp. Individuelt betyr 4 poeng en god gjennomført kamp. Poeng over eller under disse greier vel dere selv å tenke ut. Når det gjelder 1. divisjon kontra Tippeligaen kreves det mere av en kamp/spiller i 1.divisjon enn i Tippeligaen.Dvs at en 4-er i 1.divisjon er bedre enn i Tippeligaen.
PKT 4: AaFK-Skeid ble en kamp mot et mål. Som det står skrevet i teksten bør AaFK være fornøyd med alt bortsett fra at de burde scoret flere mål. De skapte ca 14-15 målsjanser, og scoret tre ganger. Isolret sett er det brukbart. Men jeg mener er at de i akkurat denne kampen burde skapt dobbelt så mange målsjanser. Motstanden til Skeid på søndag var ikke noe å skryte av - og derfor burde Amund Skiri & Co prestert enda bedre i form av offensivt og tøft angrepsspill. Hadde de greidd det pluss puttet på et par mål til ville jeg faktisk vurdert terningkastet for kampen kanskje opp mot 4 eller 5. De gjorde dessverre ikke det - og derfor fortjente kampen ikke mere enn 3.
PKT 5: Jeg gir TANGO 2 OG BENT en utfordring.Neste hjemmekamp er mot Tromsø 23. juni. Se kampen - gå direkte til din PC og send en en børs-kopi av VG til Speakers Corner. Da får vi se hva dere virkelig kan.
Denne bør jo helst komme før VG kommer med sin børs, men greier dere ikke det så er det like greitt for meg at den kommer etterpå.
Kanskje vi da får testet både det ene og andre.
PKT 6. Med hilsen Per Rich Hunstad.

Brukeravatar
Bent

VG

Legg inn av Bent » ons jun 12, 2002 19:11:32

Til P. R. Hunstad.......

jeg trekker noe av det jeg sa om deg tilbake, mot horbehold :)
(jeg ser at du tar kritikken alvorlig det var ikke en kritikk av deg persjonlig men en kritikk rettet mot det jeg mener er en feil av deg som reporter i landes største avis VG. Om du mener den viker støtende så beklager jeg var ikke meningen å såre deg, heller å gi deg og VG ett lite spark bak.)
Dette er jo ett forun for suportere og da gjærne folk som lettere ser det som er bra med laget sitt en det som ikke er fult så bra.. :)

Og jeg må innrømme at jeg ikke ser så mange kamper på myra pga. jeg bor i Oslo. Så jeg sammenlingner den del i det jeg finner i media og det jeg får høre i fra folk som ser kampene live der etter danner jeg meg ett bilde.

Hva mener du med at ett lag eller en spiller som er i 1. div, må jobbe hadrere for å få en 4 en en i eliten??? du må jo enten ha samme kriteriene om terningkastene dine slik som om man spiller for velledalen og ringen eller på landslaget i brasil så er det sammenlingbart eller må man dele opp prestasjonene slik man gjør når man lager en liga att dei beste er på toppen og de dårligste er nederst....og da danne seg ett bilde av motstanden..... (det er jo en motstander som gjør man bra eller dårlig) og en annen ting er når ett lag vinner 5-0 hvordan kan keeperen få 3 da, jeg vil tro att keeperen ikke har så mye å gjøre at han kan vise seg frem på noen bra eller dårlig side???? (er ikke utgangspungtet 5 fra starten av????)

Jeg er enig at et middels førstedivisjons lag ikke er noe helt 100% artig å se til, men det er jo en gang slik at det er en grunn til at de spiller der, se på i fjor da enga var nede i 1. og spilte mot Aafk i Oslo.... hvem fikk BB da... Hagen, jeg har aldri sett en spiller som er mer vimsete og hard i bevegelsene sine han var rett og slett brutal hadde det vært en dommer med øynene i behold så hadde mannen ikke spilt ut kampen men VG gav han BB (etter det jeg kan huiske)

Jeg synnes bare att siden du er reporter for Aafk kan du være litt mer hjemme sympatør Jeg ser jo att flere andre koleger av deg gjør nettopp dette (vi trenger jo den blesten vi kan få.)

Og det å komme ut med fult navn vell... det er vell litt av greia med ett forum at man kan si det man mener fritt og anonymt.

Men jeg er ikke verre på det at jeg setter gjærne mitt navn på det jeg skriver, selv om jeg sikkert tar feil i mye av det jeg sier så har jeg sikkert noe rett og?? *S* Det å teste seg; vel jeg er den først å si at jeg har ikke så mye greie på hva din jobb går ut på men jeg sikker på att det kan være vanselig å bedømm alle 11 riktig til en vær tid men det er da lå å prøve, jeg for min del her ikke betalt for det men jeg er sikker på at jeg skulkle greid det om jeg var satt i jobben :)

Med hilsen

Bent Storheim

Kjetil

VG

Legg inn av Kjetil » ons jun 12, 2002 23:53:54

Se på lagpoeng-tabellen til VG:

Tromsø 52,45 (577/11)
Strømsgodset 51,1 (511/10)
Sandefjord 51 (561/11)
Hønefoss BK 49,5 (495/10)
Åsane 49,5 (495/10)
Ham-Kam 48 (528/11)
Haugesund 47 (470/10)
Raufoss 46,3 (463/10)
AALESUND 46 (460/10)
Hødd 45,5 (455/10)
Tromsdalen 44,4 (444/10)
Ørn-Horten 43 (430/10)
Oslo Øst 42,7 (427/10)
Skeid 42,6 (426/10)
Tollnes 41,18 (453/11)
Lørenskog 40,6 (406/10)

Stillingen etter disse poengene representerer omtrent hvordan lagene ligger på tabellen i 1.divisjon. Utenom ett lag. Og det er Aafk. Aalesund helt nede på en 9'ende plass her. Spiller de virkelig så dårlig fotball i fhl. til det tabellposisjonen skal tilsi?
Hadde de spilt dårlig fotball hele tida, og har vunnet på ren og skjær flaks hver gang, kunne dette kanskje vært forsvarlig. Men dette er jo ikke tilfellet, se bare på målforskjellen.

Kan du forklarer dette Hr. Hunstad?

På forhånd takk.

Per Rich Hunstad

VG

Legg inn av Per Rich Hunstad » man jun 17, 2002 16:49:46

Ja, ja - jeg er virkelig imponert. Innlegg fra både JASON, BENT, KJETIL OG TANGO 2 om meg og VG-børsen får meg til å lure. Dere kan jo umulig følge godt nok med i timen.
La meg forklare:
Etter 12 seriekamper (inkl Strømsgodset) har AaFK total lagpoeng (for 11 spilere pr kamp): 544poeng. Det gir et snitt på 45,33poeng pr kamp. AaFK har spilt 6 borte- og 6 hjemmekamper (jeg beklager at jeg skrev syv i forrige innlegg). På de seks bortekampene er total lagpoeng 264 poeng - dvs snitt 44 poeng pr kamp. På seks hjemmekamper er total lagpoeng 280 poeng - dvs snitt 46,67 poeng pr kamp.
Greitt nok å skyte meg, men da bør dere jaggu skyte med dobbel salve på referentene fra bortekampene!!!!!
Og hva med dere selv - kanskje fortjenere dere et lite spark en viss plass...
Innelgget mitt datert 12.06 forklarer retningslinjer for poenggivning. Jeg trenger ikke å utdype den noe mere. Slik er retningslinjene, og ferdig med det.
Mye mere kunne vært sagt, men det får dere nå sørge for.
La meg imidlertid svare på et spørsmål fra Tango 2 (fremdeles anonym, ja..). Om jeg hater AaFK?. Ovenfor nevnte jeg at du ikke har fulgt med i timen - et slikt spørsmål for meg til å lure på om du i det hele tatt har vært tilstede i timen..
hilsen Per Rich Hunstad
PS. Husk utfordringen vedr. kommende hjemmekamp mot Tromsø...

AaFK-Jugend

VG

Legg inn av AaFK-Jugend » man jun 17, 2002 20:05:49

E lure bare på en ting i henold til poenggivninga til spillerane. Egentlig bryr e meg ikke så mye om dinne debatten, men e det ikke sånn at hjemmelaga som regel spilla best på hjemmebane??? PÅ bortebane e det vel normalt å legge seg bakpå og la hjemmelaget styre kampen. I hvert fall mot dei bedre laga. Derfor e det faktsik litt oppsiktsvekkende at AaFK bare har fått 2,67 poeng mer i snitt på hjemmekampane nn bortekampane? Dei har nå tross alt ført alle hjemmekampane dei har spilt, selv om ikke alle har vært like bra. Jeg mener derfor at jeg har et meget godt poeng, og at du P.R. Hunstad kanskje legger lista litt for høyt? Har også lagt merke til at du av og til slurver litt. I forrige "børs" skreiv du f.eks at det var Esjeholm som la opp til målet til Holm mens det egentlig var Melland. Du skrev også at målet til Aarøy var kampens klart fineste. Alle andre er vel av den oppfatningen at Holm's mål var det beste.

-A.L-

Per Rich Hunstad

VG

Legg inn av Per Rich Hunstad » tir jun 18, 2002 12:37:30

Egentlig synes jeg at jeg har gitt nok svar i denne debatten, men må likevel gi en tilbakemelding til A.L.
Slurv liker jeg ikke, men alle kan ta feil. Sågar jeg.
Det er riktig at det ikke var Esjeholm som ga pasning til Holm i Skeid-kampen (1-0). Der bommet jeg (og det er bare å beklage) - pasningen til Holm var fra Fredriksen. (Der tok du også feil i og med du trodde det var Melland)
Holms mål var kampens flotteste - noe jeg ogs¨å skrev. Jeg har aldri skrevet at Aarøy sin heading i denne kampen var kampens fineste scoring. Muligens har du lest for mye i Dagbladet!!!!.
Ha en god dag - og så sees vi på Kråmyra til søndag
per rich

Tore

VG

Legg inn av Tore » tir jun 18, 2002 17:51:15

Det skulle være en kjent sak at tabloidvurderingene av fotballkamper er lite pålitelig lesning. For det første er journalister subjektive og videre er det naturligvis vanskelig for en mann å følge med godt nok til å gi karakterer på 22 enkeltspillere som står i rimelig stil med de enkelte spillernes prestasjoner i kampen. Den "analysen" som presenteres bør etter min oppfatning leses som ukes-horoskoper; artig lesning, men svært lite pålitelig.

For øvrig er det flere enn Hunstad som er dårlig til å vurdere fotballkamper. Jeg var på Marienlyst i Drammen på søndag og så en bra forestilling av Aalesund. De burde helt klart ha vunnet kampen ut fra både spill og flere store sjanser (men kjøp en ny spiss, fort!!). Referatet i VG mandag var ut fra dette direkte latterlig.

Brukeravatar
Bent

VG

Legg inn av Bent » ons jun 19, 2002 01:30:46

Enig Tore,

Det stod ikke et ord om hva Aafk presterte i den kampen (jeg var selv tilstede og så ett godset lag som slet for uten Lasse Olsen kampens beste spiller Mathisen nr 2 og Dos santos nr. 3.)

Det ser ut til at Vg er en tanke sløv med krava på komentatorene (må bare provisere) 1.div. trenger lit mer god omtale slik at jonarlister kan se at det er ett bra nivå jevnt over. (lenge siden 1. div. var en sovende liga, jeg er sikker på at det er nesten hardere å spille i toppen av 1. en i bunnen av eliteserien)

Men Hunstad du er da enig i at du må være lit mer på hjemmelaget sin side når du komenterer..... og en ting, skulle ikke du svare på spørsmålet fra Tango2 eller???? *S* jeg tror du er som folk flest i Ålesund at de gir seg katten i hva som skjer på myra og synes at de er en gjeng med påtatte snobber (men det var en liten tur tilbake i tid det, før vi fikk den ære av å bli trent av Eggen jr. som tilføyde laget ny kultur og nye målsetninger).

Jeg er enig i at Aafk gjennom tiden har gjort en del "brølere" og gjør fortsatt en del som reflekterer på spillerene, men jeg tror og håper at denne kulturen dør ut ganske så raskt ettersom det blir en ny ramme rundt klubben når den flytter adresse. Da tror jeg Aafk vil oppstå som en stor aktør i regionen og på det norske Forball kartet med høy tilskuer skare og profilerte spillere og støtte apperat som ønsker seg til klubben.
Det eneste er at kansje klubben skynder seg litt for sakte for å oppnå en slik posisjon....

Men det er noen ting jeg vil spøre Hunstad i :

1: Hva er utgangs karakteren før en kamp på en spiller?? (jeg ville tro det var midt på treet altså karakteren fem)

2: I en kamp der spillet foregår i en retning og laget vinner 7-0 hvordan kan da en keeper som ikke gjør noe i en slik kamp, få karakteren 3 da? (ville jo tro at han da ville få utgangskarakteren fem da???)

3. Er du enig at lagpoengtabellen lyger i Aalesund's tillfelle??? (eller har Aafk. vært særts heldig i år?)

Per Rich Hunstad

VG

Legg inn av Per Rich Hunstad » ons jun 19, 2002 12:47:46

SVAR TIL BENT/INNLEGG 18.06 KL. 23.30.46
- Du etterlyser svar til Tango2: Les mitt forrige innlegg.
- Om journalisten skal være på hjemmelagets side: Nei, er du helt sprø.
Hvorfor skulle en egentlig være det? Objektiviteten må en til enhver tid prøve å sette i fremste rekke.
1. KARAKTERER. Skala er fra 1-10. 1. Meget dårlig. 2: Dårlig. 3: God minus. 4: God (og dermed et godt utgangspunkt når lkampen starter). 5: God pluss. 6: Meget god minus. 7: Meget god. For å oppnå 8,9 eller 10 må prestasjonene være usedvanlig gode. Derfor er det også meget sjeldent du ser disse i 1. divisjon. (jeg må også presisere at det ikke er jeg som har satt denne graderingen, men det er gjort sentralt.)
2. KEEPER. Uansett resulat må keeper vurderes utfra det han har prestert. Det er både tekniske eller taktiske disposisjoner.
3. LAGPOENG AAFK. Nei, det synes jeg ikke. Jeg får også legge til, og si som engelskmannen sier: " we wil seee at the end of the day"..
prh

Kjetil

VG

Legg inn av Kjetil » ons jun 19, 2002 15:49:08

Objektiv ja, men dette gjelder begge veier.

Lagpoengtabellen som jeg henviste til i mitt innlegg, var klippet ut direkte fra vg.no etter siste hjemmekamp. At den evt. ikke stemmer, får VG ta på sin kappe.
Også i fjor havnet Aafk langt nede på denne tabellen i fhl. til endelig plassering. (10-11?)

Kjetil

VG

Legg inn av Kjetil » tor jul 11, 2002 11:19:58

Terningkast 6 for Tromsøkampen? Det må jeg virkelig si. Hadde kanskje håpt at Hunstad ville smelle til med en firer.

Og det må være første gang i historien at lagpoengene i VG overgår de i Sunnmørsposten. Hele 66 poeng for 11 mann og terningkast 8 for Tor Hogne! Synes forøvrig at AaFK hadde fortjent dette i dag. De spilte virkelig som et eliteserielag i alle ledd.

Håper Raufosskampen også vil fortjene en slik anmeldelse!

1-skurk

VG

Legg inn av 1-skurk » tor jul 11, 2002 18:53:15

hehe,har kjøpt dagens vg ja:) likte det e´ såg..en 6´er å greier....ahh,flotterskan nesten ikke vente til søndagens oppgjør...

Brukeravatar
Bent

VG

Legg inn av Bent » lør jul 13, 2002 17:31:27

Noen sett i dagens VG?? (lørdag 13.)

All ære på at VG har begynt å ta Aafk på alvor men en liten feil på statestikken (reultata) ikke alle her i landet har fulgt med aafk hele tiden og en feil der kan jo være dramatisk for oss som leser komentarene for å danne seg ett bilde når man spiller på Oddsen.

Og til vår elskverdige mann i Ålesund

Kjære Hunstad.....

Takk for en flott annmelesse av Tromsø kampen :)
(annmelder du bare kamper eller skriver du også innlegg i avisen, grunnen til jeg spørr er jeg synnes det er meget lite skrevet om "sensasjon laget Aalesund" (selv om det var en stor reppotasje om den nye stadioen da).

Brukeravatar
Bent

VG

Legg inn av Bent » fre aug 09, 2002 16:34:33

Hva har skjedd med dere......

Dere skriver jo masse posetivt om Aafk.....

og en avstemning om vi vinner cuppen.....
dette er jo fantasstisk

takk!

Broilern

VG

Legg inn av Broilern » fre aug 09, 2002 17:00:44

Og ikke nok med det....men bildene de har brukt både VG & Dagblader er Aafk's feiring. Hadde nesten trodd at de kom til å bruke et bilde av en sur Teit-ur eller noe sånt.
Deilig at Aafk er førstesidestoff i mange av landets aviser, hæ?

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

Svar