Moderator: Arcturus

Svar
The Patriot

...Dedé har kommet!

Legg inn av The Patriot » man des 29, 2008 02:17:04

Forrige tråden er tydeligvis full, for innleggene mine har ikke kommet opp. Forsetter med ny tråd her.

Siste innlegg som er synlig på den gamle, er Pehelgs lovnad om å ikke gå på hjemmekampene hvis Dedé skal spille.
Kommer Dedé, og kommer han i form, så er det et ledig sete på CLS neste sesong ;) Nesten sånn jeg håper det blir sånn, for tviler på at Pehelg reiser seg å går hver eneste kamp Dedé skal spille! (Hvis han kommer, hvis han blir vurdert god nok, og hvis han får spille..)

aafklover

...Dedé har kommet!

Legg inn av aafklover » man des 29, 2008 03:43:02

Tror Pehelg kan sove godt en stund til, for Dedé skal nå først dukke opp, så skal han gå i diaolog om klubben om både det ene og det andre, hans fortid, hans fremtid i klubben, også skal han trene, er ikke bare bare det heller,

Mannen har trolig ikke vært i skikkelig trening på 2 år.
Det skal trenes mye før kroppen er kampklar igjen.

Raven

...Dedé har kommet!

Legg inn av Raven » man des 29, 2008 04:57:41

Pehelgs lovnad om å ikke gå på hjemmekampene hvis Dedé skal spille.
Kommer Dedé, og kommer han i form, så er det et ledig sete på CLS neste sesong ;)
Ta med følge! ;) Om de i klubben skulle være så mongo og noensinne gi han spilletid i tippeligaen skal du jaggu få min plass også..

A.S.

...Dedé har kommet!

Legg inn av A.S. » man des 29, 2008 07:20:38

Kan ikke la være å smile når jeg ser youtube klippet... har nok noe med at hver gang en spiller i Aafk drakt scorer må jeg bare smile :)

Vet ikke helt hva jeg synes om "det fantastiske comebacket" men jeg vet at jeg helt sikkert kommer til å smile neste gang noen i oransje og blå drakt scorer (uansett hvem det er) :)

God Jul til alle sammen, og lykke til neste år :)

Pehelg

...Dedé har kommet!

Legg inn av Pehelg » man des 29, 2008 15:16:46

Det er ikke overraskende at mange supportere gjerne vil se Dede i aksjon igjen.
Heldigvis er jeg ikke blant dem!!

Og jeg forstår heller ikke hvorfor noen "på død og liv" vil se denne noksagten i oransje og blått.
Hva er det Dede har vist på fotballbana som gjør ham så "etterlengtet"??

Jo han scoret noen mål i adecco - thats it!!

I TL har han ikke fått vise noe som helst - og hva gjør at noen tror at han vil score så mange mål i TL??

Hittil har ikke dede vist noe på bana som gjør ham til noe annet en en gjennomsnittlig fotballspiller - og knapt nok det.
Er Aafk "avhengig av en slik spiller er jeg redd KR får en SVÆR jobb med å heve laget. Da kan det næmlig ikke stå særlig bra til med resten av stallen.

Utenom bana har Dede derimot vist mye. ALT negativt for klubben og fotballen.
Skal vi bare akseptere og tilgi hans oppførsel??
Skal klubben være bekjent av å "beskytte" slike og la spillere som vil noe og yter noe forsvinne.??
Skal de unge som kommer opp få dede som "forbilde"??
Skal en spiller som Dede ta plassen fra de som satser seriøst på en fotballkarriere??

Jeg mener NEI, og er sikker på at de aller aller fleste mener det samme.
Og jeg er rimelig sikker på at KR ikke blir lett å overbevise/overtale slik at Dede evt. spiller igjen.
KR har nok noen verdier og da vil han nok vende tommelen ned.

Til beste for Aafk og fotballen.

Pehelg

...Dedé har kommet!

Legg inn av Pehelg » man des 29, 2008 15:22:09

Kommer Dedé, og kommer han i form, så er det et ledig sete på CLS neste sesong ;) Nesten sånn jeg håper det blir sånn, for tviler på at Pehelg reiser seg å går hver eneste kamp Dedé skal spille!

Akkurat det skal du ikke tvile på!!

Jeg Forlater enhver stadion hvor Dede entrer bana.

Og det er ikke en trussel - men en LOVNAD!!

hebrus

...Dedé har kommet!

Legg inn av hebrus » man des 29, 2008 15:51:43

En viss prestisje råder det vel hos alle som har en mening om Dedé.Også hos investorene som ikke har lyst å tape ansikt i forhold til det å få noe tilbake for sin investering.Hvis vi antar at Rekdal ikke ser seg syn med å satse på Dedé i førsteelleveren,og at klubben helst vil bli kvitt han: Vil da investorene stille krav om andel i andre spillere i stallen for å gå med på dette, eller vil de bite i det sure eplet...?

The Patriot

...Dedé har kommet!

Legg inn av The Patriot » man des 29, 2008 22:49:42

Og jeg forstår heller ikke hvorfor noen "på død og liv" vil se denne noksagten i oransje og blått. Hva er det Dede har vist på fotballbana som gjør ham så "etterlengtet"??
Hva med en avslutningsteknikk som overgår noe av det vi har sett i oransje tidligere? Er ikke det noe av problemet til Aafk? Å treffe mål, og å treffe såpass godt at det blir mål av det?
Dedé er savnet. Kanskje ikke som person, men som spiller. Og det er i bunn og grunn det som teller, resultater.

Snartkampigjen

...Dedé har kommet!

Legg inn av Snartkampigjen » man des 29, 2008 23:17:56

Utenom bana har Dede derimot vist mye. ALT negativt for klubben og fotballen.
Skal vi bare akseptere og tilgi hans oppførsel??
Skal klubben være bekjent av å "beskytte" slike og la spillere som vil noe og yter noe forsvinne.??
Skal de unge som kommer opp få dede som "forbilde"??
Skal en spiller som Dede ta plassen fra de som satser seriøst på en fotballkarriere??
Dede har lovlig permisjon, så hvis han kommer som avtalt 4. januar; - og er god nok til å få prøve seg på laget, så synes jeg det ikke er noen grunn til krisemaksimering.

Jeg tror faktisk på det Rekdal sier, at han vil gi Dede en sjans. That's it.

gaute bolle

...Dedé har kommet!

Legg inn av gaute bolle » man des 29, 2008 23:51:48

Nå har jo Vår kjære storinvestor (LH) sagt at Dedé skal komme tilbake til meg personlig til media og mange andre siden han ble borte i 2006!
Dedé er ikke lenger den han var og vi kan ikke forvente noe om han skulle dukke opp.
Men først vil jeg se at han dukker opp for det tror jeg ikke før jeg ser det!

SvenO

...Dedé har kommet!

Legg inn av SvenO » tir des 30, 2008 00:45:37

Og jeg forstår heller ikke hvorfor noen "på død og liv" vil se denne noksagten i oransje og blått.
Ingen som mener Dedè skal spille for enhver pris, det kommer han heller ikke til å få lov til.

Kommer han tilbake, legger seg i hardtrening, ber om unnskyldning, snakker ut om hva som har skjedd og leverer kanonprestasjoner på trening....Ja da er det nok mange som vil vurdere om han skal få spille.

Pehelg

...Dedé har kommet!

Legg inn av Pehelg » tir des 30, 2008 00:46:07

Hva med en avslutningsteknikk som overgår noe av det vi har sett i oransje tidligere? Er ikke det noe av problemet til Aafk? Å treffe mål, og å treffe såpass godt at det blir mål av det?

Det finnes hundrevis, sågar tusenvis av spillere som gjør dette like bra og også bedre enn Dede.
Vi vet forresten ikke om han ville gjort dette særlig bra i TL heller. Det er som kjent stor forskjell på AL og TL.

Jeg mener det ville være langt mer fornuftig ressursbruk å bruke tid, krefter og penger på å skaffe en ny goalgetter isteden for å gjøre det på en spiler som til de grader har "pissa" på klubben og dens tilhengere.

Jeg ser absolutt INGEN sportslige grunner for at Dede skal tas inn i varmen igjen.
INGEN!!

Pehelg

...Dedé har kommet!

Legg inn av Pehelg » tir des 30, 2008 00:56:52

Dede har lovlig permisjon, så hvis han kommer som avtalt 4. januar; - og er god nok til å få prøve seg på laget, så synes jeg det ikke er noen grunn til krisemaksimering.

Jeg tror faktisk på det Rekdal sier, at han vil gi Dede en sjans. That's it.

Joda LOVLIG permisjon!!

Nå er det mangt å mye som KAN bli lovlig.
Det er noe med hvordan denne "lovligheten" oppstår.

Det er min påstand at om en lokal spiller hadde gjort det samme som Dede, ville det ikke dukket opp noe om "Lovlig permisjon".
Grunnen til at det dukker opp i nettopp dette tilfellet er INVESTORENE - og bare dem.
Hadde Aafk fått bestemme, så hadde Dede vært FIFA sak for lenge siden. Det var nemlig den løsningen klubben hadde forut for kompromisset med investorene.

Men så ble det "lovlig permisjon" da.

Og det skal bli spennende å se hvordan klubben skal håndtere disiplinære saker i framtida.
Skal vi kanskje få flere "lovlige permisjoner"???

Kanskje like greit at det innarbeides i kontraktene - slik at alt er klappet og klart - til neste gang!!

SvenO

...Dedé har kommet!

Legg inn av SvenO » tir des 30, 2008 01:01:59

Er du redd for kameler Pehelg? Virker slik. Husker hva du har sagt om denne saken tidligere.

1951

...Dedé har kommet!

Legg inn av 1951 » tir des 30, 2008 01:49:49

Først når Dede m/følge EVENTUELT dukker opp i tunnellåpninga v/Ysteneset , burde dette bli en sak for pressen, Kjetil Rekdal og supportere ...

Ingen annen enn Dede og hans aller nærmeste vet hva som var den VIRKELIGE GRUNNEN til uteblivelsen , den er/var faktisk mye mer komplisert enn hva brukerne her på SC tror (såpass vet undertegnede) - Galiat/Pehelg m.fl , er nok ikke helt oppdatert der...

Kjetil Rektal gjør ting ENKELT(!) , derfor er han definitivt rett mann for AaFK !
Han sier ; "kommer Dede , skal han få en rettferdig behandlig og bli vurdert SPORTSLIG på lik linje med de øvrige i spillerstallen. Før han evt dukker opp , ofrer jeg ikke Dede EN ENESTE KALLORI !"
Verre er d ikke !?!

Men forstår jo godt at brukerne -inkl 1951- er overmette av agurk-salat og hungrer etter mer vanntette spiller-rykter ...

Nr 21

...Dedé har kommet!

Legg inn av Nr 21 » tir des 30, 2008 01:55:53

Grunnen til at det dukker opp i nettopp dette tilfellet er INVESTORENE - og bare dem

Kanskje du burde reise deg ågå hver gang du ser en investor også da?

nonda

...Dedé har kommet!

Legg inn av nonda » tir des 30, 2008 02:22:17

Eg var i eit juleselskap i Syltefjorden her om dagen, og der meinte dei å ha høyrt at Dede muligens skulle omskulerast til venstreback?

Kva meinar de om dette?

Sony

...Dedé har kommet!

Legg inn av Sony » tir des 30, 2008 02:24:39

....var i det samme hjule-selskapet og mener bestemt det var snakk om venstre bakdekk;)

vindaloo06

...Dedé har kommet!

Legg inn av vindaloo06 » tir des 30, 2008 02:43:47

Jeg også var i dette selskapet, og mener at det var backup for venstre?
:)

F.I.L.

...Dedé har kommet!

Legg inn av F.I.L. » tir des 30, 2008 02:51:57

Jasså jeg var jo der jeg også men så ingen av dere ;)

The Patriot

...Dedé har kommet!

Legg inn av The Patriot » tir des 30, 2008 03:31:03

Kanskje du burde reise deg ågå hver gang du ser en investor også da?
Haha, good one Nr 21!! :D

Galiat

...Dedé har kommet!

Legg inn av Galiat » tir des 30, 2008 04:09:02

tror ikke det er så mange spillera ,som er inntresert til og være vekke fra klubben i 2 år uten lønn.Så dette problemet som Phelg snakker om,er nok ingen aktuelle problemer.Vist jeg søker om og ta meg fri fra jobben i 2 år uten lønn,så er det nok ingen problem for meg.Men hvem har råd til det,Dede møtte bare ikke opp.

Men lønna ble ganske rask stoppa,det var vel maks 4 månader han hadde lønn.Og forsvare Dede vil jeg slettes ikke,vist ikke ikke klarer og styrke anngrepet uten Dede,så ser det ikke bra ut.Faren til Aafk sitt største talent,sa til meg at han tok ferie med større tro på at dem rette spillerane kommer.

Når selv han har stor tro på Rekdal,så tror jeg vi vil glemme Dede fort.Han vet mer en dem fleste her,men noen navn vil han selvsakt ikke si.Vi får bade håpe og tro at januar blir positiv her,gode spillera trenger ikke kåste masse penger.Men dem må selvsakt ha god lønn

Pehelg

...Dedé har kommet!

Legg inn av Pehelg » tir des 30, 2008 09:40:24

Neida, jeg er ikke redd for kameler!!
Og jeg har slett ikke noe mot investorer. Jeg omgås noen av dem til dalig og er selvfølgelig takknemlig for deres innsats i samfunnet generellt og i Aafk spesielt.
Det jeg ikke liker er når de misbruker sin posisjon og utøver makt som ikke er forenlig med de verdiene idretten skal representere.

Vi skal ikke glemme at klubben også har en spillergruppe som på mange måter er presset inn i en situsajon de slett ikke liker. Og mange i gruppa har lite lyst til å akseptere at en "sviker" bare skal kunne få tilgivelse. Slik klubben etterhvert opptrer legges det et press på de andre spillerne til å "godta" situasjonen.
Er det slik vi vil ha det i Aafk??

Jeg kjenner ganske inngående grunnene til at Dede ikke kom tilbake, og uten å gå nærmere inn på det, så kan jeg si at han neppe ville fått innvilget lang permisjon i forkant.

Hans permisjon ble innvilget i etterkant av et udokumentert "ulovlig" fravær. Det kalles av mange "lovlig" permisjon - men er vel blitt til på en svært utradisjonell måte.

Jeg ser at ingen viser videre interesse for hvordan klubben skal håndtere evt. liknende regelbrudd i framtida. Det blir i alle fall svært vanskelig for klubben å gå til sak mot f.eks. Lie fordi han dro til syden på ferie midt i sesongen.
Skal Aafk bare innvilge "lovlig permisjon"?? I etterkant!!

Om Dede kommer og om han tas inn i stallen igjen, vil det definitivt skape interne styringsproblemer i Aafk. Det blir slett ikke lett å opprettholde ønsket disiplin når man gjør seg blottet for sanksjonsmuligheter.

Og det er nettopp det klubben er i ferd med å gjøre!!

Galiat

...Dedé har kommet!

Legg inn av Galiat » tir des 30, 2008 09:49:43

Problemet til Aafk er at vist han kommer tilbake,men ikke får forsette.Så må dem betale han full lønn,siden han har fått perm fram til 4 januar.Aafk har som Hoff sier kontrakt med Dede et år til,og da nytter det ikke og bare sende han hjem.Da kan han si som Holm,jeg møter opp på trening uannsett.

Og da må Aafk lønne Dede,og han skal ikke ha lite lønn heller.Det er Aafk sin skyld at dem forlenga kontrakta med han,og da nytter det ikke bare for dem og bryte den kontrakta.Og tro at han ikke har krav på lønn,Dede dukker mest sansynlig ikke opp.Men gjør han det så er det ikke så lett som Phelg sier og bryte det

aafkdrammen

...Dedé har kommet!

Legg inn av aafkdrammen » tir des 30, 2008 11:49:54

Dette her gjelder såvidt jeg vet en lovlig permisjon UTEN lønn ja?

Ser mange her sier at "hadde det ikke vært for investorene"... ja så hadde Dedé vært meldt inn til FIFA, vært uten klubb for lenge siden osv.

Hva er det investorene har gjort i denne saken?
Hvem er de?
Og hvordan kan de få en permisjon til å gå fra ulovlig til lovlig? (Som da jeg ser antydet lengre oppe i tråden).

Pehelg

...Dedé har kommet!

Legg inn av Pehelg » tir des 30, 2008 12:18:33

Jeg har aldri hevdet at Aafk bare kan bryte kontrakta.
Det er klart at klubben "befinner" seg i en situasjon hvor det er avtaler og regler som må følges.
Den situsjonen som nå kan oppstå kunne klubben unngått om de hadde kunnet styre saken selv da den begynte å rulle.
På det tidspunktet så man ikke rekkevidden av saken, og lot hensynet til investeringen og investorene komme først. Siden da har det bare ballet på seg , noe som har ført til at klubben uansett ender opp som den tapende part i saken.

Når jeg sier fra "ulovlig til lovlig permisjon", så har dette sitt utspring i at permisjonen er gitt i ettertid. Altså at man innvilget permisjon for å "dekke over" ulovlig fravær. Dette var en løsning som klubben måtte bidra til for å tekkes de investorene som da stod i fare for å tape sine investeringer i Dede. Likefullt står de samme menneskene fremdeles i fare for å tape masse penger på denne "fotballspilleren".

En permisjon er noe man vanligvis avtaler i forkant - ikke som i dette tilfellet får på plass i etterkant. Og det etter flere ukers ulovlig fravær og total mangel på komunikasjon.
Det skal jo ikke være slik at mennesker som uteblir fra jobb uten å dokumentere legale grunner for det i etterkant får tilgivelse i form av en "lovlig" permisjon.

For de som husker tilbake, så var det jo en viss farse og mye tullball som utspant seg i denne "såpen". Da blir det unektelig rart at det hele ordnes slik at klubben til syvede og sist blir taperen, mens den som opptrår regelstridig blir vinneren.

Noe annet er at klubben på et tidlig tidspunkt kunne låst denne saken og unngått videre belastning. I etterpåklokskapens lys ser de fleste at det burde vært gjort.
Men slik ville altså ikke investorene, og Aafk ble "tvunget" til å ri to hester og håpe på det beste.

Vi kan trygt si at det ikke har gått særlig overbevisende.

Galiat

...Dedé har kommet!

Legg inn av Galiat » tir des 30, 2008 12:30:32

Da er det ikke bare og si at vist han spiller går jeg hjem,det vil si det samme som Aafk entell må bryte kontrakta ulovlig.Eller plasere han på benken,og betale han masse lønn.Da må det være bedre at han jobber for pengene sine,er han ikke god nok så må han selvsakt havne på benken.

Men jeg regner med at er han god nok,så spiller han for lønna.At dede gjorde noe ulovlig når han ikke kommer tilbake,er det vel ingen som er uenig i.Men det var også Aafk som frivillig ga han perm,normalt villa han fått sparken hos andre klubber.Ellers så var det vel Haagensen, som betalte mesteparten av pengene.Så det er han som har tapt mesteparten av pengene,at Aafk hørte på han er ikke overraskene,han har tross alt gjort mye for klubben.

Går vi tilbake til 97 så redda han klubben alt da,han ga Aafk dem 50000 klubben trengte.For og kunne fullføre sesongen,så han er en viktig mann for Aafk

trippelf

...Dedé har kommet!

Legg inn av trippelf » tir des 30, 2008 12:31:46

Håper Dede kommer, er i form og spiller som en gud.....

evt:

håper Dede kommer, ikke er i form og kan på en ryddig måte løses fra kontrakten/ evt selges. (stillingsannonse med uforutsigbar spiss når nye høyder)

At noen gidder og sitte her og love ditt og datt om han kommer osv er merkelig. Vi vil vel det beste for klubben? Er Dede god nok for styret og KR, bør alle stille seg bak og hjelpe Dede videre som vi gjør med alle andre. Skal vi svikte Dede om han spiller, så svikter vi på det mest grunnleggende en supporter kan/skal/bør bidra med.

aafkdrammen

...Dedé har kommet!

Legg inn av aafkdrammen » tir des 30, 2008 12:42:38

Det skal jo ikke være slik at mennesker som uteblir fra jobb uten å dokumentere legale grunner for det i etterkant får tilgivelse i form av en "lovlig" permisjon.QUOTE]

Det er nettopp dette som jeg mener kan tale for At Dedé mest sannsynlig har åftt denne "lovlige permisjonen".
Du bør nok gå nærmere innpå hvorfor han har fått permisjon, i og med du kjenner inngående grunnene til det, for å få meg til å forstå din misnøye pehelg.
Han måjo ha en god og dokumentert grunn.
Om ikke, så ser jeg så absolutt poenget ditt med at investorer presser gjennom ting som nok ikke er til det beste for klubben, men også at styret i AaFK virker noenlunde amatørmessig.
Men det faktum (om det da er et) at det er permisjon uten lønn får det hele til å virke litt mer akseptabelt igjen.

Ja, litt av en situasjon det her.

Men kommer han tilbake, spiller som en gud, har hatt gode grunner til å være borte og faktisk ikke har fått betalt fra Aalesund den tiden han har vært borte,
så kan ikke jeg helt se problemet med at han tar på seg den oransje trøya igjen.

Om det ikke er som nevnt over (han har fått lønn, har ingen gyldig grunn til perm + viser ræva innsats) så må han da rett og slett bare bli satt på benken til AaFK2 og være en som Ålesund by hater ett år til.

Nr 21

...Dedé har kommet!

Legg inn av Nr 21 » tir des 30, 2008 12:57:54

Altså at man innvilget permisjon for å "dekke over" ulovlig fravær. Dette var en løsning som klubben måtte bidra til for å tekkes de investorene som da stod i fare for å tape sine investeringer i Dede.

BULLSHIT!!!

Dede forklarte seg og permisjonen ble innvilget, Klubben gikk ut og sa dette selv. Hadde ikke Dede hatt gyldig grunn hadde klubben tatt andre grep, for så å bli ferdig med saken og et mindre tap!
Tror ikke du vet så mye som du ønsker Pehelg!
Men sånn som du legger det frem har jo investorene pisset like mye på klubben som Dede!

Svar