Moderator: Arcturus

cumshot

MFK har Sveriges største looooser til trener, hjelper ikke å syte og lyge selv om man har

Legg inn av cumshot » man nov 09, 2009 19:46:18

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=580470

Jeg har aldri sett en større taper, t.o.m Magnhild tar det fortjente tapet mot 10 mann med verdighet.
Godt at det ikke er våre samfylkinger som driter seg ut.

MFK har tross alt en god sessong bak seg og kan glede seg over det istedenfor å prøve å ta glansen fra seieren vår.

GRATULERER MED ALT SØLVET MOLDE

Suppegjøken

MFK har Sveriges største looooser til trener, hjelper ikke å syte og lyge selv om man har tapt for 10 Aafkére

Legg inn av Suppegjøken » man nov 09, 2009 19:55:14

Ja jeg også er imponert over svarene til en matt magnhild.
Han svarte som en mann kontra "en kjærring", som jonevret.

Jeg likte Jonevret fra Viking tida da jeg studerte i Stavanger,
Jonevret har alltid stått frem som en romslig, stor,  jovial og lun person,... helt til jeg opplevde ham på TV og så sytinga.. etter Ullevåll.
Da kom hans egentlige personlighet frem....

Hahaha det  er lett å være sleip og uærlig jonevret, når du er uten press. Men når  et virkelig røyner på  som på Ullevål, kommer sanninga frem hvem du er jonevret..
...en svært liten mann er du!!!!

Jeg er sååå skuffa over deg jonevret. fa******
Der ødela du for fa*** ett forbilde, som var 19 år gammelt ( fra Viking tida)!!!!
Jeg er lurt!

Og ditto overraket positiv over magnhild!!!!!

Runeviking

MFK har Sveriges største looooser til trener, hjelper ikke å syte og lyge selv om man har tapt for 10 Aafkére

Legg inn av Runeviking » man nov 09, 2009 20:38:06

vi kan vel konkludere med at dommerne avgjorde kampen..
eller var det sånn at aafk rett og slett var et bedre lag i går? :)
moldespillerne lå strødd på banen med kramper og "skader" mens aafk-spillerne sprang og sprang og sprang i over 120 minutter. :D

cumshot

Legg inn av cumshot » man nov 09, 2009 20:47:32

vi kan vel konkludere med at dommerne avgjorde kampen..
eller var det sånn at aafk rett og slett var et bedre lag i går? :)

moldespillerne lå strødd på banen med kramper og "skader" mens aafk-spillerne sprang og sprang og sprang i over 120 minutter. :D

Ja dommeren skåra alle måla, skal ikke undervurdere dommeren Helgerud er jo goalgether de-luxe

Jonevret er naturlig nok "besviken":) Parr ditt og Parr datt, Silva hands og Lindegaard bla bla bla.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/bitter-jonevret-mener-molde-ble-snytt-2997811.html

Gleda meg som en gris til å stå på Z neste år:)

Saerdna

Legg inn av Saerdna » man nov 09, 2009 21:02:11

MFK har ingen andre enn sjølv å takke. Å skylde på dommeren blir så dumt at eg bare ler.

I min 51 får Carslen rødt kort, dei hadde då nesten 70min +/- tillegg med 1 spelar meir! Da er det ikkje dommeren sin skyld. Dei blei nedkjempa og klarte ikkje å komme inn i kampen. Det at dei begynnte å legge seg ned blei det som ødela for dei.
Istaden for å jage eit 3-1 mål som hadde punktert kampen, legger Thioune og Mame seg ned gang etter gang. Noko som er utrulig! Dei trenar kvar dag, to ganger om dagen, men dei klarer ikkje å spille fotbal i 120 min mot 1 man mindre? Da trur eg at Mame skal bryte kontrakta med United på sekundet, det nytter ikkje å drive med slikt om ein vil ut i England, Italia, Spania osv... Kvar ein har eit LANGT tøffare kampprogram enn her i Noreg.

Ja dei skulle sikkert ha hatt straffe, men er dei så trangsynte? P.Diouf skulle hatt gult kort for gjentate fellinger av Parr, Thioune gult for drying av tid.. osv, dette nemner ikkje Jonevret? LATTERLIG.

Og for Moldefansen som meinar at Mota straffen skulle bli tatt opp igjen. Se på Moldekeeperen (har glemt og gir en go faen i kva hen heiter) han og hopper ut av streken men imotsetning til Lindegaard klarer ikkje han å redde!

Har lenge respeketert Jonevret og han har sett ut som ein fornuftig og go kar iblant hagenissene i Molde, men i går og i dag har respekten for Jonevret forsvunnet!

Aafk vant fortent!

SunnSunnMøring

Legg inn av SunnSunnMøring » tir nov 10, 2009 13:35:04

At Molde spilte med en mann mer store deler av kampen, forandrer ikke
reglene i kampen. Synes vi skal fremstå som gode vinnere, og innrømme
at vi ikke hadde vunnet hadde dommeren fulgt regelboka. Det er ikke
sånn at hvis man får et korrekt idømt rødt kort mot seg, skal dommeren
dømme for deg senere. Helgerud var nok ganske så uheldig i mange
situasjoner som bikker i vår favør (heldigvis), og en direkte
konsekvens er at vi vant gull. Derfor vil jeg vi skal glede oss over
gullet som gode vinnere. Flesteparten av Molde-fansen har faktisk vært
gode tapere. De unner oss gullet ettersom våre spillere kjempet
hardest. Likevel er det ikke rart at Jonevret er bitter når han ser
repriser av alle de store feilene Helgerud gjorde.

vnaal

Legg inn av vnaal » tir nov 10, 2009 14:19:53

Dommeren gjorde en feil i kampen. Han skulle ha gitt frispark og rødt kort til Parr. Moldenserene snakker bare om straffe. Alle kan se at hendelsen skjedde rett utenfor 16 meteren, at han falt innenfor har ingenting å si, MEN Parr skulle vært utvist.

Alt det styret om at dommeren skulle blåst frispark og gitt gult kort til Silva, er bare tull. Har det skjedd før at en dommer har annulert et korrekt mål, fordi spilleren i trekket før filmer?? Dette er unnskyldninger fra Jonevret for å unnskylde dårlige moldespillere og elendig coaching fra moldebenken. En annen side av denne saken er at Jonevret måtte se hendelsen 3 ganger i sakte film, for å konstatere at Silva filmet, og da forventet han at dommeren skulle se det i det sekundet det skjedde?

Hvis man skulle være streng med dommeren, så skulle han strengt tatt ha blåst frispark til Skiri på moldes første mål, og frispark til Carlsen rett før første gule kortet.

Suma sumarum: Parr skulle vært utvist, men det var det beste- og rette laget som vant, så for jonevret og de få av furtertrynene i molde som ikke vil innse nederlaget mene det de vil. Mesteparten av spillerne- og innbyggerne i molde har godtatt fakta, og det var at de i denne kampen var dårligere enn Aafk.

Sony

Legg inn av Sony » tir nov 10, 2009 14:41:14

Det beste kjennemerket på en god og klok trener er bl.a å innrømme egne feil og analysere f.eks årsaken til tidlige kramper hos flere spillere....

Å skylde på dommeren er og blir bare dumt og alle vet at en dommer ikke trekker tilbake noe/endrer på noe pga hva som kommer frem på video/reprise etter kampen....

Jonevret har tidligere sagt og ment mye bra....dette ble for surt for han å svelge:

MFK taper for AaFK selv om de har en mann mer på banen!

SunnSunnMøring

Legg inn av SunnSunnMøring » tir nov 10, 2009 14:44:22

Dommeren gjorde en feil i kampen. Han skulle ha gitt frispark og rødt kort til Parr. Moldenserene snakker bare om straffe. Alle kan se at hendelsen skjedde rett utenfor 16 meteren, at han falt innenfor har ingenting å si, MEN Parr skulle vært utvist.

Alt det styret om at dommeren skulle blåst frispark og gitt gult kort til Silva, er bare tull. Har det skjedd før at en dommer har annulert et korrekt mål, fordi spilleren i trekket før filmer?? Dette er unnskyldninger fra Jonevret for å unnskylde dårlige moldespillere og elendig coaching fra moldebenken. En annen side av denne saken er at Jonevret måtte se hendelsen 3 ganger i sakte film, for å konstatere at Silva filmet, og da forventet han at dommeren skulle se det i det sekundet det skjedde?

Hvis man skulle være streng med dommeren, så skulle han strengt tatt ha blåst frispark til Skiri på moldes første mål, og frispark til Carlsen rett før første gule kortet.

Suma sumarum: Parr skulle vært utvist, men det var det beste- og rette laget som vant, så for jonevret og de få av furtertrynene i molde som ikke vil innse nederlaget mene det de vil. Mesteparten av spillerne- og innbyggerne i molde har godtatt fakta, og det var at de i denne kampen var dårligere enn Aafk.

Regelen er klinkende klar. Det skulle vært avblåst når Silva filmet. Det har ofte bli avblåst for filming i 16-meteren, men det spesielle er at vi scorer i trekket som følger.

Ellers er vi vel heldig som får beholde Silva på banen etter hans karatestempling på Thioune tidlig i kampen.  Diouf skal vel kanskje også ha en straffe når han blir skubbet overende. Dette i tillegg til Parrs utvisning og at Linjedommer/dommer ikke følger reglene på Motas straffe.

Så vi er nok utvilsomt heldige med endel avgjørelser. Det synes jeg ikke det er noe grunn til å legge skjul på. Man kan si vi fortjente det fordi vi kjempet best, og ingen vil vel si at det var ufortjent ut fra innsatsen som ble lagt ned. Likevel synes jeg vi kan være gode vinnere, og innrømme at vi tross alt hadde veldig mye flaks og marginer med oss på veien.

SunnSunnMøring

Legg inn av SunnSunnMøring » tir nov 10, 2009 14:46:36

Det beste kjennemerket på en god og klok trener er bl.a å innrømme egne feil og analysere f.eks årsaken til tidlige kramper hos flere spillere....

Å skylde på dommeren er og blir bare dumt og alle vet at en dommer ikke trekker tilbake noe/endrer på noe pga hva som kommer frem på video/reprise etter kampen....

Jonevret har tidligere sagt og ment mye bra....dette ble for surt for han å svelge:

MFK taper for AaFK selv om de har en mann mer på banen!

Er vel ikke akkurat noe nytt at en trener er irritert på dommeren etter en kamp med så store og avgjørende feil. Han har også gratulert oss med gullet. Kjetil Rekdal har da vært mye verre i sine uttalelser om dommeren etter kamp, og da i mindre viktige kamper og med færre feil. Det samme gjelder stort sett alle trenere i hele tippeligaen og fotballverden forøvrig. La oss ikke henge oss opp i dette. Det blir bare dumt. La oss glede oss over seieren og se frem til neste sesong i stedet. Europacup :D

vindaloo06

Legg inn av vindaloo06 » tir nov 10, 2009 14:59:36

At Molde spilte med en mann mer store deler av kampen, forandrer ikke
reglene i kampen. Synes vi skal fremstå som gode vinnere, og innrømme
at vi ikke hadde vunnet hadde dommeren fulgt regelboka.

Hvordan vet du det? Hvis målet til Roberts hadde blitt annulert, så hadde noen andre scoret senere. Straffe er ikke ensbetynende med mål! Bare spør Jose Mota. AaFK vant fullt fortjent.
I 2003 spilte vi 1-1 mot Viking og ble snytt for 4 straffespark, fikk vi gjort om noe i ettertid?? Nei kampen endte 1-1 uannstt hvor mye vi protesterte.
Cupfinalen endte 7-6 til AaFK, og det kommer ingen noensinne til å ta fra oss.

Molde stakk av med alle tapermedaljene i årets sesong og vi ble Norgesmestere! :)

Runeviking

Legg inn av Runeviking » tir nov 10, 2009 15:03:34

Regelen er klinkende klar. Det skulle vært avblåst når Silva filmet. Det har ofte bli avblåst for filming i 16-meteren, men det spesielle er at vi scorer i trekket som følger.

Ellers er vi vel heldig som får beholde Silva på banen etter hans karatestempling på Thioune tidlig i kampen.  Diouf skal vel kanskje også ha en straffe når han blir skubbet overende. Dette i tillegg til Parrs utvisning og at Linjedommer/dommer ikke følger reglene på Motas straffe.

Så vi er nok utvilsomt heldige med endel avgjørelser. Det synes jeg ikke det er noe grunn til å legge skjul på. Man kan si vi fortjente det fordi vi kjempet best, og ingen vil vel si at det var ufortjent ut fra innsatsen som ble lagt ned. Likevel synes jeg vi kan være gode vinnere, og innrømme at vi tross alt hadde veldig mye flaks og marginer med oss på veien.

molde slapp unna frispark mot seg når dem falt som fluer innenfor vår 16 også..når noen legger seg innenfor 16 er det vanlig å bare vinke opp spilleren. hvorfor skulle han plutselig dømme frispark her?

den "dytten" mame fikk var så liten og svalestupet så overdrevent at det hadde vært en sensasjon om helgerud hadde dømt på den.

silva skulle ikke hatt rødt kort for å ødelegge skjorta til thioune..man ser han går etter ballen og treffer thioune i steden..gult kort.

parr skulle hatt rødt kort ja..

man er ikke en god vinner fordi man plutselig skal være enig med alle som holder med motspillerne.
aafk vant fordi dem ville mer. 67 minutter ble spilt med 10 mot 11.
en imponerende seier!! :)

vindaloo06

Legg inn av vindaloo06 » tir nov 10, 2009 15:03:58

Hehe, se på Kåfjord på bildet/logoen her. Han er mest opptatt av Moldesupporterne ser det ut som. :D

vnaal

Legg inn av vnaal » tir nov 10, 2009 15:11:09

Jeg spurte om noen hadde sett en dommer annulere et mål fordi en spiller filmer i trekket før? Jeg og vet reglene, men det er ikke vanlig å dømme på filming, stort sett vinker de spillet videre, og av og til gir de gult kort etter at ballen er ute av spill. Hvorfor skulle det ikke gjøres her og? 

Det Silva gjorde var ikke noe kort i det hele tatt. thioune bøyde seg ned, samtidig som silva hadde høy fot, ikke værre enn det.

Diouf skulle vel hatt gult kort for filming i den situasjonen som du beskriver, til og med jonevret er enig i det. Merkelig hvor streng du skal være mot Silva, men ikke mot moldespillere???

Lindegård gjorde det som alle keepere gjør, og som blir godtatt på 9 av 10 straffer av dommerne.

Det jeg synes er rart er at akkurat i den norske cupfinalen skal dommeren oppføre seg mye strengere og "korrekt" enn dommere rundt omkring i verden gjør. Med unntak av Parr-situasjonen gjorde dommeren akkurat det minst 90% av verdens dommere ville ha gjort, men det blir feil så lenge Aafk slår molle.

Guru

Legg inn av Guru » tir nov 10, 2009 15:14:46

Eg er fullstendig klar over at det er heilt normalt at fotballag som taper ofte leiter etter eksterne forklaringer.  Og at dommeren står laglig til for hogg.  Ingen bombe at eg har gjort det same.  Som vinner bør ein heve seg over dette.  Likevel ergrer det meg når dette har fått såpass fokus dei siste par dagane.  Det ergrer meg at nokon prøver å dra klubben min og cupgullet vårt gjennom møkka.  Det er det dei gjer.  Prøver å redusere verdien av prestasjonen.  Av vårt vel fortjente cupfinalesiger.

Regelen er klinkende klar. Det skulle vært avblåst når Silva filmet.

Denne er interessant.  Det stemmer at dommeren skal gi gult kort for filming.  Men her kjem skjønn klart inn.  Var det filming?  Dommeren var sitert på at han tenkte straffe og dermed utvisning, men at han var usikker og difor lot vere å blåse.  Frå min posisjon og mentale tilstand på tribuna tenkte eg det same, bortsett frå usikkerheten.  Her må eg legge til at eg ikkje er blind for filming frå eigne spelarar.  Eg la merke til at Silva prøvde å filme i ein annan situasjon, noko eg finn både svært irriterande, skuffende og uakseptabelt.  Dersom han ønsker mi støtte til ny kontrakt når den noverande går ut bør han legge frå seg dette.  Men når det gjeld dommeren er poenget at filminga var så bra at han ikkje kunne sjå den.  Han var heller ikkje sikker på at det var straffe.  Og valgte å la spelet gå.  Ingen andre ville heller ha dømt for filming etter denne situasjonen utan å ha sett reprisen.  Fleire gongar.  (Eg har her kritisert Silva for ein episode i kampen.  Eg vil påpeike at eg og se grunn til å kritisere opptil fleire Molde-spelarar.  Men sidan dei ikkje er mine spelarar og vi vant kampen ser eg ingen grunn til å utbrodere.  Anna enn at Silva altså ikkje var åleine om å vere usportslig i enkeltsituasjonar.)

Regelen er klinkende klar.

Apropos klinkende klare reglar.  Det står klinkende klart at spelarar som prøver å påvirke dommeren til å gi kort, skal belønnast med gult kort til seg sjølv.  Klinkende klart.  Tidlig i kampen gjorde Magne Hoseth det.  Han fekk kraftig tilsnakk av Helgerud for det.  Men slapp kortet.  I følge boka gjorde altså Helgerud direkte feil her.  Hoseth skulle hatt gult kort.  Like etter fekk han det.  For ei soleklar gult kort-takling.  Og vi veit alle kva som hadde skjedd då.

Ved å gå gjennom kampen er det mulig å plukke ut diskutable situasjonar frå dommaren si side.  Som gjekk mot Aalesund.  I følge mange - har ikkje sett situasjonen sjølv - skulle Aalesund ha hatt frispark like før Carlsen fekk sitt første gule.  I så fall hadde Carlsen ikkje blitt vist ut Molde ikkje scora 1-0.  Så dei som gir dommaren skulda eller æra for at Aalesund vann kampen, tar for det første feil.  Og for det andre er dei uinteressante.

Litt generelt om feil gjort av dommeren.  I løpet av ein kamp vil ein dommer alltid gjere feil.  Kanskje små, kanskje store.  Desse vil påvirke fortsettelsen av kampen.  Dei er rett og slett ein del av spelet som ein må takle best mulig.
Nokon hevder at Molde skulle ha hatt frispark i forkant av 1-1.  Uansett gav ikkje dommaren AaFK målet.  Han gav AaFK ein sjanse.  Ein sjanse som Roberts gjorde om til mål på grunn av godt løp, god posisjonering og ein generelt god prestasjon som overgjekk det Molde sine forsvararar gjorde i same situasjon.
Det same kan vi seie om 1-0 målet.  Kanskje skulle ikkje Molde ha fått frispark.  Men frispark var også alt dommaren gav dei.  Målet måtte dei lage sjølve.  AaFK hindra dei ikkje.
Då dommaren ikkje dømde frispark eller raudt kort til Parr ti minutt før slutt tok han frå Molde eit frispark som høgst sannsynlig ikkje ville ha blitt mål.  Samtidig gav han Aalesund muligheiten til å spele dei siste minutta av kampen med 10 mot 11.  Molde hadde framleis både ein mann og eit mål meir.  Aalesund utnytta muligheiten best og vant kampen.  Fortjent.

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » tir nov 10, 2009 17:02:13

Jeg er så lei av folk som gir seg ut for å være noe annet en de er her inne... folk med nick som skal legimitere deres grunn til å være her, men som hele tiden må støtte Molde eller Hødd eller hva det er.. prøve seg på nyanserte analyser som lyser Moldepatriot lange veier.....

Jonevret har dummet seg litt ut, jeg kan forstå at han er skuffet men faktum er at vi sprang mer, vi orket mer, vi kjempet mer og seieren var fantastisk fortjent!!

jasso

Legg inn av jasso » tir nov 10, 2009 18:10:32

I følge mange - har ikkje sett situasjonen sjølv - skulle Aalesund ha hatt frispark like før Carlsen fekk sitt første gule.  I så fall hadde Carlsen ikkje blitt vist ut Molde ikkje scora 1-0. 

M.B. Diouf gikk voldsomt inn i Carlsen og dyttet ham i hodet så Carlsen kom i ubalanse og i vanvare tok tak i drakta til Diouf og fikk gult kort.

Samt at den samme Diouf gikk inn i Skiri med et kne i ryggen og ei arm på skuldra når han skåret. Den er forsåvidt okey, men på grensen.

Fotballglede

Legg inn av Fotballglede » tir nov 10, 2009 19:22:32

JEG tror det er best å legge denne diskusjonen død - før jo heller.

Snu alle situasjonene på hodet, og vi fikk en helt annet diskusjonbilde/forklaring.
Det er øynene som ser/vil se og fargene på brilleglassene som bestemmer "sannhetsgehalten".

Med andre ord: man blir aldri enige.

Jonevret er en kjernekar og en god fotballtrener. DET er en sannhet man ikke kan komme bort fra.
At han føler stor skuffelse rett etter et tap i cupfinalen, er ganske så menneskelig og forståelig. Og spesielt om han føler at ikke alt gikk riktig for seg.

cumshot

Legg inn av cumshot » tir nov 10, 2009 19:33:46

La oss være enige om at:

1 MFK er en god nummer to og Aafk er norgesmester 

2.  Aalesund FK var best og vant 2-1 i perioden med 10 mann

3. Aalesund har flest og best supportere

4. Kjetil Rekdal har evig heltestatus sammen med en annen romsdaling Amund Skiri

5. Målsetning Absolutt Verdenherredømme

Fotballglede

Legg inn av Fotballglede » tir nov 10, 2009 19:38:51

4. Kjetil Rekdal har evig heltestatus sammen med en annen romsdaling Amund Skiri

En flott slutt på en håpløs diskusjon!

cumshot

Legg inn av cumshot » tir nov 10, 2009 19:46:55

Absolut Verdensherredømme

Sony

Legg inn av Sony » tir nov 10, 2009 19:49:14

En håpløs slutt på en flott diskusjon!

Brukeravatar
Amadeus

Legg inn av Amadeus » tir nov 10, 2009 21:17:29

Jeg er så lei av folk som gir seg ut for å være noe annet en de er her inne... folk med nick som skal legimitere deres grunn til å være her, men som hele tiden må støtte Molde eller Hødd eller hva det er.. prøve seg på nyanserte analyser som lyser Moldepatriot lange veier.....

Jonevret har dummet seg litt ut, jeg kan forstå at han er skuffet men faktum er at vi sprang mer, vi orket mer, vi kjempet mer og seieren var fantastisk fortjent!!

Tøv, Amadeus. Å være AaFK supporter betyr ikke at man ikke kan rose Molde for det spillet de tidvis har vist i år. Jeg gir gjerne Molde og Jonevret ros for mye av det de har prestert i løpet av året, men jeg kunne aldri tenke meg å være MFK supporter av den grunn.

Fingon les innlegget mitt en gang til...... tror du ikke skjønte det helt....

Jeg er imponert selv jeg over noe av det Molde har fått til i år og evnen til å få tak i dyktige talenter...

vnaal

Legg inn av vnaal » tir nov 10, 2009 22:06:42

En annen ting som er litt på siden, men siden jeg ikke gidder å lage ny tråd om dette, vil jeg skrive om det her:

Silva og filming!!!! 

Jeg skjemmes hver gang han gjør det så soleklart som i finalen, og HVORFOR??????????  Ballen er forbi lillebakk, og han legger seg? Han trenger bare å springe 4-5 skritt til å sette den i mål! Hadde vi hatt uflaks ville dommeren gjort det som jonevret og syterne ville: annulert målet og gitt silva gult. Hva foregår opp i hjernen til en spiller, når han på død og liv skal jukse seg gjennom en fotballkamp? Dette er noe Silva gjør i hver kamp. Ser dessverre antydningen i Herrera også, men kun når han er i ferd med å miste ballen.

Det eneste skåret i cupgleden min, er når jeg ser bilder av Silva som legger seg. Stor skam Silva !!!

Ingen i Aafk skal få lov til å skjemme ut klubben på denne måten. Jeg forventer at Kjetil tar tak i dette, og vi slipper å se aafk-spillere filme seg til ufortjente fordeler i fremtiden.

Edit. Jada flere spillere i molde og de andre klubbene i norge er skuespillere de og, men det er de andre klubbene sitt problem, jeg er opptatt av at Aafk skal vinne ærlig og rederlig.

Mantis

Legg inn av Mantis » tir nov 10, 2009 22:59:02

Nå skal vi vel bare innse at Molde har hatt en utrolig god sesong og har en utrolig bra spillerstall.
Jeg personlig har faktisk litt sansen for Jonvret. Det finnes værre trenere i tippeligaen for å si det slik. Han er en egentlig mer av de sympatiske trenerne og han gratulerte Aalesund med gullet og slaktet sine egne spillere for slett innsats i store deler av kampen lenge før han gikk på dette med dommeren.

Tror dere ikke Rekdal hadde vært ute i media om det var vi som tapte og fikk disse avgjørelsene mot oss? Det hadde garantert skjedd! La det passere og ikke bry dere med sytet til Jonvret. At slike saker kommer opp etter en cupfinale er vel ingen overraskelse og noe annet ville forundret meg.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tir nov 10, 2009 23:01:26

Silva og filming!!!! 

Nå har jeg laget en egen Silva tråd, men dette er jeg enig i. Slike uting må lukes vekk a.s.a.p !!!

faani

Legg inn av faani » tir nov 10, 2009 23:18:51

At Molde spilte med en mann mer store deler av kampen, forandrer ikke reglene i kampen. Synes vi skal fremstå som gode vinnere, og innrømme at vi ikke hadde vunnet hadde dommeren fulgt regelboka.
Hva slags botsgang er det du vil vi skal gå gjennom Sunn-sunnmøring?
Det du forteller er piss.
Fotball er ikke matematikk.
AaFK vant fullt fortjent!

La nå moldensere og Jonevret få syte. Det hører vel med.
Men jeg klarer ikke å bry meg.

AaFK er Norgesmester 2009! Etter å ha slått Molde!! Fullt fortjent!
End of discussion!

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tir nov 10, 2009 23:20:31

Noe Jonevret bekrefter Faani. Vi er rette Norgesmestere 2009 !

http://fotball.smp.no/nm/article155318.ece

hebrus

Legg inn av hebrus » tir nov 10, 2009 23:36:21

Lars Tjærnås summerer opp situasjonene i 'Bakrommet':

1)Silva filmer og skulle ha gult kort
2)Mame ble  trolig snytt for straffe
3)Parr skulle blitt utvist ,med tilhørende frispark eller straffe
4)Lingegaard brøt  'en sovende regel' ,og Motá skulle fått tatt straffen på nytt.

For ordens skyld er programleder for 'Bakrommet' den gamle Moldespilleren Knut Nesbø

vnaal

Legg inn av vnaal » ons nov 11, 2009 00:08:45

Lars Tjærnås summerer opp situasjonene i 'Bakrommet':

1)Silva filmer og skulle ha gult kort
2)Mame ble  trolig snytt for straffe i 1.omgang
3)Parr skulle blitt utvist ,med tilhørende frispark eller straffe
4)Lingegaard brøt  'en sovende regel' ,og Motá skulle fått tatt straffen på nytt.

For ordens skyld er programleder for 'Bakrommet' den gamle Moldespilleren Knut Nesbø

1) Det skulle Mame, hoseth og minst et par moldespillere også hatt.
2) Når var dette?? (i 1. omgang??).
3) Korrekt med utvisning, men frispark ikke straffe.
4) Hvorfor vekke den regelen akkurat i denne kampen?? 9 av 10 dommere ville latt denne gå.

Svar