Moderator: Arcturus

Svar
Brukeravatar
DAGGAD

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av DAGGAD » man apr 12, 2010 10:54:17

Etter 3 nye poeng mot Viking befestet vi toppen av tabellen og reiser nå til Haugesund på jakt etter nye poeng.
Denne byen som ligger klemt mellom Stavanger og Bergen kan minne litt om vår egen. Sild har vært det store der nede. Sildakongen bor i byen, og dyktige instruktører har tydeligvis klart å lære de små fiskene å spille jazz. Byen har også et sund, derav navnet, som oss og er en perle på sørvestlandet.

Noe som også kan minne om oss selv er byens fantastiske entusiasme for sitt fotballag. Når har det vært litt rot på klubbnivå der Vard og FK Haugesund har konkurrert med hverandre slik at begge lag røk ned i 2 div for noen år siden. Men sammenslåing har nå skapt en ny samlet styrke.

Haugesund har startet sesongen bra i år. I alle fall om en sammenligner med de andre lagene fra Adecco. I går tapte de 2-0 for TIL vel ganske fortjent, men ellers har de uavgjort mot Brann i Bergen og uavgjort mot Godset, klart tap for Odd borte og knusende seier over Hønefoss hjemme.

Haugesund er gode de, men det er et lag vi skal ta poeng mot og aller helst slå. Rekdal sier han vil bruke spillere som passer best til motstander og bane. Haugesund har en litt humpete naturgressbane så god teknikk vil være viktig.

Jeg tipper følgende 11 starter kampen:

Lindegaard
Jaager - Jalasto - Arnefjord - Parr
Arneng - Skiri - Fredriksen
Herrera - Aarøy - Phillips

Sony

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Sony » man apr 12, 2010 11:15:05

Allerede onsdag den 14. april kl 1900 skal  AaFK spille en ny og vanskelig kamp!

FK Haugesund møtte Brann i 1.runde der lagene gikk målløse av banen.
I 2.runde møtte de Strømsgodset og sikret seg der enda en uavgjort  (2-2).
Mot Odd Grenland i runde 3 ble det tap (4-1) og i runde 5 slo de Hønefoss hele 5-1!

FK Haugesund ligger  så langt på en 10.plass, med totalt 5 poeng.  

Link til Maakeberget sitt forum:
http://www.fkh.no/index.php?option=com_wrapper&Itemid=166

Link til FK Haugesund:
http://www.fkh.no/

vindaloo06

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av vindaloo06 » man apr 12, 2010 11:34:09

Jeg tror på en ny sterk borteseier!
Carlsen spilte seg neppe ut av laget denne gangen, for jeg mener at det var hans beste kamp for AaFK.

...............Lindegaard
Arneng - Skiri - Carlsen 

vindaloo06

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av vindaloo06 » man apr 12, 2010 11:36:44

Jeg tror at AaFK holder nullen denne gangen?

0-2

Sony

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Sony » man apr 12, 2010 11:47:54

Friskest i eliteserien....

Brukeravatar
DAGGAD

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av DAGGAD » man apr 12, 2010 11:48:47

Mener du det var en av hans beste kamper Vindaloo06 ?

I så fall er jeg uenig, direkte dårlig var han ikke,men heller ikke god. For min egen del er det kombinasjonen Skiri/Carlsen som ikke fungerer. Det blir for lite teknikk, pasningskvalitet og for mye murbrekking.
Litt feil når det er  Lindegaard som må legge bakromspasningene til Herrera ;)

Reven

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Reven » man apr 12, 2010 11:49:50

Om Kong Pablo gjør den samme kampen på onsdag som søndag, og Phillips er tilbake i godt gammalt driv, tror jeg det fort kan bli en meget hyggelig kveld. 

Midtbanen fungerte meget bra, men sylling ble litt usynlig mot viking? Tollås virket litt usikker til tider, så jeg ønsker meg en sikker Jalasto i midten

Lindegaard

Arneng - Skiri - Carlsen

Dette er pr. nå tippeligaens beste spillere i mine øyne

tipper 0-3

Brukeravatar
Å-Eff-Kå

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Å-Eff-Kå » man apr 12, 2010 11:51:28

Vi er i ferd med å få til spillet vårt med lynraske og gode kantspillere som kan legge farlige innlegg mot Aarøy.
Trioen Jalasto, Arneng og Herrera har stålkontroll og godt samspill på høyresiden.
Håper vi snart ser det samme på venstresiden med Parr, Philips og Carlsen.
Dette spillet har potensial og må videreutvikles men vi trenger mer enn Aarøy i midten. Håper derfor Khari etter hvert blir klar som Aarøys makker på topp, men vi må nok vente til Rosenborgkampen.

Mot Haugesund bør det satses på samme lag som sist + Philips:

---------Lindegaard------------
Jalasto-Tollås-Arnefjord-Parr
Herrera-Arneng-Skiri-Carlsen-Philips
--------------Aarøy------------

Dette er en kamp vi har gode sjanser til å vinne hvis vi tør å presse dem like høyt som vi presset Viking i første omgang.
Problemene kommer når vi legger oss bakpå å lar motstandern styre kampen.

Har god tro på at vi leder serien også onsdag kveld :) :)

Guru

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Guru » man apr 12, 2010 11:59:31

Kristiansen
Olesen   Skjerve   Tronseth   Våge Nilsen
  Sørensen   Nygaard   Mæland   Pozniac
                Sørum   Djurdjic

Dette er laget FK Haugesund stilte med mot Tromsø i går.  Ein mann går definitivt ut mot oss.  Den gode tenåringen Joakim Våge Nilsen på venstrebacken skal på tur med G19-landslaget og er uaktuell.  Vår gamle venn Dag Roar Ørsal er også i klubben, men har såvidt eg veit ikkje spelt så langt i sesongen.  Skade, går eg utifrå.

Etter to heimekampar er FKH ubeseira.  5-1 mot Hønefoss er bra.  2-2 mot Godset er greit.  Dei har nok alvorlige planar om å følge opp mot oss.

Thomas Sørum er den som lager flest mål.  Sterk spiss, om eg husker han rett frå tida i eliteserien.  Jacob Sørensen var lynving i Odd i fjor, og er verdt å huske på.  Trygve Nygård er ein erfarne mann på midtbana med mange sesongar i Viking bak seg.  Kan også nevne den tidlegare Rosenborgreserven Juska Savolainen som sat på benken i går.  Resten er relativt ukjente for meg.  Noko som seier meir om meg enn om dei.

Men kva skal vi gjere.  Etter serieopninga er det berre å finne seg i at vi er favorittar.  Og det er ein kamp der vi går for 3 poeng.  Trur at spelarane og trenaraner er relativt flinke til å berre ta passelig av, så eg frykter ikkje at vi skal undervurdere dei.  Har registrert ein del snakk om den humpete bana i Haugesund, og er meir redd for at den skal få for mykje fokus.  Rekner uansett med at vi har ein taktikk klar for det.  Sannsynligvis blir vi noko meir forsiktige med det korte, raske pasningsspelet.  Forhåpentligvis speler vi på mindre risiko i forsvaret.  Og godt mulig blir det fleire lange ballar frå ende til anna av bana.  I så fall håper eg at vi slår dei lange ballane mot hjørnet slik at ein eller annan kantspelar kan slå den inn med god vinkel.

Når det gjeld valg av spelarar og formasjon er det ein del faktorar som speler inn.  FKH speler i 4-4-2, noko som opner muligheiten for 3-5-2 for oss.  4-3-3 er nok likevel det mest sannsynlige.  Vi skal som sagt spele på gras, noko som heilt sikkert får sitt å seie.  Rekdal har tidlegare skilt mellom kunstgrasspelarar og grasspelarar.  Det blir neppe plass til Alex frå start for å seie det sånn.  Dessutan skal vi spele tre kampar i løpet av 8 dagar.  Det kan vere at det blir vurdert som fornuftig å variere på kven som speler.

Vi er altså favorittar.  Spelte ein veldig god omgang mot Viking, samtidig som Haugesund tapte 0-2 borte mot TIL.  Men forskjellen behøver ikkje vere stor.  Haugesund var visstnok best i 1.omgang mot TIL.  Og vi såg sjølve i 2.omgang at dersom det eine laget senker seg ein smule og det andre hever seg, så kan kampbildet endre seg kraftig.

Det blir artig å sjå om både Pablo og Phillips får starte.  Saman med Aarøy kan det bli veldig artig.  Sistnevnte må vere skikkelig på alerten for å kome seg på plass i feltet i tide.  I så fall er vegen kort til benken for Sylling Olsen.  I så fall er det på grunn av dei andre sine prestasjonar.  Ikkje sine eigne.  I forsvaret er Jalasto, Arnefjord og Parr sjølvskrivne.  Tollås er favoritt til den fjerde plassen, men både Skiri og Jääger er aktuelle.  Begrunnelsen er som tidlegare antyda humpete bane og spel på små marginar.  På midtbana er Arneng sjølvskriven.  Skiri og, dersom han ikkje speler midtstopper.  Carlsen, Orry og Fredriksen er alle høgaktuelle til å starte.

Jauv, jauv.  Gler emg allereie såpass til ny kamp at eg knapt husker at det er ein halvspennende ein på TV i kveld og.

vindaloo06

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av vindaloo06 » man apr 12, 2010 12:22:28

Mener du det var en av hans beste kamper Vindaloo06 ?

Ja, men Jalasto, Skiri og Sylling har mer å gå på tror jeg.
Carlsen jobbet som en helt hele kamen og var en av lagets beste mener jeg. Men han ble sliten på slutten og ble helt riktig byttet ut.

Roger73

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Roger73 » man apr 12, 2010 12:23:58

Det blir artig å sjå om både Pablo og Phillips får starte.  Saman med Aarøy kan det bli veldig artig.  Sistnevnte må vere skikkelig på alerten for å kome seg på plass i feltet i tide.  I så fall er vegen kort til benken for Sylling Olsen.  I så fall er det på grunn av dei andre sine prestasjonar.  Ikkje sine eigne.  I forsvaret er Jalasto, Arnefjord og Parr sjølvskrivne. 

Håper virkelig at Rekdal fortsetter med denne kombinasjonen.
Dette er måten jeg alltid har ment vi burde spille med en type som Aarøy i midten. Komme hurtig frem på kantene og legge inn til en Aarøy som vinner flertallet av hodeduellene.
Aarøy vil da få ekstra snert på headingene sine, istedet for de "45 graders- innleggene".
At vi har offensive spillere som Parr på back som stadig kommer opp på overlappinger gir en ekstra dimensjon og styrke i angrepene.
Morsomt å se på er det også.

Håper Rekdal rendyrker denne spillestilen.

hebrus

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av hebrus » man apr 12, 2010 12:53:07

Dette fungerer fint hvis midtstopperne er svake og backspillet elendig slik det var mot Viking. Rekdal har forhåpentligvis en plan der dette ikke fungerer. Og  slike kamper vil komme ganske raskt.
Aarøy er ikke lett å stoppe for tiden men det er ikke sikkert han er skadefri hele sesongen.

Roger73

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Roger73 » man apr 12, 2010 13:01:38

Dette fungerer fint hvis midtstopperne er svake og backspillet elendig slik det var mot Viking. Rekdal har forhåpentligvis en plan der dette ikke fungerer. Og  slike kamper vil komme ganske raskt.
Aarøy er ikke lett å stoppe for tiden men det er ikke sikkert han er skadefri hele sesongen.
Men er midtstopperne og backene bedre, vil de slite også med andre angrepsmodeller.

Mara Donna

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Mara Donna » man apr 12, 2010 13:03:25

Jeg tror fort at Carlsen får hvile og at Trond Fredriksen tar hans plass. Det er også en stor sjanse for at Aarøy får hvile. Det er viktig å ikke kjøre ned spillere som Carlsen og Aarøy, at de ikke går på en smell fysisk. Sjansen er også stor for at Herrera hviler, pga skaden han hadde kan det bli vurdert som om belastningen blir for stor.

Samtidig så kan det være at Rekdal vurdere det motsatt, og topper laget mot FKH og velger å hvile spillere mot RBK isteden.

hebrus

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av hebrus » man apr 12, 2010 13:08:15

Men er midtstopperne og backene bedre, vil de slite også med andre angrepsmodeller.

Ja,det er derfor en ikke bør låse seg fast i ett system som sagt.

Binge

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Binge » man apr 12, 2010 13:21:59

Jeg tror fort at Carlsen får hvile og at Trond Fredriksen tar hans plass. Det er også en stor sjanse for at Aarøy får hvile. Det er viktig å ikke kjøre ned spillere som Carlsen og Aarøy, at de ikke går på en smell fysisk. Sjansen er også stor for at Herrera hviler, pga skaden han hadde kan det bli vurdert som om belastningen blir for stor.

Samtidig så kan det være at Rekdal vurdere det motsatt, og topper laget mot FKH og velger å hvile spillere mot RBK isteden.

Kan aldri tenke meg at Rekdal risikerer å spare AaFK ut av flytsonen.  Man har spilt kun 5 kamper, laget topper serien og spillerne stortrives ut på banen.  Belastningen er langt fra så stor at man trenger å tenke i slike baner.  Det er tross alt spillere i england som spiller 50 kamper i året.

Brukeravatar
Amadeus

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Amadeus » man apr 12, 2010 14:02:05

Mot Haugesund ser jeg gjerne dette laget.

---------Lindegaard------------
Jaager-Tollås-Arnefjord-Parr
Herrera-Arneng-Skiri-Philips
-----------Aarøy-Silva--------

Synes Jalasto har slitt litt med formen, er ikke like hvass som han var en stund.
Tollås gjorde en god kamp mot Viking og er kald og rolig, målet var ikke hans feil.
Arnefjord er solid, Parr er flink å starte løp og rask nok til å komme seg hjem.
Herrera var konge og bør få være det.
Arneng spilte en av sine beste kamper og er selvskreven.
Skiri er jeg mer usikker på, men så lenge Khari er ute så er han det beste alternativet sammens med Orry.
Phillips har vist seg veldig bra og bør være selvsagt valg.
Aarøy...say no more...
Silva han setter jeg inn istedet for en løpsvillig men ikke så farlig Sylling Olsen, om man bør bruke Silva eller Roberts er jeg usikker på, men satser på Silva denne kampen.

Slogen

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Slogen » man apr 12, 2010 14:05:05

Hvis man har lært Kjetil å kjenne som trener, tror jeg vi kan garantere at med 3 kamper på 8 dager vil det bli rokeringer i mannskapet.
Dertil kommer det altså at det er årets første 'tellende' gresskamp.

Så ja, jeg tror det blir endringer. Har ikke fått sett gårsdagens kamp ennå (har den på teip), men hvis det er slik at Herrera fortsatt kjenner litt til skaden sin, så starter neppe han. Derimot har også jeg en 'feeling' for at det blir årets debut fra start for Trond. Hans fighteregenskaper kan komme godt med i kampens startfase, som sikkert blir preget av mange dueller og lite fint spill. Jeg er i det hele tatt spent på om AaFK klarer å utkligne FKHs erfaring med å spille på det dårlige gresset. Og en nonchalant Nation er nok ikke så velegnet her, da heller en kontant Jalasto som måker ballen unna...

Binge

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Binge » man apr 12, 2010 14:17:38

Hvis man har lært Kjetil å kjenne som trener, tror jeg vi kan garantere at med 3 kamper på 8 dager vil det bli rokeringer i mannskapet.

Selvsagt vil det kunne bli rokkeringer, men ikke grunnet at Rekdal ser nødvendigheten av å spare spesifikke spillere.   Mao; Aarøy vil garantert spille i det uendelige, helt til han selv sier fra om at han føler seg dønn sliten eller blir skadet.  Hva Herrera angår har vel han vært skadefri helt siden operasjonen og kun manglet noe kapasitet grunnet avbrekket.

Roger73

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Roger73 » man apr 12, 2010 14:29:42

Ja,det er derfor en ikke bør låse seg fast i ett system som sagt.
Selvsagt skal man ikke låse seg i et system, men skal man bli god på noe må man sette systemet ved å trene på det og bruke det.
Bare se på Rosenborg. De spilte hurtig frem langs kantene. Måten å spille på ligger i veggene på Brakka.

hebrus

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av hebrus » man apr 12, 2010 15:39:22

RBK har mange strenger å spille på,mens det for tiden ser ut til at hos AaFk skal alt legges til rette for Årøy. Så snart et angrep starter begynner spillerne å se etter hvor Årøy befinner seg. Og det er greitt nok det så lenge han holder koken...

Guru

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Guru » man apr 12, 2010 16:02:09

RBK har mange strenger å spille på,mens det for tiden ser ut til at hos AaFk skal alt legges til rette for Årøy.

Nokon som husker i fjor haust?  Då Aarøy var skada på slutten av sesongen fekk Silva og Roberts spele saman på topp.  Det fungerte veldig godt, og markerte slutten på langballpåtopp-perioden.

Sjølv med Aarøy tilbake speler vi med større variasjon enn før.  I tillegg til dei faktiske kvalitetane hans er det ein fordel med å ha han på bana: Han drar på seg så mykje oppmerksomhet at det blir lettare å vere resten av laget.

Når det gjeld Haugesund på onsdag er eg overbevist om at dei har fokus på å hindre innlegg frå kantane til Aarøy.  Då spørs det om vi er dyktige nok til å få det til med den rette kvaliteten likevel.  Eventuelt om vi klarer å overraske dei med noko dei ikkje har tenkt så mykje på.  Gjennomløp sentalt, for eksempel.  Eller pasninger på fot og elegante veggspel.  Kunstfotball!

Vil også legge til at Magnus Sylling Olsen i par med tometersmannen er vanskelig å forsvare seg mot.  Dei utgjer to heilt forskjellige trusler som det er vanskelig å forsvare seg fullverdig mot samtidig.  Diego Silva og sikkert Glenn Roberts kan by på noko av det same.  Dog ikkje med den tilsynelatende gode forståelsen som Hogne og Sylling har.

Brukeravatar
DAGGAD

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av DAGGAD » man apr 12, 2010 16:16:42

Guru: Kan du nevne noen eksempler som beskriver "den gode forståelsen" mellom Sylling Olsen og Aarøy ? ;)

hebrus

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av hebrus » man apr 12, 2010 16:24:20

-Nokon som husker i fjor haust?  Då Aarøy var skada på slutten av sesongen fekk Silva og Roberts spele saman på topp.  Det fungerte veldig godt, og markerte slutten på langballpåtopp-perioden.

De har knapt nok vært på bana i år. Og en må ha skylappar på hvis en ikke ser at det meste dreier seg om Årøy i angrepet

rare tare

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av rare tare » man apr 12, 2010 16:31:21

Noen som veit korr dei oransje skal stå på kamp? ka tribune?

2 chance

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av 2 chance » man apr 12, 2010 16:56:58

for hver kamp som går blir eg meir og meir oppstimst! min meining er at aafk, men den speillestillen, de forskjellige styrkene/kvalitetene hos spillerne og, SELVFØLGELIG, reka som coach, så er aafk så bra, at de kan melde seg på topp 5-6 i år, uten tvil! spørsmålet står selvsagt på evr slag, skader etc.. 

Aarøy står nå på 6 mål etter 5 kamper. og dette er året han stopper tosiffret! ;) tørr ikke tippe antall, men tosiffret er sikkert. vi begynner å få flere strenger å spille på: ett eks: raske kanter=flere innlegg=flere mål på tor.. det så vi eksempler på i går. balltempoet har forbedret seg og effektiviteten skal vi ikke si noe på heller. i de siste 30 min av 1 omg i går, var vi ett topplag verdig! vi ser også vilken klassetrener reka faktisk er. henter inn riktige spillere og bruker dem riktig. måten han har snudd fotballklubben ålesund på, er imponerende! spøsmålet er hvor lenge han blir. fortsetter framgangen vil fort andre klubber melde seg på. 

3-0 vinner vi me følgende lag mot HFK

lindegaard
jaager arnefjord jalasto parr
carlsen arneng larsen
herrera aarøy phillips

toppoppgjør mot rbk til helga!

Kongsberggutten

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Kongsberggutten » man apr 12, 2010 16:59:24

3-0 vinner vi me følgende lag mot HFK

lindegaard
jaager arnefjord jalasto parr
carlsen arneng larsen
herrera aarøy phillips

lindegaard
jaager/jalasto arnefjord tollås parr
   carlsen arneng larsen
   herrera aarøy phillips

Brukeravatar
klovn

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av klovn » man apr 12, 2010 18:22:41

Mitt lag mot FKH:

Jääger - Jalasto - Arnefjord - Parr

Herrera-    Fredriksen- Arneng - Karlsen -     Phillips

Aarøy

En gressmatte hvor snøen ble fjernet for kun 4 uker siden og ingen undervarme gir et såpass ujevnt underlag at her er det ikke noe vits å prøve seg på finspill langs bakken. Strømsgodset måtte bl.a. forandre litt spill og tilpasse seg forholdene.
Dette blir knokkelkamp med mye duellspill og sugende gressmatte hvor det  trengs bra kondis. Krigen tror jeg først og fremst vil skje på midtbanen. Derfor trenger vi to krigere med begrenset teknikk i Fredriksen og Karlsen.
Her får gutta spille enkelt. Minst mulig langs bakken og for all del ikke driste seg til alle disse skumle tilbakespillene til Lindegaard.

Sony

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Sony » man apr 12, 2010 18:51:32

FKH blir en tøff nøtt.

Sony

Kamptråd Haugesund-Aafk

Legg inn av Sony » man apr 12, 2010 18:56:30

Kamptråd til Maakeberget.

Svar