Moderator: Arcturus

Eric Adams

Hvem skal ut?

Legg inn av Eric Adams » tor jun 10, 2010 11:37:30

Etter alt å dømme så er det enkelte som har spilt sine siste minutter med fotball for AaFK pga elendig innsats over lang tid.

Har SC noen de ønsker ut? Blir det mye grining om Tor forsvinner, om Khari forsvinner, eller blir det applaus når Glenn må forlate klubben.

Kan det være at det er de eldste spillerene i AaFK (samt de som har vært der lengst) har en slik syte og grine-mentalitet at det til tider er umulig å vinne?

Play4yourclub

Hvem skal ut?

Legg inn av Play4yourclub » tor jun 10, 2010 11:48:48

Sylling, Roberts og muligens Khari. Silva er jo allerede på vei ut døra.
De to første er på vei ut.
Mitt tips!

Aarøy får nok muligheten til å bevise han kan komme tilbake.

trippelf

Hvem skal ut?

Legg inn av trippelf » tor jun 10, 2010 12:05:00

Hør etter hva KR sier:

Spillere som har forlangt mer lønn
Spillere som gang etter gang har blitt vist tillit og skuffet
Spillere som ikke legger ned nok ork?

Sylling, eller kylling som enkelte her liker å kalle han blir. Han har KR klokketro på.

Khari og Aarøy er i faresonen, utvilsomt.

Samtidig vet KR at det nå er fotballferie. Spillerene har fått beskjed om at de som ligger i sofaen og spiser ostepop og ser på VM får det tøft fremover. I disse tider ber han de bare om å vise andre holdninger, slik at det er et skjerpet manskap som møter Tromsø etter ferien.

PS! Ang Ostepop. I VIF miljøet er det kallenavnet til Martin Andresen. Mon tro hvorfor

MissM84

Hvem skal ut?

Legg inn av MissM84 » tor jun 10, 2010 12:14:52

Skjønner ikke dere vil ha ut Aarøy permanent av laget.. Han bør sitte på benken til han skjerper seg i alle fall... Han har scoret 7 mål. Hvilken annen  spiss i tippeligaen har scoret mer..? 

INGEN!!! Dvs det er jævla dårlig med målfarlige spisser i TL.. Ikke kun aarøy som sliter..

Iversen har bare scora 7... Moa scora 7..  Bør vel ryke de også da?? :]

MissM84

Hvem skal ut?

Legg inn av MissM84 » tor jun 10, 2010 12:18:52

Nå ønsker jeg et svar her... Hva har Sylling Olsen gjort i den oransje trøya bortsett fra et mål mot Stabekk?? Ser at mange har lagt sin elsk på han. Ikke kan jeg forstå hvorfor, for det han har prestert kamp etter kamp i år er ikke nærheten av adecco-nivå engang. Han må gjøre en j***** bra innsats på trening siden han får tillit hver helg...

Gi Fredriksen sjansen fra start. Han har den faenivoldske innstillingen og muskelkraften som trengs sentralt...

Og snur ræva til.. :p

Ricardo Reis

Hvem skal ut?

Legg inn av Ricardo Reis » tor jun 10, 2010 12:30:45

Og hva har dere tenkt å oppnå med denne debatten ?

Hvordan i all verden kan dere kalle dere supportere og samtidig kaste dere over enhver anledning til å diskutere hvilke spillere som ikke er gode nok for klubben.

Dette skjer hver gang det går dårlig. Da kommer det en liste fra en eller annen fjoms som mener han eller hun vet hvem som ikke er god nok for Aafk. (Og den listen pleier av en eller annen grunn å bli veldig lang)

Når det er sagt: det er det selvsagt yttringsfrihet i dette landet, men som det har vært påpekt av andre før meg: det er lov å tenke litt før man snakker.

MissM84

Hvem skal ut?

Legg inn av MissM84 » tor jun 10, 2010 12:32:39

Og hva har dere tenkt å oppnå med denne debatten ?

Hvordan i all verden kan dere kalle dere supportere og samtidig kaste dere over enhver anledning til å diskutere hvilke spillere som ikke er gode nok for klubben.

Dette skjer hver gang det går dårlig. Da kommer det en liste fra en eller annen fjoms som mener han eller hun vet hvem som ikke er god nok for Aafk. (Og den listen pleier av en eller annen grunn å bli veldig lang)

Når det er sagt: det er det selvsagt yttringsfrihet i dette landet, men som det har vært påpekt av andre før meg: det er lov å tenke litt før man snakker.

Det var jo faktisk REKDAL som tok dette opp... som sa han skulle kvitte seg med noen,.. Ikke noe supporterne har diktet opp selv ..

hebrus

Hvem skal ut?

Legg inn av hebrus » tor jun 10, 2010 12:46:50

-det var akkurat slik Odd Iversen spilte

Nåja,da snakker du nok om en aldrende Odd Iversen. Som slet med store skader.
På sitt beste (fra -67 og utover) var Odd Iversen den mest effektive og mest komplette spiss jeg noengang har sett relativt sett. Han fikk mål på omtrent alt av baller han fikk tak i.
Når det gjelder S.Olsen så er toppnivået høyt og bunnivået svakt. Litt overrasket over at Rekdal hentet han ,men noe måtte vel gjøres på den tiden...

Ricardo Reis

Hvem skal ut?

Legg inn av Ricardo Reis » tor jun 10, 2010 12:52:20

Sutretjukken.

Jeg skjønner at å poste en kommentar her inne gir meg nok å gjøre i ukene som kommer bare ved å forsvare uttalelsene mine ovenfor slike tilbakemeldinger som du kommer med.

Jeg har ikke sagt noen verdens ting om blindt å akseptere alt en klubb finner på (verken administrasjon eller andre ansatte) så da ser jeg bort i fra de karakteristikkene du vedlegger de som gjør det.

Faktisk var mitt eneste poeng at det ikke nødvendigvis er det smarteste man gjør her i verden å rakke ned på enkeltspillere på et supporterforum.

Å kalle det for et dusteutsagn lukter ganske dustete synes nå jeg.

MissM84

Hvem skal ut?

Legg inn av MissM84 » tor jun 10, 2010 12:55:38

hvorfor kan man ikke kritisere spillerne her? Rekdal kritiserer jo spillere åpent i media, er det noe bedre?

Fotballgal

Hvem skal ut?

Legg inn av Fotballgal » tor jun 10, 2010 13:10:33

Nå ønsker jeg et svar her... Hva har Sylling Olsen gjort i den oransje trøya bortsett fra et mål mot Stabekk?? Ser at mange har lagt sin elsk på han. Ikke kan jeg forstå hvorfor, for det han har prestert kamp etter kamp i år er ikke nærheten av adecco-nivå engang. Han må gjøre en j***** bra innsats på trening siden han får tillit hver helg...

Gi Fredriksen sjansen fra start. Han har den faenivoldske innstillingen og muskelkraften som trengs sentralt...

Kan jo nevnes at Sylling Olsen har hatt en del elendige assist som andre spillere på merkverdig måte har satt i mål. Han er vel også den Aafk spilleren som har slått flest og mest presise innlegg fra kant denne sesongen, at andre ikke klarer å score på disse, må selvfølgelig Syliing Olsen ta på sin kappe. At han betegnes som et av årets "kjøp" av flere eksperter både på NRK og TV2 er selvfølgelig noe Sylling Olsen har betalt de for at de skal si.
At han flere ganger har blitt byttet ut grunnet at han har løpt seg tom, er selvfølgelig også negativt. Bedre å gjøre som flere andre, nemlig å spare kreftene til etter kampslutt.

Han er helt klart en av spillerne som skal ut av klubben, for i motsetning til de andre, så så det jo faktisk ut som han hadde lyst til å vinne kampen i går. Og en spiller som strider så mye mot de andres spillernes holdninger bør nok ut av klubben ja.

faani

Hvem skal ut?

Legg inn av faani » tor jun 10, 2010 13:12:02

Ingen av oss her på SC vet vel hva Rekdal sier i garderoben eller på tomannshånd til den enkelte spiller. Men jeg vil håpe og tro at det er langt mer enn å bare bruke "pisken".

Fra et læringspsykologisk ståsted vet man at det i all hovedsak har større og bedre effekt motivasjons- og læringsmessig å fokusere på kvaliteter og potensial man har, enn bare på de negative sidene.

Jeg håper AaFK-spillerne får en fin fotballferie. Jeg tror hverken treningsleir i Sibir eller å måtte gå hjem har særlig god effekt.

Kristiansund

Hvem skal ut?

Legg inn av Kristiansund » tor jun 10, 2010 13:13:17

Det må vel heller bli, hvem som skal inn ? Kan jo ikke sparke hele laget?

ManiaCozz

Hvem skal ut?

Legg inn av ManiaCozz » tor jun 10, 2010 13:22:41

Jeg håper AaFK-spillerne får en fin fotballferie. Jeg tror hverken
treningsleir i Sibir eller å måtte gå hjem har særlig god effekt.

Hade vært bedre om de syklet.

Men til spillerne som ikke leverer så vil jeg tro at Khari\Roberts og Skiri er de som ligger tynt an per nå.

Khari skulle være et kraftverk på midtbanen men virker ikke til å holde nivået, Roberts glimta til og var kanongod i fjor høst men nå når vi tar ferie 2010 virker han å være en skygge av det han kunne være, Amund har tråkka siden Myra og vi likern veldig godt men det gir ikke den samme trygheten lenger når han går inn på banen for å spille. Silva viste tydlig at han ikke var verdt agent honoraret selv om han glimta til mot Brann. 

Hva gjelder Thor Hogne Aarøy så har han hatt to dårlige kamper, men du sparker gjerne ikke ligaens toppscorer selv om du kan gi ham en oppstrammer etter en dårlig kamp.

Littbarski

Hvem skal ut?

Legg inn av Littbarski » tor jun 10, 2010 13:44:49

Ja hva hadde vel RBK vært uten Roar ...

Spillerne får latterlig mye positiv omtale, penger og andre ting når det går bra. Da skal det være lov å kappe haudet av dem når de til de grader latterliggjør klubben, supporterne, byen og hele distriktet!

Fotball er sirkus og klovner har sin naturlige plass!

Pehelg

Hvem skal ut?

Legg inn av Pehelg » tor jun 10, 2010 13:45:06

Rekdal vet vel bedre enn ALLE her hva hver enkelt spiller besitter av kvaliteter. Og Rekdal vet vel bedre enn de fleste hva som må til for å skape gode resultater over tid.

Derfor sitter han med det spillermatriellet han har.
Derfor trener han dem for å få de resultatene han mener de er kapable til å skaffe.

Derfor stiller han også krav til spillere, ledere og miljøet rundt klubben.

Når så noe elementert som innsatsvilje uteblir, så er det på sin plass at han reagerer. Og spesielt når enkeltspillere over tid viser at viljen ikke står i stil med både det en kan forvente og det de beviselig er kapable til, så er det også på sin plass at han "tar bladet fra munnen".

Og når han opplever at spillere "priser" seg og sine tjenester "hinsides", så forstår man godt at han reagerer.
Spesielt når man opplever at enkelte tilsynelatende etter beste evne "prøver" å unngå å bli svett.

Jeg tror (og håper) at Aafk nå står ved et "veiskille". de må velge - den smale vei for å bli en toppklubb, eller den brede vei for å bestå som en middelmådighet i TL/adecco.

Velges det første, så må det satses deretter. Det må inn kapital og kompetanse.
Velges det siste, kan det fortsettes som nå.
Det blir i så fall UTEN K. Rekdal.

Det valget må klubben ta NÅ og ikke neste sommer når hans kontrakt går ut.

Det blir spennende å se om de tar valget!!!

Eric Adams

Hvem skal ut?

Legg inn av Eric Adams » tor jun 10, 2010 14:37:22

En supporter skal ha oransje parykk: NEI

Veldig viktig poeng, men litt på siden av denne siskusjonen, selv om man aldri kan gjenta en sannhet mange nok ganger.

Det som dessverre har vist seg mange ganger og i flere år er at laget kan til tider spille genial fotball, og nesten valse over alt og alle. De aller fleste husker vel begrep som "bulldoser-fotball" og hvitvindrikking etter å ha banket RBK hjemme for mange år siden.

Men, til tider så spiller laget så forjævli dårlig at det er plagsomt å se på, man vet rett og slett ikke om man skal le eller gråte når tversoverpasningene blir plukket opp, når skuddene går 170 meter utenfor mål. når samhandlingen uteblir og når det stort sett ender opp i syting og kjefting.

Alle vet at det jeg skriver er riktig, og alle vet at Rekdal er en dyktig trener, så dermed tror jeg mye av problemet er at enkelte spillere rett og slett ikke gjør som de har fått beskjed om, og da kan de ikke forvente  noe annet enn at benken eller ny jobb er deres alternativer.

Og når man ser at det er de etablerte og eldste spillerene som går foran som ræva eksempler på hvordan man skal opptre som fotballspiller og forbilde, så skjønner jeg godt at Rekdal er rasende.

Eric Adams

Hvem skal ut?

Legg inn av Eric Adams » tor jun 10, 2010 14:41:10

Styrelederen raser mot Lindegaard

He he he, sannheten svir.

Men ellers så er jeg enig i at det er flere spillere som bør gå i seg selv og se på sine retarderte fotballøyeblikk og virkelig gjøre noe med seg selv.

Først yte, så nyte bør være det nye mantraet for spillergruppen.

faani

Hvem skal ut?

Legg inn av faani » tor jun 10, 2010 14:46:05

Jeg har full forståelse for Lindegaards reaksjon, og er mildt sagt sjokkert over Standals strupetak på spilleren som har vært klubbens beste så langt denne sesongen.
Sjokkert? Skulle ikke styrelederen få lov å gi svar på tiltale? Jeg har forståelse for hennes reaksjon. Så pass må man tåle å høre tilbake.

Eric Adams

Hvem skal ut?

Legg inn av Eric Adams » tor jun 10, 2010 14:47:33

Skulle ikke styrelederen få lov å gi svar på tiltale?

Jo, men svaret skulle vært noe slikt som "Anders har helt rett i mye av det han sier"

Pehelg

Hvem skal ut?

Legg inn av Pehelg » tor jun 10, 2010 14:56:41

Jeg har full forståelse for Lindegaards reaksjon, og er mildt sagt sjokkert over Standals strupetak på spilleren som har vært klubbens beste så langt denne sesongen.
Sjokkert? Skulle ikke styrelederen få lov å gi svar på tiltale? Jeg har forståelse for hennes reaksjon. Så pass må man tåle å høre tilbake.

Selvfølgelig skal hun svare på kritikken.
Og så får vi håpe at alle er proffe nok til å ta saken og ikke personene.

"Det er lett å seile i medvind - det er når motvinden kommer at utfordringene oppstår".
Det er da man trenger kompetanse, knowhow og handlekraft.

Merket meg forøvrig at styrelederen også poengterte at klubben ikke har penger til å handle - kun til å lønne EN bosmannspiller.

Det står i grell kontrast til den satsingen KR åpenbart forventer. Og i like grell kontrast til klubbstyrets uttalte ambisjonsnivå.

faani

Hvem skal ut?

Legg inn av faani » tor jun 10, 2010 15:07:24

Det som jeg synes er mest skremmende med Lindegaards utsagn til media er følgende:
"Vi har hatt en utrolig dårlig tendens i fem-seks kamper nå. Vi taper ikke fordi Løv-Ham er gode, men fordi vi er dårlig, sier den danske keeperen.
- Det er resultatet av en forferdelig stemning i troppen etter tapet mot Brann. Vi har sett at ting har vært feil, men vi har ikke klart å snu trenden, legger han til. "

"Forferdeilg stemning i troppen"? Hvem er det som har ansvaret for det?!
Det er klart at vi gjerne skulle hatt noen forsterkninger i løpet av sommeren. Men det krever økonomiske ressurer. Og klubben kan ikke trylle heller.
Enn så lenge er det laget og trenerens plikt å prøve  gjøre det beste ut av situasjonen. Vi vet hva laget har prestert tidligere i år, og hva som bor i det. Det hjelper ikke å gå ut i media og skyte på hverandre.
Det er klart at Lindegaard har ambisjoner. Han ville jo gjerne helst ha spilt både på det danske landslaget og for Man U. Slike høyder vil han ikke oppleve i AaFK. Men til Europa-kvalikk skal AaFK uansett, med eller uten nye spillerforsterkninger. Og til det er både han og resten av spillerne pliktig til å gå i seg selv og prøve å prestere på et nivå vi vet laget kan.

Kristiansund

Hvem skal ut?

Legg inn av Kristiansund » tor jun 10, 2010 15:07:29

Hvor ble det av den satsingen som skulle komme ? Hvor ble det av spillerene som skulle kjøpes inn ? Å ikke minst hvor ble det av alle pengene fra 2009 sesongen ? ( Det var da vi tok cup gull )

Eric Adams

Hvem skal ut?

Legg inn av Eric Adams » tor jun 10, 2010 15:12:57

Hvem er det som har ansvaret for det?!

Det er de som ikke gjør som de får beskjed om.

Eric Adams

Hvem skal ut?

Legg inn av Eric Adams » tor jun 10, 2010 15:13:51

Men til Europa-kvalikk skal AaFK uansett, med eller uten nye spillerforsterkninger. Og til det er både han og resten av spillerne pliktig til å gå i seg selv og prøve å prestere på et nivå vi vet laget kan.

Endelig noe som ikke var svada.

NoggyStyles

Hvem skal ut?

Legg inn av NoggyStyles » tor jun 10, 2010 16:28:32

Anders Lindegaard har jo fullstenig rett i alt han sier!

- Jeg har kanskje et lite inntrykk av at folk synes AaFK skal være et
slags
hyggeshow, der man er fornøyd med å bare holde seg i divisjonen og at
folk
møter opp på stadion. Men slik er ikke jeg. Jeg er her for å vinne og
for å
oppnå noe, sier Lindegaard.

- Det er for mye forening og for lite toppklubb. Jeg håper folk
våkner
opp og innser hva vi kan få til her. Klubben har et enormt potensiale,
og da
blir det helt feil om man skal hvile på laurbærne bare fordi det går
litt
bra. Det er da man må satse videre, sier den frittalende
AaFK-keeperen.

Men det er vel vanskelig å få til når styreleder har blitt innprintet med NøFFs retningslinjer / mål o.l opp igjennom flere år.
Å ha en styreleder som har sittet i NFFs korridorer i mange år tror jeg er direkte hemmende for en fotballklubb som vil opp og fram. Man må tenke nytt hvis man vil oppnå noe i dagens fotball! Det gjør man ikke når en er inneforstått med "røde"-NFFs innstilling.

Rudolf&Nissen

Hvem skal ut?

Legg inn av Rudolf&Nissen » tor jun 10, 2010 16:32:07

Tror ikke helt styret har innsett hvilke inntekter som Europaspill kan generere. At ikke det ble satset kraftigere før årets sesong er for meg en gåte.
Blackpool har uttalt at sitt opprykk til PL genererer svimlende 900mill ekstra til klubben.
Dersom AaFK klarer å ta seg forbi første hinder i Europa, ramler det noen millioner inn på konto. Og bare det å kvalifisere seg til gruppespillet i EL, er flere titalls millioner inn på konto.
Hadde AaFK klart å fått økonomiske støttespillere med seg på en forsterkning før sesongstart, hadde vi hatt en større sjanse på å få dele kaka.
Rekdal har hele tiden ytret hva som trengs for å gjøre AaFK bedre, men føler han har snakket til døve ører.
Tror det kan bli en stund til neste gang vi skal spille i Europa igjen, så det er bare å krysse fingrene på at de vi har klarer første hinder. Og at AaFK tør å satse når vinduet åpner igjen.

Ut: Silva, Khari,Glen og Sylling (Skiri?/Arnefjord?)
Inn: Hurtig bakromsspiss, kreativ midtbanespiller(med gode skuddbein), midtbane terrier, hurtig og teknisk god midtstopper.

MyckeMus

Hvem skal ut?

Legg inn av MyckeMus » tor jun 10, 2010 16:34:31

Rekdal har på dagens trening gitt beskjed til flere spillere at de ryker ut av laget.

Sony

Hvem skal ut?

Legg inn av Sony » tor jun 10, 2010 16:43:46

vg.no om samme tema.

MissM84

Hvem skal ut?

Legg inn av MissM84 » tor jun 10, 2010 16:49:44

fatter ikke hva dem skal gjøre med alle som ryker ut... hvem skal erstatte dem? vi har jo ikke råd til nye???

Svar