Moderator: Arcturus

Suppegjøken

Det blåser på toppene

Legg inn av Suppegjøken » tor jun 17, 2010 01:31:16

her er link til Nytt i Uka ved Hunstad http://www.nyttiuka.no/default.aspx?menu=619&id=25603

Det begynner med:
Om Henrik Hoff:
”Han står riktignok ikke i fare for å miste jobben, men likevel har det ulmet rundt hans posisjon helt siden styret fikk fremlangt et overraskende og heidundrende underskudd etter 2009-sesongen.”

Og at hoff-narren legger skylden på økonomisjef for 2009 underskuddet, slik at økonomisjef blir syk..
Ja slik er det å ha udyktige folk i ledelse!

....også blir det bare verre og verre...

Jeg synes personlig det topper deg ved:
..hva skjedde fra den sportslige og administrative ledelsen? Istedenfor å støtte de to ( Reka og Anders) eller i det minste å roe ned/dysse ned situasjonen, slo de tilbake med like kraftig skyts. Dagen etter kan vi nemlig lese at både styreformann i AaFK, Torill Hole Standal, og styreformann i ÅFAS, Bjarne Haagensen, har tent på alle plugger over det som ble sagt av Rekdal og Lindegaard.

Jeg mener at Hunstad, igjen har truffet den berømte "spiker'n på hodet"..dessverre.
Jeg skal ikke falle for fristelsen å si ; hva sa jeg

Kom nå hoff elskere.. beskytt gullgutten deres nå...
For meg betyr klubben så mye mere, enn ego til enkelte der inne!

Galiat

Det blåser på toppene

Legg inn av Galiat » tor jun 17, 2010 05:04:11

ja han dere hunstad vet vel alt han,rart han bare er en tullebokk og ikke har kommet lenger.

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » tor jun 17, 2010 09:49:20

Jeg mener at Hunstad, igjen har truffet den berømte "spiker'n på hodet"..dessverre.
Jeg skal ikke falle for fristelsen å si ; hva sa jeg

Kom nå hoff elskere.. beskytt gullgutten deres nå...
For meg betyr klubben så mye mere, enn ego til enkelte der inne!
Som vi ikke har sett det før; du gjør ikke skam på ditt nick.

cumshot

Det blåser på toppene

Legg inn av cumshot » tor jun 17, 2010 10:25:34

Hunstad glemmer en veldig veldig veldig sentral ting.

Haagensen og Standal er avhengige av å ha god dialog til sponsorer og investorer, det er faktisk de som gjør det mulig å kjøpe spillere.

Utblåsingene som har vært i media har indirekte gått mot investorer og næringslivet som støtter AafK (Haagensen inkludert).

Det skulle bare mangle om ikke styret klubbet ned påstander fra spillere om at næringslivet er en:

Flokk med sunnmøringer som er tilfreds med middelmådighet.

Lindegård har etter mitt syn tendenser til ett et selvbilde/ego som er i ferd med å vokse fra AaFK.

Når enn uttaler seg i media må enn tenke seg nøye om da hver leser tolker budskapet i forhold til sine relasjoner (Fans, eventuelle nye spillere, sponsorer, investorer, AaFK og styret).

enra

Det blåser på toppene

Legg inn av enra » tor jun 17, 2010 11:03:08

Dette er noe av det beste Hunstad har skrevet. Personlig er svært opptatat av som skjer i klubben som jeg har vært medlem av i 40 år. Aafk har gjort mye veldig bra på 2000 tallet, men det forhinrer ikke at my er helt på tryne. Her er også mye annet som pressen kan gripe fatt i som feks. Spillerlogistikk, hvorfor Aafk er eneste klubb i elitaserien uten sportslig leder etc.

Vebben58

Det blåser på toppene

Legg inn av Vebben58 » tor jun 17, 2010 12:34:13

Per Rich Hunstad har desverre en del rett i det han skriver. Måten denne saken behandles på i media, viser at vi har en splitta ledelse som ikke samsnakkes og har samme målsetting. I det mest brukte ledelsesteorier slår man fast i grove trekk følgende:

- Man utarbeider en målstrategi.
- Alle skal være kjent med målet til bedriften (klubben). Det enkelte gruppene innenfor en bedrift skal ha sine delmål.
- Det må legges inn nødvendige midler for å oppnå målet.
- Mål og strategi må ha bre oppsluttning i bedriften, slik at den enkelte nedover linjen får eierskap til målet.
- Gjennomføring og lojalitet til ønsket målstrategi.

På årsmøtet til Aafk var vi vitne til at det allerede der var uenighet om mål i forhold til styre og trener. Dette forteller meg at man ikke er enig om et felles mål som er forplantet ned i organisasjonen. Det forteller meg også at mekanismene som skal virke i en moderne bedrift ikke er tilstede.
Frustrasjonen brer seg når man har forskjellig oppfatning om hva som er veien videre. Aafk lever av gode resultater, men også av en balansert økonomi. Det er helt klart Henrik Hoff sin oppgave og styre bedriften Aafk etter målsetning og rammer gitt av styre.

Jeg vil oppfordre styre, administrasjon og trener om å sette seg rundt felles bord og ta en evaluering i lag, og legge opp en videre strategi.

NB! Ingen i klubben er større en klubben selv.

Homer

Det blåser på toppene

Legg inn av Homer » tor jun 17, 2010 15:34:10

- Alle skal være kjent med målet til bedriften (klubben). Det enkelte gruppene innenfor en bedrift skal ha sine delmål.

Steik som jeg har maset om dette på SC i diskusjonene om ledelsesprinsipper.

Et hovedmål som oppnås gjennom arbeid med mange delmål.
Det som er utfordringen er å ha oversikten på fremdriften av delmålene.
Av erfaring så vet jeg at det er på mellomledernivå skoen ofte trykker og at det bare er enkelte avdelinger som har strukturert nok ledelse til å jobbe i team.

Kjenner ikke til hvordan AaFK ledelsen arbeider, men min oppfordring er følgende.

Ha et hovedmål og mange delmål med kalenderstyring og streng oppfølging så ordner det seg helt sikkert.

Målet må jo selvfølgelig være edruelig i forhold til ressurser på alle plan.

Suppegjøken

Det blåser på toppene

Legg inn av Suppegjøken » tor jun 17, 2010 16:37:27

Steik som jeg har maset om dette på SC i diskusjonene om ledelsesprinsipper.

Et hovedmål som oppnås gjennom arbeid med mange delmål.
Det som er utfordringen er å ha oversikten på fremdriften av delmålene.
Av erfaring så vet jeg at det er på mellomledernivå skoen ofte trykker og at det bare er enkelte avdelinger som har strukturert nok ledelse til å jobbe i team.

Kjenner ikke til hvordan AaFK ledelsen arbeider, men min oppfordring er følgende.

Ha et hovedmål og mange delmål med kalenderstyring og streng oppfølging så ordner det seg helt sikkert.

Målet må jo selvfølgelig være edruelig i forhold til ressurser på alle plan.

Ditto Homer,  man må ha folk ansatt som skjønner å bruke dette.
Og ikke skremme sine ansate (økonomisjef) , så han blir syk!

Perlen

Det blåser på toppene

Legg inn av Perlen » tor jun 17, 2010 17:43:20

Når det blåser på toppene, drypper det på klokkeren.

hebrus

Det blåser på toppene

Legg inn av hebrus » fre jun 18, 2010 12:55:33

Vanskelig¨å vite hva Bjørlykke er beskyldt for,men i og med at han har gått  så langt som han har gjort så må han føle seg dårlig behandlet.
Hvis rapportene han har lagt fram for styret og direktør med gjevne mellomrom er misvisende så er det grunn til kritikk.Det er tydelig at resultatet ved årsslutt  ikke var ventet. Men kom som julekvelden på kjerringa. Både styret ,direktøren og økonomisjefen burde ha oversikt over situasjonen,f.eks i forhold til break even.
Hvis spillerkjøpene har spilt dem et puss virker det rart.

Vebben58

Det blåser på toppene

Legg inn av Vebben58 » fre jun 18, 2010 13:04:29

Det er jo tydelig at en her ikke har styrt bedriften Aafk etter strategi og budsjett. Det vil i så fall være brudd på forutsetningene som styret har lagt til grunn for driften av Aafk. At dette har vert styresak, kan en bare regne med. En kan tydlig lese dette i Bjarne og Torild og deres uttalelser i pressen, selv om dette ikke direkte gjelder denne saken. 
Hoff kan gjerne skylde på sin økonomisjef, men hovudansvaret kan han ikke skrive i fra seg. Det er han som må svare for styret, da dette er mangel på styring.
Nå skal vi være klar over at Hoff muligens har hørt mer på trener og supportere, og har skaffet oss en målvakt av klasse, noen hurtige vinger, og en høyrebeck, som har kostet mer en det styre hadde forutsett. Da er jeg ikke like bekymret. Pådrar vi oss så pass mye ekstra kostnader med å drive selve klubben, og vi ikke har kontoll, da blir jeg virkelig bekymret. I såfall bør dette få konsekvenser.

aafklover

Det blåser på toppene

Legg inn av aafklover » lør jun 19, 2010 19:53:10

Jeg fortstår ikke at en kan ha slike uerfarne, inkompetente folk i en så stor bedrift som det AaFk har blitt.

Rompato

Det blåser på toppene

Legg inn av Rompato » søn jun 20, 2010 00:00:28

Det er vel ingen tvil om at dette er en vanskelig sak for Bjørlykke. Jeg har selv hatt litt med han å gjøre og det er ikke noe han ville gjort uten å faktisk føle seg feil behandlet. Før Bjørlykke kom inn i Aafk viste du aldri når du fikk de pengene som var lovet, det har vært tilfeller der penger har blitt utbetalt 1,5 år etter de var lovt å bli betalt ut av HH. Når Bjørlykke kom inn var det svært enkelt å forholde seg til Aafk når det gjaldt økonomiske krav, han jobbet svært ryddigt og effektivt. 

Jeg håper at Haagensen ser på Aafk sin administrasjon som det det faktisk er og endrer på de tingene som det er nødvendig å gjøre noe med. Det som holder Aafk sammen er en Kjetil Rekdal som styrer klubben med jernhånd. Den dagen han går ut døra for siste gang så vil Aafk rase sammen. For alle funksjonærer og alle frivillige som har bygget opp klubben så håper jeg Haagensen viser dem den takknemmeligheten de fortjener og rydder opp. HH brenner utvilsomt for klubben og har stått på, men det er på tide at noen med bedre faglig og medmenneskelige kompetanser tar over Aafk.

Desverre så tror jeg nok ikke noe som helst skjer før Rekdal drar og Aafk rakner.

aafklover

Det blåser på toppene

Legg inn av aafklover » søn jun 20, 2010 01:59:18

Smellen vil komme før eller siden, men det er opp til klubben å avgjøre hvor stor den smellen trenger å bli.
Det er folk i klubben som brenner sterkt for klubben og den jobben de gjør, men det trengs litt mer enn som så for å styre ei så stor skute.

Det er klart at sponsorer og investorer uteblir når de ser hva klubben i mange år har drevet med. AaFk har lenge blitt sett på som "gutteklubben grei" , rett og slett en useriøs bedrift.
Det hadde sikkert funka greit som det gjør om klubben hadde vært i 2. div, men klubben er i øverste divisjon. Enten så må de senke ambisjonsnivået, eller så må det ryddes opp i rekkene, få inn litt ferskt blod, gjerne utenforstående med nye impulser.

Den eneste grunnen til at Normark ble sittende så lenge var fordi han slikket klubbledelsen langt oppi nakken.

Hver gang det har kommet nye folk inn som har andre idér som kanskje er litt utradisjonell for klubben, så har de omtrent blitt kasta ut fra stadion, Reidar Vågnes, bare for å ta et eksempel.

Jeg tror ikke Rekdal kommer til å forlenge den kontrakten. Det er ikke noe kontinuitet i det arbeidet som blir gjort, spør du meg.

Aafk_utd

Det blåser på toppene

Legg inn av Aafk_utd » søn jun 20, 2010 02:20:19

Her skyter du langt over mål, aafklover. Den eneste som egentlig har kunnet tilføre klubben noe videre av de som har forsvunnet fra Aafk er nettop Reidar Vågnes. Resten er det ikke noe problem å erstatte. Utenom spillerne Moldskred, Kihlberg og Oliveira. De kunne vi godt ha beholdt, uten at det hadde tømt klubbkassa. Men de fra støtteapparatet som forsvant er det ingen med ambisjoner som savner.

Rompato

Det blåser på toppene

Legg inn av Rompato » søn jun 20, 2010 03:01:00

Det du sier der Aafk-utd viser bare at du overhode ikke har peiling på noen ting innen for Aafk miljøet! Du bare leser i aviser og på forum å tror du har peiling på hvem Aafk savner eller ikke. Så du skyter ikke bare over mål men langt over sunnmørshallen. 

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » søn jun 20, 2010 05:15:57

Den eneste grunnen til at Normark ble sittende så lenge var fordi han slikket klubbledelsen langt oppi nakken.
Dette er bare et komplett meningsløst utsagn.  

Det er alt for mange som slenger ut påstander som de ikke har noe som helst grunnlag for.

Pehelg

Det blåser på toppene

Legg inn av Pehelg » søn jun 20, 2010 09:32:29

At noe har vært og er "riv ruskende" galt med arbeidsmiljøet på CLS er noe mange av oss har sett veldig lenge. Ikke bare dette året, men over flere år.

Vi har alle sett at kompetente medarbeidere har forlatt klubben, og har vel skjønt at deres avgang ikke alltid har vært av "normale" årsaker.

Og mange flere skjønte nok litt av tegninga da RV sluttet og "stod fram" i avisa.

Mange supportere "ville ikke" skjønne hans utspill og valgte å karaktrisere det som "syting" og ugrunnet klaging.

Når nå klubben sitter med en personalsak som kanskje ender i retten, er det nok bare et bevis for at tidligere uheldige forhold har fått videreutvikle seg til et dårlig arbeidsmiljø. På mange måter kan det rive opp klubben fra innsiden.

Jeg kjenner GB gjennom mitt virke - dog ikke på det personlige plan, men på det rent profesjonelle plan.
Jeg har svært vanskelig for å tro at han tar rettslige skritt mot sin arbeidsgiver uten å ha overveldende og sikre grunner for å gjøre det.
Jeg håper denne saken løser seg på utsiden av rettssalen, slik at vi unngår "offentlig" skittentøyvask som ikke gagner noen - aller minst Aafk.

Jeg håper også at klubben ikke anser seg ferdig med dette når saken med GB er løst.
Da  - om ikke før - Må de som mener å kunne styre denne klubben ta de grep og gjøre de vedtak som er nødvendig for å rydde opp i de skadelige forholdene som fremdeles finnes internt.

Det skal bli særs spennende å se om klubben har ryggrad til å gjøre det som trengs og om de klarer å luke bort "ugresset".
Det blir nok tøffe tak og vanskelige avgjørelser som kan få vidtrekkende konsekvenser for personer i systemet.

Noe MÅ gjøres!!

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » søn jun 20, 2010 12:36:09

Når nå klubben sitter med en personalsak som kanskje ender i retten, er det nok bare et bevis for at tidligere uheldige forhold har fått videreutvikle seg til et dårlig arbeidsmiljø. På mange måter kan det rive opp klubben fra innsiden.
Det er ikke "bevis" på noen verdens ting.

skal bli særs spennende å se om klubben har ryggrad til å gjøre det som trengs og om de klarer å luke bort "ugresset".
Hvorfor snakker du så ullent? Hvorfor setter du ikke bjella på rette sauen når du først er i gang?

Pehelg

Det blåser på toppene

Legg inn av Pehelg » søn jun 20, 2010 14:01:01

Det er ikke "bevis" på noen verdens ting.

skal bli særs spennende å se om klubben har ryggrad til å gjøre det som trengs og om de klarer å luke bort "ugresset".
Hvorfor snakker du så ullent? Hvorfor setter du ikke bjella på rette sauen når du først er i gang?

Sette navn på hva ??
Er det nødvendig og personifisere disse problemene?

Jeg stiller ingen navngitte til "ansvar", nettopp fordi det kan være andre og mer systemrelaterte årsaker som forstyrrer arbeidsmijøet og dets utvikling.

Det kan være dårlig presisering/beskrivelser av arbeidsplikter/oppgaver.

Det kan være dårlig presisert/beskrevet ansvarsområder.

Det kan være dårlig beskrevet/presisert myndighet/makt.

Det kan være tunge og unødvendig slitsomme beslutningprosesser.

Det kan selvfølgelig også være en kombinasjon av 2 eller flere av disse.

Og sist kan det jo også være personrelatert - men da må man først sikre seg at alle forutsetninger for arbeidstakere er tilrettelagt slik at de ikke kan feiltolkes, misforståes eller på andre måter gir utilsiktede konsekvenser.

Vi opplever ofte at arbeidskonflikter er personrelaterte, men det er ikke like ofte de i realiteten er nettopp det "maktmisbruket" som blir lagt til grunn.
Veldig ofte er det svakheter i organiseringen som rammer og kommer til uttrykk utad som en personrelatert konflikt.

Uansett hva det er i dette tilfellet, så håper jeg klubben har det som må til for å få ryddet opp og rettes det som rettes må.
Om det også innebærer omfordeling av arbeidsoppgaver, endring av maktbalansen eller oppsigelse av medarbeidere, så må det gjøres.

I alle fall hvis Aafk har ambisjoner om å skape seg et renome som toppklubb.

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » søn jun 20, 2010 14:29:22

Det kan være dårlig ... skriver du X 6.
Men du vet altså ikke. 
Men du vet altså at det er dårlig arbeidsmiljø på CLS?!

Du har rett i at et arbeidsmiljø kan dreie seg om så mye mer enn enkeltpersoner. 
Det er ofte mer kompleks enn som så.

Men det "løses" evt absolutt ikke her på SC!

Suppegjøken

Det blåser på toppene

Legg inn av Suppegjøken » søn jun 20, 2010 15:00:33

Ja du faani du faani
du fornekter deg ikke.
Stå på med din ensidige ukritiske støtte til ledelsen i AaFk.

Jeg vet ikke hvordan de "andre" er å utføre jobbene sine, enn tidl. aambakk (gudskjelov ute) og hoff- narren. Der var det svært "eminent" arbeide.
Men styreleder hole, begynner også nå å aspirere til å komme inn på "short cut" lista mi.

Personlig er jeg ikke i  tvil om at hoff-narren,  er skyld i det dårlige arbeidemiljøet.
Ja faani, ..det elendige miljøet!

Hvorfor slutter den ene etter andre av de næremeste medarbeiderne hans?
Og hoff-narren får holde på så lenge Haagensen liker han!
For han er sikkert billig i drift. (Jeg kjenner typen hans).
hoff-narren er sikkert flittig , lojal og billig i "drift ( akkurat som Haagensen liker)
Men uten andre kunnskaper og kompetanse, enn de han event. har evne til å  opparbeider underveis.

Intet å tilføre klubben med andre ord.
De som har noe å tilføre med kompetanse, og skal hjelpe han og utføre jobben og klubben, slutter fort, brått og uventet, ..sett utenifra.

Men han vil holde på til Haagenswn går lei.
Det er der "roten til alt vondt ligger",..støtten fra Haagensen

Reka drar senest 2012.. Det har han sagt til Styret ved forespørsel om forlengelse.
Og uten Reka.. ops.
Da kan sunnmøringen ( iflg. Anders) sitte på penga sine, der inne i korridore, uten å bruke dem.
Men jeg er overbevist om at Reka drar før kontraktslutt, hvis ikke Haagensen vil være med på å bygge Laget/Klubben!
Velcomen Adecco

Og denne er til deg som liker sååå godt  haha

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » søn jun 20, 2010 15:15:37

Ja du faani du faani
du fornekter deg ikke.

Jeg har ikke uttalt en eneste sak til "støtte" for hverken Hoff eller andre i "ledelsen".
Prøv å bruk de hjernecellene du har fått utdelt, for en gangs skyld. 

Du er en SUPPEGJØK, og bærer ditt nick med rette.
Litt selvinnsikt har du faktisk. Det skal du ha.

Suppegjøken

Det blåser på toppene

Legg inn av Suppegjøken » søn jun 20, 2010 16:02:28

hehe...men faani da vart  du vonbroten?

Ikke støtte til ledelsen sier du? hehe
Prøv selv å bruke de grå for én gang skyld, og les hva du selv skrev rett ovenfor!

Og det  å bli personlig og ufordraglig faani,  burde du da vite nå nå, at det biter  ikke på meg?
Du får gå prøve deg på en som er mindre en meg, for jeg kan og vil bite igjen.. mye og lenge!

hehehe den her er er til deg , som er sååå gla i dem 

Brosund

Det blåser på toppene

Legg inn av Brosund » søn jun 20, 2010 16:32:52

Den største stormen er nok i media og på SC.
Jeg har ikke hørt eller lest fra noen personer jeg stoler på at det skal være så store "problemer" på CLS.

BH og KR er svært sterke personligheter og styrer sikkert med jernhånd. De andre er vel mer håndtverkere vil jeg tro. 

At mange slutter brått og tilsynelatende uventet kan ha noe med forventninger i forhold til den rollen de  (tror) de skal ha, men ikke får. Altså maktbalansen er ikke som forventet.

Jeg kjenner en person som er mye på CLS (delvis i jobbsammenheng), men han er nesten potte tett. I et svakt øyeblikk antydet han imidlertid at "mange har reagert på involveringen fra investorsiden". Hva som ligger i det har jeg bare synset meg fram til. Han kjenner seg heller ikke igjen i det bildet av arbeidsmiljøet som har kommet fram i media. 

GB er en person med sterke meninger og sine meningers mot. Jeg tviler på at han kommer noen vei med sine evt. søksmål mot AaFK, annet enn at AaFK trekker evt. beskyldningene om at han skal ha noe subjektiv skyld i den "ukontrollerte" pengestrømmen ut av AaFK-kassa. Et forlik ligger i luften.

Her er det mye tro og synsing, men i så måte er jeg vel ikke alene...

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » søn jun 20, 2010 16:34:52

Ikke støtte til ledelsen sier du? hehe
Prøv selv å bruke de grå for én gang skyld, og les hva du selv skrev rett ovenfor!
Ja, hva skrev jeg ovenfor?

Pehelg

Det blåser på toppene

Legg inn av Pehelg » søn jun 20, 2010 17:49:34

GB er en person med sterke meninger og sine meningers mot. Jeg tviler på at han kommer noen vei med sine evt. søksmål mot AaFK, annet enn at AaFK trekker evt. beskyldningene om at han skal ha noe subjektiv skyld i den "ukontrollerte" pengestrømmen ut av AaFK-kassa. Et forlik ligger i luften.

Jeg håper at klubben ikke undervurderer det faktum at de har en arbeidskonflikt med GB.

Når han har gått til det skritt å kontakte juridisk hjelp for å ivareta sine rettigheter, så er nok saken litt mer alvorlig en som så.

Vi må kunne anta at en jurist har såpass juridisk kompetanse at han kan fortelle sin klient om det er en sak eller ikke.
Når han så står fram i media, så har han nok fått juridisk støtte for sin sak.

Men for all del - et forlik er det beste for alle parter.

packman

Det blåser på toppene

Legg inn av packman » man jun 21, 2010 13:10:35

Ja du faani du faani
du fornekter deg ikke.

Jeg har ikke uttalt en eneste sak til "støtte" for hverken Hoff eller andre i "ledelsen".
Prøv å bruk de hjernecellene du har fått utdelt, for en gangs skyld. 

Ikke det nei? Du er jo konsekvent beskyttende og forsvarende mot den narren uansett hvordan han driter seg ut..

faani

Det blåser på toppene

Legg inn av faani » man jun 21, 2010 13:55:16

@packman:
Enhver evt. "diskusjon" med deg (og suppegjøken) om AaFK og "ledelsen", er meningsløs, på grunn av din konsekvent sjikanøse og usaklige fremstilling av navngitte personer.

Kennedy

Det blåser på toppene

Legg inn av Kennedy » man jun 21, 2010 16:03:30

Husk at faani er kommunist og således dyrker økonomisk, - så vel som organisatorisk, ineffektivitet.

Svar