Moderator: Arcturus

Hessi

Ny tribuneplass for syngestormen :-(

Legg inn av Hessi » tir mar 22, 2011 00:03:24

Før første gang var var syngestormen i dag plassert øverst oppe på tribuna. 

Det fungerte ikke! pga:

1. Vi mista kontakten med spillerne og spillerne har mista kontakt med oss. 
2. Det var færre som sang i dag enn det noen gang var da vi var nede
3. Mye dårligere nærhetsfølelse til banen
4. Vi er plassert i et hjørne! (skammekrok...). Grusomt
5. Stolpene truer like sør for oss...
6. Vi kommer til å slite med rekrutteringen dersom dette fortsetter: mye høyere terskel for å komme opp dit enn rett fram slik som før
7. Trapperommet, det høye gjerdet, det store, mørke og dystre taket, gjorde at vi ble fremmedgjort og følte oss stua bort. I tillegg splitta det hele gruppen!
8. Langt å gå til dass, pølser, røyking osv
9. Alt for strengt med 16-årsgrense! Vi er Stormen.... Ikke en storklubb i England med 60 000 på tribunene.... (før hadde vi god kontroll på de som var litt yngre..) 10. Jeg tror faktisk ikke lyden var bedre for resten av stadion (vi står tross alt lenger i fra nå....)

Binge

Legg inn av Binge » tir mar 22, 2011 00:05:57

Jeg tror faktisk ikke lyden var bedre for resten av stadion (vi står tross alt lenger i fra nå....)

Lyden var etter min mening helt klart bedre enn tidligere på øvre del av hovedtribunen.

faani

Legg inn av faani » tir mar 22, 2011 00:09:57

Fra tv-skjermen hørte vi Stormen MEGET GODT. Tror nesten ikke jeg har hørt det bedre, sett og hørt fra en tv-skjerm.
Vi tro, at dette også gjaldt på CLS?

Hessi

Legg inn av Hessi » tir mar 22, 2011 00:12:01

For oss som stod der føltes den nok bedre, men spør du de som sitter på den andre siden av stadion vil de sikkert svare at det ikke er noen forskjell. Lyden er ikke et godt nok argument i seg sjøl. Er det bare Stormens ansvar å heve lyden?... Nede var vi nærmere "folket" å dro i en viss grad med oss dem. Nå er vi bare stuet vekk og vi aner ikke om de på sidene er med på sangen...

Hessi

Legg inn av Hessi » tir mar 22, 2011 00:13:58

At lyden var bedre på tv kommer av at vi er plassert nærmere mikrofonene nå. Enkelt og greit. Hvem bryr seg om lyden på tv?... vi er der for å støtte spillerne. Det gjør vi best med å være nær dem rent fysisk. La dem høre oss synge!

Marius

Legg inn av Marius » tir mar 22, 2011 00:24:26

Stormen idag : godkjent.
Spillerne : Svakt.

Dette er tross alt årets første kamp. Nå må du pinade ikke dømme S-øvre nord og ned enda. Makan ! Stormen hørest bedre fra S. De ble bevist under spesiellt motherwell kampen.

Saerdna

Legg inn av Saerdna » tir mar 22, 2011 00:31:19

Frå hovedtribuna hørest dere mykje betre i dag, enn tidligare.

Brukeravatar
Tottsy

Legg inn av Tottsy » tir mar 22, 2011 01:16:51

Noen jeg kjenner som satt på S synes ikke at lyden var allverden, i tillegg har Stormen forsvunnet helt fra skjermen. Liker heller ikke at man står så forferdelig langt unna spillerne. Synes det har vært flott når vi vinner at vi kan feire sammen.

Bels

Legg inn av Bels » tir mar 22, 2011 01:30:17

Jeg og en til gikk til motsatt hjørne av Stormen for å høre trykket, og må si at det var meeeeget bedre enn tidligere. Hørte faktsisk flere på tribunene sa at dem hørte sangene bedre og tydligere !

Bels

Legg inn av Bels » tir mar 22, 2011 01:31:41

btw, aldersgrensa der oppe er 14 år ikke 16.

kokken1

Legg inn av kokken1 » tir mar 22, 2011 01:42:04

svar: kontakt med spillerne? har ikke de nok med å konsentrere seg om det som skjer på bana?  muligens mobilbildene  som fjortisrada brukte å ta når vi stod nede ikke blir like bra men.

der har du muligens rett, for den "gruppen" som stod på andre sida av trappa var et sorgens kapittel i dag, men det håper jeg blir bedre til neste kamp, det å stå blant stormen burde forplikte til at man faktisk strekker seg litt lenger , dvs er med på synginga slik at stemmningen blir best mulig.

svar: men du verden så mye mer man får med seg av å stå på s feltet,
svar: vi har tross alt fått et rimelig stort felt der oppe selv om det i i hjørnet.lunt og unna dritværet er det også. og det blir ikke mer skammekrok enn man gjør det til selv.
svar: er du redd en stakkars stolpe??
6.
Vi kommer til å slite med rekrutteringen dersom dette fortsetter: mye
høyere terskel fo
svar: registerer også at syngegruppa har vokst seg mye større i det siste, noe som tyder på at gruppen av syngende supportere i aldersgruppen 18-20 vokser seg større-

7.
Trapperommet, det høye gjerdet, det store, mørke og dystre taket, gjorde
at vi ble fremmedgjort og følte oss stua bort. I tillegg splitta det
hele gruppen!
svar: står du å kikka i taket istedenfor å se på kampen du da? det 2mørke  taket gjør faktisk at lyden blir mye bedre.
svar: dette er forbanna vas prat, du greier for f*** å gå ned ei trapp for å røyke, hvis ikke så kan du like godt slutte.
9. Alt
for strengt med 16-årsgrense! Vi er Stormen.... Ikke en storklubb i
England med 60 000 på tribunene.... (før hadde vi god kontroll på de som
var litt yngre..)
svar: det er for å "beskytte" de små når aafk scora, for det er jo endel solide kropper oppå feltet. og et sted må grensa gå for vi kan ikke ha unger  ralle rundt der oppe,
 10. Jeg tror faktisk ikke lyden var bedre for resten
av stadion (vi står tross alt lenger i fra nå....)
svar: alle de jeg har snakka med i dag sier det stikk motsatte så hvem som har rett kan jo være et åpent spørsmål-

ps. hessi: kan ikke huske at du har vært med å sjekke aldergrense på zfeltet noen gang? 

legger til et punkt til: VI KAN ALLTID BLI BEDRE!!

tror kanskje vinden i dag også gjorde en forskjell i hvordan lyden artet seg på hovedtribunene i dag, når fineværet kommer tilbake så tror jeg nok lyden blir enda bedre:)

"Lyden er ikke et godt nok argument i seg sjøl. Er det bare Stormens ansvar å heve lyden?." jo det er faktisk et meget godt argument for at vi har flytta opp dit.

og tror du virkelig at dem som sitter på hovedtribunene noengang kommer til å dra i gang sanger? da e du jaggu med rimelig naiv. den jobben må nok stormen for alltid ta seg av og prøve å få med enda flere som står i stormen til å åpne munnen å synge med på sangene.

"Nede var vi nærmere "folket" å dro i en viss grad med oss dem" denne må du forklare nærmere.

Littbarski

Legg inn av Littbarski » tir mar 22, 2011 08:03:31

Det var flere ganger i dag at det ble virkelig "trøkk" når Stormen satt igang!
Synes flyttingen har vært meget positiv og gleder meg allerede til neste kamp og mere gooood stemning :)

Når det gjelder nærhet til bane/spillerne ... tribunen går fortsatt helt ned til banen, gjør den ikke? Så da er det bare å starte rekrutteringen!

cumshot

Legg inn av cumshot » tir mar 22, 2011 11:43:28

Når noen dritafulle tullinger styrer sangvalget og megafon blir det vanskelig å få folk med på sangene. Jeg foreslår at vi får inn Terje Sporsem i forsanger teamet når han er på stadion neste gang.

Det ville være verdt et forsøk?

ManiaCozz

Legg inn av ManiaCozz » tir mar 22, 2011 12:53:03

Tullinger får være dine ord, kan vi kanskje fremstå som, men dritafulle er å ta litt hardt i.

Forsangergruppa er selvsagt litt rusten til første seriekamp, og der var flere nye sanger som må øves inn, samt at det var spesielt med et nytt felt.

Men ingen kan vel komme fra at det var passe mektig når hele Stormen gikk på huk, og dro Oransje, Oransje..

Definitivt på rett vei, og ikke glemme at det var mandagskamp i går også, og tidenes dårligste vær,  synes at det er helt feil av folk å henge seg opp i småting når totalen var så bra som den var.

adine

Legg inn av adine » tir mar 22, 2011 12:55:07

Sitter på S feltet og hørte stormen dårlig. før dro de med seg S feltet på sang og klapp. de var bedre stemning på hele stadion før.

cumshot

Legg inn av cumshot » tir mar 22, 2011 13:24:00

Tullinger får være dine ord, kan vi kanskje fremstå som, men dritafulle er å ta litt hardt i.

Forsangergruppa er selvsagt litt rusten til første seriekamp, og der var flere nye sanger som må øves inn, samt at det var spesielt med et nytt felt.

Men ingen kan vel komme fra at det var passe mektig når hele Stormen gikk på huk, og dro Oransje, Oransje..

Definitivt på rett vei, og ikke glemme at det var mandagskamp i går også, og tidenes dårligste vær,  synes at det er helt feil av folk å henge seg opp i småting når totalen var så bra som den var.

Skal enn komme noen veg med å få mer trøkk i syngingen og stemningen MÅ forsangergruppa være bedre organisert og edru.

Lag en plan bak det hele og få inn Terje Sporsem (som skor seg slik på å være en AaFK-Stormenmann), det vil gjøre susen.

Stormen spør om han kan tenke seg det en gang i blandt?

Alkohol er OK, men da blir resultatet av syngingen deretter!

ManiaCozz

Legg inn av ManiaCozz » tir mar 22, 2011 14:27:49

hehe, vi kommer ikke til å spør Terje Sporsem eller noen andre kjendiser for den saksskyld om å være forsanger.

Vi får ta til oss litt kritikk på organiseringen, de som er overstadig kan vi kanskje ta fra megafonen og gi til de som her mer kontroll. Men på en eller annen måte må vi gire oss opp til kamp, og alkohol i riktige mengder hjelper mye.

cumshot

Legg inn av cumshot » tir mar 22, 2011 14:53:58

hehe, vi kommer ikke til å spør Terje Sporsem eller noen andre kjendiser for den saksskyld om å være forsanger.

Vi får ta til oss litt kritikk på organiseringen, de som er overstadig kan vi kanskje ta fra megafonen og gi til de som her mer kontroll. Men på en eller annen måte må vi gire oss opp til kamp, og alkohol i riktige mengder hjelper mye.

Terje Sporsem vil jo være ultras når han er på TV i forbindelse med AaFK?
Det er seriøst ment, dersom enn vil få med hele stadion, kanskje i forbindelse med molle kampen burde han stille opp?

Spørr han?

Det var IKKE myntet på enkeltpersoner, unnskyld det kunne forståes slik.

Men organiserers det bedre av forsangerne på tribunen vil det bli mer trøkk, det er poenget.

Entertainment er stikkordet, en forsanger som får med seg folk, det er en kunst bare enkelte kan få til.

Suppegjøken

Legg inn av Suppegjøken » tir mar 22, 2011 15:00:15

Før første gang var var syngestormen i dag plassert øverst oppe på tribuna. 

Det fungerte ikke! pga:

6. Vi kommer til å slite med rekrutteringen dersom dette fortsetter: mye høyere terskel for å komme opp dit enn rett fram slik som før
7. Trapperommet, det høye gjerdet, det store, mørke og dystre taket, gjorde at vi ble fremmedgjort og følte oss stua bort. I tillegg splitta det hele gruppen!
9. Alt for strengt med 16-årsgrense! Vi er Stormen.... Ikke en storklubb i England med 60 000 på tribunene.... (før hadde vi god kontroll på de som var litt yngre..) 10. Jeg tror faktisk ikke lyden var bedre for resten av stadion (vi står tross alt lenger i fra nå....)

Dette skrev jeg i februar da jeg oppdaget Stormens nye plassering.
Det var svært bekymringsfullt da og jeg innestår fortsatt for det jeg skrev.
Lurer på hva de føler de som raljerte med meg da?
Idioter? sikkert ....
http://www.aafk.no/default.aspx?view=app_discussion&app=73&app_id=73&menu=629&topic=21507&from_page=3

Hei, er det ingen andre som undrer seg på plasseringa av Stormen i år?
…oppe, til siden under “takskjegget”

Hørt om den 12 spiller?
Isteden for å stå bak det ene målet, en levende orange vegg, som påvirker motstanders keeper og forsvar til å bli usikkre og feile, er Stormen blitt plassert oppe i ett hjørne av Stadion.
Hoff påstår at grunnen er at det vil bli bedre lyd i fra dem..!
Pardon my French; Bullshit!
Grunnen er noe annet....

Jeg kan bare ikke fatte at Stormen har godtatt dette.
Dette minner meg om første tiden i TL på Kråmyra. Stormen fikk stå lengts vekk, mens bortesupportere sto på “kremplassene” over garderobe inngangen. Det ble jo ettervert forandringer, men det ilustrerer inntillingen til de som bestemmer. (Her ligger forøvrig også én av mine grunner til å ikke respektere hoff).

Hva er dette for innstilling fra klubben?
Av og til liker jeg ikke å ha rett...
Så som her med feilplassering av Stormen. Jeg var svært bekymret i vinter og skrev om det , og jeg gjentar det igjen.
De som ikke vil innse feilplasseringen, er de som hetset meg på vedlagte tråd!

Good night

alizm0

Legg inn av alizm0 » tir mar 22, 2011 15:48:31

Hvorfor formulerer du deg som at alle hater det nye feltet? For meg virker det som flertallet likte den nye plasseringen, meg inkludert. 

Sangmessig er det fantastisk, og man får et mye mer kompakt syngefelt så det blir enklere for den som vil delta syngemessig å stå med sine.

Trådstarter bommer med samtlige punkter etter min mening. Tror vi skal la det gå et par kamper til før vi dømmer noe som helst.

alizm0

Legg inn av alizm0 » tir mar 22, 2011 15:58:14

Det er seriøst ment, dersom enn vil få med hele stadion, kanskje i forbindelse med molle kampen burde han stille opp?

Spørr han?

Men organiserers det bedre av forsangerne på tribunen vil det bli mer trøkk, det er poenget.

Entertainment er stikkordet, en forsanger som får med seg folk, det er en kunst bare enkelte kan få til.
Å være forsanger er som du sier en kunst. Man må treffe stemningen på publikum, og følge med på det som skjer på banen så man treffer riktige tidspunkt med sangene. Man å også ha stor kunnskap om hvilken sanger vi har, og hvilken sang som passer i riktige situasjoner. 

Dette er faktisk noe som blir tatt veldig seriøst i Stormen, og vi har hatt 10 år med feiling og læring frem til nå. Vi vet at det ikke fungerer med bare en mann som står for alt. Det er en felles jobb, der forsangerene rådfører seg med støtteforsangere før en sang startes.

I ny og ne skjer det uheldige der noen som har inntatt for mye alkohol brøler i gang en sang uten å tenke seg om hverken i forhold til de som skjer på banen, eller om sangen nettopp ble sunget. Dette har vi alltid fokus på, og de som er for fulle blir tatt fra både megafon og satt på plass umiddelbart. Der er faktisk stor organisering innad i forsangergruppen, og en regjerende selvjustis. Ingen klarer å stå å brøle konstant i en megafon, samt dirigere en stor gruppe alene i 90 minutter. Dette er faktisk et tungt arbeid, og vi er avhengige av en samlet gruppe som hjelper hverandre.

Jeg mener det fungerer meget godt slik det er idag, og tror ikke Sporsem kunne kommet på kommando å gjøre en jobb som vi har prøvd å perfeksjonere i 10 år på sparket. Ha litt respekt for folk som sliter seg fullstendig ut for å skape stemning på stadion, og som faktisk bruker mye tid på å finne nye metoder og nye sanger, samt legger mye sjel i å få ting til å fungere!

Vi er selvsagt innforstått med at man alltid kan bli bedre, men kom heller med konstruktiv kritikk og forslag til forandringer, og det blir tatt opp til vurdering fremfor å bare buse ut at en mann som aldri har holdt en megafon plutselig skal komme å gjøre jobben lett som plett.

Står vi samlet med et felles mål tror jeg vi er på riktig vei!

Riddler

Legg inn av Riddler » tir mar 22, 2011 16:05:57

Takk for innlegg alizm0 og støtter innlegget 100%
Trådstarter, cumshot og gjøken er på ville veier.

cumshot

Legg inn av cumshot » tir mar 22, 2011 16:14:43

Spørr han?

Å være forsanger er som du sier en kunst. Man må treffe stemningen på publikum, og følge med på det som skjer på banen så man treffer riktige tidspunkt med sangene. Man å også ha stor kunnskap om hvilken sanger vi har, og hvilken sang som passer i riktige situasjoner. 

Dette er faktisk noe som blir tatt veldig seriøst i Stormen, og vi har hatt 10 år med feiling og læring frem til nå. Vi vet at det ikke fungerer med bare en mann som står for alt. Det er en felles jobb, der forsangerene rådfører seg med støtteforsangere før en sang startes.

I ny og ne skjer det uheldige der noen som har inntatt for mye alkohol brøler i gang en sang uten å tenke seg om hverken i forhold til de som skjer på banen, eller om sangen nettopp ble sunget. Dette har vi alltid fokus på, og de som er for fulle blir tatt fra både megafon og satt på plass umiddelbart. Der er faktisk stor organisering innad i forsangergruppen, og en regjerende selvjustis. Ingen klarer å stå å brøle konstant i en megafon, samt dirigere en stor gruppe alene i 90 minutter. Dette er faktisk et tungt arbeid, og vi er avhengige av en samlet gruppe som hjelper hverandre.

Jeg mener det fungerer meget godt slik det er idag, og tror ikke Sporsem kunne kommet på kommando å gjøre en jobb som vi har prøvd å perfeksjonere i 10 år på sparket. Ha litt respekt for folk som sliter seg fullstendig ut for å skape stemning på stadion, og som faktisk bruker mye tid på å finne nye metoder og nye sanger, samt legger mye sjel i å få ting til å fungere!

Vi er selvsagt innforstått med at man alltid kan bli bedre, men kom heller med konstruktiv kritikk og forslag til forandringer, og det blir tatt opp til vurdering fremfor å bare buse ut at en mann som aldri har holdt en megafon plutselig skal komme å gjøre jobben lett som plett.

Står vi samlet med et felles mål tror jeg vi er på riktig vei!

Det jeg sier er ment som konstruktive tiltak, nøkkelen er å han en forsangergruppe som folk har respekt for. Slik kan enn få med seg flere folk på sangene.

Orange,bransje, møre og høre sangen var jo en suksess, synest forsangerne her gjorde en god jobb. her var det til tider organisering som fenget folk til å bli med.

Det kan vel høres ut som jefg synest alt er ræva, men det mener jeg slettes ikke, men jeg mener det er et verldig stort potensiale til å få med flere dersom en ser litt på organiseringen.

alizm0

Legg inn av alizm0 » tir mar 22, 2011 16:40:31

Yes, da er vi på bølgelengde. Men hva mener du er konstruktivt med å gå løs på organiseringen for så å foreslå Sporsem? Hva mener du kan bli bedre med organiseringen?

Akkurat det å organisere Stormen har alltid vist seg å være vanskelig. Der er folk i forskjellige aldrer med forskjellige meninger, og forskjellig promille. Der er alltid noen som er uenige, men til nå har det vel ikke akkurat vært prøvd med noen organisering bortsett fra aldersgrense på 14, og at de som står på øvre burde bli med å synge for å forsvare å stå der og ta opp plass for en som evt vil være med å bidra. Kanskje ble det for mye samling i midten av de som ville bidra, og dette endte med at det ble veldig mange som stod stille uten å synge spesielt på høyresiden av midtfeltet.

Dette var uansett bare første kamp på feltet, og ting vil nok bli justert etterhvert. Men jeg er veldig åpen for innspill som kan gjøre oss mer organiserte!

cumshot

Legg inn av cumshot » tir mar 22, 2011 16:49:54

Yes, da er vi på bølgelengde. Men hva mener du er konstruktivt med å gå løs på organiseringen for så å foreslå Sporsem? Hva mener du kan bli bedre med organiseringen?

Akkurat det å organisere Stormen har alltid vist seg å være vanskelig. Der er folk i forskjellige aldrer med forskjellige meninger, og forskjellig promille. Der er alltid noen som er uenige, men til nå har det vel ikke akkurat vært prøvd med noen organisering bortsett fra aldersgrense på 14, og at de som står på øvre burde bli med å synge for å forsvare å stå der og ta opp plass for en som evt vil være med å bidra. Kanskje ble det for mye samling i midten av de som ville bidra, og dette endte med at det ble veldig mange som stod stille uten å synge spesielt på høyresiden av midtfeltet.

Dette var uansett bare første kamp på feltet, og ting vil nok bli justert etterhvert. Men jeg er veldig åpen for innspill som kan gjøre oss mer organiserte!

Fordi han har "tekke", kan kunsten å få med seg folket!

Heile stadion svara; er det noen som svara? NEI

Aldergrense er tull, skremmer folk derifra.

Organisering.

1. EDRU.
2. En forsanger som har talent.
3. Plan for hvordan det skal gjøres.
4. Spre litt storsangere utover.

PS! Tiltak for å få med resten av stadion på en og annen sang?

Saerdna

Legg inn av Saerdna » tir mar 22, 2011 16:58:23

Morsomt å sjå at sjølv om det bare er ei lita promille som har vist missnøye med flyttinga. Så klarer enkelte å vinkle det slik at "alle er imot det".

alizm0

Legg inn av alizm0 » tir mar 22, 2011 17:01:50

Takk for forslag, dog veldig vanskelg å få til noen av dem som for eks å be samtlige med røst være edru på kamp :)

Forsanger med talent føler jeg vi allerede har, og jeg tror ikke Sporsem har anledning til å komme å bli med på hver hjemmekamp. Selvsagt kan det vurderes om han ber om det selv og kan være gjesteforsanger, men tror ikke akkurat det er noe som det vil bli jobbet mot.

En plan for hvordan det skal gjøres er det faktisk en 10-15 stykker som sitter med mellom hver kamp. Analyse av hvilken sanger som funker, og hvilken som skal fases ut, hvilke som passer til motgang og hvilken til medgang.

Dette med å spre storsangere er veldig vanskelig å få til. Er ikke lett å be personer stå på en plass. Folk stiller seg der de føler for, og er ikke lett å komme å be noen flytte seg for å skape god stemning. Det kan selvsagt prøves, men håpet er jo at vennegjenger finner seg sin plass rundt på feltet og at det på den måten vil være større bredde sangmessig i feltet. Ingen vil stå alene blandt musestille folk, EDRU, å prøve å dra med seg de rundt seg. Det er store krav i såfall.

Dette med å få med seg stadion kommer til å skje. Kampen i går va veldig spesiell med et horribelt vær, og jeg var faktisk ikke sikker på om lyden kom seg ut av Z i det hele tatt pga vinden. Dette setter jo en demper på alt, samtidig som alt va nytt med felt og seriestart. Dette er noe som vil bli jobbet med aktivt utover sesongen, og målet er jo selvsagt å få med seg hele kortsiden og resten av stadion på sang. Det er jo drømmen! Vi er ikke der for å synge alene.

Dette kan kanskje virke som et motinnlegg der jeg skal rakke ned alle dine forslag ett for ett, men det er altså ikke bare å sitte 5 minutt å tenke ut noen "geniale" ideer og tro at vi som bruker hele sesongen på dette ikke har tenkt litt på hva vi skal gjøre. Forslag vil bli tatt imot med åpne armer, og jeg er absolutt ikke her inne for å rakke ned eller "drepe" noen debatt.

sjørøver

Legg inn av sjørøver » tir mar 22, 2011 17:11:16

Fordi han har "tekke", kan kunsten å få med seg folket!

Heile stadion svara; er det noen som svara? NEI

Hva i alle dager da, mann? Ser du for deg at Sporsem skal koble seg på PA-anlegget eller noe slikt? 

Og for å si det slik; Hadde synginga blitt en gjennomorganisert greie med tjo og hei og innleid "forsanger" med "tekke" påkobla PA-anlegget så hadde jeg meldt meg ut og satt meg på langsida.

cumshot

Legg inn av cumshot » tir mar 22, 2011 17:36:16

Takk for forslag, dog veldig vanskelg å få til noen av dem som for eks å be samtlige med røst være edru på kamp :)

Forsanger med talent føler jeg vi allerede har, og jeg tror ikke Sporsem har anledning til å komme å bli med på hver hjemmekamp. Selvsagt kan det vurderes om han ber om det selv og kan være gjesteforsanger, men tror ikke akkurat det er noe som det vil bli jobbet mot.

En plan for hvordan det skal gjøres er det faktisk en 10-15 stykker som sitter med mellom hver kamp. Analyse av hvilken sanger som funker, og hvilken som skal fases ut, hvilke som passer til motgang og hvilken til medgang.

Dette med å spre storsangere er veldig vanskelig å få til. Er ikke lett å be personer stå på en plass. Folk stiller seg der de føler for, og er ikke lett å komme å be noen flytte seg for å skape god stemning. Det kan selvsagt prøves, men håpet er jo at vennegjenger finner seg sin plass rundt på feltet og at det på den måten vil være større bredde sangmessig i feltet. Ingen vil stå alene blandt musestille folk, EDRU, å prøve å dra med seg de rundt seg. Det er store krav i såfall.

Dette med å få med seg stadion kommer til å skje. Kampen i går va veldig spesiell med et horribelt vær, og jeg var faktisk ikke sikker på om lyden kom seg ut av Z i det hele tatt pga vinden. Dette setter jo en demper på alt, samtidig som alt va nytt med felt og seriestart. Dette er noe som vil bli jobbet med aktivt utover sesongen, og målet er jo selvsagt å få med seg hele kortsiden og resten av stadion på sang. Det er jo drømmen! Vi er ikke der for å synge alene.

Dette kan kanskje virke som et motinnlegg der jeg skal rakke ned alle dine forslag ett for ett, men det er altså ikke bare å sitte 5 minutt å tenke ut noen "geniale" ideer og tro at vi som bruker hele sesongen på dette ikke har tenkt litt på hva vi skal gjøre. Forslag vil bli tatt imot med åpne armer, og jeg er absolutt ikke her inne for å rakke ned eller "drepe" noen debatt.

All ære til Dere som er forsangere, men jakten på en som kan engasjere må forsterkes.

Dette med alkohol kan jo også være i ulike grader, det er ikke utpreget ravfyll, men det er vanskelig å organisere i påvirket tilstand.
Å drikke seg frempå samtidig med å være forsanger er jo litt egoistisk da, eller? Hvordan klarer en da å holde seg til en plan?

Sporsem er et forsøk på å få til en ramme, han skor seg på AaFK å burde være villig til å komme å kjøre på litt sammen med Stormen. Dette er en veldig god idé faktisk, men da må en planlegge.

Jeg synest det er de samme som står å syter og brøler hver kamp om hvor gale ting er, har noen av dem et forslag om hvordan ting kan gjøres kanskje?

Sjørøver; du setter ting på spissen og er ikke en likandes kar, du kan ikke være forsanger :)

Rudolf&Nissen

Legg inn av Rudolf&Nissen » tir mar 22, 2011 17:50:16

Synes det fungerte bra i "dødshenget" og cred til de nye sangene. Men savner en hyllest til Sten. Vi hadde akkurat hyllet Parr for en flott prestasjon, og like etterpå vartet Sten opp med en kjemperedning...men da var det lite hyllest. Det er da det kan være flott med en hyllest som hjelper å bygge opp en ung, urutinert spiller. Samme med Myklebust.....anyone?

Svar