Moderator: Arcturus

Johnsli

Color Line Stadion Ålesund

Legg inn av Johnsli » tir jul 09, 2002 21:24:29

Er navnet på Aalesund FKs nye stadion. Likte ikke helt at sponsoren skulle være med i navnet, blei litt innvikla og langt navn.

chips

Legg inn av chips » tir jul 09, 2002 21:53:13

du bør heller sende en takk til Olav Nils Sunde...

chamelon

Legg inn av chamelon » tir jul 09, 2002 21:58:41

Helt enig,, Dette blir igrunn for latterlig, hvem andre har sponsor navn i navnet på stadionen sin? til og med ikke røkke har gjort dette på sin løkke,,, men så er jo ti millioner en del penger så dette er jo et lite dillemma...

"og vi setter over til kampen på color line stadion mellom hjemmelaget aalesund, som tar imot ......."

chips

Legg inn av chips » tir jul 09, 2002 22:16:09

navn på stadion er ikke vanlig, men vi blir ikke det eneste laget i verden. For eksempel Reebok Stadium, Bolton...

Esp-1

Legg inn av Esp-1 » tir jul 09, 2002 23:01:25

Ja det finnes nok bedre navn på en stadion enn Color Line. Man skjønner fort at fotball er penger når noen i edru tillstand kan gå god for et slikt navn. Hvorfor ikke bare Aalesund Stadion, eller Guard Park?

1. april, er det i dag det eller?

faani

Legg inn av faani » ons jul 10, 2002 02:03:01

Dette er bare helt latterlig!!

Det er greit at Color Line, eller andre store sponsorer får høy profilering, men å kalle opp STADION sin etter en sponsor!
Dette skal jo være vår stadion i mange 10-år!!

En annen ting er at vi bor i Norge, og skriver norsk!!
Og så gi stadion vår et ENGELSK navn??!!

Her har noen kremmersjeler tatt helt av!!
Hvorfor ikke kalle supporterne "Colorklanen" med det samme??
Jeg vemmes!
Dette går bare ikke ann!!

chamelon

Legg inn av chamelon » ons jul 10, 2002 02:18:54

dette navnet blir jo åsså mer og mer latterlig jo mer man tygger på det..

det er jo engelsk norsk åsså, først to engelsk ord og så det norske ordet stadion.. navnet er jo åsså nesten vanskelig å si uten å måtte si det sakte...

tar vel ikke lang tid før det døpes om på folkemunne til "lina stadion" likevel?? dette må jo gjøres om!

greit nok at dere i styret/ledelsen aldri har hatt peiling på profilering eller markedsføring, men no har dere tatt kaka!

reznix

Legg inn av reznix » ons jul 10, 2002 03:48:36

Ingen kommer til å bry seg dette navnet allikavel. Ny navneommgang, nå for stadioen. Hva med fjøra? Fra myra til fjøra, det blir enkel overgang.

faani

Legg inn av faani » ons jul 10, 2002 04:21:38

Jo, selvfølgelig vil man bry seg om navnet.
Dette kan jo bare ikke bli stående.

Det er jo også utrolig at styret tror dette bare er et anliggende mellom styret og en rik sponsor. Dette angår hele byen, og ikke minst supporterne i uoverskuelig framtid.

Hvor er bakkekontakten? Antennene!?

Absa

Legg inn av Absa » ons jul 10, 2002 05:03:39

Set att det er en del negative reaksjoner på navnet på ny Stadion.
Noen spør seg om allt dreier seg om penger. Jeg vil si: Ja desverre er det blitt slik innen fotballen. Vi har nok av eks. på klubber som er bankerått og vel så det. Skal vi være med "oppe der" så trengs det penger. Det er noe vi alle vet, og det får vi fra sponsorer som f,eks. Color Line. Og da er det bare helt nødvendig å gi noe tilbake. Slik er det bare.
Etter min mening er hovedsaken att vi får en ny stadion. Og det ser det nå heldigvis att vi får.
Dette er faktisk helt vanlig andre sammenhenger innen idrett. Kan bare nevne div. Cuper som blir arrangert i navnet til sponsorene. Vi har f.eks Tippe Ligaen. Det er ikke 1.div. lenger. Hurra for omsettningen til Norsk Tipping.

Så dette mine kjære fotball venner, blir helt sikkert mer vanlig i framtiden. Det nok bare Aafk som er først ute med å bruke navnet på sponsoren på selve Stadion. Det blir nok flere.

Jeg personlig er sjeleglad for vi har fått en sponsor til å gå inn med så mye penger. VI FÅR STADION.
Så får heller Davy Watne ha litt problemer med å utale navnet.

Avslutter med å takke de ansvarlige i Aafk som har fått til dette.

Vi sees på Color Line Stadion Ålesund neste sesong

Absa

Legg inn av Absa » ons jul 10, 2002 05:44:10

Beklager alle skrive feilene.
Det ble kansje litt sent.

Kjetil

Legg inn av Kjetil » ons jul 10, 2002 09:58:00

Vel, da blir det stadion! Takker Olav Nils Sunde for støtten.

Hva navnet angår, er dette ikke så veldig viktig. Det blir "Ny- Myra uansett".

Derimot synes jeg at han fikk stadion-navnet ganske "billig". 10 millioner er jo ikke all verden for å få en storstadion oppkalt etter firmaet sitt. Ett navn som kommer til å bli nevnt om igjen og om igjen daglig i mediene i flere tiår fremover. Og ikke minst når AaFK omsider rykker opp.

Jeg er derimot glad ikke andre hadde 11 mill. til disp. Da kunne vi risikere "Bosch-Tørketromler-stadion-Ålesund", eller "Lano-for-liten-Lano-for-stor-stadion-Ålesund". Men jeg er temmelig sikker på at Nike ville punget ut minst 20 millioner for at stadion skulle hete Nike Stadion Ålesund. For en reklame da.

(Husker at Sunde sponset hele russebilen vår, uten at vi måtte kalle bilen "Color-Line-russebil-Ålesund". Bare en digresjon.)

Men for all del. Glimrende og helt nødvendig med dette innskuddet, og navnet kan vi leve med. Vi treffes på gode gamle Kråmyra senere i dag. Bank.

incubus

Legg inn av incubus » ons jul 10, 2002 11:38:46

navnet er jo ikke så kult akkurat, men dette er jo en ganske så vanlig måte å skaffe sponsorer til sin nye stadion på i England:

Reebok Stadium Bolton Sportsutstyr
Cellnet Riverside Stadium Middlesbrough Trådløs kommunikasjon
Walkers Stadium Leicester Potetgull
Briatannia Stadium Stoke Boliger (kjøp,salg
,lån,forsikring..osv)
The McCain Stadium Scarborough Frossenmat

Det finnes sikkert en haug til med slike eksempler og Color Line stadion Ålesund føyer seg fint inn i rekken, og klubben blir så vidt jeg vet den første i landet som gjør dette

incubus

Legg inn av incubus » ons jul 10, 2002 11:57:29

noe som er enda vanligere er å kalle opp de forskjellige tribunene etter sponsorer.....f.eks. Sparebanken Møre svingen eller Master Coach Stand

En annen fiin tribune hadde vært Skurkens minnegratishaug...en slags VIP-tribune der et antall heldige personer blir trukket ut til å sitte....dette blir trukket ut ved hjelp av nummeret på inngangsbilleten og de heldige vinnerne får da benytte seg gratis av Skurkens minnegratishaug i neste kamp

Brukeravatar
speak.

Legg inn av speak. » ons jul 10, 2002 13:55:30

Jeg ser med stor glede frem til en ny stadion i Ålesund hvor det er lystavler til scoringene (denne må kunne bli tre sifret til hjemmelaget), lystavler til assistent dommerene når det skal foretas bytter, et lydannleg som kommer til å spille fletta av Løwenvold, røkkeløkka, og allt annet, en stadion som våre motstandere kommer til å frykte like mye som Lerkendal.

Hva navnet angår er det kjempe kewlt med sponsornavnet som hovednavnet på stadion.....

Det var en som var inne på det tidligere at det var bra det var Color Line og ikke noen andre som kom på dette først.... bare se for dere

McDonnalds stadion Aalesund
Franz Schultz ztadion Aalesund
moa tekstil engros stadion aalesund

Hva cupper og slikt angår.... Vi skal i 4. runde knuse brann i 4.runde av If... cupen. Denne har også hatt navnet Coca Cola Cup....

Speak.

PS er det fler "gode" forslag på sponsorer vi er glad for ikke slapp til?

AaFK-Jugend

Legg inn av AaFK-Jugend » ons jul 10, 2002 16:37:01

Likte ikke heilt navnet nei, satt å humra litt for me sjøl i morgest ja. Men skal nok se at folk venne seg til det. Navnet kommer sikkert bare til å være der. Kommer sikkert et navn vi kommer til å bruke på folkemunne etterhvert.

Var litt morsomt med alle sponsorane vi e glad for at dem IKKE valgte, så e hive meg på e å!

Tena Lady Stadion Ålesund
Dr.Greves Intimvask Stadion Ålesund
Pampers Up & Go Stadion Ålesund
Bunnpris Stadion Ålesund
Donald Duck & Co Stadion Ålesund

Alle som e innom her må lage flere slike "gald ikke stadion heter det" forslag. Sikkert mye morsomt som kan komme fram!

No skal e på Smutthullet å drikke me nokken pils før kampen. Hvis nokken ser ditte før det e for seint må dokke komme bort på Smutten å lade opp!!!

PS! Forresten bra at Smutthullet ikke gikk inn som sponsor. Tenk dokke det da; Smutthullet Stadion Ålesund!?!

Pjottr

Legg inn av Pjottr » ons jul 10, 2002 16:54:39

Må nok bare si meg enig i at navnet ikke er det beste jeg har hørt ja, men det kunne, som bevist, vært verre. Synes heller vi må sende Color Line og Sunde en stor orange takk. Vil anta at 10 mill har utrolig mye å si for hvor raskt denne stadioen vil sprette frem. Og siden vi rykker opp i år er det toppers å spille kampene i ålesund og ikke i molde på røkke-løkka. Tenker forresten at røkke vrir seg litt når han ser pr-stuntet til color line.

Det er nok bare å godta at markedskreftene styrer i fotballen også, og jeg spår at aalesund ikke er den siste klubben med en sponsa stadion.

Personlig gleder jeg meg stort til første kamp på color line stadion ålesund!

takk sunde

Johnsli

Legg inn av Johnsli » ons jul 10, 2002 17:33:08

Glad den ikke heter Leiv Vidar Stadion Ålesund,
Libresse Stadion Ålesund, Myrstad Mathus Stadion Ålesund osv...

Broilern

Legg inn av Broilern » ons jul 10, 2002 19:42:06

Endelig tilbake fra ferie....slik at jeg får oppdatert meg på forumet!

Hva med Aalesund CL Stadion? Passer bra når vi skal spille Champions League om 3 år.

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

Boos2002

Legg inn av Boos2002 » ons jul 10, 2002 20:18:44

Ka med "JUGEND-AMFI"????

KJEMPENAVN!!!

MVH

ANDERS REITEHAUG

"AND THE AALINES MARCHING IN!!"

Kramer

Legg inn av Kramer » ons jul 10, 2002 22:07:23

Når skal folk forstå at Åfk ikke har noe i tippeligaen å gjøre på mange år....og ergo ikke heller trenger ny stadion

reznix

Legg inn av reznix » ons jul 10, 2002 22:39:13

Kramer er steike svimmel, og ikke følger han med på fotball. Hvem KNUSTE serieleder 4-2 idag?

speaker

Legg inn av speaker » tor jul 11, 2002 00:33:26

Kramer: Ikke Åfk men AaFk

alizm0

Legg inn av alizm0 » tor jul 11, 2002 03:53:09

navnet er greit det..kom på noen "takkgudforatdeikkeblesponsornavn" jeg også..

Slamsug AS Stadion, Ålesund ("vi suger alt" på alle reklameskiltene)
Nestle barnegrøt fra alder 1-3 Stadion, Ålesund
Mr. Lee Nudler Stadion, Ålesund
Statens Veg Vesen Stadion, Ålesund
Norsk Sengetøylager Stadion, Ålesund (med eget utsalg i inngangen)

Bøyer meg i støvet for Olav Nils og takker Aafk ledelsen for sikra godstemning til neste år

TAKK

faani

Legg inn av faani » tor jul 11, 2002 04:55:27

"Morsomt" med alle disse alternative reklamestadion-navna.

Men nå er jo ikke det poenget. Som første laget i Norge, kaller Aafk stadion sin opp etter en sponsor. Og det syns jeg ikke er morsomt i det hele tatt. Og går det virkelig bra med Aafk, er jo dette en latterlig lav sum.
(Tygg på det; tenk om Rosenborg skulle omdøpe Lerkendal til "Rema 1000- stadion" for all framtid, noe de selvfølgelig aldri kommer til å gjøre)

En stadion skal jo si noe om lokal tilhørighet, dessuten skriver vi jo norsk i Norge, for pokker!
Jeg er stolt av å være født og oppvokst i Ålesund. Men dette blir jeg ikke særlig stolt av.

Aafk.no

Legg inn av Aafk.no » tor jul 11, 2002 18:24:25

Utakknemlige idioter... Spiller vell ingen rolle hva stadion heter ! !
Vær glad dere får en plass under tak.
Så lenge det går ann å spille fotball dær så er vell det det viktigste

Oldboys

Legg inn av Oldboys » tor jul 11, 2002 21:00:47

NÅR ONKEL SUNDE IKKE SPONSER AAFK LENGER,DA BLIR DET ÅLESUND STADION.

speaker

Legg inn av speaker » lør jul 13, 2002 02:38:21

stadion blir vell for altids hetende Color line stadion Ålesund , er vell ikke noe årskontrakt på detta, han gav jo tross alt 10 mill

Broilern

Legg inn av Broilern » man jul 15, 2002 03:23:26

Først vil jeg si : Takk Sunde !!!

Men....HVEM kommer til å bruke dette navnet uansett???
Jeg kommer ihvertfall konsekvent til å si og skrive:

Aalesund Stadion

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

reznix

Legg inn av reznix » man jul 15, 2002 04:12:25

det tar vel ikke lang tid før stadion får nytt navn på folkemunne, og da går det vel ikke lenge før Davy og gjengen tar etter også, så blir color line snart glemt.

Svar