Moderator: Arcturus

luft

Color Line Stadion???

Legg inn av luft » søn jul 20, 2003 00:50:23

En ting jeg lurer på - Er det ingen som har reagert på navnet til det som skal bli AaFKs nye festing? Det gjør jeg!
Tygg på ordene...COLOR LINE STADION...
Først. Greit nok at AaFKs rike onkel vil bidra med kapital til ny stadion. Opprinnelig så vet jeg Sunde skulle bidra med 1/3 av utgiftene til denne stadion og for dette bl.a. få stadionen oppkalt etter dette selskapet som Sunde er eier i.
Om Sunde hadde gått inn med 100% inndekning for utgiftene til stadionen kunne jeg skjønt det litt mer, men 1/3 !!??
Der synes jeg ledelsen i Aafk har solgt seg billigere enn de mest slitne gledespikene i Tollbugata. At en investor skal få igjen for å skyte inn penger er rett og rimelig. Men da bør det holde med ordinær reklameplass.
Navnet på et fotball-lags hjemmearena synes jeg faktisk skal ha en litt dypere mening og sjel enn i dette tilfellet.
Dette blir bare så utrolig platt og kommerst!
Og hva gjør man den dagen Sunde fusjonerer sitt Color Line fergeselskap med et annet og skifter navn? Kanskje blir navnet DFT Seaways International Cruise Lines.....eller hva??? Mange forviklinger ute å går her ja.
Kråmyra høres så utrolig mye bedre enn Color Line Stadion.

Brukeravatar
speak.

Color Line Stadion???

Legg inn av speak. » søn jul 20, 2003 01:10:17

Mange har sagt sitt om dette kjære luft, men husk på at ingen kan leve av bare LUFT og vann! :D

Speak.

X-prod

Color Line Stadion???

Legg inn av X-prod » søn jul 20, 2003 01:30:59

Trodde vi var ferdig med denne diskusjonen her inne på forumet.
Jeg for min del DRITER i hva det offisielle navnet på stadion'n blir - jeg ser det bare som en fordel at Sunde støtter oss på den måten han gjør .. kunne gjernde hett Sunde Stadion for min del - jeg for min del kommer til å si "stadion" uansett så ... :D

faani

Color Line Stadion???

Legg inn av faani » søn jul 20, 2003 03:18:24

Jeg er 100% enig med deg "luft". Color Line Stadion er utrolig platt og kommerst. (faktisk hadde det vært bedre om det ble "Sunde Stadion"). Dette synet har både jeg og andre hevdet, i flere debatter om temaet.
Vi for se hva fremtiden bringer. Tror at det skal bli vanskelig å bli "vant med" dette navnet.

goliat

Color Line Stadion???

Legg inn av goliat » søn jul 20, 2003 03:25:50

Sunde betaler omtrent 100 prosent,han betaler iallefall over 100 millioner av dem 120 den kåster.Og da er ikke navnet noe og klage på,skulle bare mangle at han får litt tilbake

goliat

Color Line Stadion???

Legg inn av goliat » søn jul 20, 2003 12:30:01

Helt enig med deg der ja,jeg er iallefall veldig glad for den gode støtten Sunde gir Aalesund.Og uten han måtta vi bygget en halvferdig ,og mye mindre stadion til ca 30 millioner.No kan vi bygge en til neste 130 millioner

Bareci

Color Line Stadion???

Legg inn av Bareci » søn jul 20, 2003 12:43:00

Kommerst? Fy faen... Jeg trodde at Tippeligaen var "kommers" jeg!??? Må dere slutt å syte på alt som sytes kan! Jeg rekker en STOR TAKK til Sunde!

Hva med Bolten sin stadio da? Reebook? kommers... NERD!

La han kalle stadion for det han vil. Hadde det ikke vært for Sunde, hadde det ikke blitt ny stadio, ferdig med den saken.

Johnnen

Color Line Stadion???

Legg inn av Johnnen » søn jul 20, 2003 13:04:14

Før dette ble en realitet, tror jeg 99% av supporterne hadde tatt hvilket som helst navn, bare vi hadde fått en ny flott stadion. Men nå kommer sytinga...
AaFK og supportere bør[b] virkelig[/b] være klar over hva vi får av Sunde her- og være takknemlig som f***!

Men er det 130 mill nå?
Faen ikke dårlig det asså!

goliat

Color Line Stadion???

Legg inn av goliat » søn jul 20, 2003 13:14:45

Mellom 120 og 130 sa Welle til meg,for en uke siden.Men han regner ikke med at Sunde betaler alt,men jeg hører rykte om at Sunde skal ha med seg en samarbeids partner til og dekke noen av dem millionerene.Ellers så jobber nokk Aalesund ledelsen med og skaffe flere sponsora til stadion,så det vil nokk ta litt tid før alt er på plass økonomisk.Vi snakker tross alt om en helt anna stadion en først planlaget,så dette blir en stadion og være stolte av.Og det må sunde få æren for,da skal vi takke han og ikke klage på navnet

faani

Color Line Stadion???

Legg inn av faani » søn jul 20, 2003 15:31:05

Dette har ingen ting med "utakknemlighet " å gjøre! Det har å gjøre med identitet, og stolthet over byen min og laget i mitt hjerte!

Så ser vi om vi kan klare en lengre tankerekke rundt denne kommersialliseringen:
For noen år siden, var det veldig mange som reagerte da transporttjenesten for funksjonshemmede sine biler i flere byer skulle se ut som rullende reklameposters, ikke minst de funksjonshemma og de ansatte selv. Mange reagerer fortsatt, men dette er likevel nå vanlig i mange byer. Men hvorfor ikke ta steget videre? Hvorfor kan vi ikke gjør det samme på begravelsesbilene? (en begravelse er en dyr affære, her kan jo det spares litt..) ELLER???
Det er nå SERIØSE forslag i flere kommuner, om å spe på syltynne skolebudsjetter med å sette opp REKLAMEVEGGER i skolegårdene, ja endog trykke reklame på SKOLEBØKENE. Finnes det i det hele tatt noen grenser?
Det er et SUNNHETSTEGN at veldig mange i det ganske land, når Aalesund har etablert seg i TP og spiller på nytt flott stadion, annen hver uke vil vemmes og gremmes over reportasjer på TV2 og NRK fra "Color Line Stadion Ålesund". Her har man virkelig gått over en grense!
Og det er et sunnhetstegn at man aldri helt vil venne seg til det! Men trist at det er "tangolaget" fra Ålesund som så mange rundt i landet begynte å like, som skulle være først ut med å trå over denne grensen.

Aalesund vil uansett ALLTID være klubben i mitt hjerte, men vi er nok mange som aldri helt vil klare å bli dus med "Color Line Stadion Ålesund".
Og det mener jeg fortsatt er et sunnhetstegn.

faani

Color Line Stadion???

Legg inn av faani » søn jul 20, 2003 17:33:14

Det finnes ABSOLUTT alternativer til dagens finansiering! (Dette tør jeg påstå selv om jeg ikke har noen som helst inngående kjennskap til de forhandlinger som har vært gjort) Men vi måtte helt klart ventet med den forserte utbyggingen det nå ser ut til å bli. Men jeg ville heller ha "skyndet oss langsomt" enn at vi måtte leve med "Colorline Stadion Ålesund" i 50 år.

Sitat: "Tror du ikke at firma som f.eks Opel, Ford, Carlsberg Reebok osv. vil ha sine navn et sted, eller mener du at pengene skal bare gives vekk som anonyme givere ? "
Dette er jo bare tull. Selvfølgelig skulle sponsorene fått høy profilering. Men det er stor forskjell på at Liverpool profilerer Carlsberg på skjortene sine (for en STOR sum penger) enn at ledelsen hadde byttet "Anfield Road" med "Carlsberg Stadion". Da hadde Liverpool stått i brann. Selv for milliarder av pund!

goliat

Color Line Stadion???

Legg inn av goliat » søn jul 20, 2003 19:56:58

Jeg har litt peiling på det Aalesund driver på med,og kan si med en gang uten Sunde ingen flott stadion.Da hadde Aalesund bygget en stadion til 30 millioner,og hvor bra hadde den blitt?.Ikke bare det men Aalesund hadde fått en gjeld på rundt 10 millioner,og stadion hadde måtte bygges i flere trind.Så glem navnet og vær stolt og fornøyd med Aalesund og Sunde,slik jeg er.

Bareci

Color Line Stadion???

Legg inn av Bareci » søn jul 20, 2003 21:12:40

Ja så da har vi det på det rene! Faani er en ekte sosialist... Hva er galt med reklame? Hva er galt med reklame i skolebøker? Jeg bare spør? Kan overhode ikke se hva som er galt med det. Og jeg fatter heller ikke hvorfor du trekker inn begravelse, funksonshemmede eller skole? Hva har de med fortaball og gjøre? For å sette opp en tankerekke? Ai ai ai...

Jeg kan ikke forstå hva som er forskjellen på reklame i form av navn på en stadio, eller "SBM-merke" på drakten? Er det noen forskjell...!??

Men uansett om det er det eller ei, reklame gir "oss" penger, Og er det galt? Hvordan stiller du deg til at Sunde kun hadde gitt penger, og ikke fikk navnet? Det er kun snakk om et navn. Skjerpings, Gå heng sammen med Steinar Lem eller hans likesinnende.

Jada, vet... Men jeg blir alltid usakelig når jeg "diskuterer" med idealister....

faani

Color Line Stadion???

Legg inn av faani » søn jul 20, 2003 21:56:55

sitat goliat: " uten Sunde ingen flott stadion.Da hadde Aalesund bygget en stadion til 30 millioner,og hvor bra hadde den blitt? "
Men det har jeg jo allerede sagt noe om.
Bareci: "Hva er galt med reklame i skolebøker? Jeg bare spør? Kan overhode ikke se hva som er galt med det." Nei, synd for deg.

M_Head

Color Line Stadion???

Legg inn av M_Head » søn jul 20, 2003 22:03:02

Reklame overalt er en skam. Om den eneste løsningen for gratisbøker på VGS er reklame, så er det greit. Reklame skal slett ikke inn i barne- og ungdomsskolen.

Vi er ferdige med navndiskusjonen, men det er klart at Sunde investerer noen millioner, og vil gjerne ha noe skikkelig tilbake. At stadionet offisielt vil hete CLS betyr ingenting. Vi finner nok på et nytt navn som fører til identitet via folkemunne.

faani

Color Line Stadion???

Legg inn av faani » søn jul 20, 2003 22:12:44

" Vi finner nok på et nytt navn som fører til identitet via folkemunne. "
Ja, det håper jeg og, MHead!
Til slutt gjør kanskje Sunnmørsposten, Dagbladet, VG, TV2 og NRK det samme! Til slutt blir vel Sunde sur, men slikt må jo han vel bare regne med!!

FAntasy

Color Line Stadion???

Legg inn av FAntasy » søn jul 20, 2003 22:13:56

Det blir iallefall en vanvittig bra station å spille 1. div. fotball på.. *hurra!*

Loony

Color Line Stadion???

Legg inn av Loony » søn jul 20, 2003 22:19:29

Jepp.. Håper de fortsetter med gul ketchup i kiosken...den var kul...

luft

Color Line Stadion???

Legg inn av luft » søn jul 20, 2003 22:58:54

En ting til.

Det som slår meg er at Sunde faktisk kunne vært såpass storsinnet å bidra til at vi får et skikkelig navn på den nye stadion.
Hvorfor absolutt sette seg selv høyere? Eller er det slik at folk som vifter med tusenlappene absolutt skal ha behov for å vise hele verden, "Her har jeg bidratt..her er mitt navn...her er mitt ettermæle...elsk meg høyere enn dere selv". Satt litt på spissen selvfølgelig. Gud bevare, tusen tusen takk Sunde for at du gir Ålesund et flott fotballstadion. Tusen takk.
Du kan gjerne henge Color Line plakater rundt hele stadion, men må AaFKs hjemmearena absolutt hete Color Line stadion?

Jeg er ikke en furten utakknemlig kjip sunnmøring. Jeg har sjel.

Johnnen

Color Line Stadion???

Legg inn av Johnnen » søn jul 20, 2003 23:02:07

Faani, jeg syns du er på ville veger når du sammenligner reklamefinansiert skolevesen og gravferdsordninger. Det er enorm forskjell. Natt og Dag.
Fotball har i uminnelige tider vært fullstendig avhengig av sponsorer på bortimot alle områder.
[b] En gang diskuterte de om de skulle søle til draktene sine med sponsornavn- nå slåss de om dem...[/b]
Hadde det ikke vært for sponsorene, hadde ikke fotballen vært det den er idag. Dette er bare et "naturlig" skritt videre pga vanskelig økonomi for klubbene. Dette kommer mer og mer.

Men spørsmålet som sier hvor du egentlig står, bør jo være: vil du si nei takk til Sundes millioner, og heller ha en stadion med navnet Aalesund Stadion (el. lign.) til 30 mill?
For alle de som sier ja takk til Sundes finansiering, bør være helt komplett ferdig med saken. Ole Brumm, og jatakk begge deler- går ikke

luft

Color Line Stadion???

Legg inn av luft » søn jul 20, 2003 23:04:04

Røkke ville da ikke ha stadionet oppkalt etter seg?

Johnnen

Color Line Stadion???

Legg inn av Johnnen » søn jul 20, 2003 23:16:02

Vel, her må vi holde tunga rett i munnen. Det er egentlig ikke Sunde selv som står for pengene, men Color Line. Selv om han faktisk eier rederiet, er det en vesentlig forskjell.
Dette er ikke en gave, men en sponsorjobb som er i sin helhet godtatt og akseptert av AaFK.

PelleParlament

Color Line Stadion???

Legg inn av PelleParlament » man jul 21, 2003 00:12:37

Støtter luft,faani,og MHeads vinkling av denne tvisten.Color Line Stadium er et upersonlig og følgende uidentifiserbart navn,og jeg er sikker på at stadionet snarlig får et annet navn i den muntlige omtale.Hadde Skurken fremdeles vært i blant oss er jeg sikker på det allerede hadde vært gjort.

Det er mange utakknemlige personer i Ålesund. Er du ikke enig goliat ?

Legger også merke til denne artige meningsutvekslingen mellom FRP-kameratene Vålerenga,og goliat.De som har en anelse innsikt i politikken her til lands skjønner vel humoren i denne kosepraten mellom de respektive.

Herminator

Color Line Stadion???

Legg inn av Herminator » man jul 21, 2003 00:17:35

En ting jeg lurer på - Er det ingen som har reagert på navnet til det som skal bli AaFKs nye festing? Det gjør jeg!
Tygg på ordene...COLOR LINE STADION...
Først. Greit nok at AaFKs rike onkel vil bidra med kapital til ny stadion. Opprinnelig så vet jeg Sunde skulle bidra med 1/3 av utgiftene til denne stadion og for dette bl.a. få stadionen oppkalt etter dette selskapet som Sunde er eier i.
Om Sunde hadde gått inn med 100% inndekning for utgiftene til stadionen kunne jeg skjønt det litt mer, men 1/3 !!??
Der synes jeg ledelsen i Aafk har solgt seg billigere enn de mest slitne gledespikene i Tollbugata. At en investor skal få igjen for å skyte inn penger er rett og rimelig. Men da bør det holde med ordinær reklameplass.
Navnet på et fotball-lags hjemmearena synes jeg faktisk skal ha en litt dypere mening og sjel enn i dette tilfellet.
Dette blir bare så utrolig platt og kommerst!
Og hva gjør man den dagen Sunde fusjonerer sitt Color Line fergeselskap med et annet og skifter navn? Kanskje blir navnet DFT Seaways International Cruise Lines.....eller hva??? Mange forviklinger ute å går her ja.
Kråmyra høres så utrolig mye bedre enn Color Line Stadion.

Betal 100mill du så kan du få kalle stadion for nøyaktig det du vil... Lepsøy stadion kanskje?? LOL... nei nå syns jeg du er bare tåpelig.... Klart han skal få noe igjen for penga!

AaFK_Tromsø.2-0

Color Line Stadion???

Legg inn av AaFK_Tromsø.2-0 » man jul 21, 2003 00:40:49

PelleParlament/ Al Qa'ida venner:

Carl I Hagen har sikkert mer greie på Norsk politikk enn du noengang kommer til å få.

Ellers så støtter jeg de som vil ha Color Line Stadion.
Dere andre er sikkert fornøyd med å plukke blåbær.

Bareci

Color Line Stadion???

Legg inn av Bareci » man jul 21, 2003 01:13:19

Synd for meg faani? Må ikke glemme at snittet barn/ungdom bruker på tv titting er nesten 5 timer hver dag (høst/vinter). Så reklame tror jeg de for nok av, Men, men... La oss kvitte oss med reklamen på drakta, rundt stadion og alt anna, så slipper vi å bli påvirket "negativt".

La oss alle bli bønder, og dele på godene! Vekk med penger og materialisemen! Heia Pol Pot og Karl Marks... Skjerm folket for reklame!

Fornøyd nå faani?

faani

Color Line Stadion???

Legg inn av faani » man jul 21, 2003 10:25:48

Bareci: Hvis du har lest det jeg skrev, så sa jeg at sponsorene selvfølgelig skal bli godt profilert. Det du ellers skriver er jo det bare meningsløst å svare på.

luft

Color Line Stadion???

Legg inn av luft » man jul 21, 2003 11:29:34

Vel, her må vi holde tunga rett i munnen. Det er egentlig ikke Sunde selv som står for pengene, men Color Line. Selv om han faktisk eier rederiet, er det en vesentlig forskjell.
Dette er ikke en gave, men en sponsorjobb som er i sin helhet godtatt og akseptert av AaFK.

En sponsorjobb? Tja..med visse forbehold vil jeg si.
Det første kriteriet jeg ville tro det er for et selskap å sponse en idrett er at de skal få noe igjen for det. At de dermed skal tjene noenlunde på det.
En kan vel ikke være i sine fulle fem ved å tro at Sunde med sitt fergeselskap Color Line går rundt å håper de noen gang skal tjene inn igjen de 120-130 mill (om tallet er riktig da..) som skal brukes på ny stadion? Å sponse et lag i tippeligaen, bidra som investor, er å regnes som et eneste stort tapsprosjekt. Med unntak av Rosenborg er det ingen klubber som til nå har sjans til å tjene noe særlig penger på klubben sin.
Derfor vil nå jeg personlig mene det er mer å regnes som en gave. Sunde m/Color Line går inn i dette fordi han vil støtte klubben i hans hjemby som supporter, ikke for å få valuta for pengene sine.
De som mener noe annet tror jeg bør ta grunnkurset i Bed.øk på videregående om igjen.

Johnnen

Color Line Stadion???

Legg inn av Johnnen » man jul 21, 2003 15:02:44

Joooda, det er nok en delløsning for Sunde/Color hvor de får noe igjen for det de skyter inn av kapital...
Noe sponsor og noe velvilje.

Aafk nr.7

Color Line Stadion???

Legg inn av Aafk nr.7 » man jul 21, 2003 17:20:38

Herregud da. Når han gir såpass mye penger og støtter AaFK med et nytt stadion så plager det meg IKKE 1% at stadion heter Color Line Stadion...
Det kunne vært verre : Tena Lady Stadion,Allways Ultra Stadion..

Color Line er jo et unikt navn da, jeg sier iallefall takk til Sunde

Svar