Moderator: Arcturus

Putin

AaFK for hele Sunnmøre? Pøh!!

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 18:58:37

Jeg har ved flere anledninger blitt "beskylt" for å være Moldenser og Tornekratt-medlem. Vel har jeg tilbrakt noen år som student i Molde (og trivdes faktisk VELDIG bra!!).

Men, jeg er mer Sunnmøring enn de fleste av Dere Ålesundere. Jeg kommer lengre sydfra (i sentrum abv Sunnmøre) og er per definisjon mer ekte Sunnmøring. Meldte meg inn i dette forumet fordi jeg som stolt fotballvenn har holdt med både Hødd, AaFK og Molde FK. Men etter å ha møtt slike hooligan og sjikaneringsholninger som Dere "AaFK supportere" viser i dette forumet er AaFK i ferd med å falle i rankingen i mine øyne. Dere representerer langt fra hele Sunnmøre!!!!! Jeg synes å se konturene av det klysete og blærete AaFK vi kjenner fra før. Med den sympatiske Sunnmøringen Reidar Vågnes ved roret, tror jeg stadig flere ekte Sunnmøringer vil holde med Molde FK foran AaFK, selvfølgelig etter Hødd.

Putin

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man mar 08, 2004 19:00:47

[u] Man skifter ALDRI fotball-lag.[/u]

Binge

Legg inn av Binge » man mar 08, 2004 19:01:43

Men etter å ha møtt slike hooligan og sjikaneringsholninger som Dere "AaFK supportere" viser i dette forumet er AaFK i ferd med å falle i rankingen i mine øyne.

man høster som man sår...

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 19:12:26

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 19:14:54

Man skifter ALDRI fotball-lag.

Hødd er og bli laget, men jeg er altså i ferd med å endre synet på AaFK. Du tror vel ikke at alle som har vært på Kråmyra i år ikke har andre klubber de holder med? Da er du blåøyd.

Putin

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man mar 08, 2004 19:25:48

Meldte meg inn i dette forumet fordi jeg som stolt fotballvenn har holdt med både Hødd, AaFK og Molde FK.

Heilt greit for meg at du som "fotballvenn" velger å ha et overfladisk forhold til så mange klubber.

Men da burde det være mulig for deg å skjønne at jeg har et lidenskapelig forhold til fotball - og mitt favorittlag: AaFK. Det kunne ikke falle meg inn å holde med NOE ANNET lag i Norge enn mitt kjære Aalesund. Hvis jeg hadde tatt meg selv i å bli rørt om Hødd vant cupen neste år så ville jeg følt det som en stor synd - ja, rett og slett utroskap ville jeg ha betegnet det som!!!

Så du har ditt forhold til fotball - jeg har mitt. Er det greit for deg eller?

toris

Legg inn av toris » man mar 08, 2004 19:25:59

Helt enig med deg Putin. Jeg er erkemoldenser hvis en ser det slik. Født og voskt opp i Molde, men har også bodd tre år av mitt voksne liv i Ålesund. Trivselen var bra under studietiden. Mitt lag har hele tiden vært MFK, men jeg har også fulgt med i fotballen på Sunnmøre. Gledelig at det fotballelskende publikum på Sunnmøre fikk oppleve toppfotball, men den hetsen de slenger av seg mot fotballen ellers i fylket tror jeg de taper på i lengden. Hver gang Aafk scoret i begynnelsen av sesongen så jublet Moldenserne og romsdalingen med på Molde Stadion, men etterhvert som resultatene fra MFK sine kamper ble lest opp så jublet tilskuerne i Ålesund når Molde fikk resultater mot seg. Da ble det ikke mye jubel i Molde for å si det slik. Tror at fotballen i fylket hadde gjort seg tjent med at stridsøksen kunne blitt gravlagt på en måte. Det er greit at supporterne til Aafk holder med Aafk i kampene til mot MFK og motsatt. Likevel så blir mye av de som blir skrevet inne på dette forumet lavmål med mine øyne. Vet helt sikkert at dette ikke blir godt mottatt av Aalesunds FK sine supportere, men det får jeg bare tåle. Dere blir ikke bedre enn det svakeste leddet. Molde FK har lang erfaring fra toppen av norsk fotball. At Aafk har nærmet seg MFK er bra for det er med på å skape entusiasme og ikke minst gjøre begge klubbene bedre. Gledelig at Aafk også får bygget sin nye stadion. Fotballfylket Møre og Romsdal er satt på kartet gjennom flere topplag og ikke minst sentrale personer i norsk fotball. Landslagstrener fra fylket. Nyvalgt fotballpresident bosatt i fylket. Leder av norsk toppfotball fra fylket. Medlem av NFF-styret fra fylket. Alt dette er gledelig for fotballen i fylket. (merk dere at jeg ikke skrev at de tre ledende skikkelsene er bosatt i Molde, men at de er fra/ eller er bosatt i fylket). Det er fotballfylket Møre og Romsdal jeg vil fremheve selv om jeg er erkemoldenser. Lykke til i 1.divisjon. Om det ikke endrer seg med denne hetsingen fremover så kan en ikke se bortifra at jeg snart sier at jeg håper at ikke Aafk rykker opp igjen.

Pondus

Legg inn av Pondus » man mar 08, 2004 19:29:17

Hvorfor så bitter Putin? Er det noe du vil snakke om?

Du skal ha ros for å beskrive deg som mer ekte sunnmøring fordi du bor midt i sunnmøre! Godt tenkt!!

Du er IKKE et stor tap for supporterkulturen til Aafk, og passer bedre som Moldesupporter. Lykke til!

Toris ikke vær så jævli usaklig!!! Det har nylig vært en rimelig objektiv kåring av stadion, stemning og supporterne i Norge. Der fikk "drittsekkene" på sunnmøre rimelig bra score. Beskrivelsen av molde var ikke fullt så bra!! Med tanke på spillerne som representerer Molde fk så bidro ikke de akkurat til et vennskapelig forhold!

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 19:39:26

Hvis jeg hadde tatt meg selv i å bli rørt om Hødd vant cupen neste år så ville jeg følt det som en stor synd

Dette er nettopp holdningene jeg synes preger AaFK, og som alle Sunnmøringer som ikke bor i Ålesund bør merke seg!!!

Putin

NORGESMESTER2004

Legg inn av NORGESMESTER2004 » man mar 08, 2004 19:45:20

Mye bedre at Hødd gjør det bra i cupen enn Molde.
Av 2 onder velger jeg det minst i forferdelige.

En annen ting er:
Jeg syntes det er mer irriterendes at så mange i Norge higer etter Engelsk fotball ?

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man mar 08, 2004 19:48:36

Lykke til i 1.divisjon. Om det ikke endrer seg med denne hetsingen fremover så kan en ikke se bortifra at jeg snart sier at jeg håper at ikke Aafk rykker opp igjen.

Hvordan hadde du/dere reagert om det fløt over usaklige innlegg fra Aalesunds-supportere inne på Molde sitt forum?

Nå kan jo det godt hende dette faktisk ER tilfelle? Om det er det så er jeg rimelig sikker på at de to-tre molde-supporterne som sitter der er rimelig forbanna på disse karene, og reagerer akkurat likedan som meg/oss? Jeg for min del kunne aldri tenkt meg å la min IP-adresse vandre i slike lugubre strøk som molde.no eller hvor det nå er dere holder til...

Pondus

Legg inn av Pondus » man mar 08, 2004 19:48:57

Flott! Så dette sitatet sier alt om Aafk!?

Oi oi oi oi..... beklager men du setter rekord i tåpelighet!

Skal du rakke ned på Aafk, supportere og Ålesund så bør det være bedre en det du serverer, og litt mer saklig og kanskje litt sannhet ikke bare rykter og løgn?

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » man mar 08, 2004 19:50:05

Dette er nettopp holdningene jeg synes preger AaFK, og som alle Sunnmøringer som ikke bor i Ålesund bør merke seg!!!

Putin

Da er det jævlig rart at folk i London heier på Manchester United?

Fotball er følelser - Slipp dem fri.

Jeg trenger vel ikke nevne hvorfor kampene mot Molde og Hødd er ekstra spennende? DERBY! Det er ikke et derby hvis det ikke ligger noe bak det..

Putin: Hvilket lag holdt du med når det var AaFK mot Molde?

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » man mar 08, 2004 19:54:35

Jeg syntes det er mer irriterendes at så mange i Norge higer etter Engelsk fotball ?

Der er jeg enig.
Helt ufattelig at supporterklubben til United i Norge har over 30000 medlemmer, mens Klanen har 7000.

Jeg, for min egen del, får ikke noe ut av engelsk fotball. Jeg gliser litt når Tottenham vinner, men mer gidder jeg ikke bry meg.

Å kaste vekk flere ti-tusener av kroner for å reise på kamp i England er ubegripelig.
Tenk hvis de pengene heller hadde havnet i norske klubbkasser? Hvor kunne norsk fotball vært da?

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 19:56:46

Putin: Hvilket lag holdt du med når det var AaFK mot Molde?

Jeg så en av kampene, og var skuffet når Trond Strande scoret på overtid....men nå tror jeg faktisk det var bra..Deres hat slår litt konta kan man si...det er...usympatisk!!

Putin

Guru

Legg inn av Guru » man mar 08, 2004 20:03:53

Det går fint an å like meir enn eitt lag. Men kun eitt lag per nivå. Sjølv om nokon liker både Hødd og Aalesund vil eg tru at dei ikkje har problem med å vite kven dei håper vinn dei interne oppgjera. 90 poeng til Aalesund og 84 til Hødd vil vere perfekt, spør du meg.

For eigen del har eg vore ManU-fan i alle dei år. Det går fint an å kombinere med å vere AaFK-supporter. Men møtes dei i e-cupen fins det ikkje tvil om at Aalesund er laget. Og fjorårets kanskje aller beste reultat - i konkurranse med MFK-AaFK 2-3 - var Aalesund-Godøy 2-4 i innandørs-KM. Herlig, herlig!

Helsing ellevill AaFK-supportar

faani

Legg inn av faani » man mar 08, 2004 20:14:17

Putin; det er mye du kan være indignert over her i verden.
Også i fotballverdenen.

Men spar deg. Ikke forvent noen "fylkessolidaritet" overfor Molde eller Hødd.
Du viser jo sannelig at du ikke har mye erfaring med ekte supporterkultur.

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 20:21:00

Men spar deg. Ikke forvent noen "fylkessolidaritet" overfor Molde eller Hødd.

QUOTE]

Jeg håper virkelig at andre Sunnmøringer legger merke til slike holdninger. Det er bare et fåtall som bare er "AaFK-supportere". Hvis dere bare vil ha supportere som elsker AaFK og hater alle andre - ja da kan dere forberede dere på et slunket publikum framover. Synes dere andre sunnmøringer som ikke er "blinde" supportere at slike holdninger går an?

Putin

Tommy30

Legg inn av Tommy30 » man mar 08, 2004 20:23:49

Man må jo regne med litt hyl og skrik i dette gamet. Syns det er ekstremt hårsårt hvis man ikke tåler litt småhetsing en gang iblant.

Binge

Legg inn av Binge » man mar 08, 2004 20:24:54

Jeg håper virkelig at andre Sunnmøringer legger merke til slike holdninger. Det er bare et fåtall som bare er "AaFK-supportere".

Det er også kun et fåtall som gidder å bry nesa si i hva vi 'hardbarka' supportere måtte mene om det ene og det andre, så lenge meningene befinner seg innenfor rimelighetens grenser.

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 20:30:26

Ut fra tidligere mediadekning, bl.a. i SMP - tyder mye på at mange følger med...og da ser de holdningene til dere "hardbarkede" supportere. Dere får neppe flere sympatisører enn det dere allerede har.

Er innom Hødd og Molde sine forum, helt andre holdninger der. De elsker ikke AaFK, men man ser ikke slikt hat som man ser her inne!!!

Usympatisk og frastøtende!!

Putin

Binge

Legg inn av Binge » man mar 08, 2004 20:34:43

Usympatisk og frastøtende!!

Putin

Mon tro hvorfor vi ikke flere av dine meningsfrender frekventerer forumet...

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 20:42:21

Mon tro hvorfor vi ikke flere av dine meningsfrender frekventerer forumet...

Kanskje på grunn av hooligan-holdningene? De fleste sunnmøringer liker faktisk Hødd, med alt de har gjort for fotballen på Sunnmøre - tror jeg. Her inne presenteres helt andre holdninger...for å si det mildt!!

Putin

Binge

Legg inn av Binge » man mar 08, 2004 20:48:48

Kanskje på grunn av hooligan-holdningene? De fleste sunnmøringer liker faktisk Hødd, med alt de har gjort for fotballen på Sunnmøre - tror jeg. Her inne presenteres helt andre holdninger...for å si det mildt!!
Putin

Så du mener virkelig at du er den eneste personen, av alle de utallige som deler ditt syn på saken, som er mann nok til å ta opp denne problemstillingen her inne blant oss hooligans?

(husk at dette forumet har et uvanlig høyt besøkstall)

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 20:55:12

Tror dere, at med deres usympatiske holdninger til andre klubber på Sunnmøre og i fylket, appelerer til vanlige fotballvenner på Sunnmøre?

Putin

Galiat

Legg inn av Galiat » man mar 08, 2004 20:58:33

Er det rart at vi ikke liker Molde Da?,når halve laget går runt og sier dem hater Sunnmøringer,og Aalesund.Og han Strande du skryter av,sa jo at han var glad Aafk rykka ned.Klart vi ikke liker et slik lag,jeg hater Molde og Moldensera,og har ingen sans for slike blære onger.Og går du inn på Hødd forumet,så er det vel ikke rart vi ikke liker dem.Jeg liker lag og folkeslag som oppfører seg fint,slik som Tromsø og Bodøglimt tilhengerane.Se og ler av dem Molde og Hødd tilhengera,så skal jeg behandle dere godt også.Men jeg vil aldri like mer en et lag,og juble når Hødd og Molde skåra.Det klarer jeg bare ikke

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man mar 08, 2004 20:58:36

Nå er jeg straks ferdig med en 10-timers dag på jobb. Her var lite å gjøre i dag, så jeg setter stor pris på alle de usaklighetene du har kommet med her i dag, Putin. De har utfyllt mine, i dag, hyppige fem-minuttere på en utmerket måte - og jeg har tilogmed fått meg mang en god latter, og ikke minst nakketrening da jeg har ristet mye på hodet av poengene dine.

Takk for i dag. Håper vi kan kaste bort tiden din en annen dag også!

:P

Binge

Legg inn av Binge » man mar 08, 2004 20:59:12

Tror dere, at med deres usympatiske holdninger til andre klubber på Sunnmøre og i fylket, appelerer til vanlige fotballvenner på Sunnmøre?

Putin

Tror du at dine holdninger, meninger nødvendigvis er representabilt for den menige sunnmøring?

jonepost

Legg inn av jonepost » man mar 08, 2004 21:01:24

Putin

Kjære Putin. I denne tråden går du ALT for langt. Dette diskusjonsforumet består for det første av SVÆRT ulike typer. Alt ifra hooliganstyper til rolige familiefedre med en vanlig sunn fotballinteresse. Imidlertid er det nok lettest å vekke temperamentet til dem som slenger fra seg med idioti når du skriver slike innlegg som du gjør her. Det blir dermed en seloppfyllende profeti.

Hvis du er ute etter å provosere frem usakligheter og dumme utbrudd her inne, så er det en smal sak. Det er det også på Hødd sitt forum og på Molde sitt forum. Svært mye hater AaFK-prat både i Molde og i Ulsteinvik.

Jeg har registrert at du den siste tiden har fremstått som temmelig Moldepatriotisk her inne på forumet, og det er selvsagt helt greit så lenge du ikke er ute etter bare å provosere. Imidlertid vekker det reaksjoner når folk føler at du bare er ute etter å spre dritt.

Putin

Legg inn av Putin » man mar 08, 2004 21:01:58

Du er IKKE et stor tap for supporterkulturen til Aafk, og passer bedre som Moldesupporter. Lykke til!

Dette er cluet i alt jeg har erfart her inne. Er du ikke "ekte" AaFK-patriot (dvs. at du må hate Hødd og Molde) så er du ikke velkommen!!
Jeg håper at alle med sympatier for andre gode fotballag legger merke til dette!! La Ålesunderne ha klubben for seg selv - det fortjener de...ihvertfall hvis gjengen her inne er representativ.

Putin

Svar