Moderator: Arcturus

Vandango

Latterlig prioritering

Legg inn av Vandango » lør mar 20, 2004 00:24:09

Ålesund er en av de byene i Norge med mest enestående treningsforhold om vinteren.(Herdbana og Sunnmørshallen). Nå når vi endelig har greid å anlegge målbevisste og anselige rammevilkår for Aafk på beina, bruker de sannelig enda en formue på nok en latterlig treningstur til La Manga. Herregud sier jeg bare, hvorfor heller ikke prøve å bestrebe en/flere spillerforsterkninger. Alle de elendige treningskampene (og den ekstremt dårlige oppførselen blant enkelte spillere) burde talt for seg, men neida, her prioriteres sol, bading og varme. Alle som en er vel også enig i at et opprykk fra årets 1.divisjon, blir en høyst vanskelig oppgave, og en forsterkning eller to hadde slett ikke vært å forakte. Èn slik tur ville vært helt forståelig, men dog ikke nødvendig, i løpet av et år. Håper noen på Kråmyra snart kan stikke fingeren i jorda og finne ut at vi faktisk er et 1. divisjonslag.

Lurer også på hvorfor Tor Hogne Aarøy ikke har kommet med en offisiell beklagelse til oss supporterne etter den sinnssvake kommentaren under Levanger-kampen.

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 00:33:33

har du egentlig snøring på hva du snakker om?

Den forrige La Manga turen ble i sin helhet sponset av Nils Olav Sunde.

Hva denne turen angår.. la meg sitere Sandefjords-blad:
Hvis Sandefjord Fotball hadde valgt å bare reise ned til La Manga med en tropp bestående av 25 mennesker totalt sett, ville en ukes opphold inkludert reise kostet klubben 25.000 kroner pluss busstransport tur-retur Gardermoen. Til sammen ville dette blitt 34.000 kroner, og prisen er så lav fordi Norges Fotballforbund subsidierer den første treningsuken sterkt.
http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73165984839932&Avis=SB&Dato=20040317&Kategori=SPORT&Lopenr=103170005&Ref=AR

resten av oppstøtene skal få stå usagt

Vandango

Latterlig prioritering

Legg inn av Vandango » lør mar 20, 2004 00:40:00

Hvis Sandefjord Fotball hadde valgt å bare reise ned til La Manga med en tropp bestående av 25 mennesker totalt sett, ville en ukes opphold inkludert reise kostet klubben 25.000 kroner pluss busstransport tur-retur Gardermoen. Til sammen ville dette blitt 34.000 kroner, og prisen er så lav fordi Norges Fotballforbund subsidierer den første treningsuken sterkt.

Derfor mener jeg at èn tur er nok...

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 00:46:15

Derfor mener jeg at èn tur er nok...

Mener du seriøst at rundt 40 000 kr samlet er mye penger å bruke for klubben på 2 uker i La Manga?

(pengene fra Sunde skulle gå direkte til spillergruppen og det var deres eget valg å bruke dem til en ukes tur til La Manga)

NORGESMESTER2004

Latterlig prioritering

Legg inn av NORGESMESTER2004 » lør mar 20, 2004 00:48:13

Det kan være viktig å trene i sommerforhold for å få overskudd !
Det merkes til og med på meg.
Om vinteren er jeg tung og trøtt, men om sommeren kommer overskuddet.
:)

Pondus

Latterlig prioritering

Legg inn av Pondus » lør mar 20, 2004 01:02:42

Er det ingen grenser for hva spillerne, lederne og klubben kan kritiseres for? Du Vandango må være en av de mest kreative kritikerne som er å oopdrive. Når Binge setter deg på plass så klarer du faktisk ikke å innse at du er langt ute å kjører. Imponerende!!! Det er mulig du prøver å provosere, men det er så hinsides all fornuft at kun sterk medisinering over lang tid vil kunne hjelpe. Når Binge klart og tydelig får frem at kostnadene for 14 dager på La Mange er nesten gratis så fortsetter du. Skjer deg!!

Vandango

Latterlig prioritering

Legg inn av Vandango » lør mar 20, 2004 01:08:05

Du tror vel ikke Aafk reiser til La Manga med bare 25 mennesker? Hvis du mot formodning ikke skulle være opplyst: Om Aafk tar med seg 32 mennesker på turen, er prisen plutselig oppe i 145 000!! Det glemte du å fortelle lille venn. Kjære lille Bingegutt, hvis du ikke allerede visste det, så har Aafk med seg MER enn 32 mennesker på turen. Skal ikke prøve meg på noen utregning, men differansen på 25 og 32 taler vel for seg selv..

NORGESMESTER2004

Latterlig prioritering

Legg inn av NORGESMESTER2004 » lør mar 20, 2004 01:25:22

Vandango:

AaFK vil ikke klare å få samme treningsforhold og matching på Herdbana som i gode sommerforhold, med flere andre gode lag, som det er på La Manga nå i mars mnd.

Dessuten: så kan du sjøl regne ut hva AaFK må betale for å få hit til Ålesund 2-3 gode lag, for å få den samme kamptreningen som laget får der nede.

På La Manga er det flere lag allerede, og disse betaler selvfølgelig ikke AaFK noen ting til !

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 01:58:32

Kjære lille Bingegutt, hvis du ikke allerede visste det, så har Aafk med seg MER enn 32 mennesker på turen. Skal ikke prøve meg på noen utregning, men differansen på 25 og 32 taler vel for seg selv..

Kjenner jeg deg siden du vet at jeg er liten? ;)

Hvor har du det forresten fra at AaFK drar med flere enn la oss si 32 mennesker? kilde?

(AaFK har en stall på 23 spillere, inklusivt 2 trenere og 1 oppmann blir det 26 stykk)

og diskusjonen i forhold til spillerkjøp er irrelevant, AaFK har bedre økonomi enn at 150 000 umuliggjør spillerkjøp

faani

Latterlig prioritering

Legg inn av faani » lør mar 20, 2004 02:11:09

Vandango er et strålende eksempel på at det faktisk er noen som er inne på dette forumet KUNN for å provosere.

NORGESMESTER2004

Latterlig prioritering

Legg inn av NORGESMESTER2004 » lør mar 20, 2004 02:27:17

Lurer også på hvorfor Tor Hogne Aarøy ikke har kommet med en offisiell beklagelse til oss supporterne etter den sinnssvake kommentaren under Levanger-kampen

Han er sikkert fortsatt irritert på supporterne som viste fingeren til han i Skien, og det er trolig en av personene han kjeftet på !

faani

Latterlig prioritering

Legg inn av faani » lør mar 20, 2004 02:38:00

Vandango er et strålende eksempel på at det faktisk er noen som er inne på dette forumet KUNN for å provosere.

Slikt trengs dessverre å gjentas.

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 02:49:30

Altfor klar over det, men gidder ikke la det hele ende med samme gamle*, derfor passer det seg alltid å legge litt kalde fakta på bordet

*de som skriker høyest blir hørt

Vandango

Latterlig prioritering

Legg inn av Vandango » lør mar 20, 2004 12:07:17

Aafk er i en utviklingsfase,de har et mål de streber etter, som er fult mulig å oppnå. I denne utviklingsprosessen er det svært viktig å få tilbakemeldinger, på samme måte som en student får tilbakemeldinger unders sin utviklingsprosess. Jeg kaller det konstruktiv kritikk. Jeg vil, forhåpentligvis som dere, at Aafk skal komme tilbake der de var forrige sesong, Laget trenger all den støtte de kan få PÅ KAMPENE. Da skal man ikke bry seg med hvilke taktiske valg IMN gjør eller hvor bra/dårlig spillerne presterer, men støtte laget 100%. I ettertid derimot, burde lagets og trenerens innsats evalueres, da kan man gi tilbakemeldinger.

Jeg synes det er naivt av dere å rope hurra for alt som blir gjort på Kråmyra. Mennesker er feilbare(Bård Viggen er et prakteksempel), og trenger derfor å få tilbakemeldinger, i dette tilfelle kontruktiv kritikk. Så til alle dere som sporer av hver konstruktiv-debatt med: "han gjør det bare for å lage kvalm osv." gå litt i dere selv, tenk over at jeg gjør det for lagets beste.

Det triste med de fleste av oss er at vi heller vil bli ødelagt av ros enn reddet av kritikk.

Vandango

Latterlig prioritering

Legg inn av Vandango » lør mar 20, 2004 12:08:22

Aalesund FK

Latterlig prioritering

Legg inn av Aalesund FK » lør mar 20, 2004 12:21:29

e syns det e altfor dumt av de Vandango å kritisere dinne reisa, den e 101% finansiert av sunde. Så da e det e penga som va tildelt spillergruppa, dei skulle finne ut ka dei ville bruke pengane på. Så hvis dem syns at de e nåkke dem ikke får utbytte av så hadde dem vel neppe reist til la manga... Men du vet vel best ...

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 14:40:07

Det triste med de fleste av oss er at vi heller vil bli ødelagt av ros enn reddet av kritikk.

Kritikk vil aldri kunne bli konstruktivt når kritikeren selv skyter himmelhøyt over mål.

yttis4

Latterlig prioritering

Legg inn av yttis4 » lør mar 20, 2004 16:48:15

Helt riktig av Vandango å sette fokus på klubbens prioriteringer. Istedetfor dyre sydenturer i tide og utide burde klubben heller bruke penger på sårt tiltrengte forsterkninger i midtbaneleddet. Klubben må selvsagt vurdere nytteverdien av disse treningsleierene opp imot kostnadene. Jeg nekter å tro at to slike opphold på La Manga i skal være nødvendig.

ItTakes11toTango

Latterlig prioritering

Legg inn av ItTakes11toTango » lør mar 20, 2004 18:07:17

Sett dere inn i fakta før dere begynner å uttale dere.

Fakta er at forrige sydentur var en tur som var fullt og helt sponset av Sunde - altså en ekstra bonus for spillerne for god innsats forrige sesong, selv om det dessverre endte med nedrykk. Denne turen var ikke noen rein treningsleir. Her fikk spillere og ledere også ha med seg både koner, kjærester og barn, så dette ble en tur som var minst like viktig sosialt (teambuilding), så vel som treningsmessig.

Og dessuten var de ikke i La Manga, men på Kanari-øyene.

Den turen de reiser på nå, er en tradisjonsrik tur, som de har hatt årlig i en rekke av de seneste sesongene. La Manga er en by med glimrende fotballfasiliteter. Hit reiser lag fra heile europa. Alt fra norske 2.divisjonslag til Premier League-lag.

Siden det reiser mye lag nedover dit for å trene - er det gode muligheter for å avtale treningskamper mot bedre motstand enn hva man kan oppdrive hjemme - slik som AaFK i år får mot to gode svenske lag.

Og sist, men ikke minst - laget får gress under føtta - og for en skikkelig fotballspiller føles det nesten like godt som det gjør for den desperate mannen i gata å få "pels på snabben."

Så jeg unner ihvertfall hele laget og lederne å reise ned til La Manga og spisse formen på gode fasiliteter - og forhåpentligvis godt vær - slik at de er klar den 12.april til å gi oss det vi ønsker:

Kalas-fotball og opprykk til Tippeligaen 2005!

Supporter

Latterlig prioritering

Legg inn av Supporter » lør mar 20, 2004 18:25:10

Nå er vel ikke økonomien grunnen til at Aafk ikke har hentet forsterkninger. De sier ikke "vi har ikke råd". De sier vi tar det fortløpende, altså tar det som det kommer.

Hovedgrunnen i så måte til at vi ikke har fått attraktive spillere til klubben er vel kanskje semi proff modellen, men bryter man denne. Bryter man en stor del av filosofien til Aafk. Hvor høyt man vil lønne spillerne vil heller ikke endres av om man reiser på treningsleir eller ikke.

Dessuten før man kritiserer må man sette ting i perspektiv. Hvordan hadde Aafk's forutsetninger vært om de ikke fikk møte god motstand på GRESS i god temperatur. Kontra at de var hjemme og fortsatte å trene og spille treningskamper på kunstgress eller i hall. Det jeg vil frem til er at Aafk får en forsmak og trening på å spille i det miljøet de skal når sesongen begynner. FØR den virkelig gjør det, og på den måten øke sulten og moralen. Og også få trent på "riktig" grunn.

Støtter fullt ut at Aafk dro på treningsleir. Vi kunne heller stilt oss spørsmål om de ikke gjorde det. For å nevne det, det er ikke helt uten grunn at så mange europeiske topplag drar sørover på treningsleir.

yttis4

Latterlig prioritering

Legg inn av yttis4 » lør mar 20, 2004 20:14:47

Mine uttalelser var basert på et generelt grunnlag. Treningsoppholdet i La Manga er selvsagt en viktig del i sesongoppkjøringen. Jeg kjenner ikke alle fakta her, men dersom det du sier er riktig, at spillerne ble belønnet med en sydentur til kanari-øyene for fjorårets bitre og unødvendige nedrykk, da er det absolutt en grunn til å stille spørsmålstegn ved både det ene og det andre.

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 20:18:45

da er det absolutt en grunn til å stille spørsmålstegn ved både det ene og det andre.

stille spørsmålstegn ved at Nils Olav Sunde på eget initiativ velger å gi spillergruppa ei belønning på 100 000 kr per skåring i den avgjørende kampen mot Bryne?

Råttå

Latterlig prioritering

Legg inn av Råttå » lør mar 20, 2004 20:22:41

Aafk burde ha brukt pengene de fikk av Nils Olav Sunde til forsterkninger og ikke til en kosetur til syden.

yttis4

Latterlig prioritering

Legg inn av yttis4 » lør mar 20, 2004 20:26:50

Ja. Er det vanskelig å tenke seg at disse pengene faktisk kunne vært disponert på en mye bedre måte for laget og klubben? Etter min mening var de eneste som fortjente en ekstra bonus etter sist sesong publikum, som møtte opp i tusentall på hjemmekamper så vel som bortekamper. Men til tross for et åpenbart behov og flere titalls aktuelle prospekter har ikke klubben gjort noe som helst for å skaffe oss de forsterkningene som må til for å løfte oss sportslig.

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 20:27:32

Aafk burde ha brukt pengene de fikk av Nils Olav Sunde til forsterkninger og ikke til en kosetur til syden.

Pengene ble gitt til [u] spillergruppa[/u] , IKKE AaFK!

AaFK har [u] aldri[/u] hatt disposisjonsrett til de pengene

Vandango

Latterlig prioritering

Legg inn av Vandango » lør mar 20, 2004 20:30:02

Et lag som for eksempel Sandefjord prioriterer helt ulikt Aafk. De dropper alt som heter ?syden? i oppkjøringsfasen, og har i tillegg i tillegg mindre gunstige treningsforhold enn Aafk om vinteren. For å gjenta meg selv i det kjedsommelige: Èn tur er både flott og bra, men to turer i løpet av få mnd. er, i mine øyne, å gå litt for langt i jakten på den savnede formen. Å begynne å prate om hvem som betaler ditt og datt er helt irrelevant, da penger er penger, og, som alle vet, penger kan prioriteres på forskjellige måter. Om det er Sunde, spillerne eller ledelsen som opptrer kritikkverdig får være opp til andre å avgjøre..

Stiller også spørsmålstegn ved hvorfor Aafk ikke har prøvd å få tak i den eminente midtbanespilleren Tom Erik Moen fra Rosenborg. Moen har gått alle gradene på de aldersbestmte landslagene, og regnes for å være et meget stort talent. Moen scoret for øvrig i sin debut i dag?

Gange Rolv

Latterlig prioritering

Legg inn av Gange Rolv » lør mar 20, 2004 20:36:56

Godt poeng Vandango, Aafk trenger forsterkninger for å rykke opp. Etter min mening her vi en altfor tynn stall.

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 20:42:13

Et lag som for eksempel Sandefjord prioriterer helt ulikt Aafk. De dropper alt som heter ”syden” i oppkjøringsfasen.

Sandefjord har like mange dager i syden (2 uker) som AaFK og vil komme til å bruke mye, mye mer penger

Stiller også spørsmålstegn ved hvorfor Aafk ikke har prøvd å få tak i den eminente midtbanespilleren Tom Erik Moen fra Rosenborg. Moen har gått alle gradene på de aldersbestmte landslagene, og regnes for å være et meget stort talent. Moen scoret for øvrig i sin debut i dag…

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=592231&Thread=Tor%20Erik%20Moen%20til%20Moss

at han er et [b] meget[/b] stort talent tror jeg mest er din påstand..

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 20:50:07

Godt poeng Vandango, Aafk trenger forsterkninger for å rykke opp. Etter min mening her vi en altfor tynn stall.

godt poeng? oppgitt...

AaFK begrenser ikke sine muligheter til å kjøpe nye spillere ved å bruke 50-100k på en treningsleir! Hva sammenheng har da en sydentur fra eller til med det faktum at AaFK absolutt burde handlet nye spillere? Spillerkjøp eller ei er en diskusjon som har null sammenheng med åpningsinnlegget!

At Sunde velger å spillerene en gulerot forut skjebnekampen mot Bryne ved å love bort 100.000 kr er et valg som umulig kan kritiseres, spesielt på bakgrunn av at klubben selv hadde et overskudd på 3 millioner kroner.

Binge

Latterlig prioritering

Legg inn av Binge » lør mar 20, 2004 20:51:16

Ja. Er det vanskelig å tenke seg at disse pengene faktisk kunne vært disponert på en mye bedre måte for laget og klubben?

Vet Yttis hva som ligger i begrepet å øremerke penger?

Svar