Moderator: Arcturus

donaldo

Nok et skamfullt poengtap

Legg inn av donaldo » tor mai 29, 2003 23:00:55

prat i såfall for deg sjøl.
e e stolt av aafk, å spesielt strafferedninga til frank
stå på aafk, mot lsk holder det heilt til mål

PeDdE

Legg inn av PeDdE » tor mai 29, 2003 23:30:40

Eg stiller meg sjølv spørsmålet: Er det nok med et smil om munnen? IMN virka fornøgd med 2-2 mot Odd då han vart intervjua på NRK. Det gjer ingenting at det andre laget utligner så lenge AaFK går opp i ledelsen først. Men han bør vel prøve å holde på ledelsen og ikkje berre smile og si at vi lærer og bla bla bla......

, men jeg stiller store spørsmålstegn ved noen av de byttene Normark gjør. Spesielt stiller jeg meg kritisk til at en spiller som Marius Aam får slippe til kamp etter kamp. Det han presterer på banen kvalifiserer slett ikke til det man forbinder med tippeliganivå, knapt nok 1.divisjonsnivå.

Helt enig, hvorfor gjøre dumme bytter? Eg stiller meg tvilande til trenerens taktiske trekk under kampen. Nytter ikkje å legge seg bakpå. Angrep er beste forsvar. Det må no vere noke gale når dei rotar vekk ein ledelse so ofte.

hvads

Legg inn av hvads » fre mai 30, 2003 00:24:14

Så enig-så enig yttis3.

At laget ikke holder kampene ut skyldes av at de er for dårlig trent, noe som ingen lenger KAN nekte for. Vi har sett det i alle kampene.
Konsentrasjon og presisjon har noe med kondisjon å gjøre. Til lenger ut i kampene vi kommer, til mer upresis blir det.

Men hva som skal/må gjøres er ikke lett å si. Syns at laget kan holde nivå, men mangler noen eller en skikkelig spiller som står fram og viser muskler og som får med seg resten av laget når det røyner imot .
Hvorfor har man ikke skaffet seg en slik spiller i en eller to sessonger som kunne løfte laget opp?? Koste hva det koste ville........... Det sir iallefall jeg. Ta ett godt eksempel i Liverpool den sessongen de hadde Gary McAllister på laget..... Og ingen mer kommentar utover det eller laget....

NOE MÅ GJØRES ellers rykker vi direkte ned uten en seier og vi alle må luske oss stille i dørene når vi skal besøke kjentfolk uttafo sunnmøre........

jason

Legg inn av jason » fre mai 30, 2003 00:32:23

Enig me de yttis3. Marius Aam burde ikke komme inn.Men e tror han Jokke blei skada, så kem skulle inn da--Holm tidligere eller Johansen kanskje????

Eddie

Legg inn av Eddie » fre mai 30, 2003 00:36:22

i det misnte var der bra med folk , til å skape en fin ramme rundt kampen, Bemerket meg en jente, drakt med signatur, knestrømpe, og en sann orange og blå ting til å ha mobil i (dn var kul) noen som vet hvem det er? jeg hadde nemli bare å snu meg litt når kampen var kjedlig, så blei d i det minste noe pent å se på.
Håper det går bra mot Lillestrøm :)

Ingrid

Legg inn av Ingrid » fre mai 30, 2003 00:40:58

Kan e bare få si én ting?
Vi i Ålesund burde vær utroli stolt over å få ha et tippeliga-lag. Vi e heldi somhar fått oppleve at dem rykte opp, å d bør vi vær førnøyd me. At dem i nokken kampa ikke e så go, e en anna sak. Men se på korsen dem spilte mot Rosenborg! Å mot Viking! Ta å skjerp dokke gutta! Vær stolt av d lage vi har, d hjelpe ikke å syte sånn som dokke gjør.

hvads

Legg inn av hvads » fre mai 30, 2003 00:50:22

Kan e bare få si én ting?
Vi i Ålesund burde vær utroli stolt over å få ha et tippeliga-lag. Vi e heldi somhar fått oppleve at dem rykte opp, å d bør vi vær førnøyd me. At dem i nokken kampa ikke e så go, e en anna sak. Men se på korsen dem spilte mot Rosenborg! Å mot Viking! Ta å skjerp dokke gutta! Vær stolt av d lage vi har, d hjelpe ikke å syte sånn som dokke gjør.

Skjerp deg. Høres ut som du er mor til en av spillerne. Trenger ingen "å e e så stålt av gutten min kvinnfolk her........"

Jannicke

Legg inn av Jannicke » fre mai 30, 2003 00:53:43

Eddie
Hm, vis ho jenta hadde blondt hår og dinna tingen va av merket dickies, da e muligens ho jenta du prata om me, mn asså burde ikke man gå på fotballkamp for å følge med på d som skjer på bana?
Jaja, og d e så mange som sir at dei fleste jente går kun fordi d e gutta dr.. Og ditte e tross alt et fotballforum også..

Men uansett, ditte va synd folkens, SÅ NÆRT, men dei dabba for mye av, forhåpentligvis no så tar vi lillestrøm. Når straffa kom da.. Utroli bra at han Frank redda, hadde blitt så irritert vis ikke!! Skulle vært 3 poeng i dag, som mange andre daga, men det kommer se. Og siden e e evig optimist og AaFK patriot, så mista e ikke troa. :)

Ringo

Legg inn av Ringo » fre mai 30, 2003 00:56:43

Må nok desverre si meg enig med Yttis3. Dette går ikke vegen, og ledelsen må komme fram med tiltak hvis vi skal overleve i TL. "Vi lærer kamp for kamp" fungerer ikke lenger. De nærmeste ukene vil vise hva AAFK's ledelse vil med klubben.

Tuttifrutti

Legg inn av Tuttifrutti » fre mai 30, 2003 00:58:57

Jeg er faktisk(!) enig med yttis3!
Bortsett fra at jeg faktisk tror vi har spillere som er gode nok, bare at de rett og slett ikke har kondis...
Aam?? Håper han ikke leser noe på dette forumet, men det går jo bare ikke!! Han burde ikke vært på benken engang... Det lille han er på banen ødelegger en stor del av det hele...

Enda en kamp jeg tar som ett tap, ikke uavgjordt...
Men vi stiller selvfølgelig opp på neste kamp også! :)

Heiiiiaaa Ålesuuuuund!!

harato

Legg inn av harato » fre mai 30, 2003 01:10:28

Det er mulig at det i dag skulle ha vært satt inn en skikkelig kriger foran forsvaret mot slutten av kampen. Hvorfor ikke la Fredrik eller Johnny ta den oppgaven. Ekstra støtte både i lufta og i duellspillet. En spiller som kan være gull verdt på dødball mot, og som kan klarere skikkelig. Laget avslutta med en enslig spiss allikevel. Midtbana var sliten og kom ikke opp i ballfører. Stort pluss til Frank i dag. Mange klasseredninger, og dette hjalp AaFK til poeng. Laget må også begynne å sette 100 % sjansene. Det var vel minst 4 i dag som skulle ha gitt uttelling. Mål hadde gitt seier. I dag kom baklengsmålene på en tapt hodeduell i feltet (2. målet), og en umarkert spiller som fikk stå mutters alene på 16 meteren og klinke til. Det var for dårlig, all den tid laget var trukket tilbake pga corner.

GoalGirl

Legg inn av GoalGirl » fre mai 30, 2003 01:16:50

yttis3 er så enig så enig! men hva skal man gjøre? JO! for d første så må, som du sier, spillerne ta seg en SKIKKELIG kondistrenging! broren min, som spiller på guttenivå får som krav at han skal ha en joggetur per dag, i tillegg til sit-ups og fellestrening! gjør AaFK gutta dette...? i så fall bør turene kansje være litt lengre...?
Gutta bør også kansje spise og drikke godt døgnet før kampen? seff. vet jeg ikke om dette skjer, men var bare et forlsag.

ja, stallen er tynn min venn. dette BØR styret få orden på!! FORT! men jeg vil tro at Dos Santos er tilbake fra neste kamp, og det vil vel kansje ha en del å si..?

jeg vil tro en seier vil ha mye å si for laget. det vil være svært oppløftende! og også for oss fans. etter seier, vi guttene på ny giv og selvtillitt! GLEDER MEG!!

men der er godt å se at ikke bare AaFK svir straffer! Heia Frank! FRANK FRANK FRANK!!

Jannicke

Legg inn av Jannicke » fre mai 30, 2003 02:00:06

De mangler nokl litt kondis ja, men e tror at det sitte litt i hodet også, de blir for pysete, kanskje litt for "redde"?
Enig med d harato, kunne satt inn fredrik kanskje? en meget dyktig spiller, og friske (uslitne) ben er alltid bra.

Men, som sagt, gleder meg til neste kamp, og da forhåpentligvis 3 poeng :)

Optimist

Legg inn av Optimist » fre mai 30, 2003 02:18:17

Skjerp deg. Høres ut som du er mor til en av spillerne. Trenger ingen "å e e så stålt av gutten min kvinnfolk her........" Slutt å syt, kom heller med noe mer konstruktivt prat.

Autoschnitzel

Legg inn av Autoschnitzel » fre mai 30, 2003 02:43:23

på Dagbladet.no kan du se "bortetabellen".. De e ihvetfall bedre enn ingenting.. http://www.dagbladet.no/pls/dbprod/fotball.html_ligatabell?pliga=55&phb=B

Suede

Legg inn av Suede » fre mai 30, 2003 02:49:35

Nå er det like før jeg trenger psykologisk hjelp for å komme over smerten av det å være i himmelen for å så komme rett til helvete igjen... Nok en gang avgir vi poeng fra det som virker å være en betryggende seier!

Men jeg tror det er for tidlig å gjøre noe drastisk ennå. Vi har tatt poeng 3 kamper på rad nå, og jeg mener fortsatt marginene og flaksen ikke er på vår side. Nå gjenstår det for meg å glemme nok en skuffelse, og reise til Lillestrøm på søndag med nytt håp. Håper folk stiller opp der!

www.stormenoslo.tk
www.haugmannsveien13c.tk

Stauratatata

Legg inn av Stauratatata » fre mai 30, 2003 03:14:19

Fatter ikke hvorfor IMN bytter innpå Aam??? Han må da se att han langt fra holder mål?
Det er ikke tvil om at ledelsen bør leie inn en psykolog snarest mulig. Dette er ikke bare tilfeldigheter.
Måten AaFK legger seg bakpå gjør at jeg er flau på byen og lagets vegne!

Autoschnitzel

Legg inn av Autoschnitzel » fre mai 30, 2003 05:28:12

kanskje IMN ser noe som dere brødgjøker ikkje ser? (dere ser jo tydeligvis bare etter en syndebukk)

X-prod

Legg inn av X-prod » fre mai 30, 2003 10:50:12

kanskje IMN ser noe som dere brødgjøker ikkje ser? (dere ser jo tydeligvis bare etter en syndebukk)

Nå begynner vel snart Yttis3 å snakke om personhets igjen. makan til sytepave hver gang det går dårlig skal man leite lenge etter.

til Yttis3 --> har de 2 andre yttisene blitt bannet fra foumet?
og hvor mange bortekamper har du vært på i år egentlig?

Benton

Legg inn av Benton » fre mai 30, 2003 11:46:16

Fredriksen og skiri var skuffende dårlige i odd kampen.,, at fredriksen ville være det var egentlig forventa, slik som han har spillt i det siste. Va litt skuffa over moldskred også, sjøl om han scora et mål. Han hadde noen feilpasninger som fort blei farlige. Men det positive er at Steen og Mathiesen blir bare bedre og bedre.. Steen var jo US AirForce der bake. Tok alt, slik som Mathiesen også gjorde. Gir Frank 10 poeng for kampen. Ellers vil e si at spillerane oppførte seg panikkarta de siste 10 minutta. Hadde de ikke lært?? Det gjorde de mot brann og tromsø også.. og viking vel å merke. Helt på tryne at de skal rote sånn. også i angrep sløste de. 4 store sjansa, der skuddet til fredriksen blir slapt og umotivert, skudde til moldskred blir ikke plassert og enkel for Holtan å ta, fagermo va på rett vei, men begynte å snurre og da gikk det til helvete, mens Aarøy hadde tidenes mulighet til å bevise at han har noe på landslaget å gjøre da han kom aleine med holtan. Holtan skal ha mye ære for at han tar det skuddet, men hadde Aarøy vært en god spiller, så hadde han kanskje valgt andre løsninger enn den det blei.. E oppfordra herved styret i Aafk til å kikke på spillerforsterkninga. Det kan hjelpe litt på en relativt tynn stall

faani

Legg inn av faani » fre mai 30, 2003 12:03:40

Noen sitater fra Yttis3:

"Nok et skamfullt poengtap"
"Nok en gang har byens fotballag gjort skam på oss "
"Alle ler av oss og et enstemmig fotballnorge krever at AaFK rykker rett ned i 1.divisjon"
"Jeg har tenkt meg på ferie i år og vil helst slippe å legge om dialekten min for ikke å røpe hvor jeg kommer fra."

Er vi fra samme by?
Hvordan får du sove om natten?

faani

Legg inn av faani » fre mai 30, 2003 12:38:32

"dette forumet har blitt latterliggjort over hele norge nettopp på grunn av slike hodeløse kommentarer? "

...og det var hvilken sine kommentarer?

X-prod

Legg inn av X-prod » fre mai 30, 2003 12:42:05

Hvorfor jeg spurte om du hadde vært på bortekamper i år? For å sjekke om du hadde vært med på turer eller ikke... For å si det sånn - du tør vel ikke?
At fotballnorge ler av aafk er vel ikke SÅ rart siden det er tullinger som deg som skriver her inne.

Loony

Legg inn av Loony » fre mai 30, 2003 13:01:39

Vil på en høflig måte bare minne om at dette forumet ligger på en FOTBALL FAGLIG SIDE, og ikke en forbanna "jeg hater deg, du hater meg, jeg hater verden og verden er slem" side!

F**n ta å skjerp dere litt, kutt de jæ*la personlige diskusjonene og stikk heller innom VGD om dere skal oppføre dere som snørrunger....

H*lvete jeg blir forbanna....

GoalGirl

Legg inn av GoalGirl » fre mai 30, 2003 14:02:40

godt sagt Loony! dette er et forum som jeg vil tro ble opprettet så supportere kunne diskutere spillet og spillerne. dette er IKKE en side man skal sjikanere og 'mobbe' andre! så PLZ skjerp dere!

faani

Legg inn av faani » fre mai 30, 2003 14:29:25

Jeg skal prøve å la være å la meg provosere, det fører ikke noe fram.
Men det er vanskelig å la være, når en her "skammer seg" slik at han vurderer å legge om dialekten fordi han kommer fra Ålesund.

Supporter

Legg inn av Supporter » fre mai 30, 2003 17:22:06

Må si meg enig om at Aam slettes ikke gjør noen god kamp. Noe av det første jeg lærte den gang jeg spilte fotball var at man måtte gå inn å takle motstanderene og ikke bare løpe ved siden av.

Ett annet poeng er at Aalesund kan ikke bare la motstanderne få fritt spillerom til å spille ball som de vil, Ballfører MÅ bli tatt fortere enn svint, ellers blir det farlig med en gang. Savner også løp fremover og angrepsvilje etter vel halvspilte omganger. For meg virker det som Aalesund legger seg bakpå for å prøve å holde på ledelsen, og i teorien er det fornuftig det. Men det må da være på tide å se nå at ålesund ikke klarer å holde på en ledelse ved å være defansive. Skulle de lagt seg defensive så bør de iallefall gå på ballfører med en gang han får ballen, og heller bare sende en langball mot Årøy.

Det som har blitt nevnt om kondisjon stemmer nok også bra ja, og at vi trenger kvalifiserte innbyttere. Gleder meg til dos Santos er friskmeldt og i aksjon igjen, da blir det 3'poeng. :)

PelleParlament

Legg inn av PelleParlament » fre mai 30, 2003 20:03:03

Dette er mitt første innlegg på dette forumet,men jeg har lenge fulgt med på de ulike diskusjonene her inne.Jeg har sett at gjennomgangsmelodien har vært at engasjerte supportere med fotballfaglig innsikt har fått mye refs, noe jeg finner meget uforstålig. Blant andre yttis3 har skrevet mye bra og konstruktivt,men fått represalier med personsjikanering tilbake.Hvor hører dette hjemme hens?
Denne situasjonen minner meg om dagens situasjon i USA ,hvor motstanderne til krig og imperialisme blir beskyldt for å være fiender av landet.Uten å snu dette til en politisk sak,skal jeg i all beskjedenhet kort oppsummere med at USA,gjennom sine gjerninger,spiller fallit.Derfor er det også ingen overdrivelse å si at disse kritiske motstanderne er de ekte patriotene som vil det beste for landet sitt.
På samme måte er de kritiske røstene her på dette forumet de sanne patriotene.De største perfeksjonistene lykkes alltid best i idrett,og derfor er det en hån mot idrettsånden å komme med uttalelse à la "AAfk har rykt opp,og det får være bra nok" og "Hold kjeft og vær stolt over klubben", når Aafk soper bunnen i tippeligaen.
Mitt råd er derfor til Norgesmester2002 og titalls andre her på forumet: Vis litt ydmykhet ovenfor de som bruker sin innsikt,og evne til å tenke kritisk med det ene formål og gjøre Aafk bedre som fotballklubb!

geggen

Legg inn av geggen » fre mai 30, 2003 20:21:43

jeg skal personlig sette inn 200nkr. til den av dere som klarer å finne et innleg fra yttis3 som har i hovedsak vært positiv!alle andre har vært positive til tider,men om dere klarer å finne et slikt innleg fra denne "mannen",så er d bare å sette d ut,MED kontonummeret diit,og da vil 200kr. være på vei inn på din konto!lykke til!

PelleParlament

Legg inn av PelleParlament » fre mai 30, 2003 20:37:51

Jeg tror ikke du har fått med deg poenget mitt. Så til ære for deg Geggen skal jeg gjenta meg selv. Fint lite har vært positivt i årets sesong.At AAfk har vært på talefot med alle motstanderne så langt har lite å si,når fasiten sier jumboplass på tabellen.Derfor, hvorfor i huleste heiteste skal yttis3 (og vi andre forsåvidt) ytre positive og muntre innlegg når laget vårt omtrent har rykt ned allerede (PS:satt på spissen). Den eneste måten AAfk kan komme seg oppover på tabellen på, er å ta tak med det de gjør galt, og dette kan kunne gjøres ved en kritisk evaluering.Det er faktisk slik man lykkes i fotball, ved å hele tiden gjøre det negative om til det positive.Derfor er det essensielt i en klubb,og her i et forum, å ha folk som greier og ta tak i det negative,og formidle det videre til dere andre (som åpenbart lever i en eventyrverden hvor Ålesund er verdens beste lag). Derfor vær ydymyk og takknemlig mot ideene til yttis3 (med andre),og bearbeid de før du uttaler deg om det ene eller andre.Selvsagt kan du være uenig med folk,men gi ideene en sjanse først hvertfall. Takk for seg!

Svar