Moderator: Arcturus

Svar
kazzi

David vs Goliat,Sunnmøre vs Romsdalen, MFK - Aafk 19/4 18.00

Legg inn av kazzi » tir apr 14, 2015 13:33:17

Jeg selv, som mange andre, er ganske sikker på tap her. Foruten om historiens første TL på Aker stadion i 2003 og cupfinalen i 2009, har vi kommet til kort i majoriteten av alle oppgjørene mellom laget fra rosenes by. Dog sa en klok herremann at de viktigste oppgjørene, nemlig de av historisk betydning, har vi vunnet. Fantastisk deilig og se tilbake på! Noen påstår at alle oppgjørene i mellom blir/er en kortsiktig lykkerus som går over etter et par dager. Vi har vunnet da det gjaldt som mest, og det er faktisk utrolig deilig å tenke på!

Men, i nåsituasjonen vil nok mange se på dette som en fattigmanns trøst. Bruke historien til å fortrenge dagens realitet. Og realiteten gjør vondt i dag. Frem til i dag har Molde utviklet seg til å bli en toppklubb og klar gullfavoritt. Vi har ikke holdt følge med utviklinga og er nærmest mer opptatt av å spare oss til fant og være fornøyd med å være i TL og kjempe om plass på øvre halvdel i en god sessong. Jeg skal være dønn ærlig å si det fra et ekte Aafk hjerte: Det SVIR, Det SVIR så inderlig å se at laget over fjorden har klart det som har vært våres drøm helt siden første opprykket til TL i 2002. De har tross alt noen andre forutsettninger enn oss, men det svir... MYE..

Per dags dato så er det ingenting som tilsier noe annet en tap. Likevel så håper jeg at dette blir en av de kampene hvor vi kan ut med hodet hevet. Hvor vi kan si at vi prøvde, vi løp og vi ga oss ikke til siste fløyteblås. Igjen er realiteten vond å høre, men Molle er 2-3 hakk bedre enn oss i alle ledd. Mann mot mann vil vi være sjanseløse. Derfor håper jeg Aabrekk fokuserer på følgende:

1. kollektiv arbeid og beinhard jobbing. i denne kampen må lagdelene være kompakte hvor vi flytter beina kjapt. I tillegg må det være klare ansvarsområder på sikringsarbeidet. 10'er rollen til Barrantes prioriteres derfor bort i denne kampen.

2. Rett kamplan og rett lagutakk. Her mener jeg en 4-5-1 formasjon vil gagne oss best. mellomrommet mellom forsvar og midtbane blir avgjørende. POSISJONERING! De berømmet andre ballene er alfa omega! Når det gjelder laguttaket så trenger vi fart kombinert med kloke hoder.

Dermed håper jeg på disse 11 kan legge ned en innsats og guts som vi kan være bekjente av:

-------------------------Grytebust------------------------
Latifu-------Dyrestam---------Skagestad----------Lie
Bjørdal---Orry------Matilla----Hoff-------thrandarson/Mos
-----------------------------Leke----------------------------------

sindre2

Re: David vs Goliat,Sunnmøre vs Romsdalen, MFK - Aafk 19/4 1

Legg inn av sindre2 » tir apr 14, 2015 14:01:27

Skagestad gir alt, og alt det der, men tror ikke han passer i bortekampen mot M***e pga farta... Men for all del, har troen på at vi kan være fornøyd etter kommende runde med poeng på Aker Stadion! :D

Guru

Legg inn av Guru » tir apr 14, 2015 14:26:40

Kopierer inn hit:

Tid for å legge nye planer.

Molde gjekk på en skuffelse i første heimekamp mot Odd, men gjorde jobben borte mot Glimt. Vi har to skuffelser i baggasjen, og kan heller ikkje skjule oss bak prestasjonane.

Ofte seier dei at alt kan skje i lokaloppgjer, men vår bitre erfaring er at med mindre det er cupfinaler eller aller første eliteseriemøte med den ekstase det fører med seg, så er det helst alt vondt vi har i vente. Vi har med andre ord årevis av oppmagasinert dårlig sjølvtillit på toppen av det vinteren og sesongstarten har gitt oss.

Tør du lese dei neste linjene? Det er resultata mot Molde i eliten. Først bortekampane, deretter heimekampane.

3-2
2-2
0-0
0-1
1-2
2-5
1-2
1-4
0-5

1-1
1-4
1-1
0-2
0-0
1-3
0-1
1-3
0-1

Ikkje berre er det grusomme resultat i seg sjølv, men dei ser huen pitle meg ut til å berre bli verre og verre. Det er liksom ikkje lyspunkt ein gong. Uansett om vi har vore gode og dei dårlige, begge dårlige, begge gode eller dei gode og vi dårlige; kampane har uansett bikka deira veg. Enten har dei vore dyktigare enn oss, eller så har dei vore heldigare. Har ikkje tal på kor mange merkelige mål dei har fått mot oss. Er det heile ein gigantisk tilfeldighet ? Eller er det noko spesielt med desse kampane som får det beste ut av dei og det verste ut av oss? No har eg meska meg nok i den vonde historia. Er det eit halvveis bevisst forsøk på å forberede meg på ein dårlig kamp? På å begynne å gjere meg klar for tap og gjere slaget i fjeset mindre smertefullt? I så fall ikkje bra. Slike holdninger må for all del ikkje kome inn på stadion.

I den grad Molde har ein svakhet er det at det er litt tynt med målscorarar på topp. Dei fleste lag ville nok vore fornøgde med Kamara i spann med Høiland eller Svendsen, særlig når dei har ein Elyounoussi på kant i tillegg. Men dei depper faktisk bittelitt over at Gulbrandsen og Bakenga i praksis er ute heile sesongen. Kanskje er det det samt tilsvarende skade på Reginussen som er universet sin måte å gjere ein liten innsats mot feige lag.

Nyland
Linnes Gabrielsen Forren Flo
Moström Singh Hussain Elyounoussi
Kamara Høiland
(Horvath, Semb Berge, Toivio, Rindarøy, Kind Bendiksen, Diouf, Svendsen)

Det var laget dei stilte mot Glimt. Blir vel noko det same mot oss. Regner forresten med å sjå Daniel Berg Hestad på bana. Han bruker å vere med på kamper som dette. Endå han knapt nok er god nok for laget til vanlig, så veks han fleire centimeter og blir 10 år yngre mot oss. Uansett er det ikkje til å kome forbi at dei er eit godt lag. Gode spelarar som fungerer saman. Ball som går fort, backar som spring overalt, ballar som går inn uansett kvar dei kjem frå og ei naiv tru på at dei kjem til å vinne til slutt. Og ingenting er meir overbevisende enn slik naiv tru.

Så til oss. Geleklumper frå midt på bana til ytst på triubna. Svimle etter fleire svingslag, redde for kva som skal treffe oss denne gongen. Korleis skal vi angripe denne kampen? Seie at vi ikkje klarer stille lag, ta bota og tape 0-3 på walkover? Eller skal vi vere ein smule meir offensive? Samanlikna med Rosenborgkampen er det i alle fall ein flat og fin bane slik vi kjenner dei. Ein grunn mindre til å bekymre seg. Molde har heller ikkje klart å ta eit einaste poeng heime endå. Og i treningskampen mot dei rett før sesongstart var vi faktisk det beste laget, sjølv om dei i rettferdighetens navn hadde endå fleire endringer til seriestarten enn oss. Kvar kamp lever sitt eige livv. Det stemmer det. Vi starter på 0-0. Så klart. Klarer vi kome oss gjennom det første minuttet, så er vi allereie bedre i gang enn i Trondheim. Vi må finne måten å spele på, følge planen til minste detalj med største innsats. Tru på det vi driv med, få til ting etter ting og kjenne på kor gode vi faktisk er. For i tilfelle nokon er i tvil: Kampane så langt er ikkje maxnivået vårt.

Det er lett å anta at det blir viktig å forsvare seg godt. Samtidig må vi holde på ballen og angripe, ellers er det berre å gi opp først som sist. Vi avslutta med 5 mann bak mot Rosenborg. Det er ikkje utenkelig at vi starter med det same her, sjølv om 4 er det naturlige. Dyrestam er knallsikker i midten bak. Skagestad er slett ikkje verst som rein forsvarer. Når Mäntylä har vore på benken til no, så trur eg ikkje dette er kampen for han. Oddbjørn Lie er kanskje min favoritt. Han er tøff og solid.

På backane er Latifu soleklar. Har lyst å spele inn Gretarsson på venstrebacken. Matland bør vere backup for han. Men ser faktisk ikkje vekk frå at nevnte Lie er eit høgaktuelt backalternativ akkurat i denne kampen. Det står mellom Lie og Gretarsson, spør du meg. Har nevnt det før. Både Latifu og Gretarsson er flotte backtypar som gjerne stormer med i angrep på flott vis. Som dessverre ikkje alltid er 100% å stole på bakover.

Latifu Dyrestam Skagestad OLie

eller

Latifu Skagestad Dyrestam OLie Gretarsson

På midtbana blir det 3 eller 4 mann. Vi kan velge ein sentral trio med først og fremst ballvinnereigenskaper, eller vi kan velge noko breiare med ein mann på kvar kant. Bjørdal og Thrandarson er valga om vi vil ha folk på kant. Mattila tar definitivt ein plass i midten. Trass i at eg - faktisk - ikkje er misfornøgd med Hoff, så er Orry nærliggende som nummer 2. Og går vi for 3, så står det mellom Hoff, Lie og Bjørdal. 5 bak og 3 på midten, det blir i så fall mykje kantarbeid for backane våre. Ein ting er sikkert. Dei som blir plassert på midtbana må gjere ein viktig defensiv innsats. Det blir den største delen av jobben deira. Det vil vere fryktelig dårlig gjort mot Mos å plassere han der.

Bjørdal Mattila Orry Thrandarson

eller

Bjørdal/Hoff Mattila Orry

Uansett kombinasjonane lenger bak er det plass til 2 mann framover. Leke James er bombesikker. Kven vil vi ha i tillegg? Magikeren Michael som er passelig tent og løfter oss frå ein arbeidsseier til eit kunstverk? Bjørdal eller Thrandarson som får ein relativt fri rolle frå side til side? Eller ein kjapp kontringsspiss som Mos, Grytten eller Björck?

Eg velger meg følgende 11:

Grytebust
Skagestad Dyrestam OLie
Latifu Bjørdal Mattila Orry Gretarsson
Barrantes
James

Som nevnt blir det ein viktig jobb på vingbackane våre. Ingen vits i å plassere andre spelarar enn desse to i desse posisjonane. Bjørdal må rett og slett vere med, sjølv om posisjonen ikkje er den perfekte for han: Hoff er faktisk eit reelt alternativ. Og Barrantes er med fordi eg rett og slett ikkje vil sette han ut. Som nevnt tidlegare er vi avhengige av å halde på ballen, få roa, og då er han viktig. Så kan James, kantane og indreløperane kome seg med i spelet og skape sjanser. Mattila og stopperane holder fortet bak.

Så det treng rett og slett ikkje bli så gale dette. Kanskje vi fikser målforskjellen vår?
Nokon veit bedre enn andre

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir apr 14, 2015 14:34:59

Tror jeg napper ut tv-kontakten til denne kampen. Her er det bare sorg og lidelse å hente.

Om det skal bli poeng av denne kampen må spillerne jobbe ræva av seg, ha en god dag på jobben pluss flaks, samt være heldig med dommeren, og akkurat nå klarer de jo ikke å slå presise innlegg eller la være å riste på hodet i tide og utide en gang. :roll:

Jeg utsetter forventingene til Bayern Munchen eller Werder Bremen fotball noen uker til.

gaddag

Legg inn av gaddag » tir apr 14, 2015 15:10:10

[highlight=#fefefe]Men dei depper faktisk bittelitt over at Gulbrandsen og Bakenga i praksis er ute heile sesongen. Kanskje er det det samt tilsvarende skade på Reginussen som er universet sin måte å gjere ein liten innsats mot feige lag.[/highlight]
Ha ha..du kan få sagt det du Guru ! :D

Jeg ble positivt overrasket da jeg leste lagoppstillingen til Målle i kampen mot Glimt som viser at de stilte med bare 11 spillere fra start, og et fravær av navn som Messi, Ronaldo og Aguero. For når jeg hører om Målles fryktinngytende styrker som gjør at vi må endre på alt vi har bedrevet med så slo det meg ikke at vi kan møte spillere som Høiland og Singh.. ;)

Men dette er altså kampen vi har tapt på forhånd, både om en ser på historien og utviklingen de siste årene. Ikke sant ?
Javel. Så hvorfor da legge 11 mann i forsvar og tape på en kjedelig måte ?
Hadde det ikke vært morsomt om vi istedet ga faen og for en gangs skyld reiste til Målle for å angripe ?

Men men...forsvar og "hederlige" tap er jo Aabrekks store lidenskap og varemerke. Så blir det vel slik da.

Hadde gaddag vært trener for laget (og det burde han..:D ) så hadde han stilt følgende 11:

...................Grytebust
Latifu - Dyrestam - Mantyla - Skagestad

Bjørdal - Barrantes - Orry - Matilla - Thrandarson
.....................Leke

Jeg setter Barrantes på midten men han skal ha en relativt fri rolle. Orry/Matilla/Thrandarson er krigerne på midten.
Vi MÅ sette et forsvar og vi trenger farten til Skagestad mot Mostrøm/Linnes, så derfor er han inne på VB. Usikker på Lie eller Mantyla som midstopper sammen med Dyrestam.

Undertegnede skal oppover på ren trass, og tar gjerne tordenpeptalken med guttene i garderoben før kampen ! 8-)

liffen

Legg inn av liffen » tir apr 14, 2015 15:58:12

Dette tror jeg blir MOLDE FK sin start 11ér :

Nyland
Linnes Toivio Forren Flo
Mostrøm Bendiksen Singh Moi
Svendsen
Kamara

Brukeravatar
Å-Eff-Kå

Legg inn av Å-Eff-Kå » tir apr 14, 2015 18:37:37

gaddag skrev: Jeg ble positivt overrasket da jeg leste lagoppstillingen til Målle i kampen mot Glimt som viser at de stilte med bare 11 spillere fra start, og et fravær av navn som Messi, Ronaldo og Aguero. For når jeg hører om Målles fryktinngytende styrker som gjør at vi må endre på alt vi har bedrevet med så slo det meg ikke at vi kan møte spillere som Høiland og Singh.. ;)

...(....)...Så hvorfor da legge 11 mann i forsvar og tape på en kjedelig måte ?
Hadde det ikke vært morsomt om vi istedet ga faen og for en gangs skyld reiste til Målle for å angripe ?
8-)

Selvsagt!
Bayern München har ingenting å frykte mot noen ukjente guttunger fra Romsdalen :-)
Overdreven respekt for motstandern hjelper i hvert fall ikke!

Riktignok har guttelaget til Røkke en bred stall med mange spillere, men jeg tør påstå at Aafk på mange plasser har bedre spillere fra keeper til midtbane og spiss.
Grytebust, Dyrestam, Barrantes og Leke!
I alle ledd kan vi vise kvalitet!
Vi har intet å frykte!

Kjør på Aafk!
Det er i motbakke det går oppover!

Fjelltunen1

Legg inn av Fjelltunen1 » tir apr 14, 2015 18:52:06

Ser en på historikken og bortekampene mot Molde FK i tippeligasammenheng fra 2003, så viser det:
2003: 2-3 seier
2005: 2-2 uavgjort
2008: 0-0 uavgjort
2009: 3-1 tap
2010: 2-1 tap
2011: 5-2 tap
2012: 2-1 tap
2013: 4-1 tap
2014: 5-0 tap

m.a.o. vi har en seier, to uavgjorte og seks tap. Ikke den mest lystige statistikken.
Dette er tydelig vis en kamp som vi er dømt(forhåndsdømt) til å tape, noe også forumet gir et klart inntrykk for. Jeg er også av samme oppfatning. Vi har tross alt tapt samtlige borteoppgjør mot Molde fra sesongen 2009 til nå, og de er tross alt favoritt til å vinne serien i år også, men de får nok sterk konkurranse fra RBK. Men skal vi håpe på et mirakel og gi guttane en sjangse til å motbevise våre påstander.. Jeg har troa:)

weasel

Legg inn av weasel » tir apr 14, 2015 21:09:31

Når det gjelder bortekamp mot Molde, har jeg forventning om tap. Spørs bare med hvor mange Gryta må hente ut av målet sitt.

Neeskens

Legg inn av Neeskens » tir apr 14, 2015 21:19:17

Abderrazak Matzerath skrev:Tror jeg napper ut tv-kontakten til denne kampen. Her er det bare sorg og lidelse å hente.

Om det skal bli poeng av denne kampen må spillerne jobbe ræva av seg, ha en god dag på jobben pluss flaks, samt være heldig med dommeren, og akkurat nå klarer de jo ikke å slå presise innlegg eller la være å riste på hodet i tide og utide en gang. :roll:

Jeg utsetter forventingene til Bayern Munchen eller Werder Bremen fotball noen uker til.
amen

jast

Legg inn av jast » tir apr 14, 2015 21:33:00

molde best i alle lagdeler sies det, jeg er uenig vi har den beste keeperen :) men ellers så tror jeg nok det kan stemme. Men bare på papiret og i en enkelt kamp kan alt skje. Og det hadde vært så sinnssykt morsomt om det ble borte seier på søndag og da er vi også foran på tabellen. Men da må Aabrekk la de beste spille og ikke være sta og egenrådig og bare håpe på at det AaFK laget han håper vil slå til slår til.

Grytebust
Latifu Dyrestam OLie Mantyla
Bjørdal Orry Matilla Skagestad
Barrantes
Leke

Og om nødvendig flyttet Barrantes og Skagestad ett hakk lenger ned i 5-4-1 uansett så blir jeg skuffa om Matland og/eller Hoff starter men jeg føler meg ikke trygg på hva Aabrekk finner på.

Brukeravatar
Lardboy

Legg inn av Lardboy » tir apr 14, 2015 22:01:42

Med Matland og Mos fra start på venstreback og venstre midt i et 4-4-2-/4-4-1-1-system har vil overhodet ikke noen sjanse til å unngå tap.

Vi kommer til å bli kjørt over i midten av banen, og det vil bli komplett huskestue på vår venstreside. Feil vei.

Som jeg har påpekt flere ganger tidligere er det med tanke på hvilke spillere vi har tilgjengelig et 3-5-2-system som vil passe dette laget best - det vil si kamuflere svakhetene best mulig.

Gurus forslag til startoppstilling tiltres derfor.

Saerdna

Legg inn av Saerdna » tir apr 14, 2015 23:21:55

På mange måter er Molde en grei motstander for Aafk å møte nå, uansett når i sesongen så ville Molde vært store favoritter før kampen. Så da er det vel kanskje like greit å få unnagjort denne kampen først som sist. På 'papiret' er vel dette en kamp som de fleste 'eksperter' vil si at vi ikkje kan vinne. Bettson har beskjedne 10,50 i odds på B, Nordic 11 i odds, Unibet 10 i odds - vi er altså ikkje favoritter. Men det betyr ikkje at vi ikkje kan vinne.

Personlig skulle eg gjerne sett Aafk prøve en 3-5-2, men da kanskje skulle man prøvd dette i oppkjøringen... (Ikkje at formasjon og spillere brukt i oppkjøringen var relevant for hvordan man har startet mot RBK og LSK...). Dog så er det vel Noe 'ala en 4-4-1-1 som det har blitt spilt med tidligere og det er vel sansynlig at det blir det mot MFK (Selv om eg heller hadde sett en 4-3-1-2 da Mos ikkje er noe kant spiller, men kva veit vel eg.)

Kven bør starte?

Grytebust, Orry, Latifu, Dyrestam, Barrantes, Leke og Bjørdal bør være bankers + Mattila starter nok siden han er Kaptein.

Grytebust
Latifu - Dyrestam - X - X
Bjørdal - Orry - Mattila - X
Barrantes
Leke

Da er det 3 plasser som skal fylles, 3 plasser der ingen har overbevist i dei 2 første kampene. På vår venstre side kommer nok Linnes og Mostrøm til å springe opp og ned i 90 min. Å stille med Mos som ikkje sliter seg ut deffansivt og Matland som like gjerne kan begynne kampen i pølseboda vil være å gi opp før ein begynner.

Det 'ekstremt' deffansive ville vært å prøvd Gretarsson på VB og Matland som kant. Realistiske alternativ på VB er dog Gretarsson, Matland eller Lie. På midstopper er Lie, Skagestad eller Mantyla er mest sansynlige. Mens venstrekant er det 'bare' Mos som er sansynlig, med mindre Thrandarson blir frisk nok til å spille sentralt og Orry blir vurdert på venstre.

Går utifrå at Mos starter på venstre (som eneste realistiske alternativ - selv synes eg Gretarsson kunne vore spennende å se der). Med Mos på kant så kan ikkje Matland spille VB, dermed vil eg ha inn Lie. Med Lie som VB går nok Skagestad på midtstopper. Laget blir da som følgende: (personlig skulle eg dog gjerne sett en 4-3-1-2 med Mos og Leke i tospann på topp).

Grytebust
Latifu - Dyrestam - Skagestad - Lie
Bjørdal - Orry - Mattila - Mos
Barrantes
Leke

Vi bør uansett ligge lavt og kompakt, med Mos, Bjørdal, Barrantes og Leke har vi evnen til å kontre. Frispark rundt 16 blir farlige når Matilla og Barrantes kan ta dem. På døball bakover skal Dyrestam, Skagestad, Lie, Mattila, Leke og Latifu ha kontroll - døball framover bør vi være farlige.

Det er ikkje på Aker stadion vi skal underholde eller begeistre. Om Aabrekk ikkje tar hensyn til motstanderen, i den formen vi er, da kan vi like gjerne bli hjemme i Ålesund og trene.

Filandor

Legg inn av Filandor » tir apr 14, 2015 23:42:45

5-0 minst, stakkars AaFK :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Guru

Legg inn av Guru » ons apr 15, 2015 08:23:30

"De rutinerte må ta tak" er tittelen på dagens sak i Sunnmørsposten.

Sitat Harry Aa: "Disse må ta mer ansvar, det er de rutinerte karene som nå er vår X-faktor. De voksne gutta må stå fram nå, og dra unggutta med seg. Og jeg ser for meg at vi kommer til å stille med mye rutine i laget mot nettopp Molde søndag, for dette blir tøffe tak."

Dei rutinerte gutta?

Michael Barrantes
Peter Orry Larsen
Oddbjørn Lie
Jo Nymo Matland
Safari Mattila
Mos Abdellaoue
Leke James
Sten Grytebust

Blir det laga plass til alle desse?

Mikael Dyrestam er banker i tillegg, og det er vanskelig å unngå Henrik Bjørdal og Akeem Latifu. I sum blir det akkurat 11 mann. Islendingane våre mangler på lista samanlikna med mitt forslag lenger oppe, på bekostning av to mann som har fått lite skryt dei første to kampane.

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons apr 15, 2015 08:40:45

Hadde likt at Lie ble plassert på venstre back, og prøvd ut Gretarsson på venstre kant! Tror det kan bli bra :)

Kanskje Latifu på motsatt kant? Han er ikke god nok til backplassen etter min mening... Problemet vårt er at stallen er alt for tynn, da spesielt i bakre rekker!

OrangeDiablo

Legg inn av OrangeDiablo » ons apr 15, 2015 10:23:34

Det laget jeg ønsker å se mot Molde:
Grytebust
Latifu - Dyrestam - Lie - Gretarsson
Bjørdal - Mattilla - Hoff - Orry
Barrantes
Leke
Med dette laget har vi både rutine og ungdommelig (over)mot!
Defensivt ligger vi kompakt med en bakre firer, Mattilla og Hoff som dekker rommet foran midtstopperene, og Barrantes som faller ned i midtbaneleddet, Leke blir med ned å skaper kort avstand mellom spiss og midtstoppere. Ødelegge alt av rom for Molde til å få i gang offensivt spill.
Offensivt kjører vi backene høyt og bredt, Leke ligger å drar midstopperene lengst mulig mot eget mål, og skaper rom for Barrantes, Bjørdal og Orry til å angripe.
Molde har alt å tape i denne kampen, og AaFK trenger ikke underholde, dreper vi rommene vil frustrasjonen komme både blandt spillere og publikum.

AsE987

Legg inn av AsE987 » ons apr 15, 2015 10:30:38

Jeg, i likhet med mange andre, grøsser av tanken på denne kampen. Det har gått rett til helvete siden 2009, med stygge tabber, dommerfeil og fiaskostarter.

Men vi bør, som gutta på banen, nullstille oss og glemme det som har vært. Spillerne kan ikke entre matta å tenke at de skal tape, for da går det galt (igjen)

Jeg vil ikke se Matland i denne kampen (Det er for hans eget beste)
Jeg vil ikke ha noen formasjonsendring til denne kampen. Paniske handlinger lykkes vi sjelden med. Rekdal forsøkte 3-5-2 noen ganger, og det gikk stort sett galt. Samme gjorde Jønsson mot Odd og Godset, og mot sistnevnte var vi mye bedre i 2. omgang når vi flyttet Aarøy på topp. Så god at Ronny Deila uttalte at de ikke hadde blitt overkjørt på hjemmebane slik de ble i 2. omgang på svært lang tid.

Jeg vil ikke starte med Barrantes i denne matchen, på bakgrunn av hans tidligere bidrag i en del bortekamper sist sesong.
Jeg vil ha Bjørk inne på banen, som targetman og duellspiller.

Jeg vil se Oddbjørn Lie på VB. Han har viljen og fysikken til en slik match. Lokal er han også, som bør resultere i noen ekstra prosenter i ytelse.

Sten
Latifu - Dyrestam - Skagestad - Ollie
Bjørdal - Mattila - Orry - Mos
Leke - Bjørk

Mos får altså en sjanse til. Hadde vi hatt alternativer på venste kant, hadde Mos vært benket i min startoppstilling.

Savner Carlsen stort. Tror ikke vi får se han neste sesong, og det blir antagelig smått med spilletid i høst for han, tror jeg.

God kamp!

Edit: Glemte Thrandarsson. Om han er klar, er han velkommen inne på midten, eller på venstre kant. Uansett er det Mos som må vike plass.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons apr 15, 2015 10:44:01

Vedr. O. Lie på VB: Jeg er skeptisk til dette, da det ikke er fysikk man trenger mot Mostrøm og Linnes, men fart. Jeg ser derfor Skagestad som mannen som kan være rett der.

AsE987

Legg inn av AsE987 » ons apr 15, 2015 10:48:52

gaddag skrev:Vedr. O. Lie på VB: Jeg er skeptisk til dette, da det ikke er fysikk man trenger mot Mostrøm og Linnes, men fart. Jeg ser derfor Skagestad som mannen som kan være rett der.

Kanskje, men er Skagestad V.B materiale?
Noe erfaring som høyreback har han vel, men det var med varierende resultater? Noen som husker noe rundt dette?

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons apr 15, 2015 11:23:13

http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 519420.snd
Det blir ingen plass for juniorer mot Molde. Samtidig som Aabrekk gir fornuftige forklaringer på tidligere disposisjoner.

gaddag

Legg inn av gaddag » ons apr 15, 2015 13:57:59

AsE987 skrev:
gaddag skrev: Kanskje, men er Skagestad V.B materiale?

Aner ikke rett og slett.

jast

Legg inn av jast » ons apr 15, 2015 15:45:18

Tror ikke på seier,men tenk om det blir det da og jeg ikke er der og ser det LIVE ? Den sjansen tar jeg ikke så jeg kommer til å dra til molde for å se kampen. Håpet lever :D

LØVrE

Legg inn av LØVrE » ons apr 15, 2015 17:00:02

Gratis Råd :

Vis gutta noen video-klipp fra Atletico Madrid versus Real Madrid og Mjøndalen versus Strømsgodset !!!
Korfor : Fordi det må sjøl Abrekk forstå (han e som kjent definitivt ikkje rakettforsker!) - at eneste mulighet å ta Molde på , e å ta dem på senga mht INNSATS & GUTS - gjennom 90 minutt vel og merke ... guttane dine som e så forbaska godt trent ?!? ... ikkje kom atter en gang med lua i hånda og la dokke bli rundspilt "som vanlig" ...

Og Kjære , Kjære , Kjære Aabrekk :
Ditte e en kamp for gutta med hår på brøstet : Inn med Lie , Orry og kanskje Bjørk !!!
Ut med Mos , Hoff og PLEASE , PLEASE , PLEASE : MATLAND !!!!!

Brukeravatar
Å-Eff-Kå

Legg inn av Å-Eff-Kå » ons apr 15, 2015 19:58:51

Vedr dagens artikkel i Smp så mener jeg det blir helt feil når Ha-Aa begynner å bortforklare ting med at han savner typiske kanspillere etc. ...og at kassa er tom...etter 2 runder med labre resultater.

Det er mulig jeg misforstår, men dette synes jeg er en uproff og feig holdning av treneren, og henge ut egne spillere og fraskrive seg ansvaret på den måten!
Det du burde sagt Ha-Aa, og som er sannheten er:
1. Spillerne våre er gode nok!
2. Så lenge vi står sammen og følger planen vi har lagt, så er det ingen lag i Eliteserien vi ikke kan slå!

Greit nok at vi kunne ønsket oss Ronaldo og Messi på laget, men det er likt for alle.
Glem det, konsentrer deg om de spillerne du har tilgjengellig.

Fra tribunen ser det i hvert fall med mine øyne, ut til at det er trener'n som har vært det svakeste leddet.

Det vi ønsker å høre er : Vi drar til Molde for å vinne! Og vi har et lag som er bra nok til å slå hvem som helst!
Sist redigert av Å-Eff-Kå den ons apr 15, 2015 20:31:02, redigert 2 ganger totalt.
Det er i motbakke det går oppover!

Saerdna

Legg inn av Saerdna » ons apr 15, 2015 20:24:34

Å-Eff-Kå skrev:Vedr dagens artikkel i Smp så mener jeg det blir helt feil når Ha-Aa begynner å bortforklare ting med at han savner typiske kanspillere etc. ...og at kassa er tom...etter 2 runder med labre resultater.

Det er mulig jeg misforstår, men dette synes jeg er en uproff og feig holdning av treneren, og henge ut egne spillere og fraskrive seg ansvaret på den måten!
Det du burde sagt Ha-Aa, og som er sannheten er:
1. Spillerne våre er gode nok!
2. Så lenge vi står sammen og følger planen vi har lagt, så er det ingen lag i Eliteserien vi ikke kan slå!

Greit nok at vi kunne ønsket oss Ronaldo og Messi på laget, men det er likt for alle.
Glem det, konsentrer deg om de spillerne du har tilgjengellig.

Fra tribunen ser det i hvert fall med mine øyne, ut til at det er trener'n som har vært det svakeste leddet.
Synes det er smått humoristisk at Aabrekk innser at vi ikkje har kantspillere, og spiller alikavel en formasjon som er avhengig av kantspillere for å lykkes...

Brukeravatar
tl007

Legg inn av tl007 » ons apr 15, 2015 21:54:46

Kantspillere trenger en stort sett i alle formasjoner. Så at Aabrekk savner det er vel ikke så rart. Man kan ikke bare spille gjennom midtbanen heller.

Guru

Legg inn av Guru » ons apr 15, 2015 23:35:22

Poenget med lekser er å lære.

Leksa vi fekk mot Lillestrøm var at det er lov å drepe tempoet i kampen ved å bruke lang tid kvar gong ballen er ute av spel.

Fleire har kommentert uthalinga til Lillestrøm. Sjølv irriterte eg meg veldig over den. Det begynte frå første minutt. Vi var i godt driv, kjørte kampen og laga nesten-sjanse etter nesten-sjanse. Lillestrøm lot ballen ligge i ro. Arnimd Originer ingen populær mann hos meg. Men han gjorde faktisk en jobb. Medan vi fortsatt var i vår gode første halvpart av første omgang var eg så irritert at eg begynte å telle sekund. Straks ballen gjekk ut kikka eg på stadionuret. Første sjekk viste at eit utspel tok 29 sekund. Andre sjekk viste 30. Innkast var ikkje mykje bedre. Nesten ved hjørneflagget vårt tok det 20 sekund å få ballen tilbake på bana. Det var deg eg telte. Det seier litt om kor mykje tid som faktisk gjekk vekk.

Etter kampen sit eg att med ein litt overraskende følelse eg ikkje har dobbelsjekka. Eg innbiller meg at LSK brukte meir tid på dette i periode der vi var best enn i den meir jamnspelte perioda då dei Odda 1-0. Den einaste konklusjonen det kan gi er at det ikkje først og fremst handla om å hale ut tid. Poenget var å ta frå oss momentum. Få oss til å miste driv og tempo. Få pauser til å begynne på nytt. Det lykkes. Spelet blei oppstykket. Vi klarte ikkje halde oppe tempoet. Dei kom inn i kampen. Scora mål.

Lillestrøm irriterte meg altså. Usportslig, syns eg. Men den som virkelig gjorde meg opprørt var Espen Berntsen. Dommeren. Han gav ingen kort for uthaling. Han gav ingen beskjed om å få opp tempoet. Han gjorde ikkje ein einaste fingerbevegelse som kunne tyde på at det var grunn til å bevege seg ein einaste tøddel fortare. Ikkje ein einaste minimal reaksjon!!! Believe me, eg fulgte med på han.

Så då veit vi det. Det er lov å la ballen gjere jobben. Utanfor bana. Gjerne la den ligge der og gjere jobben heilt for seg sjølv. Skulle Molde få ei god periode, så gi dei anledning til å fryse. Einaste gongen det er grunn til å vere nervøse for kort eller tilsnakk er dei siste minutta når vi leder. Fram til då er det fritt fram.

På søndag skal dei få lov til å pipe. På oss som irriterer dei. På dommeren som lar oss gjere det. På oss som scorer. På deira eigne som ikkje takler kampforløpet.

Brehme

Legg inn av Brehme » tor apr 16, 2015 12:12:33

http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 520164.snd

Kun 20 billetter solgt på bortefeltet til denne kampen. Synd for stemningen, og støtten som Aafk trenger, men molde har vel strengt tatt bare seg selv å skyldepå for å ødelegge det som startet som et fantastisk nabooppgjør. molde ville unngå at Aafk-supporterne skulle farge stadion blå, og det kan vi vel være enige om at de har klart ...

Saerdna

Legg inn av Saerdna » tor apr 16, 2015 12:37:33

tl007 skrev:Kantspillere trenger en stort sett i alle formasjoner. Så at Aabrekk savner det er vel ikke så rart. Man kan ikke bare spille gjennom midtbanen heller.
Der eksisterer da flust med formasjoner der reine kantspillere ikkje er eit must. Men slik 4-4-1-1 som Aabrekk spiller der er kantspillere 'livsviktige', og den skal vi altså spille tiltross for at vi ikkje har noe som ligner på kantspillere?

Svar