Moderator: Arcturus

Aafk_utd

Får stormen langsiden på C.L.Stadion?

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 17:30:12

Er det noen som har tenkt på hvordan d blir med inndelignen av de forskjellige gruppene av tilskuere på den nye Color Line stadion?

Jeg er selv ikke med i Stormen, men jeg mener at klubben her må gjøre det slik som VIF, når vi får et skikkelig stadion, og ikke slik som på Røkkeløkka eller Lerkendal. Gi stormen midten på den ene langsiden. Da vil det komme flere folk der, og og stormen kan bli enda sterkere. Dette er jo hjertet til klubben. De som virkelig støtter opp og lager liv på kampene.

Gi den ene langsiden til de som betaler gildet: Sponsorer og de som betaler ekstra for stolene, og den andre siden til Stormen. Bare på denne måten kan vi håpe på at supporterkuturen blir like sterk her som i Vålerenga. Selv om det er skikkelig bra no også, til tross for at dei må stå på enden av bana.

oyvind

Legg inn av oyvind » man jun 30, 2003 18:09:15

hørtes greit ut. men ser ikke noe galt i at de står bak mål heller

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 18:12:12

Nei, nei og atter NEEEIII!!! Dette MÅ ikke skje!!! Supporterklubber SKAL stå bak målene på kortsidene!!! Er jo temmelig idiotisk hvis Stormen skulle stå på midten av langsida og så bortesupporterne på kortsida? Nei, det blir for dumt. Er mye bedre når man står "mot hverandre" og synger tvers over bana. På nystadion med tak og greier blir jo dette et sinnsykt trøkk!

Jeg skjønner til dels dette med at Klanen velger å stå på langsida, iogmed at de er såpass mange og ikke minst at stort sett alle som "er Vålerenga" er også medlemmer i supporterklubben. Dette er jo foreløpig bare en drøm for oss i Aalesund, i og med at enkelte føler seg "for god" til å bli assosiert med oss i Stormen...

Lupus

Legg inn av Lupus » man jun 30, 2003 18:24:33

Sett oss på ene kortsiden! Blir vi plassert på langsiden så blir det garantert masse folk som blir pissed fordi vi står i veien og sperrer utsikten til banen. Det er vanlig at supporterklubben står bak målet.

Lupus

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 19:26:04

Men herregud menneske, det kan jo være en grunn til at Klanen har så mange medlemmer. Har du tenkt på det? Når til og med John Carew står med Klanen på kampene så må det jo være OK å stå der...?

Dere må jo innrømme at tross alt så favner Klanen litt breiere enn Stormen. Mye av grunnen ligger i nettopp dette.

faani

Legg inn av faani » man jun 30, 2003 19:42:12

På Brann stadion har Supporterklubben nedre del av den ene langsida (ståfelt). Ingen skal si at de ikke lager trøkk...

Mixen

Legg inn av Mixen » man jun 30, 2003 19:52:04

Er enig med deg Aafk_utd.. Tror helt klart det blir best på ene langsiden og at flere da vil stå med Stormen.. Om bortesupporterne skulle stå på ene kortsiden spiller vel ingen rolle.

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » man jun 30, 2003 19:53:13

Supporterklubben heter BBB (Brann Bataljonen Bergen)
Her ser du hvor mange dem var under cupkampen mot Godset.

http://www.bst.no/visbilde.php?id=216

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 19:57:28

Så kan vi heller, om medlemstallet øker, flytte oss

Medlemstallet øker ikke av seg selv. Men jeg vet om MANGE som ville stått med Stormen dersom de ikke hadde valgt seg de dårligste plassene på Myra. Det er ikke av forfengelighet at folk ikke vil stå med Stormen. Og ikke ta den "viss ikkje dei gidd å stå på kortsia så ekje dei skikklie supportera". Forholdene må legges til rette for at Stormen skal kunne bli sterk. Denne vente og se holdningen er da en smule passiv(?)

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » man jun 30, 2003 19:57:35

Grunnen til at Klanen er stor, er fordi de har skjønt det der nede, støtter man Enga så støtter man også supporterklubben. Hadde folk også gjort det her, så skulle vi i det minste klart å være 1000 medlemmer (personlig mener jeg at det bør være minstekravet, med tanke på entusiasmen som er i byen for tida, men for å klare 1000 så må vi holde oss i eliten. Rykker vi ned så tar supporterklubben ett skritt tilbake, og har en stygg følelse om at AaFK også vil ta et skritt tilbake da (spillere forsvinner, her er det om å gjøre å gni mens jernet er varmt. Er ikke snakk om å komme rett opp igjen. La oss alle håpe jeg tar feil).

NoggyStyles

Legg inn av NoggyStyles » man jun 30, 2003 20:02:32

Ja d e noe som ikke henger på greip.. e mener at folk skal melde seg inn i stormen.,, Når stormen kommer opp i 1000 til 2000 medlemmer, så er vi en supporter klubb som får respekt av de andre klubbene i landet

og vi blir da også en viktig brikke i tilskuersnittet i eliten.

se hva svenskene får til, skikkelig mediadekning av supporterklubbene. Avisene gir dem terningkast, Canal+ med Årets tifo-pris (30000kr i 1.plass) osv. Det hadde vært noe i norge det ja.
http://www.canalplus.se/misc/tifo/index.asp

Johnnen

Legg inn av Johnnen » man jun 30, 2003 20:05:29

Klanen er vel en av få supporterklubber som har en veldig høy status blant folk flest.
Det er der Stormen har et forbedringspotensiale, og ikke bare billigere øl...
Sikkert ekstremt mye å lære av Klanen, ikke minst hvordan den har fått den statusen den har blant supporterne. Men de må være litt Konge, og de er sadistisk flinke på sanger.

faani

Legg inn av faani » man jun 30, 2003 20:11:40

Stormen har uten tvil fått en økende respekt blant supportere i Norge!

Men for å komme tilbake til plasseringen: Brannsupporterne lager normalt et godt trøkk, som sprer seg oppover på tribunen.
Spør de, om de kunne tenke seg å flytte!
(men en avgjørende sak, vil det uansett være at dette er STÅplasser)

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 20:19:29

Selvsagt skal det være ståplasser. Og NoggyStyles; har du sett noen svenske supporterklubber som står på kortsiden? Det kan ikke jeg huske å ha sett..

Og dessuten, ItTakes11toTango. Hvorfor skal ikke vi i Ålesund tørre å gjøre noe annet enn det de andre i Norge gjør, når det åpenbart er bedre? Gi meg et skikkelig svar på det, så skal jeg la denne debatten ligge.

Tilskuer

Legg inn av Tilskuer » man jun 30, 2003 20:53:28

Jeg har vært på bortekampene til Aafk både på Lerkendal og Røkkeløkka i år og det blir bare TULL dersom Stormen hevder at ingen vil stå sammen med dem. Hadde dere hatt bedre plasser så ville dere fått med dere veldig mange flere. Og det ville blitt enda mye mer trøkk på kampene.

Tenk dere om! Nå har dere sjansen til å være tidlig ute med å stille krav til Aafk om plassering. Senere blir det mye vanskeligere. FØLG EKSEMPELET I VIF OG BRANN OG DERE VIL SE AT MEDLEMSTALLET EKSPLODERER!!!

Og hva i granskauen er vitsen med å være på andre siden av de få (meget få) borte tilskuerne som kommer til Aalesund?? Skjønner ikke argumentasjonen i det hele tatt. Skjønner bare ikke hvorfor vi skal bruke Molde og RBK, de to værste lagene i landet (verden), som sannheten for hva vi skal gjøre i Aalesund.

Tilskuer

Legg inn av Tilskuer » man jun 30, 2003 20:58:48

Når dokke flytta bort på langsida har dere i hvertfall ett medlem til :)

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 21:10:49

E melde meg inn hvis dokke gjør krav på langsida. Selvfølgelig. Det kommer garantert mange andre til å gjøre også.

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:18:54

Og dessuten, ItTakes11toTango. Hvorfor skal ikke vi i Ålesund tørre å gjøre noe annet enn det de andre i Norge gjør, når det åpenbart er bedre? Gi meg et skikkelig svar på det, så skal jeg la denne debatten ligge.

Ok, hvis du først forklarer nærmere dette:

Men herregud menneske, det kan jo være en grunn til at Klanen har så mange medlemmer. Har du tenkt på det? Når til og med John Carew står med Klanen på kampene så må det jo være OK å stå der...?

Hva mener du egentlig med den? Er Klanen OK å stå i fordi John "Gulllenke" Carew står der?

Og Tilskuer:

Hadde dere hatt bedre plasser så ville dere fått med dere veldig mange flere.

Har du noen gang prøvd å stå/sitte på en kortside på kamp? Det ER så digg det; når Aalesund spiller mot dette målet. Du ser jævlig godt mønsteret i hele angrepsfasen og når ballen endelig schmeller i nota RETT FORAN DEG, så gir det et ekstremt deilig kick! :)

Skal være enig i at det ikke er fullt så bra når Aalesund spiller andre veien. Eneste som er bra å se da, er frisparkene. For da ser man liksom hele ballbanen. Hadde vi da hatt Ian Harte eller David Beckham på laget ville det å ha sett dette fra kortsideplass vært verd sesongkortet i seg selv! :D

Venter bare på at Holm skal få finstillt godfoten nå...

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:25:39

Og, Aafk_utd, jeg har jo faktisk forklart hvorfor jeg mener at Stormen bør STÅ på kortsida. Det er fordi jeg mener at det gjør seg best når supporterklubber står og synger mot hverandre. Men det er jo bare min mening. Jeg skal ikke tvinge hverken deg eller noen andre til å ha samme meninger som meg.

Dessuten er det garantert at Stormen ikke får tildelt felt midt i "sponsor-suppa" på langsida. Der vil det nok være stoler hele veien ja. På kortsiden vil vi nok være så priviligert at vi får egen ståtribune med plass til flere folk, og flere utfoldelser. Ihvertfall fram til vi kvalifiserer oss til Champions League...da må det være fuckings sittestoler over hele stadion...

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 21:26:58

Det med Carew var bare et eksempel for å illustrere et poeng. Ta for eksempel John Arne Riise: Står han med Stormen når han er på fotballkamp med gutta?

Ville han gjort det dersom Stormen sto på langsida?

Jeg har forresten stått på langsidene og sett Aafk kamper i år. Jeg har da vært på et par bortekamper. Det er jo derfor jeg tar opp denne problemstillinga. Du er bra naiv hvis du tror du har fått bra plasser på en kortside. Det er ikke uten grunn at bortebillettene på Lerkendal koster 50 spenn.

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:29:46

Gratulerer med innlegg nr. 100 drønnen! :D

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:31:26

Ville Stormen vært en bedre supporterklubb hvis Riise stod ilag med oss på kamp?

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 21:31:59

Sponsorsuppa kan ha plasser på den ene langsida. Jeg får da håpe at det blir to langsider på C.L. Stadionet? De beste plassene skal settes av til de som støtter klubben. Og hvem støtter klubben mer enn supporterne og sponsorene?

C.L. står BÅDE for Color Line og Champions Leage;)

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 21:33:05

Den ville neppe det. Men den ville vært en bedre supporterklubb med dobbelt så mange medlemmer.

Furra

Legg inn av Furra » man jun 30, 2003 21:34:04

En annen ting som bør diskuteres er om ikke stormen burde få en yngres avdeling.. feks. for de under 13-14 år. Det er irriterende å komme til stormen-tribuna og ikke få plass fordi sånne unger opptar alle plassene til de som virkelig synger og lager liv. Jeg har sett at andre supporterklubber har områder foran eller ved siden av den egentlige supporterklubben med yngre. Da ser det likevel ut som at det er en stor gjeng, bare at folk nyter bedre kampene blant jevngamle og sine egne kamerater og ikke to 12-åringer med babystemme og to hoder lavere enn deg selv.

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:35:01

Er det du eller jeg som er naiv hvis JEG synes at JEG har fått en bra plass på kortsida? Det bryr meg midt i rævskjegget om DU synes at JEG har fått en dårlig plass så lenge JEG er superfornøyd vel???

Huff, hisser jeg meg opp her også...blir bare så fyrt :)

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » man jun 30, 2003 21:39:21

OK. Det var jo meningen å skape litt temperatur også. Men sannheten er at de beste supporterklubbene - utenom Stormen:) - i Norge og Sverige står på langsida. Det kommer du ikke fra, samme hvor sint du blir.

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:47:21

En annen ting som bør diskuteres er om ikke stormen burde få en yngres avdeling.. feks. for de under 13-14 år. Det er irriterende å komme til stormen-tribuna og ikke få plass fordi sånne unger opptar alle plassene til de som virkelig synger og lager liv. Jeg har sett at andre supporterklubber har områder foran eller ved siden av den egentlige supporterklubben med yngre. Da ser det likevel ut som at det er en stor gjeng, bare at folk nyter bedre kampene blant jevngamle og sine egne kamerater og ikke to 12-åringer med babystemme og to hoder lavere enn deg selv.

Ekstremt enig med deg! Dette var et veldig bra forslag som absolutt bør bli tatt opp til vurdering! Jeg syntes det er veldig positivt at vi har medlemmer i ALLE aldre i Stormen, men det blir litt feil at det skal stå 8-12 år gamle jenter MIDT inne i "den harde kjerne" av supportere. Disse kan av naturlige årsaker ikke synge av full hals og bidrar stort sett bare med ketchup-søl og pepsi-slurpelyder. Havnet selv bak 6 fnisende småjenter i går, og det eneste positive med det var at jeg faktisk kunne se over dem...

ItTakes11toTango

Legg inn av ItTakes11toTango » man jun 30, 2003 21:59:06

OK. Det var jo meningen å skape litt temperatur også. Men sannheten er at de beste supporterklubbene - utenom Stormen - i Norge og Sverige står på langsida. Det kommer du ikke fra, samme hvor sint du blir.

Hehe, sant nok at det hjelper ikke hvor sint jeg blir! :D

Men jeg tror faktisk at én av grunnene til at de står på langsiden er at de er for mange for kortsidene sine. Se for eksempel i Danmark. Der står flere av supporterklubbene over hele kortsiden, både oppe og nede. Dette kan gjøres der ikke "skillet" mellom øvre og nedre tribune er for stort til at det "deler" opp tribunedelene. Det er jo nettopp dette som gjør at det er lite utviklingspotensiale for en supporterklubb på en kortside. Nettopp det at når man har fyllt opp hele nedre tribune blir det vanskelig å fortsette på øvre del fordi det ikke er kontakt mellom disse to. Så kortside uten etasje-deling er helt klart det beste. Og gjett da; det blir ingen etasje-deling på Color Line Stadion! :D

yttis4

Legg inn av yttis4 » man jun 30, 2003 22:23:25

For et par år tilbake var jeg på byderby i Stockholm mellom AIK og Djurgården. Der sto supporterklubbene på kortsiden og sang mot hverandre og slik mener også jeg det bør være. Stormen har nå ca.500 medlemmer og det kommer kanskje 150-200 på hver kamp. Dette ville sett ekstremt lite ut på kortsiden. I tillegg er det min bestemte mening at de som synger skal stå. Så vidt jeg har forstått så er de eneste ståplassene på den nye stadion på kortsidene. Mitt råd til stormen er å satse på en kortside og eventuelt fylle den til bristepunktet før man vurderer noe annet.

Svar