Moderator: Arcturus

Svar
SandMan65

Re: Stallen 2020

Legg inn av SandMan65 » søn jan 12, 2020 18:36:53

Pape må jo virkelig HATE Ålesund/Aafk slik han holder på hele tiden. Han har jo holdt på slik siden han kom hit.
Er det noen som vet hvor skoen EGENTLIG trykker annet enn at han vil bort herfra fortest mulig?
Er det noen som kjenner han utenfor fotballbana og vet hvordan han har det på fritiden gjennom sesongen?
Er det noen som vet hva som skjer med tanke på integrering, språkopplæring, sosialisering osv?
Har klubben et mislykket opplegg som de kan dra lærdom av?
Er det været her han hater?
Sitter han bare aleine på enn hybel å glaner ut på regnet på fritida?

Eller er det bare så enkelt at gutten er et håpløst narsisistisk tilfelle som allerede tror han er klar for større oppgaver enn tippeligaen, og helt blotta for takknemlighet for klubben og personer som ga han en sjanse til å lykkes..?

NOEN som står han nær her i byen må jo vite litt om hvor skoen trykker og gjøre tiltak som bedrer trivsel og innstilling.

Jeg bare spørr, for dette begynner å ligne på en parodi..

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » søn jan 12, 2020 23:50:03

Kutt ut dette negativet syting & grining om Pape.
Gu'bedre meg for en kjerring gjeng,.. som kverner på med å rakke ned på Pape

Her ser du hvor elsket han er av laget.
Bilde

Another_Roger

Legg inn av Another_Roger » man jan 13, 2020 08:13:33

Even beinløs skrev:
søn jan 12, 2020 23:50:03
Kutt ut dette negativet syting & grining om Pape.
Gu'bedre meg for en kjerring gjeng,.. som kverner på med å rakke ned på Pape

Her ser du hvor elsket han er av laget.
Bilde
Meiner du alvorlig at ein skal akseptere slik oppførsel som han viser? Du må jo forstå at dette skaper debatt på forumet. Er det greit om fleire spelarar tar seg litt ekstra ferie uten å avklare dette med klubben? Kor går grensene dine? Eg vil påstå at du er den som er totalt på villspor i dette tilfellet.

AsE987

Legg inn av AsE987 » man jan 13, 2020 12:48:40

Og dette bildet brukt som eksempel, er vel fra 2018 sesongen?
Alle får jubel og takknemmelighet når de setter en scoring

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » man jan 13, 2020 13:00:15

Unnskyld meg Even hodeløs, men er du helt scisso eller!! Få innpå her er jo mer sytete enn deg da. og din vendetta mot Bohinen!
Dette er et diskusjonsforum der aktuelle saker blir belyst på godt og vondt, og hovedmålet må jo være å sammen komme best ut av det for klubben og laget Aafk.

I mitt siste innlegg ang. Pape er det hverken syting eller grining, men berettiget spørsmål på hva som kan være årsaken til at Pape har et så sterkt ønske om å forlate klubben vår, selv nå når vi har rykket opp og at det da selv for HAN blir et steg opp i hans korte karriere.

Jeg setter spørsmålstegn ved klubbens integreringspolitikk når det gjelder nye unge spillere med annerledes kulturell bakgrunn.
Er det mulig å gjøre en bedre jobb her i fremtiden for event. nye unge spillere fra fjerne strøk?
Gjør klubben allerede en god jobb på dette feltet?
Kunne noe vært gjort annerledes for å få Pape til å trives bedre?
Eller er det så enkelt som at Pape er en vriompeis uansett hva som blir gjort for han??
Er det Bohinen sin skyld? (her svarer nok du JA prompte) ;-)

Når en person streiker/skulker uten grunn og messer at han vil vekk i tide og utide står han ikke høyt i kurs hos meg!
Og som arbeidsgiver skjønner jo vel DU OGSÅ et dette ikke er holdbart i lengden!

Jeg har faktisk vært i ei spillergruppe selv og VET at slike ting tærer på miljøet over tid og endrer fokus for enkelte!

Så hvis du ikke tåler at enkelte av oss reagerer på skulk, streik og trusler fra ansatte for å få viljen sin, bør du se deg om etter et annet forum..
Ha en forblåst og fin dag! :-)

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » man jan 13, 2020 13:47:43

Det som engasjerer litt ekstra i Pape-saken er at ønske om at han skal bli her er så stort!
Derfor er hele saka ekstra frustrerende..

Det vi ønsker å høre/se er en Pape i sambadans foran Stormen etter scoring mens han runger ut på gebrokkent Sunnmørsk; E ELSKA AaFK!! ;-)
..og han i intervju-sonen etter målfesten sier han skal være her til evig tid og egenhendig sende oss til Europacupspill..

Men vent,, det er jo Castro sin jobb det! :-)

Steike kor e gleda me t seriestart no..
Merker jeg er helt sultefora på Aafk kamper.. :-)

Guru

Legg inn av Guru » man jan 13, 2020 14:27:13

3 ut, 1 inn?

Kristoffer Hay virker omtrent å vere klar for Bryne.
Tega George trener med Strømmen.
Markus Karlsbakk skal trene med Hødd, utlån aktuelt.

Samtidig skal Christer Reppesgård Hansen trene med oss. Han er midtstopper og spelte for Sandnes Ulf i fjor. Før det var han eit halvt liv i Sandefjord, delvis med Bohinen som trener. I og med at vi skulle ha 5 eller 6 midtstopparar, så blir eg litt overraska om vi henter ein til. Med Klingenberg og Breivik inn fro Ramsteijn og Hay er vi på 6 no. Men kanskje er fleire på vei ut. Kanskje kan Hansen også fylle ein kantrolle. Og kanskje er ikkje "5 eller 6" ein bindende uttalelse. Kjenner speleren kun av navn.
Nokon veit bedre enn andre

Filer

Legg inn av Filer » man jan 13, 2020 16:38:31

Regner med at det er Onni Valakari du sikter til her Guru :)
Men selv vet han ingenting: "Jeg har ikke hørt noe, så jeg vet ikke" , svarer Valakari.

Sulalenning

Legg inn av Sulalenning » man jan 13, 2020 16:55:11

Vi ser på en 26 år gamal stopper/høgreback som Sandefjord kvitta seg med i fjor? Da bør vi heller hente heim Parfait Bizoza.

Brukeravatar
Even beinløs

Legg inn av Even beinløs » man jan 13, 2020 20:24:42

Venter og venter på keeper signering......
Vi kjenner vår Lie på godt & vondt ;-)

Øggen

Legg inn av Øggen » man jan 13, 2020 20:45:58

Kristoffer Hay bekrefta no overgang til Bryne.

https://twitter.com/D_ihlenhansen/statu ... 82022?s=19

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » man jan 13, 2020 20:56:14

Bohinen har tydeligvis en kraftig fetish på midtstoppere, og det attpåtil i en 3-5-2/3-4-3 formasjon..
Men i disse formasjonene er det vel bare reine midtstoppere som gjelder. :shock:

Nei nå trenger vi sannelig en offensiv signering det lukter svidd av!
Hvis Pape forsvinner er jeg redd vi vil slite med å få ballen i nota rette veien..

Kunne jo vært en løsning å bruke Valakari på plassen til Castro, og Castro opp som spiss.. :-)

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir jan 14, 2020 15:22:32

Jeg må si jeg atter en gang er skuffet over den manglende spillertilveksten i forkant av en ny sesong!
Jeg trodde ærlig talt vi skulle ha mesteparten av disse klar for lengst, spesielt da vi kanskje kunne tjuvstarte litt i år.
Vi har faktisk vært et Eliteserielag helt siden seieren over Tromsdalen i fjor!
Det står daglig side opp og side ned overalt om nye "gode" spillerkjøp for de andre klubbene, og det virker som at ALT går mye raskere for de andre klubbene.
Har vi også prøvd oss på noen av disse uten å få napp?
Er vi for gjerrige?
Har vi ikke råd til å matche avtalene de andre klubbene tilbyr?
Er det de andre klubbene som gjør feil og er for raske på avtrekkeren, eller er det VI som er for trege og sitter igjen med oppsopet??
Til og med det å bli kvitt spillere tar jo uhorvelig lang tid med oss, og de har vel brukt over en sesong på å bli kvitt Hay!

Treningsåret har forlengst begynt og det kan jo være lurt å få den planlagte første ellveren så samspilt som mulig før det braker løs.
Klubben kan da seriøst ikke mene de nå er ferdighandla, da ser jeg iallefall mørkt på årets sesong...
Eller er det bare JEG som er utålmodig?? ;-)

jast

Legg inn av jast » tir jan 14, 2020 15:36:16

Jeg tror det kan ha noe med at det ikke er stallfyll AaFK er ute etter. De vil ha spillere som går rett inn og forsterker laget. Da sier det seg selv at det er vanskeligere å finne de rette og få signert. Så jeg tror vi må ha forståelse for at dette tar tid.

SandMan65

Legg inn av SandMan65 » tir jan 14, 2020 15:40:20

jast skrev:
tir jan 14, 2020 15:36:16
Jeg tror det kan ha noe med at det ikke er stallfyll AaFK er ute etter. De vil ha spillere som går rett inn og forsterker laget. Da sier det seg selv at det er vanskeligere å finne de rette og få signert. Så jeg tror vi må ha forståelse for at dette tar tid.
Jeg håper du har rett, og venter i åndeløs spenning.. :-)

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 14, 2020 18:12:28

AAFK har allerede fått 2 nye spillera,1 av dem ser veldig spennende ut.Han skåra og fikk like mange mål poeng som Castro siste del av sesongen.og det på hamkam et mye dårligere lag en Aafk,nederlenderen som kom fra finsk fotball vet jeg ikke hvor god han er.Men han kan jo være veldig god,90 prosent av dem andre laga har kjøpt mindre en Aafk.Det som er viktig i år er og kjøpe veldig gode spillera,og ikke bare kjøpe for og kjøpe.Aafk ønsker nok og få dem nye dem skal ha,så tidlig som mulig.Så vi må ha tålmodighet så kommer nok flere

Galiat

Legg inn av Galiat » tir jan 14, 2020 18:37:58

Wembangomo er jeg redd forsvinner... vår beste spiller synes jeg.

Skrev en Sandefjord supporter i vgd håper det er Aafk som kjøper han

Guru

Legg inn av Guru » ons jan 15, 2020 12:10:31

I denne pluss-saken er det endå eit drypp om Onni Valakari og AaFK.

Essensen som angår oss ligg i setninga "Før jul la Aalesund inn bud på den finske U21-landslagsspilleren".

Han speler sentralt, og leverer godt med målpoeng. Ser for meg at han er bedre offensivt enn defensivt, men at han er heilt grei bakover og. Hos oss ser eg absolutt for meg at han ville ha vore definitivt mest aktuell som indreløper.

Status no - i følge saken - er at Tromsø og Brann omtrent er einige, men at personlige betingelser ikkje er avtalt. Samtidig har Bodø/Glimt kasta seg inn.

Aalesund er ikkje nevnt utanom det som står over. I mellomtida har vi henta inn Nordli, som fyller same plassen på laget. Det reduserer sannsynligheten for at vi er interesserte.

Bolav

Legg inn av Bolav » ons jan 15, 2020 12:14:30

@langeinnkast melder følgende på Twitter:
"AaFK skal ha lagt inn ett bud på KFUM keeperen Knut-André Skjærstein (24). Keeperen var på prøvespill forrige uke."

Superfly

Legg inn av Superfly » tor jan 16, 2020 20:12:55

I forhold til 2019 sesongen så vel stallen (hvis vi legger godviljen til) omtrent status quo. En god (Ramstein) og en veldig god (Tharandarsson) ut, og to ukjente blad inn.

Lokalfotball

Legg inn av Lokalfotball » tor jan 16, 2020 21:21:31

For omtrent et år siden lå vi langflate etter Steffen Lie Skålevik, i år er ikke spilleren nevnt så langt jeg kan se. Steffen har nesten ikke spilt fotball i Sarpsborg denne sesongen, men har vist i både Obos og Eliteserien at han duger. En spiller som enda ikke har fått vist hva han duger til i en spissrolle med spillere rundt seg som serverer han. I Særp er de i ferd med å gjøre store forandringer, hvorfor er ikke Steffen en spiller vi henter? Han er plutselig aktuell for Tromsø... Bare fordi han ikke lykkes i Særp, betyr ikke dette at han er ferdig som fotballspiller. God i brann, god i start og enda bedre i AaFK! ;)

Guru

Legg inn av Guru » fre jan 17, 2020 10:31:48

Christer Reppesgård Hansen er ikkje redd for konkurransen, seier han. Han har spelt meir i trebackslinje enn firebackslinje, og då Bohinen var i Sandefjord spelte han i midten bak. Det meiner han også er sin aller beste posisjon.

Det er ingen meining i at vi skal ha 7 midtstopparar. Det kan sjølvsagt vere at Hansen berre er her for gammalt vennskaps skuld, men ein nærliggende tanke er at nokon er på veg ut. Skal Breivik direkte på utlån? Har Stålinho vore for lenge i ein klubb? Den mest skremmende tanken er at Gretarsson er på veg ut. Han er sjefen der bak, den vi virkelig ikkje vil miste. Samtidig har han vore her i 5 år og har berre eitt år att av kontrakta. Uansett om vi vil det eller ei, så kan dette bli siste sesongen hans i oransj. Klubben ønsker heilt sikkert å forlenge, det må vere speleren som drøyer. Dersom han er klinkende klar internt på at han ikkje vil forlenge, så er det heilt naturlig at klubben vurderer å selge. No er det litt pengar å hente. Til sommeren mindre, om eit år ingenting. I den settingen er det plutselig heilt naturlig med Hansen på besøk.

Galiat

Legg inn av Galiat » fre jan 17, 2020 14:41:15

Hay er jo godt ut så han erstatter han 2 ut og 2 inn helt normalt det vel.Vi så jo i fjor at vi trengte alle sammen

Guru

Legg inn av Guru » fre jan 17, 2020 15:48:59

Galiat skrev:
fre jan 17, 2020 14:41:15
Hay er jo godt ut så han erstatter han 2 ut og 2 inn helt normalt det vel.Vi så jo i fjor at vi trengte alle sammen
Hay og Ramsteijn ut.
Klingenberg og Breivik inn.

Så langt er vi 6, som i fjor. (Sjølv om vi kan seie at Breivik var der i fjor og, men kun som amatør.)

Reppesgård Hansen er for øyeblikket ein ekstra.

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » fre jan 17, 2020 16:49:10

Gretarson kan godt komme til å forsvinne i løpet av sesongen om han fortsetter der han slapp og et godt bud tikker inn til sommeren.

Galiat

Legg inn av Galiat » fre jan 17, 2020 17:10:13

Breivik er ung talent og blir nok som talenta i fjor brukt som kake pynt,når dem ikke fikk kjansen i fjor i obosligaen.Så er det ingen grunn til og tro på under i år,så det er nok prøve spilleren trenerene regner som den 6 mittstopperen.Så kan vi håpe at Breivik motbeviser det jeg sier.Men når hay med all den erfaringen han hadde,ikke fikk spille mer en 1 av 30 kamper i obosligaen.Så blir nok Breivik et 7 valg

trippelf

Legg inn av trippelf » lør jan 18, 2020 10:14:38

Aafk fortsetter i det litt kjipe sporet på stallfornyelse. Pr i dag er Aafk uten Thrandis, Meade og Pape fra fjorårets lag, 20 mål og 67 kamper hadde disse tre. Lite spesielt spennende inn, kanskje Bolkan Nordlie... Castro er bra, men lov å hevde at det ser rimelig traust og kjedelig ut dette Aafk laget pr i dag. Pape hverken er eller blir klar til sesongstarten, det er snart februar og han sitter surrer på ukjent adresse. Lie ser fortsatte som vår førstekeeper, det betyr trøbbel i feltet.
Det positive er bedre dekning på midten med Bolkan inn og Izu skadefri. Izu var blendende til han ble skadet, effektiv med ball. Olafsson har fått mer tid og blir garantert en hissig leverandør på sin kant. Orry er klar til å bite fra seg igjen og det må bare komme en spiss av bra kaliber inn ASAP..

Brukeravatar
Blaudis

Legg inn av Blaudis » lør jan 18, 2020 10:36:27

trippelf skrev:Aafk fortsetter i det litt kjipe sporet på stallfornyelse. Pr i dag er Aafk uten Thrandis, Meade og Pape fra fjorårets lag, 20 mål og 67 kamper hadde disse tre. Lite spesielt spennende inn, kanskje Bolkan Nordlie... Castro er bra, men lov å hevde at det ser rimelig traust og kjedelig ut dette Aafk laget pr i dag. Pape hverken er eller blir klar til sesongstarten, det er snart februar og han sitter surrer på ukjent adresse. Lie ser fortsatte som vår førstekeeper, det betyr trøbbel i feltet.
Det positive er bedre dekning på midten med Bolkan inn og Izu skadefri. Izu var blendende til han ble skadet, effektiv med ball. Olafsson har fått mer tid og blir garantert en hissig leverandør på sin kant. Orry er klar til å bite fra seg igjen og det må bare komme en spiss av bra kaliber inn ASAP..
Vi mangler en høyrekant.

Galiat

Legg inn av Galiat » lør jan 18, 2020 23:53:53

Sesongen begynner ikke før i april,så kommer pape tilbake og kjerper seg før februar.Så får han spille i april,hamkam spilleren er veldig spennende.Han var jo like målfarlig som Castro på høsten.Den nye mittstoppern fra nederland,kan jo være en stor forsterkning.Men det finner vi jo ut når trenings kampene begynner,Thrandis var både veldig god men også usynlig i mange kamper,Meade var mye skada og blir ikke savna.Han fikk rett og slett ikke fornya kontrakt,så pape blir mest savna.Der må det komme en god forsterkning slik det ser ut no,ellers så er jo Sandefjord og start klart mer svekka en Aafk.og det jobbes nok med noen gode til inn.Så selv om jeg også er utolmodig så får jeg ikke panikk enda jeg tror Aafk ser det samme som oss at forsterkninger må komme snart

Svar