Moderator: Arcturus

bilbulkerjens

Ledelsen så langt

Legg inn av bilbulkerjens » man aug 03, 2020 18:28:53

AaFK går på den ene misæren etter den andre, inkludert prestasjonen i Start-kampen de vant. Prestasjonene blir dårligere for hver kamp. Skadesituasjonen er hårreisende. De rykket opp og stiller med en dårligere stall i Eliteserien enn i OBOS.

Medisinsk apparat ser ut til å være for dårlig. Sportslig ledelse feilvurderer nivået som kreves i Eliteserien, og snakker ambisjonsløst om at AaFK skal være en selgende klubb. De greier ikke å få tak i gode nok spillere. I en såpass stor og foretaksom by som Aalesund, greier ikke administrasjonen å skaffe nok penger til å få et slagkraftig Eliteserielag.

Tiden går, tilstanden forverres, mens styreleder og adm. dir. foretar seg INGENTING. Er de kompetente til å drive en eliteserieklubb?

Wodewick

Re: Ledelsen så langt

Legg inn av Wodewick » man aug 03, 2020 23:29:48

Det ble vel ymtet frempå når klubben skiftet nesten alt fra daglig leder, sportslig leder, arrangementsansvarlig at dette såg ut som trygge men kjedelige valg, samt litt ambisjonsløse valg. Ingenting av det som har skjedd siden har vel motbevist dette.

I en klubb som tar mål av seg til å være i norgestoppen så trengs det litt mere spenstige valg, jeg har vel mer eller mindre vært fraværende fra klubben siden lenge før Hoff sine dager men har nå fulgt med litt i øyekroken og håpet på at ledelsen kunne motbevise mine mistanker om at dette ikke holdt, dem har nå fått nok tid til å sette sitt preg på dette men har i mine øyne mislykkes med mye.. Man kan selvfølgelig ikke klage over opprykksesongen og at dem har fått klubben opp igjen men der stopper det..

En av dem største manglende jeg ser er at klubben ikke ser verdien av å profilere seg utad i mye større grad, dette krever selvfølgelig mye av de ledende personene i klubben. Men både Daglig leder, sportslig leder, styreleder, trener og trenerapparatet er sørgelig lite opptatt av å profilere seg og klubben sin i media. Dette har selvfølgelig lite med sportslig utvikling å gjøre, men Aafk er en underholdningsbedrift som er avhengig av andre sine penger for å få ting til å gå rundt, og dermed øke inntektene for deretter å invistere nye friske penger i spillerstall som igjen øker inntjeningen. På mange måter en god sirkel for å få utvikling på alle plan. Vi må tilbake i landsdekkende media for å bli attraktive for både trenere og spillere.. Denne jobben blir ikke vektlagt i klubben og dermed forblir vi nok akterutseilt på mange måter.

Når det gjelder det sportslige i år så er det trist, men selv med dårlig økonomi så er veivalgene som er gjort i det sportslige svake etter mitt skjønn, Altfor mange ok spillere uten nivå til å hevde seg i tippeligaen, men få som kan dra opp nivået. Hva skal vi med mange spillere utenfra som ikke hever laget, da må det være bedre å satse lokalt. Bruk pengene til spillerkjøp på få men gode spillere som drar opp nivået og hever våre lokale unggutter..
Når vi hadde Barrantes, Morrison og co så utviklet vi lokale gutter på et helt annet nivå Tollås/Ulvestad/Grytebust m fl. Hvem skal lære våre fremadstormen et steg opp nå? Holmbert scorer mål ellers er det sørgelig over hele linja..

Tenke om vi lot være å hente inn Klinkenberg å Haugen, hadde vi vært dårligere stilt på dette tidspunktet av sesongen? vanskelig å la seg gjøre det, men kanskje hadde vi fått mere spilletid på Mork Breivik, Karlsbakk, Maata og Fiskerstrand og samtidig hadde vi hatt penger til kanskje en god tilvekst..

Og vær så snill få inn en god midtbanespiller, har mye respekt for spilleren Carlsen men playmaker det blir han ikke, det går for sent med ball..

vevat

Legg inn av vevat » tir aug 04, 2020 14:32:38

Hvilken fotballfaglig ledelse sitter i Aafk. Vi rekrutterer stort sett i fra indre rekker, som ikke har den kompetansen som kreves. Lars Bohinen som kommer utenfra, har ingen ting å vise til som trener, og det ser vi på resultatene. Vi har en sportslig leder som stort sett har tråkket sin erfaring i Aafk. Nå må vi slutte med denne kompiskjøringen og kameraderiet. Vi må bli mer profesjonelle. Skal vi komme videre og etablere oss i tippeligaen, så må vi ha ledere som har kompetanse og erfaring. Hent denne kompetansen fra utsiden av Aafk og Ålesund, og unngå innavl.

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » ons aug 05, 2020 14:02:05

4 dager igjen til Viking-kampen som er aller siste sjanse til å få til et vendepunkt. Det har gått altfor lenge allerede.

Men skjer det noe? Nei, kun øredøvende stillhet.

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » ons aug 05, 2020 14:53:45

Ingen flere siste sjanse no PUNKTUM - Kampen mot Start var den definitive siste sjansen, og det var INGENTING ved den kampen som tilsa at LB skulle få enda en ny siste sjanse. Hva om vi får en heldig seier mot Viking? Skal vi la det skure å gå enda noen runder?
Det er totalt uakseptabelt for meg at LB leder laget mot Viking på Søndag, da håper jeg i tilfelle på en storseier til Viking. Min tid som Aafk-supporter er over så lenge LB er trener

Sånn, då e det sagt

weasel

Legg inn av weasel » ons aug 05, 2020 15:05:38

Jeg synes klubben har blitt veldig innadvendt og distansert fra folket de siste 8-10 år. Det var mye mer folkets klubb før.

sindre2

Legg inn av sindre2 » ons aug 05, 2020 17:01:57

weasel skrev:
ons aug 05, 2020 15:05:38
Jeg synes klubben har blitt veldig innadvendt og distansert fra folket de siste 8-10 år. Det var mye mer folkets klubb før.
Enig. Føler det var et tydelig skille i så måte fra rundt 2011

rogerlima

Legg inn av rogerlima » ons aug 05, 2020 17:23:09

weasel skrev:
ons aug 05, 2020 15:05:38
AaFK — gjorde noe med deg...

Brukeravatar
Nick Name

Legg inn av Nick Name » ons aug 05, 2020 19:33:28

Nå må ledelsen hive seg rundt og selge inn LB som ny Brann-trener før Sandefjord kommer dem i forkjøpet

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor aug 06, 2020 01:39:44

Nick Name skrev:
ons aug 05, 2020 14:53:45
Ingen flere siste sjanse no PUNKTUM - Kampen mot Start var den definitive siste sjansen, og det var INGENTING ved den kampen som tilsa at LB skulle få enda en ny siste sjanse. Hva om vi får en heldig seier mot Viking? Skal vi la det skure å gå enda noen runder?
Det er totalt uakseptabelt for meg at LB leder laget mot Viking på Søndag, da håper jeg i tilfelle på en storseier til Viking. Min tid som Aafk-supporter er over så lenge LB er trener

Sånn, då e det sagt
Det enkleste ville nok vere å avvikle heile klubben. Ingen gidd bruke tida si på slikt fjas, eg blir berre meir og meir oppgidd, det starta da LB mislykkest i å rykke opp, OG HAR VEDVART SIDEN DA. Er redd Aafk si tid snart er omme, ved et nedrykk vil nok klubben rase videre nedover i systemet. Det er vel det styret ønsker, fotball i lavere divisjoner med bedriftsspillere som spelar gampefotbll for tomme tribuner. Hadde styret kvitta seg med LB for 1.5 år siden, hadde nok situasjonen vore anleis, men det er berre slikt vi no kan drømme om.

1aafk

Legg inn av 1aafk » tor aug 06, 2020 01:50:13

Også eg håpte på et tap i forige runde, håper også på et stort tap mot Viking. Egentlig heilt utruleg at eg kan skrive noe slikt, for 3 år siden var Aafk det heilt store for meg, brukte all mi tid på kamper rundt omkring, no gidd eg ikkje meir. Trist, men slik har det desverre blitt. Aafk vil nok ikkje få meg som tilskuer i framtida. LB har fått meir en nok av tid på laget, han duger rett og slett ikkje med sitt FANTASTISKE system, som alle spelaranne forstår ut og inn. ????????? For han er det viktigaste at systemet hans blir brukt, sjølv om klubben raser nedover og ut i svarte natta. En standhaftig kar, han LB.

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » fre aug 07, 2020 17:32:25

Ingenting skjer tydeligvis. Da kan vi konstatere at de tenker å rykke ned med et skuldertrekk. Bytte ut Hagen og Vik er nå det første grep som må tas for å få AaFK på rett spor. Sportslig leder må ryke i samme slengen (en trønder som skal selge spillere til Rosenborg heller enn å vinne gull med AaFK).

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » lør aug 08, 2020 15:17:39

At noe er riv ruskende galt i AaFK i årets eliteserie ser hele Norge, det er bare å sjekke tabellen.
Uansett om det er trenerteamet, sportslig ledelse, spillerstallen eller formasjonen 3-5-2 som er problemet, så er det styret sin plikt å handle på en slik måte at vedtatt handlingsplan etterleves/oppnås. Det er det ansvaret som generalforsamlingen ga de tillit til å gjøre.
Og slik situasjonen er nå så må endringer begynne å skje ganske fort.

Superfly

Legg inn av Superfly » lør aug 08, 2020 19:13:02

Normalt må en bedriftsleder ha tillitt blandt sine kunder for at virksomheten ikke skal gå dukken. Så spørs det hvor mange av oss som har tillit til GSV... Mulig at han har hatt vanskelige rammebetingelser, men jeg er alikevel skuffet. Han har ikke levert værken på handlekraft eller utvikling av produktet AaFK. På økonomi og sponsorpleie er mitt inntrykk at han vært flink. Ansettelsen av Bohinen kan vel ikke han få skylden for, og den ble vel også regnet som et scoop blant fotballeksperter.

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » lør aug 08, 2020 23:23:19

Superfly skrev:
lør aug 08, 2020 19:13:02
Normalt må en bedriftsleder ha tillitt blandt sine kunder for at virksomheten ikke skal gå dukken. Så spørs det hvor mange av oss som har tillit til GSV... Mulig at han har hatt vanskelige rammebetingelser, men jeg er alikevel skuffet. Han har ikke levert værken på handlekraft eller utvikling av produktet AaFK. På økonomi og sponsorpleie er mitt inntrykk at han vært flink. Ansettelsen av Bohinen kan vel ikke han få skylden for, og den ble vel også regnet som et scoop blant fotballeksperter.
Å kvitte seg med folk man trenger å kvitte seg med er vanskeligste del av jobben. Spesielt når de har vært gode ansettelser opprinnelig. Det tar både erfaring og baller å gjøre det rette til riktig tid i så henseende. Man skal også ha en intuisjon og nok selvtro til å stole på egne risikokalkyler.

Å bli genierklært av eksperter eller supportere er enkelt. Det er bare å høre på dem og ta slutninger deretter. Å være en genuint god leder er å handle før ekspertene krever det og/eller ha tro på at man vet bedre.

Det betyr ikke at man er trollmann. Man bør ha mye bedre oversikt i denne posisjonen enn vi eller ekspertene har. Men man må ha guts til å gjøre noe — eller holde fast ved noe alle sier er feil fordi man har en forståelse av at det går veien.

Men om man ikke tør vil man bli sett på som svak tilsist uansett.

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » søn aug 23, 2020 03:03:57

Daglig leder Vik sier vi har bedre spillere i år enn i fjor. Det fjerner enhver tvil om at han er KOMPLETT INKOMPETENT OG MÅ SPARKES!

vevat

Legg inn av vevat » søn aug 23, 2020 08:19:39

Tippeliganivå handler ikke bare om trener og spillere. Dette nivået må gjennomsyre hele klubben om en skal oppnå den kvaliteten som kreves for å bli med i det gode selskap. Denne kvaliteten har ikke Aafk per i dag.
Det har ansatt en trener som ikke har noe å vise til av tidligere kvalitet og CV. Lars har vert i Sandfjord med opprykk og nedrykk, og fortsetter på samme vise i Aafk. Han har rett og slett ikke det som skal til, og var et vågalt valg.
Sportslig leder Bjørn Erik Melland har også begrenset erfaring, som stort sett handler om miljøet i Aafk og kameraderiet. Har ikke det nettverket og vurderingsevnen som skal på et slikt nivå.
Så har vi Vik og styre, som har ansvar for ansettelse og oppfølging av det kvalitetskrav som kreves. Om det var en eksamen det skulle gjennomføre, så hadde det fått stryk.
Nå må Bohinen gå så fort som mulig. Den som hevder at en like godt kan trene laget ut sessongen, har ikke forstått at negativiteten rundt trenerteamet jager vekk supportere i fra Aafk, som er livsnerven for et fotball lag. Vi går nå ned i OBOS-ligaen i gjen, og den som trur på noe annet, trur på et mirakel. Det mirakelet kommer ikke med Lars Bohinen.
Vi trenger noe nytt, og tenne et nytt håp.

Caspers

Legg inn av Caspers » søn aug 23, 2020 08:59:12

bilbulkerjens skrev:Daglig leder Vik sier vi har bedre spillere i år enn i fjor. Det fjerner enhver tvil om at han er KOMPLETT INKOMPETENT OG MÅ SPARKES!
Faktisk her er jeg enig med Vik.

Spiller for spiller så har vi en bedre stall i år enn i fjor.

Det store problemet er selvfølgelig at både formasjon, prestasjon, selvtillit og resultater er uteblitt.

Det er trenerens ansvar til syvende og sist og derfor naturlig at det kommer en erstatter.

Ledelsen oppover med tanke på manglende spillerlogistikk, kontraktsfornyelse og handleevne er en annen sak.

Der har AAFK mye å gå på, som i alle år.

At vi er på økonomisk rett kjøl er vel og bra, men der pila peker nå så er det kun innstramminger som venter.
Grøsser på tanken av hvor mange billetter som faktisk hadde blitt solgt, hadde det ikke vært for grensa på 200.

Nytt trenerapparat må inn, ny formasjon, nytt forsvarsarbeid og ny giv!

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk

Vatnebygder

Legg inn av Vatnebygder » søn aug 23, 2020 13:55:21

AaFKs daglige leder vil ikke svare på om han har tillit til Bohinen
AaFKs daglige leder sier at han har det overordnet ansvaret for at klubben ligger siste i eliteserien, men vil ikke svare på om han har tillt til trener Lars Bohinen.

Helt greit diplomatisk svar dette av Vik, for det er styret som har det øverste ansvaret.
Og om styreleder Hagen og resten av styret fortsatt har tillit til Lars Bohinen, så forblir situasjonen uendret.

weasel

Legg inn av weasel » søn aug 23, 2020 14:03:21

Ledelsen så langt.... hvilken ledelse?

cumshot

Legg inn av cumshot » søn aug 23, 2020 14:23:15

Kan se ut som fred og fordragelighet i mens skipet seiler med stø kurs mot et skjær, er det virkelig det, jeg tviler på det!!

Hva er det som skjer?

Kursen som Vik og Hagen holder fast på er mislykket og om den ikke endres innen er par dager tror jeg sponsorene også kommer til å reagere.

Forferdelig trasig også for dem, en må huske på at dette er mest trasig for dem.

Dette gjelder også utlån av Fet, manglende kontraktsfornyelser, 7 poeng og 48 baklengs på 15 seriekamper 😰

motorthor

Legg inn av motorthor » søn aug 23, 2020 15:30:43

Vik, Bohinen og Melland må alle gå, vi trenge åpenbart en totalt ny kurs. Styret e uten styring! En halv sesong og absolutt ingenting skjer, det e jo bare apati og handlingslammelse. Så ka betala vi dem for når dei ikkje gjør en dritt?

Speakeren

Legg inn av Speakeren » søn aug 23, 2020 21:03:33

Trenger en sportslig plan. En klubbfilosofi og en klar identitet.
Øl-Tribunekultur-Awaydays

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » man aug 24, 2020 01:46:27

Endelig skjedde det noe. Altfor sent. Og hvorfor har de ikke Lars Arne Nilsen klar samtidig?
Sist redigert av bilbulkerjens den man aug 24, 2020 04:20:01, redigert 1 gang totalt.

bilbulkerjens

Legg inn av bilbulkerjens » man aug 24, 2020 01:55:50

Og så sparket de ikke assistent Loberto? Det var vel først og fremst der tapermentaliteten lå.

sindre2

Legg inn av sindre2 » man aug 24, 2020 14:33:36

bilbulkerjens skrev:
man aug 24, 2020 01:55:50
Og så sparket de ikke assistent Loberto? Det var vel først og fremst der tapermentaliteten lå.
Enig her. Blir alt for teoretisk med Loberto slik jeg ser det

motorthor

Legg inn av motorthor » man aug 24, 2020 21:34:05

Få han ut.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir aug 25, 2020 11:31:35

"Toppspillerutvikler i AaFK, klubblegenden Amund Skiri, var ordknapp da Eurosport.no slo på tråden tirsdag og konfronterte ham med opplysningene om Nilsen.

– Da vet du mer enn meg. Jeg gjør meg klar til å ha trening jeg nå, sier han.

Skiri sier de ikke har fått signaler om hvordan framtiden vil bli for det gjenværende trenerapparatet under et nytt regime. Assistenttrener Andrea Lomberto, Skiri og keepertrener Frank Mathiesen leder dagens økt i Ålesund."

Bra Skiri tar telefonen og at vi via Eurosport finner ut hvem som leder treningene fram til ny trener er på plass da, om ikke annet.
AaFK.no har ikke kommet med et pip etter de 9-10 linjene om Bohinens avgang.

Aalesunderen

Legg inn av Aalesunderen » tir aug 25, 2020 11:37:06

Abderrazak Matzerath skrev:
tir aug 25, 2020 11:31:35
"Toppspillerutvikler i AaFK, klubblegenden Amund Skiri, var ordknapp da Eurosport.no slo på tråden tirsdag og konfronterte ham med opplysningene om Nilsen.

– Da vet du mer enn meg. Jeg gjør meg klar til å ha trening jeg nå, sier han.

Skiri sier de ikke har fått signaler om hvordan framtiden vil bli for det gjenværende trenerapparatet under et nytt regime. Assistenttrener Andrea Lomberto, Skiri og keepertrener Frank Mathiesen leder dagens økt i Ålesund."

Bra Skiri tar telefonen og at vi via Eurosport finner ut hvem som leder treningene fram til ny trener er på plass da, om ikke annet.
AaFK.no har ikke kommet med et pip etter de 9-10 linjene om Bohinens avgang.
La oss ikke være helt urimelige. Om de hadde prioritert å oppdatere oss fremfor å løse problemet hadde det IKKE vært en god ting. Fullt fokus på å få inn noen som kan skjerpe gutta og gjøre slik at vi kan berge plassen.

At de tre leder økten er vel heller ikke akkurat noen bombe, ikke så sikker på det var noen stor beslutning bak det.

Heller vil jeg ikke være overrasket om en av Lomberto eller Skiri blir assistent -- den nye treneren vil trenge noen ved sin side som vet alt om hva som har skjedd og hva som har vært og ikke vært prioritert så langt i sesongen.

Abderrazak Matzerath

Legg inn av Abderrazak Matzerath » tir aug 25, 2020 11:45:46

Var ikke ment som den store ledelseskritikken, og skjønner jo de har viktigere ting å gjøre, men det føyer seg inn i rekken av manglende åpenhet.

Dette var den nærmeste tråden jeg fant for min "kundeklage" på "produktet" som leveres, for å bruke en terminologi som ledelsen forstår. Regner med det ikke er Vik eller Tenketanken AaFK som oppdaterer om guttelagets uavgjortkamp, eller hvem som blir ny G16-assistent. Det tar 2 min uten kaffepause midtveis, kan utføres av hvem som helst som også klarer å skifte en lyspære.

Svar