Moderator: Arcturus

geggen

speekern på "bygda"

Legg inn av geggen » tir aug 20, 2002 17:06:15

sitter å leser sumpen på nettet no,og leser om han bondeknølen i boksa på (K)høddvoll!han ypper til "krig",og det skal han få!mener bestemt at vi bør lage en "hatsang" til speekern der ute til søndagens kamp(der åfk vinner 3-1)!her er mange gode tekstforfattere innom forumet her,så e regner med at Mr.WÆÆÆÆRDAHL får gjennomgå under kampen!
KØDDER DU MED ÅFK,KØDDER DU MED HEILE BYN!

NoggyStyles

speekern på "bygda"

Legg inn av NoggyStyles » tir aug 20, 2002 17:15:29

Speakern bør og SKAL få gjennomgå.
Forslag til sang / tekst må folk komme i gang med.
Mener at under kampen så bør vi bue hver jævli gang han åpner kjeften. Drit i å høre resultatet. Det finner vi ut seinere uansett. Dessuten er det bare et lag som teller under kampen, derfor bør vi bue hver gang han åpner sokkemunnen sin.
Enig?

NoggyStyles

speekern på "bygda"

Legg inn av NoggyStyles » tir aug 20, 2002 17:15:29

Speakern bør og SKAL få gjennomgå.
Forslag til sang / tekst må folk komme i gang med.
Mener at under kampen så bør vi bue hver jævli gang han åpner kjeften. Drit i å høre resultatet. Det finner vi ut seinere uansett. Dessuten er det bare et lag som teller under kampen, derfor bør vi bue hver gang han åpner sokkemunnen sin.
Enig?

geggen

speekern på "bygda"

Legg inn av geggen » tir aug 20, 2002 17:21:49

noggystyles:helt klart!glimmrende ide av deg:hver gang speekern åpner kjeften(utenom de tre til fire gangene han skal lese opp åfks målscorer da),så er det bare å sette igang ei jækli buuing,og da kommer det sikkert til å bikke over for mr.ÆH!

NoggyStyles

speekern på "bygda"

Legg inn av NoggyStyles » tir aug 20, 2002 17:52:25

Frykter muligens opptøyer i tullsteinvik på søndag. så mye hat og aggresjon mot kødd har det aldri vært før. Aldri. Greit at vi har hata kødd, men sånn som no?
bluepower, blaadevil, h**ahødd og alle dere andre fra bygda, dere har bedt om det. håper dere klarer å håve inn flere enn 1400 innavl som pleier å være standard når Aalesund gjester køddvoll.

!!!!!!!!!!!!!!!!!METZ FØR AVREISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!METZ FØR AVREISE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NoggyStyles

speekern på "bygda"

Legg inn av NoggyStyles » tir aug 20, 2002 17:55:39

Rettelse; ikke bluepower. men de andre. virker som du er mer interesert i å snakke saklige ting enn å fyre opp. :)

BluePower

speekern på "bygda"

Legg inn av BluePower » tir aug 20, 2002 18:06:43

Til NoggyStyles, bare noen kommentarer til innlegget ditt:
For det første tror det ikke kommer så mange mer fra bygda enn vanlig på søndag. Vi som er der kommer som vanlig, samma faen hvem motstanderen er. Kampen er sikkert større for dere enn oss.
For det andre syns jeg det er helt greit at dere holder helvete med Bjarne W på søndag. Han har lagt opp til dette og at dere svarer er en del av gamet.
For det tredje syns jeg det er helt greit at dere mobber, piper og holder verbal helvete med både publikum og Høddspillerne også.
Men dersom dere av en eller annen grunn har så mye innestengt hat aggressjon og mindreverdighetskomplekser som innleggende dine kan tyde på, bør dere heller droppe turen. Oppsøk heller en psykolog!

Broilern

speekern på "bygda"

Legg inn av Broilern » tir aug 20, 2002 18:09:50

Her er noe av det bontampen sa:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bjarne Wærdahl har vært Hødds faste speaker i snart 20 år, og gleder seg hemningsløst til søndagens storkamp mot AaFK. Og han forbeholder seg retten til å si akkurat hva som faller ham inn der og da.
Og søndagens kamp mellom Hødd og AaFK blir krig. Jeg unner ikke AaFK noenting søndag, jeg håper at Hødd banker dem sønder og sammen. Jeg har blått Hødd-blod i årene mine, og er ikke redd for å si det.
-Hva sier du som speaker dersom Hødd scorer seiersmålet mot AaFK på overtid søndag?
- Da går jeg sikkert helt fra konseptene . . .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VENT Å SE DIN FORBANNA LØKRULL !!

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

AaFK - 001

speekern på "bygda"

Legg inn av AaFK - 001 » tir aug 20, 2002 18:15:45

OPPTØYER - NEI TAKK !

Hvis det virkelig er slik at PØBEL-OPPTØYER skal følge i kjølvannet av Sunnmørsk fotball, så må alle supportere SKJERPE SEG KRAFTIG!

Fotball er ment å være moro - UTEN DET HAT SOM ENKELTE viser i disse spaltene.

Dessuten er ALKOHOLEN med på å fyre opp under dette. Det er litt for dumt.

UTROLIG DUMT!

SKJERP DOKKE KRAFTIG I ORD OG GJERNING !

Ellers skal jeg love at de 2 viktige mål utover høsten ikke blir nådd.

BluePower

speekern på "bygda"

Legg inn av BluePower » tir aug 20, 2002 18:16:56

Til Broilern:
Men alvorlig talt; er det noe spesielt galt ved det Bjarne W her sier? Antar speakeren på Kråmyra har akkurat samme innstilling når Hødd spiller der. Hvis ikke, bør dere til helvete se til å få dere en ny speaker.

For ordens skyld var det stor jubel på Høddvoll når målene rant inn da Aafk knuste Sogndal i cupen. At det ikke er den samme entusiasmen i seriekampene, trenger bare kunne lese en tabell for å skjønne

NoggyStyles

speekern på "bygda"

Legg inn av NoggyStyles » tir aug 20, 2002 18:19:26

Greit. Ikke ta det om opptøyer så dønn alvorlig.

Anyways, jeg tror ikke helt på det du sier om at det er samme faen hvem motstanderen deres er. Kanskje ikke for deg, men det virker som resten av bygda gleder seg. Det er lokaloppgjør, hatoppgjør, og dessuten det beste laget som gjester høddvoll i høst.

Broilern

speekern på "bygda"

Legg inn av Broilern » tir aug 20, 2002 18:25:45

Ingenting "gale" han har sagt. For all del....men
Han sa :"Jeg unner ikke AaFK noenting søndag, jeg håper at Hødd banker dem sønder og sammen ".

Hav er "gale" med at jeg sier : VENT Å SE DIN FORBANNA LØKRULL !! OK...?

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

NoggyStyles

speekern på "bygda"

Legg inn av NoggyStyles » tir aug 20, 2002 18:29:19

Selvfølgelig er fotball morro. Det samme er supporterkultur, og når to erkerivaler braker sammen til dyst, og når sunnmøre ENDELIG har fått seg to supporterklubber, må det være lov til å pirre opp stemninga litt. Hvis ikke er hele poenget med supportera vekke. Opptøyer, det kommer aldri til å skje i lille norge eller på sunnmøre for den saks skylds. et dumt utsagn fra meg, unnskyld..

HEIA AALESUND!

BluePower

speekern på "bygda"

Legg inn av BluePower » tir aug 20, 2002 18:30:07

Klart alle gleder seg. Skulle bare mangle. Slike lokaloppgjør er jo det morsomste som finnes i fotball, men i Ulsteinvik er der ikke stort mer enn 1000-1200 som går på Hødd-kamper. Og de fleste av disse kommer samme faen hvem som spiller. Snittet da vi var i 2.div for 2 år sia, var omtrent det samme som nå. Og da spilte vi mot Fana, Førde, Os, Fjøra og Gud veit hva.

BluePower

speekern på "bygda"

Legg inn av BluePower » tir aug 20, 2002 18:39:58

Til NS: Selvsagt er det bare bra at man fucker opp stemningen før kampen, men når jeg leser dette hatet og personhetsen som enkelte gir uttrykk for blir jeg noe betenkt. En Aafk-supporter kalte f.eks. kapteinen vår for "hora Nevstad" i et innlegg på Hødd-sida. Blir omtrent som jeg skulle komme med rasistiske bemerkninger om DosSantos.

Brukeravatar
DAGGAD

speekern på "bygda"

Legg inn av DAGGAD » tir aug 20, 2002 19:13:12

BluePudding: Enig med deg.Det er lett å si feil ting i farta, men går man for langt så kan man ganske enkelt si "unnskyld" noe NS på en utmerket måte har demonstrert her. Synd du ikke er orange, du virker for intelligent til å holde med Hødd.

Aale

speekern på "bygda"

Legg inn av Aale » tir aug 20, 2002 19:22:00

Noen vil at vi skal være gode kjerringer . . .eh . jeg mener naboer
Jeg mener at å hate Hødd er halve morroa, rivalisering er gøy!
I det siste så har det jo tatt fullsrendig av, og om man har fulgt med på forumene ei stund, spesielt Høddforumet som vi Aafk'ere har annektert, så er det lett å se at det hele startet med pissertegninga.

Hadde ikke den kommet ville vel heller ingen kalt Nevstad - hora.

Kjetil

speekern på "bygda"

Legg inn av Kjetil » tir aug 20, 2002 19:28:43

Den Blå puddel er sikkert eksil-Ålesunder.

Husker at vår Speaker uttrykte direkte skuffelse når folk jubla over at Hødd tapte tidligere i sesongen. Han ønsker Hødd alt vel.

Syns vel egentlig at en Speaker bør være nøytral når det gjelder hatet over andre lag. Ikke hans oppgave å fortelle andre over anlegget hva han mener om det ene eller andre laget.
Og når Speakern på Høddvoll provoserer så kraftig, må han regne med å få gjennomgå noe fandenivoldsk.

Tror forresten det kan blir flere fra Ålesund enn fra Høddland på kampen.
Alle over 1100 blir vår fortjeneste.

Brukeravatar
speak.

speekern på "bygda"

Legg inn av speak. » tir aug 20, 2002 19:31:24

BluePOWDER: Oida!!!!!! Det er bare en ting som må komme frem her!!!!!!!

Det finnes faktisk RETTNINGSLINJER til hva en speaker på høyere nivå har låv/ikke låv til å si/gjøre over annleget under kamp!

Det som skjer når et lag scorer og det skal opplyses om over annleget er kallt resultatSERVICE og det er IKKE ment til å være noen takketale til enkelt spillere som scorer mål mot andre lag, selv om det skulle være ærkerivalen!

Jeg anser min oppgave i bua for å skulle holde et proff nivå, og ikke et lavpanna nivå som det er andre steder i landet!!!!!! (Og jeg mener ikke noe bestemt sted for dette er noe som gjelder flere steder i landet!)

Speak.

BlaaDevil

speekern på "bygda"

Legg inn av BlaaDevil » tir aug 20, 2002 19:35:12

LEVE WÆRDAHL!! klapp,klapp,klapp

BluePower

speekern på "bygda"

Legg inn av BluePower » tir aug 20, 2002 19:43:35

Til Speakern!
Bjarne W poengterer at han holder seg innefor de retningslinjer som gjelder. Når det gjelder det som skjedde i forbindelse med Ørn - Aafk kampen, var det etter min mening helt ok. Det var heller ikke noen takketale. Han takket forøvrig også målscorerne til Lørenskog (mot Sandefjord) og Hønefoss (mot Tromsø). Dette har ikke noe med rivaliseringen å gjøre, det har med tabellsituasjonen å gjøre. Da Aafk scoret mot bunnlagene i fjor høst, og resultatet var til Hødds fordel, sendte han ofte en takk til vedkommende Aafk spiller.
Har vært mange ganger på Myra selv, kan ikke med min beste vilje se at måten deres resultatservice avviker fra det som skjer på Høddvoll. Det ble ikke akkurat hvisket i speakeranlegget da dere sko Tromsø tidligere i sommer heller. Men hvis du mener at Bjarnes W måte å være speaker på er lavpannet , så greit for meg.

torskelår

speekern på "bygda"

Legg inn av torskelår » tir aug 20, 2002 20:22:51

Alle Oransje og blå!!! Dere får ha lykke til på søndag. Vi reiser dessverre på ferie imorgen (9 stk.) men avbryter ferien for å nå AaFK-TIL onsd. 28. aug. Da stiller vi i riktige drakter fra øl telte og utover kvelden, bortsett fra et par tre pga. det har vært utsolgt for supporterutstyr i lang til.
Håper alle sammen er hese søndagskvelden, slik at spillerne hører bare:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLEEEEEEEEEEEEEEESUUUUUUUUUUUUND

Men blir muligens her utover nattaeller Hødd sidene:

http://www.hodd.no/forum.asp?page=1531&lang=1&board=22&forum=23

pub16.bravenet.com/forum/show.php?usernum=1361072288

Nokk en gang LYKKE TIL AaFK Hødd 0-5

torskelår

speekern på "bygda"

Legg inn av torskelår » tir aug 20, 2002 20:23:59

UNNSKYLD Hødd AaFK 0-5

geggen

speekern på "bygda"

Legg inn av geggen » tir aug 20, 2002 21:07:43

AaFK-001:må si at e stussa litt over utspillet ditt her!hvist du er en person som sitter eller for den del spiller på aafk,så tror e at du har totalt bommet på ord og utspill på sida her!e refferer ordrett fra ditt utspill:SKJERP DOKKE KRAFTIG I ORD OG GJERNING !

Ellers skal jeg love at de 2 viktige mål utover høsten ikke blir nådd.

dette er jo heilt bak mål å skrive av deg,uansett hvem du er!det er et "verbalt show" som foregår her,ingenting annet!hvist du ser på innholdet av hva folk skriver,skal det ikke mye til å forstå at det som er skrevet er fra en SUPPORTER til en annen SUPPORTER!
håper dette går inn!

heia aaaaaaaaalsun........

Brukeravatar
speak.

speekern på "bygda"

Legg inn av speak. » tir aug 20, 2002 21:20:00

BluePOWDER:

Det er ingenting som er deiligere enn å være en patriotisk speaker som kan rope et gledesbrøl på navnet til spilleren som lager AaFKs mål.... men det å takke spillere som scorer i andre kamper...
Det må da vell være bedre å klare å klatre på tabellen etter egne prestasjoner, og ikke etter hjelp av andre lag!

Jeg har ikke påstått at deres speeker er lavpanna, bare at en del av holdningene og måten å utføre speeker oppgaven på kan være lavpanna i landet generelt!

Speak.

AaFK - 001

speekern på "bygda"

Legg inn av AaFK - 001 » tir aug 20, 2002 22:14:15

Hallo "Geggen"
Mitt innleggg var bare en respons på noe som NoggyStyles skrev 20.08 kl.15:55 - han har beklaget bruk av ordene "frykter opptøyer" kl. 16:29. Så den siden er vel helt ute av verden . . .

Vil ellers bare si at jeg ikke er aktiv ( eller passiv ! ). Ei heller fins jeg i miljøet rundt Kråmyra. Men by-patriot og AaFK-PATRIOT - DET ER JEG GARANTERT!

Beklager hvis jeg skrev noe dumt - mente bare at oppførsel til supportere fort kan smitte over til spillerne på bana. Det er der jeg mener KAMPEN skal gjennomføres.

Lykke til alle sammen - dette SKAL GÅ RETTE VEIEN til
TIPPELIGASPILL
og
CUPMESTER 2002

YES !

Gigen

speekern på "bygda"

Legg inn av Gigen » ons aug 21, 2002 01:25:13

Lykke til med tap mot HØDD og TROMSØ for ej hata Åafk,

ÅFK SUGE

Arne

speekern på "bygda"

Legg inn av Arne » ons aug 21, 2002 02:02:37

Støtter AaFK - 001. Liker ikke den stemningen som er kommet inn på denne siden, verken fra Hødd eller AaFK supportere. Når begreper som "hat" og "svin" blir brukt om andre klubber og spillere, synes jeg det går langt over streken. Hva i all verden er galt med Hødd, bortsett fra enkeltspillere/supportere/speakere som uttaler seg idiotisk. Stort sett tror jeg dette er nokså likelig fordelt. Jeg skulle vel ønske at AaFK supporterne ikke kom ned på dette lavmålet når det gjelder måten å omtale andre spillere eller lag på. Hødd er et godt fotballag som har drevet en klubb på en imponerende måte i mange år, Derfor får vi også heldigvis spennende lokaloppgjør som førstkommende søndag. Kjempeflott med entusiasme, men dette er idrett folkens, ikke glem det.

Kjetil

speekern på "bygda"

Legg inn av Kjetil » ons aug 21, 2002 02:51:27

"Bare idrett"

Velvel, og idrett er FØLELSER.

Slik kriging mellom naboklubber finner vi verden rundt, i all slags sporter. Selvfølgelig vil det alltid være en ekstra spenning når to naboklubber møtes. Det er jo nettopp det som gjør det så utholdelig spennende, og dermed en del av hele morroa. Tenk så kjedelig det hadde vært hvis "det var helt ok å tape" mot Hødd, "for de er jo en så flink fotballklubb"?

Hødd har alltid rakket ned på AaFK, for de har vært hakket kvassere opp igjennom fotballhistoria. Vi har til de grader tatt innpå siste årene, og nå tar vi over tronen... For godt.

Broilern

speekern på "bygda"

Legg inn av Broilern » ons aug 21, 2002 11:59:54

Arne : Jeg sjønner pointet ditt, og er til en hvis grad enig. Vanligvis gjelder dette hatet i 2X45, men det blir "litt" ekstra med Hødd.
Tror nok det er flere enn meg som skriver noen meldinger gjennomsyret av ironi og en del uttalelser bør tas med en klype salt.....som du selv sier " det er bare idrett "

HØDD - AaFK 0-2

Heia Aalesuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund !

Svar